25 Май, 2016 11:24 10 968 10

Безопасни ли са новите масълкари?

  • масълкари-
  • безопасност-
  • краш-тест
Безопасни ли са новите масълкари? - 1

Отговор на този въпрос дадоха от американския институт за пътна безопасност (IIHS), след като проведоха краш-тестове на последните генерации на Chevrolet Camaro, Dodge Challenger и Ford Mustang. Интересното е, че нито един от трите масълкара не е удостоен с най-високата оценка на организацията - Top Safety Pick, а най-зле се представя Challenger.

Методиката на краш-тестовете на IIHS се счита за една от най-добрите в света. Експертите оценяват здравината и безопасността на автомобилите като ги удрят фронтално с припокриване от 40% и от 25%, следва страничен удар и след това се започва с балообразуването. Най-много коли се провалят на теста с 25% припокриване. Именно с това изпитание не успя да се справи и новия Dodge Challenger. Както се вижда от краш-теста, при удар със скорост 65 км/ч. в 1.5-метрово препятствие, водачът може да получи сериозни травми на краката. Вследствие на удара лявото колело попада в купето и респективно Dodge Challenger получава оценка "удовлетворително". Много по-добре със същите препятствия се справя новия Ford Mustang. Съвсем малко обаче не му достига, за да бъде отличен с най-високата оценка Top Safety Pick. Експертите от IIHS дават четири от пет възможни звезди отново на краш-теста с 25% припокриване. С всички други изпитания новата генерация на Ford Mustang се справя много добре. Най-добре обаче се справя Chevrolet Camaro. Въпреки това и този автомобил не успява да заслужи мечтана оценка Top Safety Pick. В случая това е заради липсата на система за автоматично предотвратяване на удара, както и заради недостатъчно здравите странични опори. При фронтален удар с припокритие обаче новото Camaro се оказва най-безопасно.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 фики мангала

    4 0 Отговор
    На фики колата хаха
  • 2 Vasil

    3 1 Отговор
    Сега разбирам защо Фики няма крака...
  • 3 аноним

    0 0 Отговор
    А бе американски не изпипани работи...Не е ли си европейското ...
  • 4 факт

    1 0 Отговор
    Янките правят страхотни автомобили, друг е въпроса, че някои не са така страхотни... Например Крайслер Стратус е страхотен автомобил - возих се в такъв абе това е солидна машина, непоклатима на пътя, за разхода не мога да коментирам, но усещането е че си в нещо плътно, солидно и бързичко... Лично не си падам по Масалкарите, понеже никаква полезна работа не може да ми свърши една мощна, спортна и безполезна за товарене кола. за бързата, бързи са, но къде да бързам в града или по тия вълнисти пътища тук? ОСвен към гробищата, но то и от препиване мога да отида, та защо ми е кола? Американците по принцип правят мощни и солидни автомобили, те имат дълги и широки пътища. Така, че за тях тия спортни играчки са нещо обичайно. Не бих се чувствувал защитен в автомобил като Мустанг...това чудо е твърде мощно за моите навици и ако някой ме пищиса такава мръсна газ ке дам, че ако не изпреваря половината магистрала или не се бутурясам нейде няма да спра...
  • 5 Никито Иванов

    1 1 Отговор
    на краварите им дай 10-на завоя и им гледай сеира :) ......... да не говорим че автомата зимата е УЖАС за тях :)
  • 6 Ха сега

    3 0 Отговор
    Само не ми стана ясно как Мустанга се е справил "добре" при условие че пътническата клетка и особено предната арка се смачка като на кола от '90год. Сщото се случи и с Доджа... Но нали са американски и да не вземат да говорят лошо за тяхното си! Ако скоростта е малко по голяма волана и таблото са гаранция във тебе.
  • 7 Бахмаамууу

    0 2 Отговор
    Западна кола карана от български идиот с купена книжка на разбит селски път със дебели дървета около него... Е това е тест дето май нито една кола няма да издържи! :D
  • 8 Румбо

    0 0 Отговор
    Абе за Америка са си добри тия коли!Какво като са назад поколение и повече от европейските?Там горивата са почти наполовина и хич не ги бърка!Същия кеф на половин цена,а природата да върви по дяволите....
  • 9 азз

    0 0 Отговор
    Ти не си в час обаче да си чувал за деформируеми зони нормално е предницата силно да се деформира по този начин поема кинетичната енергия от удара, я погледни пак по добре където е даден кадъра отгоре на автомобила и виж каква е деформацията на тавана ( кокпита ) всички нови автомобили са така
  • 10 бай Петко

    0 0 Отговор
    Добре де, но оня дето влязъл със 140 в насрещното да прави тест-драйв на насрещните и претрепал два други автомобила вероятно е бил с деформация на предните части, еърбеци и всякакви глезотии? Вероятно и другите двама водачи на МПК ка имали от глезотиите? И какво от това, след като някакво ненормално муле се е засилило със 140 срещу тях? Тия краштестове са полезни, за да се изясни възможността и да се движи прогресса. Но не помагат в реална катастрофа често, понеже срещу луд шофьор и господ е безсилен...моргата го доказва и статистиката.... Аз лично не вярвам на спасителните системи, защото като гледам как бясно карат доста народ, ако тоя ме бутуряса със 120 направо отивам при свети Петър и ще си лафим цяла вечност за греховете ми, докато чивията му асимилира дали съм за рая или ада. Май ще съм в ада, понеже и тук е ад, значи и на небето ще е същото.