Last news in Fakti

2 Май, 2016 10:00 25 074 39

Tesla vs Ferrari или ток срещу ДВГ

  • ferrari-
  • f430 spider-
  • tesla-
  • model x p90d-
  • драг
Tesla vs Ferrari или ток срещу ДВГ - 1

Електромобилите се появиха в серийно производство съвсем неотдавна, но стават все по-популярни с всеки изминал ден. Те естествено имат и своите противници, които все още държат на класическия двигател с вътрешно горене, но един от производителите на електромобили не престава да учудва със своите възможности.

Става дума за марката Tesla, която постепенно започна да променя автомобилния свят. Сега отново ви представяме едно видео, в което един срещу друг се изправят първия кросоувър на Tesla Motors и един от суперкарите на Ferrari.

По-конкретно в драг надпреварата битката е между Ferrari F430 Spider и Tesla Model X P90D. И така стигаме до въпроса: Кой, кого - тежката седемместна електричка с мощ 722 к.с. или двуместното спортно Ferrari с мощ 497 коня? Вижте.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Martin

    6 5 Отговор
    И теслата отива за 8 часово презареждане...
  • 2 Трифонов

    7 3 Отговор
    Най-важното е, че това Феррари излиза на пазара преди 12 години - през далечната 2004г. и е спряно от производство през 2009 г., т.е. преди повече от 6 години. Теслата е последният им модел. Ала най-важното е, че ако не ставаше въпрос за драг на това толкова късо разстояние, след само още стотина метра, Феррарито щеше да я скъса. Има множество такива клипове. На старта дръпват, защото електродвигателят има максимален въртящ момент още от 0 оборота в минута - специфика на самия електромотор. Те и тролеите ускоряват много добре!
  • 3 западняк

    8 1 Отговор
    може да се презарежда за 8 часа (всъщност са доста по малко с тези бързи зарядни станции), но поне не замърсява там дето минава. отделен въпрос е как е произведено електричеството, но поне не зъмърсява там дето минава, т.е. пешеходците и живеещите наблизо хора не дишат директно излезнали от ауспуха изгорели газове. остават замърсяванията от шум и прах, но и с волска каруца да минеш, пак ще ги има

    Коментиран от #4

  • 4 Пол

    7 1 Отговор

    До коментар #3 от "западняк":

    Прав си, че електромобила е по-хигиеничен спрямо изхвърлени вътледиоксиди. Аз също бих си купил ел.мобил, ако е на достъпна цена, но съгласи се, че 140 000 долара са няколко супер нови ДВГ? Ако пък си купя една нова Дачия Логан МПВ има да я карам доста години и ако я сложа на газ ще е по-екологична понякога и от ел. мобила. Защото ел. мобилите масово няма да се зареждат от друго, а от ел.врежата. А тя се произвежда тока там от нееко продукти. Само дето се изминава по-дълъг път на превръщането. Така, че ДВГ-то е по-пушливо и не еко но пък често по-икономично откъм разходи на ресурси. Бъдещето е на електромобилите. Но е далечно все още. Защото кой би дал 100000 долара, като тия заплати тук не стигат и за храна данъци и дребни нужди? Друго е ако ел.мобила струва към 8-10000 долара, като Дачия Сандеро например тогава ще навлязат масово. Но цената е огромна за накъв все още...няма скоро да навлязат масово навред .Десетилетия ще е пътя. Аз лично ако съпоставя моето каране и цената на такъв автомобил,у то се един Опел Астра 1. и 90 коня бих карал десетилетия понеже не карам всеки ден и пак бих спестил 50 000 долара спрямо Теслата. При това, ако поставя АГУ, то икономията ми ще е в пъти повече откъм пари. Да електромобила е бъдещето. Но не е скоро....
  • 5 Естребовски

    7 1 Отговор
    Кое е по-екологично на ел.автомобил.Това е същото като да пърдиш в чужд двор.Твоят си остава чист.
  • 6 Гереро

    5 3 Отговор
    Не след дълго ще излезнат следващо поколение батерии. Зареждането става за 5 до 8 минути. Ако сега Тесла изминава 500км с едно зареждане, с новото поколение ще изминава 1000 км. Тези батерии издържат 5 пъти повече. На половина са по-леки и по-евтини. Тогава другите автомобили няма да имат никакъв шанс.

    Коментиран от #7

  • 7 Краси

    2 5 Отговор

    До коментар #6 от "Гереро":

    Това Тони Старк ли ти го обеща?

    Щото аз викам, какво се занимаваме с тези коли, дай направо да обсъждаме телепортирането каква яка технология ще е и как ще разбие детската психика на електричките!
  • 8 Fuel

    1 0 Отговор
    https://www.youtube.com/watch?v=4JEpksZA0JA
  • 9 Гост

    3 1 Отговор
    Много обичам някой без елементарни познания в електротехниката, да прави умозаключения в кое било бъдещето и какви батерии щяло да има!
    И аз бих карал електричка, но това не е бъдещето на автомобилите, а просто етап в развитието им.
    Електричките са много по-стари като технология и много по-елементарни като устройство.
  • 10 Винс

    2 1 Отговор
    По-важното е че теслата е SUV (най-бързият ако не се лъжа) и е 2441кг, а ферарито е спортна кола и е 1520кг
  • 11 Петър

    3 2 Отговор
    А защо правят тест на късо разстояние (около 400-500 метра), където е ясен резултата предвид принципа на ускорени на електричките и разликата в конските сили? Защо не направят тест на малко по-дълго разстояние или примерно за време 1 минута и да видим тогава какъв ще е резултата...
  • 12 Иво

    1 0 Отговор
    Колкото и да ни се иска, електромобилите са съществували преди 1900 година ако не се лъжа. Просто тогава не са изминавали много голямо разстояние колкото бензиновите, то това и сега е така. А кога ще има ново поколение батерии ..... Никой не може да каже. Факт е, че теслата има целия си въртящ момент от самото начало, докато ДВГ трябва да си развъртят потенциала. Лично на мен си ми харесва това да има звук от ДВГ, в тролей ще ми е доста скучно.
  • 13 Чичо Чарли

    3 1 Отговор
    Пич, в бъдещето ще има място както за бензиновите така и за "електричките". В Европа има законопроект да се забранят използването на бензинови,дизелови дори и хибридни автомобили след 2025г. Гласуван е в Норвегия и Холандия където след 9г трябва да се спре продажбата на такива автомобили. На мен лично ми допада.. Ако на теб ти звучи малко като фантастика спри да слушаш Азис в колата.. :)
  • 14 Роман Ценов

    2 2 Отговор
    Двг-то сто пъти е по-добре.
  • 15 Румен Янев

    1 1 Отговор
    Само не знам з тази електричка ако закъсаш в преспите какво ще правиш !!!Е да - кафенце сигурно ще можеш но ток в тубичка не знам как ще стане ...
  • 16 Волен Сидеров

    1 4 Отговор
    Ще стане много интересно с тези електрички-всеки с лаптоп или дори телефон ще ни контролира както си иска и ще ни причинява каквото си иска-ще се намесват във всички системи на електричките....
    а после ще дойде ред и на човека -ще му турят чипа-уж вместо грип някакъв- ваксина- и ще си го работят както си искат....
    туй богатите са си е...и м...та,всичко са измислили....
  • 17 гост

    2 2 Отговор
    Може да съм глух и сляп, но пак ще разбера,че ферарито недава макс гас.... то се чува,че има още поне 3000 оборота до макс мощността! да не говори, за разликата в мощността..... 700+ коня(570 КВ/ч) 4x4 срещу ферарито 483 коня (360 КВ/ч) задно предаване.... направо смешно сравнение... срамота.... повече от 250 конски сили разлика... и какво очаквате? що несравните тогава таа МИСТРИЯ( ТЕСЛА) със koenigg... да видим тогава какво ще стане? ще ви подскажа мистрията ще стане на мистриики- пълек БУКЛИК Е ТОВА
  • 18 Георги

    1 1 Отговор
    Поредната реклама на ТЕСЛАТА Дръжката ферарито само си гали газта дори не настъпва на баламурници ли ни правят !!
  • 19 гост 2

    3 0 Отговор
    Fake!!

    Ако на някого му се смята, нека приблизително измери разстоянието между пунктира на осовата линия, спрямо размерите на Ферарито примерно, след това нека види колко пунктира минават за времето на състезанието (накъде около 400 м. са ), да си засече за колко секунди ги минават, а ако клипа е в реално време лесно може да намери скоростта. Доста ниска скорост между другото.
    П.С.
    Не казвам, че Теслата няма да го дръпне на старта, а просто че Ферарито не настъпва и че самият клип е манипулиран.
  • 20 ДВГ

    3 1 Отговор
    Абсолютно съм съгласен, чиста манипулация
  • 21 Будинов

    2 3 Отговор
    Да попитам,като батерииките на теслата дадът багажа къде ще ги изхвърлим(рециклираме),и дали тази операция ще е еко.Самолетите ни тровят в пъти повече от колите но никой не реве....защо ли
  • 22 Георги

    1 2 Отговор
    Eдна Астра Н 1.9 cdti ще я изпревари всичко тука е манипулация!!
  • 23 Maloznaiko

    1 0 Отговор
    Eh pak evtin piar to dobre gi sravnqvat ama a daite LaFerrari za sravnenie barem shte ima nqkvo ravenstvo taka de ako imat Tesla pretenciite za neshto revolucionno i koi znae kvo nqma da e problem ...

    Коментиран от #25

  • 24 Румбо

    2 0 Отговор
    Има и по-впечатляващи клипове,например Тесла срещу Додж Вайпър.Резултатът е същия-Тесла-та дръпва яко в началото,после Доджа започва да я настига.
    Друго ме вълнува-къде са евтините масови ел.автомобили?С играчки за богаташи няма да се решат еко-проблемите!Лично аз си падам по хибридите-в града на ток,а навън-с двг.Що гориво отива по светофарите....
  • 25 ТУка

    0 1 Отговор

    До коментар #23 от "Maloznaiko":

    Тогава вместо Model X ще сложат Model S и резултатът ще е същият с по-малка разлика
  • 26 Бай Тошо

    1 2 Отговор
    Електромобилите са все още градски коли или за извън градски къси разстояния,иначе с пуснати климатици и други елконсуматори 1000 км ще отнемат половин ден в зареждане само според техническите им данни,затова все още най-икономичното и евтино карането е на ГАЗ,както се казва газова печка няма с комин значи е екологична колкото и тока :)
  • 27 хмхмхм

    2 1 Отговор
    Като цяло според мен еко до този момент няма. Тока се съхранява в батерии които ни най малко са еко. Тока се праизвежда най-голяма част от атомните централи който никак не са еко. Тези хора който си мислят че могат да праизвеждат ток от слънчеви панели също не са еко защото при голям брой панели насекомо летящо над панелите при голяма горещина умира. Ако умат прекалено количество насекоми няма кой да опрашва цветните растения натам последствията са трагични. Вятърните централи голяма част от птиците стават жертва на витлата им. При ВЕЦ играе се с нивата на водата също не е кои знае колко еко. Така че за сега забравете думата еко защото използването и не е умесно
  • 28 гост

    0 1 Отговор
    https://www.youtube.com/watch?v=apoeGMWF17c
    0-100 /1.6s
    Видеото е на англиски, но такъв е живота.
  • 29 ninja

    2 0 Отговор
    Добър начин на размишление. Аре сега изчисли, колко е количеството на CO2 за производството на горивото използване в продължение на има няма 150 години? Също така изчисли, колко е замърсяването от употребата на цялото количество гориво. А да, нека не забравяме, че това гориво не идва от чешмата и че за добива му 'от време на време' става по някоя аварийка. Ама иначе си много прав да. Тея насекоми дето ще се изпържат 100% ще настане хаос на земята. Заради наглостта на тея, дето произвеждате тея горива и заради това, че са повече от мутри, сега хората живеем с технология на 240 години тук таме малко барната само и само за да могат да им купуват скъпите горива. Тесла ограбен и убит от простащината на хората, човек с възгледи как да имаме не ограничено енергия. Ако тоя модел на кола, беше разработван 200 години сигурно щеше да може и да лети, а не както някои твърдят 'ще се зарежда 1 година'. Жалка история... Направо ме е яд на хората, колко глупави могат да са... Ама то ни е вродено да сме злобни и нагли.
  • 30 гост

    1 0 Отговор
    На всички "специалисти" тук ще кажа само ,че клипове като тези са хиляди в мрежата и освен вас ги гледат и хората от Ферари, Ламборджини , Мерцедес и т.н. и ако си мислите ,че им е все едно ,че "седемместен СУВ електричка " се подиграва с "уникалните" им и двойно и тройно по-скъпи "спортни модели" значи сте много наивни . Ако можеха на секундата биха отговорили и то по възможност с много повече клипове . Но те мълчат и даже на официалните изявления на Мъск не отвръщат , защото знаят че това е положението , а вашите самоуверения , че били монтаж си ги разправяйте на маса . Всеки що годе грамотен технически човек ще ви каже ,че електрическото задвижване е несравнимо по-добро като мощност и динамика от ДВГ и това е известно сто години , проблема досега бяха батериите и то защото не се влагаха достатъчно пари в развитието им . Не знам само докога ще продължавате да се мислите за "разбирачи" след като целия свят очевадно е поел към преминаване на електромобили и то много скоро , но вие ще им давате акъл , нищо че карате употребяваните автомобили на същите тези "неуки" хора и щете не щете ще карате и употребяваните им електромобили , просто щото други няма да има след петнайсетина години .

    Коментиран от #31

  • 31 Трифонов

    0 1 Отговор

    До коментар #30 от "гост":

    Не се излагай и не пиши тъпотии!!! По телевизията ежедневно се бълват десетки реклами на всякакви коли. Всички те рекламират продуктите си като най-добри. Феррари реклами не излъчват! Интернет е пълен с всякакви клипове и всякакви глупости. Това не е средство за информация, а средство за дезинформация! Феррари е ЛЕГЕНДА, а на ЛЕГЕНДИТЕ не им е необходимо да се доказват на тоя или оня Елън Мъсковец, който си внушава, че се става автомобилна легенда така, както в колаборация със Secret Services, се утвърждава на пазара смартфон, който да следи овцете какво, как, къде и с кого правят, да им снема незабелязано биометричните данни, за да правят с тях един Бог знае какво. Да, с всичко друго може и да се получава, но с колите НЯМА ДА ИМ СЕ ПОЛУЧИ! И не им се получава! Не вярвайте на тъпотии и на реклама. Тесла не се купуват никъде по света! Всички твърдения за обратното, са чиста дезинформация, в контекста на една вероятно добре замислена и със сигурност много скъпа рекламна кампания. От нея обаче абсолютно нищо няма да произтече. Когато и ако след години електромобилът действително успее да се наложи на пазара, като предпочитано средство за придвижване, не бива да имате никакво съмнение, че пак Мерцедес, БМВ и Ауди ще ги правят най-добре, а Феррари ще продължават да бъдат ЛЕГЕНДА... точно както беше през последните сто години!

    Коментиран от #32

  • 32 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #31 от "Трифонов":

    ХА ХА ХА
  • 33 tokodral

    0 0 Отговор
    това ферари е като моя 20-годишен дизелов опел,я не се излагайте!
  • 34 гост

    1 0 Отговор
    в кой свят живееш ти човеко... отвори си очите и виж какво става по света и в България. На първо място в европа сме по белодробни заболявания и на последно по качество на въздуха!
  • 35 гост

    0 0 Отговор
    това ферари е 490 конски сили и ускорява от 0-100 за 4.1 секунди!
    теслата е 700 конски сили и ускорява 0-100 за 3.2 секунди!!!
    това е офицялна информация от производителите, неразбирам защо пишете че клипа е фалшив???
    Да, Ферарито има по висока максимална скорост от модел Х но тук се сравнява ускоренито което е много по добро при Тесла модел Х както на хартия така и в реални условия както се вижда на клипа...

    Коментиран от #36, #37

  • 36 тъйва

    0 1 Отговор

    До коментар #35 от "гост":

    офицЯлната ти теориа кутса, заштото тесла ниама бъдеште ф ефропа...ко шкайиш иас мояда пиша бес грежки
  • 37 iii

    0 0 Отговор

    До коментар #35 от "гост":

    От 0 до 100 Теслата е по-бърза, което е напълно логично, но тук клипът ако е на 400м. Това означава, че е манипулиран, защото на 400м. Ферарито вдига над 160, а съм напълно сигурен, че е по-бързо от 0 до 160. А знаете ли какво би станало в реални условия от 0 до 200? А от 0 до 300? Опа, забравих, че всички Тесли имат максималната скорост на икономичен семеен хеч.

    Коментиран от #38

  • 38 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #37 от "iii":

    Много неприятничко нали , за твое съжаление тази Х ,а вече и модел ЕС имат максимална скорост 250 км/ч ограничена електронно разбира се , защото повече е безсмислено ,а и опасно . Относно 0-200 също не си познал , а ако погледнеш по-внимателно в третия летящ старт Теслата дръпва , после бие спирачки ( виж стоповете) и отново дръпва , какво повече да ти обяснявам за еластичност и мощност . И пак повтарям , никой никога от Ферари не е оспорил резултатите във всички клипове с Тесла !
  • 39 Boris Karabelyov

    0 0 Отговор
    opa