През изминалата година 2015 година в България BMW Group е продала 903 автомобила с марка BMW (предх. год. 860/ + 5.00 %), 104 с марка MINI (предх. год. 90/ +15,56 %) и 50 мотоциклета BMW (предх. 47/ +11.11 %). По този начин компанията запазва лидерската си позиция в премиум сегмента, а пазарният й дял, остава стабилен. Анализът на структурата на националните продажби показва балансирано представяне на моделите от цялата палитра. Най-голям дял отново има BMW X5 с 18% от доставките, следван от друг представител на BMW X семейството - BMW X6 с 15% от общата реализация. На трето място с почти еднакви резултати са BMW X3 (11%) и BMW Серия 5 (10%) от продажбите.
Затвърждава се тенденцията моделите от обновеното и разширено семейство на BMW X да съставляват малко над 50% от общите доставки за страната, като разпределените по модели е относително балансирано между петте X модела – BMW X3 (18%), BMW X4 (26%), BMW X5 (32%), BMW X6 (26 %). Въпреки, че през голяма част от годината, бе в края на моделния си цикъл новото BMW X1 допринася за 8 % от реализацията на BMW X моделите и демонстрира голям потенциал за реализацията си през 2016-а. Във висшия сегмент BMW Серия 7 стартира пазарното си представяне в края на годината със сериозна заявка за лидерство в луксозния сегмент. Само за няколко седмици моделът привлече сериозно внимание и заслужи признанието на експертите, както в световен така и в национален план. Моделът бе отличен с приза Автомобил на годината в едноименния конкурс, организиран от организацията на автомобилните журналисти Прес-авто клуб България, в категорията „Премиум автомобили“.
Въпреки че, общият брой реализирани M автомобили не надхвърля 20, тяхното представяне набира скорост, а изборът на клиентите обхваща цялата палитра от предложения. Най-популярният модел е BMW X6 M с 37 % от доставките, следван от BMW X5 M с 16 % и М6 - 16%, BMW М3 – 10%. Следват BMW M 4 Купе (11), BMW M3 (10%), BMW M4 Кабриолет и BMW M5 с по 5%. През 2016 г. гамата от върхови модели предстои да бъде разширена с първото BMW M2 Купе. По отношение на задвижването изборът на клиентите на BMW затвърждава тенденцията, характерна и за европейския пазар, като цяло, на доминация на дизеловите агрегати. Те съставляват 93% от реализираните на българския пазар автомобили. Очакванията на компанията са постепенно този дял да намалява успоредно с разширяване на гамата от Plug-in хибридни и електрически модели.
Делът на автомобилите оборудвани с интелигентната система за задвижване на четирите колела BMW xDrive също остава висок – 83 %. Популярността на системата xDrive се дължи не само на нейните характеристики, възможности и ефективност, но и на многообразието на модели, при които тя може да бъде избрана, а също и на особености свързани с климата, релефа и състоянието на пътната мрежа в страната. Осемцилиндровите бензинови двигатели заемат дял от 10% и са най-често представени при автомобилите във висшия сегмент (BMW Серия 6, BMW Серия 7) и BMW X5 и BMW X6. Делът на трицилиндровите бензинови и дизелови двигатели пък достига 12%.
Поставете оценка:
☆
☆
☆
☆
☆
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 опсмопсус
Лошото е, е постоянно се купуват 15г. дръгели, с които се трепат всекидневно!
Коментиран от #3
11:03 08.02.2016
2 oпусум
Коментиран от #13
11:38 08.02.2016
3 gostotburgas
До коментар #1 от "опсмопсус":
Я ме открехни как в България можеш да изкараш по честен начин 100 000 или да ги спестиш за кола.Даже и да работиш в шопландия за 1500 на месец ,пак няма да ти стигнат за лизинга и да живееш нормално .Коментиран от #19, #24
11:45 08.02.2016
4 BatkoVi
Коментиран от #8
12:05 08.02.2016
5 гост прост
физически лица почнат да купуват ,тогава пишете за ръст на продажби-
другото е далавера...
12:13 08.02.2016
6 гостЪ
Коментиран от #7, #9
12:16 08.02.2016
7 Тодор Пенев
До коментар #6 от "гостЪ":
емм... кот' такоа чуек12:42 08.02.2016
8 мухаха
До коментар #4 от "BatkoVi":
Не можеш да ги откраднеш от сервиза, те повече седят там, от колкото на пътя.12:54 08.02.2016
9 Между редовете
До коментар #6 от "гостЪ":
Ключът е в думите: не надхвърля 20Сметни го с 19 и ще ти се получи ;)
Коментиран от #12
13:14 08.02.2016
10 случайно минавам
13:26 08.02.2016
11 Патриот
половината..или повече..:))
хаха..продажби..
13:35 08.02.2016
12 гостЪ
До коментар #9 от "Между редовете":
почти никаква разлика с каквото и да се замести, цели числа няма, ама друго си е да продадеш 3 и 1/5 X5ци :D14:55 08.02.2016
13 Msux
До коментар #2 от "oпусум":
Повечето хора дето не са постигнали нищо в живота си им е най-лесно да казват "как се купува кола за 100хил. без далавери", момчета.... никой не ви е виновен, че първите 20 години от живота си сте го проспали и сте се събудили на 21 и почвате да тенкяте защо работите за 500 лв.Станете IT , станете адвокати, станете архитекти, станете полиглоти - да не изреждам още...
Станете бизнесмени, измислете добър бизнес - имам познати дето от 20 години имат една бутка (пицария) и продават на ден по 500 пици минумум, дали не изкарват по 200-300 лева на ден чисти пари вие ми кажете? Имам познат който си заложи къщатата, купи парцел в центъра и сам дигна 4 етажна сграда, сега дава 10 офиса и магазина под наем. Не ми се дават още примери, те са около нас. Никой не ви е виновен за нищо, или те бива или не, като не ви бива не ревете. Всички са по заведенията, кръчмите, дискотеките, тарикатите се с Iphnoite, изпаднат ви някакви пари и те веднага отиват за кола, вместо да се размърдате и да направите някаква инвестиция.
Аз ли кой съм, аз съм на 25години и имам обикновена нокиа и рено за 2500, който може да си купи Порше.
Коментиран от #16
15:01 08.02.2016
14 Julio
Коментиран от #18
15:16 08.02.2016
15 бмв но ново
Коментиран от #23
15:30 08.02.2016
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 kermen
17:15 08.02.2016
18 Vinkel
До коментар #14 от "Julio":
за съжаление Julio, причината за липса на продажби в ниския ценови сегмент, не е толкова проблем на маркетинга и рекламата на фирмата, а по скоро на икономическата специфика на българското общество - липсва голяма средна класа, която е движещата сила на всяка държава и която потребява тези модели. Тук все още класите са две богати и бедни. В Германия например средната класа е 80% и има 10 % много богати и 10 бедни. С откриването на новите бизнес паркове, аутсорсинг центрове и офиси на ИТ фирми - започва да се появява и такава средна класа в БГ, но на фона на всички заети, тя все още е доста малка.17:31 08.02.2016
19 Кобрата
До коментар #3 от "gostotburgas":
Има десетки начини да изкараш честно пари и то много над 100 бона.Единият вариант е с търговия например - познавам човек който за около 10 години изкара луди пари от продажбата на зеленчук, започна с една барака и си купи магазин за 100 000 и няколко буса, отделно си вложи пари и в друга недвижима собственост и има доста спестявания.
Дето се вика почнал е от нищото...и успя
И други хора познавам със собствен бизнес, дето са започнали от 0-лата и сега са богати...
17:32 08.02.2016
20 гражданин
Коментиран от #35, #36
17:44 08.02.2016
21 гоуст
Представи си тия дето карат Поршета тогава.
Светлинни години са пред теб.
17:53 08.02.2016
22 kermen
18:10 08.02.2016
23 опсмопсус
До коментар #15 от "бмв но ново":
И аз това им говоря, а тука разни кобри, коне и други животни като мен, само бе ен ве, та бе ен ве.Бмв, ама ново, иначе сервиз до дупка!
И да не ми отговарят разни лапета, дето карат по 4000км на година!
18:35 08.02.2016
24 опсмопсус
До коментар #3 от "gostotburgas":
Не можеш, това е ясно.За 100 000лв. ти трябват 15г по 550лв месечно!За 10г ти трябват 833лв.месечно!
За 5г. ти трябват 1666лв. месечно!
Прави си сметка сам колко пари трябва да изкарваш!
Мисля за 10 години да спестя едно бмв!
18:43 08.02.2016
25 Един друг
Никога не съм купувал кола над 15 000 лв., щото съм наясно с бизнеса и знам кое е актив и кое е пасив. Кола за 100 000 могат да карат само разни финансисти и прочее, на които колата изпълнява представителни функции. За мен това са чист пари на вятъра. За 200 000 да се купи камион, трактор или багер - идеално. Това е средство за производство и докато се амортизира, ще се е изплатило и добавена стойност щее донесло. Как се избиват 100-200 хиляди от возене? Само ако ми кажете, че кеф цена няма...
Накратко, богат се става като не хвърляш по 100-200 хиляди на вятъра за тенекии. Пък тези дето са извъртяли някоя далаверка и веднага са се метнали на нещо скъпо, заради "социалния символ" са типични родни комплексари, повечето бъдещи "клиенти" на ЧСИ.
Това, който е учил и икономика и за сегмента на луксозните стоки, ще го разбере. Примиъм марките засега са там. Като се скапят и залязат, ще го мислим.
Коментиран от #53
18:52 08.02.2016
26 mtv
Коментиран от #27
19:18 08.02.2016
27 ШшшТ
До коментар #26 от "mtv":
Явно НЕ може, нали сам казваш , че кара пИжо.п.п. Никъде на тази планета прислугата НЕ кара BMW
19:25 08.02.2016
28 диан
и един милион да се продават
като не е на вас какво?
остава ви радоста че се харчи любимата марка?
или любимата ракия?
или жена?
е да ама не сте вие:)))))
19:32 08.02.2016
29 onq s konq
19:38 08.02.2016
30 ха ха
19:40 08.02.2016
31 kalio
19:49 08.02.2016
32 Институция Некаква
20:02 08.02.2016
33 mediator37
20:12 08.02.2016
34 dockera
Коментиран от #37
21:07 08.02.2016
35 Msux
До коментар #20 от "гражданин":
Чакай ве 5 бона на месец в България са 8 в чужбина... аз изкарвам аналогични пари и живея с 500 на месец.... 4500 остават за инвестиция сеш се и 10 може да не ти стигат :) С други думи ако не им стигат парите, значи са разсипници :)21:30 08.02.2016
36 Msux
До коментар #20 от "гражданин":
С 5 бона на месец точно за около година и половина можеш да караш нов Мерцедес, Бмв,Ауди....21:33 08.02.2016
37 Един друг
До коментар #34 от "dockera":
И кое му е уникалното?! Карал съм и Х6ци, и W221 и S8ци. Абсолютно разминаване между цена и стойност.Какви бакалски сметки правит по-долу не ми е ясно. Всички коли накуп не трявба да струват повече от 10% от net worth-а на човек. А дали е оправдано да се набиват пари в пасиви от този клас, чиито цени в една нормална икономика се сгромолясват с времето е съвсем отделен въпрос.
Да не говорим, че няма никаква икономическа логика физически лица да купуват нови коли, хеле пък скъпи. В нормалните държави, за толкова време отнасят над 50% обезценка. Новите коли са за фирмите, ама скъпите са само за управителя, ако иска да се прави на важен.
Понеже работя с чужденци, CEOто на една огромна корпорация най-накрая си купи службан Х6ца и за нея писа във ведомственото списание, че след 5 годишна служба на този пост, накрая си я е заслужил. Тук всеки селяндур, продал на дядо си нивите се мята на такава и си мисли, че е голямата работа.
Ама и тук полека се оправяме. 2008-а отмина и гледам, че все повече от сериозните играчи, започват да си купуват нормални средна ръка коли и СУВове, да не се набиват на очи. Вече S класи карат предимно кварталните играчори.
21:44 08.02.2016
38 къ цъ
22:03 08.02.2016
39 бам бам
22:16 08.02.2016
40 dockera
22:41 08.02.2016
41 Един друг
Това все пак са просто пластмаси и тенекии, бе. Познавам сума хора извън тукашната ни кочина, които освен производствения си капитал, като фабрики и търговски фирми, имат лични свободни на сметка по няколко милиона. Никой не кара кола, различна от нормалната за средната класа. Пак там, където са те, нови мерцедеси карат само турците, арабите и циганите, а БМВта - нашите гастарбайтери.
Коментиран от #42
23:06 08.02.2016
42 не ама да
До коментар #41 от "Един друг":
Явно не познаваш достатъчно хора....всички над среден клас карат БМВ или МБ, изключение е Скандинавия, където много от богаташите купуват Волво от чисто патриотични съображения. Дори делегациите се возят само на въпросните марки, освен напоследък наложените задължения за използване на домашно производство в някои страни, така че когато някой си купи кола за 200 -300 000 лв познай каква ще е марката00:09 09.02.2016
43 Един друг
Един чичо от тях веднъж си купи W221 и го спукаха от бъзик, че сигурно скоро щял да тръгне със шофьор и вече нямало да може да се говори с него. Издържа няколко месеца и я разкара.
Познавам и датчани от висшия мениджъмнт - разни пасати или най-много аудита карат. Въпросният CEO на една от най-големите датски корпорации след като си купи Х6цата, писа циркулярно писмо до всички клонове, че в английското депо (което върти около 500 млн евро годишен оборот) директорът пък си бил купил БМВ 645. Вече му е направена забележка, че това не е добър сигнал към акционерите и да я разкара, пък ние всички останали да си опичаме акъла, щото следващият, който направи подобен номер, е пътник.
Тия, дето карат БМВта и мерцедеси там ще са от някоя друга област - я юристи, я лекари, я не ги знам какви. От лични наблюдения, най-често от такива коли слизат разни забулени.
Ама интересно, че и разни тукашни милионери, ама не мутри, започнаха да карат коли до 50 000 кинта. Явно им идва акълът. Иначе, родната картинка - кола за 150 000 лв. паркирана в калта на бившата градинка пред панелката ми е ясна.
Коментиран от #45
00:34 09.02.2016
44
07:44 09.02.2016
45 Десислав Попов
До коментар #43 от "Един друг":
08:12 09.02.2016
46 Дани Д
16:43 09.02.2016
47 Пешеходец
Ееееестествено Бъъъългария.
Коментиран от #48
22:09 09.02.2016
48
До коментар #47 от "Пешеходец":
С най-много стари луксозни автомобили които някои от собствениците им нямат пари за гуми, да не говорим че като се повредят с месеци наред не могат да ги ремонтират.Коментиран от #54
22:22 09.02.2016
49 m58
23:30 09.02.2016
50 Summon
Коментиран от #55, #56
00:04 10.02.2016
51 ххххххггффцдд
00:59 10.02.2016
52 Кофата
08:07 10.02.2016
53 Мото
До коментар #25 от "Един друг":
Много вярно,100-150 000лв за нещо което непрекъснато се обезценява си е само за хора които да извлекат полза(да покажат статут)-банки ,фирми,богати едри бизнесмени....Не е ли по-добре да спестиш около 50 000 и да се качиш пак на ново - да речем Мазда СХ5 и да си караш!
17:20 10.02.2016
54 мдаааа
До коментар #48 от " ":
И колко такива собственика познаваш 10, 20 100. а? С тази злоба, която си събрал срещу марката ще си изкараш някоя болест, така че спри да пишеш глупости вече! Колко години си карал и колко серии си сменил от въпросната марка, преди да си кажеш компетентното мнение?23:28 10.02.2016
55
До коментар #50 от "Summon":
От втора ръка са наблюденията, от близки и приятели, не се вживявайте чак толкова никой не ангажирам това е лично мнение. Допускам че може и да не съм напълно прав, сигурно има и някои читави модели от марката.08:19 11.02.2016
56
До коментар #50 от "Summon":
За мен последните готини и елегантни като дизайн БМВ-та са 7-цата Е38 винаги ме кефи като го видя на живо, непреходен силует и елегантност, 5-та Е39 и от 3-ките Е46.....08:30 11.02.2016