Сингапурските власти са задължили собственик на Tesla Model S да плати допълнителен налог в размер на $11 хиляди, с какъвто се облагат автомобилите с двигатели с вътрешно горене, оплаква се потърпевшият пред Channel NewsAsia.
Джо Нгуен си купил електромобила втора ръка от Хонконг, след което няколко месеца ходил по мъките, за да го регистрира и да се сдобие с разрешително да го кара по сингапурските пътища. За да бъде сертифицирана, употребяваната Tesla Model S P90D трябвало да премине задължителния в страната тест на емисиите от въглероден двуокис.
Когато пазарил колата, Джо бил убеден, че ще бъде освободен от данъка. Злощастната Tesla обаче била разпределена в категорията C3, в която попадат коли, отделящи между 216 и 230 г CO2 на километър. Допълнителният налог за такива автомобили е 15 000 сингапурски долара ($10 800).
Съгласно тамошните закони собствениците на електромобили заплащат такса за електроенергията, необходима за зареждането на батериите. Един изразходван ват час се смята за еквивалентен на 0.5 грама въглерод. Tesla Model S P90D харчи по 444 ват часа на километър, което съответства на 222 г C02.
"Нито на сайта на Tesla Motors, нито някъде другаде се споменава за вредни емисии. Когато си купувах колата, бях напълно уверен в това, но се оказа, че не е така", оплаква се Нгуен. Представители на сингапурското транспортно министерство обаче отбелязват пред Channel NewsAsia, че Джо далеч не е първият изненадан собственик на електромобил. Миналото лято в страната било регистрирано Peugeot iOn, което също било обложено с максималната такса.
Според публикация в Straits Times шефът на Tesla Илон Мъск вече бил уведомен за проблемите, съпровождащи регистрацията на калифорнийските електромобили в Сингапур. Предприемачът бил в "приятелски отношения" с министър-председателя на страната Ли Сян Лун, който посетил централата на компанията в Пало Алто в началото на годината и се возил точно на Model S P90. Премиерът обещал да се запознае лично със ситуацията и да намери решение.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 опсмопсус
Но са прави, колко СО2 се изразходва за получаването на ват час!
16:48 09.03.2016
2 ААА
17:08 09.03.2016
3 кога
Може да не съм енерго спец, но знам доста методи за добиване на енергия, които не отделят CO2 като фотоволтаици, ветрогенератори, ВЕЦ, АЕЦ... доколкото знам само ТЕЦ-овете отделят CO2... Явно в Сингапур други методи за добив на електроенергия нямат... Тогава трябва да наложат с данък и дрехите и лекарствата и общо взето почти всичко прозиведено от човека, защото за производството му са отделени CO2 :-)
17:12 09.03.2016
4 тъй
17:14 09.03.2016
5 като гост
17:21 09.03.2016
6 Нов чо
17:33 09.03.2016
7 Опа
А домакинствата които използват повече електричество на месец от колата и те ли трябва да плащат данък 11000$.
А ако той сам си произвежда електричеството за колата от вода, слънце или вятър надали ще му махнат данъка.
Пълна измишльотина.
На всякъде се натъртва че колата НЕ ОТДЕЛЯ ВРЕДНИ ЕМИСИИ, а не че създаването и зареждането й не са свързани с такива.
А тези ми е интересно какъв данък ще сметнат за водородните коли които за да получат водород се отделя много повече СО2.
17:52 09.03.2016
8 Само мнение
И явно не печелят от ел. енергията на домакинствата и ограничават използването и за друго
18:02 09.03.2016
9 опсмопсус
Или ще ни пускат зика, спин, ебола и безброй грипове?
19:44 09.03.2016
10 Кобрата
Коментиран от #12, #13
22:05 09.03.2016
11 o&k
22:09 09.03.2016
12 опсмопсус
До коментар #10 от "Кобрата":
Ето го най-големия рабирач на коли!Като били боклучави Тесла, защо вашата прехвалена бе ен ве компания не направи ел.кола.
Опс забравих, ай, ай, ай, ай, ай, ай, ай, ай!
ай 8 не става бре!
Защо си подложихте дупето на Тойота, да ви дава технологии ли бре!
Айде бегай да съскаш из дупките, да не те фрасне некой самурайски меч, да се разхвърчиш на малки кобрички!
23:03 09.03.2016
13 тъпата кобра
До коментар #10 от "Кобрата":
Очевадно е,че живееш в някво'село и не си виждал тесла на живо.23:42 09.03.2016
14 За неинформираните
Тук някой си мисли че като кара на газ или природен газ си мисли че е много екологичен, но метана е много по емисионен газ от СО2, а всяка година заради аварии се изпуска много метан в атмосферата.
Коментиран от #15, #17
09:13 10.03.2016
15 гост
До коментар #14 от "За неинформираните":
Добитъка е голям генератор на метан. В Австралия имаше предложение вместо да намаляват кубатурата на двигателите си, просто да изловят и изколят 1/3 от дивите камили, това щяло да внесе същия баланс в емисиите на страната.Така че абсурдно е да се начислява данък на кола, която сама по себе си не отделя емисии. По същата логика трябва на колите с ДВГ веднъж да се налага данък за производството на горивото и още веднъж за изгарянето на горивото. Спокойно може да се преборят в съда за това и да им върнат на всички внесените данъци.
09:59 10.03.2016
16 onq s konq
10:03 10.03.2016
17 гост
До коментар #14 от "За неинформираните":
Който кара на "газ или природен газ" или по точно на пропан-бутан или метан , със сигурност е много по екологичен от всеки който кара на бензин или особено на дизел , колите на метан не изпускат метан а вода и СО2 , но в много по-малко количество от дизела и никакви азотни окиси и особенно сажди които са най-вредните и канцерогенни , а са налични при всички дизели , дори и най-новите и приказките , че ги хващали с филтрите за твърди частици са за наивници .11:12 10.03.2016
18 тадд
14:02 10.03.2016