Тези, които са на мнение, че дизеловите автомобили са бавни и тромави, може би не са чували за съвременните разработки на немското автомобилостроене. Бегъл поглед над предложенията на пазара на нови коли показва, че сега човек може да си купи доста бързи и динамични дизелови коли. Интересното е, че в топ 5 на най-бързите дизелови коли влизат само две марки - Audi и BMW. Редно е да поясним, че класацията третира само дизелови автомобили, които са масово производство.
Класацията засяга не най-мощните дизелови предложения, а тези, които ускоряват от 0 до 100 км/ч най-бързо. Още нещо любопитно е, че четири от петте предложения са трилитрови шестцилиндрови мотори и само един е V8 с обем 4.2 литра. И при петте въртящият момент се предава и на четирите колела. Вижте ги.
Ускорение от 0 до 100 км/ч - 5.2 секунди. Това е най-мощната дизелова модификация на седмата баварска серия. Високотехнологичният двигател на дизеловата седмица разполага с два турбо компресора и мощ от 320 конски сили.
Audi SQ5 TDI CompetitionУскорение от 0 до 100 км/ч - 5.1 секунди. Първият и единствен кросоувър в нашия списък. Дизеловата S-версия на Q5 е с трилитров V6 TDI, който разполага с мощност от 326 конски сили, достигащи се в диапазона 4 000 - 4 500 об/мин.
Ускорение от 0 до 100 км/ч - 4.8 секунди. Второто BMW в нашата класация отново има под капака си трилитров шестцилиндров дизел. Максималната му мощност е 313 конски сили, а въртящият момент - 630 Нм.
Ускорение от 0 до 100 км/ч - 4.7 секунди. Флагманът на Audi e безумно бърз, въпреки немалката си обща маса. Той е и единственият в класацията, разполагащ с осемцилиндров двигател, мощността на който е 385 к.с.
Ускорение от 0 до 100 км/ч - 4.7 секунди. Това е най-мощният шестцилиндров дизел в света. Мощността му е 381 к.с., като те идват благодарение на трите турбо компресора. Максималният въртящ момент е 740 Нм.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Vasik Atanasova
Коментиран от #5
12:48 18.02.2016
2 Бай Коста
12:52 18.02.2016
3 Край
Коментиран от #12
12:55 18.02.2016
4 удо
13:03 18.02.2016
5 ооооо
До коментар #1 от "Vasik Atanasova":
Васке, то верно не е за теб тук.няма да липсваш на никого.
13:12 18.02.2016
6 BMW
Коментиран от #98
13:12 18.02.2016
7 диан
аз ли да бързам?
13:15 18.02.2016
8 onq s konq
Коментиран от #11, #14, #29, #35
14:02 18.02.2016
9 france
14:34 18.02.2016
10 ШПОРА
14:44 18.02.2016
11 гъукб
До коментар #8 от "onq s konq":
ама никой не те пита какъв сиили видя умряла циганка и реши че е твоята?
14:50 18.02.2016
12 ПАРИЙОК
До коментар #3 от "Край":
Ми то не е казано, че трябва да използва компютър за да пише тук.Може да е намерила безплатен WI-FI и да е влязла от евтин телефон или таблет...Пък като знам в днешно време как се намира работа и колко плащат, от къв зор да ходи да робува на някой за жълти стотинки?
Ама дето се вика ситият на гладния не вярва! ЖАЛКО...ако и ти закъсаш ще видиш какво е.
15:38 18.02.2016
13 Vasik Atanasova
Коментиран от #16, #19, #21
15:54 18.02.2016
14 Кобрата
До коментар #8 от "onq s konq":
Хахах да бе много си умен, вчера беше написал в една статия, че се чудиш дали да слагаш изпускателна система на Акрапович на КОНЯ, а днес вече си на BMW Умен бил...умен кат г**а на игуменКарай си Магарцедеса с фуражно захранване и камшично запалване и не се прави на богат
Коментиран от #26
16:05 18.02.2016
15 ДХ
10 секундо на 400метра
16:07 18.02.2016
16 Кос
До коментар #13 от "Vasik Atanasova":
Думи на някой с много затворен ум. Това, че теб кола не те радва не значи че твоето мнение е единственно. Посредствен/а си ти, ако си мислиш, че си много учен/а като раздаваш присъди които са базирани на твоето мнение.16:08 18.02.2016
17 Андреас
Коментиран от #20
16:29 18.02.2016
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Бай Кор
До коментар #13 от "Vasik Atanasova":
Не си истинската Васик Атанасова, твърде интелигентно пишеш. Мнението ти иначе не е лошо, споделям част от него.И все пак БМВ!
16:50 18.02.2016
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Никой
До коментар #13 от "Vasik Atanasova":
Това че ти не се интерсуваш от дадено нещо не означава, че няма хора, на които точно това има е тръпката. Изключително затворено мислене. Огледай се малко и осъзнай, че хората са различни, всеки се кефи и радва на различно нещо и света не се върти около теб.Ти щом се интересуваш от хляб що не гледаш статии за хляб ми седиш тука да ръсиш глупости?
Не му ли се нарадвахте на тоз хляб все един и същ навсякъде.
16:58 18.02.2016
22 М еги
17:43 18.02.2016
23 Иванова
17:46 18.02.2016
24 Hunter Killer
17:53 18.02.2016
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 onq s konq
До коментар #14 от "Кобрата":
Еееех глупава кобра-Ти шегите ми не разбираш,седнал си умствените ми възможности да оспорваш!:)А случайно да ти минава през ума/ако изобщо е у тебе,а не си си го забравил на пианото/ че И ДРУГИ пишат с моя ник?А това за изп. система "Акрапович" на коня естествено че си е МОЕ ПИСАНЕ,ЗАЩОТО НЯМА КАК ДРУГ ДА ГО ИЗМИСЛИ!Колкото до БМВ-то-естествено че имам със точно такъв обем и цилиндри,но от по-стария модел и е "само" 204коня.И най-важното-от вчера вече си имам винетка:)Коментиран от #72
18:56 18.02.2016
27 опсмопсус
Ако се напънат с LPG & CNG, които изхвърлят вода и СО2 няма да са нужни никакви технологии и филтри!
VW кади например с метана!
Коментиран от #32, #34
19:27 18.02.2016
28 Роман Ценов
19:40 18.02.2016
29 tost
До коментар #8 от "onq s konq":
ДА се хвалиш с 15 годишно БМВ на 450 000 км. ,което пуши като Марица Изток,си голям експерт,вижда се.Исках да те питам нещо,като специалист по колите:„Кон боб яде ли ?“ ;)
Коментиран от #33
19:50 18.02.2016
30 S1000R
Коментиран от #31
19:51 18.02.2016
31 Никой
До коментар #30 от "S1000R":
Да и друго си е да ти е двойно по-голям разхода. При по-малко въртящ момент и по-лошо представяне на ниски обороти.20:02 18.02.2016
32 Никой
До коментар #27 от "опсмопсус":
Ей големи разбирачи, голямо нещо. Карай си слабата бензинка с бомба в багажника, па нека отзад да вони на неизгорена гас докато тя ти съсипва двигателя и уплътненията. Света се развива през това време обаче. Това, че японците не ги бива в дизелите не значи, че не струват. Ако беше притежавал немски дизел щеше да го знаеш.20:16 18.02.2016
33 onq s konq
До коментар #29 от "tost":
Тостере,...ща почеша и тебе зад ушите:)Колата ми е 2004г,което не прави 15г както казваш.Километрите са 175хил,о не са 450хил както казваш.Отзад на ауспуха пушек не се вижда ИЗОБЩО,както ти твърдиш...Което значи,че ти УМИШЛИНО завишаваш нещата ДРАСТИЧНО.А защо?Ами логично е- ОТ ЗЛОБА И ЗАВИСТ А кой завижда а нещо на някого?АМИ КОЙТО ГО НЯМА!А на въпросът ти какво яде коня ще ти отг с въпрос -ТИ...ОТКОГА НЕ СИ ЯЛ?!Коментиран от #37
20:23 18.02.2016
34 Бат Саше
До коментар #27 от "опсмопсус":
Тук вече съм съгласен и сме на едно мнение. Като гориш гуми, свеж планински въздух няма как да получиш. Най-съвременните и високотехнологични системи за впръскване, се опитват и то неуспешно, да направят едно единствено нещо- опримално смесообразуване и изгаряне. А това нещо е характерно свойство на газта, което се постига дори и с най-простия изпарител. И остатъчните продукти си ги споменал точно, та и нужда от филтри няма.20:34 18.02.2016
35 Румен Янев
До коментар #8 от "onq s konq":
Нафтата е гориво за отопление и за кораби трактори и валяци !!!На мен ми е влязъл бензин в кръвта и така ще си остане!!!Карал съм доста турбо-дизели но съм карал и турбо-бензинови и повярвай турбо-бензин с турбина гарет 4 и вместо бензин етанол прави чудеса!!!!Очите ти започват да надничат през ушите....но трябва да го изпиташ за да разбереш за какво иде речКоментиран от #38
21:20 18.02.2016
36 99999
Коментиран от #41
21:35 18.02.2016
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 onq s konq
До коментар #35 от "Румен Янев":
Уважавам мнението ти,но и разбирам ЗАЩО ТАКА СИ МИСЛИШ-защото не си се качвал в МОЕТО БМВ!Верно че 204 коня не са 300,нито пък 400 или 507 / като при 6-тицата бензинка/,но...6,6л/100 срещу близо 15л/100...Независимо колко са евтини горивата...За инфо-240км/ч ги стига БЕЗПРОБЛЕМНО и намам случай някой да ме е задминал на магистрала!Иначе по "Хемус"-ДА-разни джипове със 120км/ ч ме ядат като топъл хляб по неравностите,където пише 90км/ч,а аз карам даже с 80 защото си пазя окачването.На гладкото обачееее...Коментиран от #39
21:41 18.02.2016
39 Hunter Killer
До коментар #38 от "onq s konq":
Ай с....р с т'ва БМВ бе пич! Кой/кой,кой/ те излъга, че БМВ е еваси и великата марка? Знаеш ли колко знайни /и незнайни/ бегачки, бЕгат повече от нафтовата ти кранта, при това с петдесет коня по-малко! А на хора, които са поддържали и шофирали нафтова баварска печка с мощност над 150 к.с. не излизай с лафа "6.6 л/100 км" - ставаш за смях! Може единствено с постоянна скорост 110-120 км/ч извън града, без баири и резки ускорения! Вземи се скрий най-накрая с твоята чалга-антика, че разсмя освен европейците и онези, от Диарбекир на изток!Коментиран от #45
21:58 18.02.2016
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Никой
До коментар #36 от "99999":
Да щото всеки може да си позволи Ферари. Тука говорим за коли, използваеми в истинския свят не в детските ти мечти.22:02 18.02.2016
42 Ей Бакшиши
22:05 18.02.2016
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Никой
До коментар #39 от "Hunter Killer":
А ти каква нафтова баварска печка си притежавал, че изказваш такова компетентно мнение? Интересно ми е просто. Защото тука взе да се заформя голям спор между здраво и рационално мислещите хора и неизвестни инженери и учени, които спорят против факта, че голям процент от продадените коли в Европа са дизели.22:09 18.02.2016
46 dhcp
Тва 5.0 ли трябва да е? Баси и мощноста, баси и дизела... 5000 кубика , три турбини и само 380 коня?! Затва предпочитам да си карам дъртия турбиниран шестак :>
Коментиран от #50, #52
22:20 18.02.2016
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Plodviv
Коментиран от #49, #51
23:04 18.02.2016
49 jp power
До коментар #48 от "Plodviv":
200 к.с.кола, тежаща 2 тона, с розход 6 литра градско няма, даже и по каталожните данни на производителя.Коментиран от #53
23:18 18.02.2016
50 Никой
До коментар #46 от "dhcp ":
3.0 литра е.23:26 18.02.2016
51 Никой
До коментар #48 от "Plodviv":
Не разбирам кое му е грамадното на 3.0 литра.23:29 18.02.2016
52 BMW ФЕН
До коментар #46 от "dhcp ":
5000куб.е на баба ти хвърчилото.....ей много смотан народ има!23:53 18.02.2016
53 onq s konq
До коментар #49 от "jp power":
Съвсем добронамерено щи кажа,че е вредно за здравето САМ ДА СЕ ВКАРВАШ В РАЗНИ ФИЛМИ и после ...да вземеш,че да си повярваш тотал:)Посочвам ти пресен пример с БМВ-3-ка,204коня-пишеш че е 2 тона,а тя е 1580кг по каталожни данни С ПЪЛЕН РЕЗЕРВОР/63литра/ И 2 ДУШИ НА БОРДА/по 75кг/.Аз карам сам и ПРИНЦИПНО С ПОЛОВИН РЕЗЕРВОАР.Фабрично смесен разход е 6,6л/100.Меря го "пълно -пълно" по резервоар на 1000км извънградско /+100км градско/-ТОЧНО ТОЛКОВА Е при скорост между 130 и 220км/ч в зависимост от ситуацията на пътя.Е и?!Но...понеже съм възпитан и тактичен ще ти кажа,че не съм циганин,а БЕЖАНЕЦ.От Афганистан,представящ се за Сириец.И нека това донесе мир на изтерзаната ти душа!Амин.Коментиран от #54, #75, #86
00:05 19.02.2016
54 jp power
До коментар #53 от "onq s konq":
Казах ти ,че не пиша на теб. Визирам колите от статията, като най леката е 1.7 тона без шофьора, а тия коли се движат с шофьори, поне тия от статията. Като добавим 4х4 и автоматик ,ела пак и ми обяснявай за 6 литра на 100 градско. А ти си бежанец от съсзвездието Сириус. Нека силата бъде с теб.00:46 19.02.2016
55
Коментиран от #57, #58
00:46 19.02.2016
56 Алекс
01:36 19.02.2016
57 papur
До коментар #55 от " ":
Мите ти да не си паднал на главата си като малък карал ли си дизел08:02 19.02.2016
58 ТОПУЗА
До коментар #55 от " ":
МУИЛЬООО КАЧВАЛЛ ЛИ СИ СЕ ОТ ФИЯТ РЕГАТА ПО НАГОРЕ НЕ БЪЛВАИ ПРОСТОТИИ БЕ НЕМАШ 18 ГОДИНИ И ВЗИМАШ ОТНОШЕНИЕ ПО ВЪПРОСА БЕГАИ ДА КОПАШ ДОМАТИТЕ........08:53 19.02.2016
59 Stef
09:25 19.02.2016
60 CL 500
09:28 19.02.2016
61 бмв е61
Коментиран от #62
10:53 19.02.2016
62 Монго
До коментар #61 от "бмв е61":
Що не го обясниш на американците, колко е добър дизела?11:24 19.02.2016
63 CL 500
Може и да съм чувал за въртящ момент :-) Ама що ли разни Бугатита, Кьонингсег и т.н. с въртящ момент 1000+ Нм са все на бензин, що ли. Не откривай невъзможното с по-долнокачествен продукт като дизела пред бензина, няма да успееш! Дизелът има едно единствено предимство - икономичността. Ако имаш пара, си купи бензин, послушай ме - и зиме, и лете, и звук, и вибрации ако щеш, а за вървеж и пъргавина да не говорим - все ще си мнооого по-доволен. А ако нямаш кеш и си гледаш портфейла преди да отидеш на бензиностанция, спри се на дизела и не се набирай, че някой може да си 'позволи' бензин :-)
Коментиран от #66
11:44 19.02.2016
64 99999
12:15 19.02.2016
65 BMW
13:04 19.02.2016
66 Никой
До коментар #63 от "CL 500":
Искам да ми обясниш какво разбираш под думата "пъргавина". Едно е при дизела, дето се изтрелваш още от ниски обороти, друго е при бензинката да чакаш. И говоря за добре направени " чипнати" дизели. Не кварталното ти HDi. И отново стигаме до въпроса с икономичността. Да, ако всички тука бяхме шейхове щяхме бензинки от по 1000 коня да караме, но не сме. Живеем в реалния свят, където има ограничени ресурси. И е малоумно да спорите с безмислени коментари "Нафтата е за топлене, бензина е за каране" и т.н. Ей такива "баровци като вас си купуват стари умрели бензинки, газифицират ги и после се чудят как чипнато 330д им свива гащите при гонка, при това с много по-нисък разход.Коментиран от #70
14:58 19.02.2016
67 бг
16:29 19.02.2016
68 газове
16:37 19.02.2016
69 WRX
17:36 19.02.2016
70 CL 500
До коментар #66 от "Никой":
до ''66''66-ти, кажи ми, че не си сериозен с тоя коментар. Къде се изстрелваш, хаха? Виж ония 'изстрелващите' каква течност използват, хаха! Сравняваш казваш ЧИПНАТИ някакви дизели и някакви СТАРИ бензинки. Ами не знам, как да ти обясня. Моя ЦЛ е 2007, 388 коня, атмосферка, само със задно и меко казано съм доволен от всичко в колата. Следващата някой ден ще е Ес-купето, 63 АМГ, 4 матик, би-турбо. Ускоррение 3.9 сек до 100 са ми достатъчни. А ти си мечтай за дизели, изстрелвания и прелитания. Брат ми има БМВ 530хд, дизелче. Вярно, че е друг клас, ама все пак... Нееееее се мери с бензина. В моята вътре не можеш да разбереш, че двигателя работи, всеки като го кача и се стъписва като тръгна, мисли, че не съм запалил. И от двойния стъклопакет, а и по принцип, не чуваш нищо на празен ход. Ама друго си е дизелака да вибрира и шуми :-) А след 160 км/час до 250, познай какво се случва, доускорението на дизелака е трагедия!
18:13 19.02.2016
71 99999
Коментиран от #73
18:51 19.02.2016
72 Кобрата
До коментар #26 от "onq s konq":
Браво на теб, 204 коня, голямо ранчо имаш... печен коняр си...хайде ходи да караш трупе с конете и да ти е честита новата винетка18:57 19.02.2016
73 Никой
До коментар #71 от "99999":
https://youtu.be/9ezvAHPMqNQПоздравче за вас двамата.
Коментиран от #74
19:16 19.02.2016
74 CL 500
До коментар #73 от "Никой":
Еее, пак ли се изложи, ама стига де :-) Първо да видим къде се търкаля колата - ами на дино. Леко въпросче - на пътя така ли ще е? Жокер - помисли за триене, въздушно съпротивление и т.н. Как можа да не намериш друго по-стойностно видео? :-) И друго - накрая ни пишат - най-бързият дизел, което красноречиво ти казва, че не може да се сравнява с бензин, а само за дизелаците. Дори вече ми става тъпо да обяснявам, че бензинът е по-добър от дизела. Дори вече допускам, че си просто си правиш бъзик с тоя дизел, лаф да става :-)Коментиран от #76, #77
19:30 19.02.2016
75 гостЪ
До коментар #53 от "onq s konq":
пич ако си мислиш че колата ти харчи 6.6 между 130 и 220 искрено те съжалявам...19:33 19.02.2016
76 Никой
До коментар #74 от "CL 500":
Ами добре. Ако го беше изгледал докрай щеше да видиш данните от GPS-а. А и шума, сенките и вибрациите определено не говореха за дино. Има доста видеа на 335ци вдигащи 300км/ч, ама то като си нямал личен опит как да повярваш. Карай си ламята и се радвай19:47 19.02.2016
77 Никой
До коментар #74 от "CL 500":
То че лафа става, става. И двете си имат минуси и плюсове. Бензинката за мен е честно казано само заради звука, но при нашите условия, в тази забутана страна, алтернативата е дизела. Просто ако си имал, няма как да не му признаеш качествата. Стига да си уцелил на сносен и запазен.Коментиран от #79
19:49 19.02.2016
78 99999
Коментиран от #83
20:04 19.02.2016
79 CL 500
До коментар #77 от "Никой":
Що така си мисля, че е на дино. Ами те си я подготвят за стенда хората, после и си показват графиките и т.н.. Отделно доколкото си спомням даваше някакъв разход 8.5 литра, ако не се лъжа. Нали се сещаш, че на пътя за такава скорост няма такъв разход?И бензинката както казваш, ама хич не е само до звука, повярвай ми най-сетне :-) А иначе си прав - забутана страна и АЛТЕРНАТИВА, защото 'оригиналът' би бил скъп. Ако не правиш незнам си колко хил. км., вземай бензин, просто съвет!
Коментиран от #82
20:16 19.02.2016
80 tost
20:21 19.02.2016
81 99999
20:23 19.02.2016
82 Никой
До коментар #79 от "CL 500":
Въпросният разход не беше моментен, а среден, очевидно след като не се променяше в зависимост дали дава газ или не. Ясно е че и на дизелово Лупо няма как при пълна газ да гори 8 моментно:) А както ти казах, има доста такива видеа на дизели готови да сритат Мките и се съмнявам на абсолютно всички да лъжат.20:33 19.02.2016
83 Никой
До коментар #78 от "99999":
Ти първо се научи да пишеш на кирилица, после ми обяснявай за най-добрите автомобили. Особено за големи лимузини дизела е най-подходящ заради големия въртящ момент. Именно бронираната лимузина на Обама е дизелова. Вече от облицовката на купето, цилиндрите и т.н зависи дали ще е плавен и тих.20:36 19.02.2016
84 99999
21:15 19.02.2016
85 99999
Коментиран от #87
21:29 19.02.2016
86 Hunter Killer
До коментар #53 от "onq s konq":
Значи викаш за твоето БМВ законите на физиката и аеродинамиката не важат,а?! При 130 гори 6 и при 220 - пак 6?! Момко да ти обясня нещо: горната скорост на разумно шофиране относно аеродинамиката е около 120 км/ч. Над нея всеки автомобил от среден клас - като твоя, качва горе-долу по литър на всеки 10 км/ч. При високият клас и ес-ю-ви разликата е още по драстична! Нали се сещаш, въздушната струя за преодоляване става все по плътна, така да го кажа. Няма как колата ти при 130 да гори 7 - а тя гори толкова, вЕрвай ми, а при 220 да не консумира 16-18 л/100 км! Всичко друго са рекорди на Гинес и уклон в посока перпетуум мобиле! Ама нямаш кетапи. Така че или спри да дрънкаш небивалици, или се научи да смяташ!22:40 19.02.2016
87 Никой
До коментар #85 от "99999":
Дизел е, не те знам къде проверяваш.http://www.leftlanenews.com/the-beast-10-things-you-need-to-know-about-the-presidents-limo.html
И пак не те разбирам ко ми намесваш Пулмани и Бентли-та. Говоря, че за нормалните коли, добре направеният дизел е по-подходящ и статистиките по продажби го потвърждават. Дори на С класите и 7ците най-продаваните спецификации са дизеловите.
22:42 19.02.2016
88 99999
00:15 20.02.2016
89 99999
00:29 20.02.2016
90 БМВ
Коментиран от #91
10:52 20.02.2016
91 CL 500
До коментар #90 от "БМВ":
Тоя разход е нормален, какво го хвалиш толкова. За такава скорост и дизел с турбо не е нещо малко. Моя при поддържана скорост 170-180 на магистралата дава към 16 л. разход, а е бензин, атмосферка и почти 2 тона. Ако я настъпиш повечко твоята и тя ще отиде към 12-13 л. поне, така че всичко си е в границите на норманлното. А за мачкането - ще мачкаш някои, други теб ще те мачкат, зависи от колата и шофьора ;-)12:56 20.02.2016
92 audi A6 tdi
13:24 20.02.2016
93 БМВ
Коментиран от #94
18:32 20.02.2016
94 CL 500
До коментар #93 от "БМВ":
Добре де, ама туй накрая защо трябваше да го пишеш :-) Поршето дало десен мигач и те пуснало и после използваш това да си самодокажеш, че БМВ-то е 'звяр' :-) Това, че другият шофьор не е искал да се изтъква и състезава, не значи, че си с нещо по-добро от неговото. Специално с Порше нямаш шанс. Просто е малка лека спортна кола с много нисък център на тежестта. А заредят ли се завои, нямаш шанс, без да знам какъв му е бил модела (освен панамерата, че тя е голяма).19:04 20.02.2016
95 qwerty
11:47 21.02.2016
96 99999
19:22 21.02.2016
97 Този коментар е премахнат от модератор.
98 Опса
До коментар #6 от "BMW":
Не е верно!Новият M550d е с 4 турбини, 400к.с.- 760nm
01:45 09.02.2019