Last news in Fakti

26 Май, 2016 15:15 2 811 17

Обявиха Prius за най-икономичния модел

  • toyota-
  • prius-
  • consumer reports
Обявиха Prius за най-икономичния модел - 1

Американското издание Consumer Reports, което провежда изпитания на стоки за масово потребление за собствена сметка, обяви новото поколение на Toyota Prius за най-икономичния от всички изпробвани автомобили. Средният разход на хибрида в тестовете е бил 4.52 л/100 км.

Според Consumer Reports в града Prius харчи 5.47 на сто, а при движение с 65 мили/ч (105 км/ч) в извънградски условия - 3.99 л/100. Това го прави по-икономичен от всеки друг дизелов модел, тестван от редакторите.

По данни на изданието предишното поколение на японския хибрид е изразходвало средно по 5.35 л/100 км. Досегашният абсолютен рекорд пък е принадлежал на Honda Insight, с която през 2000 г. е постигнат разход от 4.61 л/100 км.

Toyota представи новия Prius през септември миналата година. Хибридът се оборудва с 1.8-литров бензинов двигател с мощност 97 к.с. и електромотор със 73 коня.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Иван

    1 1 Отговор
    Сигурно е ,че са икономични,но са и грозни.Ако ги направят с дизайн по европейски вкус ще се продават по-добре.

    Коментиран от #2

  • 2 факт

    2 1 Отговор

    До коментар #1 от "Иван":

    Приъс не е грозна - това е "С"-клас хечбек, с достатъчно пространство за 4 едри пътника и багаж. Колата си струва! Друг е въпроса, че немаме пари да си я позволим повечето хора. Но ако говорим за качества - отличен автомобил е! Предпочитам я пред Теслата, защото хибрида има две възможности, а ако и поставиш и АГУ, стават три. А Теслата е само на ток... Приъса е много по-практичен, а и по-евтин. Красотата се променя в ума. И най-красивата жена, може да ти опротивее и за миг, ако по време на разговор ти сервира някоя простотия... И най-красивата кола днесс, утре може да ти се стори непрактична. Красотата е отношение в ума. А то често се променя. Винаги съм харисвал Голф 2 класата. Но сега лбих си купил или баничарка или ван или микробус. Защото носят повече товар КПД. Така, че Приъса не е грозен силует, ти просто днес харесваш друг тип силуети. Но утре не се знае?

    Коментиран от #3

  • 3 Иван

    0 1 Отговор

    До коментар #2 от "факт":

    Ако беше толкова хубава щеше да е по-често виждана по пътищата,не мислиш ли?Това важи и за по старите модели на Приус.Нещо не ги виждам много из България.

    Коментиран от #5

  • 4 мъжкар

    0 1 Отговор
    Много грозно нещо тако не бих си купил колкото и икономично да е въпреки че съм абсолютен фен на японските коли.
  • 5 факт

    2 1 Отговор

    До коментар #3 от "Иван":

    Тя не е евтина кола. А местните, които харчат парици за аутос предпочитат често фукарията пред практичността. Например шефа - кара Ауди А8, а това е над 150000 лъва. Същата скорост, и приблизителен лукс, може да му даде и Голф 7, няколко пъти по-евтин. Но манията на доста хора да се покажат, а такива има много тук ги тласка към екстравагантността. Например Фолксваген Лупо 1.2 ТиДиАй горяло 2-4 на сто дизел. Вярно малко е, но доста хора пътуват сами или по двама трима - идеална кола за трафика. И въпреки, че струва 31-32000 лъва, те предпочитат да дадат повече пари за СУВ над 50 бона, да горят по 8-12 на сто и да се гърчат високомерно в тези тежки машини над 2 тона? А върви го разбери суетният човек? Няма логика... Същото е и с Приус - той е по-евтин от редица мощни, модели, но въпреки това купуват тях, а не него, въпреки, че е качественн, икономичен? Вярно е ръбест, но такава е ню Уайф - това вероятно се дължи на опитите в аеродинамични тунели за сваляне на Сх-коефицента? И аз харесвам заобленният силует на Ауди А6 първия модел, но бих си купил и тази ако има ен Мъней. А и разхода, практичността му са доста добри...Но са скъпи спрямо примерно Голф 5-6-7, Мазда 3 и др... Все пак мисля, че беше над 52000 лева? А за тези пари ще си купиш два голфа и Мазда 3, Тойота и др... Въпрос на вкус. Но да кажете, че е грозна колата, е някак тъжно... Понякога грозните наглед неща са по-аеродинамични и икономични - вземете пример с Конкорд - свръхзвукова скорост, грозен на вид, но ефективен на скорост! Но е шумен и го спряха. И Лотус Есприт е грозноват на вид, но е суперкар....
  • 6 факт

    0 1 Отговор
    Забележете и стелт В-2 - доста ръбеста машинка, не особенно красива на вид! Но всеки ръб, оказва влияние на аеродинамичността. Затова са и спойлерите и специалните прагове на спортните автомобили - снижават съпротивлението - търси се максимална аеродинамика и скорост. Затова, новите автомобили, а фирмите се копират една друга, в борбата за клиенти, са доста ръбести. И на мен не ми допадат спрямо примерно заобленните силуети на Сеат Алхамбра, Форд Галакси, Ауди А6, Голф 5 и др., но разбирам че прогреса гони и други показатели, освен красота. А и аз не карам бързо, така че супер аеродинамиката не ми е приуритет, по-скоро търся здравина, икономичност, полезен обем и товароносимост, както и евтина поддръжка. но снижаването на аеродинамичността си е мания на всеки производител в борбата за пазара. затова и Приъс е наистина новаторски добър автомобил, просто ние субективно не можем да оценим неговите качества само по вид. Това е чудесен хечбег. Няма причина да не се търси, по-скоро доста клиенти подхождат субективно, купувайки екстравагантни модели дори за повече парици. Например един Мерчо ЕмЕЛ не е по-практичен от това, но се харчи. Нито пък БМВ Екс-5-6. Но се купуват повечко. Повечето хора, купувайки СУВ-ове и джипове не карат в тресавищата, а по асвалт. Затова и покуппките им са суета и фукария често. Малко хора от закупилите СУВ карат извън асфалта. Именно затова и Форд пусна СУВ само с предно предаване, защото вижда че такива клиенти са просто суетни фукльовци, а не истински офф-роудъри или фермери рибари и др. драпащи в калта. Аз оценям ползата от двойното. Затова следващият ми автомобил би имал двойно, но не ми е нужен джип, по-скоро баничарка или комби или ван с двойно - да мога по селата да издрапам със сигурност по горски път из калотията, а не да газя в калта като оффроудърите. Все пак е неприятно ако вали да забуксуваш в калта с часове...трябва и някакъв изход... Но Приъса е добър автомобил - не виждам логика да не се купува - почти три пъти по-евтин от Тесла, освен това е и хибрид, а това го прави 2 пъти по-независим на пътя. Разхода му е нисък - няма недостатъци.
  • 7 До Пешо

    1 0 Отговор
    Ела в Париж да видиш дали не ги карат. Всяко второ такси е Приус. В България не се карат, защото се карат само стари коли.

    Коментиран от #8

  • 8 Иван

    0 1 Отговор

    До коментар #7 от "До Пешо":

    В Париж не знам , ама в Германия не се карат особено,дори и такси..Питал съм мои познати защо и отговорът е -дизайнът.Не е само до пари.
  • 9 Никито Иванов

    0 0 Отговор
    модела е Примус, не Приус :) ......... дали това не е поредната РЕКЛАМААААААА :)
  • 10 Никито Иванов

    0 1 Отговор
    модела е Примус, не Приус :) ......... дали това не е поредната РЕКЛАМААААААА :)
  • 11 Никой

    0 0 Отговор
    Хибридите са залагалка за хора, които искат да се показват колко са модерни и грижещи се за природата. Грозотия и половина, при която няма да плащаш за гориво, а за батерии и всякви модули и простотии, които нормалният дизел ги няма. Не виждам къде е голямото постижение тука, особено при пътищата на американците. Един Голф ТДИ би се справил също толкова добре, въпроса е че, американците нямат на пазара си дизелови автомобили. Каква случайност, Приуса е най-вървежен, където главният му конкурент го няма. В Европа са малко балъмите, който биха се прецакали така. Един Голф 4 ще има повече динамика и по-добра икономия от тая бълха в тяло на дебел грозен кит.

    Коментиран от #14

  • 12 мм84

    0 0 Отговор
    Колега "Никой". Не говори за хибридите генерално , а за приса само, защото е смехотворно да твърдиш, че голфа е по-добър от хибридите. Май май си забравил , че всички последни супер карс са с хибридни установки. Май нямаш идея какви автомобили правят Лексус, Инфинити и Хонда. Помисли малко преди да дрънкаш глупости. Карай си голфа мисли си, че си най-хитър и живей в края на 90-те. Ние балъците ще си караме хибридите и ще се смеем на такива капацитети като теб.

    Коментиран от #13

  • 13 Никой

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "мм84":

    Суперколите използват мощта на хибридната остановка, където двигателя с вътрешно горене изостава - при смяна на скорости и ниски обороти. Те са направени за динамичност, не за икономичност. Работата им на действие и самата им цел е напълно различна от на Приуса. Дори и за голям, луксозен Лексус е оправдано, но не и за малка евтина градска кола. Да сменяш батерии, струващи 10бона на всеки 5 години, за 0.5л по-нисък разход и накква разлика в динамиката, как ти стой?

    Коментиран от #15

  • 14 Някой

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Никой":

    Ти ненормален ли си бе? Я провери пак Гоуфу не се ли предлага в САЩ! А Гоуфу хибридна версия няма ли, а?!?!?!??!?!
    Ама че кухо племе.
  • 15 Някой

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Никой":

    Първата половина на коментара ти е добре, но после пак лееш абсолютни глупости. Много ограничена тиква.
  • 16 мм84

    1 0 Отговор
    Колега Никой,
    Първо от Тойота предлагат 10 години гаранция на батериите и 6 години пълна гаранция. Под пълна разбирай пълна - не като при ФВ всичко е въпрос на пазарлък. Освен това за хибридните модели има и 5 години безплатно обслужване - тук говоря за всякакви консумативи барабар с чистачките. Ти сега сметни само обслужването на един Голф колко му излиза за 5 години в оторизиран сервиз. Всяка японска кола е пъти по-надеждна от който и да е голф. Като разход на гориво Голфа със сигурност харчи повечко от 0.5 на 100 от приуса.Да не говорим , че Голфа си е най-безличната и дървена кола от всички нови хечове.
    Като се връщаме на стандартнитехибриди - генерално това са коли за хора, които не търсят единствено динамика, защото при тях такава няма. Работят под цикъла на Аткинсън - попрочети малко да видиш за какво говоря. Много по-екологични са, но нас какво ни пука ние живеем в джунгла и на никой не му дреме за изгорелите газове - типични ганьовци.
  • 17

    0 0 Отговор
    И най-грозен......