Mercedes Vario Research Car (VRC) е представен в Женева през 1995 година, като колата впечатлява с четири различни купета, а трансформацията става за 15 минути. Още по-любопитното е, че тя е толкова лесна, че може да бъде направена и от три жени...
Да. Един автомобил за минути може да се превърне в четири различни коли - блестяща идея, която обаче остава само под формата на концепция. Собственикът на Mercedes VRC може да трансформира колата си във формата на седан, комби, кабриолет или в пикап.
Всичко това става възможно благодарение на сравнително леки стъклопластови модули, всеки от които тежи от 30 до 50 килограма. Въпросните модули се съхраняват в специални станции на компанията, където обучени екипи за минути трансформират автомобила.
Техниците поставят желания модул, след което електромотори го фиксират в осем опорни точки. При демонтирането е необходимо да се "отключат" четири ръчки, след което сервомоторите откачат елемента от колата и той се сваля на ръка.
Тъй като въпросните ел. съединения са различни за всеки тип каросерия, на помощ идва един централен терминал, който разпознава актуалната конструкция. Така например, ако е монтиран тип каросерия комби, то компютърът включва задната чистачка, разположена на него, а ако е поставена кабрио приставката, компютърът свръзва към приборите управлението на гюрука.
Това е първият Mercedes, използващ технология със сервомотори. Още нещо интересно е, че спирачното и кормилно управление нямат механична връзка с водача, което за онези години се счита като свръхфутуристично решение.
Същото се отнася и до системата за активно окачване Active Body Control, която впоследствие се превръща в стандарт. Това става през 1999 година с модела Mercedes CL. Цветният дисплея от VRC пък се появява на S-Klasse през 1998 година.
Иначе VRC е конструиран като автомобил с предно предаване и с вариаторна скоростна кутия - решения, които днес се използват масово при болшинството от автомобилните марки. Допълнителна система пък позволява на пасажера до водача да следи вторична информация.
Въпросната вторична информация показва налягане в гумите, ниво на различните течности, състояние на светлините и др.. Въпреки този футуристичен концепт, следващата стъпка на Mercedes идва през 1997 година, когато се появява неудачната A-Klasse, която първоначално се проваля на т.нар. "лосов тест".
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Караиванов
12:19 28.03.2016
2 Гост
Коментиран от #3
12:38 28.03.2016
3 Миро
До коментар #2 от "Гост":
От няколко години, продават я като евтин вариант на автоматичната. Иначе по статията. Това е още едно от доказателствата, че Мерцедес са едни от пионерите в автомобилостроенето. Отлична концепция, жалко, че не е стигнала до серия.Коментиран от #4
12:40 28.03.2016
4 укиоп
До коментар #3 от "Миро":
Напротив, докато си играят на лего-конструктор, другите правят истински коли!Коментиран от #5
13:03 28.03.2016
5 Toko
До коментар #4 от "укиоп":
Да кажеш,че през 1995 г. Мерцедес не са правели истински коли си е малоумно и изключително тъпо изказване!Коментиран от #17
13:23 28.03.2016
6 Msux
13:51 28.03.2016
7 Кочо
Коментиран от #21, #23
13:51 28.03.2016
8 карл
Със сигурност щях да претежавам такъв ако беше в производство!
Много наподобява първата C класа (след 190-ката) която е един от любимите ми Мерцедеси.
13:52 28.03.2016
9 Ц220
14:01 28.03.2016
10 onq s konq
Коментиран от #30
14:44 28.03.2016
11 Hate
14:45 28.03.2016
12 mediator37
15:20 28.03.2016
13 Vasik Atanasova
Коментиран от #14
15:25 28.03.2016
14 Васко Атанасофф
До коментар #13 от "Vasik Atanasova":
ХАПСУЛЮТНО ПРАФ СИ15:28 28.03.2016
15 МаКаТа
16:05 28.03.2016
16 мдаа
16:21 28.03.2016
17 укиоп
До коментар #5 от "Toko":
Скъпо дете, научи се да вникваш в иронията на съдържанието преди да пускаш детски коментари. Знаем, че тревата е зелена, небето е синьо и т.н. .....да, ама не винаги!Коментиран от #24
16:29 28.03.2016
18 Оптимист
16:35 28.03.2016
19 Янко
19:13 28.03.2016
20 ludiq
Коментиран от #22
19:20 28.03.2016
21 Роман Ценов
До коментар #7 от "Кочо":
Дано те блъсне един такъв да видим дали са прехвалени в отнешение за качество.19:21 28.03.2016
22 qidul
До коментар #20 от "ludiq":
Много си прав брато.19:22 28.03.2016
23 Роман Ценов
До коментар #7 от "Кочо":
Мерцедеса е супер.19:24 28.03.2016
24 Toko
До коментар #17 от "укиоп":
Ироничен по малоумен начин-ти си егати и ироникаКоментиран от #26, #27
21:19 28.03.2016
25 Пешеходец
22:13 28.03.2016
26 укиоп
До коментар #24 от "Toko":
....... ти си детенце без книжка и с много плакатчета...и поговори с учителката ти по български....добре лижеш моето момче!...ще се реалезираш добре покрай женския пазар!02:07 29.03.2016
27 магаретата с коня
До коментар #24 от "Toko":
ТОКОЯМГО.........много картинки бе мойто момиче....хаххаххааа.....недей се закача с батковците02:14 29.03.2016
28 Бай ГанЮ
05:42 29.03.2016
29 Един там
моторна шейна, камион,катафалка,трамвай,бобслей и самолетоносач. Моделът ще се продава с 12 747485340 компонента за трансформация, ще са необходими 7574726268485 човека над 70 кг. В допълнение моделът включва 318 ядрени реактора 38 957 двигателя, 794 527 трансмисии и 8057472434 колела с различен диаметър. Базовата цена е само $537575926264759505747372678374665859504277.24 .Гениално постижение може да достигне невижданите 47.52 конски сили при 90 000 оборота в минута
Какво инженерно постижение
Коментиран от #33
20:01 08.07.2017
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Бай Иван
19:53 03.03.2018
32 Никата
13:19 27.02.2019
33 Гост
До коментар #29 от "Един там":
Явно не ти е ясно че това е концептуален автомобил . А мерцедес правят коли от 1886 г и това е първия автомобил с двигател с вътрешно горене .21:57 27.02.2019