Last news in Fakti

13 Април, 2016 10:39 32 444 39

ЗАЗ-ките се завръщат с нова "баничарка"

  • заз-
  • запорожки автомобилен завод-
  • zaz vida pick-up
ЗАЗ-ките се завръщат с нова "баничарка" - 1

Според информация на руското издание Авторевю, Запорожкият автомобилен завод (ЗАЗ) е успял да се пребори с кризата и от края на месеца ще възобнови своята работа. Ще припомним, че заради сериозен спад в търсенето заводът намали драстично производствения си капацитет.

Миналата година той работи само седем месеца, а през тази - нито един. Сега, пускането на поточните линии е насрочено за края на април, като предприятието планира да възобнови производството на автомобилите ЗАЗ Lanos/Sens, Vida и Forza. Както е известно последните два представляват копие на Chevrolet Aveo и Chery Bonus, съответно.ЗАЗ-ките се завръщат с нова "баничарка"

Интересното е, че всички нови автомобили, слизащи от конвейерите на ЗАЗ ще отговарят на еко нормите euro 5, като в това число е включен даже и добре познатият двигател МеМЗ. За него са предвидени електронен педал на газта, нов контролер за системата за впръскване на гориво, както и модернизирана вентилация на картера.

Модернизираните агрегати ще разполагат и с хидрокомпенсатор на клапаните, и с нов катализатор. Любопитно е още, че през времето на принудителна ваканция ЗАЗ е подготвил и нов модел. Иновацията има за цел да замени Lanos Pick-up, който се произвеждаше над десет години и най-вероятно ще бъде наречена ZAZ Vida Pick-up (на снимките).ЗАЗ-ките се завръщат с нова "баничарка"

Възобновяването на работата на ЗАЗ се дължи на увеличаващия се ръст на продажби на нови автомобили в Украйна - продажбите на нови коли там през март са нараснали почти двойно в сравнение с аналогичния период от миналата година. Резултатите от продажбите на нови коли през първата четвърт на годината също бележат ръст с 50%.

Още в началото на годината от пресслужбата на корпорацията УкрАвто, в състава на която влиза и Запорожкият автомобилен завод, заявиха, че производството на автомобили няма да бъде спряно, а само временно преустановено. Така че по всичко личи, че ЗАЗ-ките се завръщат и леки коли с емблемата на предприятието отново ще има.ЗАЗ-ките се завръщат с нова "баничарка"

Вижте подробности за моделите на ZAZ  - ТУК


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Миро

    6 0 Отговор
    Еее, навремето какви ЗАЗ-ки имаше, а сега - баничарки
  • 2 мъжкар

    1 3 Отговор
    Най-обикновен прост автомобил за бизнес който няма нищо общо със ЗАЗ и няма нищо руско в него.
  • 3 Джон Смит

    1 2 Отговор
    Това ЗАЗ-ка ли е? Зазката беше с копиран двигател на Порше, на звук само го докарваше!
  • 4 ооооо

    4 0 Отговор
    Браво на ЗАЗ, на тоя завод для автомобилний зверей!
  • 5 гост

    2 0 Отговор
    Заплаха за автомобилите на запад
  • 6 пропуск

    0 0 Отговор
    къде му е страничната врата ??? без такава няма да намерят много купувачи
  • 7 виц

    2 0 Отговор
    Срещнали ли се танк и ЗАЗ-ка, и танкът се присмял:
    -Ха-ха, пък на ЗАЗ-ката мотора и в гъ.....!
    Срещнали се втори път. Танкът отново се присмял така. На третия път същото, но на ЗАЗ-ката не й издържали нервите и тя му отвърнала:
    Ха-ха, пък на танка х..... му в устата!
  • 8 БУМ БАМ

    4 2 Отговор
    ИМАМ ВОЯДЖЕР .ДОВОЛЕН СЪМ АМА ЗА ЕДНИ ТАМПОНИ НА СТАБИЛИРАЩАТА ЩАНГА ЧАКАМ ПОВЕЧЕ ОТ МЕСЕЦ. РУСКИТЕ ЧАСТИ МАЙ БЯХА ПО ДОСТЪПНИ КАТО ЦЕНИ И КАТО НАЛИЧНОСТ .А КОЛА БЕЗ РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ И АРМИЯ БЕЗ ОБОЗ СА ПЪЛНА МЪКА !!;!

    Коментиран от #10

  • 9 гост

    2 0 Отговор
    Всъщност над 90% от ЗАЗ-ките ще се продават на рускоезичните пазари, така че колите едва ли ще пращят от екстри и удобства, най-важна ще е цената. В момента там могат да си позволят основно нови коли родно производство, свикнали са да карат къде къде по-скапани бараки тъй че това дето сега си го произвеждат ще им е добре.
  • 10 Бай Добри

    2 1 Отговор

    До коментар #8 от "БУМ БАМ":

    Защо ги чакаш повече от месец? Тука има на всякъде. Също карам Вояджър

    Коментиран от #13, #14

  • 11 стунджи

    3 0 Отговор
    Ха- ха . Скоро ще ги опознате по-добре като ви зачислят такива служебни и пак ще си говорим.
  • 12 гост

    1 2 Отговор
    Увеличение на продажбите на нови автомобили с 50 %. Сигурно автора е имал в предвид че миналата година за първите три месеца са продали 10 бр , а тази 15 бр. Голям ръст, няма що.
  • 13 БУМ БАМ

    1 2 Отговор

    До коментар #10 от "Бай Добри":

    НИ МОЙ СИЧКИ ДА СМЕ СОФИАНЦИ ЩОТ ТЪЙ ТА РАЗБИРАМ ТУКА В ПРОВИНЦИЯТА САМО ТОАЛЕТНА ХАРТИЯ ИМА ПО ИЗБОР ???!!!
  • 14 БУМ БАМ

    1 2 Отговор

    До коментар #10 от "Бай Добри":

    ТУКА ПРИ НАЗИ САМО ТОАЛЕТНАТА ХАРТИЯ Е ПО ИЗБОР
  • 15 незнайко

    4 4 Отговор
    Забелязвате ли че, тази баничарка е с ресьори. Ще бъде като старите москвичи, добър кон.

    Коментиран от #16

  • 16 пени

    4 3 Отговор

    До коментар #15 от "незнайко":

    Руските автомобили, по принцип не са лоши, както считат много хорица. Проблема, според мен, съдейки от собственн опит до Лада Самара говоря, за новите не мога да говоря, нямам опит е, в самото сглобяване. Въпреки, че доста хора считат руските коли за некачественни, не е съвсем така - те са сравнително здрави, ходовата им част е надеждна до 100 км, издържат на местните ни дупки, проблема е в дглобката на по-старите модели- просто не е качественна както на повечето други модели по света. Но спрямо Тата Индика са доста по-надеждни. Но в новите модели си личи старанието да са конкурентни и предполагам, че и сглобката ще е много по-надеждна от преди. Аз лично бих си купил ако мога да си позволя и е изгодно тази баничарка, която прилича на Дачия Лоджи, щом двигателят и е Юро-5 и зависи цената на частите... Определено руснаците правят на вид хубави автомобили. Лично нямам предубеждение към техните стоки - в техниката те правят чудесни оръжия, яки транспортни техники и самолети какво ли не. Просто старите им автомобили до Лада Самара бяха не дотам качественни. Но в новите си личи по-високо качество, старание и определено ако и цената е достъпна не биха били лош избор. Старите ЗАЗ-ки бяха тотален резил - просто за маниаци да лежат под тях... един съсед на село си бе купил 4 и обожаваше да лежи след работа да ги ремонтира. Абе всякакви маниаци има по света. Но за Лада Веспа съм чувал, че са доста добри автомобили. Лада Самара има приличен двигател и скоростна кутия, но купето и бе слабо. Каквото и да говорят някои, новите им модели дори и плагиатство са на съвременно ниво. Ако и качеството и цената е прилична, изборът за такава кола не е лош.

    Коментиран от #32

  • 17 пени

    2 4 Отговор
    Само ще допълня, че купетата на повечето русски автомобили не са лоши, ако човек търси простичка работна кола, а не луксозен звяр, като БМВ-тата или по-скъпите автомобили. Ако говорим като корозоустойчивост, дори в много ситуации превъзхождат повечето Опели, което е учудващо поне за мен. Много зависи какви двигатели се монтират на тези ЗАЗ и други русски автомобили? Ако са с надеждността на Дачия, а те са Рено-двигатели и издържат над милион ако се карат умната и повече, то такава ЗАЗ-ка, баничарка ако е на изгодна цена изобщо не е за отминаване... Ресорите предполагат, че возията ще е по-груба, но пък товаропоносимостта ще е по-голяма. Което предполата, че товара от тон и нагоре полезен товар няма да е утопия... Волксваген Кади предпоследният вариант вози спокойно над тон и 200 и изобщо не се озори с 1.9 ТДИ 110 коня. Ако тази баничарка има 90 и нагоре коня и двигателите са добри, ако е на конкурентна цена спрямо Дачиите, то в никакъв случай не е за подценяване! Качеството зависи от технологиите и усърдието на производителите, а те се променят теоретично в положителен аспект. На мен лично ми трябва точно такъв автомобил, за да возя и малогабаритна селскостопанска техника и продукция и изобщо яко работно муле, с надеждни агрегати и възли, на достъпна цена. Сигурно ще се насоча финансово към секънд едишън, но ако говорим за изгода, то този автомобил вероятно малко отстъпва на Опел Комбо, ако е с добър двигател под капака... Джойнт Вейнтчърите на русснаците с ДжеМ, Волксваген, Фиат и други концерни със сигурност е вдигнало летвата и на собственното им производство. Наличието и на рессори и амортисьори под колата говори, че може би товаропоносимостта е над 1.3 тона като КПД. Понеже малките баничарки на Пежо, Рено, Ситроен, Форд държат 800 кила по предписание, то това допълнително усилено купе със сигурност ще държи над тон спокойно. Но знаем ли? Практиката ще покаже кое е добро и кое не? Модела си го бива - все едно гледаш старото Опел Комбо и Дачия Лоджи. Не е зле модела на вид и двигателни СО2 норми.

    Коментиран от #22

  • 18 Иван

    4 3 Отговор
    От Русия харесвам само водката и рускините.Кола не ща!
  • 19 зазко

    6 2 Отговор
    Зазката си е украински автомобил и няма нищо общо с руснаците.Особено сега,след руската интервенция срещу Украйна дори и няма да разчитат на руския пазар.
  • 20 Не се пени

    3 1 Отговор
    Пени, не се пени. За да ти харесват Руските и САвеЦките копирани и сделани боклуци, требва да си над 60 годишен соцносталгик.
    А и тая зазка си е УКРАИНСКА, а НЕ РУСКА. Има разлика, тъпаци.
  • 21 джорджо

    0 1 Отговор
    Щом те се връщат с пикап "вида", ние да им отговорим с завръщането на гумите "видинки"
  • 22 Alehandro

    2 1 Отговор

    До коментар #17 от "пени":

    Как не те мързя да напишеш толкова глупости? . Токова нелепо и доказано е че Руснаци (а в случая Украинци) не могат да правят коли, че не знам защо се хабиш. Ама верно може само да се сравняват с Тата, ама и индийците скоро ще ги издухат комунетата некадърни.
  • 23 player

    0 1 Отговор
    И на мен ми харесват
  • 24 Шаран БГ

    2 2 Отговор
    Наложи ми се да пътувам на автостоп. Взема ме Фолксваген -Поло Класик седан, с водач украинец. Млад човек около 30-35 годишен. Поназнайва български, а аз малко руски -- разбирахме се.Шофьор по професия - карал различни автомобили, по различни континенти, по различни пътища .Той изказа интересно виждане за автомобилите , и ние, които сме големи разбирачи и се ругаеме тука,във нета - едва ли някой мисли за това. Едва ли му минава през главата подобна мисъл!?!?!И аз тогава се ошашавих - ами да! УСЛОВИЯТА!!! Условията при които се кара една кола са най-важни! И ако в Европа имаш селище от селище на 5 км разстояние, в Украйна - на 20 до 50 км, в Русия - от 200 до 500 км. И ми зададе простичкия въпрос! " Каква ми е ползата от всичките тия "екстри и техники", когато нещо се скапе, ти си сред пустоща на 200 км от населено място, сняг до пояс, студ - около -15-20 градуса по Целзий, никакъв мобилен няма обхват!Защо машината да не е максимално проста и лесна за обслужване и ремонт?Трябва ли да мъкна със себе си компютър и торба със чипове?За да оживея при тия условия трябва да мога лесно и бърза да се справя с нож, отверка, клещи и да потегля ... и да се добера до следващото селище!!"Не ми излиза от ума тоя хохол - като че ли е прав !?!?!?

    Коментиран от #27

  • 25 boostera

    0 1 Отговор
    Хахаха браво супер изглежда, добре че няма нищо общо със шевролет авео в предницата иначе щеше да излезе, че са копирали.....
  • 26 гост

    1 0 Отговор
    Всъщност ЗАЗ е украинска марка автомобили, а не руска.
  • 27 стоян георгиев

    3 1 Отговор

    До коментар #24 от "Шаран БГ":

    ти как мислиш защо тогава в канада не карат лади ,газки и заски?
  • 28

    1 0 Отговор
    Подготвили нов модел , ами той като стария май пак Ланос или Авео както тук го знаем.....
  • 29 Леля Пенка

    1 1 Отговор
    И за къф му е този електронен педал на газта на този трошляк?
  • 30 заз

    0 2 Отговор
    Обърнете "ф"нимание - всички плюещи поплювковци карат "западни" дачий от североизток

    Коментиран от #33

  • 31 Гост

    1 0 Отговор
    Дачиите са северозападни, Мароко е в северозападна Африка
  • 32 FR V

    3 1 Отговор

    До коментар #16 от "пени":

    Пени, много се пениш!
    Ти си като оня дето дъвкал един сапун и казвал:
    Пени се, не пени се, ке го ручаме !
    Няма нужда да ми хвалиш руските боклуци.Като са толкова добри, колко леки автомобили е изнесла империята на злото примерно миналата година?!!!
  • 33 Киро

    1 0 Отговор

    До коментар #30 от "заз":

    Какво е "дачий"?

  • 34 ижеж

    1 2 Отговор
    А по бТВ непрекъснато тръбят, че Украйна уж била в криза !
    А се оказва, че имали 50 % скок в продажбите на нови автомобили ! Нещо пропагандната машина на соросоидчетата
    пак стана за смях ! В Украйна стандарта на живот е поне 5 пъти по-висок от нашия, но по бТВ твърдят точно обратното.
    Има ли още шарани да вярват на тази пропаганда срещу православните държави ?!?

    Коментиран от #37

  • 35 Веста

    2 1 Отговор
    До коментар 34: ходил съм много пъти в Украйна и мога да ти кажа, че там хората живеят адски много по-кофти от България, а в провинцията живота е спрял още преди 50-60 години, виж само, че ако не са даренията не са в състояние да платят за нов саркофаг на 4-ти реактор на АЕЦ Чернобил, находящ на около 100 км от Киев и бълващ радиация. И за какво са им екстри в колите като с малки изключения те нямат пътища, където да карат тези коли.Положението в България е слънце спрямо Украйна, това е положението, видял съм им дереджето. А корупцията там е навсякъде и тотално извън всякакъв контрол.
  • 36 Гост

    3 2 Отговор
    Китайският Шевролет може да нахлуе в масовия руски пазар доста добре..... Истината е,че Украйна е ужасно бедна държава! Като изключим Киев като столица,всичко друго е мизерия и разбити пътища! До преди няколко години,всичко зависеше от Москва,а след като се обърнаха към ЕС,веднага им свиха Крим,задлъжняха още повече към Русия,а младите украинци все по-трудно намират работа в Москва,Санк Петбург и други големи руски градове!
  • 37 знайко

    1 1 Отговор

    До коментар #34 от "ижеж":

    Ало, русофилчето,ти знаеш ли ,че заплатата в Украйна е 100 евро ,ако си намериш работа.Ти знаеш ли,че повечето млади момичета работят както проститутки и обслужват гости от Западна Европа.Ти знаеш ли,че нямат пътища и така наречената магистрала е ограничена на 90км в час.
  • 38 КОЦКАР

    1 0 Отговор
    Много са хубави тия украинки бе.
  • 39 Хомофоб

    0 0 Отговор
    Ами с приятели като ЕС и САЩ освен мизерни заплати,геноцид, разбити пътища и неконтролируема корупция друго да не чакат.
    Този филм го гледаме вече 28 години.