Всеки автомобил трябва да се кара само с гуми, които са препоръчани от производителя. Увеличаването на диаметъра винаги оказва влияние върху представянето на автомобила, като в повечето случаи то е негативно. Въпреки че това се знае от почти всички водачи, не са малко шофьорите, които сменят заводския размер на гумите с друг, по-голям, който смятат за по-подходящ. А не трябва.
Увеличаването на размера на гумите неминуемо оказва влияние на спирачните показатели на колата, на динамичните характеристики, на разхода на гориво, на изхвърлянето на вредни газове в атмосферата, на скоростната кутия, на завиването и на още куп неща. Ето и най-важните от тях.
Диаметър на гумите и разход на гориво. Увеличаването на диаметъра на гумите изисква от двигателя повече усилие при потегляне. За старта и за ускорението впоследствие е необходимо повече гориво. Единственият плюс е, че скоростта на автомобила може да се увеличи незначително.
Диаметър на гумите и спирачен път. В случаите, когато водачите сменят гумите с по-големи, на негативно влияние са подложени спирачните механизми. По-големите гуми са и по-тежки, което би могло да доведе до поява на сериозни хлабини в окачването, което косвено ще окаже влияние на спирането.
Диаметър на гумите и ниво на шум. Многобройните тестове и изпитания в областта на шумообразуването показват, че диаметърът на гумата влияе доста на нивото на шум. Специалистите доказват, че колкото е по-голям диаметърът на гумата, толкова по-шумно е в купето.
Диаметър на гумите, маса и инерция. Изследванията показват, че по-големите и респективно по-широки гуми оказват повече съпротивление и влияят негативно и на инерцията на автомобила. Освен това, както вече споменахме по-горе, по-големите гуми са и по-тежки и за целта е необходимо по-голямо усилие за достигане на определена скорост.
Диаметър на гумите и външен вид на колата. Това е единственият по-сносен довод аз смяна на гумите с по-големи. По-големите гуми правят автомобила да изглежда по-добре. Той става визуално по-привлекателен, изглежда по-мощен и в същото време по-масивен.
Диаметър на гумите и работа на електрониката. Работата на електронните устройства в автомобилите е съобразена с определен размер гуми - този, който е препоръчан от производителя. При изменение на този размер, скоростомерът, системата за стабилизиране и останалата електроника отчита различни показатели, което води до неправилното ѝ функциониране.
Диаметър на гумите и безопасност. Увеличената широчина на гумата може да обезпечи по-високо ниво на безопасност, но само когато колата се движи на равен и сух асфалт. Иначе по-широките гуми създават проблем при заснежени, кални или неравни пътища. По-голямата височина на гумата пък изменя центъра на тежестта на автомобила и го прави по-нестабилен.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Кобрата
Пък и статията гласи: Диаметър на гумите, маса и инерция. Изследванията показват, че по-големите и респективно по-широки гуми оказват повече съпротивление и влияят негативно и на инерцията на автомобила. Освен това, както вече споменахме по-горе, по-големите гуми са и по-тежки и за целта е необходимо по-голямо усилие за достигане на определена скорост.
-------------------------------------------------------------------------------------
Извод: Ако сте свикнали да пускате колата си по инерция и само чакате да дойде някой наклон, след което да засилите, изключвате от скорост и гасите двигателя, тогава ви трябват малък цолаж гуми, които да са леки и да увеличават инерцията...
Коментиран от #2
12:16 27.11.2015
2 Миро
До коментар #1 от "Кобрата":
Кобра ли си смок ли си. Има се предвид, че като са по-големи и респективно по-широки, имат повече съпротивление. Елментарно е.Коментиран от #7
12:27 27.11.2015
3 Един
Коментиран от #69
12:36 27.11.2015
4 опсмопсус
195/65/15 се заменя с 225/45/17, като диаметърът е същия, но гумат е по-широка.
На едни и същи коли с разлика в оборудването се слагат и 17' и 18'.
Или с 16' базовите модели, а с 17' по-наточените от към салон и визия!
По-широки гуми, по добро сцепление и при ускорение и при спиране, зимата с по-тесни!
Сложите на Ауди или Бмв тесни гуми да видите сцепление!
Коментиран от #38
12:37 27.11.2015
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 onq s konq
13:37 27.11.2015
7 Кобрата
До коментар #2 от "Миро":
Ма браво бе, ти си бил много умен... Да не мислиш, че не се сетих или? Просто като не разбираш от базик, се разкарай...Коментиран от #75, #76
13:45 27.11.2015
8 binjiri
13:48 27.11.2015
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Гумаджията
14:21 27.11.2015
11 Цар Соломон
-------------------------------------------------------------------------------------
РЕАЛНО единственото вярно нещо е, че се увеличава разхода на гориво, НО по-широката гума на сух път дава повече сцепление и съответно по-голяма стабилност в завой и спиране. Не случайно на спортните автомобили джантите са 20-ки с по 2 метра широки гуми. Заводско да, но има смисъл от това.
Коментиран от #73
14:51 27.11.2015
12 Цар Соломон
Ако е само сняг БЕЗ ЛЕД, то колкото по-широка гума - толкова по-голямо сцепление има и пак е по-добре също като през лятото. НО ГОЛЯМАТА РАЗЛИКА идва от това, че при ежедневните градски, селски и междуградски пътни условия се среща на много места частично или цялостно заледяване, при което колкото е по-малка контактната площ на гумата то толкова по-голяма тежест пада върху тази контактна площ и съответно по-малко се плъзга.
Коментиран от #14
14:56 27.11.2015
13 Цар Соломон
15:04 27.11.2015
14 onq s konq
До коментар #12 от "Цар Соломон":
Естествено че гумите с по-малка ширина са за предпочитане през зимата и хората с опит са го казали категорично макар и по друг повод...че "малката п... е голяма п..."!йцфб15:05 27.11.2015
15 Косматия
Така няма да пострада ходовата част на колата.
15:22 27.11.2015
16 Веско
Нископрофилните гуми за по-големите като диаметър джанти дават по-директно управление, по голяма стабилност в завой и по-добро спиране ... но друса повече :)
Когато карате върху сняг колкото повече сняг имате в грайферите на гумата толкова по-добро сцепление и контрол ще имате, защото снега на пътя се слепва със снега в грайфера на гумата, така че тесните гуми са ВИНАГИ по-смотани и нямат никакво предимство.
По-високите гуми имат предимство - по-добър комфорт по селските БГ пътища, но нищо повече ... :)
Коментиран от #20
15:28 27.11.2015
17 гост
Производителят си е написал в книжката с какви размери може да се кара колата надеждно и сигурно, без да създава проблем за частите и възлите. Една и съща кола може да се оборудва с 15 ли 18 цола, но зависи от мощност, окачване, спирачки.
Който е карал знае, че по-голям цолаж означава по-нисък профил на гумата (ако се приеме, че се запазва външния диаметър), което означава по-нисък комфорт, друсане, тръскане и повреди на джанта/гума. Позитивите са по-висока стабилност на колата в завой, по-малко се накланя купето, по-добро сцепление и по-ниско натоварване на самият материал на гумата (съответно издържа на по-високи действащи сили).
Не сме състезатели, единствената причина е поради естетиката, но ако се прекали с цолажа, повечето хора се връщат на стандартен размер, убедени, че не искат да карат каруца, а кола. Голям цолаж може да се кара на Запад, на пътища гладки и приятни, без дупки, кривини и препятствия. При нас е мазохизъм.
15:33 27.11.2015
18 Бай Коста
Коментиран от #19
15:39 27.11.2015
19 Бате Цецо
До коментар #18 от "Бай Коста":
Направо ми взе думите от устата - По-голямат гума действа като повишаваща предавка и понижава разхода16:11 27.11.2015
20 тадд
До коментар #16 от "Веско":
"...защото снега на пътя се слепва със снега в грайфера на гумата,..", направо си за Нобелова награда... ;)Коментиран от #21, #26
16:38 27.11.2015
21 Веско
До коментар #20 от "тадд":
ПрЕдстави си сАмо, че вЕрно е така и е крайно време нещо да научиш хахахаха :)The pattern (or ‘tread’) on winter tyres has more grooves than standard tyres. This means more snow sticks to the tyre, which actually helps improve grip in snow as snow sticks easily to snow. This helps the tyre attain better grip.
http://www.national.co.uk/information/winter-tyres
Коментиран от #25
17:09 27.11.2015
22 БАТ мишо
17:16 27.11.2015
23 БАТ мишо
17:22 27.11.2015
24 БАТ мишо
предното поднася по трудно ФАКТ ...НО поднесе ли веднъж няма изправяне - кеф ти канафка кеф ти дере-----
до всички с задно кат мене баваркаджията ШПЕРАІ правилната гума и ГАЗ - поднесе ли волана на обратно и още газ да му мислят с предното ...аз нарочно я поднасям зимата да се тренирам да я опраям ..... бати кефа
17:27 27.11.2015
25 тадд
До коментар #21 от "Веско":
статията ти е за "обща култура" или за широк кръг читатели. Съвета ми е да не си купуваш гуми които задържат сняг /'на сухо' се познават по трапецовидния разрез на шарката или подминавайки най-долната точка при въртенето на гумата да освободят 'защипания' сняг, защото под въздействието на тежеста на автомобила формата от трапецовидна става правоъгълна или "П"-образна. И колкото е по-голяма контактната площ на гумата със снега при максимално тесен профил за по-малко челно съпротивление е по-добре.17:54 27.11.2015
26 брей,брей
До коментар #20 от "тадд":
Еми точно така е и то отдавна се знае.Тесни гуми слагаше дедо ти на жигулата,щото тогава немаше зимни и летни видинки...Ако се следва твойта логика ,нямаше да има снегоходките например,които са много по-широки от обувката и индианците в Аляска щеха да си маат по копита.Та тия митове и легенди за тесни зимни гуми-който иска да си ги практикува.Вземам си хубава широка зимна гума и никога не съм имал проблемКоментиран от #27, #29, #39
17:59 27.11.2015
27 тадд
До коментар #26 от "брей,брей":
не дядо ми, а аз си ги слагах и 'баба Вида' си имаше зимни гуми, но ще се обидиш ако ти кажа, че си млад, за да го знаеш. Потърси зимни дрифтове на писта и виж с какви гуми карат.Коментиран от #30
18:08 27.11.2015
28 киро
18:34 27.11.2015
29 Българин
До коментар #26 от "брей,брей":
На сняг се кара най-добре с тесни гуми- за справка WRC. Или ша кажеш сега ,че си по добър и знаеш повече от пилотите на WRC? Ай въри пред блока,да ги разказваш тия неща на децата.То и тук има много деца,но...Коментиран от #31
18:49 27.11.2015
30 брей,брей
До коментар #27 от "тадд":
За твое сведение,първата жигула си я купих преди 28 години, и първата работа бе да я "обуя"с гуми(май бяха мишелинки) от тогавашните" кореком"магазини,просто защото в мототехника освен баба вида и т.нар. "георгидимитровки" други нямаше,а и те бяха под рафта,за свои хора...тъй че колко съм по-млад и невидял от теб е много спорен въпрос. Зимни гуми видинки- може ама за износ...19:05 27.11.2015
31 брей,брей
До коментар #29 от "Българин":
Ти пилот ли си??? Щото такива "пилоти"като тебе всекидневно ги виждам по пътищата...и отстрани по пътищата,ама на снимки...Аман от келеши всезнайковци...Коментиран от #55, #56
19:08 27.11.2015
32 Брей брей брей
19:10 27.11.2015
33 бам
19:40 27.11.2015
34 Брей брей брей
Коментиран от #65
19:54 27.11.2015
35 тадд
19:56 27.11.2015
36 onq s konq
20:35 27.11.2015
37 неук
21:04 27.11.2015
38 VWandMercedes
До коментар #4 от "опсмопсус":
Много точно си го казал, това с размерите.Зимните са ми 195/65/15 а летните са ми 215/50/17.Този размер 17-ка е по рядък от 225/45/17 но, търсех една идея по високи и по тесни, за да не тегли толкова.Разликата с висок балон 15-ка е в това, че колата в завой не се накланя толкова, тъйкато имат борд и няма на къде да се мачкат.Важно е да се знае, че разхода се покачва извънградско с поне 1л.
Също така при купуване на 17 задължително теглови индекс 95W Extra Load иначе първата дупка и балон.
21:30 27.11.2015
39 баба Вуна
До коментар #26 от "брей,брей":
Ах колко си заблуден! ха ха ха ха ха ха....21:33 27.11.2015
40 Аз
Коментиран от #41
22:08 27.11.2015
41 onq s konq
До коментар #40 от "Аз":
Абсолютно точно.Препоръчително е обаче ширината на 4-те гуми да е различна,за да се почувства ЕФЕКТА НА ВСЕСЕЗОННОСТТА!22:46 27.11.2015
42 Цар Соломон
------------------------ ПОВТАРЯМ -------------------------------------------
Ако е само сняг БЕЗ ЛЕД, то колкото по-широка гума - толкова по-голямо сцепление има и пак е по-добре също като през лятото. НО ГОЛЯМАТА РАЗЛИКА идва от това, че при ежедневните градски, селски и междуградски пътни условия се среща на много места частично или цялостно заледяване, при което колкото е по-малка контактната площ на гумата то толкова по-голяма тежест пада върху тази контактна площ и съответно по-малко се плъзга.
------------------------------------------------------------------------------------
Забележете, че на теста на зимни гуми на ПОРШЕТО гумите са пак 20 цола и пак толкова широки колкото летните. Вървете им кажете да сложат ТЪНКИ Гуми https://www.youtube.com/watch?v=YlN9KMb5iFw
Коментиран от #43, #53
23:01 27.11.2015
43 баба Вуна
До коментар #42 от "Цар Соломон":
И какво точно да прочетем?Всеки втори коментар е поредната глупост която някой се опитва да изкара че е научният труд на живота му.Зимната гума,трябва да е тънка,с агресивна шарка.
Лятната гума,трябва да е широка и нископрофилна.
А,ти,"царю" вземи малко се ограмоти,а не кудкудякай от полога.
Малко материал за четене,ако не ти идва на акъла какво да потърсиш.
Размер гуми при зимно каране на WRC.
Размер гуми при асфалтови отсечки.
А ако и това не те ограмоти,сети се сам,в казармата защо на 131-цата и се спадаха и само-напомпваха гумите вътре от кабината.И при какви пътни условия!
А защо размерите на зимните са като на летните от клипчето ли?Ами от чисто естетически.
Коментиран от #45
23:32 27.11.2015
44 Аз
Прозаичната причина у нас да се кара с различен размер гуми е, че гумите с по-малък цолаж са по-евтини. Това е. Също като легендата как зимните гуми трябвало да са на железни джанти. Българинът умира хем да е гъзар, хем да му е по-евтинко. Затова и тука могат да се видят уникати като спортни купета, кабриолети и тлъсти джипове с газова уредба, гуми 13' на кола, фабрично пусната с 15' или 16' гуми, джипове за по 30 бона с гуми втора употреба от Богровеца и всякакви подобни извращения.
Коментиран от #71
00:03 28.11.2015
45 Цар Соломон
До коментар #43 от "баба Вуна":
Бабо Вуно, Имаш си някакви свои тероии и простотии и никой не може да ти ги избие от главата. Спадат се и се помпят гумите в пясъчните пустини и дълбок сняг и от там за снега следва ако не схващаш, че това което пиша и не съм го измислил аз а други умни хора е вярно. Ако се кара само на сняг е по-добре гумите да са по-широки и да има по-голяма контактна площ за да не затъва. На лед е по-добре да са по-тънки за да има повече тежест на единица контактна площ за да не се пързаля. WRC и всякакви други специални случаи нямат нищо общо с ежедневното каране по пътищата. Остани си със здраве.00:16 28.11.2015
46 ASD
Широката гума има увеличено сцеплението-съпротивление на сух и мокър път/устойчивост на завои/, за сметка на това и увеличен разход на гориво. Широките гуми на сняг, трябва да са с много дълбока шарка иначе се пързалят.
Тясната гума има намалено сцепление-съпротивление/приплъзват при ускорение спиране и завои/ ,но имат нисък разход на гориво. Тясната гума е с по-добро сцепление на сняг /на лед само веригите имат сцепление/.
Алуминиевите джанти са по-леки и свалят разхода на гориво и са по-красиви. Алуминиевите джанти са по-трошливи особено под -10С и особено по дупките от не изчистените пътища в България. За това зимен комплект с метални джанти за българските "пътища" е разумната практика.
03:16 28.11.2015
48 ianko
09:44 28.11.2015
49 amateour
ASD, на лед добро или необходимото сцепление има само гума с шипове!
Нормална зимна гума също има сцепление на лед ,само че е намалено или не е необходимото такова. Веригите само малко подобряват картинката.За да се ползват трябва да се направят и др. неща.
Алуминиевите джанти са по-тежки в сравнение със стоманените такива при еднакъв цолаж, но това явно ти убягва!
Каквито и гуми и системи да имаш на борда на колата помагат само ако знаеш какво правиш, а не си малоумен, безсмъртен джигит!Всяка система има своите лимити или граници на ефективно използване, а не е вездесъща. Прекрачиш ли ги резултата не закъснява!
Внимание, преценка на пътната обстановка и добро познаване на шофираната кола! Това не значи да караш с 20-30 км/ч зимата и да си мислиш, че всичко е О.К. Можеш да поддържаш такива скорости само ако пътя го налага!
Лека, приятна и безаварийна зима!
14:44 28.11.2015
50 onq s konq
15:10 28.11.2015
52 Волен Сидеров
Коментиран от #62
17:06 28.11.2015
53 hienata
До коментар #42 от "Цар Соломон":
"Ако е само сняг без лед" - разглеждаме тази ситуация. Във уравнението участват няколко променливи. Първа променлива - сила на съпротивлението на търкаляне (разбирай колкото повече сняг и по-широка гума, тази сила е по-голяма). Втора променлива - сцепление (зависи от контактната повърхност, съответно колкото по-широка гума, по- голяма повърхност). Изчислено е (примера го има в учебниците по механика), че увеличаването на гумата (разбирай и 4 те) с един сантиметър удвоява силата на съпротивление ,докато увеличава сцеплението с под 10%.Поради тази причина всички производители на автомобили препоръчват при закупуване на зимни гуми да се ползват по-тесните,но по-високи от указаните размери, а през лятото по-широките ,но по-ниски позволени размери. Широката нископрофилна гума освен, че стои добре е по-устойчива в завой при странично натоварване не се криви толкова колкото стандартната. Натоварва окачването,повишава сцеплението на сухо, повишава разхода (поради същите гадни сили на съпротивление) и те така стоят нещата.17:32 28.11.2015
54 Коко поко
19:40 28.11.2015
55 Българин
До коментар #31 от "брей,брей":
Пилот съм,да. Не професионален,но все пак пилот. Като малък карах картинг.После като младеж имаше едни курсове за майсторско управление на автомобил. Дори съм се състезавал, но на ниско ниво-дори не национални кръгове.Със сигурност карам по добре от теб.През живота си не съм имал кола с предно- само задно. Колкото е по-широка гумата,толкова площта на контакта със снега е по голяма.И понеже снега се пързаля- колкото на по-голяма пързаляща се площ стъпваш-толкова по трудно е да овладееш автомобила. Това са елементарни неща .Коментиран от #57
19:48 28.11.2015
56 Българин
До коментар #31 от "брей,брей":
А това със паметниците до пътя-не е хубаво така да говориш,щото може да си най-добрия или най-внимателния и пак да те очисти някой друг. Аз не претендирам за нищо -само за това ,че мога да карам по-добре от 80% хората./изключвам професионалисти в моторните спортове/ И то задно предаване. Никога не карам неразумно.НЕ СЕ СЪСТЕЗАВАМ НА ПЪТЯ19:57 28.11.2015
57 тъй
До коментар #55 от "Българин":
а бе и аз обиколих на времето всички кръжоци и курсове, ама на нищо не излезе от мен......и като шофьор съм много зле и най-вероятно може и да сме се срещали на картинг и другите дето си посещавал20:34 28.11.2015
58 Овчар
Общо взето, трябва да си изключително некадърен за да стържеш по мантинелите, като някои собственици на ...
Този, който може да бъде бърз и на предно, е много по-карач:)
https://www.youtube.com/watch?v=asKuYgAcyIk
Ние, българите, сме сред най-некадърните и прости шофьори. Още не можем да разберем, че улицата е за да се движиш, а не да си ровиш в ..., да си говориш по телефона, да разглеждаш магазините, да търсиш номера на блока или да се влачиш с 15 км., за да пречиш на движението, само защото си комплексиран и жаден за внимание. Тук трябва да въведат глоба за минимална скорост, а не за максимална. Проблемът с катастрофите не в ограниченията, а в образованието, манталитета и умствения багаж. Отиди на север. Ако и там 80% карат по-лошо от теб, значи наистина си добър. Не се сравнявай с примати.
22:09 28.11.2015
59 Чичо Хенри
Коментиран от #72
09:13 29.11.2015
60 Учуден
Да предното предаване заради и завиващите предни колела скапва по лесно полуоската, обаче пък си има много други предимства:
-комфорт за 3ма души отзад;
-По добър на сняг и дъжд поради по голяма маса отпред;
По лесно предаване на тягата понеже двигателят е по-близо до колелата.
10:52 29.11.2015
61 Дядя Митя
19:19 29.11.2015
62 Аз
До коментар #52 от "Волен Сидеров":
Това не е съвсем вярно. Размерът на гумите варира в зависимост от модификацията, примерно един базов модел Голф е с по-малки гуми, докато GTI е с по големи. Това обаче не означава, че можеш спокойно да сложиш "валяците" от GTI на базовия модел. За всякя модификация размерът е точно определен.20:56 04.12.2015
63 Гумаджия
23:38 31.03.2017
64 Шофьор
00:04 07.05.2017
65 Шофьор
До коментар #34 от "Брей брей брей":
Ти си бил много ПРОСТ бе. Нормално е в сняг да караш с по-тесни гуми защото съпротивлението е по-малко и вероятността да забуксуваш е по-малка. Ако ще да си сложиш и камионски гуми на колата и да си мислиш че ще стоиш отгоре на снега си в грешка! А и каква е ползата да си над снега? Той няма нужната твърдост да даде съпротивление на гумата за да се движи колата. Прости хора коментират нещо от което нямат грам познание.00:23 07.05.2017
66 Йордан
Всеки един производител е заявил какви размери гуми е добре да се използват с даденото возило. Това е вследствие на тестове и анализи, направени от хора, които СЪС СИГУРНОСТ са по компетентни, от всеки един пишещ тук.
А после собственикът на даденото возило е свободен да монтира думи, и джанти, каквито той си иска. Единственото негативно в случая е, че ако собственикът на возилото монтира гуми които ще намалят спирачният път, или ще влошат поведението му върху пътната настилка, то по този начин застрашава не само себе си, но и останалите.
Иначе госпожите, и евентуално господата, от FAKTI.BG могат, така профилактично, да пуснат подобни статии за маслото в двигателя, за автомобилните лампи, и тем подобни... За да могат по голям капацитети да се изхождат на воля.
10:23 07.05.2017
67 Един
По-голям диаметър обикновено е равностойно и на по-широка гума и това се отразява благотворно на спирането, защото се увеличава общата плош - негативно е за полуоски и т.н. части на окачването което понася по-голямо натоварване, но откъм сигурност е само на +
ако замениш желзна 15ска с алуминиева 17ка дефакто си олекотил ... мисля че я водеха подрамменната тежест или нещо от рода
Ниския борд е равнозначен на по-добро водене на колата в завой (ако тегли причината е в пътя не в размера на гумите)
И не на последно място от много години вече производителите предлагат за един и същ модел поне по 2-3 размера джанти, назовоте са с малка джанта, за да се постигне по-ниска цена, но като цяло окачване и спирачна система е оразмерена за поне 2 размера горник!
Ако ви кефи и имате кинта шибайте яка джанта щото това е 70% от вида на колата!
10:19 12.06.2017
68 Driving pleasure
10:54 10.04.2018
69 шруум гъбков
До коментар #3 от "Един":
И какво общо има диаметърът на отвора на гумата, измерван в цолове с широчината...12:06 10.04.2018
70 Юли
17:12 10.04.2018
71 Този коментар е премахнат от модератор.
72 Емо Иванов
До коментар #59 от "Чичо Хенри":
Аз се чудя на пистовият шампионат, защо всички карат с предно. А те не стига, че имат авто сервизи а и не разбират. Ццц балъци! Чичо Хенри! Ако аз го подкарам този Мерцедес, най вероятно ще му останат само полуоските здрави. Като разбирате толкова се чудя що няма мерцедес серийно пр., който да спира от 100 до 0 по-бързо от скапаното Сузуки, което аз карам? Защо няма автомобил серийно производство със задно, който да е по-бърз в завои от тъпото предно, което карам? Странна работа е физиката, от която зависи поведението на автомобил в дадено условие. Да не ти смятам потенциалната енергия на на тоя гюм при 100км/ч и да ти обяснявам за накладки, дискове и гуми клас А , и как аджеба ще завиеш и спреш по-бързо от 900кг сузоки с газ регул окачване и без АВS.16:12 06.01.2019
73 Емо Иванов
До коментар #11 от "Цар Соломон":
Е добре де. На WRC,IRC не са чак толкова широки. Ама да не забравяме, че не караме 3 чифта различни гуми в багажника за дъжд, сухо и макадам :))16:17 06.01.2019
74 Този коментар е премахнат от модератор.
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 Този коментар е премахнат от модератор.