18 Ноември, 2015 09:03 58 979 54

Класация на зимни гуми за сезон 2015/2016

  • гуми-
  • adac-
  • зимни гуми
Немският автомобилен клуб ADAC продължава да прави ежегодните си тестове и класации на зимни и летни гуми, като ни помага да изберем най-добрите марки и модели. И тази година немците направиха своя тест на зимни гуми за сезон 2015/2016.
 
Традиционно изпитанията се провеждат на специално подготвен за целта полигон, като на него гумите се изпитват на четири типа настилки - мокър и сух асфалт, сняг и лед. Освен това немците мерят нивото на шум, комфорта и износоустойчивостта на различните зимни гуми.
 
Очаквано, като най-ненадеждни немците определят гумите китайско производство. Освен китайските модели, в топ 10 не успяват да влязат гуми като Matador MP 54 Sibir Snow, Firestone Winterhawk 3 и Barum Polaris 3.
 
Класацията, която ви показваме засяга основно гумите 165/70 R14, но е условно показателна и за останалите размери.
 
10. Semperit
Десетката се открива от Semperit Master-Grip 2 - гума, която има нелоши показатели на студен сух асфалт и на сняг. Тя е икономична и не се износва бързо.
 
9.  Pirelli 
Италианската Pirelli SnowControl Serie 3 заема деветата позиция със средни резултати във всички категории. Най-добре се представя на сняг и мокро.
 
8. Uniroyal 
Uniroyal MS plus 77 заема седмата позиция най-вече заради много добрите си постижения на лед и мокро, като най-мокър асфалт оценката и е една от най-високите.
 
7. Falken
Японските Falken Eurowinter HS449 се представят отлично на сух асфалт и на лед, като към активите си добавят и нисък разход на гориво и нелоша износоустойчивост.
 
6. Continental 
Шестата позиция е за един от досегашните лидери Continental ContiWinterContact TS850. Гумата отстъпва на тези пред нея единствено на лед.
 
5. Bridgestone
Новите гуми Bridgestone Blizzak LM001 се представят много добре на сухо и на сняг, икономични са и поради тези си качества са класиране на пето място.
 
4. Fulda
Четвъртата позиция пък е за марката Fulda. Става дума за гумите Kristall Montero, които се представят перфектно, но за малко не успяват да спецелят отличната оценка.
 
3. Dunlop
Първата оценка "Отлично" е за още един представител на конгломерата Goodyear. По-конкретно това е гумата Dunlop Winter Response 2.
 
2. Michelin
С малка преднина пред Dunlop и също с оценка "Отличен" се нареждат Michelin Alpin A4, които показват отлични свойства на всички повърхности.
 
1. Goodyear
Над всички обаче е Goodyear UltraGrip 9. Според мнението на експертите от ADAC това е най-балансираната гума, отлична във всички показатели и предлагаща най-добър комфорт.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 zz123

    4 2 Отговор
    А защо не показахте теста в размер за велосипедни гуми, какъв е тоя размер 165/...

    Коментиран от #3, #50

  • 2 гоуст

    4 1 Отговор
    Има ли още някой да вярва на тези платени тестове?
    Гумите Нокиан, който толкова много се тръбеше за тях, дори ги няма в класациите?
    За Фулда и там отгромни реклами се правят както за зимния модел, така и за летните
  • 3 Марто

    5 1 Отговор

    До коментар #1 от "zz123":

    Гумата си е гума и независимо какъв е размера и въпреки, че има разлика, то тя е малка и класацията е показателна и за останалите размери. А що се отнася до коментар 2 ще кажа, че въпреки дозата субективизъм аз вярвам повече на тези класации отколкото на Пешо гумаджията, който няма и средно образование.

    Коментиран от #7

  • 4 Румен Янев

    2 1 Отговор
    През зимата карам само с нокиан и никога не са ме подвели ! Тази класация малко ме съмнява ... явно избора ми не се нуждае от реклама А впрочем ТОYО също не фигурира в списъка
  • 5 Караиванов

    4 0 Отговор
    Даам, и аз вярвам на подобни класации, а точно днес тази ми дойде дюшиш. Тъкмо се чудех между мишлен и пирели, които са на сходна цена. Е, явно мишлен ще са моите нови зимни гумни :) Лек и безавариен път на всички.
  • 6 Мнение

    5 1 Отговор
    Разковичето е " Немският автомобилен клуб ADAC " т.е това са топ 10 на германските потребители от статистическа извадка (твърде вероятно от малък брой хора), които са си направили труда да попълнят анкетата. Затова няма нокиан а може и да не се продава в Германия, така като бай Юрген гумаджията неможе да произнася "к" и за това не ги продава.
  • 7 ADAC

    6 0 Отговор

    До коментар #3 от "Марто":

    Гумата е различна заради широчината на протектора и тежестта на автомобила. Дори има разлика в шарките при по-широките гуми. Разгледай на сайта на ADAC и ще видиш, че примерно гума, която е в силно препоръчителна за един размер, може да е просто "средна работа" за друг.

    Коментиран от #9, #13

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Марто

    6 0 Отговор

    До коментар #7 от "ADAC":

    Да бе, ама няма да сбъркаш ако вземеш гума от десетката в класацията, независимо от размера и, нали? то това е и идеята на този материал. Просто да ни ориентира при избора на гуми. Иначе от новата гума по-добра няма.
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 ADAC

    6 0 Отговор
    За да имаш по-малко вероятност да сбъркаш - гледай твоя размер.
    Не случайно за този размер Michelin е 12ти по ред и ще се набуташ ако вземеш "най-доброто", а рекламата ще си е свършила работата.
  • 13 123

    4 0 Отговор

    До коментар #7 от "ADAC":

    Така е, много си прав, ето кои са най-добри при масовия размер зимни гуми за автомобилите от последното десетилетие:

    ADAC Reifentest 205/55 R16 H (2015)

    Continental WinterContact TS 850 ... sehr gut
    Yokohama W.drive V905 ... gut
    Goodyear UltraGrip 9 ... befriedigend
    Nokian WR D3 ... befriedigend
    Bridgestone Blizzak LM 001 ... befriedigend
    Falken Eurowinter HS449 ... befriedigend
    Vredestein Snowtrac 5 ... befriedigend
    Fulda Kristall Control HP ... befriedigend
    Barum Polaris 3 ... befriedigend
    BF Goodrich g-Force Winter ... befriedigend
    Michelin Alpin 5 ... befriedigend
    Sava Eskimo HP ... befriedigend
    Semperit Speed-Grip 2 ... befriedigend
    Kumho Wintercraft WP51 ... befriedigend
    Viking SnowTech II ... befriedigend
    Kleber Krisalp HP 2 ... befriedigend
    Toyo Snowprox S953 ... ausreichend
    Avon Ice Touring ST ... mangelhaft

    Коментиран от #28

  • 14 Niko

    1 0 Отговор
    Наистина статията е просто насочваща. Аз лично ползвам 3 позиция за зимни гуми а и най-вероятно и летните ще са такива, тъй като съм изключително доволен за 205/65/15. Успех с избора.
  • 15 Skier

    5 0 Отговор
    Екстра си е статийката, а и АДАК са си специалисти. Аз лично им вярвам и до този момент не са ме подвели с лоши гуми.
  • 16 Тито

    5 2 Отговор
    Нокиан и Тойо-къде са....Или да си мислим че е просто реклама...Защото поне Тойо е качествена гума...
  • 17 Бхд БхД

    4 3 Отговор
    Michelin винаги номер 1
  • 18 гост

    5 1 Отговор
    Тъкмо щях да споделя, че съм карал с този размер 205/55/16 с Фулда и Фалкен. Та резултата е, че сега карам само с Фалкен, зимни и летни. Според мен са много добри гуми, с ниско съпротивление и добро сцепление. Не мога да кажа нищо за другите, твърде скъпи са ми и това е достатъчно да не се спра на тях.
  • 19 йордан иванов

    1 6 Отговор
    Нокиан бият всички
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 ха

    3 4 Отговор
    Германците си хвалят техните гуми. Но Континентал са абсолютен боклук.
  • 23 Иван

    2 2 Отговор
    Интересно сравнение.. за размер 165/70R14, жалко, че Nokian за в момента няма в този размер новата WR D4, защото би била с показатели C,B,68db и както се досещате моментално първо място. Моля сравнете етикетите на WR D4 в който и да е размер с победителите от този тест ;) Няма по-добра зимна гума от Nokian WR D4, независимо от размера !
  • 24 onq s konq

    1 3 Отговор
    Принципно не карам на лед и сняг но ако ми се налагаше,никога не бих разчитал на "някакви си марки гуми" и резултати от тестове:Ще сложа вериги на движещите колела,или гуми със шипове!
  • 25 Цветан

    2 1 Отговор
    Слагате Weatherproof на Nokian и си решавате целогодишно проблема, без смени, отлично поведение на пътя за нашите климатични условия, особено ако сте като мен край морето.
  • 26 Волен Сидеров

    1 6 Отговор
    прибирате си колата в гаража,вадите я само през лятото и спестявате мнооого пари-ще купувам гуми и ще и слугувам ай с...р кракомобила е най сигурен начин ,тъкмо ще видиш и приятел ще се отбиете да пийнете по едно ,ще забършеш някое маце на 20-25 годишно като колите ни и така ....ще одя да слугувам на кола ай ше я ....
  • 27 Бай Коста

    3 0 Отговор
    До Господаря на коня:
    Не става така. В България природните условия предлагат всички екстри на малка територия. Живея в Тракия, където е топло, но имам имот в Разлог заради това, което предлага Пирин. Сух асфалт, мокро, сняг и лед могат да ти се изредят за никаквите 220 километра. Нали няма да сменяш гуми като във Ф1 на Белово и Черна Места?
  • 28 Ония

    2 1 Отговор

    До коментар #13 от "123":

    Карам вече 2 зими Yokohamа W.drive V905, точно този размер. Преди имах Kleber Krisalp HP2. За мен Клебер-а са по-добри за българските неравни пътища.

    Коментиран от #33

  • 29 Ония

    2 1 Отговор
    Карам вече 2 зими Yokohamа W.drive V905, точно този размер. Преди имах Kleber Krisalp HP2. За мен Клебер-а са по-добри за българските неравни пътища.
  • 30 гост

    2 0 Отговор
    Nokian WR D4
    Забравете прогнозата

    Нова зимна гума за леки автомобили сезон 2015
    За първи път в света зимна гума за леки автомобили която предлага сцепление на мокро клас А от EU етикета за гуми в различните размери.

    Nokian WR D4 е зимна гума - шампион по сцепление, чиито уникални нововъведения позволяват безопасно и балансирано шофиране както на мокри така и на заснежни пътища.
  • 31 гост

    1 0 Отговор
    Да бяхте споменали размера. Класациите на ADAC са за два размера. Както и да е :)
  • 32 Бмв Фен

    1 0 Отговор
    Класацията, която ви показваме засяга основно гумите 165/70 R14, но е условно показателна и за останалите размери.
  • 33 Красо Зелето

    3 0 Отговор

    До коментар #28 от "Ония":

    То клебер ейч пи 2 има много модели с много различни ценови клас. Дефакто зависи от бройката, на каква цена си я купил. Ако си я купил на 80 лева, няма как каучука да е като на същата гума, същия модел, който струва 120 лева за гума.
    А относно зимните гуми и статистиката на АДАК, в България тази статистика не играе роля. Нито имаме същите пътища като на тестовете, нито гумите са ни такова качество каквото е на запад.
  • 34 bobi

    1 2 Отговор
    http://www.graifer.bg/news/adac-wintertest-2014/
  • 35 Гост

    4 2 Отговор
    Кой каквото е имал - това може да хвали , Дебица Навигатор всесезонни, 13-ки за Голф 2-ка - 7 години точно направих с тях целогодишно , сега вече ще ги сменям, колата е без гараж, на слънце и дъжд стои , карана кола е. Сега при това положение е напълно логично да търся пак такива гуми. Тогава бяха към 80 лв на гума ако не се лъжа.
  • 36 dhcp

    3 0 Отговор
    зимата на 2014-2015 си купих 4 чисто нови мишелини а4 нищо, че колата беше с предно. Толкова доволен бях когато мръзнах в преспите като куче, че си продадох колата балабар с мишелините и си купих куатро с континентал Та не знам от гумите ли беше или от колата, но бангията не искаше да върви в сняг по нагорнище. Износоустойчивостта им е на супер ниво... за 6000км видимо грайфера беше намалял. Та тия "класации" са пунта мара. Отивам барам гумата, харесва ми мекотата и шарката и я купувам. Ако не струва съм се прецакал заради моята преценка, а не заради някакви платени класации!
  • 37 razz2

    1 2 Отговор
    карам си с Maloya Cresta 300 на предно ,нови ,без проблем където и да съм!
  • 38 той

    0 1 Отговор
    https://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/default.aspx
  • 39 Иван Иванов

    0 1 Отговор
    V http://www.reifen.com/ moje da gledate ceni i modeli otnasqshti se za pazara v Germany.
  • 40 Георги

    1 1 Отговор
    Карам Астрата Н 2007 с Michelin вече втора година и съм много доволен с две думи голям снегорин всяка година на Банско и Боровец дори един приятел с ауди а4 куатро 2004 ме е признал и ми завижда с мишелинките а тои с Nokian нямам думи.
  • 41 Тричко

    1 3 Отговор
    Карам Нокиан Wdr3 вече две зими и съм невроятно доволен,а всеки ден пътувам до и извън града.Преди това ХанКука ми скъсаха нервите ...
  • 42 фдфбж

    1 1 Отговор
    Cordiant - къртят ! Уникални гуми, но нали са руски, за това въобще не фигурират в списъците на АХМАК.
  • 43 Чукча

    1 0 Отговор
    Сложих в началото на месеца нови зимни гуми и безкрайно съжалявам.Времето като че ли няма намерение да застудява,камо ли да завали сняг.Затова съм решил,на следващата си кола ще сложа всесезонни гуми Мишелин.

    Коментиран от #44

  • 44 Mancho

    0 1 Отговор

    До коментар #43 от "Чукча":

    Kакви са тези гуми всесезонни на michlin? Аз мисля че те нямат всесезонна гума. Имат CROSSCLIMATE който си е лятна гума с възможност за каране през зимата.
  • 45 Грую

    1 1 Отговор
    Различно сезонните гуми се наложиха, когато дойоха на пазара мощните автомобили. Навремето си карахме с видинки, но Жигулита, Лади и москвичи, които най-много стигаха 70-80 конски сили и нямаше проблем зимни летни. По мощните автомобили имат нужда от по-добра спирачна система - от АБС, от система за разпределение на спирачното усилие, от хидравлични усилватели на спирачките и оттам вече се стига и до различно изпечените гуми и различната шарка, което различава сезоните им на използване. Все пак си има зависимости, които не бива да се забравят - по-мощна кола - по-скъпа-повече разход за гориво-повече разход за поддръжка, включително и за гуми и това е само дето и заплатата трябва да е по-голяма , но за това никой не отваря приказка.
  • 46 dtdim

    1 1 Отговор
    Аз съм с пасат - 5 автомат с предно и карам с Нокиан 2-ра година. Никакви проблеми.Свалих от 17-ка на 16-ка джанта оргинална и са високопрофилни /205/60/16/ и ми дава на дълго разход от 5,5 /100.
    Качвал съм се миналата зима на Купоуник - Сърбия /надявам се така да се пише на кирилица :))/, бях на ски и в Нойщиф /Австрия/ - без проблем на всякъде. Вярно - в Австрия беше доста изчистено, но за сметка в Сърбия си беше като ри нас - "тука има ,тука нема".
  • 47 Daniel de Marko

    0 0 Отговор
    На Адак не вярвам, защото много лъжат. Помня за разни истории.... За мен лично Континентала е по-добра гума от Гудиъра.
  • 48 йордан иванов

    4 1 Отговор
    Карам с Видинки 25 години и не са мръднали, немат грешка
  • 49 neno

    3 1 Отговор
    Аз пък не мога да разбера,защо единствената гума с клас А на спиране на мокро ( nokian wr d4) я няма в класацията ???? Явно някой лъже за нещо.....
  • 50 206

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "zz123":

    +1 за Нокиан, жестоки са

    Коментиран от #54

  • 51 бацето

    2 1 Отговор
    карам Ауди 4Х4
    като го купих от Германия беше с всесезонни и реших да го пробвам как е през зимата с тях .
    Това беше преди 3 зими .
    Тази есен гумите бяха на около 40 хил. км само от мен предишния колко ги е карал нз. но сега ги сменям пак с всесезони верно голям зор беше да си намеря защото нашите вносители избягват да ги вкарват ..... нали трябва да си купуваме по 2 чифта гуми
    В крайна сметка си поръчах и ми докараха ..... повече няма да сложа зимни и след това летни гуми ...... слагам си всесезоните и си карам като пич.
    Няма да се занимавам да чакам по сервизи да ми въртят гумите няма да се занимавам да търся втори комплект джанти. и излишни пари .
    Хората НА ВЪН НЕ СА ПО ГЛУПАВИ ОТ НАС ДА КАРАТ С ВСЕСЕЗОНИ
    И ИТАЛИАНЦИ И ФРАНЦУЗИ ГО ПРАВЯТ ( ПРЕКИ НАБЛУДЕНИЯ )
  • 52 сладко кислело лютив

    3 0 Отговор
    Така наречените "всезонни" гуми са гуми със съчетани комбинации радиоално на гумата с различни типове гуми. Както предполагам знаеш, зимните гуми са значително по-меки от летните, шарките също нямат нищо общо, защото са пригодени за конкретните пътни условия. Има и такива с междинна твърдост и съчетание на шарки. И в двата случая, представянето на гумата е далеч от оптималното. Компромисен вариант няма, има някаква пазарна заблуда на която се хващат "по-хитрите". Не знам къде караш с "всесезонни" гуми, но ако си в град с много байри (от Търново съм) или планинска област, това което си написал би ти се видяло най-малкото несериозно и детинско. Ако си карал зимата със зимни гуми и след това сложиш всесезонни, нямаше да ги даваш тия съвети. Все пак всеки се решава сам... аз не бих разчитал на половин зимна гума зимата и половин лятна - лятото....а по отношение на италианци и французи - в Алпите зимата какви гуми използват? ;)
  • 53 Георги

    2 2 Отговор
    АЗ съм с MICHELIN CrossClimate 2015 всезонни на 3 седмици и никакви зимни та летни гуми пълни простотии и загуба на пари и време!!
  • 54 м26

    0 2 Отговор

    До коментар #50 от "206":

    Защото спирането на мокър път не е показател за качеството на ЗИМНА гума. Това е показател само за качеството на летните гуми.