Дизайнерите на Tesla Motors са завършили работата си над новия евтин електромобил на компанията и Model 3 ще бъде представен официално на 31 март. Новината е съобщил Илон Мъск на общо събрание на акционерите, на което са били отчетени финансовите резултати за последното тримесечие на миналата година.
Мъск не е разкрил подробности за колата, но някои нейни особености вече са известни. Model 3 ще бъде построен на изцяло нова платформа, която ще залегне в основата на бъдещ компактен кросоувър с името Model Y, комби и роудстър, който ще наследи едноименния първи електромобил на Tesla, чието производство бе прекратено през 2012 г.
Общото между всички нови модели ще бъде цената. Оригиналният Tesla Roadster струваше $110 000, а наследникът му ще бъде двойно по-евтин. Прогнозната цена на Model 3 пък е $40 000.
Според Мъск основният конкурент на новия електромобил ще бъде не друг, а самото BMW M3. Model 3 ще ускорява от място до 100 км/ч за по-малко от 4 секунди. Батериите с капацитет 70 кВтч ще се произвеждат в Tesla Gigafactory и ще позволяват изминаването на 480 км с едно зареждане.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Аааааа
10:06 12.02.2016
2 480
При скорост от 200 км/ч, която е нормана за премиум автомобил, в нормална "бяла държава" (не булгаристан) и при външна температура от около 0 градуса и тези бактерийки ще свършат още след 200 км и тогава кво прайм? чакаме като пълни нещшастници 8 часа да заредим ако въобще на сред пътя има къде хо хо хо хо.
Междувременно БМВ маниакът си папърка весело с практически неограничен пробег (едно зареждане за 5 мин.) из цялата държава и то пак с 200 км/ч хо хо хо хо
Коментиран от #5, #11
10:29 12.02.2016
3 хмм
Цената не обуславя това в кой сегмент попада даден автомобил. Самият Елън Мъск категоризира колата като среден клас.
Коментиран от #4, #8
10:42 12.02.2016
4 Краси
До коментар #3 от "хмм":
Колко точно е това "нула време"? Колко автомобила едновременно може да зарежда една такава "суперчарджър" станция?Коментиран от #6
11:11 12.02.2016
5 Този
До коментар #2 от "480":
Електричките се произвеждат серийно от едва 6-7 години, което все още дори не може да се нарече масово. А от колко години масово се произвеждат коли с ДВГ?Имаш ли си на представа колко милиарди лв/евро или $ са инвестирани, за да има хората къде да зареждат горива?
Преди 50год дядо ти къде е можел да зареди като тръгне от София до Варна, ако въобще е имал кола?
А колко трилиона $ са инвестирани в автомобилостроене, за да са сега автомобилите с ДВГ по-евтини от електричките?
Преди 30год Ладите дори струваха повече от апартамент, а сега много по добри коли струват 2 пъти по-малко от 80кв.м 3ст апартамент в областен град.
Коментиран от #7
11:22 12.02.2016
6 480
До коментар #4 от "Краси":
"Нула време" - около 8 часа!Ама бае ви ганя е вдъхновен от примитивизмите на теслЪ!
Коментиран от #9, #13
11:51 12.02.2016
7 гост
До коментар #5 от "Този":
Прав си, сега е много по-евтино да си набавиш кола, дори и нова, която превъзхожда старите техники многократно. Навремето първите коли са били с ел. двигатели, но се е видяло, че петролните магнати не могат да си продават горивото, въпреки че колите с течно гориво са били много по-опасни и не са превъзхождали електрическите като технически данни, но те са основата за добива и продажбата на петрол, също така за войните базирани на тази стока. Днес ни трябва много малко, за да преминат повечето хора на ток, понеже навсякъде има ел. мрежи и е необходимо само да се поставят съответните станции за бърз заряд. Днес Тесла има пробег сходен с този на бензиновите коли, но след 10г. вероятно ще има достатъчно добра батерия за изминаване на 1000км, нещо което повечето автомобили не могат да направят. Никой не е водил досега война за ток, соларни панели или вятърни генератори, въпреки че в Африка се водят войни за руди които се използват за батериите.11:54 12.02.2016
8 480
До коментар #3 от "хмм":
По размери е среден клас, по цена 40 000 долара са много пари за сащ, където Форд Мустанг започва от 20 000 долара. А в БГ с тези мита и акциза тая еФтина тесличка ще започва от 100 000 лева.P.S. - Колите среден клас започват от около 40 000 лева!
Сам си прави изводите!
Коментиран от #10, #12
11:55 12.02.2016
9 888
До коментар #6 от "480":
Доста си парализиран. Мозъчето ти не се ли сеща че има различни зарядни станции? Може автомобила да се зарежда с 100kW или 5kW.Коментиран от #19
12:38 12.02.2016
10 888
До коментар #8 от "480":
Ти май си в бизнеса с горива или авточасти и консумативи?Тесла Модел S70 в САЩ е $71к, а за БГ €66к!!!
Как ги образуваш тези цени? Като типичен български търговец внасяте в БГ и продавате на тройна цена дребни стоки.
То хубаво си вземаш нова кола с ДВГ, но масрафа й тепърва започва. След 3-5год активно каране съм я изплатил още веднъж.
12:51 12.02.2016
11 опсмопсус
До коментар #2 от "480":
Карай си бе ен вето и внимавай да не те подхлъзне, ще те пишат у веснико!13:05 12.02.2016
12 гост
До коментар #8 от "480":
За да правиш изводи , първо трябва малко да почетеш , а не да плямпаш като първолак . Колата ти среден клас за 40000 за 10 години като и прибавиш поддръжката и горивото ще легне към 100-120000 лева и ще има остатъчна стойност не повече от 4-5000 . А "скъпата" Тесла за същото време ще ти струва не повече от 50-60000 и то главно заради застраховките и ще има остатъчна стойност над 80% , ако не ти се вярва провери в нета за втора ръка . И вече има фабрика в Холандия и се работи за втора в Германия , така че никакви мита и такси няма да има , да не говорим за хилядите субсидии и облекчения които се дават в Европа13:16 12.02.2016
13 Daskala
До коментар #6 от "480":
Ей фес ляв я кажи как тогава хората минават 100 000км на година с Модел S.13:29 12.02.2016
14 Кобрата
Коментиран от #15, #16
14:15 12.02.2016
15 Electric
До коментар #14 от "Кобрата":
Марката ти прави двигатели от 100 години и още не е произвела модел който да стигне над 2 тона кола (Модел СП90ДЛ) до 100км/ч. Ще има да съскаш само зад нея.БМВ и 600-700кс на седан да сложат пак няма да я стигнат и ще разберат, че без електромотори няма да стане.
А за сапунерката i3 на марката ти какво ще кажеш?
По-грозна кола от нея след 2000 година няма.
14:37 12.02.2016
16 опсмопсус
До коментар #14 от "Кобрата":
кобра ли си, мамба ли си,ама твойте 100г. приятели от бмв, още не могат да стигнат GTR с двг, какво остава да стигнат Тесла.Слаби сте в технологиите, особенно мерцедес!
Но на лукс и скъпотия сте номер две, бият ви англичаните с Бентли, Астън и Ровър дори!
15:17 12.02.2016
17 Собственик
15:40 12.02.2016
18 Чччч
https://youtu.be/RIlA7PaeHEU?t=633
Ако не ми изтрият линка, рекорда с Модел S е 550 мили = 885км без зареждане.
16:03 12.02.2016
19 Краси
До коментар #9 от "888":
Това изказване за зареждането с 5 и 100kW ме навежда на мисълта, че електротехниката и химията не са ти силни науки.На теория има начини да се направят много мощни зарядни станции (на практика трафопостове и подстанции), но батериите няма как да я "поемат" тази мощност. Все пак дори и на теб трябва да ти е ясно, че зареждането на една батерия не е като да наливаш електрони през тръба!
За икономическата рационалност на една такава зарядна станция изобщо няма да отваряме дума.
Коментиран от #20
19:59 12.02.2016
20 888
До коментар #19 от "Краси":
Краси, има много видове батерии с различна химична структура. Някои са направени, за да имат максимална енергийна плътност, други бързо зареждане или разреждане, трети имат голям брой цикли на зареждане и разреждане. Така че някои батерии понасят зареждане до 2С, а други до 20-30С за определено време.При ел. колите Нисан Лийф 24кВтч понася 50кВТч и се зарежда до 80% за 30мин.
Тесла Модел С60 понася мощност 105кВт, но след първите 20% на заряд започва да пада.
Тесла Модел S85 засега понася 121-135кВт като след 30% пада под 100кВт. Тази мощност засега може би е ограничена от електрониката на колата за която е предвидена.
За получаването на бензин също се използва електричество.
За получаването на 1 литър бензин в рафинерия се използват 1-1,6кВтч електроенергия и гориво. Стойността зависи от ефективността на рафинерията, която предимно е под 85%.
При транспортиране на петрол от танкери и бензин от камиони до бензиностанциите колко още гориво заминава?
Автомобилите извънградско използват над 2кВтч от литър гориво, но градско при двойно по-висок разход използванета енергия пада доста под 2кВтч. Средно при 50% градско и 50% извън изполваната енергия е около 1,8кВтч. При дизели, хибриди и мотори с старт/стоп система ще е повече, но при други по-малко.
В крайна сметка се оказва, че за да получи автомобила ви тази енергия са използвани още толкова от петролния кладенец до резервоара ви.
00:18 14.02.2016
21 С Николов
01:46 14.02.2016