По време на Женевския автомобилен салон през далечната 1955 година новият Citroen DS за първи път попада в полезрението на публиката. Сред морето от следвоенни скучни автомобили този шедьовър се откроява веднага, а най-интересното е, че и днес си остава най-красивия Citroen. По онова време хората не са толкова обременени от промиващите мозъка средства за масова информация и определено са жадни за новости. Това още повече засилва ефектът от новата френска кола. Резултатът е 12 000 поръчани DS-а само за първия ден на изложението. На какво обаче се дължи този уникален успех?
Красивото тяло на "Богинята" е нарисувано от авиационния инженер Фламинио Бертони, който изпълнява блестящо своята работа, създавайки солиден и същевременно аеродинамичен автомобил. Освен това DS впечатлява с изключително много екстри, които днес се интегрират в болшинството автомобили, но водят началото си именно от DS. Мнозина от съвременните автомобилни експерти заявяват, че DS е изменил ъгълът, под който сега гледаме на автомобилите.Що се отнася до техническата част на DS, то колата впечатлява с уникалното си хидропневматично окачване, което праща в небитието традиционните стоманени пружини, заменяйки ги със специални балони, пълни с въздух под налягане. Системата позволява да бъде изменян клиренсът на автомобила, но най-важното е, че возията става изключително мека и комфортна. Освен това пълното с газ и течности окачване успява да държи колелата в непрекъснат контакт с асфалта, с което се повишава и стабилността на колата.
Перфектният DS се произвежда цели 20 години - от 1955 до 1975 година, но и днес по пътищата на Европа и у нас могат да се срещнат движещи се екземпляри, достойни за уважение. За съжаление френската марка непрекъснато отстъпва от своите принципи и ключови ценности. Днес хидравличното окачване и редица други нововъведения от миналото отсъстват от всички нови модели на Citroen, въпреки че емблемата DS вече е като отделен бранд. Според много от експертите ако компанията беше запазила тези си оригинални ценности, сега нямаше да е сред западащите.
DS и C6
През 2004 година французите се опитват да направят своеобразен ренесанс и пускат автомобила С6 - фантастичен от дизайнерска гледна точка, но за жалост с печална съдба. Сега интерес представляват някои от концепциите на марката, като Numero 9, например, но те така и не стигат до серийно производство. Единственото спасение за марката е да се опита да възроди някои от ретро формите на своите автомобили и да им придаде иновативна технологична същност. Дали обаче ще се случи това?
Numero 9
Технически характеристики и разход на гориво за всички автомобили
Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 3 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Фенът
11:37 27.07.2016
2
11:48 27.07.2016
3 Караиванов
12:10 27.07.2016
4 незнайко
12:30 27.07.2016
5 Lexus RX450
Ходихме да гледаме за съпругата DS 4 - 54 599 лв....абе тея луди ла са?!!! И тея DS кога се отделиха от ситроен и си повярваха че са голяма марка???
Да продаваш DS 4 на цената на Лексъс ЦТ200 Хибрид - еми пълни глупаци са!
Единственото хубаво на DS моделите от 2016-та е че вече я няма п.тката на емблемата!!!
Коментиран от #7
13:08 27.07.2016
6 Христо
13:49 27.07.2016
7 Краси
До коментар #5 от "Lexus RX450":
Каква "п.тката на емблемата" те гони!? Ситроена нали беше с "борче" за емблема според вещите разбирачи германофили?P.S. Иначе и аз мисля, че Ситроен, както и повечето други "обикновени" производители, нещо прекаляват с цените си и скоро не се виждам пак да изплащам чисто нова кола.
Коментиран от #11
14:15 27.07.2016
8 Четящ
14:18 27.07.2016
9 НАБЛЮДАТЕЛ
В ТЯХ СЕ ВОЗИ ВЕЧЕ 3 ПОКОЛЕНИЕ!
14:19 27.07.2016
10 binjiri
15:21 27.07.2016
11 Фенът
До коментар #7 от "Краси":
Човека сигурно имаше предвид емблемата на РЕНО-то.Коментиран от #12
15:40 27.07.2016
12
До коментар #11 от "Фенът":
Да бе опита се да е много оригинален, ама се обърка нещо.16:09 27.07.2016
13 Кофата
17:55 27.07.2016
14 Николов
17:58 27.07.2016
15 николай
18:11 27.07.2016
16 като гост
Коментиран от #17
18:14 27.07.2016
17 като гост
До коментар #16 от "като гост":
ситроен Кактус е разкошен СУВ - освен това като му се свалят седалките, става като товарен ван. страшно ми харесва, но нема пари за да го купя. затова ще карам Секънд Едишън. но ако говорим за боклуци, изобщо не са боклузци доста от новите модели. Дойс-а, който е на снимката или Девата е чудесен ретро автомобил- почти не се обръща. не гори много, лесно маневрен и управляем. и все пак ретро модата не може да се конкурирас изчистените силуети на новите Ауди А6 и други. новото си е ново. не виждам причина да се носталгираме по този ретро? аз предпочитам нов автомобил, например Чевролет калос или друг, но без всякаквии сателитни компютърни екстри, защото не обичам много електроника в автомобила. ако нещо се скапе на път ставаш безпомощен... но пък са страхотни новите коли, например Тойотите са супер, Хондите ид руги. ситроен кактус е един страшно практичен СУВ, който заедно с Рено Каптур и ниссан Джуке нямат никакви проблеми из средно каменисти и калотии терени. разбира се, в големи каменни и водни терени и кал могат да издрапат само яки джипове и с огромни гуми. ние говорим за практичев автомобил, на който да разчиташ по асфалт, разкаляни селски пътища и ако се наложи да преминеш и през леко заснежена поляна. оттам нагоре който е маниак на Офф-Роуда, има си паджеро, Пух, чероки и яки джипхки за такива фенове... ситроените не са лоши автомобили. Ако се поддържа експлоатационно и горивото не е скапано може да изкара и половин милион километра без да се усети липса на мощност. не са никак лоши.18:22 27.07.2016
18 Маринчо Драгнев
18:34 27.07.2016
19 Итало фен
Коментиран от #21
19:45 27.07.2016
20 Панов
Коментиран от #31
22:35 27.07.2016
21 Никой
До коментар #19 от "Итало фен":
С. Льоб караше Пежо. Не знам защо все ги бъркате. В момента Пежо и Рено са много по-добре от Ситроен.Коментиран от #22, #24
23:35 27.07.2016
22 Име:
До коментар #21 от "Никой":
С.Льоб кара и ситроен ксара и C4!01:09 28.07.2016
23 red
Колкото до Ситроен като цяло не знам защо не им се получава. В началото на века бяха много напред. Пуснаха Пикасо,който си беше един страхотен автомобил. След това пуснаха С5, С4 , С6. Наскоро реших да прегледам какво се предлага в момента на пазара и останах много разочарован като цяло. Това което аз търся е семеен автомоби от класа на С5 и С6 за предпочитане комби. Вече няма С6 , което ме изненада. Остава С5. И следва още една изненада. Големите бензинови двигатели ги няма. Реално се предлага с два малки бензиново двигателя. Казвам си ок ще видя дизелите. Тук е малко по-добре. Имат 6 двигателя. От тях само ми V6 240hp ми хваща окото и не защото съм фен на високите скорости , а просто защото искам , кокато се натоварим с жената и децата, напълним багажника и сложим една кутия на тавана, да не се влача по магистралата и да си карам нормално.Отивам в представителството във Варна и хората много любезни , но дилъра все се опитва да ме насочи към по-малките дизели. Не успя естествено и се оказа , че реално трябва да чакам адски много време за този модел, защото просто я нямат в България, а и произвежданите бройки не били много и ние не сме сред приоритетните пазари на Ситроен. Тотално ме отказаха.
Въобще забелязах , че почти всички европейски произведители са поизоставили този клас автомобили и наблягат на ниския и средния клас. Във високия имаш избор на двигатели , но от тях реално един или два са подходящи. При рено е много зле работата. При италианците е същото. Опел имат повече опции. При японците се забелязват същите тенденции. Трите големи германски произведители са добре. Имат големи бензинови и дизелови двигатели , но това буквално свива избора то три марки. Къде са Пежо, Рено, Ситроен , Фиат, Алфа, Хонда, Тойота, Субару ?
Коментиран от #27, #30
08:50 28.07.2016
24 BGman
До коментар #21 от "Никой":
Личи си, че не разбираш много, но за сметка на това се изказваш много смело. С. Льоб караше Ситроен, да не говорим че Пежо-Ситроен са заедно умнико.08:51 28.07.2016
25 Иван
13:04 28.07.2016
26 Гост
13:35 28.07.2016
27 Джими
До коментар #23 от "red":
Вие ако така и жена си избирате , ще останете "Вечния ерген"Коментиран от #28
06:00 29.07.2016
28 red
До коментар #27 от "Джими":
Аз жена отдавна си имам. И нали сещаш, че когато си решил да дадеш едни 70-80К за кола ще избираш внимателно.09:06 29.07.2016
29 кроко
10:26 29.07.2016
30 кара доста
До коментар #23 от "red":
Ц5 има и с 3-литров атмосферен бензин.Дизелови също има 3-литрови.HDI 2.0-163к.с. също не е лош вариант.Дори е оптимален като икономичност и пъргавина.Окачване има и на пружини има и хидроактив.При хидроактива возенето е наистина удоволствие,въпреки че е далече от возията на СХ,БХ,ХМ.А също има и 2.2HDI с 204к.с.но май не се произвеждат вече.Модела обаче вече е 8 год.в производство и се усеща,че е поостарял.Което не го прави лош обаче.18:31 07.08.2016
31 кара доста
До коментар #20 от "Панов":
Този клип съм го гледал.Единствено мерца можеше да се сравнис със ситроена.Голям смях като минаваха през бабуните😛😛😛😛18:36 07.08.2016