Тази вечер ще видим едно много неочаквано съревнование - един от царете на пистата - BMW M2 срещу малкия спортен кросоувър на Porsche. Обикновенно SUV автомобилите не се свързват с каране по писта, но моделите на няколко производителя го могат и то много, както ще видим във видеото. M2-ката на баварците е един от най-бързите в класа на достъпните спортни коли и разполага с 3.0-литров турбо двигател с мощност от 367 конски сили и 465 нютонметра въртящ момент. Macan Turbo от своя страна, разполага с 3.6-литров V6 битурбо с мощност от 400 конски сили и 550 нютонметра, но притежава задвижване на четирите колела, което не носи забавления, но увеличава значително сцеплението на тежкия SUV.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 РСА
И двете машини дадоха по 46 сек. време - това както и да го погледнем е безапелационен успех за джипа на Порше и тотален провал за прехваленото БМВ! Прословутия "спортист", който би трябвало да отнесе на пистата много по-тежкия от него джип, без всякакви проблеми, сега дава равно време с него, това си е пълен провал! Да не забравяме, че при много направени обиколки, джипчето спокойно може да даде и по-добро време от прехваленото БМВ.
П.С. - Преди време имаше публикация във Факти, на която сравняваха на писта Форд Фокус РС, със същото БМВ - еми.....яростно оплюваната марка Форд, по бг форумите, СКАПА ТОТАЛНО БМВ - ето!
По принцип, всичко си е маркетинг и реклама! Някой набедил БМВ за много спортна марка и толкоз. А фактите говорят за значителни пропуски точно в "спортния" характер на прехвалените бмв - ета!
Коментиран от #2, #17
08:19 31.07.2016
2
До коментар #1 от "РСА":
Много точен коментар , сега ще си чакаме хукните и минусите от заклетите фенове.Коментиран от #3
09:23 31.07.2016
3 Никой
До коментар #2 от " ":
2 напълно различни коли с различни цени, 4х4 срещу задно на тая къса писта, 400 срещу 360к.с., 2 турбота срещу 1, ПДК срещу ръчка, скъп и наблъскан с тенология СУВ срещу кола за ентусиасти. Технологията в последно време ни позволява да се преборим с теглото в завоите.Коментиран от #5, #7
11:21 31.07.2016
4 Wishmaster
Разликата би трябвало да е малко по-голяма обаче може би причините са че:
- БМВто е с ръчна скоростна кутия
- Дори и тест пилота разбира че това сравнение е безмислено и може би това се отразява на карането му. Защо не го направиха сравнението с БМВ Х6 М .Другият път Тойота Тундра срещу Рено клио РС.
12:13 31.07.2016
5 CL500
До коментар #3 от "Никой":
...''Технологията в последно време ни позволява да се преборим с теглото в завоите.''Тук ме развесели :-) Някоя твоя технология може и да се преборва с теглото, ама ФИЗИКАТА - НЕ! :-)
То главано и затова Порше ГТ3 РС (само със задно) прави крив новия ГТР и то не на писта, а на драг. Малко му отстъпва по мощност и вътящ момент, нооооооо - по-леко е с 300 кила!
Все едно да кажа, че моя ЦЛ500 с 388 коня се намесва при бегачките, хахаха. С тия 2 тона няма къде да ходя :-)
Коментиран от #6
17:10 31.07.2016
6 Никой
До коментар #5 от "CL500":
Видя какво се случи на видеото нали? В миналото не бихме си помислили Кайен да мине М3 на писта. Фактът е че в последно време работата по окачването напредва и вече сувове и седани правят смешни спортни коли отпреди 5-10 години на пистите. Съвсем скоро вече няма да има толкова голяма разлика в управлението. Единствената разлика е в забавата, която една кола може да ти предостави. В реалния свят като нищо този джип може и да е по-способен от спортна кола със задно но не това е всичко.Коментиран от #8, #9
17:26 31.07.2016
7
До коментар #3 от "Никой":
Ами за Форд Фокус РС който е постоянно оплюван и подценяван от БГ "експертите" и е много по-евтин, кво ша кажеш.Коментиран от #12
17:37 31.07.2016
8 Wishmaster
До коментар #6 от "Никой":
1.Това не е Кайен а е Макан2.Това не е М3 а е М2(с ръчка).
3.То и сега БМВто си го би.
4.Законите на физиката са ясни, по-голяма маса по голяма инерционна и центробежна сила. На магистралата няма завои за да усетиш ЦС и също при спиране може да спираш и 2 километра ама на пистата не е хубаво да страдаш от недозавиване или да започнеш да спираш километър преди завоя за да можеш да го вземеш така че огледаи се какви са истинските коли за писта и ще разбереш за какво става на въпрос(даже някои и дръжки за врати и седалки нямат), погледни и Радикала колко тежи и се замисли защо?
А Фокуса е звяр макар и подценяван понякога.
Коментиран от #10
18:03 31.07.2016
9 CL500
До коментар #6 от "Никой":
Няма как окачването да се пребори с няколко стотин кила отгоре в завой. И моята има актив боди контрол, но и да ти държи купето изправено, цялата кола ще се засурка яката в завоя :-) Просто векторчето на центробежната сила е бая дълго :-) Все пак нямаш гуми широки по 1 метър :-)Просто виж как един Ариел Атом или КТМ-а дето са малко по-големи от картинг и само с по 200-300 коня как размазват на писта супер спортните коли.
Коментиран от #11
18:17 31.07.2016
10
До коментар #8 от "Wishmaster":
Номер 6 говореше за близкото минало, тогава нямаше М2 и Макан, просто е искал да даде пример явно с подобни коли. Това че една доста по-тежка и с по-висок център на тежестта кола успява да завърши почти наравно с това БМВ, пък било то и с 30 коня по-малко не говори много добре за кола със спортни претенции, за физиката е безспорно че е така.19:53 31.07.2016
11 Никой
До коментар #9 от "CL500":
Какво ми говориш за Ариел Атом. Тука става въпрос за коли, използваеми в реалния свят. И не знам за Мерцедеса ти ама Поршето се представи много добре. Пича под мен обясни всичко.Коментиран от #13
20:04 31.07.2016
12 Никой
До коментар #7 от " ":
Най-добрият хот хеч в момента. Практичен и по-използваем по улиците от М2. Но затова има различни коли за различни хора ;) Някои искат практичност и бързина, други искат малко повече характер и "въртене". Състезания като това според мен са само повод за хейтърите да оплюят единия автомобил, без да разбират, че може да е по-добър в други по-субективни аспекти.20:08 31.07.2016
13 CL500
До коментар #11 от "Никой":
Човек, дадох ти пример с Ариел-а и то в сравнение с мнооого по-спортни коли от тия тук, само за да ти покажа как влияе теглото и то при много по-ниска мощност.Какво не можеш да схванеш?
Атносно статията, Поршето завършва добре, заради двойното задвижване, по-високата мощност и вероятно заради 2-ното турбо, което предполагам работи в по-широк оборотен диапазон.
Коментиран от #14, #15
20:45 31.07.2016
14 Wishmaster
До коментар #13 от "CL500":
Само да добавя че Поршето е с 7 степенен автомат със двоен съединител(PDK), смяната на предавките става мигновенно без да се губи никаква мощност при смяната, а БМВто беше с ръчна което е голям недостатък но пък е по забавно.Всъщност няма съвременен спортен автомобил които се цели във високи резултати да е на ръчка но за FUN е ненадминат.
Никой не оспорва добрите резултати на Поршето, то може ли да се очаква нещо друго от тях?
21:10 31.07.2016
15 Никой
До коментар #13 от "CL500":
Всичко което ти каза го споменах още в 1вия си коментар. Прибавих и развитието на окачването, защото само разлика от 60к.с, по-бърза скоростна кутия, 2ро турбо и 4х4 не могат да компенсират по-голямото тегло, ако не е използванан яката технология за самото управление. При тези темпове на развитие след време всички по-обикновени коли ще докарват подобни времена. Това че М2ката е по-забавната кола няма спор.21:50 31.07.2016
16 Чичу Ади
П.с. Модерните технологии не са в окачването, а в задвижването. В завой диференциала придава тягата към външните колела и така намалява недозавиването. Още преди 10 години имаше сравнение на Пежо 307 WRC и Мицубиши Лансър WRC, в което нагледно беше показано как едната кола с 5 диференциала взима с десети по-бързо завой от другата с 3. Кривата в завоя също беше доста различна.
Коментиран от #20
23:50 31.07.2016
17 BMW
До коментар #1 от "РСА":
В голяма грешка си приятел. Първо че поршето може да е по-голямо, но е и по мощно, така че няма значение че е бързо колкото БМВ. Ако сложиш още по тежък кайен или X6 M и те ще са по-бързи и от двете, защото са и доста по-мощни.Това са две коли от различен клас и според теб БМВ като са правили М2ката да не би да са си казали "Трябва да е по-бърза от макан"
Второ при много направени обиколки поршето може да даде по-добро време, но по същия начин и М2 ката може да даде още по-добро време, така че и това изказване е безмислено.
Третото е за фокуса. На тази съшата писта със друг шофьор, М2ката направи 46.7 секунди, фокуса 46.8. Това не ми изглежда скапване, по скоро наравно. Не знам на коя писта си гледал, но има огромно значение. На различни писти ще дават различни времена с малки разлики. На някоя една ще е по-бърза и обратното. Не виждам какво странно има в това няколко коли с почти еднакви характеристики да дават еднакво време. Кога от БМВ или който да било (освен деца) са казали че М2ката е най-бързата кола, която бие всичко друго ? Никога. И от кога добра спортна кола значи да е по-бърза от всички други подобни ? Явно на теб ти е грешно разбирането за спортна кола и спортна марка, за да правиш такива заключения по времена от клипове, които си гледал в интернет.
02:42 01.08.2016
18 BMW
Това са две коли от различен клас и според теб БМВ като са правили М2ката да не би да са си казали "Трябва да е по-бърза от макан"
Второ при много направени обиколки поршето може да даде по-добро време, но по същия начин и М2 ката може да даде още по-добро време, така че и това изказване е безмислено.
Третото е за фокуса. На тази съшата писта със друг шофьор, М2ката направи 46.7 секунди, фокуса 46.8. Това не ми изглежда скапване, по скоро наравно. Не знам на коя писта си гледал, но има огромно значение. На различни писти ще дават различни времена с малки разлики. На някоя една ще е по-бърза и обратното. Не виждам какво странно има в това няколко коли с почти еднакви характеристики да дават еднакво време. Кога от БМВ или който да било (освен деца) са казали че М2ката е най-бързата кола, която бие всичко друго ? Никога. И от кога добра спортна кола значи да е по-бърза от всички други подобни ? Явно на теб ти е грешно разбирането за спортна кола и спортна марка, за да правиш такива заключения по времена от клипове, които си гледал в интернет.
Коментиран от #21
02:42 01.08.2016
19 Ярослав Станчев
Коментиран от #22
09:21 01.08.2016
20 фен
До коментар #16 от "Чичу Ади":
Къде е това сравнение да го видим "?11:29 01.08.2016
21
До коментар #18 от "BMW":
Вярно е бяха почти наравно БМВ-то и Фокуса, не го скапа чак Фокуса както каза колегата, но мисля че за подценявана, непретенциозна и доста по-евтина кола Форда се представи блестящо. Между другото Форда имаше настройка "дрифт", като стана въпрос за забавно.12:38 01.08.2016
22
До коментар #19 от "Ярослав Станчев":
И аз това се опитвах да кажа.....12:40 01.08.2016