Last news in Fakti

27 Април, 2016 10:04 14 802 13

Дизелгейт посече най-мощния Golf

  • volkswagen-
  • golf-
  • golf r-
  • r400-
  • r420-
  • дизелгейт
Дизелгейт посече най-мощния Golf - 1

Ръководството на Volkswagen е взело решение да прекрати разработката на екстремна модификация на горещия хечбек Golf R с мощност над 400 к.с. Проектът пада жертва на програмата за съкращаване на разходите с цел преодоляване на кризата, предизвикана от "дизеловия скандал" от есента на миналата година, съобщава Automotive News.

Прототип на най-мощния и бърз сериен Golf бе представен на Пекинския автосалон през пролетта на 2014 г. R400 бе оборудван с 2.0-литров турбодвигател, развиващ 400 к.с. и 450 Нм. Хечбекът с двойно предаване ускоряваше от 0 до 100 за 3.9 секунди, а максималната му скорост бе ограничена принудително на 280 км/ч.

Дизелгейт посече най-мощния Golf

Скоро след дебюта на прототипа шефът на развойния отдел на VW Хайнц Якоб Нойсер обяви, че компанията подготвя серийна версия. През май 2015 г. тестово муле на R400 с предполагаема мощност 420 к.с. бе забелязано по време на тестове на Северната дъга на "Нюрбургринг".

Дизелгейт посече най-мощния Golf

Източник на Automotive News обаче е уточнил, че Volkswagen не възнамерява да се отказва от развитието на двулитровия турбоагрегат, над който работи в сътрудничество с колегите от Audi. На по-късен етап моторът може да намери приложение в друг модел на концерна.

Дизелгейт посече най-мощния Golf

Двигателят най-вероятно ще се монтира на следващото поколение Golf R, което ще се появи след 2020 г. заедно с осмата генерация на модела. По непотвърдена информация немците разглеждали две възможни стратегии. Първата предвиждала новият екстремен хечбек да запази общата концепция на сегашния прототип, а втората - да се работи над още по-екстремен вариант с повече мощност и 140 кг по-ниско тегло.

Актуалният Golf R се оборудва с двулитров турбодвигател с 300 к.с. Автомобилът тежи между 1 489 и 1 515 кг - съответно за версиите с шестстепенна механична предавателна кутия и роботизирана трансмисия с два съединителя DSG.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Иво

    5 2 Отговор
    Супер ! Един барутник по-малко :)
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Кобрата

    2 4 Отговор
    Golf-ът е много хубав и спортен, жалко, че спират разработката ...груба грешка
  • 4 Ото

    3 2 Отговор
    Бензинов мотор, жертван заради печка. Т...к.

    Коментиран от #5

  • 5 Кобрата

    2 2 Отговор

    До коментар #4 от "Ото":

    Новите дизели нямат нищо общо със старите, работят много тихо и имат много добра мощност при ускорение и при всичко. Личи си, че не си се возил в нов дизелов автомобил. Не казвам, че бензина е лош, но и дизелът е добър. Бензин и Дизел са най-добрите горива. Ако дизелът е лош, защо тогава се използва при камионите? Защото дизелът предава много по-голяма тяга и мощност на двигателя.

    Коментиран от #6, #8

  • 6 Роман Ценов

    2 1 Отговор

    До коментар #5 от "Кобрата":

    И дизелите са много по издръжливи и икономични от бензина.
  • 7 Fake

    1 4 Отговор
    Ммм замириса на швабска кочина , Кобрата пак се н...а или е от Голфа незнам
  • 8

    3 0 Отговор

    До коментар #5 от "Кобрата":

    Добре че италианците измислиха комън-рейл системата, иначе не знам дали още нямаше да тракат като белоруси.

    Коментиран от #11

  • 9 Георги

    2 2 Отговор
    Астра Н повече ми харесва 1.9 сдти и е сто пъти по тиха от VW голф 5 помпа дюза 1.9 тди която ще събори блоковете
  • 10 смях в залата

    0 3 Отговор
    При немците всичко е ЩЕ и през 2020г.
  • 11 Спиро

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от " ":

    Системата за която говориш всъщност е разработка на BOSCH. Първо е била монтирана на италиански автомобили.
    Пичове, един съвет:
    Няма добра и лоша кола. Разликите идват от това, от какъв ъгъл се гледа и прави преценка. Тук ми се отщя просто да чета коментари на хора, които като си купят кола и първата им работа е да лепне тъмно фолио на прозорците и вече е "супер тунинг" за пред блока. И всичко останало на пътя е "кенеф".
    Като говорите за автомобили бъдете естети. Хората по света отдавна вече са го превърнали това нещо в изкуство.
    Фолксваген груп правят едни от най-добрите коли по света, а тук със сигурност има хора, които дори не могат да изброят всички марки под "шапката"
  • 12 МоТо

    0 0 Отговор
    Г-н Спиро,
    "...едни от най-добрите коли по света,"-
    Като влязат във Ф1 и спечелят поне един подиум-тогава ще ти повярвам!

    Коментиран от #13

  • 13 Спиро

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "МоТо":

    А съгласно твоите разбирания, най-добрите коли са във формула1???
    Не ме занимавай с недъгавите си и едностранчиви виждания, мосю МоТо. Колата за мен далеч не е няколко стотни на пистата по-малко. Харесвам съвсем други качества при автомобилите и предпочитам дизайна им да е практичен а не да се подчинява единствено на законите на аеродинамиката.
    А да, и съм плешив, та ако трябва да карам кола с каска то тя ще ми се пързаля по темето...:)))
    Харесвай си болидите, никой не ти пречи.