Когато американците заснеха римейк на "Да изчезнеш за 60 секунди", а по европейските телевизии се завъртя германският "Кобра 11, обади се", французите усетиха, че е крайно време и те да покажат на света какво умеят в областта на автомобилните каскади. Кинематографичен отпор на чуждоземската културна агресия даде Люк Бесон със своето "Такси". Дотук добре, но всеки що-годе запознат с националното самочувствие на галите би се досетил, че Ford Mustang или BMW могат да станат герои на такава продукция само когато английската кралица се качи на полско фиатче. Ето защо изборът на френски автомобил за главната роля във филма не бе изненада. По-любопитни бяха предпочитанията на Бесон към конкретния модел - Peugeot 406.
Наследникът на 405-ицата, дебютирал през есента на 1995 г., наистина разполага с достатъчно качества да се превърне в кинозвезда - изглежда чудесно, намира се в прекрасна физическа форма дори в дизеловите си модификации и не на последно място се задоволява с по-нисък хонорар от "колегите" си. Наред с това, както всяка знаменитост, моделът проявява някои капризи и особености на характера, свързани главно с френската му "кръв".
Така например в иначе изпипания и изключително удобен салон след година две започват да се чуват непривични звуци от задната седалка, чийто произход остава неясен. При по-ранни екземпляри пък се появява дразнещо жужене някъде под жабката. Източникът на шума е моторчето, което управлява клапата за циркулация на въздуха в купето. Дефектът се отнася към детските болести на модела, пък и французите не могат да бъдат обвинявани за него - върху двигателчето пише "Swiss made".
Освен с естетическа издържаност, каросерията на 406 може да се похвали и с качествена изработка. Купето притежава извънредно висока устойчивост на усуквания, а лаковото покритие и антикорозионната защита са на най-високо ниво. Неприятно изключение прави ауспухната система. След 90-100 хил. км гърнетата по правило се нуждаят от замяна, а цената на комплекта не е никак ниска.
Авторските права върху поговорката "Разнообразието е солта на живота" принадлежи на англичаните, но по всичко личи французите са готови да поспорят на тази тема. 406-ицата се предлага в толкова много модификации и варианти, че практически обезоръжава и най-взискателния купувач. Наред със седана и комбито, не без помощта на Pininfarina през 1997 г. Peugeot лансира на пазара едно от най-размазващите спортни купета, завръщайки се по този начин към една позабравена традиция от времената на 504. Цената на тези бижута обаче е прекалено висока дори по западноевропейските стандарти.
За сметка на това изборът от двигатели за 406 донякъде компенсира недостъпността на спортната версия. Предлагат се 7 бензинови и 2 дизелови модификации с мощност от 89 до 191 к.с. (след август 1998 г. - и 207 коня).
Най-малкият мотор с обем 1.6 литра може директно да се пропусне. Освен че е шумен, силите му не стигат за толкова тежка каросерия, което води до непривични натоварвания и до съответната амортизация. Оптимални за габаритите и теглото на модела са 1.8- и 2.0-литровите агрегати. Дърпат здраво и се отличават с много добра икономичност. На купувачите с по-гореща кръв може да се препоръча турбодвигателят със 147 коня, познат в миналото от версията Mi16 на 405. Наред със съответния разход на гориво обаче, бъдещият собственик на тази хала трябва да се приготви за замяна на компресора след 150-170 хил. км. За почитателите на Люк Бесон обаче съществува само един избор - могъщият трилитров V6, който изстрелва автомобила до 100 км/ч за 7.9 секунди.
Специално внимание, разбира се, заслужават и турбодизелите. Марката Peugeot отдавна си е извоювала реномето на отличник в тази област.
Освен незначителни течове на масло, хронични проблеми не са известни с нито един от двигателите. Сред по-често срещаните неизправности си струва да се спомене само свистящият ремък на алтернатора. Дължи се на износена ролка или неправилна регулировка, които могат да струват живота му. Характерен е също високият разход на масло - 400 гр. на 1 000 км. Проблемите с неравномерната работа на мотора на празни обороти пък се отстранява с реглаж.
Графата с дефектите по трансмисията може да се попълни само с една потенциална повреда, която освен това се причинява главно от солта и мръсотията по родните пътища. Пластмасовата шарнирна втулка, свързваща механизма за смяна на предавките със скоростната кутия, понякога не издържа на издевателствата на нечистотиите и се износва. В редките случаи, когато се налага обаче, ремонтът е евтин, а периодичният контрол върху състоянието им спестява риска от неизправност.
Меко и комфортно в най-добрите френски традиции, окачването на 406 създава грижи учудващо рядко, макар че пътните настилки в България са способни на чудеса в разбиването и на най-здравата ходова част. Като най-слабо място при 406 се сочат опорните щанги на задния мост, които позволяват на колелата да "завиват". На 100-ина хиляди км могат да възникнат проблеми и с предните лагери.
Що се отнася до спирачната система, оценките за ефективността и надеждността є са изцяло положителни. Оригиналните предни накладки например нерядко изкарват 40 до 50 хил. км. Водачът трудно ще пропусне смяната им, тъй като бордовият компютър известява за състоянието им. Спирачните дискове обаче не могат да се похвалят с дълъг живот и се износват доста по-бързо от нормалното.
За радост на почитателите на Peugeot "електрическите изненади", прославили френското автомобилостроене в миналото, са значително по-малко при 406. Разбира се, това съвсем не значи, че липсват. Най-често срещан и безспорно изключително неприятен дефект са протритите кабели на командния блок на имобилайзера. Последният се отваря подобно на барче и механичното търкане води до прекъсване на проводниците. Ако това се случи, двигателят ще заработи чак в сервиза. Не е рядкост и присветващият датчик за еърбеговете на арматурното табло. Неизправността обикновено се проявява след прекалено често регулиране на седалката до шофьора (любителите на секса в автомобил да внимават), защото под нея се намира контактна клема за датчика на спасителните възглавници. В официалните сервизи на Peugeot познават добре проблема и дори разполагат с инструкции за отстраняването му.
Справка за модела
|
|
Peugeot 406 (8P8C...)
|
|
История
|
|
Септември 1995 | Премиера на 406, наследник на 405. Предлаганите двигатели са четирицилиндрови, шестнайсетклапанови, с работен обем 1.8 (110 к.с.) и 2.0 (132 к.с.) литра |
Февруари 1996 | Моделът започва да се оборудва с нови двигатели - бензинов с обем 1.6 литра (89 к.с.) и два турбодизела (1.9 л. с мощност 90 к.с. и 2.1 л. със 109 к.с.) |
Юни 1996 | Нов двулитров бензинов мотор с турбокомпресор и мощност 147 коня |
Януари 1997 | Дебют на комбито Break и нов 2.9-литров V6 с мощност 191 к.с. |
Юли 1991 | Представена е версията 406 Coupe |
Август 1998 | Модернизация на модела |
Май 2004 | Дебютира Peugeot 407 |
ЦЕНИ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ
|
|
Двигател (без оборудване)
|
4 522 EUR
|
Скоростна кутия (5-степенна механична)
|
2 095 EUR
|
Динамо
|
325 EUR
|
Стартер
|
281 EUR
|
Водна помпа
|
66 EUR
|
Ауспух (пълен комплект, без катализатор)
|
664 EUR
|
Спирачни дискове (2 бр. предни)
|
112 EUR
|
Накладки (предни дискови)
|
52 EUR
|
Фар (комплект)
|
166 EUR
|
Преден калник
|
110 EUR
|
Цените са за оригинални резервни части по справочника на
|
ЦЕНИ НА СТАРО НА PEUGEOT 406 (8P8C...)
|
Модел
|
Вр.
|
кВ/к.с.
|
Нов
|
1999
|
1998
|
1997
|
1996
|
1995
|
Peugeot 406 SL
|
4
|
65/89
|
15 947
|
-
|
-
|
4 150
|
3 500
|
-
|
Peugeot 406 SL
|
4
|
81/110
|
17 149
|
-
|
-
|
4 650
|
4 000
|
3 500
|
Peugeot 406 SR
|
4
|
66/90
|
15 748
|
-
|
4 350
|
-
|
-
|
-
|
Peugeot 406 SR
|
4
|
81/110
|
17 638
|
-
|
5 800
|
5 200
|
-
|
-
|
Peugeot 406 Esplanade
|
4
|
66/90
|
18 304
|
6 750
|
6 000
|
-
|
-
|
-
|
Peugeot 406 Esplanade
|
4
|
81/110
|
19 378
|
7 350
|
6 550
|
-
|
-
|
-
|
Peugeot 406 ST
|
4
|
81/110
|
18 618
|
-
|
5 800
|
5 200
|
4 400
|
3 850
|
Peugeot 406 ST
|
4
|
97/132
|
20 401
|
7 250
|
6 400
|
5 700
|
4 800
|
-
|
Peugeot 406 Premium
|
4
|
99/135
|
21 372
|
7 800
|
-
|
-
|
-
|
-
|
Peugeot 406 SV
|
4
|
97/132
|
22 548
|
7 850
|
7 000
|
6 200
|
5 200
|
4 450
|
Peugeot 406 Prestige
|
4
|
99/135
|
23 417
|
8 250
|
-
|
-
|
-
|
-
|
Peugeot 406 SV Turbo
|
4
|
108/147
|
23 053
|
-
|
7 200
|
6 400
|
5 200
|
-
|
Peugeot 406 V6 SV
|
4
|
140/191
|
25 820
|
8 850
|
7 550
|
6 700
|
-
|
-
|
Peugeot 406 V6 SVE
|
4
|
140/191
|
29 861
|
-
|
8 750
|
7 700
|
-
|
-
|
Peugeot 406 V6 Prestige
|
4
|
140/191
|
25 820
|
9 000
|
-
|
-
|
-
|
-
|
Peugeot 406 SLDT
|
4
|
66/90
|
17 865
|
-
|
-
|
4 650
|
3 800
|
-
|
Peugeot 406 SRDT
|
4
|
66/90
|
18 257
|
-
|
6 200
|
5 600
|
-
|
-
|
Peugeot 406 DT Esplanade
|
4
|
66/90
|
19 057
|
7 400
|
6 550
|
-
|
-
|
-
|
Peugeot 406 HDi Esplanade
|
4
|
66/90
|
21 400
|
7 950
|
-
|
-
|
-
|
-
|
Peugeot 406 STDT
|
4
|
66/90
|
19 237
|
-
|
6 200
|
5 700
|
4 750
|
-
|
Peugeot 406 STDT
|
4
|
80/109
|
20 656
|
-
|
6 300
|
5 800
|
4 600
|
-
|
Peugeot 406 ST HDi
|
4
|
80/109
|
20 963
|
7 650
|
6 550
|
-
|
-
|
-
|
Peugeot 406 HDi Premium
|
4
|
80/109
|
22 430
|
8 550
|
-
|
-
|
-
|
-
|
Peugeot 406 SVDT
|
4
|
80/109
|
22 804
|
-
|
6 950
|
6 150
|
5 050
|
-
|
Peugeot 406 HDi SV
|
4
|
80/109
|
23 110
|
8 500
|
7 300
|
-
|
-
|
-
|
Peugeot 406 HDi Prestige
|
4
|
80/109
|
24 280
|
9 350
|
-
|
-
|
-
|
-
|
Peugeot 406 Coupe 2.0 16V
|
2
|
97/132
|
25 513
|
11 400
|
10 150
|
8 900
|
-
|
-
|
Peugeot 406 Coupe Premium 2.0 16V
|
2
|
97/132
|
27 303
|
12 100
|
10 800
|
9 550
|
-
|
-
|
Peugeot 406 Coupe 3.0 V6
|
2
|
140/191
|
31 547
|
13 300
|
11 900
|
10 600
|
-
|
-
|
Peugeot 406 Coupe 3.0 V6 Platinum
|
2
|
140/191
|
34 359
|
14 400
|
12 800
|
11 450
|
-
|
-
|
Peugeot 406 Break SR
|
5
|
81/110
|
18 154
|
-
|
6 850
|
6 250
|
-
|
-
|
Peugeot 406 Break Esplsnade
|
5
|
81/110
|
18 816
|
8 700
|
7 550
|
-
|
-
|
-
|
Peugeot 406 Break ST
|
5
|
81/110
|
19 134
|
-
|
7 200
|
6 550
|
-
|
-
|
Peugeot 406 Break ST
|
5
|
97/132
|
20 912
|
8 450
|
7 600
|
6 950
|
-
|
-
|
Peugeot 406 Break Premium
|
5
|
99/135
|
21 883
|
8 650
|
-
|
-
|
-
|
-
|
Peugeot 406 Break SV
|
5
|
97/132
|
23 059
|
9 200
|
8 050
|
7 200
|
-
|
-
|
Peugeot 406 Break Prestige
|
5
|
99/135
|
23 928
|
9 450
|
-
|
-
|
-
|
-
|
Peugeot 406 Break SV Turbo
|
5
|
108/147
|
23 569
|
-
|
8 450
|
7 600
|
-
|
-
|
Peugeot 406 Break V6 SV
|
5
|
140/191
|
26 332
|
9 800
|
8 700
|
7 600
|
-
|
-
|
Peugeot 406 Break V6 SVE
|
5
|
140/191
|
30 377
|
-
|
10 050
|
8 950
|
-
|
-
|
Peugeot 406 Break V6 Prestige
|
5
|
140/191
|
26 332
|
10 100
|
-
|
-
|
-
|
-
|
Peugeot 406 Break DT SR
|
5
|
66/90
|
18 773
|
-
|
6 750
|
6 000
|
-
|
-
|
Peugeot 406 Break DT Esplanade
|
5
|
66/90
|
19 572
|
8 350
|
7 300
|
-
|
-
|
-
|
Peugeot 406 Break DT ST
|
5
|
66/90
|
19 753
|
-
|
7 500
|
6 700
|
-
|
-
|
Peugeot 406 Break DT ST
|
5
|
80/109
|
21 167
|
-
|
7 800
|
6 850
|
-
|
-
|
Peugeot 406 Break HDi ST
|
5
|
80/109
|
21 474
|
9 050
|
7 900
|
-
|
-
|
-
|
Peugeot 406 Break DT SV
|
5
|
80/109
|
23 315
|
-
|
8 550
|
7 650
|
-
|
-
|
Peugeot 406 Break HDi SV
|
5
|
80/109
|
23 622
|
9 900
|
8 600
|
-
|
-
|
-
|
Peugeot 406 (8P8C)
|
|
АЛТЕРНАТИВИТЕ
|
|
Peugeot 406 & 406 Coupe (8...)
|
|
Работен обем
|
1 761-2 946 куб. см
|
Мощност
|
90-207 к. с.
|
Максимална скорост
|
174-240 км/ч
|
Ускорение до 100 км/ч
|
14.8-7.9 сек.
|
Renault Laguna (B56)
|
|
Работен обем
|
1 794-2 946 куб. см
|
Мощност
|
83-190 к. с. |
Максимална скорост
|
170-235 км/ч
|
Ускорение до 100 км/ч
|
16.0-7.7 сек.
|
Honda Accord & Coupe (CD/CC7)
|
|
Работен обем
|
1 850-2 259 куб. см
|
Мощност
|
105-15 к. с. |
Максимална скорост
|
185-216 км/ч
|
Ускорение до 100 км/ч
|
11.6-8.3 сек.
|
|
|
|
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА