12 Март, 2005 14:47 4 982 0

Toyota Camry

  • toyota-
  • camry-
  • toyota camry

Извън родината си името Toyota обикновено се свързва с компактните автомобили, благодарение на които японската марка се радва на стабилни пазарни позиции вече трето десетилетие. Така е не само в Европа, а и в Америка. Както е известно обаче, стандартите за компактност от двете страни на океана са различни. Може би именно заради това в Щатите и на Стария континент самураите наблягат на различни моделни семейства. Само така може да се обясни защо абсолютният бестселър в САЩ Camry няма никакъв успех в Европа. През 1999 г. например там са продадени 448 162 коли от модела срещу 355 594 Volkswagen Golf-а и Bora отсам Атлантика.

През 1996 г. Toyota модернизира за пореден път най-големия си седан за пазарите извън Япония. От тогава насетне пристъствието на марката в този клас на Стария континент е по-скоро символично. Camry се предлага само в няколко европейски държави, а продажбите му подхождат по-скоро на бутиков автомобил. На фона на качествата му тази ситуация изглежда меко казано парадоксална, тъй като моделът наистина има какво да предложи. Кой знае защо обаче, импозантната лимузина на Toyota не се търси, а за купувачите на употребявани возила това се тълкува само по един начин - ниски цени.

Причините за неуспеха на предпоследното поколение Camry могат да се търсят къде ли не. Мнозина обвиняват прекалено американизирания дизайн, други роптаят заради липсата на разнообразие в модификациите и оскъдната моторна гама. Факт е обаче, че в сравнение с предишната генерация (Авто пазар, бр. 135) голямата Toyota изобщо не е стъпка назад нито по отношение на потребителските достойнства на автомобила, нито по надеждността. Camry продължава да не отстъпва практически на нито един от европейските си конкуренти, а и превъзхожда доста от тях. Освен с осъвременена външност, моделът от 1996-та може да се похвали с повече от 200 подобрения по конструкцията, макар че те явно са били оценени само от другата страна на океана.Изработката на Camry постарому впечатлява със солидност и качество. Устойчивостта на каросерията към странични усуквания е забележителна и дори след пет-шест години активна експлоатация в салона е изключено да се появят шумове или да се наложи регулировка на бравите.

Купето

не е поцинковано, но японците си имат други методи за антикорозионна защита. Полимерното покритие на възлови места върши чудесна работа и Camry отблъсква атаките на мръсотията и солта без никакъв проблем. Лаковото покритие също заслужава добра оценка, макар че боята е уязвима към механични наранявания и би било разумно да се пази от четките на механични автомивки. Това ще запази гланца є за дълго време.

За разлика от предшественика си, в европейското си изпълнение предпоследното поколение на Camry не се оборудва с дизелови

двигатели

Скромният избор се състои в два бензинови мотора - четирицилиндов с обем 2 200 кубика (5S-FE) и трилитров V-образен шестак (1MZ-FE). Мощността на агрегатите зависи от страната, за която е предназначен автомобилът, и варира от 131 до 133 к.с. за малкия и 184-194 коня за големия. Както всички японски мотори, и двата двигателя са образец за надеждност и издръжливост, макар че след пробег от 100 хил. км по-малкият има склонност към "умора" - най-вече заради масата на автомобила и високите натоварвания. Горе-долу тогава не е изключено да протекат някои семеринги, чиято замяна не е никак евтина. Дори при пълна изправност обаче и двата мотора на Camry са известни с високия разход на масло. Един литър на 1 000 км се смята за норма (четирицилиндровият агрегат поема 3.6 л, а шестакът - 4.7 л). Използваните свещи и в двата случая са двудиодни, но при големия двигател накрайниците им са покрити с платина. По каталожни данни това гарантира 100 000 км без замяна.

Иначе грижите за мотора се изчерпват със стандартните процедури по замяната на ангренажния ремък (на 60-70 хил. км) и масло. Понякога се налага и допълнително обтягане на ремъка н газоразпределителния механизъм.

Подобно на останалите модели на марката

ходовата част

на Toyota Camry рядко напомня за себе си. Чувствително към родните пътни условия място понякога се оказват горните опори на предните макферсони, които се нуждаят от замяна след 30-ина хил. км. Нерядко при някои коли се появява луфт в кормилната рейка. Тя обаче е снабдена с регулировъчен болт, благодарение на който проблемът лесно може да бъде отстранен. Регулировката трябва да се прави при загрят двигател, за да се оберат всички топлинни междини.

С изключение на шестцилиднровите модификации, чиито предни дискове се износват по-бързо от нормалното заради интензивната експлоатация,

спирачната система

на Toyota Camry също създава грижи много рядко. Проблеми мога да се появят по-скоро вследствие некомпетентно сервизиране. Типичен представител на тези неизправности например е отказалият датчик, предаващ сигнал на контролера на антиблокиращата система. При неправилно или неплътно разположение в шлиците на диска се изменя ъгълът на атака и показанията стават грешни.

В сравнение с предходното поколение неизправностите по

електрическата система

на Camry са още по-малко. Рядко, но все пак дефектират стартерът и горивната помпа. При замърсяване между звената престава да работи електрическата антена. Моторчето работи, но антената не се разгъва, в резултат на което се изпочупват зъбните колелца на механизма. Замяната му не отнема много време, но пък цената му е солена.

Toyota Camry се среща изключително рядко на пазара на употребявани автомобили. Факторите за това са най-общо два - от една страна продадените през последните няколко години в Европа екземпляри са крайно малко, а от друга собствениците им не бързат да се разделят с тях. Все пак лимузина с подобно оборудване и толкова надеждна механика би трябвало да струва много повече, отколкото повечето купувачи са склонни да предположат по популярността e.

ЦЕНИ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ
Двигател (без оборудване)
6 500 EUR
Скоростна кутия (5-степенна механична)
2 100 EUR
Динамо
410 EUR
Стартер
400 EUR
Водна помпа
95 EUR
Ауспух (пълен комплект, без катализатор)
500 EUR
Спирачни дискове (2 бр. предни)
240 EUR
Накладки (предни дискови)
40 EUR
Фар (комплект)
90 EUR
Преден калник
130 EUR
Цените са за оригинални резервни части по
справочника Eurotax Schwacke /без ДДС/ за модел
Toyota Camry 3.0 V6 /190 к. с./, произведен 1996 г.

 

ЦЕНИ НА СТАРО НА TOYOTA CAMRY
Модел
Вр.
кВ/к.с.
Нов
2000
1999
1998
1997
1996
Toyota Camry 2.2
4
96/131
24 869
11 150
9 650
8 250
7 050
5 950
Toyota Camry 2.2 S
4
96/131
29 046
13 200
11 450
9 800
8 400
-
Toyota Camry 3.0 V6
4
140/190
30 258
12 950
11 150
9 500
8 200
7 150
Toyota Camry 3.0 V6 S
4
140/190
24 436
14 950
12 850
11 000
9 500
-
Цените са в EUR в Германия по данни от Eurotax-SuperSchwacke

 

Toyota camry
АЛТЕРНАТИВИТЕ
Toyota Camry
Работен обем
2 164-2 958 куб. см
Мощност

131-194 к. с.

Максимална скорост
200-223 км/ч
Ускорение до 100 км/ч
10.4-9.0 сек.
Mercedes-Benz E-klasse
Работен обем
1 998-5 439 куб. см
Мощност

95-354 к. с.

Максимална скорост
180-250 км/ч
Ускорение до 100 км/ч
17.0-5.9 сек.
Volvo S70
Работен обем
1 984-2 435 куб. см
Мощност

126-250 к. с.

Максимална скорост
195-250 км/ч
Ускорение до 100 км/ч
11.7-6.9 сек.
BMW 5-er
Работен обем
1 991-4 941 куб. см
Мощност

136-400 к. с.

Максимална скорост
204-250 км/ч
Ускорение до 100 км/ч
10.9-5.3 сек.


Димитър Димитров
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА