Last news in Fakti

3 Май, 2016 07:15 7 208 4

Renault представи офроуд решения за лекотоварните си модели

  • renault pro+-
  • x-track-
  • 4x4-
  • kangoo-
  • trafic-
  • master
Renault представи офроуд решения за лекотоварните си модели - 1

Барселона, Испания. Наш екип от мястото на събититето.

Най-продаваният производител на транспортни автомобили в Европа представи решения за по-добро сцепление на цялата гама от модели. Подразделението Renault Pro+ държи върха в този сегмент на стария континент от цели 18 години и сега те имат намерението да се превърнат във все по-глобална марка. Трите им модела се предлагат в адски много конфигурации, като за най-малкия Master те са 65, за средно размерния Trafic те са 270, а за най-големия Trafic достигат 350. С този избор те покриват почти всички изисквания на съвременната търговия и за да допълнят това те вече ще могат да предложат и решения за по-недостъпните терени и настилките с по-ниски нива на сцепление.

Първата технология е наречена Extended Grip и се предлага за всичките три модела Kangoo, Trafic и Master. Тя представлява подобрена система за контрол на сцеплението и е стандартна за всичките модели. Разликата в работата ѝ в сравнение със стандартното ASC, с което повечето от автомобилите ни са екипирани е, че не "прерязва" движението на колелото, а само намалява неговата скорост, като по този начин запазва скоростта на движение и не се явява пречка при потегляне. Активирането става с бутон от таблото със скорост до 50 км/ч. При Kangoo тя може да бъде комбинирана в пакета All Road, който включва повдигнато с 8мм окачване, гуми с усилен външен борд и метална защита за двигателя.

Следващата се нарича X-Track и също се предлага и за трите модела на компанията. Тя предоставя малко повече възможности на пресечен терен и настилки и главната промяна в нея е наличието на диференциал с ограничено приплъзване за задвижващия според модела мост. Диференциалът има общо 8 фрикционни диска и при нужда може да пренася до 25% от въртящия момент на двигателя към колелото, което има най-много сцепление. Освен него пакетът включва повишен с 30мм клиренс при Kangoo и Trafic, а при Master височината се повишава с 40мм, отново присъства и защита на двигателя под формата на 3 милиметров стоманен щит. Пакетът включва и гуми Mud&Snow, с които да се справяте с тежки терени с много малко сцепление, като размера им е еднакъв с този на стандартните. За X-Track не е нужна активация, защото тя работи постоянно. Системата е разработена в партньорство с френската фирма Poclain Vehicules.

Последната система е 4х4 и е налична само при най-големия Master и го превръща буквално в офроуд машина. Тя има три режима на работа - 4х2 - всичкият въртящ момент се пренася към задните колела, 4х4, при който въртящия момент се предава по равно към двата моста и режим с бавни предавки, с който могат да се преминават наистина внушителни препятствия и наклони. Бавните предавки и разпределението се активират от раздатъчна кутия позиционирана зад скоростната кутия при надлъжно разположен двигател, като промяната в предавателното число е от 1:1 към 1:1.42. Тук височината на автомобила е повишена с 65мм отпред и 58мм отзад при единична гума и 45мм при двойната. Двигателят отново има метална защита и гумите Mud&Snow са стандартни. Активирането на 4х4 става със скорост до 25 км/ч и волан, който не надминава 3/4 оборота от изправено положение. Бавните предавки се активират при спрял автомобил и натиснат съединител до появата на червена светлина на бутона и надпис на таблото LOW:ON. Предната част на автомобила позволява атакуването на наклони до 23.5 градуса. Разликата в теглото между стандартния Master със задно предаване и 4х4 достига 195 килограма. Системата е разработена от немската компания Oberaigner Automotive и е базирана на задно предаване.

Трасето, на което бе проведен теста представлява писта за мотокрос с разграничени няколко маршрута според нивото на проходимост и автомобилите показаха завидни възможности в преодоляването на наклони, които в нормални условия изглеждат немислими. Включването на режимите става много лесно и бързо, без да изисква отварянето на книжка с пояснения. Системите използват идеи, които са се доказали с годините, но по модерен и достъпен начин. Едната - 4х4 за Master вече е достъпна на пазара, докато другите две - Extended Grip и X-Track ще се предлагат от началото на месец септември. Малко са конкурентите при лекотоварните, които предлагат подобни решения и със сигурност това ще бъде позитив при избора.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 незнайко

    2 4 Отговор
    Двете снимки, на които колите имат по едно задно колело във въздуха, са смешни. Ако имаха отзад товар от 200-300 килограма, как щяха да се вдигнат? По сигурна предницата ще остане с едно колело на земята. Ако е само с предно предаване, никакъв блокаж от посочените, няма да помогне.
  • 2 Иван Иванов

    1 1 Отговор
    mnogo dobre
  • 3 гост

    1 0 Отговор
    Диференциала може би е най-доброто нещо за поръчване, най-малко тегло и по-евтино от цяло 4х4. Специално за нашите условия тези опции са много полезни понеже пътната мрежа из малките населени места граничи с офоуд. Браво на Рено, че мислят в тази насока.
  • 4

    0 0 Отговор
    Много полезни подобрения.