Last news in Fakti

13 Октомври, 2015 09:18 11 868 19

Битката на суперкарите: McLaren P1, Ferrari LaFerrari и Porsche 918 Spyder

  • mclaren p1-
  • ferrari laferrari-
  • porsche 918 spyder-
  • сравнителен тест

Клубът на собственици на суперкари Supercar Driver направи един уж независим сравнителен тест на трите супер хибрида McLaren P1, Ferrari LaFerrari и Porsche 918 Spyder. Целта на това мероприятие бе да се определи коя от трите супер коли е най-бърза.

Изпитанията се проведоха на пистата "Силвърстоун", а и трите автомобила бяха предоставени от колекционера Пол Бейли. И трите бяха управлявани от един и същ пилот - британеца Мат Джексън, участник в шампионата BTCC. Мат направи с всяка от колите по шест обиколки, като беше взето най-доброто време.

McLaren P1

McLaren P1 се оборудва с 3.8-литров битурбо осемцилиндров бензинов мотор и с електромотор, разполагащ със 179 конски сили. Сумарната мощност на този силов тракт е 916 конски сили.

Ferrari LaFerrari

Ferrari LaFerrari разполага с 6.3-литров атмосферен V12 бензинов агрегат, който също е подпомаган от мощен електродвигател. Максималната мощност на хибридната установка е 963 коня.

Porsche 918 Spyder

Porsche 918 Spyder има в наличност 4.6-литров бензинов осмак с мощ 608 конски сили и два електромотора (156 и 129 коня). Така най-бързото Porsche разполага със системна мощност от 887 конски сили.

След тази своеобразна битка на хибридните титани най-бърз се оказа McLaren P1, на който беше отчетено време 58.25 секунди. Втори се класира Porsche 918 Spyder (58.48 секунди), а времето на Ferrari LaFerrari бе отчено като най-слабо - 58.58 секунди.

Представители от Supercar Driver съобщиха, че предстои още едно изпитание, в което главни действащи лица отново ще са трите супер хибрида. Те ще бъдат изпробвани и на драг надпревара на 402 метра. Мероприятието ще се проведе на пистата Santa Pod Raceway.

Ще припомним, че през месец май тази година, американското издание Motor Trend също се опита да разбере кой е по-бърз - McLaren P1 или Porsche 918 Spyder. След завъртените обиколки на трасето Laguna Seca, немският суперкар се оказа по-бърз.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ггг

    0 1 Отговор
    Дааам, отново се доказва тезата, че Ферари освен да прави красиви коли с много коне, не може да се сравнява по нищо друго с Порше.
  • 2 Иво

    5 0 Отговор
    Да бе, разлики от по 20 стотни. Реално ако някой друг направи тестове ще излезне, че ферарито е най-бързо, а макларъна е най-бавен... Важен е и човешкият фактор.
  • 3 Ат

    0 0 Отговор
    Сега е момента българските специалисти да изкажат мнение против тези коли, защото са комбинация между тролей и бръмчалник. :D
  • 4 Нов съм

    0 0 Отговор
    Сумарно най-бързото Порше разполага не с (887к.с.) а с малко повече...

    Коментиран от #5

  • 5 Караиванов

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "Нов съм":

    Мощността на Поршето е точно толкова, колкото пише - 887 коня. Не трябва да събираш мощността на трите агрегата. При системната мощност се отчитат и разни загуби, използват се сложни коефициенти и т.н.
  • 6 Гост

    2 0 Отговор
    Британци тестват, британската кола е на първо място.
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Ат

    0 0 Отговор
    The engine delivers 608 horsepower (453 kW) at 8,500 rpm and 528 N·m (389 lbf·ft) of maximum torque. This is supplemented by two electric motors delivering an additional 279 hp (208 kW). One 154 hp (115 kW) electric motor drives the rear wheels in parallel with the engine and also serves as the main generator. The front 125 hp (93 kW) electric motor directly drives the front axle.
    Сумарно мощността е 887кс, но всъщност максималната е по-малко, защото максималната мощност на свързаните електромотор на задната ос и двигателя са в различни обороти. На задната ос е поставен електромотор, за да компенсира по-слабата мощност на двигателя при ниски обороти или лага при смяна на предавка. Инженерите от Порше казват че използват електромотори, защото отговаряли мигновенно при натискане на педала.
  • 9 Кофти

    1 0 Отговор
    Трите коли са уникални по своему, останалото е доста субективно, както се каза по-долу: човешкият фактор и т.н. Колите са си и доста различни, но според мен и трите са си супер, не виждам да се водят безмислени спорове кой бил по-по-най-... Иначе става малко като децата с картинки от дъвки Турбо : "аз харесвам тая, щото вдига най-много"... Дай Боже всеки му по една.
  • 10 330i

    0 0 Отговор
    Фактора "Гуми" въобще не го споменават, фактора че дадена обиколка с Макларъна е по-бавна от дадена обиколка с една от другите две коли също, означава че човешката грешка на тоя пилот е по-голяма разлика от разликата в колите. За мен ферарито би трябвало да има най-голям въртящ момент и от там да спечели, все пак 12 цилиндъра не са 8, да не говорим че и най-малко ще зависи от акумулаторите си.

    Коментиран от #12

  • 11 BMW

    0 0 Отговор
    Отговори ми на този въпрос и след това сам си прецени умствения капацитет дали ти е достатъчен. Би ли купил поршето пред тази красота LaFerrari, която ще си вдига стойността много повече от 918 с времето заради 10 стотни, знаейки че никога няма да направиш такава обиколка ?

    Плюс това ако например утре направи още толкова обиколки времената няма да са същите.
  • 12 Ат

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "330i":

    Поредния неподготвен се изказал.Ето характеристиките само на ДВГ
    Лаферари 1585kg- 789кс (9000rpm) и 700Нм (6750rpm)
    Макларън Р1 1550kg - 727кс и 719Нм при 7500rpm. Заради турбините въртящия момент е почти постоянен от 4000 до 7500rpm.
    Но въпреки че Порше 918 (1640-1700kg) е с най-ниска обща мощност е най-бързо при 0-100км/ч.

    Коментиран от #13

  • 13 330i

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Ат":

    А като им увяхнат акумулаторите ?!? 12 цилиндъра са си 12 цилиндъра, при това на 6.3 литра, а това в сравнение с 4.6 си е разлика, а пък тва "джудже" 3.8 на Мака взело че изпреварило ??!?? Мирише много.
  • 14 гост

    1 0 Отговор
    Това са пренебрежимо малки разлики и по никакъв начин не може да се каже, че една от тях е по-бърза от другата. Плюс това ги кара един човек, което означава, че той може да се чувства по-добре в Порше, да му пасва на стила, стойката и усета. Това не означава, че Ферари е по-бавно и друг пилот няма да направи по-бърза обиколка с кончето.
    0,1 сек е едно трепване или лека корекция на волана, различни гуми или дори смяна посоката на вятъра или влажността. Абсурдно е да се казва, че има най-бърза. При тези коли и при всички други е важно как те кара да се чувстваш докато я караш или гледаш, чиситите цифри не са от значение.

    Коментиран от #15

  • 15 незнайко

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Радвам се на изчерпателното Ви мнение. Наистина е така.
  • 16 Радо

    0 0 Отговор
    Напълно подкрепям долното мнение - особенно за стила на шофиране и за смяната на метрологичните условия! Но това е хуваво - който е поканен да си купи такава кола сте си избира по вкуса му.
  • 17 nissanaaa

    0 0 Отговор
    Аз GTR-а немога да го карам кат хората(щот го нямам)
  • 18 Фена

    0 0 Отговор
    По принцип това е като да избираш м/у децата си, коя кола е по - добра! Съгласен съм с колегата за това което казва за стойността с времето! Е да ама само, че това ще е точка не за Ферари-то а за Макларана _ колко е струвало F1 ново и колко струва сега! Някой застрахователни компании (не в БГ) дори не искат да го застраховат!
  • 19 бмв е61

    0 0 Отговор
    определено McLaren P1 е добър