Last news in Fakti

24 Май, 2016 09:20 75 462 28

Още една марка ни лъже с разход на гориво

  • suzuki-
  • разход на гориво-
  • измама
Още една марка ни лъже с разход на гориво - 1

Преди известно време стана ясно, че марката Mitsubishi, в продължение на 25 години (от 1991-а насам), е използвала некоректна методика за измерване на разхода на гориво на своите автомобили. Заради разярилият се скандал акциите на Mitsubishi спаднаха драстично и за да бъде спасена японската марка се наложи да се намеси Nissan, която стана собственик на 34% от акциите на Mitsubishi.

Параленсо с това се разгоря един, още по-грандиозен скандал, свързан с марката Volkswgen и получил названието Дизелгейт. Ще припомним, че на 21 септември миналата година, Volkswagen се оказа в центъра на вниманието на американските надзорни органи. Заради умишленото занижаване на вредните емисии от автомобилите си, скандалът продължи да се разраства и в Европа. Първоначално с проблема се захвана Агенцията за защита на околната среда на САЩ (EPA), която публично обяви, че немският автомобилен производител умишлено крие истинските нива на изхвърляни вредни емисии от своите автомобили, оборудвани с двулитров четирицилиндров дизел TDI от серията EA 189.Още една марка ни лъже с разход на гориво

Сега в тази компания се присъединява и Suzuki. Аналогичният скандал, който все още набира сила, е свързан с това, че от Suzuki са предоставяли на японските власти абсолютно неверни данни, свързани с разхода на гориво на своите автомобили. Оказва се, че от 2010 година тестовете за измерване на компанията не съответстват с държавния стандарт в Страната на изгряващото слънце. По-конкретно става дума за измерванията, провеждани, както в реални условия, така и на стендове и в аеродинамични тръби.

За да се оправдаят, от Suzuki изненадващо обявиха, че проблемът е свързан с техния полигон. Понеже главният изпитателен център на марката се намира високо в планината, където има силен вятър и често променящо се време, разходите били неточни. На този етап за неверни данни са обвинени 16 модела, които са произведени в тираж от 2.3 милиона автомобили.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Керкенез

    3 3 Отговор
    Аууу, рИвете фенове на немски кочини!
    И японците са измамници като фашагите от ваг!

    Коментиран от #2

  • 2 Илк0

    1 4 Отговор

    До коментар #1 от "Керкенез":

    А ти фрЙенска кочина ли караш или румънска? Те нАай-добрите ли са?
  • 3 112

    3 1 Отговор
    Проблемът на германците е че ги изфащаха в друга държава, за разлика от японците.
  • 4 123

    4 1 Отговор
    Ей за тва си карам дъртия Запорожец ...
  • 5 Десислав Попов

    0 2 Отговор
    Абе те всички лъжат и са за затвора,ама това е друга тема...
  • 6 дядо Яго

    3 0 Отговор
    спрети на чуж гроб да ривети че низнайти де муй глъвътъ
  • 7 гост

    2 2 Отговор
    Наредбите и законите принудиха всички производители да мамят в разхода. Не може Голф, или каквато и да е друга кола, преминавайки в следваща генерация и увеличавайки теглото си със 100кг, да понижи средния разход с 1 литър. Нито в двигателите има някаква съществена промяна, при теглото е негативна промяната, аеродинамично вероятно позитивна. Но генерално не може да се направят чудеса със един и същ двигател само с промяна на софтуеър и дизайн. Да, може да се зададат различни режими, да се подберат различни предавателни числа, да се поставят гуми с ниско съпротивление, но това само променя характеристиката на двигателя и го насочва към режим на работа където е угодно за измерване. Затова при действителна, ежедневна употреба разхода е с до 50% по-висок от заводските данни. Забелязвате ли как оборотите за максимален въртящ момент се покачват все повече и повече, а новите турбо-двигатели горят не 6, а 10л, а стария атмосферен е сменен, понеже е горял 7л, но реални.
    ФВ се разкриха как правят замервания: облепяне на колата, налягане на гумите от над 3,5 бара, дизел в маслото на двигател и скорости, и разбира се софтуерни маниполации.
  • 8 wotog

    4 0 Отговор
    моята гранд витара я дават да харчи 12 градско, а тя дава 11
  • 9 Роман Ценов

    2 0 Отговор
    Пълна лъжа да привлича медиен интерес.Комшията кара новата Витара дизел.По дукоменти гори 4.2 л./100 км.Но гори направо около
    3.8 л./100 км.

    Коментиран от #13

  • 10 бай Петко

    2 3 Отговор
    И кво излезе ся? Моята Жигулка баба Яга дето е на 30-так и и давам да гори 10 на сто на градско, а гори 9 излезе, че е икономична кат Сузуки ли бря? Ми за какво са минали 30 години прогрес, ако каруцата ми ще гори като сегашните? Ще трябва да я номинирам за Гинес май?
  • 11 гост

    1 0 Отговор
    Ами моята си харчи колкото й пише в книжката, дори няколко стотин грама по-малко, зависи колко е натоварена или какъв сезон е. И това е разход измерен хиляди километри смесен маршрут. До колкото познавам хора с нови коли, не могат да кажат същото, било то дизел или бензин. Излиза, че налаганите норми са по-важни от лоялността към клиента.
  • 12 Българина

    0 0 Отговор
    Имах ново Сузуки дизел. По дукоменти гори 5.9 л./100 км но гореше 5.2 л./100 км
  • 13 ЯВЕРТЪ

    1 1 Отговор

    До коментар #9 от "Роман Ценов":

    Тва 3.8 -ако е с препомпени гуми, 1 човек, попътен вятър и с 70 км/ч. В реалния живот никой не си кара така колата. Фолксваген Лупо трудно стига 3 на 100 , ама е 1.2 дизел 3 цилиндъра.Да не почваме темата за разходите,че аз карам Сузики Алто 800 кубика и на газ мога да му направя разхода почти нулев,ама тва си не е работа

    Коментиран от #27

  • 14 мисли

    0 0 Отговор
    Скорости друже.
  • 15 Роман Маверика Ценов

    1 0 Отговор
    ЗА това карам Форд
  • 16 tost

    0 1 Отговор
    Toyota Auris 1,3 кубика 99коня-разход по борд компютър 6,8 реално около 7,5 с бензин А95.С бензин А98 разхода пада с 1 литър
  • 17 most

    0 0 Отговор
    Дава ви по-малък разход, защото ги крепите на некви смешни обороти... Колата е направена да се кара ... а не бута ...

    Коментиран от #20

  • 18 Николай

    0 0 Отговор
    Opel Zafira 1.8 с турска газ,на магистралата колкото може - 10 на 100.От 3 години искам да я счупя и не мога

    Коментиран от #21

  • 19 Гост

    0 0 Отговор
    Мен ме съмнява да има "Йапонска" компания за авмотрошки дет да не лъже за нещи. Фанаха ГТР-а ,че не е с толкоз КС колкото казват а с МНОГО повече за да може да се конкурира естествено иначе нямаше да стане известен! както и много други хйапонски дараци!!!

    Коментиран от #23

  • 20 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #17 от "most":

    Колата е направена да ти е полезна. Всеки решава как.

    Относно оборотите:
    Някога пътувах редовно Търново-Варна. Клио 1,4, 75 кс., бензин, с пътник и багаж. Нормално шофиране, 90-100 по първокласни, 120 на магистралата. Разход: 5,5/100 измерен до пълен до гърловината резервоар. Реших да го пробвам веднъж и да карам под 3000 оборота с оптимално използване на инерцията, скорост около и под 90 км./ч. Доста изнервящо за моят стил на каране, но за опита го направих. Резултат: около от 20% повече като време (половин час), около 0,400мл./100 км. по-малко като разход.

    Не си струва за мен това изнервящо каране, за литър икономия на 200+ km.

    Колите си имат оптимален режим на работа, под който разликата в разхода е минимална, но пък за сметка на това минеш ли го и настъпиш ли яко разхода се качва брутално. Така че и бързото каране, от гледна точка на икономията също не е вариант.
  • 21 mediator37

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "Николай":

    И аз 10 години се мъчех да счупя Опел Вектра 1.6, за да имам повод да взема нова, но не успях. Сега го кара братчеда 6/100 газ на дълъг път. Опелът е на 26 години.
    Кой какво лъже и маже за разхода не знам, но никога повече в нашия живот няма да караме толкова здрави и евтини коли.
  • 22 гост

    3 0 Отговор
    А бе тъпа работа ... Истинските коли са до 90-та година оттам нататък само боза... И до ден днешен има екземпляри на много марки на по 30-40 години дори и повече и си се движат и знаеш че караш нещо направено здраво и надеждно - е вярно и старите коли си имат един минус - ръждата но аз лично смятам че ръждата е нищо защото ръжда се оправя и с ръжда може да се кара колкото и смешно да звучи но двигател и механика не - а бе оправят се но струва много по-скъпо и много разправии...За това всеки да си кара класиката , не му трябват новите трошки! Тези новите боклуци дали ще издържат и 10 години...Претъпкани са с толкова ненужна електроника която съсипва истинското усещане от шофирането и създава много проблеми , претъпкано е с редица безсмислени неща само и само да се усложняват и оскъпяват ремонтите по колите...Всичко в днешно време е комерсиално - не се гледа качеството,гледа се да се печели от резервни части и редовно посещение по сервизите...

    Коментиран от #28

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 гост

    0 0 Отговор
    BMW E38 728i 15 градско / 10 магистрала (3-5000 оборота) на газ
  • 25 ПАК ОПЛЮВАТ БЕЛКИМ ИМ ТРЪГНАТ ПРОДАЖБИТЕ

    0 0 Отговор
    ЦЯЛОТО СЕМЕЙСТВО СМЕ ЯХНАТИ НА СУЗИКАТА Х- 90 ТРИ БРОЯ НАД 10 ГоДИНИ 1.6 ПЪЛНА ИНЖ.ПЛЮС ГАЗ ПО ЗДРАВА И ИКОНОМИЧНА КОЛА НЯМА .ПРОВЕРЕНО.САМО НАКЛАДКИ И ГОРИВО И СЕ КЕФЯ НА ХОРСКИЯ АКЪЛ С ЕВРО БОКЛУЦИТЕ.
  • 26 Боби

    0 0 Отговор
    По отношение на разхода - всяка марка "лъже" понеже разходът се измерва при лабораторни условия. Мисля че всеки интересуващ се, го знае.
  • 27 Роман Ценов

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "ЯВЕРТЪ":

    Мислиш ,че се шегувам и пиша лъжи.Това е пълна истина.
  • 28 ххх

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    И кое им е хубаво на колите до 90-та година?
    Нито един еър бег, цяло чудо е ако имат АБС, ламарините (ако все още са останали такива) са като вестник, ако имаш климатик си богопомазан, даже ел прозорците са супер екстра. За екология няма да говорим- това е тема табу... Стига глупости, годината е 2016!
    Здрави са да, то просто няма какво да се сучпи по тях.