Last news in Fakti

8 Февруари, 2016 10:42 26 472 56

Колко нови BMW-та се продават у нас

  • bmw-
  • българия-
  • продажби-
  • 2015
Колко нови BMW-та се продават у нас - 1

През изминалата година 2015 година в България BMW Group е продала 903 автомобила с марка BMW (предх. год. 860/ + 5.00 %), 104 с марка MINI (предх. год. 90/ +15,56 %) и 50 мотоциклета BMW (предх. 47/ +11.11 %). По този начин компанията запазва лидерската си позиция в премиум сегмента, а пазарният й дял, остава стабилен. Анализът на структурата на националните продажби показва балансирано представяне на моделите от цялата палитра. Най-голям дял отново има BMW X5 с 18% от доставките, следван от друг представител на BMW X семейството - BMW X6 с 15% от общата реализация. На трето място с почти еднакви резултати са BMW X3 (11%) и BMW Серия 5 (10%) от продажбите.

Затвърждава се тенденцията моделите от обновеното и разширено семейство на BMW X да съставляват малко над 50% от общите доставки за страната, като разпределените по модели е относително балансирано между петте X модела – BMW X3 (18%), BMW X4 (26%), BMW X5 (32%), BMW X6 (26 %). Въпреки, че през голяма част от годината, бе в края на моделния си цикъл новото BMW X1 допринася за 8 % от реализацията на BMW X моделите и демонстрира голям потенциал за реализацията си през 2016-а. Във висшия сегмент BMW Серия 7 стартира пазарното си представяне в края на годината със сериозна заявка за лидерство в луксозния сегмент. Само за няколко седмици моделът привлече сериозно внимание и заслужи признанието на експертите, както в световен така и в национален план. Моделът бе отличен с приза Автомобил на годината в едноименния конкурс, организиран от организацията на автомобилните журналисти Прес-авто клуб България, в категорията „Премиум автомобили“.Колко нови BMW-та се продават у нас

Въпреки че, общият брой реализирани M автомобили не надхвърля 20, тяхното представяне набира скорост, а изборът на клиентите обхваща цялата палитра от предложения. Най-популярният модел е BMW X6 M с 37 % от доставките, следван от BMW X5 M с 16 % и М6 - 16%, BMW М3 – 10%. Следват BMW M 4 Купе (11), BMW M3 (10%), BMW M4 Кабриолет и BMW M5 с по 5%. През 2016 г. гамата от върхови модели предстои да бъде разширена с първото BMW M2 Купе. По отношение на задвижването изборът на клиентите на BMW затвърждава тенденцията, характерна и за европейския пазар, като цяло, на доминация на дизеловите агрегати. Те съставляват 93% от реализираните на българския пазар автомобили. Очакванията на компанията са постепенно този дял да намалява успоредно с разширяване на гамата от Plug-in хибридни и електрически модели.

Делът на автомобилите оборудвани с интелигентната система за задвижване на четирите колела BMW xDrive също остава висок – 83 %. Популярността на системата xDrive се дължи не само на нейните характеристики, възможности и ефективност, но и на многообразието на модели, при които тя може да бъде избрана, а също и на особености свързани с климата, релефа и състоянието на пътната мрежа в страната. Осемцилиндровите бензинови двигатели заемат дял от 10% и са най-често представени при автомобилите във висшия сегмент (BMW Серия 6, BMW Серия 7) и BMW X5 и BMW X6. Делът на трицилиндровите бензинови и дизелови двигатели пък достига 12%. Колко нови BMW-та се продават у нас


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 опсмопсус

    2 1 Отговор
    А били бедни българите!Явно който работи, той ще кара нова кола!
    Лошото е, е постоянно се купуват 15г. дръгели, с които се трепат всекидневно!

    Коментиран от #3

  • 2 oпусум

    1 1 Отговор
    Да не мислиш, че всички, които работят честно и не се занимават с далавери могат да си позволят нова колаБ!?

    Коментиран от #13

  • 3 gostotburgas

    2 2 Отговор

    До коментар #1 от "опсмопсус":

    Я ме открехни как в България можеш да изкараш по честен начин 100 000 или да ги спестиш за кола.Даже и да работиш в шопландия за 1500 на месец ,пак няма да ти стигнат за лизинга и да живееш нормално .

    Коментиран от #19, #24

  • 4 BatkoVi

    0 0 Отговор
    Да напишат колко са вече откраднатите и колко предстои да бъдат откраднати...

    Коментиран от #8

  • 5 гост прост

    1 0 Отговор
    моля,кажете колко са купени от фирми и колко от частни лица....когато
    физически лица почнат да купуват ,тогава пишете за ръст на продажби-
    другото е далавера...
  • 6 гостЪ

    1 0 Отговор
    изключително ми е забавна частта за M дивизията - общо 20 продадени броя, 37% били X6M и 16% за x5m и m6, 11% за M4. Една елементарно тъпа математика показва че са продали 7.4 x6-ци, 3.2 x5 и 2.2 M4ки... да се смееш ли, да плачеш ли

    Коментиран от #7, #9

  • 7 Тодор Пенев

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "гостЪ":

    емм... кот' такоа чуек
  • 8 мухаха

    1 1 Отговор

    До коментар #4 от "BatkoVi":

    Не можеш да ги откраднеш от сервиза, те повече седят там, от колкото на пътя.
  • 9 Между редовете

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "гостЪ":

    Ключът е в думите: не надхвърля 20
    Сметни го с 19 и ще ти се получи ;)

    Коментиран от #12

  • 10 случайно минавам

    1 0 Отговор
    Много-кисело това грозде бе...
  • 11 Патриот

    1 0 Отговор
    и...колко са реекспорт...?
    половината..или повече..:))
    хаха..продажби..
  • 12 гостЪ

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "Между редовете":

    почти никаква разлика с каквото и да се замести, цели числа няма, ама друго си е да продадеш 3 и 1/5 X5ци :D
  • 13 Msux

    0 1 Отговор

    До коментар #2 от "oпусум":

    Повечето хора дето не са постигнали нищо в живота си им е най-лесно да казват "как се купува кола за 100хил. без далавери", момчета.... никой не ви е виновен, че първите 20 години от живота си сте го проспали и сте се събудили на 21 и почвате да тенкяте защо работите за 500 лв.
    Станете IT , станете адвокати, станете архитекти, станете полиглоти - да не изреждам още...
    Станете бизнесмени, измислете добър бизнес - имам познати дето от 20 години имат една бутка (пицария) и продават на ден по 500 пици минумум, дали не изкарват по 200-300 лева на ден чисти пари вие ми кажете? Имам познат който си заложи къщатата, купи парцел в центъра и сам дигна 4 етажна сграда, сега дава 10 офиса и магазина под наем. Не ми се дават още примери, те са около нас. Никой не ви е виновен за нищо, или те бива или не, като не ви бива не ревете. Всички са по заведенията, кръчмите, дискотеките, тарикатите се с Iphnoite, изпаднат ви някакви пари и те веднага отиват за кола, вместо да се размърдате и да направите някаква инвестиция.
    Аз ли кой съм, аз съм на 25години и имам обикновена нокиа и рено за 2500, който може да си купи Порше.

    Коментиран от #16

  • 14 Julio

    1 0 Отговор
    Има над какво да работят още на тема маркетинг и реклама. Според статистиката излиза че практически не правят продажби в достъпната си гама. Според общо европейската им статистика първите три места са за тройката, единицата и Х1. Тук Х5 и Х6 и Х3...

    Коментиран от #18

  • 15 бмв но ново

    2 1 Отговор
    Имам 142 снимки баварци с вдигнати капаци по Тракия от март 2014 до сега

    Коментиран от #23

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 kermen

    0 0 Отговор
    Драскачи все коли оправяте това ли е най важното...а една дума не казахте за Талка Симеонова мир на праха им,напомням ви не сте вечни замислете се....‼
  • 18 Vinkel

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "Julio":

    за съжаление Julio, причината за липса на продажби в ниския ценови сегмент, не е толкова проблем на маркетинга и рекламата на фирмата, а по скоро на икономическата специфика на българското общество - липсва голяма средна класа, която е движещата сила на всяка държава и която потребява тези модели. Тук все още класите са две богати и бедни. В Германия например средната класа е 80% и има 10 % много богати и 10 бедни. С откриването на новите бизнес паркове, аутсорсинг центрове и офиси на ИТ фирми - започва да се появява и такава средна класа в БГ, но на фона на всички заети, тя все още е доста малка.
  • 19 Кобрата

    0 1 Отговор

    До коментар #3 от "gostotburgas":

    Има десетки начини да изкараш честно пари и то много над 100 бона.
    Единият вариант е с търговия например - познавам човек който за около 10 години изкара луди пари от продажбата на зеленчук, започна с една барака и си купи магазин за 100 000 и няколко буса, отделно си вложи пари и в друга недвижима собственост и има доста спестявания.
    Дето се вика почнал е от нищото...и успя
    И други хора познавам със собствен бизнес, дето са започнали от 0-лата и сега са богати...
  • 20 гражданин

    1 0 Отговор
    До коментар #13 И дъщеря и зет ми са в IT сектора зет ми е програмист взима около 5 000 лв ама пак не могат да свъртят 100 000 лв за BMB...... имат 1 дете..........ааа забравих и нямаме далавера ама никак.........

    Коментиран от #35, #36

  • 21 гоуст

    0 0 Отговор
    Малииии,
    Представи си тия дето карат Поршета тогава.
    Светлинни години са пред теб.
  • 22 kermen

    1 0 Отговор
    До коментар#19Ами направи ги и ти,кво приказваш за другите😠и милион да направи умирачката му е гарантирана😁Аз пък познавах Стиив Джобс той беше милиардер но не можа да си купи здраве.....и се пресели на небето...‼
  • 23 опсмопсус

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "бмв но ново":

    И аз това им говоря, а тука разни кобри, коне и други животни като мен, само бе ен ве, та бе ен ве.
    Бмв, ама ново, иначе сервиз до дупка!
    И да не ми отговарят разни лапета, дето карат по 4000км на година!
  • 24 опсмопсус

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "gostotburgas":

    Не можеш, това е ясно.За 100 000лв. ти трябват 15г по 550лв месечно!
    За 10г ти трябват 833лв.месечно!
    За 5г. ти трябват 1666лв. месечно!

    Прави си сметка сам колко пари трябва да изкарваш!
    Мисля за 10 години да спестя едно бмв!
  • 25 Един друг

    2 0 Отговор
    Че ние в ИТ сектора изкарваме нетни заплати от 4к нагоре, 5-6к нормално. И познай какви коли караме. Някой даже - никакви. Карат велосипеди.

    Никога не съм купувал кола над 15 000 лв., щото съм наясно с бизнеса и знам кое е актив и кое е пасив. Кола за 100 000 могат да карат само разни финансисти и прочее, на които колата изпълнява представителни функции. За мен това са чист пари на вятъра. За 200 000 да се купи камион, трактор или багер - идеално. Това е средство за производство и докато се амортизира, ще се е изплатило и добавена стойност щее донесло. Как се избиват 100-200 хиляди от возене? Само ако ми кажете, че кеф цена няма...

    Накратко, богат се става като не хвърляш по 100-200 хиляди на вятъра за тенекии. Пък тези дето са извъртяли някоя далаверка и веднага са се метнали на нещо скъпо, заради "социалния символ" са типични родни комплексари, повечето бъдещи "клиенти" на ЧСИ.

    Това, който е учил и икономика и за сегмента на луксозните стоки, ще го разбере. Примиъм марките засега са там. Като се скапят и залязат, ще го мислим.

    Коментиран от #53

  • 26 mtv

    1 0 Отговор
    До коментар#13 Ахмак,синът ми 6 години е в Дубай,от 2 години заплатата му е 25000хил.дирхама или 6000€ но кара Пежо508 а може да си вземе BMW7 серия2015год.всико опира до акъла.За цената на бензина няма смисъл да говорим.....Там не си купуваш кола за да се фукаш типично по ганьовски защото на никой не му прави впечатление и пред кого ще се хвалиш....😁

    Коментиран от #27

  • 27 ШшшТ

    0 1 Отговор

    До коментар #26 от "mtv":

    Явно НЕ може, нали сам казваш , че кара пИжо.
    п.п. Никъде на тази планета прислугата НЕ кара BMW
  • 28 диан

    0 1 Отговор
    какъв е спора?
    и един милион да се продават
    като не е на вас какво?
    остава ви радоста че се харчи любимата марка?
    или любимата ракия?
    или жена?
    е да ама не сте вие:)))))
  • 29 onq s konq

    2 0 Отговор
    Важна е марката на колата,но още по-важно е КАК ИЗГЛЕЖДА ШОФЬОРА И МАНИЕРА МУ НА КАРАНЕ.Безспорен факт е че марката на колата говори красноречиво за характера на притежатела й и всяко отклонение от това правило мъчи както самия водач,така и приближението му:)
  • 30 ха ха

    0 0 Отговор
    До да те шшшт;Може и още как а защото ти си много кадърен дремеш в България...умните и можещи хора я напуснаха,жалко но факт‼Остават ей такива като тебе тарикати😒😠
  • 31 kalio

    0 0 Отговор
    Абе момчета,що говорите гупости ,повечето за които се говори тук струват много над 100000 лв,а по отношение на заплатите има и много хора със заплати над 10000 лв.... и софтуеристи и други разни свободни професии ...лекари ,зъболекари и т.н.Тъй ,че има кой да ги купува тия коли!
  • 32 Институция Некаква

    0 0 Отговор
    Трицилиндрово БМВ е като 18 градусовата ракия
  • 33 mediator37

    0 1 Отговор
    Пожелавам от все сърце на всеки да кара баварец. По негов вкус, к.с., гориво, модел и цена по джоба.
  • 34 dockera

    0 0 Отговор
    mediator37. да си жив и здрав, и ти да подкараш едно такова бижу, пък другите нека си чешат езиците :) аз поне съм се качвал в последните модели и чувството е уникално

    Коментиран от #37

  • 35 Msux

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "гражданин":

    Чакай ве 5 бона на месец в България са 8 в чужбина... аз изкарвам аналогични пари и живея с 500 на месец.... 4500 остават за инвестиция сеш се и 10 може да не ти стигат :) С други думи ако не им стигат парите, значи са разсипници :)
  • 36 Msux

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "гражданин":

    С 5 бона на месец точно за около година и половина можеш да караш нов Мерцедес, Бмв,Ауди....
  • 37 Един друг

    1 0 Отговор

    До коментар #34 от "dockera":

    И кое му е уникалното?! Карал съм и Х6ци, и W221 и S8ци. Абсолютно разминаване между цена и стойност.

    Какви бакалски сметки правит по-долу не ми е ясно. Всички коли накуп не трявба да струват повече от 10% от net worth-а на човек. А дали е оправдано да се набиват пари в пасиви от този клас, чиито цени в една нормална икономика се сгромолясват с времето е съвсем отделен въпрос.

    Да не говорим, че няма никаква икономическа логика физически лица да купуват нови коли, хеле пък скъпи. В нормалните държави, за толкова време отнасят над 50% обезценка. Новите коли са за фирмите, ама скъпите са само за управителя, ако иска да се прави на важен.

    Понеже работя с чужденци, CEOто на една огромна корпорация най-накрая си купи службан Х6ца и за нея писа във ведомственото списание, че след 5 годишна служба на този пост, накрая си я е заслужил. Тук всеки селяндур, продал на дядо си нивите се мята на такава и си мисли, че е голямата работа.

    Ама и тук полека се оправяме. 2008-а отмина и гледам, че все повече от сериозните играчи, започват да си купуват нормални средна ръка коли и СУВове, да не се набиват на очи. Вече S класи карат предимно кварталните играчори.
  • 38 къ цъ

    1 1 Отговор
    До коментар#34Ама много бъркаш,BMWта с лопата да ги ринеш,виж Маserati Gibli e дуга бира в сравнение с него много от тези модели са като спънати с букаи коне‼Ако не вярваш провери😒😁
  • 39 бам бам

    2 0 Отговор
    Какво сте карали бе многознайковци,кой знае какви търалясници бараки карате...‼Аз не се фъчкам,карам си една 19 годишна Капа пушка а преди това лятна кола BMW разгони ми фамилията....‼😠
  • 40 dockera

    0 0 Отговор
    До Един друг #37 аз Х6 не го визирам, защото и на мен не ми харесва, може би е най-непрактичния им модел. качвал съм се предимно в Х м550д, 40д, 35д, все намазани модели с много екстри и смея да кажа, че който може да си ги позволи им се радва страшно много и не прави твоите сметки.
  • 41 Един друг

    1 0 Отговор
    Ма ти верно разсъждаваш като докер. Който може да си позволи не някакви 5ци и 7ци, ами G7 (ако знаеш какво е това, щото не е кола) прави не сметки като моите, ами 10 пъти по-подробни, еначе важи "глупакът лесно се разделя с парите си".

    Това все пак са просто пластмаси и тенекии, бе. Познавам сума хора извън тукашната ни кочина, които освен производствения си капитал, като фабрики и търговски фирми, имат лични свободни на сметка по няколко милиона. Никой не кара кола, различна от нормалната за средната класа. Пак там, където са те, нови мерцедеси карат само турците, арабите и циганите, а БМВта - нашите гастарбайтери.

    Коментиран от #42

  • 42 не ама да

    0 0 Отговор

    До коментар #41 от "Един друг":

    Явно не познаваш достатъчно хора....всички над среден клас карат БМВ или МБ, изключение е Скандинавия, където много от богаташите купуват Волво от чисто патриотични съображения. Дори делегациите се возят само на въпросните марки, освен напоследък наложените задължения за използване на домашно производство в някои страни, така че когато някой си купи кола за 200 -300 000 лв познай каква ще е марката
  • 43 Един друг

    1 0 Отговор
    Познавам предостатъчно индустриалци от района на Щутгард и Мюнхен. Хора с една сюрия 5 и 7 осни обработващи центрове в цеховете си (ако се сещаш колко S класи струва едно такова чудо). Търкалят разни астри и разни обикновени коли.

    Един чичо от тях веднъж си купи W221 и го спукаха от бъзик, че сигурно скоро щял да тръгне със шофьор и вече нямало да може да се говори с него. Издържа няколко месеца и я разкара.

    Познавам и датчани от висшия мениджъмнт - разни пасати или най-много аудита карат. Въпросният CEO на една от най-големите датски корпорации след като си купи Х6цата, писа циркулярно писмо до всички клонове, че в английското депо (което върти около 500 млн евро годишен оборот) директорът пък си бил купил БМВ 645. Вече му е направена забележка, че това не е добър сигнал към акционерите и да я разкара, пък ние всички останали да си опичаме акъла, щото следващият, който направи подобен номер, е пътник.

    Тия, дето карат БМВта и мерцедеси там ще са от някоя друга област - я юристи, я лекари, я не ги знам какви. От лични наблюдения, най-често от такива коли слизат разни забулени.

    Ама интересно, че и разни тукашни милионери, ама не мутри, започнаха да карат коли до 50 000 кинта. Явно им идва акълът. Иначе, родната картинка - кола за 150 000 лв. паркирана в калта на бившата градинка пред панелката ми е ясна.

    Коментиран от #45

  • 44

    3 0 Отговор
    Прехвалена, незаслужено скъпа и трошлива, даже и за гъзария не стават вече с лопата да ги ринеш. Който има пари и иска да е оригинален по-добре да си купи Мазерати или Астън Мартин, примерно.
  • 45 Десислав Попов

    0 0 Отговор

    До коментар #43 от "Един друг":

  • 46 Дани Д

    0 0 Отговор
    Карам си аз Ягуарчето, а Вие си купувайте BMW-та....
  • 47 Пешеходец

    1 0 Отговор
    Познайте коя е най-бедната страна в Европа с най-много луксозни автомобили на глава от населението.
    Ееееестествено Бъъъългария.

    Коментиран от #48

  • 48

    1 0 Отговор

    До коментар #47 от "Пешеходец":

    С най-много стари луксозни автомобили които някои от собствениците им нямат пари за гуми, да не говорим че като се повредят с месеци наред не могат да ги ремонтират.

    Коментиран от #54

  • 49 m58

    0 1 Отговор
    До Колев,много точно казано,друго си е италианският шик от луксозният сегмент Маserati голям скок направиха жабарите‼А BMW вече почти не се отличават от сивият пейзаж коли....
  • 50 Summon

    0 0 Отговор
    Другаря Колев да обясни дали наблюденията са му от първа ръка или си прави вятър на устата?! Също така ако може да даде и база за сравнение с друг нов автомобил с който е имал досег за последните 2 години да видим дали приказките му имат почва!

    Коментиран от #55, #56

  • 51 ххххххггффцдд

    0 0 Отговор
    абе много грозни взеха да ги правят с големи грозни решетки тапотия
  • 52 Кофата

    0 0 Отговор
    Време е НАП да се само сезира.
  • 53 Мото

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "Един друг":

    Много вярно,
    100-150 000лв за нещо което непрекъснато се обезценява си е само за хора които да извлекат полза(да покажат статут)-банки ,фирми,богати едри бизнесмени....Не е ли по-добре да спестиш около 50 000 и да се качиш пак на ново - да речем Мазда СХ5 и да си караш!
  • 54 мдаааа

    0 0 Отговор

    До коментар #48 от " ":

    И колко такива собственика познаваш 10, 20 100. а? С тази злоба, която си събрал срещу марката ще си изкараш някоя болест, така че спри да пишеш глупости вече! Колко години си карал и колко серии си сменил от въпросната марка, преди да си кажеш компетентното мнение?
  • 55

    0 0 Отговор

    До коментар #50 от "Summon":

    От втора ръка са наблюденията, от близки и приятели, не се вживявайте чак толкова никой не ангажирам това е лично мнение. Допускам че може и да не съм напълно прав, сигурно има и някои читави модели от марката.
  • 56

    0 0 Отговор

    До коментар #50 от "Summon":

    За мен последните готини и елегантни като дизайн БМВ-та са 7-цата Е38 винаги ме кефи като го видя на живо, непреходен силует и елегантност, 5-та Е39 и от 3-ките Е46.....