Ръководството на Volkswagen е взело решение да прекрати разработката на екстремна модификация на горещия хечбек Golf R с мощност над 400 к.с. Проектът пада жертва на програмата за съкращаване на разходите с цел преодоляване на кризата, предизвикана от "дизеловия скандал" от есента на миналата година, съобщава Automotive News.
Прототип на най-мощния и бърз сериен Golf бе представен на Пекинския автосалон през пролетта на 2014 г. R400 бе оборудван с 2.0-литров турбодвигател, развиващ 400 к.с. и 450 Нм. Хечбекът с двойно предаване ускоряваше от 0 до 100 за 3.9 секунди, а максималната му скорост бе ограничена принудително на 280 км/ч.
Скоро след дебюта на прототипа шефът на развойния отдел на VW Хайнц Якоб Нойсер обяви, че компанията подготвя серийна версия. През май 2015 г. тестово муле на R400 с предполагаема мощност 420 к.с. бе забелязано по време на тестове на Северната дъга на "Нюрбургринг".
Източник на Automotive News обаче е уточнил, че Volkswagen не възнамерява да се отказва от развитието на двулитровия турбоагрегат, над който работи в сътрудничество с колегите от Audi. На по-късен етап моторът може да намери приложение в друг модел на концерна.
Двигателят най-вероятно ще се монтира на следващото поколение Golf R, което ще се появи след 2020 г. заедно с осмата генерация на модела. По непотвърдена информация немците разглеждали две възможни стратегии. Първата предвиждала новият екстремен хечбек да запази общата концепция на сегашния прототип, а втората - да се работи над още по-екстремен вариант с повече мощност и 140 кг по-ниско тегло.
Актуалният Golf R се оборудва с двулитров турбодвигател с 300 к.с. Автомобилът тежи между 1 489 и 1 515 кг - съответно за версиите с шестстепенна механична предавателна кутия и роботизирана трансмисия с два съединителя DSG.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Иво
13:45 27.04.2016
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Кобрата
15:36 27.04.2016
4 Ото
Коментиран от #5
16:13 27.04.2016
5 Кобрата
До коментар #4 от "Ото":
Новите дизели нямат нищо общо със старите, работят много тихо и имат много добра мощност при ускорение и при всичко. Личи си, че не си се возил в нов дизелов автомобил. Не казвам, че бензина е лош, но и дизелът е добър. Бензин и Дизел са най-добрите горива. Ако дизелът е лош, защо тогава се използва при камионите? Защото дизелът предава много по-голяма тяга и мощност на двигателя.Коментиран от #6, #8
18:55 27.04.2016
6 Роман Ценов
До коментар #5 от "Кобрата":
И дизелите са много по издръжливи и икономични от бензина.19:26 27.04.2016
7 Fake
19:55 27.04.2016
8
До коментар #5 от "Кобрата":
Добре че италианците измислиха комън-рейл системата, иначе не знам дали още нямаше да тракат като белоруси.Коментиран от #11
20:33 27.04.2016
9 Георги
21:08 27.04.2016
10 смях в залата
22:14 27.04.2016
11 Спиро
До коментар #8 от " ":
Системата за която говориш всъщност е разработка на BOSCH. Първо е била монтирана на италиански автомобили.Пичове, един съвет:
Няма добра и лоша кола. Разликите идват от това, от какъв ъгъл се гледа и прави преценка. Тук ми се отщя просто да чета коментари на хора, които като си купят кола и първата им работа е да лепне тъмно фолио на прозорците и вече е "супер тунинг" за пред блока. И всичко останало на пътя е "кенеф".
Като говорите за автомобили бъдете естети. Хората по света отдавна вече са го превърнали това нещо в изкуство.
Фолксваген груп правят едни от най-добрите коли по света, а тук със сигурност има хора, които дори не могат да изброят всички марки под "шапката"
08:01 29.04.2016
12 МоТо
"...едни от най-добрите коли по света,"-
Като влязат във Ф1 и спечелят поне един подиум-тогава ще ти повярвам!
Коментиран от #13
10:09 29.04.2016
13 Спиро
До коментар #12 от "МоТо":
А съгласно твоите разбирания, най-добрите коли са във формула1???Не ме занимавай с недъгавите си и едностранчиви виждания, мосю МоТо. Колата за мен далеч не е няколко стотни на пистата по-малко. Харесвам съвсем други качества при автомобилите и предпочитам дизайна им да е практичен а не да се подчинява единствено на законите на аеродинамиката.
А да, и съм плешив, та ако трябва да карам кола с каска то тя ще ми се пързаля по темето...:)))
Харесвай си болидите, никой не ти пречи.
10:39 29.04.2016