Намалението на работния обем продължава и Skoda Octavia е поредният автомобил на VW Group, който заменя двигателя си за по-малък. Всъщност това е първият модел на Skoda, който ще използва трицилиндровия 1.0-литров TSI турбо. Той ще замени досегашният 1.2-литров четирицилиндров и ще има мощност от 115 конски сили и 200 нютонметра. Новият двигател е и единствения за модела, който влиза в емисионен клас А. По-големият двигател ще може да бъде поръчван за в бъдеще само за най-ниското ниво на оборудване Active и то с ниво на мощност от 85 конски сили.
Двигателят има задачата да се изправи срещу конкуренти като EcoBoost от Ford, а това ще е трудно предвид многобройните награди в неговия актив. Комбиниран с шестстепенна ръчна скоростна кутия, той ще доставя ускорение от 0 до 100 за 9.9 секунди, максимална скорост от 202 километра и комбиниран разход от 4.5 литра на 100 километра. Агрегатът ще се предлага също и с автоматичната седемстепенна DSG кутия, като при него няма промяна в разхода и представянето. При вредните емисии също има понижение или 99 грама срещу 106 от 1.2 TSI, като това важи и за теглото и новата Octavia олеква с 20 килограма. Очаква се и в скоро бъдеще да се появи негова GreenLine версия подобно на братовчедите от Volkswagen.
Технически характеристики и разход на гориво за генерациите на Skoda Octavia ТУК
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 октавиан
Как ще си купуваме стари коли вече, не знам. Този двигател след 10 години няма да става за нищо, еднодневки.
Коментиран от #4, #7
08:17 13.05.2016
2 Джон Смит
08:35 13.05.2016
3 гост
09:00 13.05.2016
4 Тва си е
До коментар #1 от "октавиан":
Не мисля че производителите ги интересуват хората купуващи употребявани коли. Тези които си купуват нови коли сигурно ще ги устройва по-ниския данък заради евро стандарта който покрива, а след гаранцията ще я разкарат.Коментиран от #16
09:16 13.05.2016
5 slk
09:35 13.05.2016
6 Умерен песимист
1) Мощност 113 к.с. при 5000-5500 об./мин.;
2) Въртящ момент 200 Нм при 2000-3500 об./мин.
От горното е видно, че малкия приятел ще работи доста напрегнат, което никак няма да бъде добре за продължителността на живот на кончетата побрани в него - т.е. доста от тях ще избягат преждевременно.
Другото голямо НО:
1) Двигател 1.0 TSI turbo е разработен за версията на VW Golf BlueMotion - маса на купето - 1250-1300 кг.;
2) Маса на купето на Skoda - Octavia III - 1.2 TSI (105 Hp) DSG - 1800 кг.
Нещо не ми се получава математиката - 600 кг. повече, движени с още 10 к.с. и още 25 Нм.
"Двигателчето" ще "сдъхне" преди 100-те хиляди.
В заключение - чехите, ако това е тяхно решение, дали не си теглят сами ножа?
Коментиран от #10, #11
09:45 13.05.2016
7 гост
До коментар #1 от "октавиан":
Просто след 10 години "тези" коли ще са извън закона , така че и да искаш можеш да я ползваш само за части10:08 13.05.2016
8 АЗ С ДЪЛГОТО ИМЕ
10:18 13.05.2016
9 осама
10:18 13.05.2016
10 гост
До коментар #6 от "Умерен песимист":
Нали затова Форд ще озвучава допълнително двигателя, понеже хората не усещали колко да настъпват и затова според тях колите имат по-висок от зададения разход. Да ама не. Това че не усещаш дърпането е проблем на шофьора: тиха колата или дизел - въпреки наличието на въртящ момент педала се натиска, а не се превключва. Возил съм се при такива, карат дизели като бензин - да върти до 3-4х. преди да смени на по-висока предавка.Вероятно с турбо-бензин е подобно, макар, че там няма толкова тяга, пак може да смениш по-рано и да не вдигаш налягането на турбото - което само по себе си води до висок разход. Един турбо-двигател е толкова по-икономичен колкото по-ниско налягане стига турбото. Всички високи стойности водят до повече впръскано гориво заедно с по-високия обем въздух. Затова даунсайзинга е една реална глупост понеже 1.2 двигателя може да е по-икономичен от 1.0 в реални условия. Стига с тези измами за разхода, преди 15г нямаше такива глупости, колите горят колко им пише, а сега всички паднаха на под 5л, а действителни са 20-40% отгоре и всеки го знае.
10:44 13.05.2016
11 Бай Бай
До коментар #6 от "Умерен песимист":
1800 кг му е допустимата/максимална/ маса, като махнеш към 500-600 остава 1200-1300 кг собствена, което е колкото Голфа.11:39 13.05.2016
12 гост
рязането на цилиндри! Като при това натрапчиво ни убеждават в иновацията- приближаване до........мотопед!
И-разбира се-никой никъде не споменава ресурса на моторчето.....
Смешници,заблуждаващи се,че някой би им повярвал......
13:23 13.05.2016
13 bla
13:33 13.05.2016
14 Монго
13:58 13.05.2016
15 фауве
Това се очертава да е най-трагичния двигател в историята на ВАГ.
14:08 13.05.2016
16 октавиан
До коментар #4 от "Тва си е":
Не ги интересува, но в България основно се карат коли "нов внос", на по 10 тина години!Просто към този момент е безумно скъпо да караш чисто нова кола и повечето българи не могат да си го позволят за съжаление.
Между другото, това, че им купуваме боклуците налива пари в тяхната икономика, освобождаваме ги от тонове боклук, това е най-екологичната инициатива, много по добра от еко-двигателите, които поставят.
Отделно, джамбазите, бизнеса с авточасти, разни гаражни сервизчета и измислени майстори преживяват пак от колите втора ръка, това си е цял стълб в икономиката на България, който храни стотици хиляди семейства.;)
14:17 13.05.2016
17 Антон
Коментиран от #20
15:17 13.05.2016
18 Шкода
За пробег от 200 000 хил. на този ДВГ, трудно може да се говори - без капитален ремонт.
Кой ли би си купил такава кола?
Коментиран от #21
15:21 13.05.2016
19 ГОСТ
16:26 13.05.2016
20 ГОСТ
До коментар #17 от "Антон":
Ти колко шкоди и какъв модел си карал?16:27 13.05.2016
21 Bozo
До коментар #18 от "Шкода":
Този, който купува и Мондео 1.0, както и Passat 1.0 , както и този, който ще купи 3 цилиндровата 5та серия на БМВ (от 2017). Свикнете, че хората купуват НОВИ коли и разсъждават различно. При 10-15к на година, колко години ти трябват да стигнеш 200к? Дотогава ще си я върнал/продал 5 пъти и ще караш следващата нова (ако ще и 2 цилиндъра да е) с работещи еърбегове, ESP, последно поколение мултимедия и тн. не пушеща не вмирисана и разпрана тапицерия и с ръжди по калниците, както сме си свикнали тук :)Коментиран от #24
16:30 13.05.2016
22 Бай Тошо
Коментиран от #23
16:31 13.05.2016
23 Bozo
До коментар #22 от "Бай Тошо ":
Да заминава. Ако е ново има гаранция 5 години. Ама нали в БГ сме масони и нищо под V6/V8 не се признава както и плебейски марки като Шкода не се карат. Само Мерц/БМВ, нищо че къщата не е измазана отвънка и возим найлонови чували с грозде в Мерцедес E класа :)16:35 13.05.2016
24 гост
До коментар #21 от "Bozo":
Ами съседа кара нов пасат, фирмена кола, но си е само за него. За последните 3 години поне по два пъти влиза в сервизен режим, колата е дизел, и кара така до София, до сервиза. Друг познат си купи ново ФВ кади, което за две години спука глава и дюзите му бяха сервизирани, пак сервизен режим. Във немските форуми пише, че тси двигателите разтягат веригата и прехвърлят зъб преди да направят 50х.км. Е как да се говори за качество като това са конструктивни проблеми, а не непредвидини или от душманска употреба.Коментиран от #26, #29
16:49 13.05.2016
25 Bozo
Мисълта ми не е за качеството, а за начина на употреба на колите. Естествено е, фирмите да търсят най-висока печалба и затова прибягват до такива икономии.
Просто да караш кола с голям двигател ще става все по-скъпо и по-скъпо и за това не са виновни производителите, а политиците.
Една такава шкода сравнително постна струва 27-28к лв, а 4 цилиндрово БМВ над 70к и то без много екстри, 6 цил. - 100к и така
16:54 13.05.2016
26 144
До коментар #24 от "гост":
влиза в авариен режим17:13 13.05.2016
27 Кака
19:04 13.05.2016
28 прост
Жулят малолитражки с турбини и колите стават еднодневки.
21:11 13.05.2016
29 пацо
До коментар #24 от "гост":
Аз пък имам служебен VW Amarok и съм му навъртял 320 хил. км за 5 години. Освен обслужване друго не е правено по колата. Явно си зависи много и от задкормилното устройство.....Коментиран от #33
21:12 13.05.2016
30 Ентусиаст
22:02 13.05.2016
31 144
12:48 14.05.2016
32 нагазаки
Коментиран от #34
15:20 15.05.2016
33 нагазаки
До коментар #29 от "пацо":
Скоро ще биеш оня с тундрата Тоя Мушмурок на каква платформа е15:22 15.05.2016
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 ghjk
21:35 21.04.2017