Last news in Fakti

30 Юли, 2016 22:30 13 404 22

Porsche Macan Turbo срещу BMW M2 на писта?

  • porsche-
  • macan-
  • turbo-
  • bmw-
  • m2

Тази вечер ще видим едно много неочаквано съревнование - един от царете на пистата - BMW M2 срещу малкия спортен кросоувър на Porsche. Обикновенно SUV автомобилите не се свързват с каране по писта, но моделите на няколко производителя го могат и то много, както ще видим във видеото. M2-ката на баварците е един от най-бързите в класа на достъпните спортни коли и разполага с 3.0-литров турбо двигател с мощност от 367 конски сили и 465 нютонметра въртящ момент. Macan Turbo от своя страна, разполага с 3.6-литров V6 битурбо с мощност от 400 конски сили и 550 нютонметра, но притежава задвижване на четирите колела, което не носи забавления, но увеличава значително сцеплението на тежкия SUV.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 РСА

    1 0 Отговор
    На прехвалени ягоди, с голяма кошница не ходи!
    И двете машини дадоха по 46 сек. време - това както и да го погледнем е безапелационен успех за джипа на Порше и тотален провал за прехваленото БМВ! Прословутия "спортист", който би трябвало да отнесе на пистата много по-тежкия от него джип, без всякакви проблеми, сега дава равно време с него, това си е пълен провал! Да не забравяме, че при много направени обиколки, джипчето спокойно може да даде и по-добро време от прехваленото БМВ.
    П.С. - Преди време имаше публикация във Факти, на която сравняваха на писта Форд Фокус РС, със същото БМВ - еми.....яростно оплюваната марка Форд, по бг форумите, СКАПА ТОТАЛНО БМВ - ето!
    По принцип, всичко си е маркетинг и реклама! Някой набедил БМВ за много спортна марка и толкоз. А фактите говорят за значителни пропуски точно в "спортния" характер на прехвалените бмв - ета!

    Коментиран от #2, #17

  • 2

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "РСА":

    Много точен коментар , сега ще си чакаме хукните и минусите от заклетите фенове.

    Коментиран от #3

  • 3 Никой

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от " ":

    2 напълно различни коли с различни цени, 4х4 срещу задно на тая къса писта, 400 срещу 360к.с., 2 турбота срещу 1, ПДК срещу ръчка, скъп и наблъскан с тенология СУВ срещу кола за ентусиасти. Технологията в последно време ни позволява да се преборим с теглото в завоите.

    Коментиран от #5, #7

  • 4 Wishmaster

    2 0 Отговор
    Разликата между двете е 0.6с за общо време 47с при летящ старт.
    Разликата би трябвало да е малко по-голяма обаче може би причините са че:
    - БМВто е с ръчна скоростна кутия
    - Дори и тест пилота разбира че това сравнение е безмислено и може би това се отразява на карането му. Защо не го направиха сравнението с БМВ Х6 М .Другият път Тойота Тундра срещу Рено клио РС.
  • 5 CL500

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "Никой":

    ...''Технологията в последно време ни позволява да се преборим с теглото в завоите.''
    Тук ме развесели :-) Някоя твоя технология може и да се преборва с теглото, ама ФИЗИКАТА - НЕ! :-)
    То главано и затова Порше ГТ3 РС (само със задно) прави крив новия ГТР и то не на писта, а на драг. Малко му отстъпва по мощност и вътящ момент, нооооооо - по-леко е с 300 кила!
    Все едно да кажа, че моя ЦЛ500 с 388 коня се намесва при бегачките, хахаха. С тия 2 тона няма къде да ходя :-)

    Коментиран от #6

  • 6 Никой

    2 0 Отговор

    До коментар #5 от "CL500":

    Видя какво се случи на видеото нали? В миналото не бихме си помислили Кайен да мине М3 на писта. Фактът е че в последно време работата по окачването напредва и вече сувове и седани правят смешни спортни коли отпреди 5-10 години на пистите. Съвсем скоро вече няма да има толкова голяма разлика в управлението. Единствената разлика е в забавата, която една кола може да ти предостави. В реалния свят като нищо този джип може и да е по-способен от спортна кола със задно но не това е всичко.

    Коментиран от #8, #9

  • 7

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Никой":

    Ами за Форд Фокус РС който е постоянно оплюван и подценяван от БГ "експертите" и е много по-евтин, кво ша кажеш.

    Коментиран от #12

  • 8 Wishmaster

    2 0 Отговор

    До коментар #6 от "Никой":

    1.Това не е Кайен а е Макан
    2.Това не е М3 а е М2(с ръчка).
    3.То и сега БМВто си го би.
    4.Законите на физиката са ясни, по-голяма маса по голяма инерционна и центробежна сила. На магистралата няма завои за да усетиш ЦС и също при спиране може да спираш и 2 километра ама на пистата не е хубаво да страдаш от недозавиване или да започнеш да спираш километър преди завоя за да можеш да го вземеш така че огледаи се какви са истинските коли за писта и ще разбереш за какво става на въпрос(даже някои и дръжки за врати и седалки нямат), погледни и Радикала колко тежи и се замисли защо?

    А Фокуса е звяр макар и подценяван понякога.

    Коментиран от #10

  • 9 CL500

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Никой":

    Няма как окачването да се пребори с няколко стотин кила отгоре в завой. И моята има актив боди контрол, но и да ти държи купето изправено, цялата кола ще се засурка яката в завоя :-) Просто векторчето на центробежната сила е бая дълго :-) Все пак нямаш гуми широки по 1 метър :-)
    Просто виж как един Ариел Атом или КТМ-а дето са малко по-големи от картинг и само с по 200-300 коня как размазват на писта супер спортните коли.

    Коментиран от #11

  • 10

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "Wishmaster":

    Номер 6 говореше за близкото минало, тогава нямаше М2 и Макан, просто е искал да даде пример явно с подобни коли. Това че една доста по-тежка и с по-висок център на тежестта кола успява да завърши почти наравно с това БМВ, пък било то и с 30 коня по-малко не говори много добре за кола със спортни претенции, за физиката е безспорно че е така.
  • 11 Никой

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "CL500":

    Какво ми говориш за Ариел Атом. Тука става въпрос за коли, използваеми в реалния свят. И не знам за Мерцедеса ти ама Поршето се представи много добре. Пича под мен обясни всичко.

    Коментиран от #13

  • 12 Никой

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от " ":

    Най-добрият хот хеч в момента. Практичен и по-използваем по улиците от М2. Но затова има различни коли за различни хора ;) Някои искат практичност и бързина, други искат малко повече характер и "въртене". Състезания като това според мен са само повод за хейтърите да оплюят единия автомобил, без да разбират, че може да е по-добър в други по-субективни аспекти.
  • 13 CL500

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Никой":

    Човек, дадох ти пример с Ариел-а и то в сравнение с мнооого по-спортни коли от тия тук, само за да ти покажа как влияе теглото и то при много по-ниска мощност.
    Какво не можеш да схванеш?
    Атносно статията, Поршето завършва добре, заради двойното задвижване, по-високата мощност и вероятно заради 2-ното турбо, което предполагам работи в по-широк оборотен диапазон.

    Коментиран от #14, #15

  • 14 Wishmaster

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "CL500":

    Само да добавя че Поршето е с 7 степенен автомат със двоен съединител(PDK), смяната на предавките става мигновенно без да се губи никаква мощност при смяната, а БМВто беше с ръчна което е голям недостатък но пък е по забавно.
    Всъщност няма съвременен спортен автомобил които се цели във високи резултати да е на ръчка но за FUN е ненадминат.

    Никой не оспорва добрите резултати на Поршето, то може ли да се очаква нещо друго от тях?
  • 15 Никой

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "CL500":

    Всичко което ти каза го споменах още в 1вия си коментар. Прибавих и развитието на окачването, защото само разлика от 60к.с, по-бърза скоростна кутия, 2ро турбо и 4х4 не могат да компенсират по-голямото тегло, ако не е използванан яката технология за самото управление. При тези темпове на развитие след време всички по-обикновени коли ще докарват подобни времена. Това че М2ката е по-забавната кола няма спор.
  • 16 Чичу Ади

    0 0 Отговор
    Защо продължавате да се връзвате на такива сравнения, направени от знайни и незнайни ЖУРНАЛИСТИ? Аз ако дам двете коли на стрина буля, ще даде еднакво време, защото тя толкова си може да кара- с 50 км/ч. Този нито е пилот, нито е усетил двете коли добре преди да направи тези обиколки. Освен това, тази "писта" каква е? Нито има права, нито има остър завой след нея. Шикани с високи бордюри, които високия СУВ ги изправя.
    П.с. Модерните технологии не са в окачването, а в задвижването. В завой диференциала придава тягата към външните колела и така намалява недозавиването. Още преди 10 години имаше сравнение на Пежо 307 WRC и Мицубиши Лансър WRC, в което нагледно беше показано как едната кола с 5 диференциала взима с десети по-бързо завой от другата с 3. Кривата в завоя също беше доста различна.

    Коментиран от #20

  • 17 BMW

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "РСА":

    В голяма грешка си приятел. Първо че поршето може да е по-голямо, но е и по мощно, така че няма значение че е бързо колкото БМВ. Ако сложиш още по тежък кайен или X6 M и те ще са по-бързи и от двете, защото са и доста по-мощни.
    Това са две коли от различен клас и според теб БМВ като са правили М2ката да не би да са си казали "Трябва да е по-бърза от макан"

    Второ при много направени обиколки поршето може да даде по-добро време, но по същия начин и М2 ката може да даде още по-добро време, така че и това изказване е безмислено.

    Третото е за фокуса. На тази съшата писта със друг шофьор, М2ката направи 46.7 секунди, фокуса 46.8. Това не ми изглежда скапване, по скоро наравно. Не знам на коя писта си гледал, но има огромно значение. На различни писти ще дават различни времена с малки разлики. На някоя една ще е по-бърза и обратното. Не виждам какво странно има в това няколко коли с почти еднакви характеристики да дават еднакво време. Кога от БМВ или който да било (освен деца) са казали че М2ката е най-бързата кола, която бие всичко друго ? Никога. И от кога добра спортна кола значи да е по-бърза от всички други подобни ? Явно на теб ти е грешно разбирането за спортна кола и спортна марка, за да правиш такива заключения по времена от клипове, които си гледал в интернет.
  • 18 BMW

    0 0 Отговор
    В голяма грешка си приятел. Първо че поршето може да е по-голямо, но е и по мощно, така че няма значение че е бързо колкото БМВ. Ако сложиш още по тежък кайен или X6 M и те ще са по-бързи и от двете, защото са и доста по-мощни.
    Това са две коли от различен клас и според теб БМВ като са правили М2ката да не би да са си казали "Трябва да е по-бърза от макан"

    Второ при много направени обиколки поршето може да даде по-добро време, но по същия начин и М2 ката може да даде още по-добро време, така че и това изказване е безмислено.

    Третото е за фокуса. На тази съшата писта със друг шофьор, М2ката направи 46.7 секунди, фокуса 46.8. Това не ми изглежда скапване, по скоро наравно. Не знам на коя писта си гледал, но има огромно значение. На различни писти ще дават различни времена с малки разлики. На някоя една ще е по-бърза и обратното. Не виждам какво странно има в това няколко коли с почти еднакви характеристики да дават еднакво време. Кога от БМВ или който да било (освен деца) са казали че М2ката е най-бързата кола, която бие всичко друго ? Никога. И от кога добра спортна кола значи да е по-бърза от всички други подобни ? Явно на теб ти е грешно разбирането за спортна кола и спортна марка, за да правиш такива заключения по времена от клипове, които си гледал в интернет.

    Коментиран от #21

  • 19 Ярослав Станчев

    0 0 Отговор
    Абе то верно,че Поршето е по-мощно с 30 коня и с 90 нютонметра,ама е по-тежко с 430 кг от М2.По-високо е,по-трудно би трябвало да е за управление,обаче на практика излиза,че не е баш така.Тъй,че тая мощност не играе кой знае колко при тази ситуация.Възможно е М2 с автоматична кутия да даде по-добро време,но не ми се вярва да е драстична разлика.Просто М2-та не е кой знае какво,а с този мотор и характеристики би трябвало да прави смешни джипки като Макан.Ама не би.

    Коментиран от #22

  • 20 фен

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "Чичу Ади":

    Къде е това сравнение да го видим "?
  • 21

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "BMW":

    Вярно е бяха почти наравно БМВ-то и Фокуса, не го скапа чак Фокуса както каза колегата, но мисля че за подценявана, непретенциозна и доста по-евтина кола Форда се представи блестящо. Между другото Форда имаше настройка "дрифт", като стана въпрос за забавно.
  • 22

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "Ярослав Станчев":

    И аз това се опитвах да кажа.....