Last news in Fakti

17 Май, 2016 12:47 11 797 10

BMW 7er с най-мощния шестцилиндров дизел

  • bmw-
  • двигател-
  • дизел
BMW 7er с най-мощния шестцилиндров дизел - 1

Преди две седмици пресслужбата на BMW разпространи информация за новия си дизелов агрегат с четири турбини, а сега баварската компания представи и новите версии на своя флагман, оборудвани с него.

Става дума за 750d xDrive и 750Ld xDrive. И двете модификации вече разполагат с новия дизелов шестак, който е трилитров и разполага с четири турбокомпресора. Два от нагнетателите работят с високо налягане и два с ниско.

Технологията BMW TwinPower Turbo за пръв път включва каскадно свръхпълнене с четири турбокомпресора, както и директно впръскване Common-Rail с максимално работно налягане над 2 500 бара.

Подаването на горивото е поверено на най-новото поколение директно впръскване Common-Rail с пиезоинжектори, които работят при 2 500 бара максимално налягане и осигуряват особено прецизно дозиране и фино разпрашаване на горивото.

Според баварците това е най-мощния шестцилиндров дизелов мотор в света. Двигателят работи по системата Common Rail и има в наличност мощност от 400 конски сили.BMW 7er с най-мощния шестцилиндров дизел

Степента за високо налягане се състои от два компактни компресора с променлива геометрия, интегрирани в общ корпус. Сега вместо един особено голям се монтират два по-малки и реагиращи по-бързо компресора за ниско налягане.

В зависимост от ситуацията и натоварването отговорната за управлението на двигателя дигиталната дизелова електроника (DDE) от най-ново поколение координира работата на отделните турбокомпресори.

DDE определя позицията на лопатките на променливата геометрия в системата за високо налягане, клапите за „заобикаляне“ на компресорите, клапата за регулиране на отработените газове и уестгейта, както и охлаждането на нагнетявания въздух. 

Максималният въртящ момент, който се предава и на четирите колела, е 760 Нм и е достъпен в диапазона от 2 000 до 3 000 об/мин. Двете турбини с ниско налягане и едната с високо, на практика работят почти непрекъснато.

Вторият турбокомпресор с високо налягане се включва в системата при около 2 500 об/мин. Всичко това позволява на BMW 750d xDrive да ускорява от 0 до 100 км/ч. за 4.6 секунди, а дългата версия 750Ld xDrive прави това за 4.7 секунди.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гост

    3 0 Отговор
    Очаквайте скоро от БМВ:
    - 4 цилиндров двигател с 5 турбини.
    Най-неноваторската посока, която може да хванат.
    Отворете форумите на чуждестранните потребители и вижте колко пъти се ходи в сервиз, взимат се коли под наем докато трае обслужването и колко скъпо им излиза, понеже не всичко се покрива от гаранцията. Или обява за кола на 200х. км със сменен двигател. Това е бъдещето, капризни, скъпи коли под предтекст за някаква фиктивна ефективност, чието постигане е много колеблива променлива.

    Коментиран от #2, #4

  • 2 гостенина

    5 0 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Добре де, не мога да разбера теб какво те интересува, ти и след 10 години, когато колата е вече с напълно изтекъл ресурс, няма да си я купиш. Защо винаги мислите богатите хора, те карат и захвърлят, много преди този двигател да е приключил.
    Това че ние нямаме пари, за чисто нова такава, не е проблем на БМВ. Тази кола ще се купи чисто нова, ще и се врътнат 200 000 км. и след 5 г. ще бъде продадена на някой пишман бизнесмен от Българистан за 40 000 лева ноФ Фнос! А той какво ще прави с този свръхтурбиниран двигател като се счупи си е негов личен проблем!

    Коментиран от #10

  • 3 бмв

    1 0 Отговор
    Това с пиезоинжехторите не го ли имат мерцедес?Ако е така честито.
  • 4 гост

    4 0 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    В днешно време основната част от цената е стойността на марката. Технологията, компонентите и разработващите студия както и инженерите са едни и същи, доставчиците са едни и същи, в доста случеи и шаситата и механиката по купето са едни и същи. Различават се основно по ламарини, дизайн и дребни детайли имащи за цел да отличат една марка от друга. Личното ми мнение е, че БМВ правят все по-грозни коли, които вероятно са насочени към китайския пазар. Да, няма да си купя такава кола, предпочитам други неща да си купувам за същите пари, не че не мога, а не искам. Гледах, Мерцедес А клас, БМВ 3, Хюндай и се спрях на Рено. Най-добре ми допада като цена-качество, дизайн и симетрия, както и предлагано пространство. Вкусове всякакви.

    Коментиран от #5

  • 5 ххх

    1 4 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    "Гледах, Мерцедес А клас, БМВ 3, Хюндай и се спрях на Рено. "

    Ти уби всичко детско в мен! Стига, дори Хюндай има по-добри модели в последно време от Рено...

    Коментиран от #6, #7

  • 6 Монго

    0 3 Отговор

    До коментар #5 от "ххх":

    Може да се е спрял на Рената от Ф1, че к*во им е лошото на тях?
  • 7 Мsux

    3 0 Отговор

    До коментар #5 от "ххх":

    Ти колко нови Рена си купи? За жалост Рено е много недооценено в България.
  • 8 Керкенез

    2 2 Отговор
    Въпроса е защо се концентрират в каскадното пълнене, а не вземат хибридната технология от Тойота.

    Механичен компресор + турбо с високо налягане, би извадило същите коне!

    Коментиран от #9

  • 9 укиъп

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "Керкенез":

    отговора е , защото са по-умни от теб!.....ааааа керкенеза е толкова умен, че го искат във всяка автокомпания....да ама не глупости на квадрат
  • 10 укиъп

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "гостенина":

    ще си я оправи за жълти стотинки тук в БГ и ще си я кара с кеф!....това да не е новина за теб