Т.нар. суперкари са с различни форми и размери. Мнозина може би не знаят откъде и кога обаче се е появил този термин. За първи път този термин е използван още през 1920 година в една реклама на Ensign Six, публикувана в британския вестник The Times. По-късно зад Океана започват да използват термина, като с него описват достъпен автомобил със задно предаване и много мощен V-образен осмак.
И до ден-днешен автомобилните производители, занимаващи се със суперкари следват концепцията на Miura - средноразположен двигател, свръхаеродинамичен дизайн и естествено, висока цена. Пикът на тези возила настъпва през 90-те години на миналия век.
Именно тогава в битката за надмощие сериозно се намесват Porsche, Ferrari и още една дузина знайни и незнайни европейски и американски автомобилни компании. Сега обаче ще ви разкажем не за най-бързите и най-скъпи суперкари от тази епоха, както и не за исторически важните модели, а за най-яките, за които много от вас дори и не са чували.
Най-общо казано това е цивилна версия на спечелилото Льо Ман Porsche 962. Само че инженерите от тази неизвестна компания не трябва да се съобразяват със състезателните регламенти и монтират един свиреп трилитров мотор, който е форсиран до 730 к.с. Ускорението на Dauer 962 Le Mans до 100 става за 2.8 секунди, а максималната скорост е 405 км/ч.
Това е суперкар, изработен в един-единствен екземпляр, по поръчка на арабски шейх. Автомобилът разполага с 5.6-литров V8 мотор от Mercedes, който е снабден с два турбокомпресора, което довежда до мощност от 1000 коня. Двигателят работи съвместно с петстепенна механична скоростна кутия Hewland и може да развива максимална скорост от 431 км/ч.
Този американски суперкар е направен в тираж от 22 автомобила, като тогавашната цена на всеки от тях е била $448 000. Двигателят е заимстван от Chevrolet, но е централноразположен и е форсиран до 650 к.с. Едно от странните решения е монтирането на тристепенната трансмисия Turbo-Hydramatic 425, която е морално остаряла.
В момента тази компания се опитва да се върне в играта с модел 2018, но с уважение трябва да си спомним потресаващата Cerbera Speed 12 от края на миналия век. Този суперкар е оборудван със 7.7-литров, дванайсетцилиндров V-образен двигател, който първоначално е бил предвиден за състезания от клас GT1. Само един екземпляр стига до изцяло завършен вид и е сертифициран за движение по стандартната пътна мрежа. С тегло от 1000 килограма и с мощност от 1000 конски сили, тази кола все още се явява един от много бързите суперкари.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марто
13:56 24.06.2016
2 Иво
Коментиран от #3
14:00 24.06.2016
3 Караиванов
До коментар #2 от "Иво":
Ей, големи разбирачи. И да ги е чувал, то болшинството са чували само имената им, но не и повечето от подробностите в статията. Поздравления за автора за интересния материал.14:18 24.06.2016
4 гостенче
16:35 24.06.2016
5 Чичу Ади
Коментиран от #7, #8
18:13 24.06.2016
6 Бай Кръстан
Не е ли да си припалиш волгата у гаражо, не е кеф бе младежи.
Па и една не много сбръчкана кака вътре да направлява лосто, таман.
Айде стига с мечтите, бъдете реални.
Между другото да се пофала, пишем от новио лаптоп бе ей, почти без грешки е вижте.
18:17 24.06.2016
7 Роман Ценов
До коментар #5 от "Чичу Ади":
Наистина ТВР Церебра е страхотен автомобил.19:41 24.06.2016
8 Роман Ценов
До коментар #5 от "Чичу Ади":
И още досега от тези автомобили бях чувал само ТВР Серебра.Добра статия.19:42 24.06.2016
9 Симеон Тасев
21:03 24.06.2016
10 СамоСелянитеКаратБМВ МустангаЕномерЕдно
10:59 25.06.2016
11 Danieov
Коментиран от #12
14:22 25.06.2016
12 Скаридата
До коментар #11 от "Danieov":
И да си учил, как по честен път ще купиш, едната струва хххххх, кога и в кой живот? Това са коли за мамини синчета.15:16 25.06.2016
13 Kendo
22:44 13.02.2017
14 ФордФиеста
20:39 25.03.2017
15 Майна
21:11 05.06.2017