Last news in Fakti

18 Декември, 2015 07:15 2 971 1

Тестдрайв на новия пораснал MINI Clubman

  • mini-
  • clubman-
  • тест-
  • тестдрайв
Тестдрайв на новия пораснал MINI Clubman - 1

Скоро след официалната премиера на новия MINI Clubman на най-големият правен до сега автосалон у нас успяхме да седнем зад волана на видно порасналия модел. Под каросерията се крие платформата, като на новия ван на BMW - ActiveTourer и на най-малкият SUV - X1, която е конструирана за преден задвижващ мост, но позволява и задвижване на четирите колела. С уголемяването Clubman влиза в територията на Golf, а там конкурентите с много, но MINI съдържа идентичност и стил, който не можем да открием в другите. Най-интересният въпрос покрай уголемяването със сигурност е дали това се е отразило на представянето. На теста имахме удоволствието да го покараме по един от най-добрите пътища за разкриване на възможностите на един автомобил - Бистрица - Железница - Ковачевци, като за наш късмет попаднахме на S версията със 192 конски сили.

Екстериор
Моделът е получил новата идентичност на MINI, но малкото комби вече има конвенционалните 4 странични врати и е пораснало с над 27 см на дължина и 7.3 см на широчина в сравнение със старото поколение. Междуосието също е увеличено с 10 см и това при всички положения се отразява положително на поведението и представянето на Clubman. Основният отличителен белег са новите хоризонтални стопове, които вече са вградени в задните врати, докато при стария модел бяха вертикални и влизаха в дупки на вратите. И като говорим за вратите те вече имат автоматично отваряне, което се активира с лек мах с крак под задната броня. Джантите също са пораснали с един размер, като тестовият модел бе с 18 инчови, но най-функционални си остават 17 инчовите.

Интериор
С порастването и багажникът е увеличил размера си, като вече обемът му е 360 литра - 1250 литра при свалени седалки, същото се е случило и с мястото на задната седалка, което има и свалящ се подлакътник. Като цяло интериора също представя новата линия на моделите, уредите са същите, но таблото е получило отличаващ се дизайн и не прилича на One или Counrtyman. Двукомпонентният стъклен таван ще бъде предлаган като опция. Озвучителната система в базовия си вариант се представя на много високо ниво, като за любителите на качествения звук се предлага и опционалната HarmanKardon. Като при всички нови модели километража вече е при волана, а дисплея на мултимедийната система е в средата и има амбиентно осветление, което може и да изобразява оборотите чрез зелена, жълта и червена светлина. Автоматичната скоростна кутия, може да бъде поръчана и с управление от пера зад волана.

Двигател
Двигателите са от гамата използвана във всички останали модели - Clubman с 1.5 трицилиндров турбо със 136 конски сили, Clubman D с двулитров дизел със 150 конски сили и Clubman S със 192 конски сили. Средният разход варира от 4.1 до 6.2 според типа гориво и агрегат. Задвижването на Clubman е предно, но новата платформа позволява и 4х4, което значи, че може и да се появи и подобен модел в бъдеще. Управляваният от нас S вариант се представя отлично, това е един от малкото модели в световен мащаб, като VW Polo GTI, който е увеличил работния обем на двигателя си и е преминал от 1.6 литров към 2.0. Ускорението е задоволително от 0 до 100 за 7.1 секунди, както и звуковите качества, за разлика от моделите на BMW, в които се помещава същия агрегат и напомнят за автомобил от световния рали шампионат. При нормално градско шофиране обаче двигателя е тих и рафиниран.

Ходови характеристики
Clubman е автомобил, който търси завоите и им се радва много искрено. Външно той създава усещане за тромав и муден, но при първото по-сериозно натискане на педала на газта и първия приятен завои, разбирате, че Clubman ще ви носи много позитивно настроение. Типичното недозавиване на автомобилите с преден задвижващ мост се достига много трудно особено на суха настилка. Увеличеното с 10 см междуосие подобрява стабилността и комфорта на Clubman. Волана е директен и предава напълно информацията от пътната настилка, но го прави рафинирано, без да създава неудобство. Окачването е стегнато и поема всяка неравност по пътя много бързо, но ако търсите комфорт на лимузина няма да го намерите тук. Това е машина насочена към по-големите авантюристи, които искат да се отличат от масата по стилен начин.

Подробна техническа информация за всички модификации - ТУК


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Кобрата

    0 0 Отговор
    Добре изглежда MINI-то и доста е пораснало, но хем е скъпо хем гори много, за тези пари по-добре да си купиш друга кола.
    Правено е на платформата на BMW, но поддръжката му е също толкова скъпа и за това ако ще поддържам нещо скъпо бих си взел BMW или пък нещо друго...