Last news in Fakti

13 Май, 2016 07:15 15 904 35

Skoda Octavia заменя 1.2-литровия TSI с 1.0-литров TSI

  • skoda octavia-
  • 1.0 tsi

Намалението на работния обем продължава и Skoda Octavia е поредният автомобил на VW Group, който заменя двигателя си за по-малък. Всъщност това е първият модел на Skoda, който ще използва трицилиндровия 1.0-литров TSI турбо. Той ще замени досегашният 1.2-литров четирицилиндров и ще има мощност от 115 конски сили и 200 нютонметра. Новият двигател е и единствения за модела, който влиза в емисионен клас А. По-големият двигател ще може да бъде поръчван за в бъдеще само за най-ниското ниво на оборудване Active и то с ниво на мощност от 85 конски сили.

Двигателят има задачата да се изправи срещу конкуренти като EcoBoost от Ford, а това ще е трудно предвид многобройните награди в неговия актив. Комбиниран с шестстепенна ръчна скоростна кутия, той ще доставя ускорение от 0 до 100 за 9.9 секунди, максимална скорост от 202 километра и комбиниран разход от 4.5 литра на 100 километра. Агрегатът ще се предлага също и с автоматичната седемстепенна DSG кутия, като при него няма промяна в разхода и представянето. При вредните емисии също има понижение или 99 грама срещу 106 от 1.2 TSI, като това важи и за теглото и новата Octavia олеква с 20 килограма. Очаква се и в скоро бъдеще да се появи негова GreenLine версия подобно на братовчедите от Volkswagen.

Технически характеристики и разход на гориво за генерациите на Skoda Octavia  ТУК


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 октавиан

    4 2 Отговор
    Значи след изтичане на гаранцията, колата ще е капут, абсолютен мъртвец.
    Как ще си купуваме стари коли вече, не знам. Този двигател след 10 години няма да става за нищо, еднодневки.

    Коментиран от #4, #7

  • 2 Джон Смит

    2 1 Отговор
    Три цилиндъра, за това купе!? Ужас!
  • 3 гост

    3 1 Отговор
    Трите цилиндра рабтят по-грубо дори от съвременни дизели. Имат по-висок въртящ момент при по-ниски обороти при еднаква кубатура, но са далеч от приятната и балансирана работа. А и повечето хора се присмиват на малките мощности от други марки, но щом е ВАГ може да пускат големи коли с по 85кс и никой да не мрънка. Смешно става с такива двигателчета на купе от поне 1400кг и над 4,7м дължина. И на пук на намаляването на кубатурата цената ще се повиши. В кой свят живеят да предлагат такива продукти, хеп по-зле, хем по-скъпи.
  • 4 Тва си е

    3 1 Отговор

    До коментар #1 от "октавиан":

    Не мисля че производителите ги интересуват хората купуващи употребявани коли. Тези които си купуват нови коли сигурно ще ги устройва по-ниския данък заради евро стандарта който покрива, а след гаранцията ще я разкарат.

    Коментиран от #16

  • 5 slk

    3 1 Отговор
    МОТОРЕТКИ !!!
  • 6 Умерен песимист

    0 0 Отговор
    Вярно, че "двигателчето 1.0" има 10-тина кончета повече от това с обем 1.2 литра, НО:
    1) Мощност 113 к.с. при 5000-5500 об./мин.;
    2) Въртящ момент 200 Нм при 2000-3500 об./мин.
    От горното е видно, че малкия приятел ще работи доста напрегнат, което никак няма да бъде добре за продължителността на живот на кончетата побрани в него - т.е. доста от тях ще избягат преждевременно.
    Другото голямо НО:
    1) Двигател 1.0 TSI turbo е разработен за версията на VW Golf BlueMotion - маса на купето - 1250-1300 кг.;
    2) Маса на купето на Skoda - Octavia III - 1.2 TSI (105 Hp) DSG - 1800 кг.
    Нещо не ми се получава математиката - 600 кг. повече, движени с още 10 к.с. и още 25 Нм.
    "Двигателчето" ще "сдъхне" преди 100-те хиляди.
    В заключение - чехите, ако това е тяхно решение, дали не си теглят сами ножа?

    Коментиран от #10, #11

  • 7 гост

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "октавиан":

    Просто след 10 години "тези" коли ще са извън закона , така че и да искаш можеш да я ползваш само за части
  • 8 АЗ С ДЪЛГОТО ИМЕ

    3 1 Отговор
    АЗ викам да направят направо един 50 см3 като на балканче, и да се сменя на всеки 10 000км с нов.
  • 9 осама

    2 0 Отговор
    единствената кола на която и отива 3 цилиндров двигател е смарта
  • 10 гост

    3 1 Отговор

    До коментар #6 от "Умерен песимист":

    Нали затова Форд ще озвучава допълнително двигателя, понеже хората не усещали колко да настъпват и затова според тях колите имат по-висок от зададения разход. Да ама не. Това че не усещаш дърпането е проблем на шофьора: тиха колата или дизел - въпреки наличието на въртящ момент педала се натиска, а не се превключва. Возил съм се при такива, карат дизели като бензин - да върти до 3-4х. преди да смени на по-висока предавка.
    Вероятно с турбо-бензин е подобно, макар, че там няма толкова тяга, пак може да смениш по-рано и да не вдигаш налягането на турбото - което само по себе си води до висок разход. Един турбо-двигател е толкова по-икономичен колкото по-ниско налягане стига турбото. Всички високи стойности водят до повече впръскано гориво заедно с по-високия обем въздух. Затова даунсайзинга е една реална глупост понеже 1.2 двигателя може да е по-икономичен от 1.0 в реални условия. Стига с тези измами за разхода, преди 15г нямаше такива глупости, колите горят колко им пише, а сега всички паднаха на под 5л, а действителни са 20-40% отгоре и всеки го знае.
  • 11 Бай Бай

    1 1 Отговор

    До коментар #6 от "Умерен песимист":

    1800 кг му е допустимата/максимална/ маса, като махнеш към 500-600 остава 1200-1300 кг собствена, което е колкото Голфа.
  • 12 гост

    3 0 Отговор
    Упорито продължава идиотската,плиткоумна и смешна поредица от
    рязането на цилиндри! Като при това натрапчиво ни убеждават в иновацията- приближаване до........мотопед!
    И-разбира се-никой никъде не споменава ресурса на моторчето.....
    Смешници,заблуждаващи се,че някой би им повярвал......
  • 13 bla

    0 2 Отговор
    кво мрънкате за моторчето, идеално е за служебни коли, които на 5 години се сменят..
  • 14 Монго

    1 0 Отговор
    Абе, къде ми е миксера?
  • 15 фауве

    1 0 Отговор
    Трите цилиндъра 1.2 стария, без турбо го слагаха на Поло, сега не знам дали има все още версия без турбо, но това е най - големият боклук на ВАГ, сега го правят 1000 кубика и му слагат турбо. На всичкото отгоре и купето на Октавията е доста по голямо от Полото, абе трагедията е пълна.
    Това се очертава да е най-трагичния двигател в историята на ВАГ.
  • 16 октавиан

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "Тва си е":

    Не ги интересува, но в България основно се карат коли "нов внос", на по 10 тина години!
    Просто към този момент е безумно скъпо да караш чисто нова кола и повечето българи не могат да си го позволят за съжаление.
    Между другото, това, че им купуваме боклуците налива пари в тяхната икономика, освобождаваме ги от тонове боклук, това е най-екологичната инициатива, много по добра от еко-двигателите, които поставят.
    Отделно, джамбазите, бизнеса с авточасти, разни гаражни сервизчета и измислени майстори преживяват пак от колите втора ръка, това си е цял стълб в икономиката на България, който храни стотици хиляди семейства.;)
  • 17 Антон

    0 3 Отговор
    Ако,ще и V12 да сложа на Шкода тази марка си остава едно голямо дърво.Най-скучната,най-неудобната и най-чупливата кола за каране дори като се замисля с лада човек ще има по-весели моменти при шофиране.

    Коментиран от #20

  • 18 Шкода

    1 0 Отговор
    Този двигател ще се окаже голямо недоразумение, след като бъде монтиран на това купе. Купето е тежичко, съединетля ще дефектира често.
    За пробег от 200 000 хил. на този ДВГ, трудно може да се говори - без капитален ремонт.
    Кой ли би си купил такава кола?

    Коментиран от #21

  • 19 ГОСТ

    0 0 Отговор
    Ти колко шкоди и какъв модел си карал?
  • 20 ГОСТ

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "Антон":

    Ти колко шкоди и какъв модел си карал?
  • 21 Bozo

    3 1 Отговор

    До коментар #18 от "Шкода":

    Този, който купува и Мондео 1.0, както и Passat 1.0 , както и този, който ще купи 3 цилиндровата 5та серия на БМВ (от 2017). Свикнете, че хората купуват НОВИ коли и разсъждават различно. При 10-15к на година, колко години ти трябват да стигнеш 200к? Дотогава ще си я върнал/продал 5 пъти и ще караш следващата нова (ако ще и 2 цилиндъра да е) с работещи еърбегове, ESP, последно поколение мултимедия и тн. не пушеща не вмирисана и разпрана тапицерия и с ръжди по калниците, както сме си свикнали тук :)

    Коментиран от #24

  • 22 Бай Тошо

    1 0 Отговор
    Как хубаво може да загрява моторчето,доста строшени двигатели има точно заради малката си кубатура а натоварени с тежкия крак на българина,ново или старо няма значение,прегрява и заминава

    Коментиран от #23

  • 23 Bozo

    2 0 Отговор

    До коментар #22 от "Бай Тошо ":

    Да заминава. Ако е ново има гаранция 5 години. Ама нали в БГ сме масони и нищо под V6/V8 не се признава както и плебейски марки като Шкода не се карат. Само Мерц/БМВ, нищо че къщата не е измазана отвънка и возим найлонови чували с грозде в Мерцедес E класа :)
  • 24 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #21 от "Bozo":

    Ами съседа кара нов пасат, фирмена кола, но си е само за него. За последните 3 години поне по два пъти влиза в сервизен режим, колата е дизел, и кара така до София, до сервиза. Друг познат си купи ново ФВ кади, което за две години спука глава и дюзите му бяха сервизирани, пак сервизен режим. Във немските форуми пише, че тси двигателите разтягат веригата и прехвърлят зъб преди да направят 50х.км. Е как да се говори за качество като това са конструктивни проблеми, а не непредвидини или от душманска употреба.

    Коментиран от #26, #29

  • 25 Bozo

    0 0 Отговор
    Явно всички TSI прескачат, защото и моето прескочи още в гаранция.
    Мисълта ми не е за качеството, а за начина на употреба на колите. Естествено е, фирмите да търсят най-висока печалба и затова прибягват до такива икономии.
    Просто да караш кола с голям двигател ще става все по-скъпо и по-скъпо и за това не са виновни производителите, а политиците.
    Една такава шкода сравнително постна струва 27-28к лв, а 4 цилиндрово БМВ над 70к и то без много екстри, 6 цил. - 100к и така
  • 26 144

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "гост":

    влиза в авариен режим
  • 27 Кака

    0 0 Отговор
    Моя вибратор е с по-голяма кубатура от това недоносено двигателче.
  • 28 прост

    0 0 Отговор
    Това е момчета, искаме-неискаме: даунсицинг /даунсайзинг/!!!
    Жулят малолитражки с турбини и колите стават еднодневки.
  • 29 пацо

    1 0 Отговор

    До коментар #24 от "гост":

    Аз пък имам служебен VW Amarok и съм му навъртял 320 хил. км за 5 години. Освен обслужване друго не е правено по колата. Явно си зависи много и от задкормилното устройство.....

    Коментиран от #33

  • 30 Ентусиаст

    0 0 Отговор
    Антоне,явно не си случил просто на шкода,което е мнооого рядко срещащо се.изобщо даже не са чупливи,просто ние ги взимаме от Италия с душа останала там и се надяваме още малко да и е останала...
  • 31 144

    0 0 Отговор
    Ето едно видео да видите какво става с новите коли когато им изтече гаранцията https://www.youtube.com/watch?v=L8hX2Ex58os
  • 32 нагазаки

    0 0 Отговор
    След някоя друга година ще сменяме свещите на двигателя в предния десен фар

    Коментиран от #34

  • 33 нагазаки

    0 0 Отговор

    До коментар #29 от "пацо":

    Скоро ще биеш оня с тундрата Тоя Мушмурок на каква платформа е
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 ghjk

    1 0 Отговор
    То след 10 години ще има коли на ток, а тези по 1000 кубика двигатели ще минат за претопяване. Не разбрахте ли че за последно правят мололитражки.