Last news in Fakti

27 Ноември, 2015 11:21 7 223 12

Новото BMW 5er идва догодина в Париж

  • bmw-
  • 5er-
  • париж 2016

Седмото поколение на баварската "петица" ще дебютира на изложението в Париж следващия октомври, разкрива британското сп. Autocar. Новият модел не само ще смени фабричния индекс от F на G, а и ще бъде кардинално различен в конструктивен план.

Актуалната инженерна стратегия на BMW предвижда съкращаването на фирмените платформи до две (в сметката не влиза екологичната серия "i") - с предно и задно задвижване. В основата на следващата петица ще залегне новото шаси с класическа архитектура CLAR, дебютирало с 7er G11/G12.

Общата база ще се отрази не само на конструктивните сходства между двата модела, а и на дизайна. Според Autocar новата "петица" ще изглежда като смален G11/G12 с прилепени към "бъбреците" на радиаторната решетка фарове.

Интериорът на 5er също ще навява аналогии с флагманския седан на BMW. Арматурното табло ще бъде изцяло цифрово, а много от функциите ще могат да се управляват с жестове.

Според източници от Мюнхен шасито от високоякостна стомана, алуминий и въглеродни нишки ще помогне за намаляване на теглото с поне 100 кг. Приятни изненади готви и палитрата от предвидени двигатели.

Базовите версии на новата "петица" ще се оборудват с 2.0-литрови четирицилиндрови турбомотори с вътрешнозаводски индекс B47 (дизел) и B48 (бензин). Най-малките шестцилиндрови агрегати ще бъдат с работен обем 3.0 литра. Сигурни за момента са нафтовият B57 (265 к.с.) от BMW 730d, и бензиновият B58 (326 к.с.) от 340i и 740i.

Свирепият 4.4-литров V8 с два турбокомпресора, който развива 449 к.с. под предния капак на 750i, ще се монтира на 550i. Предвижда се и поне една хибридна версия със силовата установка от 330e, 740e и X5 xDrive40e.

На върха в гамата предстои само една по-съществена промяна. Дизеловото чудовище M550d ще смени редовия си N57 с три турбокомпресора с 3.0-литров двигател (408 к.с., 750 Нм) с електрически нагнетатели, заради които бордовата инсталация ще трябва да премине на 48 волта.

BMW M5 ще продължи да се оборудва с 4.4-литровия турбиниран V8, но мощността му най-вероятно ще надхвърли 600 к.с. срещу 560 сега, а срещу допълнително заплащане ще се предлага двойно предаване. Въпреки слуховете за автоматик с 9 предавки преселективната 7-степенна скоростна кутия с два съединителя остава на въоръжение.

Комбито на базата на новата "петица" може да се очаква година след седана и най-вероятно ще бъде представено на салона в Женева през 2017-а. Смяната на поколенията при хечбека GT пък ще се състои най-рано през 2018 г.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Кобрата

    0 0 Отговор
    Баварецът ще е страхотен, но Gran Turismo-то ще се забави доста
  • 2 onq s konq

    0 0 Отговор
    БМВ или нищо !!
  • 3 Бай Кожо

    0 0 Отговор
    Не съм фен на марката, но колата изглежда доста добре.
  • 4

    0 1 Отговор
    Все по-заоблени и азиатско изглеждащи, за мен това не е правилния дизайн за БМВ, то трябва да е с по-остри и агресивни линии и без панаирджийско изглеждащи светлини.

    Коментиран от #5, #6

  • 5 ццц

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от " ":

    Всеки с вкуса си! ;)
  • 6 хис

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от " ":

    Де ги видя заоблените форми бре? Погледни Е65 и тогава говори за заоблени форми. Модела по скоро се завръща към традициите си след изцепката с Е65.
  • 7 хис

    0 0 Отговор
    ....и разбира се още по-грозното Е60

    Коментиран от #8

  • 8 ццц

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "хис":

    Ето това вече е хейт!
  • 9 XC 90

    0 0 Отговор
    Ето нещо по-красиво от таз баварка.

    https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/v/t1.0-9/12308841_10153786688116052_1182695378794193641_n.jpg?oh=172612f669c0781c26e1ef6ff2dc87eb&oe=56D96615
  • 10 gbuk

    1 0 Отговор
    Представям си как след няколко години байовците(майстори) в местните сервизи ще се замайват как да поправят тези швабски трактори с 3 турбота и 48 волта инсталация. Когато Тойота разработваше хибридите BMW бяха на преход карбуратор-инжекция.

    Коментиран от #12

  • 11 japimport

    1 0 Отговор
    Еее нищо, нали си имаш кон, сигурно си му турил емблема на BMW на челото.
  • 12 Трифонов

    0 1 Отговор

    До коментар #10 от "gbuk":

    Не след няколко години, а в мига, в който имат цена, го поръчвам този красавец... злобен, комплексиран завистнико!!! И със сигурност няма да е с хибридно задвижване! И със сигурност няма да е дизел! Ще е истински автомобил - не електроуред и не селскостопанска машина! А ти, като го видиш по улицата от смешната си японска сапунерка, се самоуспокоявай, че сигурно много се разваля. Може и да се почувстваш по-добре!!!