Last news in Fakti

25 Ноември, 2015 10:42 17 260 21

Новият Espace изхвърлял 25 пъти повече вредни емисии от допустимото

  • renault-
  • espace-
  • duh-
  • deutsche umwelt hilfe-
  • дизелгейт

Дизеловата версия на флагманския миниван на Renault отделя 25 пъти повече азотни окиси от законовите норми, твърди немска екологична група. Според лобистката организация Deutsche Umwelt Hilfe (DUH) Espace 1.6 dCi покрива изискванията на ЕС, но изпитанията са провеждани при нереално ниска температура на двигателя, което компрометира резултатите, съобщава Reuters.

Замерванията в тестовете на DUH, поръчани от Университета за приложни науки в Берн, не са удостоверени от независим източник. Данните сочат, че 1.6-литровият дизелов двигател на новия Espace, който на книга покрива стандарта Euro 6, всъщност изхвърля в атмосферата 2.06 грама азотен окис на километър или над 25 пъти повече от допустимото. На място при студен мотор и след специална подготовка обаче моторът отделя само 80 милиграма NOx.

В официално изявление от Renault веднага оспориха заключенията на DUH. Неотдавна лобистката екологична група обвини и Opel в занижаване на екологичните показатели на двигателите на минивана Zafira. От General Motors опровергаха данните от изпитанията на организацията със собствени тестове под наблюдението на TÜV.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 незнайко

    8 0 Отговор
    Започват да се цакат един друг. Euro 6 от кого е измислено, както и другите. Самолетите и корабите въобще не "замърсяват". Вредните емисии ще намалят, като спрат да произвеждат ДВГ. Всичко друго са приказки за пред простолюдието.
  • 2 Мдам

    4 1 Отговор
    В България и да си евро 6 нищо не се променя. Пак плащаш 3 пъти повече от този с 20 годишната кола.
  • 3 по темата

    3 0 Отговор
    Европейски еко стандарт - един от начините на зелките да крадат пари в огромни размери от еврогражданите, но защо, защото населението на Европа е със закърнели мозъци, които им служат само за най-простите движения - да ходят, да ядат и да намират тоалетната.
  • 4 Р С

    1 4 Отговор
    комплексирани немци коли никога няма да правите .
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 аз

    2 3 Отговор
    Бе нали франсетата щяха да спират дизелите.Ето сега е момента.Изобщо да спрат да се мъчат и да правят коли-безмислено и и никога не им се е получавало
  • 7 Франсе

    3 1 Отговор
    Мисля че сега немците искат да замажат голямото АКО което фауветата си направиха.
  • 8 опсмопсус

    3 0 Отговор
    Германските инджинери след издънката във ВАГ, са се сетили да омажат и другите с лайна.
    С Бмв май не им се получи!
    А 450 Тесли чукат всеки ден на вратата на Германия, оти от Холандия идвали!
  • 9 Неутрален

    0 0 Отговор
    а така....само японско/немско....те останалите нации коли не са се научили да правят...не че някога си карал такава...но си чувал, че не са хубави...
  • 10 кроко

    0 0 Отговор
    Ейй, и германците се изп....стиха! Само щото някаква немска фирма е загазила заради фалшификации и айде сега и други да наклепаме то не е извън нормите, ама......виж ся, и други шикалкавят - ми всички шикалкавят, когато могат, въпроса е колко с ипозволяват.
    Това ще да е заради турчулята, дето от толкова години живеят там - ние, дето са ни комшии турците и толкоз време сме съжителствали с тах сме същите мекерета - винаги ще гледаме да окепазим нещо.

    Коментиран от #12

  • 11 Дженев

    0 0 Отговор
    Точно лобистка организация взе да тества.Германия се наака с бежанците,сега и с автомобилите.Най лесно е да кажат,че и другите са такива.......Сами си измислят еко норми и сега се разбра,че всичко е един голям сапунен мехур.Радващо е ,че в България не им кълвем на въдицата.
  • 12 hellmaker

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "кроко":

    Не си наясно,явно.. Немска екологична организация(вероятно пак тази) е повдигнала първа въпроса за VW дизеловия двг,американците само "раздухаха" проблема по медиите... Това ,че сега оповестяват данните за Рено пак от нея,не създава разлика.
  • 13 folksvagina

    0 0 Отговор
    nemski klozet nikoga nqma da si kupq.

    Коментиран от #15

  • 14 Дрънди

    0 0 Отговор
    Интересно ми е един самолет с полет от София до Виена на колко автомобила му се равнява замърсяването...май те имат по-големи вредни емисии.

    Коментиран от #16

  • 15 Бръм

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "folksvagina":

    @13 Е то за немска кола си иска да имаш пари. За голи въшки колите са други. Успех в пазаруването! ;)
  • 16 Папур Шпеков

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "Дрънди":

    Абе Дръндафор, ти ако разбереш колко замърсява един кораб самолетите ще ти се чини че планински въздух изхвърлят. Ама въобще не е там въпроса с тези замърсявания, съвсем друг е ама с тези дръндафорски разсъждения няма смисъл да се хабя, няма да разбереш
  • 17 jullliann72

    1 0 Отговор
    Кои са тия дето говорят,че немците никога няма да могат да правят коли?Егати и арменските усти.А ние в Булгаристан,кво можем да направим???Можем само да плюем.
  • 18 jullliann72

    1 0 Отговор
    За непосветените:в Германия е измислен бензиновия ДВГ,дизела също,реактивния двигател също.Ванкела също,ракетите също.Реактивен двигател с окислител използван от руснаци и американци след войната за космически кораби и совалки също.Е сигурно коли не могат да правят а кенефи.Сугурно.

    Коментиран от #20

  • 19 Стоян Стоянов

    0 0 Отговор
    Те че могат да правят коли - е ясно. Няма какво да спорим - доказали са се през годините. Ама и това оплюване сега по Espace ми изглежда малко съмнително, в смисъл, не че не злоупотребяват от всички автомобилни марки, но това си е чисто оплюване и опит за разсейване на отговорността и вниманието от VW.
  • 20 опсмопсус

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "jullliann72":

    Няма такива непросветени, това всички го знаем.В 21век всички коли с двг са приблизително еднакви, разликата е в лукса и надеждноста!
    Въпроса е какво ще правят немците с 450 Тесли дневно, които влизат от Холандия.Дизела е умряла технология, бензина също, но петролните лобита я налагат иначе край на парите и власта!
  • 21 zeida

    0 0 Отговор
    Каквито и да ми ги говорите, когато се кача на немска кола....нещата придобиват друго измерение. Освен това, не разбирам какво толкова има значение кой лъже и кой не в изгорелите емисии...Аз работя в Автосервиз и мога да ви уверя, че всяка втора кола е без катализатор - свален от собственика или откраднат от друг. Всички слагат резонаторни тръби , а после питайте как минават през Техническия преглед - знаете всички. Ние така или иначе сме много далече от всички тези неща и не ни бърка кой колко замърсява въздуха, защото в България ВСИЧКИ го замърсяват, дори ако щете заради лошите горива, които ни продават....................И аз все пак ще продължавам да карам VW !!!!