Веднага след като в края на 90-те Toyota и Honda вадят своите компактни кросоувъри RAV4 и CR-V, този сегмент започва да набира популярност. Малко след това, през 2002-а, екип от 25 човека от отделите за продуктово планиране, инженеринг, дизайн и бизнес развитие на Nissan, започва 12-месечен проект в техническия център на компанията в Япония, за да разработи следващото поколение Nissan Almera. Замислен предварително да стъпва върху малко по-големи размери спрямо предходното поколение, той трябва да се конкурира със SEAT Altea и Golf Plus.
Като модел, предназначен първоначално само за европейския пазар, на инженерите в Европейския технически център на Nissan (NTCE) в Кранфилд, Великобритания, е възложена задачата да разработят концепция за това, което в крайна сметка се превърна в първото поколение Nissan Qashqai. Още с появата си този компактен кросоувър става хит и до днес е един от бестселърите на марката. Qasqai бележи стабилен ръст в Европа, удвоявайки продажбите от 316 000 бройки през 2002 до 714 000 бройки през 2009-а.
През 2010 Nissan пое лидерството с лансирането на Nissan Juke, своят компактен кросоувър, извеждайки напълно нов сектор на масовия пазар. Juke успя да реализира над 650 000 бройки само в Европа (над 1 млн. в световен мащаб), издълбавайки пазар за малките кросоувъри, който днес се изразява в годишни продажби от 700 000 бройки в Европа. Новото поколение на X-Trail, лансирано през 2014, пък завърши гамата – привличайки по-традиционните купувачи на SUV автомобили.
Подробна информация за всички модели на Nissan
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Иван Господинов
Коментиран от #2
10:15 28.06.2016
2 гост
До коментар #1 от "Иван Господинов":
Те затова се избиват да ги купуват сигурно.Просто са добри коли и предлагат достатъчно качество за цената си. В Англия са много продавани всичките им модели, от Микра, през Юк, до Лийф. В Америка много популярни са Навара и Мурано. През последните години много доре се представят, няма спор, пускат подходящи модели за пазара с приличен и интересен дизайн, а не немската несиметрична скука с 4 компресора.
Коментиран от #3
11:03 28.06.2016
3 четири компресора
До коментар #2 от "гост":
Гостенино, така наречената от теб немска скука с 4 компресора е върхът в автомобилостроенето от много години. Кога уродливите недоразумения на нисан ще сътворят подобен шедьовър - никога!А коментар номер 1 е напълно прав - всичко в нисан лъха на евтиния и гнусен дизайн. Това е положението, свиквай с този им статут!!!!!
Коментиран от #4, #8, #10
11:15 28.06.2016
4 The King
До коментар #3 от "четири компресора":
Да и GT-R лъха на всичко, каквото кажеш, но ще скъса всяка една немска скука, та била тя и 16 компресора. Иначе кросоувърчетата на Нисан са си много ОК. Казах!13:40 28.06.2016
5 Хърбав
Турчалятя и циганята да се пука от яд
14:00 28.06.2016
6 pLEZE
Японците от години правят най-добрите SUV 4X4
14:01 28.06.2016
7 Мммм
17:15 28.06.2016
8 Fake
До коментар #3 от "четири компресора":
Пич ти се на...ра и си седна в ла..то . Не разбираш от коли , насочи се към шивачеството19:56 28.06.2016
9 Гост
20:14 28.06.2016
10 Десислав Попов
До коментар #3 от "четири компресора":
21:54 28.06.2016
11 МоТо
Германците залагат на повече комфорт,обезшумяване и лукс отвътре,естествено за това се плаща!Лошото е че електрониката им става все по-сложна и кахърна - скъпа за поддръжка.Заедно с това,сякаш нарочно се занижава дълговечността на определени детайли и възли - с цел печалба от резервни части ли,или да те накарат да купиш новия модел?Кой се отърва от безпроблемна кола,почти без ремонти?
Японеца залага на качество на сглобка и достатъчен пробег без ремонти,за да се убедиш че това е логичния(икономичния) избор пак и пак .Избягват се излишния лукс и оскъпяване с цел да се поддържа конкурентна(атрактивна) цена.Хубаво е че напоследък там се поотпуснаха малко и новите им коли са повече от достатъчно комфортни,но не за сметка на надеждността.
Немските коли не са лоши,но нещо качеството им (нови) напоследък - нещо не пасва на цената която искат .При Японските цена/качество повече си съответстват,тоест по-изгодната кола.
Имат Японците и немски лукс (без кахърите ),например Лексус,но той си е на цената на Мерцедес и БМВ.
Балканския манталитет ще си остане про-немски настроен,но виж в Азия и САЩ нямат хората такива скрупули,купуват си японски коли и хич не им пука !
23:29 01.07.2016