9 Март, 2016 16:43 9 278 18

В Сингапур не признават Tesla за "зелен" автомобил

  • tesla-
  • model s-
  • p90-
  • сингапур

Сингапурските власти са задължили собственик на Tesla Model S да плати допълнителен налог в размер на $11 хиляди, с какъвто се облагат автомобилите с двигатели с вътрешно горене, оплаква се потърпевшият пред Channel NewsAsia.

Джо Нгуен си купил електромобила втора ръка от Хонконг, след което няколко месеца ходил по мъките, за да го регистрира и да се сдобие с разрешително да го кара по сингапурските пътища. За да бъде сертифицирана, употребяваната Tesla Model S P90D трябвало да премине задължителния в страната тест на емисиите от въглероден двуокис.

Когато пазарил колата, Джо бил убеден, че ще бъде освободен от данъка. Злощастната Tesla обаче била разпределена в категорията C3, в която попадат коли, отделящи между 216 и 230 г CO2 на километър. Допълнителният налог за такива автомобили е 15 000 сингапурски долара ($10 800).

Съгласно тамошните закони собствениците на електромобили заплащат такса за електроенергията, необходима за зареждането на батериите. Един изразходван ват час се смята за еквивалентен на 0.5 грама въглерод. Tesla Model S P90D харчи по 444 ват часа на километър, което съответства на 222 г C02.

"Нито на сайта на Tesla Motors, нито някъде другаде се споменава за вредни емисии. Когато си купувах колата, бях напълно уверен в това, но се оказа, че не е така", оплаква се Нгуен. Представители на сингапурското транспортно министерство обаче отбелязват пред Channel NewsAsia, че Джо далеч не е първият изненадан собственик на електромобил. Миналото лято в страната било регистрирано Peugeot iOn, което също било обложено с максималната такса.

Според публикация в Straits Times шефът на Tesla Илон Мъск вече бил уведомен за проблемите, съпровождащи регистрацията на калифорнийските електромобили в Сингапур. Предприемачът бил в "приятелски отношения" с министър-председателя на страната Ли Сян Лун, който посетил централата на компанията в Пало Алто в началото на годината и се возил точно на Model S P90. Премиерът обещал да се запознае лично със ситуацията и да намери решение.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 опсмопсус

    2 5 Отговор
    Жълтури, техната бюрокрация по-голяма от нашата!
    Но са прави, колко СО2 се изразходва за получаването на ват час!
  • 2 ААА

    2 1 Отговор
    Ако е от Слънчева енергия 0
  • 3 кога

    4 0 Отговор
    Как изчислиха, че за определено количество енергия се изразходва съответното количество вредни емисии за производството му?
    Може да не съм енерго спец, но знам доста методи за добиване на енергия, които не отделят CO2 като фотоволтаици, ветрогенератори, ВЕЦ, АЕЦ... доколкото знам само ТЕЦ-овете отделят CO2... Явно в Сингапур други методи за добив на електроенергия нямат... Тогава трябва да наложат с данък и дрехите и лекарствата и общо взето почти всичко прозиведено от човека, защото за производството му са отделени CO2 :-)
  • 4 тъй

    1 3 Отговор
    Ето ви истината!
  • 5 като гост

    2 0 Отговор
    Изчислението е елементарно всяка енергийна система знае колко генерирана мощност има както и колко CO2 изхвърля.... друг е въпроса дали наистина са го сметнали или са броили точките по тавана.
  • 6 Нов чо

    3 1 Отговор
    Тези ще дойдат по добри и от нашто правителство )))
  • 7 Опа

    6 0 Отговор
    е тази електроенергия нали се плаща?
    А домакинствата които използват повече електричество на месец от колата и те ли трябва да плащат данък 11000$.
    А ако той сам си произвежда електричеството за колата от вода, слънце или вятър надали ще му махнат данъка.
    Пълна измишльотина.

    На всякъде се натъртва че колата НЕ ОТДЕЛЯ ВРЕДНИ ЕМИСИИ, а не че създаването и зареждането й не са свързани с такива.

    А тези ми е интересно какъв данък ще сметнат за водородните коли които за да получат водород се отделя много повече СО2.
  • 8 Само мнение

    5 0 Отговор
    Сингапур само внася петрол и много повече електроенергия отколкото произвежда.
    И явно не печелят от ел. енергията на домакинствата и ограничават използването и за друго
  • 9 опсмопсус

    5 2 Отговор
    Да очакваме ли скоро, господарите от сащ и оон да ни обложат с данък въздух, щото дишаме кислород и издишаме СО2?
    Или ще ни пускат зика, спин, ебола и безброй грипове?
  • 10 Кобрата

    0 3 Отговор
    Е тва е! Хората имат ред! Махнете ги тези боклучави Тесли, теслата е инструмент за дялане и за изваждане на пирони, а не за движение по улиците. Който иска надеждна кола да избира между бензинова или дизелова и между немска и шведска и това е

    Коментиран от #12, #13

  • 11 o&k

    0 3 Отговор
    Евала на Сингапур-Поръчваш "Тесла",получаваш и бонус държавна тесла!А иначе по колата на снимката няма нищо "зелено",освен по арматурното табло нещо да свети в зеленикаво...
  • 12 опсмопсус

    4 3 Отговор

    До коментар #10 от "Кобрата":

    Ето го най-големия рабирач на коли!
    Като били боклучави Тесла, защо вашата прехвалена бе ен ве компания не направи ел.кола.
    Опс забравих, ай, ай, ай, ай, ай, ай, ай, ай!
    ай 8 не става бре!
    Защо си подложихте дупето на Тойота, да ви дава технологии ли бре!
    Айде бегай да съскаш из дупките, да не те фрасне некой самурайски меч, да се разхвърчиш на малки кобрички!
  • 13 тъпата кобра

    2 3 Отговор

    До коментар #10 от "Кобрата":

    Очевадно е,че живееш в някво'село и не си виждал тесла на живо.
  • 14 За неинформираните

    3 0 Отговор
    много ми е интересно за какви вредни емисии слагат данък след като сингапур предимно внася електроенергия и почти не произвежда на територията си. Е тоя данък ще го дадат на държавите от които внасят ли?
    Тук някой си мисли че като кара на газ или природен газ си мисли че е много екологичен, но метана е много по емисионен газ от СО2, а всяка година заради аварии се изпуска много метан в атмосферата.

    Коментиран от #15, #17

  • 15 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "За неинформираните":

    Добитъка е голям генератор на метан. В Австралия имаше предложение вместо да намаляват кубатурата на двигателите си, просто да изловят и изколят 1/3 от дивите камили, това щяло да внесе същия баланс в емисиите на страната.
    Така че абсурдно е да се начислява данък на кола, която сама по себе си не отделя емисии. По същата логика трябва на колите с ДВГ веднъж да се налага данък за производството на горивото и още веднъж за изгарянето на горивото. Спокойно може да се преборят в съда за това и да им върнат на всички внесените данъци.
  • 16 onq s konq

    0 2 Отговор
    То си се вижда на снимката че е бял а не зелен и на кой му пука какво мислат сингапурците?Тесла е велика кола независимо от цвета и!
  • 17 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #14 от "За неинформираните":

    Който кара на "газ или природен газ" или по точно на пропан-бутан или метан , със сигурност е много по екологичен от всеки който кара на бензин или особено на дизел , колите на метан не изпускат метан а вода и СО2 , но в много по-малко количество от дизела и никакви азотни окиси и особенно сажди които са най-вредните и канцерогенни , а са налични при всички дизели , дори и най-новите и приказките , че ги хващали с филтрите за твърди частици са за наивници .
  • 18 тадд

    1 0 Отговор
    заядливоста не познава граници...