27 Ноември, 2015 11:28 191 539 74

Негативното влияние на по-големите гуми

  • гуми-
  • размер
Негативното влияние на по-големите гуми - 1

Всеки автомобил трябва да се кара само с гуми, които са препоръчани от производителя. Увеличаването на диаметъра винаги оказва влияние върху представянето на автомобила, като в повечето случаи то е негативно. Въпреки че това се знае от почти всички водачи, не са малко шофьорите, които сменят заводския размер на гумите с друг, по-голям, който смятат за по-подходящ. А не трябва.

Увеличаването на размера на гумите неминуемо оказва влияние на спирачните показатели на колата, на динамичните характеристики, на разхода на гориво, на изхвърлянето на вредни газове в атмосферата, на скоростната кутия, на завиването и на още куп неща. Ето и най-важните от тях.

Диаметър на гумите и разход на гориво. Увеличаването на диаметъра на гумите изисква от двигателя повече усилие при потегляне. За старта и за ускорението впоследствие е необходимо повече гориво. Единственият плюс е, че скоростта на автомобила може да се увеличи незначително.

Диаметър на гумите и спирачен път. В случаите, когато водачите сменят гумите с по-големи, на негативно влияние са подложени спирачните механизми. По-големите гуми са и по-тежки, което би могло да доведе до поява на сериозни хлабини в окачването, което косвено ще окаже влияние на спирането.

Негативното влияние на по-големите гуми

Диаметър на гумите и ниво на шум. Многобройните тестове и изпитания в областта на шумообразуването показват, че диаметърът на гумата влияе доста на нивото на шум. Специалистите доказват, че колкото е по-голям диаметърът на гумата, толкова по-шумно е в купето.

Диаметър на гумите, маса и инерция. Изследванията показват, че по-големите и респективно по-широки гуми оказват повече съпротивление и влияят негативно и на инерцията на автомобила. Освен това, както вече споменахме по-горе, по-големите гуми са и по-тежки и за целта е необходимо по-голямо усилие за достигане на определена скорост.

Диаметър на гумите и външен вид на колата. Това е единственият по-сносен довод аз смяна на гумите с по-големи. По-големите гуми правят автомобила да изглежда по-добре. Той става визуално по-привлекателен, изглежда по-мощен и в същото време по-масивен.

Диаметър на гумите и работа на електрониката. Работата на електронните устройства в автомобилите е съобразена с определен размер гуми - този, който е препоръчан от производителя. При изменение на този размер, скоростомерът, системата за стабилизиране и останалата електроника отчита различни показатели, което води до неправилното ѝ функциониране.

Диаметър на гумите и безопасност. Увеличената широчина на гумата може да обезпечи по-високо ниво на безопасност, но само когато колата се движи на равен и сух асфалт. Иначе по-широките гуми създават проблем при заснежени, кални или неравни пътища. По-голямата височина на гумата пък изменя центъра на тежестта на автомобила и го прави по-нестабилен.

Негативното влияние на по-големите гуми


Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Кобрата

    19 12 Отговор
    Гумите според колата и бюджета. Няма смисъл да се слагат ниско профилни и скъпи гуми на изпърдяни бараки.
    Пък и статията гласи: Диаметър на гумите, маса и инерция. Изследванията показват, че по-големите и респективно по-широки гуми оказват повече съпротивление и влияят негативно и на инерцията на автомобила. Освен това, както вече споменахме по-горе, по-големите гуми са и по-тежки и за целта е необходимо по-голямо усилие за достигане на определена скорост.
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Извод: Ако сте свикнали да пускате колата си по инерция и само чакате да дойде някой наклон, след което да засилите, изключвате от скорост и гасите двигателя, тогава ви трябват малък цолаж гуми, които да са леки и да увеличават инерцията...

    Коментиран от #2

  • 2 Миро

    17 13 Отговор

    До коментар #1 от "Кобрата":

    Кобра ли си смок ли си. Има се предвид, че като са по-големи и респективно по-широки, имат повече съпротивление. Елментарно е.

    Коментиран от #7

  • 3 Един

    4 35 Отговор
    За нашите скапани пътища е по-добре с по-широки гуми.Колата ми е със заводски 16ки сложих и 17ки и съм супер доволен.Карал съм и със 18ки но теглят ....заова избрах 17ки . Въпросът е да сложиш 1 размер над заводския ане на кола за 16ки да и набиеш 18ки.

    Коментиран от #69

  • 4 опсмопсус

    56 2 Отговор
    Статият е подвеждаща, примесена с полуистини и истини,за да заблуждава!Обобобщава признаци по които не се мерят всички коли!

    195/65/15 се заменя с 225/45/17, като диаметърът е същия, но гумат е по-широка.
    На едни и същи коли с разлика в оборудването се слагат и 17' и 18'.
    Или с 16' базовите модели, а с 17' по-наточените от към салон и визия!
    По-широки гуми, по добро сцепление и при ускорение и при спиране, зимата с по-тесни!
    Сложите на Ауди или Бмв тесни гуми да видите сцепление!

    Коментиран от #38

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 onq s konq

    35 7 Отговор
    Не е проблема че тук са написани много глупости,а ЧЕ СА НА ЕДНО МЯСТО И С ВИСОКА КОНЦЕНТРАЦИЯ:)Първо "нема такова животно" като "голяма гума" и "малка гума".Верно че с по-голям диаметър на джантата може да се увеличи и ДИАМЕТЪРА НА КОЛЕЛОТО,но пък се слага по-нископрофилна гума и диаметъра остава същия.При избор на по-широки гуми/летни естествено/ ясно е написанои обозначено висуално че се увеличава разходът на гориво,но пък се увеличава и сигурността на пътя при завой евентуално.Колкото пък до твърдението че по-големите гуми тежали повече...ами то си зависи преди всичко от марката,технологията на изработка и КОМПОНЕНТИТЕ вкарани в гумата,така че нищо чудно да тежат и по-малко от "малките" гуми/което си има и своята цена/.Вярно е също /донякъде/ че размер различен от фабричния оказва влияние върху електрониката/АБС-а и трръкшън контрола/,но това се получава ако само предните или само задните са с различен диаметър,т.е. ако са с еднакъв размер ПО ДВОЙКИ-НЯМА ПРОБЛЕМ!Това пък че по-големите гуми били по-шумни-не си струва да се коментира.И пак да се върнем на разхода за гориво-Гума 195/17/... примерно струва около 120лв.,а гума 245/17/...-струва от 250-260лв нагоре-че даже отива и до 500-600лв.Та мисълта ми е ЧОВЕК ,ГОТОВ ДА КУПИ ПО-СКЪПАТА ГУМА ЩЕ СЕ ВЪЛНУВА ЛИ ОТ НЯКОЛКОТО ГРАМА ПО-ГОЛ. РАЗХОД ГОРИВО НА 100КМ?!!
  • 7 Кобрата

    5 10 Отговор

    До коментар #2 от "Миро":

    Ма браво бе, ти си бил много умен... Да не мислиш, че не се сетих или? Просто като не разбираш от базик, се разкарай...

    Коментиран от #75, #76

  • 8 binjiri

    17 3 Отговор
    За гумите може да се изпише една библиотека с книги и пак ще е малко.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Гумаджията

    19 0 Отговор
    На тея гуми от снимката ми се струва, че има още ляп в тях...
  • 11 Цар Соломон

    4 7 Отговор
    И тая статия като я прочете редовия лаик, който си няма грам понятие от коли и гуми ще си каже: гледай значи лоша работа, много лоша.
    -------------------------------------------------------------------------------------
    РЕАЛНО единственото вярно нещо е, че се увеличава разхода на гориво, НО по-широката гума на сух път дава повече сцепление и съответно по-голяма стабилност в завой и спиране. Не случайно на спортните автомобили джантите са 20-ки с по 2 метра широки гуми. Заводско да, но има смисъл от това.

    Коментиран от #73

  • 12 Цар Соломон

    24 1 Отговор
    Зимата е друга бира и там вече задължително трябва да се кара по заводски предписания. Цялата работа през зимата идва от едно нещо което повечето водачи не знаят защо е така. А именно защо се знае, че трябва да се кара с по-тънки гуми зимата.
    Ако е само сняг БЕЗ ЛЕД, то колкото по-широка гума - толкова по-голямо сцепление има и пак е по-добре също като през лятото. НО ГОЛЯМАТА РАЗЛИКА идва от това, че при ежедневните градски, селски и междуградски пътни условия се среща на много места частично или цялостно заледяване, при което колкото е по-малка контактната площ на гумата то толкова по-голяма тежест пада върху тази контактна площ и съответно по-малко се плъзга.

    Коментиран от #14

  • 13 Цар Соломон

    10 4 Отговор
    Другата работа с динамиката засяга хората които карат коли по 100 коня или по-малко примерно. Е там ако сложиш дори само 1 размер по-големи джанти с малко по-широки гуми и колата съвсем умира. Ако си с кола 200 коня, не се усеща кой знае каква разлика
  • 14 onq s konq

    4 8 Отговор

    До коментар #12 от "Цар Соломон":

    Естествено че гумите с по-малка ширина са за предпочитане през зимата и хората с опит са го казали категорично макар и по друг повод...че "малката п... е голяма п..."!йцфб
  • 15 Косматия

    12 1 Отговор
    А най добре да ходим пеш с гумени цървули.
    Така няма да пострада ходовата част на колата.
  • 16 Веско

    3 19 Отговор
    По-широките гуми дават значително по-добро сцепление при всички условия, по-голяма стабилност в завой и по-добро спиране.

    Нископрофилните гуми за по-големите като диаметър джанти дават по-директно управление, по голяма стабилност в завой и по-добро спиране ... но друса повече :)

    Когато карате върху сняг колкото повече сняг имате в грайферите на гумата толкова по-добро сцепление и контрол ще имате, защото снега на пътя се слепва със снега в грайфера на гумата, така че тесните гуми са ВИНАГИ по-смотани и нямат никакво предимство.

    По-високите гуми имат предимство - по-добър комфорт по селските БГ пътища, но нищо повече ... :)

    Коментиран от #20

  • 17 гост

    11 1 Отговор
    Не става ясно какво имат на предвид под големи гуми: по-широки или по-високи.
    Производителят си е написал в книжката с какви размери може да се кара колата надеждно и сигурно, без да създава проблем за частите и възлите. Една и съща кола може да се оборудва с 15 ли 18 цола, но зависи от мощност, окачване, спирачки.
    Който е карал знае, че по-голям цолаж означава по-нисък профил на гумата (ако се приеме, че се запазва външния диаметър), което означава по-нисък комфорт, друсане, тръскане и повреди на джанта/гума. Позитивите са по-висока стабилност на колата в завой, по-малко се накланя купето, по-добро сцепление и по-ниско натоварване на самият материал на гумата (съответно издържа на по-високи действащи сили).
    Не сме състезатели, единствената причина е поради естетиката, но ако се прекали с цолажа, повечето хора се връщат на стандартен размер, убедени, че не искат да карат каруца, а кола. Голям цолаж може да се кара на Запад, на пътища гладки и приятни, без дупки, кривини и препятствия. При нас е мазохизъм.
  • 18 Бай Коста

    11 5 Отговор
    Такава статия може да напише и жена ми, която не е карала кола 8 години. Вярно е, че по-голямата гума прави колата по-тромава и товари спирачките. Незначително се намалява страничната устойчивост. Другото са глупости. Увеличеният диаметър увеличава разхода по компютър, но реално го сваля, защото действа като повишаваща предавка. Лъжат се показанията на километража. Категорично се подобрява возенето. Инерцията е по-добра, иначе щеше да спира сама и нямаше да товари спирачките, както бе писано. Ако тишината зависеше от малките гуми, на президентските коли щяха да слагат гуми от колело.

    Коментиран от #19

  • 19 Бате Цецо

    8 2 Отговор

    До коментар #18 от "Бай Коста":

    Направо ми взе думите от устата - По-голямат гума действа като повишаваща предавка и понижава разхода
  • 20 тадд

    26 3 Отговор

    До коментар #16 от "Веско":

    "...защото снега на пътя се слепва със снега в грайфера на гумата,..", направо си за Нобелова награда... ;)

    Коментиран от #21, #26

  • 21 Веско

    13 7 Отговор

    До коментар #20 от "тадд":

    ПрЕдстави си сАмо, че вЕрно е така и е крайно време нещо да научиш хахахаха :)

    The pattern (or ‘tread’) on winter tyres has more grooves than standard tyres. This means more snow sticks to the tyre, which actually helps improve grip in snow as snow sticks easily to snow. This helps the tyre attain better grip.

    http://www.national.co.uk/information/winter-tyres

    Коментиран от #25

  • 22 БАТ мишо

    4 6 Отговор
    голямата гума си я вземаш по ниска и височината не мърда и колата залепва за пътя ....разхода скача на цол с 500-1000 грама на 100 км но стабилността става желязна ....по голем скок от въпросните 0,5-1 л са заблуда идваща от километража който ви мери по малко разстояние ......САМО ЗИМАТА съм съгласен че се кара с тесни гуми
  • 23 БАТ мишо

    1 14 Отговор
    за чистенето на гумата и аквапланинга имам моя версия след много стаж на кото са сетите от тир до балканче---- вероятността да ви поднесе е една парабола -- т е 0-50 безопасно 50-100 опасно 100- 140- по малко орасно защото скоростта на въртене самопочиства гумата и ако локвата не е над 10 метра няма как да има аквапланинг щото я минавате за 0.1 сек с 160 ......пробвал см на локва около 5 метра с 80 губя за кратко волана с 140 не мрадвам
  • 24 БАТ мишо

    4 14 Отговор
    и последен съвет
    предното поднася по трудно ФАКТ ...НО поднесе ли веднъж няма изправяне - кеф ти канафка кеф ти дере-----
    до всички с задно кат мене баваркаджията ШПЕРАІ правилната гума и ГАЗ - поднесе ли волана на обратно и още газ да му мислят с предното ...аз нарочно я поднасям зимата да се тренирам да я опраям ..... бати кефа
  • 25 тадд

    3 4 Отговор

    До коментар #21 от "Веско":

    статията ти е за "обща култура" или за широк кръг читатели. Съвета ми е да не си купуваш гуми които задържат сняг /'на сухо' се познават по трапецовидния разрез на шарката или подминавайки най-долната точка при въртенето на гумата да освободят 'защипания' сняг, защото под въздействието на тежеста на автомобила формата от трапецовидна става правоъгълна или "П"-образна. И колкото е по-голяма контактната площ на гумата със снега при максимално тесен профил за по-малко челно съпротивление е по-добре.
  • 26 брей,брей

    6 9 Отговор

    До коментар #20 от "тадд":

    Еми точно така е и то отдавна се знае.Тесни гуми слагаше дедо ти на жигулата,щото тогава немаше зимни и летни видинки...Ако се следва твойта логика ,нямаше да има снегоходките например,които са много по-широки от обувката и индианците в Аляска щеха да си маат по копита.Та тия митове и легенди за тесни зимни гуми-който иска да си ги практикува.Вземам си хубава широка зимна гума и никога не съм имал проблем

    Коментиран от #27, #29, #39

  • 27 тадд

    7 4 Отговор

    До коментар #26 от "брей,брей":

    не дядо ми, а аз си ги слагах и 'баба Вида' си имаше зимни гуми, но ще се обидиш ако ти кажа, че си млад, за да го знаеш. Потърси зимни дрифтове на писта и виж с какви гуми карат.

    Коментиран от #30

  • 28 киро

    10 5 Отговор
    Истинската и мощна кола харчи много със всякакви гуми! Големите джанти са като токчетата за жените.... красота :))
  • 29 Българин

    14 3 Отговор

    До коментар #26 от "брей,брей":

    На сняг се кара най-добре с тесни гуми- за справка WRC. Или ша кажеш сега ,че си по добър и знаеш повече от пилотите на WRC? Ай въри пред блока,да ги разказваш тия неща на децата.То и тук има много деца,но...

    Коментиран от #31

  • 30 брей,брей

    8 1 Отговор

    До коментар #27 от "тадд":

    За твое сведение,първата жигула си я купих преди 28 години, и първата работа бе да я "обуя"с гуми(май бяха мишелинки) от тогавашните" кореком"магазини,просто защото в мототехника освен баба вида и т.нар. "георгидимитровки" други нямаше,а и те бяха под рафта,за свои хора...тъй че колко съм по-млад и невидял от теб е много спорен въпрос. Зимни гуми видинки- може ама за износ...
  • 31 брей,брей

    9 1 Отговор

    До коментар #29 от "Българин":

    Ти пилот ли си??? Щото такива "пилоти"като тебе всекидневно ги виждам по пътищата...и отстрани по пътищата,ама на снимки...Аман от келеши всезнайковци...

    Коментиран от #55, #56

  • 32 Брей брей брей

    11 1 Отговор
    Къде намеси снегоходките на индианците, бе? Снегоходките са широки, за да не потъват индианците в снега. И да ходят по лесно отгоре му. А за колите това е вредно. Сещаш ли се? Май не. .ах ти индианеца си верно.
  • 33 бам

    3 1 Отговор
    оригиналния размер на гуми на lamborghini countach е най скандалния
  • 34 Брей брей брей

    0 9 Отговор
    Колата трябва да е с тесни гуми в снега, за да може да потъне, да опре отдолу - тогава става интересно! Затова - тесни гуми в снега, за по-лесно потъване! А тия глупаци, дето правя рактрака с широки вериги - да знаят, че грешат!

    Коментиран от #65

  • 35 тадд

    0 5 Отговор
    зимата на '86 Гошо Петров от Ст.Загора идваше от време на време на тренировките ни, с "Ice Master" на 'michelin' 400$ гумата и то без шпайковете. Даваше 1/3 по-кофти времена от "баба Вида" вярно с донарязан профил с "Tip top" машинка и 'хриле' от макетен нож по 1/2 от височината на гумата. А имаше и Барумки, Просторки,Сава и др. по обикновенните Авто мото магазини
  • 36 onq s konq

    17 0 Отговор
    Купете си верижна машина и няма да ви се налага да четете подобни дълбокомислени статии за гуми.
  • 37 неук

    1 4 Отговор
    Брей брей брей, ти пък как така сравняваш ратрак с гуми бе серсем.Ти май никога не си виждал ратрак и затова не занеш как се придвижва и как рботи.За теб мя няма разлика между гума и верига а ?
  • 38 VWandMercedes

    2 2 Отговор

    До коментар #4 от "опсмопсус":

    Много точно си го казал, това с размерите.Зимните са ми 195/65/15 а летните са ми 215/50/17.Този размер 17-ка е по рядък от 225/45/17 но, търсех една идея по високи и по тесни, за да не тегли толкова.Разликата с висок балон 15-ка е в това, че колата в завой не се накланя толкова, тъйкато имат борд и няма на къде да се мачкат.
    Важно е да се знае, че разхода се покачва извънградско с поне 1л.
    Също така при купуване на 17 задължително теглови индекс 95W Extra Load иначе първата дупка и балон.
  • 39 баба Вуна

    2 2 Отговор

    До коментар #26 от "брей,брей":

    Ах колко си заблуден! ха ха ха ха ха ха....
  • 40 Аз

    15 2 Отговор
    Ей, това производителите на коли са големи глупаци! Как така никой не препоръчва различен размер летни и зимни гуми? Я да дойдат веднага в България, да ги научат нашенските разбирачи, че през лятото се кара с широки гуми, а през зимата - с тесни!

    Коментиран от #41

  • 41 onq s konq

    8 0 Отговор

    До коментар #40 от "Аз":

    Абсолютно точно.Препоръчително е обаче ширината на 4-те гуми да е различна,за да се почувства ЕФЕКТА НА ВСЕСЕЗОННОСТТА!
  • 42 Цар Соломон

    4 2 Отговор
    Всички сте професори и всички знаете всичко, но НИКОЙ не си направи труда да прочете какво написах и да се замисли, че наистина е така.
    ------------------------ ПОВТАРЯМ -------------------------------------------
    Ако е само сняг БЕЗ ЛЕД, то колкото по-широка гума - толкова по-голямо сцепление има и пак е по-добре също като през лятото. НО ГОЛЯМАТА РАЗЛИКА идва от това, че при ежедневните градски, селски и междуградски пътни условия се среща на много места частично или цялостно заледяване, при което колкото е по-малка контактната площ на гумата то толкова по-голяма тежест пада върху тази контактна площ и съответно по-малко се плъзга.
    ------------------------------------------------------------------------------------
    Забележете, че на теста на зимни гуми на ПОРШЕТО гумите са пак 20 цола и пак толкова широки колкото летните. Вървете им кажете да сложат ТЪНКИ Гуми https://www.youtube.com/watch?v=YlN9KMb5iFw

    Коментиран от #43, #53

  • 43 баба Вуна

    1 1 Отговор

    До коментар #42 от "Цар Соломон":

    И какво точно да прочетем?Всеки втори коментар е поредната глупост която някой се опитва да изкара че е научният труд на живота му.

    Зимната гума,трябва да е тънка,с агресивна шарка.
    Лятната гума,трябва да е широка и нископрофилна.

    А,ти,"царю" вземи малко се ограмоти,а не кудкудякай от полога.
    Малко материал за четене,ако не ти идва на акъла какво да потърсиш.
    Размер гуми при зимно каране на WRC.
    Размер гуми при асфалтови отсечки.

    А ако и това не те ограмоти,сети се сам,в казармата защо на 131-цата и се спадаха и само-напомпваха гумите вътре от кабината.И при какви пътни условия!

    А защо размерите на зимните са като на летните от клипчето ли?Ами от чисто естетически.

    Коментиран от #45

  • 44 Аз

    13 4 Отговор
    Никъде в нормалните държави не се ползват различни размери летни и зимни гуми. Производителят си е написал какъв размер гуми трябва да се слагат за всеки модел. Но не - Ганьо винаги знае повече.
    Прозаичната причина у нас да се кара с различен размер гуми е, че гумите с по-малък цолаж са по-евтини. Това е. Също като легендата как зимните гуми трябвало да са на железни джанти. Българинът умира хем да е гъзар, хем да му е по-евтинко. Затова и тука могат да се видят уникати като спортни купета, кабриолети и тлъсти джипове с газова уредба, гуми 13' на кола, фабрично пусната с 15' или 16' гуми, джипове за по 30 бона с гуми втора употреба от Богровеца и всякакви подобни извращения.

    Коментиран от #71

  • 45 Цар Соломон

    6 3 Отговор

    До коментар #43 от "баба Вуна":

    Бабо Вуно, Имаш си някакви свои тероии и простотии и никой не може да ти ги избие от главата. Спадат се и се помпят гумите в пясъчните пустини и дълбок сняг и от там за снега следва ако не схващаш, че това което пиша и не съм го измислил аз а други умни хора е вярно. Ако се кара само на сняг е по-добре гумите да са по-широки и да има по-голяма контактна площ за да не затъва. На лед е по-добре да са по-тънки за да има повече тежест на единица контактна площ за да не се пързаля. WRC и всякакви други специални случаи нямат нищо общо с ежедневното каране по пътищата. Остани си със здраве.
  • 46 ASD

    12 1 Отговор
    Удивително колко много от пишещите във форума ЯВНО никога не са карали на сняг, а най-вероятно и ВЪОБЩЕ не са карали кола през живота си.
    Широката гума има увеличено сцеплението-съпротивление на сух и мокър път/устойчивост на завои/, за сметка на това и увеличен разход на гориво. Широките гуми на сняг, трябва да са с много дълбока шарка иначе се пързалят.

    Тясната гума има намалено сцепление-съпротивление/приплъзват при ускорение спиране и завои/ ,но имат нисък разход на гориво. Тясната гума е с по-добро сцепление на сняг /на лед само веригите имат сцепление/.

    Алуминиевите джанти са по-леки и свалят разхода на гориво и са по-красиви. Алуминиевите джанти са по-трошливи особено под -10С и особено по дупките от не изчистените пътища в България. За това зимен комплект с метални джанти за българските "пътища" е разумната практика.
  • 48 ianko

    7 1 Отговор
    това което препоръчва производителя, всичко останало е компромис
  • 49 amateour

    7 2 Отговор
    Здравейте!
    ASD, на лед добро или необходимото сцепление има само гума с шипове!
    Нормална зимна гума също има сцепление на лед ,само че е намалено или не е необходимото такова. Веригите само малко подобряват картинката.За да се ползват трябва да се направят и др. неща.
    Алуминиевите джанти са по-тежки в сравнение със стоманените такива при еднакъв цолаж, но това явно ти убягва!
    Каквито и гуми и системи да имаш на борда на колата помагат само ако знаеш какво правиш, а не си малоумен, безсмъртен джигит!Всяка система има своите лимити или граници на ефективно използване, а не е вездесъща. Прекрачиш ли ги резултата не закъснява!
    Внимание, преценка на пътната обстановка и добро познаване на шофираната кола! Това не значи да караш с 20-30 км/ч зимата и да си мислиш, че всичко е О.К. Можеш да поддържаш такива скорости само ако пътя го налага!
    Лека, приятна и безаварийна зима!
  • 50 onq s konq

    11 1 Отговор
    През лятото с БМВ-тройка,през зимата -с руска "тройка" със шейна.И бутилка водка.
  • 52 Волен Сидеров

    9 2 Отговор
    всеки производител на коли -дава от 3 до 4 възможни допълнителни размера към даден модел от дадена марка-при което няма да има никакви подследващи нарушения по окачване и електроника-а запознайте се първо и тогава пуснете и такава статия-кои размери са възможни при това... при тази ...и дали и така натам -айде моля...

    Коментиран от #62

  • 53 hienata

    13 1 Отговор

    До коментар #42 от "Цар Соломон":

    "Ако е само сняг без лед" - разглеждаме тази ситуация. Във уравнението участват няколко променливи. Първа променлива - сила на съпротивлението на търкаляне (разбирай колкото повече сняг и по-широка гума, тази сила е по-голяма). Втора променлива - сцепление (зависи от контактната повърхност, съответно колкото по-широка гума, по- голяма повърхност). Изчислено е (примера го има в учебниците по механика), че увеличаването на гумата (разбирай и 4 те) с един сантиметър удвоява силата на съпротивление ,докато увеличава сцеплението с под 10%.Поради тази причина всички производители на автомобили препоръчват при закупуване на зимни гуми да се ползват по-тесните,но по-високи от указаните размери, а през лятото по-широките ,но по-ниски позволени размери. Широката нископрофилна гума освен, че стои добре е по-устойчива в завой при странично натоварване не се криви толкова колкото стандартната. Натоварва окачването,повишава сцеплението на сухо, повишава разхода (поради същите гадни сили на съпротивление) и те така стоят нещата.
  • 54 Коко поко

    8 9 Отговор
    Личи си че все разбирачи сте се събрали тук! А като излезете на пътя сте охлюви!От всичко най мразя БЪЛГАРСКИ инженер! За нищо не става!
  • 55 Българин

    13 5 Отговор

    До коментар #31 от "брей,брей":

    Пилот съм,да. Не професионален,но все пак пилот. Като малък карах картинг.После като младеж имаше едни курсове за майсторско управление на автомобил. Дори съм се състезавал, но на ниско ниво-дори не национални кръгове.Със сигурност карам по добре от теб.През живота си не съм имал кола с предно- само задно. Колкото е по-широка гумата,толкова площта на контакта със снега е по голяма.И понеже снега се пързаля- колкото на по-голяма пързаляща се площ стъпваш-толкова по трудно е да овладееш автомобила. Това са елементарни неща .

    Коментиран от #57

  • 56 Българин

    2 2 Отговор

    До коментар #31 от "брей,брей":

    А това със паметниците до пътя-не е хубаво така да говориш,щото може да си най-добрия или най-внимателния и пак да те очисти някой друг. Аз не претендирам за нищо -само за това ,че мога да карам по-добре от 80% хората./изключвам професионалисти в моторните спортове/ И то задно предаване. Никога не карам неразумно.НЕ СЕ СЪСТЕЗАВАМ НА ПЪТЯ
  • 57 тъй

    6 0 Отговор

    До коментар #55 от "Българин":

    а бе и аз обиколих на времето всички кръжоци и курсове, ама на нищо не излезе от мен......и като шофьор съм много зле и най-вероятно може и да сме се срещали на картинг и другите дето си посещавал
  • 58 Овчар

    12 11 Отговор
    Че то задното предаване се управлява най-лесно. Колата със задно почти винаги е най-балансирана и има най-предвидимо поведение.
    Общо взето, трябва да си изключително некадърен за да стържеш по мантинелите, като някои собственици на ...
    Този, който може да бъде бърз и на предно, е много по-карач:)

    https://www.youtube.com/watch?v=asKuYgAcyIk

    Ние, българите, сме сред най-некадърните и прости шофьори. Още не можем да разберем, че улицата е за да се движиш, а не да си ровиш в ..., да си говориш по телефона, да разглеждаш магазините, да търсиш номера на блока или да се влачиш с 15 км., за да пречиш на движението, само защото си комплексиран и жаден за внимание. Тук трябва да въведат глоба за минимална скорост, а не за максимална. Проблемът с катастрофите не в ограниченията, а в образованието, манталитета и умствения багаж. Отиди на север. Ако и там 80% карат по-лошо от теб, значи наистина си добър. Не се сравнявай с примати.
  • 59 Чичо Хенри

    13 33 Отговор
    Не случайно всички скъпи и истински автомобили са със задно предаване.С предно предаване са колите за ахмаците които няма какво да си правят парите и ги дават за ремонт на скапаното си предно предаване.Аз карам Мерцедеси 30 години и досега полуоска не съм барал .

    Коментиран от #72

  • 60 Учуден

    12 6 Отговор
    Е чакаи малко, казваш го сякаш полуоската е най- важната за един автомобил.
    Да предното предаване заради и завиващите предни колела скапва по лесно полуоската, обаче пък си има много други предимства:
    -комфорт за 3ма души отзад;
    -По добър на сняг и дъжд поради по голяма маса отпред;
    По лесно предаване на тягата понеже двигателят е по-близо до колелата.
  • 61 Дядя Митя

    29 3 Отговор
    Българите не са най-некадърните - има и мноооого по зле. Елате в арабския свят и няма да повялвате какво е тук - всеки кара както си иска и прави каквото си иска. Смъртността при катастрофи според статистиката е 100%, никакво уважение към живота или имуществото. Всеки ден пътувам по 80 км и виждам много преобърнати коли, камиони и даже тирове. Просто идея си нямате за какво иде реч. И най-интересното е че те не разбират какво правят.
  • 62 Аз

    11 4 Отговор

    До коментар #52 от "Волен Сидеров":

    Това не е съвсем вярно. Размерът на гумите варира в зависимост от модификацията, примерно един базов модел Голф е с по-малки гуми, докато GTI е с по големи. Това обаче не означава, че можеш спокойно да сложиш "валяците" от GTI на базовия модел. За всякя модификация размерът е точно определен.
  • 63 Гумаджия

    9 1 Отговор
    Абе,гледам че,на талона на автомобила в Германия има и размера на гумите.Това пък защо?
  • 64 Шофьор

    2 1 Отговор
    Изминал съм над 2милиона километра- това ми е работата и като чета глупостите които сте писали всички ми е тъжно че има толкова много прости хора. Не ми пука глупака с какви гуми ще си кара автомобнила но ми пука,че го кара по пътищата по които пътуват и нормални хора.
  • 65 Шофьор

    5 2 Отговор

    До коментар #34 от "Брей брей брей":

    Ти си бил много ПРОСТ бе. Нормално е в сняг да караш с по-тесни гуми защото съпротивлението е по-малко и вероятността да забуксуваш е по-малка. Ако ще да си сложиш и камионски гуми на колата и да си мислиш че ще стоиш отгоре на снега си в грешка! А и каква е ползата да си над снега? Той няма нужната твърдост да даде съпротивление на гумата за да се движи колата. Прости хора коментират нещо от което нямат грам познание.
  • 66 Йордан

    5 3 Отговор
    Истината е една:
    Всеки един производител е заявил какви размери гуми е добре да се използват с даденото возило. Това е вследствие на тестове и анализи, направени от хора, които СЪС СИГУРНОСТ са по компетентни, от всеки един пишещ тук.
    А после собственикът на даденото возило е свободен да монтира думи, и джанти, каквито той си иска. Единственото негативно в случая е, че ако собственикът на возилото монтира гуми които ще намалят спирачният път, или ще влошат поведението му върху пътната настилка, то по този начин застрашава не само себе си, но и останалите.

    Иначе госпожите, и евентуално господата, от FAKTI.BG могат, така профилактично, да пуснат подобни статии за маслото в двигателя, за автомобилните лампи, и тем подобни... За да могат по голям капацитети да се изхождат на воля.
  • 67 Един

    10 1 Отговор
    Една камара глупости и някои верни неща! Ако забиеш 18 джанти с нисък профил общия диаметър може да е приблизително еднакъв на 16ка с висок борд.

    По-голям диаметър обикновено е равностойно и на по-широка гума и това се отразява благотворно на спирането, защото се увеличава общата плош - негативно е за полуоски и т.н. части на окачването което понася по-голямо натоварване, но откъм сигурност е само на +

    ако замениш желзна 15ска с алуминиева 17ка дефакто си олекотил ... мисля че я водеха подрамменната тежест или нещо от рода

    Ниския борд е равнозначен на по-добро водене на колата в завой (ако тегли причината е в пътя не в размера на гумите)

    И не на последно място от много години вече производителите предлагат за един и същ модел поне по 2-3 размера джанти, назовоте са с малка джанта, за да се постигне по-ниска цена, но като цяло окачване и спирачна система е оразмерена за поне 2 размера горник!

    Ако ви кефи и имате кинта шибайте яка джанта щото това е 70% от вида на колата!
  • 68 Driving pleasure

    3 0 Отговор
    Глупости, още от завода за една и съща кола с един и същи двигател има поне 3 размера гуми, като зависи изцяло от нивото на оборудване - демек дали имаш мерак да си платиш. Иначе и компонените по окачване и спирачки и електрониката са абсолютно идентични. 1 размер по-големи като цолаж и 1 "стъпка" по-широки нямат никакъв проблем, още повече, че като увеличиш цолажа намаляваш обикновено "борда" и цялостния диаметър остава изключително близък до оригиналния... друг е въпросът че за БГ кратерите нископрофилните са си трън в ония меки части отзад и вече не бих си го причинил
  • 69 шруум гъбков

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "Един":

    И какво общо има диаметърът на отвора на гумата, измерван в цолове с широчината...
  • 70 Юли

    0 0 Отговор
    Имам форд фиеста 1.6 100к.с зимните гуми са ми 185/65/14 и сега лято мисля да слагам 185/65/15 искам да е по висока зара ди дупките какво ще се промени като имате предвид че по каталог са 175/65/14
  • 71 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 72 Емо Иванов

    1 1 Отговор

    До коментар #59 от "Чичо Хенри":

    Аз се чудя на пистовият шампионат, защо всички карат с предно. А те не стига, че имат авто сервизи а и не разбират. Ццц балъци! Чичо Хенри! Ако аз го подкарам този Мерцедес, най вероятно ще му останат само полуоските здрави. Като разбирате толкова се чудя що няма мерцедес серийно пр., който да спира от 100 до 0 по-бързо от скапаното Сузуки, което аз карам? Защо няма автомобил серийно производство със задно, който да е по-бърз в завои от тъпото предно, което карам? Странна работа е физиката, от която зависи поведението на автомобил в дадено условие. Да не ти смятам потенциалната енергия на на тоя гюм при 100км/ч и да ти обяснявам за накладки, дискове и гуми клас А , и как аджеба ще завиеш и спреш по-бързо от 900кг сузоки с газ регул окачване и без АВS.
  • 73 Емо Иванов

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Цар Соломон":

    Е добре де. На WRC,IRC не са чак толкова широки. Ама да не забравяме, че не караме 3 чифта различни гуми в багажника за дъжд, сухо и макадам :))
  • 74 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 75 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 76 Този коментар е премахнат от модератор.