Last news in Fakti

27 Юли, 2016 11:03 24 274 31

Върнете истинските Citroen-и

  • citroen-
  • ds
Върнете истинските Citroen-и - 1
По време на Женевския автомобилен салон през далечната 1955 година новият Citroen DS за първи път попада в полезрението на публиката. Сред морето от следвоенни скучни автомобили този шедьовър се откроява веднага, а най-интересното е, че и днес си остава най-красивия Citroen. По онова време хората не са толкова обременени от промиващите мозъка средства за масова информация и определено са жадни за новости. Това още повече засилва ефектът от новата френска кола. Резултатът е 12 000 поръчани DS-а само за първия ден на изложението. На какво обаче се дължи този уникален успех?Върнете истинските Citroen-и
Красивото тяло на "Богинята" е нарисувано от авиационния инженер Фламинио Бертони, който изпълнява блестящо своята работа, създавайки солиден и същевременно аеродинамичен автомобил. Освен това DS впечатлява с изключително много екстри, които днес се интегрират в болшинството автомобили, но водят началото си именно от DS. Мнозина от съвременните автомобилни експерти заявяват, че DS е изменил ъгълът, под който сега гледаме на автомобилите.Що се отнася до техническата част на DS, то колата впечатлява с уникалното си хидропневматично окачване, което праща в небитието традиционните стоманени пружини, заменяйки ги със специални балони, пълни с въздух под налягане. Системата позволява да бъде изменян клиренсът на автомобила, но най-важното е, че возията става изключително мека и комфортна. Освен това пълното с газ и течности окачване успява да държи колелата в непрекъснат контакт с асфалта, с което се повишава и стабилността на колата.Върнете истинските Citroen-и
Перфектният DS се произвежда цели 20 години - от 1955 до 1975 година, но и днес по пътищата на Европа и у нас могат да се срещнат движещи се екземпляри, достойни за уважение. За съжаление френската марка непрекъснато отстъпва от своите принципи и ключови ценности. Днес хидравличното окачване и редица други нововъведения от миналото отсъстват от всички нови модели на Citroen, въпреки че емблемата DS вече е като отделен бранд. Според много от експертите ако компанията беше запазила тези си оригинални ценности, сега нямаше да е сред западащите.Върнете истинските Citroen-и

DS и C6

През 2004 година французите се опитват да направят своеобразен ренесанс и пускат автомобила С6 - фантастичен от дизайнерска гледна точка, но за жалост с печална съдба. Сега интерес представляват някои от концепциите на марката, като Numero 9, например, но те така и не стигат до серийно производство. Единственото спасение за марката е да се опита да възроди някои от ретро формите на своите автомобили и да им придаде иновативна технологична същност. Дали обаче ще се случи това?Върнете истинските Citroen-и

Numero 9

Технически характеристики и разход на гориво за всички автомобили


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 3 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Фенът

    7 0 Отговор
    Унекален автомобил! След DC-то, бранда Ситроен произвежда само боклуци, за съжаление. Имах удоволствието да се возя в такъв автомобил.Усещането е уникално, като в лодка или самолет. Влиза и излиза от остър завой на скорост и не се отклонява от траекторията на завоя и сантиметър. Няма обръщане. Май старото поколение автомобили от онези времена са в пъти по добри от сегашните, независимо от глезотиите в тях.
  • 2

    6 0 Отговор
    Икона
  • 3 Караиванов

    5 0 Отговор
    Много добра статия, дано има повече такива в световен мащаб, та от Ситроен да се усетят какво правят и как затриват една легендарна марка.
  • 4 незнайко

    3 1 Отговор
    Достатъчно е да направят С6 с предна и задна част от стария модел а купето от новия. Ще бъде убиец. Ако сложат и хидравликата ще "избият рибата". защо дизайнерите не го правят няма обяснение.
  • 5 Lexus RX450

    3 4 Отговор
    Как няма да са западаща компания с тези цени?!

    Ходихме да гледаме за съпругата DS 4 - 54 599 лв....абе тея луди ла са?!!! И тея DS кога се отделиха от ситроен и си повярваха че са голяма марка???

    Да продаваш DS 4 на цената на Лексъс ЦТ200 Хибрид - еми пълни глупаци са!

    Единственото хубаво на DS моделите от 2016-та е че вече я няма п.тката на емблемата!!!

    Коментиран от #7

  • 6 Христо

    1 1 Отговор
    Наистина Ситроените са достойни за уважение. Возията им е неповторима.
  • 7 Краси

    4 0 Отговор

    До коментар #5 от "Lexus RX450":

    Каква "п.тката на емблемата" те гони!? Ситроена нали беше с "борче" за емблема според вещите разбирачи германофили?

    P.S. Иначе и аз мисля, че Ситроен, както и повечето други "обикновени" производители, нещо прекаляват с цените си и скоро не се виждам пак да изплащам чисто нова кола.

    Коментиран от #11

  • 8 Четящ

    1 0 Отговор
    Малка радакция за четящите! Фламинио Бертони е Италианец!
  • 9 НАБЛЮДАТЕЛ

    3 1 Отговор
    А ЛАДИТЕ И ВОЛГИТЕ?

    В ТЯХ СЕ ВОЗИ ВЕЧЕ 3 ПОКОЛЕНИЕ!

  • 10 binjiri

    3 0 Отговор
    "заменяйки ги със специални балони, пълни с въздух под налягане" - Лафът е : Боже , Боже , прибери си вересиите Боже !
  • 11 Фенът

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "Краси":

    Човека сигурно имаше предвид емблемата на РЕНО-то.

    Коментиран от #12

  • 12

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "Фенът":

    Да бе опита се да е много оригинален, ама се обърка нещо.
  • 13 Кофата

    3 1 Отговор
    Да направили са само един красив Ситроен и след него до ден днешен само боклуци!
  • 14 Николов

    3 0 Отговор
    Автора не е споменал нищо за XM който в най високото си изпълнение EXCLUSIVE е един великолепен автомобил.
  • 15 николай

    0 1 Отговор
    само Кия и ще няколко бранда ще останат накрая
  • 16 като гост

    2 2 Отговор
    Не бих казал, че Цитроените са боклуци днес... например малкият Саксо е изключително икономичен автомобил, с учудваща лекота на управление, добра стабилност на пътя и страшно маневрен мъник. всеки има някакви еталони разбира се, но ХМ е много стабилен, а баничарката Пикаса, вана Евазион, и Берлинго са практични возила. лично не бих си купил в момента Ситроен, заради високите цени нов модел, а на старо бих си купил главно евазион и баничарката Берлинго. за учудване е, че не гният лесно, макар и да не изглеждат на пръв поглед здрави като Фолксваген и Ауди, то държат доста. Вой познат експерт казва, че трудно се чупели, но пък главно предницата разбие ли се нещо сериозно, трябвало оправяне на доста неща по предницата. и въпреки това, ако се кара внимателно държи доста... ПСИ конзцерна дава добри продукти. не зная защо запада Ситроена по продажби, вероятно на високите цени се дължи това? Иначе, колите им са добри. разбира се, всеки модел е конкретен и не може да се обобщи. Но аз нямам предубеждения към Ситроен и Пежо - специално Пежо 307 е чудесен автомобил.

    Коментиран от #17

  • 17 като гост

    0 1 Отговор

    До коментар #16 от "като гост":

    ситроен Кактус е разкошен СУВ - освен това като му се свалят седалките, става като товарен ван. страшно ми харесва, но нема пари за да го купя. затова ще карам Секънд Едишън. но ако говорим за боклуци, изобщо не са боклузци доста от новите модели. Дойс-а, който е на снимката или Девата е чудесен ретро автомобил- почти не се обръща. не гори много, лесно маневрен и управляем. и все пак ретро модата не може да се конкурирас изчистените силуети на новите Ауди А6 и други. новото си е ново. не виждам причина да се носталгираме по този ретро? аз предпочитам нов автомобил, например Чевролет калос или друг, но без всякаквии сателитни компютърни екстри, защото не обичам много електроника в автомобила. ако нещо се скапе на път ставаш безпомощен... но пък са страхотни новите коли, например Тойотите са супер, Хондите ид руги. ситроен кактус е един страшно практичен СУВ, който заедно с Рено Каптур и ниссан Джуке нямат никакви проблеми из средно каменисти и калотии терени. разбира се, в големи каменни и водни терени и кал могат да издрапат само яки джипове и с огромни гуми. ние говорим за практичев автомобил, на който да разчиташ по асфалт, разкаляни селски пътища и ако се наложи да преминеш и през леко заснежена поляна. оттам нагоре който е маниак на Офф-Роуда, има си паджеро, Пух, чероки и яки джипхки за такива фенове... ситроените не са лоши автомобили. Ако се поддържа експлоатационно и горивото не е скапано може да изкара и половин милион километра без да се усети липса на мощност. не са никак лоши.
  • 18 Маринчо Драгнев

    3 0 Отговор
    влюбен съм в този автомобил - нямам думи , прекрасен е !
  • 19 Итало фен

    2 1 Отговор
    те може да са боклуци според някои,но нали С.Льоб стана деветкратен шампион именно със Ситроен

    Коментиран от #21

  • 20 Панов

    1 0 Отговор
    Не виждам абсолютно никъде да се споменава СХ(1974-1992), първоприемникът на ДС, заменен от проблемният в първите си години Пежо-ХМ, чак след който се появява Пежо-С6. Именно СХ е автомобилът, който е последният истински Ситроен, включващ в себе си всички технически постижения и нововъведения на марката към този момент. Дирави управление, ненадминато и до момента по здравина, лекота и комфорт на управление, предно окачване с напречни носачи, не позволява да потъва предницата при спиране. Недомислието "макферсон" изцяло липсва при тази кола. Най-бързият дизелов автомобил в клас executive, за 1989 година. Спирачната система НЕ позволява странично занасяне на автомобила, дори при частично мокър път. Отделно от това, вече 30 години този модел продължава да работи безпроблемно, при който си го има, без съществени забележи, с изключение на ръждата, но коя кола на 30 години, всекидневна, е пощадена от нея? Статия мога да напиша за точно този модел. Има клип в ютуб, сравнени са мерц 124, ауди 100, фиат крома и Ситроен Сх. Вижте го, истински е от 1991-2 година някъде.

    Коментиран от #31

  • 21 Никой

    0 2 Отговор

    До коментар #19 от "Итало фен":

    С. Льоб караше Пежо. Не знам защо все ги бъркате. В момента Пежо и Рено са много по-добре от Ситроен.

    Коментиран от #22, #24

  • 22 Име:

    3 0 Отговор

    До коментар #21 от "Никой":

    С.Льоб кара и ситроен ксара и C4!
  • 23 red

    3 0 Отговор
    Кактуса много трудно може да се нарече SUV. За да наречеш една кола SUV не стига само да има по-голям клиърънс. Задължително трябва и централния диференциал да е затворен, а най-добре и задния да е Торсен. Важни са и двигателите.Тук са прекалено слабички. Колата не е лоша , но има две неща заради които не бих си я взел дори и втора ръка. Малите двигатели ( ако се кара само в града няма проблеми) и липсата на чист автоматик. Засега се предлагат с ръчна кутия и роботизирана кутия. Карал съм кола с роботизирана кутия и е отвратително.
    Колкото до Ситроен като цяло не знам защо не им се получава. В началото на века бяха много напред. Пуснаха Пикасо,който си беше един страхотен автомобил. След това пуснаха С5, С4 , С6. Наскоро реших да прегледам какво се предлага в момента на пазара и останах много разочарован като цяло. Това което аз търся е семеен автомоби от класа на С5 и С6 за предпочитане комби. Вече няма С6 , което ме изненада. Остава С5. И следва още една изненада. Големите бензинови двигатели ги няма. Реално се предлага с два малки бензиново двигателя. Казвам си ок ще видя дизелите. Тук е малко по-добре. Имат 6 двигателя. От тях само ми V6 240hp ми хваща окото и не защото съм фен на високите скорости , а просто защото искам , кокато се натоварим с жената и децата, напълним багажника и сложим една кутия на тавана, да не се влача по магистралата и да си карам нормално.Отивам в представителството във Варна и хората много любезни , но дилъра все се опитва да ме насочи към по-малките дизели. Не успя естествено и се оказа , че реално трябва да чакам адски много време за този модел, защото просто я нямат в България, а и произвежданите бройки не били много и ние не сме сред приоритетните пазари на Ситроен. Тотално ме отказаха.
    Въобще забелязах , че почти всички европейски произведители са поизоставили този клас автомобили и наблягат на ниския и средния клас. Във високия имаш избор на двигатели , но от тях реално един или два са подходящи. При рено е много зле работата. При италианците е същото. Опел имат повече опции. При японците се забелязват същите тенденции. Трите големи германски произведители са добре. Имат големи бензинови и дизелови двигатели , но това буквално свива избора то три марки. Къде са Пежо, Рено, Ситроен , Фиат, Алфа, Хонда, Тойота, Субару ?

    Коментиран от #27, #30

  • 24 BGman

    1 0 Отговор

    До коментар #21 от "Никой":

    Личи си, че не разбираш много, но за сметка на това се изказваш много смело. С. Льоб караше Ситроен, да не говорим че Пежо-Ситроен са заедно умнико.
  • 25 Иван

    1 0 Отговор
    Да, Пежо купува Ситроен някъде през 80-те години. Но мисля, че и днес все още новите модели на С 5 се предлагат с хидропневматично окачване и същевременно със стандартно, което е по- евтино. Аз лично много уважавам марката. Карам 20 годишна Ксантия, която по возия не отстъпва на много нови модели. И съм доволен от дизеловия 1,9 л турбодизелов двигател. За бензиновите варианти нямам поглед, не зная дали и те са също толкова надеждни.
  • 26 Гост

    1 0 Отговор
    Ситроен не е това което беше.И с тоя DS бранд се пообъркаха.И тая Американка шеф още по зле.Хич не са добре.
  • 27 Джими

    2 1 Отговор

    До коментар #23 от "red":

    Вие ако така и жена си избирате , ще останете "Вечния ерген"

    Коментиран от #28

  • 28 red

    1 0 Отговор

    До коментар #27 от "Джими":

    Аз жена отдавна си имам. И нали сещаш, че когато си решил да дадеш едни 70-80К за кола ще избираш внимателно.
  • 29 кроко

    2 0 Отговор
    Наследника CX не му отстъпва, пак е със същото окачване, но понеже не може да блесне с нещо повече от DS, не е толкова популярен.
  • 30 кара доста

    1 0 Отговор

    До коментар #23 от "red":

    Ц5 има и с 3-литров атмосферен бензин.Дизелови също има 3-литрови.HDI 2.0-163к.с. също не е лош вариант.Дори е оптимален като икономичност и пъргавина.Окачване има и на пружини има и хидроактив.При хидроактива возенето е наистина удоволствие,въпреки че е далече от возията на СХ,БХ,ХМ.А също има и 2.2HDI с 204к.с.но май не се произвеждат вече.Модела обаче вече е 8 год.в производство и се усеща,че е поостарял.Което не го прави лош обаче.
  • 31 кара доста

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "Панов":

    Този клип съм го гледал.Единствено мерца можеше да се сравнис със ситроена.Голям смях като минаваха през бабуните😛😛😛😛