28 Май, 2005 12:18 10 497 0

Peugeot 406

  • peugeot-
  • peugeot 406

Когато американците заснеха римейк на "Да изчезнеш за 60 секунди", а по европейските телевизии се завъртя германският "Кобра 11, обади се", французите усетиха, че е крайно време и те да покажат на света какво умеят в областта на автомобилните каскади. Кинематографичен отпор на чуждоземската културна агресия даде Люк Бесон със своето "Такси". Дотук добре, но всеки що-годе запознат с националното самочувствие на галите би се досетил, че Ford Mustang или BMW могат да станат герои на такава продукция само когато английската кралица се качи на полско фиатче. Ето защо изборът на френски автомобил за главната роля във филма не бе изненада. По-любопитни бяха предпочитанията на Бесон към конкретния модел - Peugeot 406.

Наследникът на 405-ицата, дебютирал през есента на 1995 г., наистина разполага с достатъчно качества да се превърне в кинозвезда - изглежда чудесно, намира се в прекрасна физическа форма дори в дизеловите си модификации и не на последно място се задоволява с по-нисък хонорар от "колегите" си. Наред с това, както всяка знаменитост, моделът проявява някои капризи и особености на характера, свързани главно с френската му "кръв".

Така например в иначе изпипания и изключително удобен салон след година две започват да се чуват непривични звуци от задната седалка, чийто произход остава неясен. При по-ранни екземпляри пък се появява дразнещо жужене някъде под жабката. Източникът на шума е моторчето, което управлява клапата за циркулация на въздуха в купето. Дефектът се отнася към детските болести на модела, пък и французите не могат да бъдат обвинявани за него - върху двигателчето пише "Swiss made".

Освен с естетическа издържаност, каросерията на 406 може да се похвали и с качествена изработка. Купето притежава извънредно висока устойчивост на усуквания, а лаковото покритие и антикорозионната защита са на най-високо ниво. Неприятно изключение прави ауспухната система. След 90-100 хил. км гърнетата по правило се нуждаят от замяна, а цената на комплекта не е никак ниска.

Авторските права върху поговорката "Разнообразието е солта на живота" принадлежи на англичаните, но по всичко личи французите са готови да поспорят на тази тема. 406-ицата се предлага в толкова много модификации и варианти, че практически обезоръжава и най-взискателния купувач. Наред със седана и комбито, не без помощта на Pininfarina през 1997 г. Peugeot лансира на пазара едно от най-размазващите спортни купета, завръщайки се по този начин към една позабравена традиция от времената на 504. Цената на тези бижута обаче е прекалено висока дори по западноевропейските стандарти.

За сметка на това изборът от двигатели за 406 донякъде компенсира недостъпността на спортната версия. Предлагат се 7 бензинови и 2 дизелови модификации с мощност от 89 до 191 к.с. (след август 1998 г. - и 207 коня).

Най-малкият мотор с обем 1.6 литра може директно да се пропусне. Освен че е шумен, силите му не стигат за толкова тежка каросерия, което води до непривични натоварвания и до съответната амортизация. Оптимални за габаритите и теглото на модела са 1.8- и 2.0-литровите агрегати. Дърпат здраво и се отличават с много добра икономичност. На купувачите с по-гореща кръв може да се препоръча турбодвигателят със 147 коня, познат в миналото от версията Mi16 на 405. Наред със съответния разход на гориво обаче, бъдещият собственик на тази хала трябва да се приготви за замяна на компресора след 150-170 хил. км. За почитателите на Люк Бесон обаче съществува само един избор - могъщият трилитров V6, който изстрелва автомобила до 100 км/ч за 7.9 секунди.

Специално внимание, разбира се, заслужават и турбодизелите. Марката Peugeot отдавна си е извоювала реномето на отличник в тази област.

Освен незначителни течове на масло, хронични проблеми не са известни с нито един от двигателите. Сред по-често срещаните неизправности си струва да се спомене само свистящият ремък на алтернатора. Дължи се на износена ролка или неправилна регулировка, които могат да струват живота му. Характерен е също високият разход на масло - 400 гр. на 1 000 км. Проблемите с неравномерната работа на мотора на празни обороти пък се отстранява с реглаж.

Графата с дефектите по трансмисията може да се попълни само с една потенциална повреда, която освен това се причинява главно от солта и мръсотията по родните пътища. Пластмасовата шарнирна втулка, свързваща механизма за смяна на предавките със скоростната кутия, понякога не издържа на издевателствата на нечистотиите и се износва. В редките случаи, когато се налага обаче, ремонтът е евтин, а периодичният контрол върху състоянието им спестява риска от неизправност.

Меко и комфортно в най-добрите френски традиции, окачването на 406 създава грижи учудващо рядко, макар че пътните настилки в България са способни на чудеса в разбиването и на най-здравата ходова част. Като най-слабо място при 406 се сочат опорните щанги на задния мост, които позволяват на колелата да "завиват". На 100-ина хиляди км могат да възникнат проблеми и с предните лагери.

Що се отнася до спирачната система, оценките за ефективността и надеждността є са изцяло положителни. Оригиналните предни накладки например нерядко изкарват 40 до 50 хил. км. Водачът трудно ще пропусне смяната им, тъй като бордовият компютър известява за състоянието им. Спирачните дискове обаче не могат да се похвалят с дълъг живот и се износват доста по-бързо от нормалното.

За радост на почитателите на Peugeot "електрическите изненади", прославили френското автомобилостроене в миналото, са значително по-малко при 406. Разбира се, това съвсем не значи, че липсват. Най-често срещан и безспорно изключително неприятен дефект са протритите кабели на командния блок на имобилайзера. Последният се отваря подобно на барче и механичното търкане води до прекъсване на проводниците. Ако това се случи, двигателят ще заработи чак в сервиза. Не е рядкост и присветващият датчик за еърбеговете на арматурното табло. Неизправността обикновено се проявява след прекалено често регулиране на седалката до шофьора (любителите на секса в автомобил да внимават), защото под нея се намира контактна клема за датчика на спасителните възглавници. В официалните сервизи на Peugeot познават добре проблема и дори разполагат с инструкции за отстраняването му.

Справка за модела
Peugeot 406 (8P8C...)
История
Септември 1995 Премиера на 406, наследник на 405. Предлаганите двигатели са четирицилиндрови, шестнайсетклапанови, с работен обем 1.8 (110 к.с.) и 2.0 (132 к.с.) литра
Февруари 1996 Моделът започва да се оборудва с нови двигатели - бензинов с обем 1.6 литра (89 к.с.) и два турбодизела (1.9 л. с мощност 90 к.с. и 2.1 л. със 109 к.с.)
Юни 1996 Нов двулитров бензинов мотор с турбокомпресор и мощност 147 коня
Януари 1997 Дебют на комбито Break и нов 2.9-литров V6 с мощност 191 к.с.
Юли 1991 Представена е версията 406 Coupe
Август 1998 Модернизация на модела
Май 2004 Дебютира Peugeot 407

 

ЦЕНИ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ
Двигател (без оборудване)
4 522 EUR
Скоростна кутия (5-степенна механична)
2 095 EUR
Динамо
325 EUR
Стартер
281 EUR
Водна помпа
66 EUR
Ауспух (пълен комплект, без катализатор)
664 EUR
Спирачни дискове (2 бр. предни)
112 EUR
Накладки (предни дискови)
52 EUR
Фар (комплект)
166 EUR
Преден калник
110 EUR

Цените са за оригинални резервни части по справочника на
Eurotax Schwacke /без ДДС/ за модел
Peugeot 406 /132 к. с./, произведен през 1995 г.

 

ЦЕНИ НА СТАРО НА PEUGEOT 406 (8P8C...)
Модел
Вр.
кВ/к.с.
Нов
1999
1998
1997
1996
1995
Peugeot 406 SL
4
65/89
15 947
-
-
4 150
3 500
-
Peugeot 406 SL
4
81/110
17 149
-
-
4 650
4 000
3 500
Peugeot 406 SR
4
66/90
15 748
-
4 350
-
-
-
Peugeot 406 SR
4
81/110
17 638
-
5 800
5 200
-
-
Peugeot 406 Esplanade
4
66/90
18 304
6 750
6 000
-
-
-
Peugeot 406 Esplanade
4
81/110
19 378
7 350
6 550
-
-
-
Peugeot 406 ST
4
81/110
18 618
-
5 800
5 200
4 400
3 850
Peugeot 406 ST
4
97/132
20 401
7 250
6 400
5 700
4 800
-
Peugeot 406 Premium
4
99/135
21 372
7 800
-
-
-
-
Peugeot 406 SV
4
97/132
22 548
7 850
7 000
6 200
5 200
4 450
Peugeot 406 Prestige
4
99/135
23 417
8 250
-
-
-
-
Peugeot 406 SV Turbo
4
108/147
23 053
-
7 200
6 400
5 200
-
Peugeot 406 V6 SV
4
140/191
25 820
8 850
7 550
6 700
-
-
Peugeot 406 V6 SVE
4
140/191
29 861
-
8 750
7 700
-
-
Peugeot 406 V6 Prestige
4
140/191
25 820
9 000
-
-
-
-
Peugeot 406 SLDT
4
66/90
17 865
-
-
4 650
3 800
-
Peugeot 406 SRDT
4
66/90
18 257
-
6 200
5 600
-
-
Peugeot 406 DT Esplanade
4
66/90
19 057
7 400
6 550
-
-
-
Peugeot 406 HDi Esplanade
4
66/90
21 400
7 950
-
-
-
-
Peugeot 406 STDT
4
66/90
19 237
-
6 200
5 700
4 750
-
Peugeot 406 STDT
4
80/109
20 656
-
6 300
5 800
4 600
-
Peugeot 406 ST HDi
4
80/109
20 963
7 650
6 550
-
-
-
Peugeot 406 HDi Premium
4
80/109
22 430
8 550
-
-
-
-
Peugeot 406 SVDT
4
80/109
22 804
-
6 950
6 150
5 050
-
Peugeot 406 HDi SV
4
80/109
23 110
8 500
7 300
-
-
-
Peugeot 406 HDi Prestige
4
80/109
24 280
9 350
-
-
-
-
Peugeot 406 Coupe 2.0 16V
2
97/132
25 513
11 400
10 150
8 900
-
-
Peugeot 406 Coupe Premium 2.0 16V
2
97/132
27 303
12 100
10 800
9 550
-
-
Peugeot 406 Coupe 3.0 V6
2
140/191
31 547
13 300
11 900
10 600
-
-
Peugeot 406 Coupe 3.0 V6 Platinum
2
140/191
34 359
14 400
12 800
11 450
-
-
Peugeot 406 Break SR
5
81/110
18 154
-
6 850
6 250
-
-
Peugeot 406 Break Esplsnade
5
81/110
18 816
8 700
7 550
-
-
-
Peugeot 406 Break ST
5
81/110
19 134
-
7 200
6 550
-
-
Peugeot 406 Break ST
5
97/132
20 912
8 450
7 600
6 950
-
-
Peugeot 406 Break Premium
5
99/135
21 883
8 650
-
-
-
-
Peugeot 406 Break SV
5
97/132
23 059
9 200
8 050
7 200
-
-
Peugeot 406 Break Prestige
5
99/135
23 928
9 450
-
-
-
-
Peugeot 406 Break SV Turbo
5
108/147
23 569
-
8 450
7 600
-
-
Peugeot 406 Break V6 SV
5
140/191
26 332
9 800
8 700
7 600
-
-
Peugeot 406 Break V6 SVE
5
140/191
30 377
-
10 050
8 950
-
-
Peugeot 406 Break V6 Prestige
5
140/191
26 332
10 100
-
-
-
-
Peugeot 406 Break DT SR
5
66/90
18 773
-
6 750
6 000
-
-
Peugeot 406 Break DT Esplanade
5
66/90
19 572
8 350
7 300
-
-
-
Peugeot 406 Break DT ST
5
66/90
19 753
-
7 500
6 700
-
-
Peugeot 406 Break DT ST
5
80/109
21 167
-
7 800
6 850
-
-
Peugeot 406 Break HDi ST
5
80/109
21 474
9 050
7 900
-
-
-
Peugeot 406 Break DT SV
5
80/109
23 315
-
8 550
7 650
-
-
Peugeot 406 Break HDi SV
5
80/109
23 622
9 900
8 600
-
-
-
                 



Peugeot 406 (8P8C)
АЛТЕРНАТИВИТЕ
Peugeot 406 & 406 Coupe (8...)
Работен обем
1 761-2 946 куб. см
Мощност

90-207 к. с.

Максимална скорост
174-240 км/ч
Ускорение до 100 км/ч
14.8-7.9 сек.
Renault Laguna (B56)
Работен обем
1 794-2 946 куб. см
Мощност

83-190 к. с.

Максимална скорост
170-235 км/ч
Ускорение до 100 км/ч
16.0-7.7 сек.
Honda Accord & Coupe (CD/CC7)
Работен обем
1 850-2 259 куб. см
Мощност

105-15 к. с.

Максимална скорост
185-216 км/ч
Ускорение до 100 км/ч
11.6-8.3 сек.

 

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА