Last news in Fakti

28 Април, 2016 14:00 12 167 15

Германия субсидира собствениците на електромобили, но не и тези на Tesla Model S

  • електромобили-
  • субсидия-
  • германия
Германия субсидира собствениците на електромобили, но не и тези на Tesla Model S - 1

Правителството на Германия договори специални премии, за хората, които ще си купят в бъдеще електромобили и хибриди. Съгласно новото споразумение желаещите да си купят електромобил ще получават премия от по 4000 евро, а за тези, които желаят хибридни автомобили - по 3000 евро.

Много или малко и това? За сравнение ще кажем, че електрическият Volkswagen E-Golf се продава в Германия на цена от 34 900 евро. Като се извадят 4000 евро, които ще бъде отпуснати на клиента се получава сума, сравнима с тази за стандартен Golf с високо ниво на оборудване.

Субсидията обаче важи само за по-евтините електромобили и по-конкретно за тези с цена до 60 000 евро. По този начин за покупката на Tesla Model S няма да се дава въпросната премия. Парите ще се дават от фонд, който ще се финансира и от правителството, и от автомобилните производители в Германия. 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 диан

    3 1 Отговор
    какви мишки сме само
    тука 99% караме евтини коли
    и се надвикваме
    кои по хубав евтинджос е взел:))
  • 2 Дедо им

    3 2 Отговор
    Какви са боклуци тия. Като внасят слагат егати данъка.
    Кола струваща в САЩ $72000 в германия е €83000.
    Тия над 10 000€ от данък на кола къде отиват, а?
    те сега щото не предлагат електрички с голям пробег съответно на по-висока цена няма да стимулират продажбата на такива.
    Абсолютни мишки. Кво сега заради дизелгейт се опитват да си връщат ли?

    Коментиран от #3, #13

  • 3 гост

    3 1 Отговор

    До коментар #2 от "Дедо им":

    Важното е по-бързо да се премине на електромобили , добрите марки ще си намерят клиентите , а на Тесла и субсидии не и трябват , те и без това са продали вече всичко което ще произведат в следващите 5 години , това е нужно точно за Голф и БМВ и3 дето едвам минават 150-200 км. а струват почти колкото Тесла 3 , халал да са им , дано поне им дойде акъла накъде трябва да се развиват

    Коментиран от #4, #6

  • 4 гост

    3 0 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Изхожда се от предположението, че скъпите коли така или инак са за ограничен брой клиенти, докато те искат да премахнат бариерата за ниските ценови зони. Така например БМВ и3, която е най-добрата немска ел. кола, става под 30х. евро, нисан лийф, рено зое също ще намажат. А Тесла модел 3 ще се покрива от субсидията щом започне да се произвежда. Хората са много напред, ние никога няма да ги стигнем понеже когато ни оправят данъците и законите като техните, тогава те ще са вече 100 пъти напред в развитието си. Ние сме в момента на ниво 89г като разбиране за норми, изисквания и т.н.
  • 5 dmxl

    2 2 Отговор
    така ще е, американците им го туриха с дизелгейт, а сега те им го връщат
  • 6 Весели празници

    1 1 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Но тези немски електрички с пробег 150км няма да са единствена кола или тази субсидия ще стимулира купуването на безполезни автомобили.
    По този начин няма да си загубят клиентите на другите бройки с ДВГ.
    На никой такава електричка с пробег 150км няма да му е единствена кола.
    Немските производители искат яко да цуцат, но не и да продават полезни коли, така че смислени електрички от тях не очаквам.
    Как е възможно тъпата сапунерка бмв и3 с малка и евтина батерия от самсумг да струва над €40000. Води се най добрата електрическа на европа а е пълно с такива на 10-20 000км които вече се продават.
    Независими оценители дори съветват да не се купуват употребявани и3 и и8.

    Коментиран от #11

  • 7 onq s konq

    2 0 Отговор
    От къде накъде Германия ще субсидира американски коли на немски пазар със пари от данъците на гражданите си?!

    Коментиран от #10

  • 8 Роб в БГ

    3 0 Отговор
    А,бе хора защо коментирате Германците,я погледнете БГ.Имат възможност,дават а тук само Вземат.
  • 9 гост

    2 1 Отговор
    Със субсидия или не , след ето такива изпълнения Тесла ще се продава и в Германия и навсякъде , а великите "премиуми" ще лапат мухите :
    https://www.youtube.com/watch?v=vk2cdwpg0jI&feature=youtu.be
  • 10 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #7 от "onq s konq":

    Няма значение дали е американска или германска. Теслата се води премиум марка и цената и е доста висока. Все едно да се субсидира Мерцедес С класа или БМВ 7 серия.
  • 11 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Весели празници":

    Германия е развита страна на услугите и не е необходимо да имаш собствена кола. Може по цяла година да караш до работа и обратно с ел.кола, а когато искаш да пътуваш на далече само си наемаш една с ДВГ за седмица или две, много са достъпни тези наемания има си и абонаменти и резервации се правят, въобще системата е много добра. Тук няма и да чуем за това. Там лизинга на автомобил е страхотно достъпен, два/три пъти по-изгодни отколкото у нас. Въобще различна система. И да,ако дневните ми нужди се покриват от ел.кола защо да не използвам.

    Коментиран от #14

  • 12 гост

    1 0 Отговор
    Статията е манипулативна. Всяка кола над 60х. евро няма да бъде субсидирана, без значение дали е немска, френска, корейска или американска. БМВ и8 също няма да се покрива, но не е написано така, а все едно дискриминират тесла. Естествено, че всеки, който има да даде над тези пари няма да му бъде промененто решението с 4х.евро субсидия, но съвсем различно е при масовите коли. Напълно добре премислено според мен, имат си съображения, те субсидираха оборудване с катализатори, субсидираха подмяна на автопарка с нови коли, а старите се изринаха към нас. България дори не желае да направи една мрежа да има през 100тина км покритие за заряд, субсидира димящите, стари коли с немислимо нисък данък, а какво остава за отношение към новите технологии.
  • 13 GOST

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "Дедо им":

    Тая с големия пробег като тръгне по магистралата от София тока и свършва в Ст. Загора. 500км прави със зор, като караш с под 100, 600 никога. Тесла не е универсален автомобил, и ако имаш такава, пак се налага да имаш нещо, което да може да те вози повече от 200, 250км. Ограниченията на скоростта в Европа и в Щатите се различават малко. 65mph в Щатите, срещу 130 в по-голямата част от ЕС. 75mph има на места, ама не много. В ЕС има 140 а в Германия на места можеш да караш с 200+.
    Между другото, често немските коли в щатите също са по-евтини, отколкото в Германия, не е само Тесла.
  • 14 дрезед

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    хахахахахахахах...ела в германия и пак напиши съшите глупости....ти да не си ходил на луната бе човек

    Коментиран от #15

  • 15 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "дрезед":

    Там следвах, и преди 10г беше така там, в Германия, не вярвам да е деградирала, точно обратното. Коли се наемат бързо и за колкото ти време трябва, като цените са съвсем приемливи за стандарта. Ползвал съм и го казвам от личен опит, има споделени автомобили, които се ползват от няколко човека и всеки си казва кога ще ги използва срещу сума от 50евро на месец за всеки от ползвателите (членовете). Колко по-лесно от това, а да не говорим за развития жп транспорт и че се стига до всяка точка с железница, да ИЦЕ е скъпо, но пък бързо.
    Не разбирам кое му е смешното, немците са си преценили, а българите са невероятно изостанали и лошото е, че за последните 10г страната затъва в по-голяма корупция и повече измами и нередности, въпреки европейската принадлежност и по отвореното общество, нищо не се попива от европейското самозъзнание, а се побългарява в името на далаверата.