Представяме ви интересно проучване, проведено от руското издание "За рульом", което ни показва кои са най-надеждните двулитрови двигатели. По-конкретно става дума за атмосферни бензинови агрегати, монтирани в автномобилите през последните 10-15 години. Изследването е доста актуално предвид българския пазар на употребявани автомобили. Повечето двигатели започват да изпитват проблеми след изтичане на гаранционния срок и те се задълбочават при втория или третия собственик.
Бърза справка от mobile.bg, показва, че колите, които се внасят у нас и се продават най-много, са на възраст около 10-15 години. Преди да ви запознаем с най-надеждните двулитрови атмосферни агрегати, ще направим едно уточнение. Когато става дума за ресурс на мотора, се има предвид неговото безпроблемно използване. След указаните километри тези двигатели продължават да работят, но се налагат различни видове ремонти. Ето и най-надеждните двулитрови бензинови атмосферни двигатели според руснаците.
Двигателите на BMW от сериите N43, N45 и N46 принадлежат към едно семейство, но имат някои конструктивни различия. Те се вграждат основно в моделите 318i, 320i (E90) и 520i (E60) или иначе казано в представители на предпоследните трета и пета серии. Средният ресурс на тези агрегат е 150 000, но те са технически сложни и по-трудни за поддръжка. Много от помощните възли и агрегати започват да капризничат след навъртане на въпросния пробег.
Моторите 2.0 FSI се монтират на много от моделите на концерна Volkswagen. Най-разпространените са Golf V, Passat B6, Octavia и второто поколение на Audi A3. Средният ресурс на тези агрегати отново е 150 000 км, а специалистите определят качеството на елементите от тези мотори като средно. Тези мотори не блестят с надеждност, но пък са по-лесни за обслужване и ремонт от гореописаните двигатели на BMW.
Съвместната разработка на компаниите Ford и Mazda са двигатели от семейството Duratec HE/MZR. Тези идентични мотори са широко разпространени, защото се монтират на масови модели като първите две поколения на Mazda 3 и Mazda 6, както и в предишните генерации на Ford Focus и Mondeo. Ресурсът им е малко по-голям от горните два, като абсолютно безпроблемното им използване се изчислява на 180 000 километра. Конструктивно са доста опростени, но за жалост от качеството на детайлите може да се желае още много.
Агрегатите на концерна Renault-Nissan от семейството M4R/MR20 са ни най-познати от японските кросоувъри. Моторите MR20 са налични в много от предишното поколение на колите с повишена проходимост X-Trail, движещи се по нашите пътища, а Qashqai не се разделя с тях и доста по-късно. Френският аналог пък се вгражда в третото поколение Megane. Ресурсът на тези мотори е 180 000 - 200 000 км. Интересното при тези мотори е, че качеството на материалите е доста по-добро от това на близките им конкуренти от Ford и Mazda.
За съжаление новите коли на марката не са това, което представляваха техните предшественици. Едно от доказателствата за това е двигателят от серията 4B11, който се числи към престижната група от мотори без сериозни "болести". Той се интегрира в предишното поколение на Outlander, както и в първите екземпляри от Lancer Х. Безпроблемният му пробег е 180 000 - 200 000, а качеството на конструктивните елементи е много добро. Като цяло общата му надеждност е обусловена и от максимално опростената му конструкция, лишена от капризни системи.
Моторът на Honda с индекс R20 се монтира основно на седмото и осмо поколение на Accord, както и на едно от най-добрите SUV-та, познато ни като CR-V. Ресурсът му без да се налагат каквито и да било ремонти надхвърля 200 000 километра, а качеството на използваните материали е доста по-добро от това на Mitsubishi. R20 е много надежден и конструктивно опростен агрегат. Елементарната схема за регулиране на клапаните "винт - гайка" определено е в полза на износването повдигачите на клапаните, както и на цилиндрите и буталата. Стига обаче тази регулировка да се прави на всеки 45 000 км.
Ресурсът на агрегата, познат ни под индекс 1‑AZ, е аналогичен с този на Honda - около 200 000 км. Моторът се интегрира във второто поколение на Avensis, както и в предпоследната генерация на RAV-4. Специалистите обаче са на мнение, че качеството на елементите на този двигател е на почти върхово ниво. Двигателят на Toyota изпреварва този на Honda по един-единствен критерий. Оригиналните части за него са по-евтини от тези за мотора на Honda. Цената за ремонт на 1‑AZ мотора е най-ниска в сравнение с агрегатите от цялата класация.
Най-надеждният и дълговечен двигател според специалистите на "За рульом" е опозитният мотор с индекс EJ20, познат още от края на 1990-а. До ден-днешен този агрегат се монтира на някои от моделите на Subaru, предназначени за японския пазар. В Европа ерата на този мотор свършва през 2011 година, когато го заменя обновеният, но не толкова безпроблемен от серията FB, която е с ангренажна верига вместо ремък. Най-разпространените модели с EJ20 агрегат са Forester и Impreza от трето поколение. Ресурсът му надвишава 250 000 километра.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Реалист
14:12 25.08.2016
2 гост
14:30 25.08.2016
3 Драго
14:40 25.08.2016
4 Нещо нередно
14:44 25.08.2016
5 Тошибиян
14:45 25.08.2016
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Баце
14:50 25.08.2016
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 NSX
Като цяло японските двигатели особено тези на Хонда са еталон за качество.
14:51 25.08.2016
10 БМВ фенчеее
14:58 25.08.2016
11 Loshia
15:04 25.08.2016
12 някой
До коментар #8 от "Влака за Марс":
Правилно ползваш думата "легенди".Първо моторите на тикото като направеха 200 хиляди горяха масло и трябваше да се отварят но на тъпите бакшиши не им пукаше и караха до дупка.И второ в тези класации са мотори от по ново поколение 10 годишни горе долу,по форсирани и съответно с по скъсен пробег.Но както преди мен пишещи казах тези километри са намалени.Японски коли с верига спокойно изкарват 300 000 без да пипнеш двигателя.15:04 25.08.2016
13 гост
ТСИ двигателите са доста проблемни заради слабите вериги които се случва да прескочат зъб на 40х.км.
Според мен нисановите двигатели са най-добри за нас понеже колите, в които се вграждат са евтини на вторичен пазар, а ресурса им е голям без много поддръжка. Имат проблеми с допълнителните агрегати, но самият двигател/ск.кутия нямат проблем.
Коментиран от #16
15:07 25.08.2016
14 Ник
Двигателя на Форд/ Мазда е абсолютен боклук
Субаруто от години имат проблеми с охлаждането, ако който вземе втора ръка задължително влиза в ебати филмите. Аз не знам друга малка да сменят толкова много части след покупка на автомобил.
За Хонда, Тойота и Рено съм съгласен. Това са най- безпроблемните мотори от изброените. Но те пък имат други недостатъци като например еластичност, само че там е "друга бира"
Коментиран от #15
15:09 25.08.2016
15 въпросче
До коментар #14 от "Ник":
Какво разбираш под еластичност на двигател?15:26 25.08.2016
16 мнение
До коментар #13 от "гост":
Колега пробвай един Акорд 2006 -та и ще видим дали ще казваш че най доброто е Рено.Коментиран от #19
15:30 25.08.2016
17 Трифонов
15:54 25.08.2016
18 копеле
16:08 25.08.2016
19 гост
До коментар #16 от "мнение":
Не харесвам японски дизайн и въпреки че съм карал японско и знам, че е безпроблемно (старото), то не бих позлвал кола, която не ми харесва колкото и добра да е тя от техническа гледна точка. Смятам че европейските са по-добри като възприемане и от изброените марки и двигатели този на Рено е най-приятен като дизайн, съвременност, ектри, двигател и цена на вторичен пазар. Щом колата е ползвана вече е важно как е използвана и от кого. Има безпроблемни рена и проблемни тойоти, което е обратно на масовото разбиране. Имам познати с нови Хюндаи които са с 2.0 двигател и макар и да са здрави то са тромави, въртящия момент е на по-високи обороти и харчат s 50% повече от заводските данни.Коментиран от #23
16:29 25.08.2016
20 гогу
17:28 25.08.2016
21 100qn
Коментиран от #22
17:34 25.08.2016
22 Наско
До коментар #21 от "100qn":
Какъв дизел пробутваш тука. Шкодата ти докато стане на тези километри е хвърлила турбина и е сменила дюзи поне веднъж.Стига сте говорили глупости дизела дава икономия но като дойде време за големите ремонти ревеш здраво.
Особен кеф е при пиезо дюзите да видиш как плачат пред стенда за дюзи собствениците като им кажат цените.
Цялата икономия отива на вятъра.
Коментиран от #32
18:16 25.08.2016
23 мнение
До коментар #19 от "гост":
Е аз пък не харесвам френски дизайн и не знам кое Рено от 2006 та е с по добър дизайн от Акорд .Колкото до въртящ момент при едни и същи обороти японски и германски бензинови атмосферни двигатели не се различават.Интересното става при високи обороти,там германския двигател умира а японския продължава.Само за пример ще кажа че двигател на Хонда 2 литра от това поколение описано в статията прави 220 коня при 8000 оборота без проблем.А знаеш какво са 220 коня.Германци такива двигатели не правят,там търсят лесното давай 5000 кубика да сложим че иначе ще се потроши от натоварванията.
Що се отнася до Хюндай кажи какви са двигателите и на купе с каква маса са монтирани иначе не е коректно да се пише.
Коментиран от #29
18:33 25.08.2016
24 Роман Ценов
19:14 25.08.2016
25 влад
19:20 25.08.2016
26 Иван
19:25 25.08.2016
27 фриимен
19:27 25.08.2016
28 vlad
Коментиран от #87
19:33 25.08.2016
29 FAKE
До коментар #23 от "мнение":
Сравнението ти е смешно защото 90% от всички автомобилни производители било то немски , азиатски , френски , италянски , американски и тн тн правят по красиви коли от хонда , а Акорда който рекламираш по скоро би бил в класация за грозни коли от колкото за красиви :))Коментиран от #38
20:06 25.08.2016
30 JTDpower
20:07 25.08.2016
31 100qn
20:30 25.08.2016
32 100qn
До коментар #22 от "Наско":
Убих се да сменям турбини ;)Коментиран от #39
20:37 25.08.2016
33 ТТИП
20:45 25.08.2016
34 ХАХАХАХАХА
НЕМСКИТЕ БОКЛУЦИ ОТНОВО ТРЕПЕРЯТ
20:58 25.08.2016
35 ПОМАЦИ
Коментиран от #36
21:02 25.08.2016
36 CL500
До коментар #35 от "ПОМАЦИ":
За какви технически специалисти ми говориш така генерално, хахха. За японските върхови технологии във Ф1 или за издръжливост на ЛьоМан, защо не споменеш, хаххахха. Те каквито са ми шовенисти япончетата, понеже работя с такива, като видят на снимка моята и цъкат и ръмжат, ххахаха. Да не говорим, че милите нямат и едно нововъведение при автомобилите. Били номер 1, смяххх. Бяха номер 1 по продажби, защото продават евтино, но никога не са били номер 1 по качество, ексклузивност, скорост, престиж и т.н.Коментиран от #41, #44, #72
21:24 25.08.2016
37 германеца
Коментиран от #43, #59
21:25 25.08.2016
38 мнение
До коментар #29 от "FAKE":
Друга простотия ще кажеш ли?Когато пишеш за някоя кола е добре поне да си се качвал веднъж на нея.А за останалите 90% за които си писал че са красиви е ясно че не си ги и виждал.21:32 25.08.2016
39 Наско
До коментар #32 от "100qn":
Хайде утре да отидем пред един сервиз за горивни системи да видим кой какво сменя и колко пари струва.Такива като теб познавам много,големи приказки за дизела докато не видят кое колко струва.И на никой нищо не му се чупело за това повечето сервизи са с 2 седмици напред заявка.
Дори само един тъп съединител да смениш на дизеляка си е упражнение за над 1200 лева.При бензина е 400.
Коментиран от #48
21:38 25.08.2016
40 Христо
21:41 25.08.2016
41 ха ха ха
До коментар #36 от "CL500":
Ти сънуваш ли?Да не се мислиш за пилот от Формула1 или Льо Ман?Реалността хората са ти я написали в статията като искаш да си мечтаеш за състезания давай има и добри симулации може да си поиграеш мечтите са безплатни.
Коментиран от #42
21:45 25.08.2016
42 CL500
До коментар #41 от "ха ха ха":
Може би не си забелязал, че отговарям на персоната под мен, който ми генерализира, че видите ли, японското било номер 1. Затова и споменавам за постиженията им или по-скоро липсата на такива при най-технологичните състезания. А и на теб да спомена, че тези състезания за тестовия полигон за не 1 и 2 нововъведения при масовите автомобили.Коментиран от #45, #49
21:51 25.08.2016
43 Читател
До коментар #37 от "германеца":
Чета тъпи коментари и се смея на ганьовщината.Хората си направили труда да опишат особеностите на съвременни бензинови АТМОСФЕРНИ двигатели,а разни "специалисти'' описват как дъртите им кошари били минали по милион километра най малко без да пипали нищо.Други пък състезатели големи от формулата въобще няма кой да слуша и чете нещо.По сравняването на ябълки с круши нямаме равни,
Бай Ганя не можеш на нищо го научи за това ни е толкова напред държавата.
21:53 25.08.2016
44 smilodont
До коментар #36 от "CL500":
ще ти дам едно доказателство . Тойота е първия и единствен който получава нобелова награда за опазване на околната среда . Има и още страшно много фактори който поставят джапанките на чело но ти поиска едно а за другите се иска да прочетеш и знаеш а не само да плямпаш21:55 25.08.2016
45 ха ха ха
До коментар #42 от "CL500":
И какво точно са въвели в двигателя ти от Формула1 знаеш ли?И Ролс Ройс например като няма успехи във Формула 1 лоша кола ли е?
Значи и БМВ е лоша кола защото няма успехи във Формулата?
А РЕНО е една от най успешните марки там значи е най добрата кола.
Форд също имат доста титли значи и те са добри коли.
Това ли ти е логиката?
Значи който не е шампион във формулата не може да прави 2 литрови атмосферни мотори това ли искаш да ни кажеш?
Коментиран от #50
21:59 25.08.2016
46 Рамбо
Не се чупи кола , която не се кара !
Коментиран от #52
22:08 25.08.2016
47 112
22:09 25.08.2016
48 onq s konq
До коментар #39 от "Наско":
Абсолютно точна цена за смяна на съединител на дизела-взеха ми обаче 1286лв,защото сменили и някаква помпа на съединитела,както и маслото в скор. кутия,което не съм поръчвал но тя задължително се сваляла.Верно че съм с нов съединител,но лошото е че не се вижда отвън и няма как да се изфука човек!22:10 25.08.2016
49 БГИДИОТИ
До коментар #42 от "CL500":
До турчина:Хасане,немските технически издания TUV ADAC,неколкократно за обявявали японските за най-надеждни.Това,че не си чел или,че на село нямате интернет не е мой проблем.
Пък с тези омрели,бавни,будни мерцедеси на далеч.Предпочитам БМВ от смотания мерцедес,като на един познат от сервиз не изиза.
Коментиран от #51, #55
22:10 25.08.2016
50 CL500
До коментар #45 от "ха ха ха":
сега не ми се занимава много, но ето тук са споменали някои неща:http://men.hotnews.bg/n/inovatsiite-ot-formula-1.17234.html
Иначе пак ти повтарям - другият коментиращ заяви, не че 2.0 литровите бензинови японски двигатели са най-, най-, а генерализира като цяло за японското. Аз лично толкова малък двигател не бих си купил, но само мога да кажа впечатления за Ауди Б4 2.0 моноинжекция, на газ от мнооого години без грам меинтенанс по двигател, не знам на колко стотин хил. км е, че му се повреди брояча. За окачване не споменавам, че там бяха проблемите :-)
Коментиран от #54
22:12 25.08.2016
51 ГЕРМАНЕЦА
До коментар #49 от "БГИДИОТИ":
Скоро обявиха голф 6 за кола на годината в Япония. Това говори ли ти нещо???Коментиран от #56
22:14 25.08.2016
52 Някой
До коментар #46 от "Рамбо":
Ти статията чете ли?Ако си чел кажи ми коя част на Тойота е по скъпа от същата за БМВ или Фолксваген от годините и двигателите описани в статията.
Тя и ладата на дядо на село дето е от 1977 ма още пали и върви и частите и са много евтини но аз не съм тръгнал да я сравнявам с коли от 2010 година.
22:14 25.08.2016
53 Варна
От години насам,японските коли са обявявани за най-надеждни,най-здрави!Немските,американските специалисти,в класации винаги ги слагат като номер 1,японските!Немските инженери,бяха обявили Тойота Мирай за иновация на десетилетието!
Но българския не може да прогледне,той си знае немския автомобил.Няма оправия в тази държава!
Коментиран от #62
22:15 25.08.2016
54 ха ха ха
До коментар #50 от "CL500":
Ей човек този линк е пълна смешка.Аз те питах конкретно Мерцедес какво е въвел в твоята кола и в твоят двигател от Формула 1 което фирмата е измислила там?И недей сравнява кола от 90 те с двигател който не покрива и ЕВРО3
двигатели евро 5 и 6.
Трябва да сме коректни хората са написали статията за да сравняват сравними неща.
А за окачването на Ауди всички знаем не си само ти с проблеми там ))
22:25 25.08.2016
55 CL500
До коментар #49 от "БГИДИОТИ":
Сбъркал си си профилното име, трябва да е в единствено число!За какви турци ми говориш, не разбрах. Ти предполагам нямаш лев да се обръснеш, тръгнал нашия да ми говори за познат, за комшия и за не знам си кой. Аз ти говоря като собственик. Дали ми е муден Мерцедеса, на мен 5.4 до сто, като не е 4-матик ми е ОК. Мерцедесът е колата, това го разбери. В пъти е по-издръжлив от БМВ, след като ми го споменаваш и в годините си запазва в по-голяма степен конете и не се скапва бързо като БМВ! А иначе АМГ бие всяко М и РС като време за ускорение до 300. Просто след 150 км/час вече разликата е огромна. Моята само с 388 атмосферни коня при поддържани 200 км/час като я настъпиш до дупка те залепя, повярвай ми. А за другите всеизвестни преимущества няма и да споменавам. Та турчин ли си, селяк ли си, какъв чешит си, знай, че по приказки и зяпане от прозореца на твоя Авенсис (примерно) няма как да разбереш за какво става дума. И най ме кефи как засега 3-ма авери, все БМВ фенове, след возийка с моята почнаха да ми се оглеждат за Мерцедес за следваща кола. Ама то така се лекуват промити мозъци - качваш го, след 10 м разбира каква е разликата и усещането, дърпаш някъде с 200, той ако не погледне километража не може и да разбере за скоростта, вътре тихо и комфортно, хахха. Ама то си е разбираемо - колкото по-екстремно се чувстваш при една и съща скорост, толкова и се самозалъгваш, че колата е направо самолет, а тя само с 180 км/час се бъхти, хаха
Коментиран от #60
22:29 25.08.2016
56 факти
До коментар #51 от "ГЕРМАНЕЦА":
Не беше скоро а преди 3 години.Сега е Мазда.22:33 25.08.2016
57 hellmaker
22:46 25.08.2016
58 hellmaker
22:52 25.08.2016
59 национална сигурност
До коментар #37 от "германеца":
Моите съседи всичките карат само Трабант и Вартбург (немски машини) и са на по 4млн. км. + без никакъв ремонт (само гуми сменят)Аз ти вярвам, че МБ могат да направят такъв двигател и да го пуснат в БГ с нашЯнско гориво и да изкара поне 10млн. км. стига чалгата да не се спира и водачът да е с татуировки на тигър и дракон, златни зъби и тъмна кожа - тогава и ДПС и БХК ще ме съдят ако кажа, че този човек лъже :)))
22:56 25.08.2016
60 ВУНДАБА
До коментар #55 от "CL500":
Не ми ги хвали тези немски боклуци.ТУк статията е различна.Тук за мюсюлмано-немските боклуци никой не говори.Както винаги на почит са японските коли.Возил съм се в мерцедеси,които са много по-висок клас от един Авенсис.Аз не съм собственик на Авенсис,обаче на в пъти по-евтиния авенсис,който даже не е луксозна марка като мерцедес,издържа и не се чупи,колкото на познатите ми мерцедесите дюзи,глави и други простотии.Така,че много те моля,коментирай си във мерцедес форума.Тук,сега на почит са японските,доказано като най-добрите.Да знам,боли ви гадно ви е,че японските народни коли бият луксозните премум немски барутници,но е така.
Не съм фен на Авенсис,ама тъй като го спомена и съм се возил,за това ти казах,че са много здрави коли и страшно комфортни.Познат каза,че последно е влизал преди повече от година,да смени само някаква помпа.
Тойота е народен автомобил,не трябва да се забравя.Мерцедес е луксозен клас,а като гледам както казах,мои познати,къде съм им се возил по барутниците с мерцедеси,доста се чупят.Ако ги питаш е велика марка!
ганьовците сте ми много
БОЛИ ВИ,ЗНАМ!
23:05 25.08.2016
61 glypaci
idioti,ne moje da sravnqvate nai-luksozniq klas/marka mercedes v nemskata avtomobilna promishlenost i normalnite koli kato toyota,honda i subaru,koito ne sa luksozni marki.
qponski luks-Lexus,Infiniti
Shtom obiknovenite qponski koli,sa na purvite mesta,pred luksoznite marki kato audi,bmw i merc sami si obesnqvaite
kakvo mi pishete tu
23:10 25.08.2016
62 Зазимозизум
До коментар #53 от "Варна":
А, добрЮтру!Що народ заминахме от тая помия и се задомихме "навънка", че и внуци чакаме...
Сега станахме предатели, изменници и слабохарактерни, понеже сме си взели живота в ръце и сме намерили място без мутри и чалга, където да останем! А преди време бяхме хората дето ги молят да пратят някой долар/евро, барем платим за сватба, погребение, абитурентски бал, кръщене и прочие...
Прав си ( не те знам кой си) - така е!!
Чалгата направи прекрасни марки като БМВ и Мерцедес да са ми гнусни и противни до повръщане само заради нагона на българския мутро-чалгар към тях! Самата природа на купувачите на тези марки явно е доста противна и от ръководството гледат да им угаждат!
Японците гледат към съвсем различно бъдеще, докато чалгарските концерни си гледат да е меко на 3@D№ика!
Японците понеже са много тъпи, прости и захлюпени, затова правят всичко по силите си да измислят автомобил с 70% по-гляма здравина - пак Субару представиха тази платформа ама нещо не я виждам в коментарите... Сигурно защото съм в Български форум!!!
Коментиран от #66
23:13 25.08.2016
63 Еми отак тсог
23:24 25.08.2016
64 голям смях
Всеки джамбазин ще ви каже коя кола е най добрата, скъпата разбира се, а кой държи най висока цена?
Мерцедес!
Личи им на руснаците колко разбират от коли, само, като им видиш, какви боклуци произвеждат и може да ти стане ясно колко разбират.
Рено Нисан пък е направо подигравка.
Коментиран от #65
00:21 26.08.2016
65 наистина голям
До коментар #64 от "голям смях":
не правите разлика,че малоумната прехвалена швабска кошница е ЛУКСОЗНА МАРКА!а Субару,Хонда и Тойота са народни автомобили!
Въпреки,че не са луксозен бранд,пак слагат швабите в джоба!
ОХ,ганя ганя няма се оправи българския гааняя.....
00:32 26.08.2016
66 123
До коментар #62 от "Зазимозизум":
БРАВО!00:35 26.08.2016
67 Кирил
Коментиран от #73
00:38 26.08.2016
68 Хонда Фен
00:38 26.08.2016
69 бензин
00:47 26.08.2016
70 onq s konq
00:54 26.08.2016
71 Хонда Фен
01:01 26.08.2016
72 Хуьо
До коментар #36 от "CL500":
Много си зле човек.ЖАЛКО ЧЕ ИМАШ ГУГЪЛ.НЕДЕЙ СЕ ИЗКАЗВАЙ НЕПОДГОТВЕН ЗА ЯПОНЦИТЕ.ДАЖЕ И НЕ МИ СЕ ПИШЕ ЗАЩОТО НЯМА ДА РАЗБЕРЕШ ОТИВАЙ ХИТЛЕР ДА ТИ ГО ОТПРАШИ.Коментиран от #77
02:18 26.08.2016
73 Msux
До коментар #67 от "Кирил":
Аз карам Рено и нямам никакви проблеми , не само с двигател, а със всичко.... не знам защо в България хората са решили, че Рено е боклук. На никой не пречите, най-много да излъжете някой който не е запознат. Приятелката ми кара от 5 години Форд и той е адски издръжлив, ама вие си викайте "Форд и циганин зимата не работят". Не съм имал японска кола и не мисля да имам, защото са грозни, супер уродливи са. За да не излезне , че всичките коли са ми здрави , имах голф който ме разби от ремонти. Само едно не знам , преди време се бях навил на Субару..... писах във форума им и забелязах, че всичките пискат за прегрели двигатели, за стабилни ремонти и т.н. пък били много здрави? А последното ми доказателство, че Субару се взима само ново е - познат който си купи Суби импреза през 2009та шлайфа глава на 120 хил. км. реални. Друг сличай със Субару отивам на оглед и тоя почва ....правил съм това, това , това и ми изрежда и накрая пак шлайфал съм глава..... след този тест драйв се отказах от Субару. А съветите на Субаровците им бяха -"като харесаш кола отиваш задължително в някой сервиз , защото после майка плаче".Та накрая си взех едно "чупливо" Рено за половината пари които мислех да дам за Субаруто и дет се вика ме марзи да си сменя маслото, пак съм го пресрочил.
Искам да кажа няколко думи за японските
Тойота - много грозни, аз по-грозни автомобили не съм виждал , независимо корейски, руски т.н.
Хонда - бяха ми симпатични с пускането на 8мата генерация на Civic, след това тотално го окепазиха, а сега като видях 10тата генерация и ми се доплака, CRv същата работа отзад е отвратително.
Субаруто вече го коментирах.
Акюр - не се продават в Европа, но ми допадат
Инфинии не са лоши, но търудно ще се мерят с немското трио
Мазда - 6та серия е брутална, другото е зле.
Нисан - Кашкай, другото е грозотия, да не говорим за най-голямото изчадие - Пулсар.:).
Абе с една дума японското може да е здраво, но голяма част са неугледни и грозни. Да не говорим , че нито една японска кола няма хубава возия. Поне при по-ниските класове.
За хонда civic казват, че вози като лагерница, това им е от форума, всеки може да щракне и да види...
Коментиран от #75
02:33 26.08.2016
74 Бат Пешо
02:38 26.08.2016
75 рутер бал
До коментар #73 от "Msux":
АААААААа, П И Ч - чекай малко! Автомобилите които влизат в БГ и са предназначени за продажба ОТ ДИЛЪР СА ВЕЧЕ С ДЕФЕКТИ!!! Да те отворя на тънката мъдрост в която работих 8 години, а именно на поточната линия в заводите на Ситроен и Сеат! ДА! Бачках в Каталуня и знам каталан, но не говоря "кастеляно"(испански). Работех 7 години за СЕАТ и 1 годиназа Ситроен - историята ми е дълга, така че накратко!КОЛИТЕ В БЪЛГАРИЯ И РУМЪНИЯ СА С ДЕФЕКТИ!!! Ако отидеш в шоурума да купуваш - ПАК Е ДЕФЕКТ! ВСИЧКО ЩО Е ЗА БГ И РУМЪНИЯ (без Гърция, Турция, Хърватска) Е СЪС ЗАБЕЛЕЖКИ!!!
НЯМА КОЛА БЕЗ ПУКНАТИНА, КРИВИНА, ТРАНСПОРТЕН ДЕФЕКТ НА ДЕТАЙЛА ИЛИ ПОВТОРНА СГЛОБКА, КОЯТО ДА СЕ ПРОДАВА В ЕС ОСВЕН В БЪЛГАРИЯ И РУМЪНИЯ!!!
Много познати бачкат и в БМВ(Бавария) и Инголщад - същата работа! Купувате ли кола, гледайте да не е от представителство в БГ, иначе пак ще си имате гаранцията ама проблемите ще са чести!
Хората в моята работа се знаем и постоянно си разменяме инфо!
Надявам се да не оставите този коментар с пренебрежение - гледам, че доста катастрофи има в БГ и се трепете като врагове.
Искам с този коментар да ви премахна заблуждението за кола от БГ па било то и НОВА!!! Много е гадно да претопиш елемент поради пукнатина и да се лишиш от цял автомобил за няколко хилядарки, заради липсата на този елемент! Четете и се учете - купувайте коли от ЕС без България и Румъния!
03:19 26.08.2016
76 пич
07:27 26.08.2016
77 CL500
До коментар #72 от "Хуьо":
Човек, аз да ти кажа се бях засилил да си вземам Импреза ВРХ-СТИ, 280 коня и както правя преди всяко по-важно нещо, се консултирах с човек, който разбира нещата меко казано повече от мен. Та въпросния специалист, който е от най-добрите тунинг майстори в БГ (за двигател, електроника и т.н.) направо ме отказа. Дори в сервиза имаше една СТИ-айка от 3 месеца чакали за части. След малко наливане на акъл в главата ми, се поотказах. И пак казвам - много често пътивам до Япония и работя с японци. Те думата лукс не я познават, нито в жилищата им, нито в хотелите, така е и при колите. За дизайн пък няма да говорим. Иначе лично за мен - пак казвам, аз харесвам голяма кубатура на ДВГ-то. За съжаление българската действителност предполага тук да пишат най-вече хора, каращи малки колици, с малки двигатели, поне 2-ра ръка, на мноого км. и всеки почва да си хвали покупката, за да се самоуспокоява, че не се е минал и набутал. А всичко за подобен автомобил зависи от поддръжката, начина на шофиране и т.н. Дали всеки си сменя маслото всяка година, независимо от км., щото при мен е така??? Предполагам - не! Що да дава примерно 700 лв (за мен е толкова +4-те филтъра) всяка година??? Надявам се повече хора да могат да имат кола с голяма кубатура, да я поддържат правилно и съм сигурен, че моторът ще надживее самата кола ;-)А като си харесваш японско - купувай си смело, на мен дизайна, интериора и возията са ми таксиджийски!
Коментиран от #82
08:03 26.08.2016
78 гочу
09:19 26.08.2016
79 гост
09:47 26.08.2016
80 Velislav
09:47 26.08.2016
81 гост
09:52 26.08.2016
82 НекЪФ пич
До коментар #77 от "CL500":
С някои от изброените неща съм съгласен! Ама това с 200 км/ч и натискането на педала, че те лепи на седалката, ми оправи деня. :)Нищо лично! Не съм фанатичен фен, харесвам всички марки, стига дизайна и интериора да ми допада :). Лек и успешен ден.
Коментиран от #86
10:19 26.08.2016
83 Гост
10:36 26.08.2016
84 БАЙ ГАН4О
10:36 26.08.2016
85 TOMA POR KULO
10:45 26.08.2016
86 CL500
До коментар #82 от "НекЪФ пич":
Колега, предполагам не ми вярваш, доколкото разбирам. Но повярвай е така. На равен път, не по надолнище, 200 км/час си ги поддържам без кик-даун разбира се. Натиснеш ли 'ламарината', ако си си отпуснал тялото, определено те лашка назад. Сега не разбирай, че вече не можеш да помръднеш едва ли не, но е като примерно 150 коня кола при макс. си ускорение ;-)11:07 26.08.2016
87 гостенче
До коментар #28 от "vlad":
Я да вдигнат ръка колко хора си карат японските коли с препоръчното за тях масло 0W20/5W20/0W30 на всеки 5-7хил км., и тогава да си говорим кое е маслояд. Българщината с това 10W40 за 10 000км. защото колата е стара е от край време и затова моторите тук изкарват по още 50-100 хил и заминават. Самоче на никой не му се дават по 150лв. за масло 2-5 пъти в годината...... Хем няма пари българина да я кара тая кола хем си знае неговата селска спартакиада. НА ГОЛ Г.З ЧИФТЕ АЙФОНИ.11:08 26.08.2016
88 Гост
Коментиран от #89, #106
11:49 26.08.2016
89 Митко
До коментар #88 от "Гост":
Ти ако четеш български сайтове или идеш на Горубляне кола над 150000 няма да намериш все едно че след тези километри всичко се изпарява.А статистиката е вярна аз познавам трима души с Акорд К20 мотор които наближават 300 те хиляди и не са имали никакви проблеми.
Карат със синтетично масло 5w40 или 5W30 и го сменят на 20 000 километра както е по предписание без доливане.Хонда е легенда в правенето на бензинови двигатели.Не напразно е най големият производител в света на такива.
Познавам и хора с Авенсис и не съм чул оплакване за мотора.
Японските двигатели са по здрави от немските и тов ще ти го каже всеки специалист.Друг е въпроса че разни квартални"разбирачи" си разказват легенди какви били колите преди 30 години и колко издържали.Немските коли вече не издържат колкото издържаха някога.Дори срам за Мерцедес е ръждата нещо което преди никога не можеше да се види.
Коментиран от #98
12:32 26.08.2016
90 факти
12:41 26.08.2016
91 факти
На обратния полюс са производителите от MG Rover, Audi, MINI, Saab и Vauxhall. Проучването на Warranty Direct показва, че при MG Rover се открива дефект при всеки 13-ти двигател, а при Audi проблеми има всеки 27-ми агрегат с вътрешно гореше. На трето място с равен резултат са MINI и Saab - всеки 40-ти двигател, а след тях е подреден Vauxhall/Opel (1 /41).
12:43 26.08.2016
92 факти
Марка Проблем на брой двигатели (%)
1. MG Rover 1 на 13 (7.88 %)
2. Audi 1 на 27 (3.71 %)
3. Mini 1 на 40 (2.51 %)
4. Saab 1 на 40 (2.49%)
5. Opel 1 на 41 (2.46%)
6. Peugeot 1 на 44 (2.26%)
7. BMW 1 на 45 (2.20%)
8. Renault 1 на 46 (2.13%)
9. VW 1 на 52 (1.91%)
10. Mitsubishi 1 на 59 (1.70%)
12:50 26.08.2016
93 само се хваля
Моторът е доста често натискан до над 6к оборота(почти всеки ден).
До сега работи перфектно и само обслужван (масло и филтри).
При последния технически преглед момчетата казаха че никога не са виждали мотор който да работи толкова добре (съдейки по това че лабда сондата показаваше точно 1)
14:09 26.08.2016
94 до 55
Коментиран от #96
14:13 26.08.2016
95 Mr Swaggerson
14:21 26.08.2016
96 Френо
До коментар #94 от "до 55":
нещо подобно с на едни приятели дизеловия мерцедес.Уж най-доброто от немското-мерцедеса,пък дюзи,глави,маркучи,какво ли не му смени.
На познат Тойотата,е на 340 хил км,(само,че на бензин),от които 200 хил е на газ и,освен шлайфане на глава,друго Тойотата не е видяла.
Да не говорим,че Тойота не е луксозна марка както и модела-авенсиса му,а мерцедеса уж луксозна марка ,пък проблеми.Тойота също е два пъти по-евтина от мерцедеса.
Харесвам немските коли,но твърде много ги хвалете особено мерцедесите.
15:25 26.08.2016
97 lolo
Иначе една и съща простотия всеки път.Японските фенове хвалят японското(в половината случай без никакви аргументи), а някой дори и обиждат немското докато излагат мнението си.Немските фенове пък не остават длъжни.Така се затваря един цикъл, в който всеки обижда чуждото, само защото неговото е било обидено първо.Тук-таме влиза някой и друг френски фен(италиянските са дори по-редки), ама тогава пък и немците и японците го нападат.
Какъв е извода-карайте каквото ви харесва и за каквото имате пари(пустите му пари...), но не бъдете малоумни фенове, чийто познания за другите марки идват само от градските легенди.И не се заяждайте без да имате аргументи и факти, защото може да се затапите сами(което много често се случва). :D
15:31 26.08.2016
98 ЛИО
До коментар #89 от "Митко":
Пълни глупости! Това, че не си качваш прасето в багажника или да изкараш л..ната на кравата с ремаркето, не означава, че една кола не е надеждна. Всичко е до поддръжка! Хондите си гълтат масълце, няма какво да си кривите душите...Коментиран от #100
15:33 26.08.2016
99 трак
Няма как на немските автомобилни фенове,да не им е гадно и да се дразнят от фактите.
Така,че не им обръщайте внимание.
15:43 26.08.2016
100 изпробвал
До коментар #98 от "ЛИО":
Ти пък кога си карал Хонда че знаеш? Аз съм имал три Хонди Сивик 1,5 Vtec 1998, Accord 2,0 2006, Accord 2,2 ctdi 2007 и нито една от тях не е имала нужда от доливане на масло.На първата смених ангренажен ремък с водна помпа и уплътнение на капака на клапаните.В мен беше 100 000 километра и друго не съм пипал по мотора.А другите две само масла и филтри.Бензина иска смяна на 20 000 а дизела на 15 000.Хората на които ги продадох ги карат още и са много доволни с единия се видях преди седмица на морето и се похвали че е харесал следващата си Хонда,старата оставя на жена си.
Който е карал нова запазена Хонда а не някой таралясник на 300 000+ дошъл в БГ знае за каква кола става дума.
Другите нека да плюят от това нито на мен нито на Хонда им пука не случайно за 50 години фирмата от малка работилничка за велосипеди се е преборила с големите акули и е стигнала до 5 то място по продажби в света.
Фактите говорят сами за себе си и тази статия е поредното доказателство.
Хайде със здраве и приятно пътуване на всички.
16:05 26.08.2016
101 Все тая
Коментиран от #105
16:26 26.08.2016
102 gost
17:15 26.08.2016
103 BanditBoy
Коментиран от #107
21:03 26.08.2016
104 TOMA POR KULO
21:04 26.08.2016
105 ха ха ха
До коментар #101 от "Все тая":
Не пиши глупости Е200 не е с Макферсън окачване.00:10 27.08.2016
106 СДФГ
До коментар #88 от "Гост":
Ти в кой клас си? Вярваш ли,че в мобилето ,като пише 147000 км и колата е на толкова? Абе човек....16:17 27.08.2016
107 СДФГ
До коментар #103 от "BanditBoy":
Почти всеки мотор може да стигне 400 000 км ,ако се грижи каккто трябва.16:19 27.08.2016
108 Роторно Бутален Мотор
18:02 27.08.2016
109 Някой
19:38 27.08.2016
110 Турбо
Я да преброим колко хора биха си купили кола с такъв двигател, пълна мъка е това независимо от коя фирма е.
И нещо много логично по-простото винаги е по-здраво особенно там където е жега.Не случайно има двигатели по 1000000км е и???
Двулитров атмосферн двигател......не мерси.
Колко коня ще е това чудо на природата и при какви обороти, дали някога ще го подкараш при тези обороти?
23:58 27.08.2016
111 автофен
Двигателят е прост няма турбини за ремонт по 1000 лева и нагоре и изкарва повече от турбо моторите.Двулитров атмосферен бензин е това което и трябва на една нормална кола другото са лигавщини за пишман състезатели.
За това много хора ги предпочитат.
07:59 28.08.2016
112 Турбо
На колко оборота са тези 250 коня?
Колко въртящ момент има?
09:55 28.08.2016
113 автофен
Ако трябва да говорим реално на един автомобил от среден клас повече от 150 коня не му трябват.Ограничението на скоростта от 140 се постига дори със 60 коня.За някакво кратко време може да използваш повече при изпреварване но 150 са напълно достатъчни а всеки съвременен 2 литров двигател ги прави без проблем.
Коментиран от #114
12:51 28.08.2016
114 Турбо
До коментар #113 от "автофен":
Да съгласен съм с теб че 150 коня са достатъчни поне за семеен човек с деца като мен но......Освен перформанс за една кола важно е и надежноста и икономията.
Та един 2 литров двигател примерно с 4 цилиндара и две клапи за въздуха на цилиндър колко въздух може да вкараш в него без да го натъпчеш при съотношение 15:1 въздух:бензин колко момент може да изкараш???
Видях го този двигател на HONDA F20C обаче нека ти направя малко сравнение за да ме разбереш по правилно с едни Форд Фокус:
HONDA F20C :
250 к.с. при забележи 8600rpm !!!
Ford ST 2.0 EcoBoost:
250 к.с. при забележи 5500rpm !!!
HONDA F20C :
217.71 Nm момент при 7,500 rpm
Ford ST 2.0 EcoBoost:
360 Нм/2000-4500 об/мин
И всичко си идва на мястото слаб момент понеже няма въздух обаче компенсира с обороти е да ама тези обороти ще ти изядат главата накрая.
Ако карам чужда кола съм фен на високооборотните коли но за моя кола си карам дизел, ясно е защо.
А за 60 коня не си прав, като пуснеш климатика, като доиде и баира и сваляш на 1, да не говорим че като вземе да изпреварва и изпреварва 2 минути, това си е направо самоубииство.
23:44 28.08.2016
115 Ивайло
Рено Туинго 300К+ Тази година мисля да му сменям гумички на клапаните.
Двигатели на Пежо 405 (карал съм 4 такива) 1.4 и 1.9 по над 300К нямат и ръб на цилиндрите.
Нарочно споменавам само френските. Важна е поддръжката по време на експлоатацията.
За Витарата няма да споменавам, че това е възможно най-мързеливата машина, само да не гниеше толкова. За над 100К само при мен - една водна помпа.
11:33 16.02.2018
116 Sliven
Имат един малък недостатък че горят повечко бензин.
18:08 27.02.2018
117 Бат Мишо
2 литров двг
е двулитровия карбураторен четвъртак турган на 320
трескаха си милион км БЕЗ ОТВАРЯНЕ а турбинираш ли го избиваше рибата с 400 коня
19:07 27.02.2018
118 Пинко
18:09 04.05.2018
119 Gordy
Караш 5000км и продаваш, щото после бе се зн7277ае
18:12 04.05.2018
120 Този коментар е премахнат от модератор.
121 Този коментар е премахнат от модератор.
122 ьхгйф
Коментиран от #124
15:28 25.03.2021
123 Митко
11:42 18.05.2021
124 Митко
До коментар #122 от "ьхгйф":
На Рено са здрави само MPI моторите до 2012 г, от там насетне 3 цилиндъра с директно впръскване на горивото и греда иначе dci са чук!11:44 18.05.2021