Last news in Fakti

28 Юни, 2016 10:09 6 954 11

Историята на кросоувърите с марка Nissan

  • nissan-
  • qasqai-
  • juke-
  • x-trail-
  • кросоувъри
Историята на кросоувърите с марка Nissan - 1

Веднага след като в края на 90-те Toyota и Honda вадят своите компактни кросоувъри RAV4 и CR-V, този сегмент започва да набира популярност. Малко след това, през 2002-а, екип от 25 човека от отделите за продуктово планиране, инженеринг, дизайн и бизнес развитие на Nissan, започва 12-месечен проект в техническия център на компанията в Япония, за да разработи следващото поколение Nissan Almera. Замислен предварително да стъпва върху малко по-големи размери спрямо предходното поколение, той трябва да се конкурира със SEAT Altea и Golf Plus.

Около 9 месеца след началото на процеса, на 13 декември 2002-а, екипът стига до решението, че новият модел не е жизнеспособен и не демонстрира иновацията, която Nissan иска да представи, или която клиентите са свикнали да очакват от водещ автомобилен производител. Така се ражда идеята за Qasqai. Следва период на тестове и сравнителни анализи, за да може екипът да оцени приложимостта от създаването на автомобил, който не се различава от X-Trail, но предлагащ комфорта и експлоатационните разходи на пътнически автомобил, ограничени в експлоатационните рамки на семеен хечбек.Историята на кросоувърите с марка Nissan

Като модел, предназначен първоначално само за европейския пазар, на инженерите в Европейския технически център на Nissan (NTCE) в Кранфилд, Великобритания, е възложена задачата да разработят концепция за това, което в крайна сметка се превърна в първото поколение Nissan Qashqai. Още с появата си този компактен кросоувър става хит и до днес е един от бестселърите на марката. Qasqai бележи стабилен ръст в Европа, удвоявайки продажбите от 316 000 бройки през 2002 до 714 000 бройки през 2009-а.

Nissan Qashqai бе представен пред световната публика по време на Автомобилен салон Париж през 2006, а в продажба влезе през февруари 2007. Независимо от първоначалната сдържаност, той се превърна в най-успешният модел в 80-годишната история на Nissan. Към края на 2007, Nissan вече бе продал близо 100 000 бройки от Qashqai в Европа, а сега, 8 години по-късно, в световен мащаб са реализирани над 2,6 млн. автомобила.Историята на кросоувърите с марка Nissan

През 2010 Nissan пое лидерството с лансирането на Nissan Juke, своят компактен кросоувър, извеждайки напълно нов сектор на масовия пазар. Juke успя да реализира над 650 000 бройки само в Европа (над 1 млн. в световен мащаб), издълбавайки пазар за малките кросоувъри, който днес се изразява в годишни продажби от 700 000 бройки в Европа. Новото поколение на X-Trail, лансирано през 2014, пък завърши гамата – привличайки по-традиционните купувачи на SUV автомобили.

Миналата година продажбите на кросоувър автомобили Nissan в Европа надхвърлиха 400 000 [3], съставлявайки комбиниран пазарен дял от 12,7%. През 2014 над 240 000 клиента избраха новаторския Nissan Qashqai заради неговия стил, ефикасност и модерни технологии. Днес Nissan предлага по-широка гама от кросоувъри, с по-широк микс от двигатели, сравнен с всеки друг производител.Историята на кросоувърите с марка Nissan

Подробна информация за всички модели на Nissan


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Иван Господинов

    2 4 Отговор
    Много са грозни и смърдят на евтиния.

    Коментиран от #2

  • 2 гост

    5 1 Отговор

    До коментар #1 от "Иван Господинов":

    Те затова се избиват да ги купуват сигурно.
    Просто са добри коли и предлагат достатъчно качество за цената си. В Англия са много продавани всичките им модели, от Микра, през Юк, до Лийф. В Америка много популярни са Навара и Мурано. През последните години много доре се представят, няма спор, пускат подходящи модели за пазара с приличен и интересен дизайн, а не немската несиметрична скука с 4 компресора.

    Коментиран от #3

  • 3 четири компресора

    1 4 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Гостенино, така наречената от теб немска скука с 4 компресора е върхът в автомобилостроенето от много години. Кога уродливите недоразумения на нисан ще сътворят подобен шедьовър - никога!
    А коментар номер 1 е напълно прав - всичко в нисан лъха на евтиния и гнусен дизайн. Това е положението, свиквай с този им статут!!!!!

    Коментиран от #4, #8, #10

  • 4 The King

    4 1 Отговор

    До коментар #3 от "четири компресора":

    Да и GT-R лъха на всичко, каквото кажеш, но ще скъса всяка една немска скука, та била тя и 16 компресора. Иначе кросоувърчетата на Нисан са си много ОК. Казах!
  • 5 Хърбав

    4 1 Отговор
    Много по-добро,комфортно и надеждно от всякакъв немски/ислямски боклук.Немците никога не са могли да правят истински джипове като японците!
    Турчалятя и циганята да се пука от яд
  • 6 pLEZE

    4 1 Отговор
    О,боже,боже селяните циганите и турците от махалите отново взеха да подкрепят чупливите немски,НЕ комфортни каручки.
    Японците от години правят най-добрите SUV 4X4
  • 7 Мммм

    2 0 Отговор
    "4 компресора", правят ги с 4 за да им останат след 100х.км 0 компресора, а за дизайна да японците не могат да направят точно такъв ръбат и груб като самите шваби познаващи само правите линии и не запознати въобще с великолепните извивки и различни форми, та затова не могат от Нисан да направят такъв ужасен шедьовър като немският.
  • 8 Fake

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "четири компресора":

    Пич ти се на...ра и си седна в ла..то . Не разбираш от коли , насочи се към шивачеството
  • 9 Гост

    2 0 Отговор
    Защо в статията не се поменава доста сполучливия Murano? Сравнението между него и гореизброените е нелепо!
  • 10 Десислав Попов

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "четири компресора":

  • 11 МоТо

    0 0 Отговор
    Кога ще спре този вечен спор Немско с/у Японско!
    Германците залагат на повече комфорт,обезшумяване и лукс отвътре,естествено за това се плаща!Лошото е че електрониката им става все по-сложна и кахърна - скъпа за поддръжка.Заедно с това,сякаш нарочно се занижава дълговечността на определени детайли и възли - с цел печалба от резервни части ли,или да те накарат да купиш новия модел?Кой се отърва от безпроблемна кола,почти без ремонти?
    Японеца залага на качество на сглобка и достатъчен пробег без ремонти,за да се убедиш че това е логичния(икономичния) избор пак и пак .Избягват се излишния лукс и оскъпяване с цел да се поддържа конкурентна(атрактивна) цена.Хубаво е че напоследък там се поотпуснаха малко и новите им коли са повече от достатъчно комфортни,но не за сметка на надеждността.
    Немските коли не са лоши,но нещо качеството им (нови) напоследък - нещо не пасва на цената която искат .При Японските цена/качество повече си съответстват,тоест по-изгодната кола.
    Имат Японците и немски лукс (без кахърите ),например Лексус,но той си е на цената на Мерцедес и БМВ.
    Балканския манталитет ще си остане про-немски настроен,но виж в Азия и САЩ нямат хората такива скрупули,купуват си японски коли и хич не им пука !