Last news in Fakti

7 Януари, 2016 11:09 24 615 30

Първи тест на новото Renault Megane

  • renault-
  • megane-
  • тест
Първи тест на новото Renault Megane - 1

Лисабон, Португалия. Наш екип от мястото на събитието

Megane е лидер сред френските компактни коли още от появата си през 1995 година. Именно тогава този модел заменя популярното Renault R19 и бързо се превръща в един от масовите автомобили в този клас. Сега, 20 години по-късно, Режията извади четвъртото поколение на Megane, в което ясно личи доста осезаема смяна на приоритетите. Моделът беше представен статично в края на септември миналата година във Франкфурт, а сега Renault проведе първите тестове. На този етап колата е само във версия хечбек с пет врати, като от компанията заявиха, че впоследствие ще се появи и комби вариант. За сега купе с три врати не се предвижда. Първите тестове за журналисти се проведоха в Португалия, а наш екип беше на мястото на събитието. Първоначалните ни впечатления са за един рафиниран и доста по-луксозен и същевременно спортен автомобил. Ето и по-конкретно за какво иде реч.

Екстериор

Първи тест на новото Renault Megane
Първи тест на новото Renault Megane

Промените по външния вид се забелязват още от пръв поглед. Дизайнът е по-изразителен, като в екстериорната визия преобладават плавните и раздути повърхности. Широката радиаторна решетка във формата на усмивка е украсена с голямо лого на марката, а издължените фарове са кантирани с новия С-обарзен светлинен подпис на Renault. В профил остъклената линия се стеснява в задната част на автомобила, което му придава нужната за подобен род автомобили стремителност. Агресията идва от раздутите калници и по-голямата ширина на колата като цяло, а дозата лукс е демонстрирана с добре прецизирани хромирани елементи. Петата врата е "покрита" с ефектен спойлер, а агресивната осанка отзад е подчертана от по-тънките стоп светлини. Модификацията GT се отличава от стандартния Megane с интересен аеродинамичен пакет, както и с двата ефектни ауспухни накрайника, интегрирани в долната част на бронята. Като цяло колата е стилна и спортно изглеждаща отвън, притежава свое собствено лице, като наред с това новата фирмена идентичност на марката е осезаема.

Интериор

Първи тест на новото Renault Megane
Първи тест на новото Renault Megane

Моделът е построен на модулната платформа CFM, която се използва и за Renault Talisman, Kadjar и Espace, както и за Nissan Qashqai и Pulsar. Благодарение на нея дължината на Megane е по-голяма с 64 мм (4 359 мм), а междуосието е увеличено с 28 мм и вече 2 669 мм. Въпреки това колата е със 75 килограма по-лека. Цялата тази разлика в габаритите се отразява на простора на салона. Освен че е просторно, вътре впечатление правят и по-качествените материали. Сглобката е на високо ниво - скърцания и паразитни шумове липсват. Седалките са твърди, но ергономични, като във варианта GT са тапицирани с алкантара и разполагат със силно изразена странична поддръжка. Предвидени са и още интересни елементи като променяща цвета си подсветка, алуминиеви педали и модерния напоследък черен пиано лак. Що се отнася до уредите, те са компилация от аналогови и електронни, като в по-високите нива на оборудване преобладават електронните дисплеи. Интерес буди и 8.7-инчовият вертикален таблет и R-LINK 2, който играе ролята на контролен център на автомобила. Иновационната технология MULTI-SENSE се командва именно от него, а премиум впечатлението се подсилва от още цял куп модерни, интуитивни системи за подпомагане на водача, включително и от цветен head-up дисплей. За феновете на качествения саунд ще кажем, че акустиката на аудиосистемата е съществено подобрена чрез вграждане на по-големи високоговорители (увеличени в диаметър от 130 на 160 мм), които са по-добре позиционирани в долната част на вратите. Нещо повече, по-голямата част от версиите са оборудвани с осем високоговорителя, което прави музикалното оформление в салона отлично. Що се отнася до багажното пространство, то не е голямо, но в сравнение с преките конкуренти е доста сходно. Един от малкото минуси, свързани със салона на Megane, e сходен с този при по-големия нов модел на Renault - Talisman. Става дума за леки аеродинамични шумове в купето, които се долавят при по-висока скорост. Всичко останало е на доста високо ниво.

Двигател и ходови характеристики

Първи тест на новото Renault Megane
Първи тест на новото Renault Megane

Всички двигатели, с които се оборудва новият Megane, са снабдени с турбокомпресори и със системи за непосредствено впръскване на горивото и start/stop. Ние тествахме най-наточеното към момента изпълнение, обозначено с индекс GT, както и дизеловата модификация с работен обем 1.6 литра и с мощност 130 к.с. При дизеловия вариант изненади нямаше - отличен разход на гориво при много прилична динамика. GT-версията обаче ни порази със своите динамични характеристики. Автомобилът има уникален лаунч контрол, перфектно ускорение, като липса на мощност не се усеща при нито един оборотен режим. За това важна роля играе и фирмената седемстепенна скоростна кутия с два съединителя. Що се отнася до возията, тя е по-скоро мека, но за голямо наше учудване това почти не влияе на стабилността на автомобила в завои. Този интересен факт се дължи на новото шаси, настройките на което са изключително прецизни и точни. При GT-версията е налична и т.нар. 4control система. Посредством електромотор, интегриран под задния мост, и редуктор, задните колела завиват минимално. При ниска скорост обратно на предните, което намалява диаметъра на завой до 10.4 м. При скорост над 80 км/ч те завиват в еднаква посока с предните, като по този начин подобряват устовойчивостта. Точно тази система 4control и ниският център на тежестта са причините за уникалното поведение на автомобила в завои с висока скорост. Като цяло новият Megane впечатлява с отлично пътно поведение, спортна осанка и много нови технологии.

Цена

Първи тест на новото Renault Megane
Предвид факта, че това е изцяло нов модел, с интегрирани в него доста допълнителни технологии и екстри, цената не е висока. В Европа базовата версия струва 16 800 евро, но в България цените на новия Megane ще са по-ниски. Най-евтината модификация ще се предлага за 29 990 лв с ДДС, а продажбите на модела стартират от следващия месец.Първи тест на новото Renault Megane


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Емил

    4 1 Отговор
    Отличен шест за франсетата. Направили са наистина красив и стойностен автомобил.
  • 2 хейтърче

    3 6 Отговор
    Поредния пластмасов френски БОКЛИК ! " Сглобката е на високо ниво - скърцания и паразитни шумове липсват" - Е ТО ОСТАВАШЕ ДА ГИ ИМА ПРИ ЧИСТО НОВ АВТОМОБИЛ ! ПИШЕТЕ СЛЕД 40000-50000 КМ МОЛЯ !
  • 3 Ники

    5 1 Отговор
    Да ти кажа честно има и чисто нови коли със скърцания и евтина пластмаса, а за мегана не си прав. Откакто французите са заедно с нисан, определено повишиха качеството. Двигателите им открай време са добри, а сега и визията изглежда супер. Колата е много добра на първо четене. ще я чакам да дойде в София за едно пробно шофиране.

    Коментиран от #7

  • 4 656

    1 2 Отговор
    Липсва агресия в предницата, таблото малко ми куца.....
  • 5 незнайко

    2 4 Отговор
    Някой представя ли си какво може да стане, ако сложното задно, електронно управление, обърка посоката на завиване? Просто не ми се мисли. Същото като с неправомерното подаване на газ, или самоволно завиване. А това под предния капак направо не е истина, в сравнение с една стара жигула, която също има двигател. ТАКА СЕ ВДИГА ЦЕНАТА НА КОЛИТЕ. Да живей електрониката, която обсеби света.
  • 6 Баце

    2 1 Отговор
    Да представям си какво ще стане.Нищо особено.Ълъла на завиване е макс 3,5 градуса.Какво толкова ще стане?
  • 7 Ото

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Ники":

    Има я отдавна в София. Още от Автосалона, ако не и преди това
  • 8 112

    1 0 Отговор
    Има какво още да се желае най-вече при централната конзола, но като цяло е доста добре.
  • 9 гост

    1 7 Отговор
    Все едно гледам ДАЧИЯ...

    Коментиран от #10

  • 10 Домакин

    3 1 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Аз пък все едно гледам Ауди А3, но на половин цена.
  • 11 johndoe

    2 0 Отговор
    На мен ми харесва автомобила.От мен има 5+.Не ми харесва тоя таблет дето са го цвъкнали .Само не разбрах GT версията дали има и ръчни.Но сиромашия,ще го гледам само на снимка.
  • 12 гост

    2 1 Отговор
    Чудесна е колата. Действително таблото и таблета са могли да бъдат по-добре, като например в Каджар. За цена от 30х.лв и пъргави турбо-двигатели няма какво повече да се иска.
    Колата идва с 5г и 150х.км гаранция, доказани двигатели които и Мерцедес ги вгражда и красив, съвременен дизайн. Изпробвах Каптур, чакам за Каджар и като дойде този Меган задължително и него ще пробвам. Но Рено имат най-добрия баланс между цена-качество и ще стават все по-търсени занапред.
  • 13 Бхд БхД

    2 0 Отговор
    Тествалите казват ,че окачването имало недостатъци като странични шумове вътре в купето а относно дизайна не са постигнали невъзможното а на дизайнера мога да му кажа да не кара много дълго зад Алфа Ромео
  • 14 Honda power

    1 2 Отговор
    Карах такъв котурник , единственото хубаво до някъде е цената......
  • 15 манячето

    2 2 Отговор
    Обем 1.6 литра и мощност 130 к.с. НЯМА ПРАВО ДА НОСИ ОБОЗНАЧЕНИЕТО GT В ДНЕШНО ВРЕМЕ ! ЕДНО ИСТИНСКО GT ТРЯБВА ДА ЗАПОЧВА ОТ 180-190 КОНСКИ СИЛИ !!!! ТЕЗИ ОТ РЕНО СЕ ИЗЛАГАТ ЗА ПОРЕДЕН ПЪТ !

    Коментиран от #24, #29

  • 16 koleee

    2 0 Отговор
    Това е най мощния дизел. А GT бензина е 205 коня.
  • 17 Lexus RX350

    1 3 Отговор
    43000 лв за Л..но Меган 1.6 с климатроник; кожен салон ...... ненормалници!!!

    новия Хонда Сивик; Корола....най.новия Аурис се взема за 36 000 с всички екстри

    Коментиран от #19

  • 18 хихи

    0 4 Отговор
    Как е казал някой си: "Коли с емблеми на мачка, п.чка и елхичка...."
    Ама щом има фенове и ги влече ;))))
  • 19 PlimP

    3 1 Отговор

    До коментар #17 от "Lexus RX350 ":

    17, тия ги разправяй на някой друг :D:D, като с хонда не съм имал сериозен досег, но тойота може да си навреш там дето слънце не огрява, а рендето определено изглежда много добре, скапанат корола, примерно, почва от 27 000 и то в брой, ако е на изплащане ще излезне златна и за тая скромно сума получаваш едно малко лай..е, което е й грозно колкото си щеш
  • 20 PlimP

    1 0 Отговор
    една от екстрите за королата е Заден подлакътник или Хромирани отвори на въздуховодите, господиииии, прибери си верисиите :D:D:D
  • 21 гост

    2 0 Отговор
    Какво значение има марката ако притежателя е доволен от колата.
    Нали това е смисъла на колата като дизйн, усещане и звук - да доставя удоволствие на ползвателя.
    Аз карам Рено, но всеки пък щом я погледна или вляза в колата и се чувствам приятно. Има си дребни збележки, но ме радва. и пак Рено гледам за следваща, но това когато се наложи. Не робувам на марки под капака на реното голяма част от частите са като на немските коли: доставчици, системи, агрегати. За какво да се вглеждаме в марката, ако ти харесва и може да си я позволиш, купи си я, ако не можеш не я оплювай.

    Коментиран от #22

  • 22 xxx

    1 2 Отговор

    До коментар #21 от "гост":

    Бързо губещи цена, по-чупливи (да не кажа трошливи), с наистина слаба електроника, с някои "странни инженерни решения" (да не бъда по-груб), сравнително недобър имидж на марката или конкретнен модел... НО с атрактивна цена!
    Така аз бих описал Рено (без да искам да обидя когото и да било) и смятам, че новия меган няма да е различен.

    Не става въпрос за оплюване, просто бъдете обективни и честни пред самите себе си.

    Коментиран от #23, #25

  • 23 гост

    2 1 Отговор

    До коментар #22 от "xxx":

    Добре, но какъв е смисъла да си купиш Фолксваген, който си задържа цената, неоснователно според мен, но колата не ми харесва. Ще карам 5 години нещо, което според мен е скучно, само защото ел. стъклата му се чупят по-рядко, или окачването му ще изкара 10х.км повече преди да се разтропа. Двигателите и ск. кутии се видяха, че са по-слаби дори от френските, а цените им са много по-високи. Давам ФВ за пример понеже те са лидери в запазването на стойност.
    Дали ще ти се повреди ел. стъкло, ключалката или някой тампон ще ти се разтропа, това не прави колата по-лоша, ако буди подходящата емоция. Ако нова кола те оставя на пътя всеки месец съм съгласен да се обяви като лоша, но аз лично съм имал повече проблеми с ФВ, а рената ми са били здрави, с ФВ нямаше момент, в който да съм се чувствал комфортно, било то и да съм ги продавал на добра цена след употреба. Кола се взима с цел и удоволствие, не за сметка понеже всяка кола е чиста загуба на пари.
  • 24 Мерджанов

    2 0 Отговор

    До коментар #15 от "манячето":

    130 коня е дизела. ГТ версията е 205. Четете малко по-внимателно преди да правите"компетентни" изказвания....
  • 25 Българин

    3 0 Отговор

    До коментар #22 от "xxx":

    Един умен човек е казал ,че най-добрата кола е новата такава. Това което си описал важи за 12-15 годишни Рена.Реално, преди 15-20 години,наистина имаше разлика в качеството и немските таралясници бяха относително по-качествени и здрави от френските. В момента-разлика няма.Глобализацията е на такова ниво,че колите са практически почти еднакви ,само на външен вид се различават. Да ти давам ли примера,че Мерцедес слагат в колите си дизелови мотори на Рено? Някой сектант на немските таралясници ,ако беше чул преди 20 години,че Мерцедес ще бъдат с Рено дизел,щеше да се фърли под влака.

    Коментиран от #26

  • 26 поршето

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "Българин":

    а бе то си е така ама не точно друго е ново бмв друго фолсваген а съвсем друго е ролс така че няма как има нови коли като дачиа който са пълни кофи грейт лол също са много зле така че.....
  • 27 Ники

    0 0 Отговор
    Така и не разбрах с какъв двигател е "GT" версията!Моля Ви, кубатура, мощност,NM и т.н. винаги нещата са мъгляви, ако не знаете не пишете..( към автора)!
  • 28 гост

    0 0 Отговор
    Megane GT 1.6TCe 200 hp + EDC. Същия като в Clio RS
  • 29 баба ви

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "манячето":

    Абе тук са се събрали разбипачи с котори от 25 годишни каруци. Много разбирате,.обаче не можете да си позволите. Свирчж ти направи ли си труда да видиш GT колко коня е? 205 к.с. какво ми даваш компетенции. Повечето тук и толкова нямате. Карайте си бракмите от миналия век и се радвайте!
  • 30 Горд Собственик

    5 0 Отговор
    Купих Megan 1.5dci Intens я след като направих тест драйф на Golf, Peugeot 308, Opel Astra и Хюндай i30 - Mегана в съотношение качество, цена , екстри комфорт и визия ...изби рибата ) ... може и да е субективно, но ...върви като самолет, по комфорт и екстри за тези пари няма конкуренция