Last news in Fakti

25 Август, 2016 13:50 105 899 124

Най-надеждните двулитрови атмосферни мотори

  • двигатели-
  • атмосферни-
  • двулитрови-
  • надеждност
Най-надеждните двулитрови атмосферни мотори - 1

Представяме ви интересно проучване, проведено от руското издание "За рульом", което ни показва кои са най-надеждните двулитрови двигатели. По-конкретно става дума за атмосферни бензинови агрегати, монтирани в автномобилите през последните 10-15 години. Изследването е доста актуално предвид българския пазар на употребявани автомобили. Повечето двигатели започват да изпитват проблеми след изтичане на гаранционния срок и те се задълбочават при втория или третия собственик.

Бърза справка от mobile.bg, показва, че колите, които се внасят у нас и се продават най-много, са на възраст около 10-15 години. Преди да ви запознаем с най-надеждните двулитрови атмосферни агрегати, ще направим едно уточнение. Когато става дума за ресурс на мотора, се има предвид неговото безпроблемно използване. След указаните километри тези двигатели продължават да работят, но се налагат различни видове ремонти. Ето и най-надеждните двулитрови бензинови атмосферни двигатели според руснаците.

8 място: BMWНай-надеждните двулитрови атмосферни мотори

Двигателите на BMW от сериите N43, N45 и N46 принадлежат към едно семейство, но имат някои конструктивни различия. Те се вграждат основно в моделите 318i, 320i (E90) и 520i (E60) или иначе казано в представители на предпоследните трета и пета серии. Средният ресурс на тези агрегат е 150 000, но те са технически сложни и по-трудни за поддръжка. Много от помощните възли и агрегати започват да капризничат след навъртане на въпросния пробег.

7-е място: VolkswagenНай-надеждните двулитрови атмосферни мотори

Моторите 2.0 FSI се монтират на много от моделите на концерна Volkswagen. Най-разпространените са Golf V, Passat B6, Octavia и второто поколение на Audi A3. Средният ресурс на тези агрегати отново е 150 000 км, а специалистите определят качеството на елементите от тези мотори като средно. Тези мотори не блестят с надеждност, но пък са по-лесни за обслужване и ремонт от гореописаните двигатели на BMW.

6 място: Ford/MazdaНай-надеждните двулитрови атмосферни мотори

Съвместната разработка на компаниите Ford и Mazda са двигатели от семейството Duratec HE/MZR. Тези идентични мотори са широко разпространени, защото се монтират на масови модели като първите две поколения на Mazda 3 и Mazda 6, както и в предишните генерации на Ford Focus и Mondeo. Ресурсът им е малко по-голям от горните два, като абсолютно безпроблемното им използване се изчислява на 180 000 километра. Конструктивно са доста опростени, но за жалост от качеството на детайлите може да се желае още много.

5 място: Renault-NissanНай-надеждните двулитрови атмосферни мотори

Агрегатите на концерна Renault-Nissan от семейството M4R/MR20 са ни най-познати от японските кросоувъри. Моторите MR20 са налични в много от предишното поколение на колите с повишена проходимост X-Trail, движещи се по нашите пътища, а Qashqai не се разделя с тях и доста по-късно. Френският аналог пък се вгражда в третото поколение Megane. Ресурсът на тези мотори е 180 000 - 200 000 км. Интересното при тези мотори е, че качеството на материалите е доста по-добро от това на близките им конкуренти от Ford и Mazda.

4 място: MitsubishiНай-надеждните двулитрови атмосферни мотори

За съжаление новите коли на марката не са това, което представляваха техните предшественици. Едно от доказателствата за това е двигателят от серията 4B11, който се числи към престижната група от мотори без сериозни "болести". Той се интегрира в предишното поколение на Outlander, както и в първите екземпляри от Lancer Х. Безпроблемният му пробег е 180 000 - 200 000, а качеството на конструктивните елементи е много добро. Като цяло общата му надеждност е обусловена и от максимално опростената му конструкция, лишена от капризни системи.

3 място: HondaНай-надеждните двулитрови атмосферни мотори

Моторът на Honda с индекс R20 се монтира основно на седмото и осмо поколение на Accord, както и на едно от най-добрите SUV-та, познато ни като CR-V. Ресурсът му без да се налагат каквито и да било ремонти надхвърля 200 000 километра, а качеството на използваните материали е доста по-добро от това на Mitsubishi. R20 е много надежден и конструктивно опростен агрегат. Елементарната схема за регулиране на клапаните "винт - гайка" определено е в полза на износването повдигачите на клапаните, както и на цилиндрите и буталата. Стига обаче тази регулировка да се прави на всеки 45 000 км.

2 място: ToyotaНай-надеждните двулитрови атмосферни мотори

Ресурсът на агрегата, познат ни под индекс 1‑AZ, е аналогичен с този на Honda - около 200 000 км. Моторът се интегрира във второто поколение на Avensis, както и в предпоследната генерация на RAV-4. Специалистите обаче са на мнение, че качеството на елементите на този двигател е на почти върхово ниво. Двигателят на Toyota изпреварва този на Honda по един-единствен критерий. Оригиналните части за него са по-евтини от тези за мотора на Honda. Цената за ремонт на 1‑AZ мотора е най-ниска в сравнение с агрегатите от цялата класация.

1 място: SubaruНай-надеждните двулитрови атмосферни мотори

Най-надеждният и дълговечен двигател според специалистите на "За рульом" е опозитният мотор с индекс EJ20, познат още от края на 1990-а. До ден-днешен този агрегат се монтира на някои от моделите на Subaru, предназначени за японския пазар. В Европа ерата на този мотор свършва през 2011 година, когато го заменя обновеният, но не толкова безпроблемен от серията FB, която е с ангренажна верига вместо ремък. Най-разпространените модели с EJ20 агрегат са Forester и Impreza от трето поколение. Ресурсът му надвишава 250 000 километра. 
 


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Реалист

    11 17 Отговор
    А къде е Ладата? Забравих - там 2 литрови ВСЕ ОЩЕ НЯМА в серийно производство. Вграждат ги в Луноходите.
  • 2 гост

    9 1 Отговор
    имал съм сеат с тоя мотор и авенсис, сега карам субару и проблеми, макар и малки, съм имал само с тоя на субаруто:))). Като цяло безпроблемни и яки агрегати.
  • 3 Драго

    12 5 Отговор
    Супер точна и показателна класация.
  • 4 Нещо нередно

    4 31 Отговор
    Нещо не е както трябва. Не може първите 4 (дори 6) места да се заемат от японци ?
  • 5 Тошибиян

    10 34 Отговор
    Малоумна класация къде е опел къде е бмв имат много стабилни мотори 2 литра дето нямат чупене
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Баце

    33 10 Отговор
    Айде изпълзяха фенчетата на немските псевдо кокошарници да обясняват колко са добри.
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 NSX

    19 2 Отговор
    За Тойота и Хонда съм съгласен.Не 200 а 300 хиляди без да ги пипаш.Ангренажни вериги са без проблеми. Субаруто трябва да го отваряш за ремък и има проблем с мазането на коляновия вал на 4 ти цилиндър.И двигателят на Акорд 7 e K20 не R.Особено добър е К20А атмосферен 2 литра с мощност 220 коня.За такава мощност другите фирми ползват турбокомпресори.
    Като цяло японските двигатели особено тези на Хонда са еталон за качество.
  • 10 БМВ фенчеее

    10 5 Отговор
    Аз карам Форд на 22год 261000км а колко са реални не знам, супер надежден двг, не ме е оставял на пътя.Надмина очакванията ми.
  • 11 Loshia

    14 2 Отговор
    Мазда 6 , първо поколение 2003г.360 000 км.Само свещи , масла и филтри....Бензин....
  • 12 някой

    10 1 Отговор

    До коментар #8 от "Влака за Марс":

    Правилно ползваш думата "легенди".Първо моторите на тикото като направеха 200 хиляди горяха масло и трябваше да се отварят но на тъпите бакшиши не им пукаше и караха до дупка.И второ в тези класации са мотори от по ново поколение 10 годишни горе долу,по форсирани и съответно с по скъсен пробег.Но както преди мен пишещи казах тези километри са намалени.Японски коли с верига спокойно изкарват 300 000 без да пипнеш двигателя.
  • 13 гост

    1 1 Отговор
    Такива оценки могат да се дават само на сервизирани коли закупени нови и на място от собствениците. Под проблем може да се разбира и само един датчик и то различно от обслужването според сервизен период. Например смяна на водна помпа не е проблем щом като е по книжка.
    ТСИ двигателите са доста проблемни заради слабите вериги които се случва да прескочат зъб на 40х.км.
    Според мен нисановите двигатели са най-добри за нас понеже колите, в които се вграждат са евтини на вторичен пазар, а ресурса им е голям без много поддръжка. Имат проблеми с допълнителните агрегати, но самият двигател/ск.кутия нямат проблем.

    Коментиран от #16

  • 14 Ник

    5 17 Отговор
    Аз не съм специалист, но имам наблюдения върху повечето от изброените мотори и спокойно мога да заявя, че не съм съгласен с класацията.
    Двигателя на Форд/ Мазда е абсолютен боклук
    Субаруто от години имат проблеми с охлаждането, ако който вземе втора ръка задължително влиза в ебати филмите. Аз не знам друга малка да сменят толкова много части след покупка на автомобил.
    За Хонда, Тойота и Рено съм съгласен. Това са най- безпроблемните мотори от изброените. Но те пък имат други недостатъци като например еластичност, само че там е "друга бира"

    Коментиран от #15

  • 15 въпросче

    3 1 Отговор

    До коментар #14 от "Ник":

    Какво разбираш под еластичност на двигател?
  • 16 мнение

    10 4 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Колега пробвай един Акорд 2006 -та и ще видим дали ще казваш че най доброто е Рено.

    Коментиран от #19

  • 17 Трифонов

    2 40 Отговор
    150 000 километра! Боже! Дано никога да не разбирам какво е да караш една и съща кола толкова.Настоящата ми кола това лято стана на две години и е на 40 хиляди километра и усещам, че вече започвам да се оглеждам за нова. 150 хиляди... ужас!
  • 18 копеле

    4 13 Отговор
    Тази статия за никакъв критерий на става.....разбрала патка от сурватка. Руснака ли ще слушам аз, само рускините ги пое..вам
  • 19 гост

    5 11 Отговор

    До коментар #16 от "мнение":

    Не харесвам японски дизайн и въпреки че съм карал японско и знам, че е безпроблемно (старото), то не бих позлвал кола, която не ми харесва колкото и добра да е тя от техническа гледна точка. Смятам че европейските са по-добри като възприемане и от изброените марки и двигатели този на Рено е най-приятен като дизайн, съвременност, ектри, двигател и цена на вторичен пазар. Щом колата е ползвана вече е важно как е използвана и от кого. Има безпроблемни рена и проблемни тойоти, което е обратно на масовото разбиране. Имам познати с нови Хюндаи които са с 2.0 двигател и макар и да са здрави то са тромави, въртящия момент е на по-високи обороти и харчат s 50% повече от заводските данни.

    Коментиран от #23

  • 20 гогу

    8 6 Отговор
    Имам Волво на 745000км. и още го кара баща ми без проблеми, не гори масло и ускорява много добре!
  • 21 100qn

    5 8 Отговор
    хаха какво са 200 000 км.Дизела си е дизел Шкодата ми е на 340 000 км(едва ли истински) и назад незнае.Мотора е 1.9 ТДИ масло не доливам !

    Коментиран от #22

  • 22 Наско

    23 4 Отговор

    До коментар #21 от "100qn":

    Какъв дизел пробутваш тука. Шкодата ти докато стане на тези километри е хвърлила турбина и е сменила дюзи поне веднъж.
    Стига сте говорили глупости дизела дава икономия но като дойде време за големите ремонти ревеш здраво.
    Особен кеф е при пиезо дюзите да видиш как плачат пред стенда за дюзи собствениците като им кажат цените.
    Цялата икономия отива на вятъра.

    Коментиран от #32

  • 23 мнение

    13 3 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Е аз пък не харесвам френски дизайн и не знам кое Рено от 2006 та е с по добър дизайн от Акорд .Колкото до въртящ момент при едни и същи обороти японски и германски бензинови атмосферни двигатели не се различават.Интересното става при високи обороти,там германския двигател умира а японския продължава.
    Само за пример ще кажа че двигател на Хонда 2 литра от това поколение описано в статията прави 220 коня при 8000 оборота без проблем.А знаеш какво са 220 коня.Германци такива двигатели не правят,там търсят лесното давай 5000 кубика да сложим че иначе ще се потроши от натоварванията.
    Що се отнася до Хюндай кажи какви са двигателите и на купе с каква маса са монтирани иначе не е коректно да се пише.

    Коментиран от #29

  • 24 Роман Ценов

    0 4 Отговор
    Лъжа.
  • 25 влад

    0 7 Отговор
    Къде е Мерцедес?Нали не очаквате да повярваме че е след рено?!
  • 26 Иван

    1 8 Отговор
    а опелския c20xe
  • 27 фриимен

    11 5 Отговор
    Субару няма аналог като нестрошаемост и дурако устойчивост!!!
  • 28 vlad

    2 11 Отговор
    Колкото е по форсиран един двигател, толкова по малко км изкарва, така че глупостите за хонда 2.0 200 коня мерси. Като стане на 200 хил км и вече е маслояд.Има добри двигатели но те не са повече от 150 коня.

    Коментиран от #87

  • 29 FAKE

    6 10 Отговор

    До коментар #23 от "мнение":

    Сравнението ти е смешно защото 90% от всички автомобилни производители било то немски , азиатски , френски , италянски , американски и тн тн правят по красиви коли от хонда , а Акорда който рекламираш по скоро би бил в класация за грозни коли от колкото за красиви :))

    Коментиран от #38

  • 30 JTDpower

    0 4 Отговор
    абсолютно съм съгласен със vlad !!!
  • 31 100qn

    0 5 Отговор
    Казах 1.9 не е с капризни диузи,а турбината и да е сменяна не е по-скъпа от горе споменатите марки.
  • 32 100qn

    1 1 Отговор

    До коментар #22 от "Наско":

    Убих се да сменям турбини ;)

    Коментиран от #39

  • 33 ТТИП

    5 7 Отговор
    ГОЛФ 2ка ДИЗЕЛ трае 800 000 километра да не говорим за КУБЧЕТО на МЕРЦ 1милион плюс
  • 34 ХАХАХАХАХА

    18 6 Отговор
    ЯПОНСКОТО ОТНОВО НАЙ-ДОБРО!
    НЕМСКИТЕ БОКЛУЦИ ОТНОВО ТРЕПЕРЯТ
  • 35 ПОМАЦИ

    15 3 Отговор
    ТЕХНИЧЕКСИТЕ СПЕЦИАЛИСТИ ВИ ГО КАЗВАТ-ЯПОНСКОТО НОМЕР 1.

    Коментиран от #36

  • 36 CL500

    3 15 Отговор

    До коментар #35 от "ПОМАЦИ":

    За какви технически специалисти ми говориш така генерално, хахха. За японските върхови технологии във Ф1 или за издръжливост на ЛьоМан, защо не споменеш, хаххахха. Те каквито са ми шовенисти япончетата, понеже работя с такива, като видят на снимка моята и цъкат и ръмжат, ххахаха. Да не говорим, че милите нямат и едно нововъведение при автомобилите. Били номер 1, смяххх. Бяха номер 1 по продажби, защото продават евтино, но никога не са били номер 1 по качество, ексклузивност, скорост, престиж и т.н.

    Коментиран от #41, #44, #72

  • 37 германеца

    8 12 Отговор
    Господа аз карам мерцедес ц200д и е на милион и триста хиляди километра и още не е отварян мотора и няма никакви течове и работи перфектно за какви японски двигатели ми говорите

    Коментиран от #43, #59

  • 38 мнение

    7 1 Отговор

    До коментар #29 от "FAKE":

    Друга простотия ще кажеш ли?Когато пишеш за някоя кола е добре поне да си се качвал веднъж на нея.А за останалите 90% за които си писал че са красиви е ясно че не си ги и виждал.
  • 39 Наско

    6 1 Отговор

    До коментар #32 от "100qn":

    Хайде утре да отидем пред един сервиз за горивни системи да видим кой какво сменя и колко пари струва.
    Такива като теб познавам много,големи приказки за дизела докато не видят кое колко струва.И на никой нищо не му се чупело за това повечето сервизи са с 2 седмици напред заявка.
    Дори само един тъп съединител да смениш на дизеляка си е упражнение за над 1200 лева.При бензина е 400.

    Коментиран от #48

  • 40 Христо

    5 1 Отговор
    Аз имах Пежо 405, на което превъртях километража. Вярно, дизел беше, но 1, 9 литровия мотор с 68 к. с. излезе много надежден и не очаквах, че ще издържи един милион километра.
  • 41 ха ха ха

    6 0 Отговор

    До коментар #36 от "CL500":

    Ти сънуваш ли?Да не се мислиш за пилот от Формула1 или Льо Ман?
    Реалността хората са ти я написали в статията като искаш да си мечтаеш за състезания давай има и добри симулации може да си поиграеш мечтите са безплатни.

    Коментиран от #42

  • 42 CL500

    1 4 Отговор

    До коментар #41 от "ха ха ха":

    Може би не си забелязал, че отговарям на персоната под мен, който ми генерализира, че видите ли, японското било номер 1. Затова и споменавам за постиженията им или по-скоро липсата на такива при най-технологичните състезания. А и на теб да спомена, че тези състезания за тестовия полигон за не 1 и 2 нововъведения при масовите автомобили.

    Коментиран от #45, #49

  • 43 Читател

    19 2 Отговор

    До коментар #37 от "германеца":

    Чета тъпи коментари и се смея на ганьовщината.Хората си направили труда да опишат особеностите на съвременни бензинови АТМОСФЕРНИ двигатели,а разни "специалисти'' описват как дъртите им кошари били минали по милион километра най малко без да пипали нищо.Други пък състезатели големи от формулата въобще няма кой да слуша и чете нещо.
    По сравняването на ябълки с круши нямаме равни,
    Бай Ганя не можеш на нищо го научи за това ни е толкова напред държавата.
  • 44 smilodont

    8 1 Отговор

    До коментар #36 от "CL500":

    ще ти дам едно доказателство . Тойота е първия и единствен който получава нобелова награда за опазване на околната среда . Има и още страшно много фактори който поставят джапанките на чело но ти поиска едно а за другите се иска да прочетеш и знаеш а не само да плямпаш
  • 45 ха ха ха

    8 1 Отговор

    До коментар #42 от "CL500":

    И какво точно са въвели в двигателя ти от Формула1 знаеш ли?
    И Ролс Ройс например като няма успехи във Формула 1 лоша кола ли е?
    Значи и БМВ е лоша кола защото няма успехи във Формулата?
    А РЕНО е една от най успешните марки там значи е най добрата кола.
    Форд също имат доста титли значи и те са добри коли.
    Това ли ти е логиката?
    Значи който не е шампион във формулата не може да прави 2 литрови атмосферни мотори това ли искаш да ни кажеш?

    Коментиран от #50

  • 46 Рамбо

    5 6 Отговор
    Една от колите ми е Ескорт 1.6 Д 1988 . Още 20 000 и ще направя 300 000 километра МОИ ( километража му не е милионен ) . Зимата пали малко по-трудно ( подгрявам 2 пъти ) ако е -12 -15 градуса . Някои части на бензиновите наистина са по- евтини , но утре на японката като отиде я датчик я клапан и собственика дето си е казал " А-а-а-а те японските са много здрави не се чупят " чува цената и получава сърце-туп-туп-туп ! Истина е наистина са много здрави ! Но и те се чупят и тогава пускай си Азис " Как боли "
    Не се чупи кола , която не се кара !

    Коментиран от #52

  • 47 112

    14 2 Отговор
    Извода от статията е че немците има още да се учат до като настигнат японците.
  • 48 onq s konq

    4 3 Отговор

    До коментар #39 от "Наско":

    Абсолютно точна цена за смяна на съединител на дизела-взеха ми обаче 1286лв,защото сменили и някаква помпа на съединитела,както и маслото в скор. кутия,което не съм поръчвал но тя задължително се сваляла.Верно че съм с нов съединител,но лошото е че не се вижда отвън и няма как да се изфука човек!
  • 49 БГИДИОТИ

    7 1 Отговор

    До коментар #42 от "CL500":

    До турчина:Хасане,немските технически издания TUV ADAC,неколкократно за обявявали японските за най-надеждни.
    Това,че не си чел или,че на село нямате интернет не е мой проблем.
    Пък с тези омрели,бавни,будни мерцедеси на далеч.Предпочитам БМВ от смотания мерцедес,като на един познат от сервиз не изиза.

    Коментиран от #51, #55

  • 50 CL500

    1 6 Отговор

    До коментар #45 от "ха ха ха":

    сега не ми се занимава много, но ето тук са споменали някои неща:
    http://men.hotnews.bg/n/inovatsiite-ot-formula-1.17234.html
    Иначе пак ти повтарям - другият коментиращ заяви, не че 2.0 литровите бензинови японски двигатели са най-, най-, а генерализира като цяло за японското. Аз лично толкова малък двигател не бих си купил, но само мога да кажа впечатления за Ауди Б4 2.0 моноинжекция, на газ от мнооого години без грам меинтенанс по двигател, не знам на колко стотин хил. км е, че му се повреди брояча. За окачване не споменавам, че там бяха проблемите :-)

    Коментиран от #54

  • 51 ГЕРМАНЕЦА

    1 7 Отговор

    До коментар #49 от "БГИДИОТИ":

    Скоро обявиха голф 6 за кола на годината в Япония. Това говори ли ти нещо???

    Коментиран от #56

  • 52 Някой

    3 0 Отговор

    До коментар #46 от "Рамбо":

    Ти статията чете ли?
    Ако си чел кажи ми коя част на Тойота е по скъпа от същата за БМВ или Фолксваген от годините и двигателите описани в статията.
    Тя и ладата на дядо на село дето е от 1977 ма още пали и върви и частите и са много евтини но аз не съм тръгнал да я сравнявам с коли от 2010 година.
  • 53 Варна

    10 2 Отговор
    Няма оправия с българска простотия.
    От години насам,японските коли са обявявани за най-надеждни,най-здрави!Немските,американските специалисти,в класации винаги ги слагат като номер 1,японските!Немските инженери,бяха обявили Тойота Мирай за иновация на десетилетието!
    Но българския не може да прогледне,той си знае немския автомобил.Няма оправия в тази държава!

    Коментиран от #62

  • 54 ха ха ха

    3 1 Отговор

    До коментар #50 от "CL500":

    Ей човек този линк е пълна смешка.Аз те питах конкретно Мерцедес какво е въвел в твоята кола и в твоят двигател от Формула 1 което фирмата е измислила там?
    И недей сравнява кола от 90 те с двигател който не покрива и ЕВРО3
    двигатели евро 5 и 6.
    Трябва да сме коректни хората са написали статията за да сравняват сравними неща.
    А за окачването на Ауди всички знаем не си само ти с проблеми там ))
  • 55 CL500

    4 2 Отговор

    До коментар #49 от "БГИДИОТИ":

    Сбъркал си си профилното име, трябва да е в единствено число!
    За какви турци ми говориш, не разбрах. Ти предполагам нямаш лев да се обръснеш, тръгнал нашия да ми говори за познат, за комшия и за не знам си кой. Аз ти говоря като собственик. Дали ми е муден Мерцедеса, на мен 5.4 до сто, като не е 4-матик ми е ОК. Мерцедесът е колата, това го разбери. В пъти е по-издръжлив от БМВ, след като ми го споменаваш и в годините си запазва в по-голяма степен конете и не се скапва бързо като БМВ! А иначе АМГ бие всяко М и РС като време за ускорение до 300. Просто след 150 км/час вече разликата е огромна. Моята само с 388 атмосферни коня при поддържани 200 км/час като я настъпиш до дупка те залепя, повярвай ми. А за другите всеизвестни преимущества няма и да споменавам. Та турчин ли си, селяк ли си, какъв чешит си, знай, че по приказки и зяпане от прозореца на твоя Авенсис (примерно) няма как да разбереш за какво става дума. И най ме кефи как засега 3-ма авери, все БМВ фенове, след возийка с моята почнаха да ми се оглеждат за Мерцедес за следваща кола. Ама то така се лекуват промити мозъци - качваш го, след 10 м разбира каква е разликата и усещането, дърпаш някъде с 200, той ако не погледне километража не може и да разбере за скоростта, вътре тихо и комфортно, хахха. Ама то си е разбираемо - колкото по-екстремно се чувстваш при една и съща скорост, толкова и се самозалъгваш, че колата е направо самолет, а тя само с 180 км/час се бъхти, хаха

    Коментиран от #60

  • 56 факти

    1 0 Отговор

    До коментар #51 от "ГЕРМАНЕЦА":

    Не беше скоро а преди 3 години.Сега е Мазда.
  • 57 hellmaker

    0 0 Отговор
    Много правилен въпрос!!
  • 58 hellmaker

    0 2 Отговор
    Виж как не ти отговарят японските фенчета :) Защо ли?
  • 59 национална сигурност

    3 0 Отговор

    До коментар #37 от "германеца":

    Моите съседи всичките карат само Трабант и Вартбург (немски машини) и са на по 4млн. км. + без никакъв ремонт (само гуми сменят)

    Аз ти вярвам, че МБ могат да направят такъв двигател и да го пуснат в БГ с нашЯнско гориво и да изкара поне 10млн. км. стига чалгата да не се спира и водачът да е с татуировки на тигър и дракон, златни зъби и тъмна кожа - тогава и ДПС и БХК ще ме съдят ако кажа, че този човек лъже :)))
  • 60 ВУНДАБА

    10 2 Отговор

    До коментар #55 от "CL500":

    Не ми ги хвали тези немски боклуци.ТУк статията е различна.Тук за мюсюлмано-немските боклуци никой не говори.Както винаги на почит са японските коли.Возил съм се в мерцедеси,които са много по-висок клас от един Авенсис.Аз не съм собственик на Авенсис,обаче на в пъти по-евтиния авенсис,който даже не е луксозна марка като мерцедес,издържа и не се чупи,колкото на познатите ми мерцедесите дюзи,глави и други простотии.
    Така,че много те моля,коментирай си във мерцедес форума.Тук,сега на почит са японските,доказано като най-добрите.Да знам,боли ви гадно ви е,че японските народни коли бият луксозните премум немски барутници,но е така.
    Не съм фен на Авенсис,ама тъй като го спомена и съм се возил,за това ти казах,че са много здрави коли и страшно комфортни.Познат каза,че последно е влизал преди повече от година,да смени само някаква помпа.
    Тойота е народен автомобил,не трябва да се забравя.Мерцедес е луксозен клас,а като гледам както казах,мои познати,къде съм им се возил по барутниците с мерцедеси,доста се чупят.Ако ги питаш е велика марка!
    ганьовците сте ми много
    БОЛИ ВИ,ЗНАМ!
  • 61 glypaci

    1 0 Отговор
    do dvamata vundama i cl500
    idioti,ne moje da sravnqvate nai-luksozniq klas/marka mercedes v nemskata avtomobilna promishlenost i normalnite koli kato toyota,honda i subaru,koito ne sa luksozni marki.
    qponski luks-Lexus,Infiniti
    Shtom obiknovenite qponski koli,sa na purvite mesta,pred luksoznite marki kato audi,bmw i merc sami si obesnqvaite
    kakvo mi pishete tu
  • 62 Зазимозизум

    8 0 Отговор

    До коментар #53 от "Варна":

    А, добрЮтру!
    Що народ заминахме от тая помия и се задомихме "навънка", че и внуци чакаме...
    Сега станахме предатели, изменници и слабохарактерни, понеже сме си взели живота в ръце и сме намерили място без мутри и чалга, където да останем! А преди време бяхме хората дето ги молят да пратят някой долар/евро, барем платим за сватба, погребение, абитурентски бал, кръщене и прочие...
    Прав си ( не те знам кой си) - така е!!
    Чалгата направи прекрасни марки като БМВ и Мерцедес да са ми гнусни и противни до повръщане само заради нагона на българския мутро-чалгар към тях! Самата природа на купувачите на тези марки явно е доста противна и от ръководството гледат да им угаждат!
    Японците гледат към съвсем различно бъдеще, докато чалгарските концерни си гледат да е меко на 3@D№ика!
    Японците понеже са много тъпи, прости и захлюпени, затова правят всичко по силите си да измислят автомобил с 70% по-гляма здравина - пак Субару представиха тази платформа ама нещо не я виждам в коментарите... Сигурно защото съм в Български форум!!!

    Коментиран от #66

  • 63 Еми отак тсог

    0 0 Отговор
    А, то който има възможност, да направи една статистика, но да е достоверна и да я сподели. Може и пари да изкара.
  • 64 голям смях

    0 6 Отговор
    Мерцедес 200 и 220 CDI, това са най надежните двигатели, 15 години, почти 400 000 реални километра, само смяна на консумативи!
    Всеки джамбазин ще ви каже коя кола е най добрата, скъпата разбира се, а кой държи най висока цена?
    Мерцедес!
    Личи им на руснаците колко разбират от коли, само, като им видиш, какви боклуци произвеждат и може да ти стане ясно колко разбират.
    Рено Нисан пък е направо подигравка.

    Коментиран от #65

  • 65 наистина голям

    6 0 Отговор

    До коментар #64 от "голям смях":

    не правите разлика,че малоумната прехвалена швабска кошница е ЛУКСОЗНА МАРКА!
    а Субару,Хонда и Тойота са народни автомобили!
    Въпреки,че не са луксозен бранд,пак слагат швабите в джоба!
    ОХ,ганя ганя няма се оправи българския гааняя.....
  • 66 123

    0 0 Отговор

    До коментар #62 от "Зазимозизум":

    БРАВО!
  • 67 Кирил

    3 1 Отговор
    Автомеханик съм. Практиката ми до сега показва , че най-проблемни са двигателите на БМВ и Субару

    Коментиран от #73

  • 68 Хонда Фен

    5 0 Отговор
    Зравейте коментирали!!! половина тук вобще не знаят какво пишат, имал съм над 15 коли европейски и японски, Първото което се гледа за една кола (без значение коне, лукс т.н.) e Балата в ДЖОБА !!! И чак тогава, се решава ко е ще те вози! аз съм със средна заплата карам хонда доволен съм, друг със същата пара кара БМВ , Мерс и той ще е доволен, така или иначе Ресур на ДВГ или окачване всички след време влизат в СЕРВИЗ, всяка кола си има плюсове и минуси, НЕ Е НУЖНО ДА СЕ КАРАТЕ ИЛИ ОБИЖДАТЕ !!!!!!!!!!!!!!!!
  • 69 бензин

    1 2 Отговор
    Преди години също имаше подобна техническа статия,за бензинови двигатели на Хонда и Тойота ги бяха дали като най-надеждни.
  • 70 onq s konq

    1 1 Отговор
    Специално при БМВ двулитровите двигатели са принципно 4 цилиндрови и в общи линии неуспешни.Затова и неслучайно са поставени на последно място в класацията.
  • 71 Хонда Фен

    0 0 Отговор
    Зравейте коментирали!!! половина тук вобще не знаят какво пишат, имал съм над 15 коли европейски и японски, Първото което се гледа за една кола (без значение коне, лукс т.н.) e Балата в ДЖОБА !!! И чак тогава, се решава ко е ще те вози! аз съм със средна заплата карам хонда доволен съм, друг със същата пара кара БМВ , Мерс и той ще е доволен, така или иначе Ресур на ДВГ или окачване всички след време влизат в СЕРВИЗ, всяка кола си има плюсове и минуси, НЕ Е НУЖНО ДА СЕ КАРАТЕ ИЛИ ОБИЖДАТЕ !!!!!!!!!!!!!!!!
  • 72 Хуьо

    2 2 Отговор

    До коментар #36 от "CL500":

    Много си зле човек.ЖАЛКО ЧЕ ИМАШ ГУГЪЛ.НЕДЕЙ СЕ ИЗКАЗВАЙ НЕПОДГОТВЕН ЗА ЯПОНЦИТЕ.ДАЖЕ И НЕ МИ СЕ ПИШЕ ЗАЩОТО НЯМА ДА РАЗБЕРЕШ ОТИВАЙ ХИТЛЕР ДА ТИ ГО ОТПРАШИ.

    Коментиран от #77

  • 73 Msux

    3 4 Отговор

    До коментар #67 от "Кирил":

    Аз карам Рено и нямам никакви проблеми , не само с двигател, а със всичко.... не знам защо в България хората са решили, че Рено е боклук. На никой не пречите, най-много да излъжете някой който не е запознат. Приятелката ми кара от 5 години Форд и той е адски издръжлив, ама вие си викайте "Форд и циганин зимата не работят". Не съм имал японска кола и не мисля да имам, защото са грозни, супер уродливи са. За да не излезне , че всичките коли са ми здрави , имах голф който ме разби от ремонти. Само едно не знам , преди време се бях навил на Субару..... писах във форума им и забелязах, че всичките пискат за прегрели двигатели, за стабилни ремонти и т.н. пък били много здрави? А последното ми доказателство, че Субару се взима само ново е - познат който си купи Суби импреза през 2009та шлайфа глава на 120 хил. км. реални. Друг сличай със Субару отивам на оглед и тоя почва ....правил съм това, това , това и ми изрежда и накрая пак шлайфал съм глава..... след този тест драйв се отказах от Субару. А съветите на Субаровците им бяха -
    "като харесаш кола отиваш задължително в някой сервиз , защото после майка плаче".Та накрая си взех едно "чупливо" Рено за половината пари които мислех да дам за Субаруто и дет се вика ме марзи да си сменя маслото, пак съм го пресрочил.
    Искам да кажа няколко думи за японските
    Тойота - много грозни, аз по-грозни автомобили не съм виждал , независимо корейски, руски т.н.
    Хонда - бяха ми симпатични с пускането на 8мата генерация на Civic, след това тотално го окепазиха, а сега като видях 10тата генерация и ми се доплака, CRv същата работа отзад е отвратително.
    Субаруто вече го коментирах.
    Акюр - не се продават в Европа, но ми допадат
    Инфинии не са лоши, но търудно ще се мерят с немското трио
    Мазда - 6та серия е брутална, другото е зле.
    Нисан - Кашкай, другото е грозотия, да не говорим за най-голямото изчадие - Пулсар.:).
    Абе с една дума японското може да е здраво, но голяма част са неугледни и грозни. Да не говорим , че нито една японска кола няма хубава возия. Поне при по-ниските класове.
    За хонда civic казват, че вози като лагерница, това им е от форума, всеки може да щракне и да види...

    Коментиран от #75

  • 74 Бат Пешо

    2 1 Отговор
    Ако целта на упражнението е надеждност - огромен и нискооборетен осмак, или старичък амосферен дизел(например на мерцедес) - а колкото и да се биете е факт, че всички имат добри и лоши мотори ;)
  • 75 рутер бал

    7 2 Отговор

    До коментар #73 от "Msux":

    АААААААа, П И Ч - чекай малко! Автомобилите които влизат в БГ и са предназначени за продажба ОТ ДИЛЪР СА ВЕЧЕ С ДЕФЕКТИ!!! Да те отворя на тънката мъдрост в която работих 8 години, а именно на поточната линия в заводите на Ситроен и Сеат! ДА! Бачках в Каталуня и знам каталан, но не говоря "кастеляно"(испански). Работех 7 години за СЕАТ и 1 годиназа Ситроен - историята ми е дълга, така че накратко!

    КОЛИТЕ В БЪЛГАРИЯ И РУМЪНИЯ СА С ДЕФЕКТИ!!! Ако отидеш в шоурума да купуваш - ПАК Е ДЕФЕКТ! ВСИЧКО ЩО Е ЗА БГ И РУМЪНИЯ (без Гърция, Турция, Хърватска) Е СЪС ЗАБЕЛЕЖКИ!!!
    НЯМА КОЛА БЕЗ ПУКНАТИНА, КРИВИНА, ТРАНСПОРТЕН ДЕФЕКТ НА ДЕТАЙЛА ИЛИ ПОВТОРНА СГЛОБКА, КОЯТО ДА СЕ ПРОДАВА В ЕС ОСВЕН В БЪЛГАРИЯ И РУМЪНИЯ!!!
    Много познати бачкат и в БМВ(Бавария) и Инголщад - същата работа! Купувате ли кола, гледайте да не е от представителство в БГ, иначе пак ще си имате гаранцията ама проблемите ще са чести!
    Хората в моята работа се знаем и постоянно си разменяме инфо!
    Надявам се да не оставите този коментар с пренебрежение - гледам, че доста катастрофи има в БГ и се трепете като врагове.
    Искам с този коментар да ви премахна заблуждението за кола от БГ па било то и НОВА!!! Много е гадно да претопиш елемент поради пукнатина и да се лишиш от цял автомобил за няколко хилядарки, заради липсата на този елемент! Четете и се учете - купувайте коли от ЕС без България и Румъния!
  • 76 пич

    0 2 Отговор
    Не видях коментари за Ауди, що ще кажете за тях?
  • 77 CL500

    2 3 Отговор

    До коментар #72 от "Хуьо":

    Човек, аз да ти кажа се бях засилил да си вземам Импреза ВРХ-СТИ, 280 коня и както правя преди всяко по-важно нещо, се консултирах с човек, който разбира нещата меко казано повече от мен. Та въпросния специалист, който е от най-добрите тунинг майстори в БГ (за двигател, електроника и т.н.) направо ме отказа. Дори в сервиза имаше една СТИ-айка от 3 месеца чакали за части. След малко наливане на акъл в главата ми, се поотказах. И пак казвам - много често пътивам до Япония и работя с японци. Те думата лукс не я познават, нито в жилищата им, нито в хотелите, така е и при колите. За дизайн пък няма да говорим. Иначе лично за мен - пак казвам, аз харесвам голяма кубатура на ДВГ-то. За съжаление българската действителност предполага тук да пишат най-вече хора, каращи малки колици, с малки двигатели, поне 2-ра ръка, на мноого км. и всеки почва да си хвали покупката, за да се самоуспокоява, че не се е минал и набутал. А всичко за подобен автомобил зависи от поддръжката, начина на шофиране и т.н. Дали всеки си сменя маслото всяка година, независимо от км., щото при мен е така??? Предполагам - не! Що да дава примерно 700 лв (за мен е толкова +4-те филтъра) всяка година??? Надявам се повече хора да могат да имат кола с голяма кубатура, да я поддържат правилно и съм сигурен, че моторът ще надживее самата кола ;-)
    А като си харесваш японско - купувай си смело, на мен дизайна, интериора и возията са ми таксиджийски!

    Коментиран от #82

  • 78 гочу

    0 1 Отговор
    На баща ми Волвото е на768000км. не гори масло и ускорява по добре от мойта Хонда на 130000км. от 2004г....... резил ще я махам ,че ме е яд да я гледам
  • 79 гост

    1 0 Отговор
    сега се сещам, брадчеда кара такси Соната с 2.0 мотор на газ (която уж съсипвала двигателя) оня ден говорих с него и каза, че е на 520 х.км и по двигателя не е правено абсолютно нищо...и това при положение, че има 2 зверски катастрофи тая кола (единия път 6 месеца я правиха, а другия 3) и още половин дузина по-дребни. Двигателя май е на мицубиши
  • 80 Velislav

    3 2 Отговор
    Абе вглъбени в на Пешо Бмв-то вие на състезание били ли сте някога - Илия Царски и всички останали пилоти в България какво карат - на баща ви волвото или на майка ви реното - карат ЕВО 8 9 10 с 2-ка мотор. Дето същия мотор на 4х4 прави 2000 коня на колелата. Ама друго си е на Гошо бързию голф...
  • 81 гост

    8 1 Отговор
    Човек трябва да си купи и кара това, което му харесва. Изборът е напълно субективен и не подлежи на нормиране и анализ, ако бе то тогава всеки производител щеше да знае какво точно да направи, а не да има несполучливи модели. Резултатите от мощните двигатели и хорската глупост са в болници и гробове, който не иска това да стане с него или негови близки не трябва да гледа на колата като състезателна, колко вдига, за колко ускорява. Достатъчно е да се харесва като дизайн, оборудване, а двигателят да е достатъчен за безпроблемно придвижване и ниско рисково изпреварване. Между 100 - 150кс са достатъчни за това всичко нагоре подчертава желанието за агресия на пътя, а това води го гробищата със много скръб и печал. Затова винаги е по-добре да избереш нова кола с малък двигател, отколкото стара с голям, желанието за живот пред желанието за скорост.
  • 82 НекЪФ пич

    1 1 Отговор

    До коментар #77 от "CL500":

    С някои от изброените неща съм съгласен! Ама това с 200 км/ч и натискането на педала, че те лепи на седалката, ми оправи деня. :)
    Нищо лично! Не съм фанатичен фен, харесвам всички марки, стига дизайна и интериора да ми допада :). Лек и успешен ден.

    Коментиран от #86

  • 83 Гост

    0 2 Отговор
    В зависимост от каква класация направиш всеки мотор или марка може да излезе на 1во място тоест ако се направи класация за най-издръжливия мотор на планетата това ще е мерцедес естествено, ако направиш например на най-добрия 6 цилиндров двигател това ще е на БМВ 3 литровите шестаци и така нататък. В крайна сметка тази класация е направена да възвиши японските коли да питам защо класацията не е за V12? примерно ще ви кажа защо, защото Японците няма да ги има изобщо
  • 84 БАЙ ГАН4О

    1 0 Отговор
    Най здравите мотори са правени до 90 91 92 година .След това само еднодневки,малко след гаранцията финиш.Какво да прайш фирмена политика
  • 85 TOMA POR KULO

    1 0 Отговор
    MNOGO SI PRAV BAI GAN4O NOVITE KOLI SLED 2000 GODINA OSOBENNO MERZEDESITE NE SA KATO STARATA ZDRAVA S KLASA OT 1994 GODINA V12 MOTOR
  • 86 CL500

    1 1 Отговор

    До коментар #82 от "НекЪФ пич":

    Колега, предполагам не ми вярваш, доколкото разбирам. Но повярвай е така. На равен път, не по надолнище, 200 км/час си ги поддържам без кик-даун разбира се. Натиснеш ли 'ламарината', ако си си отпуснал тялото, определено те лашка назад. Сега не разбирай, че вече не можеш да помръднеш едва ли не, но е като примерно 150 коня кола при макс. си ускорение ;-)
  • 87 гостенче

    5 0 Отговор

    До коментар #28 от "vlad":

    Я да вдигнат ръка колко хора си карат японските коли с препоръчното за тях масло 0W20/5W20/0W30 на всеки 5-7хил км., и тогава да си говорим кое е маслояд. Българщината с това 10W40 за 10 000км. защото колата е стара е от край време и затова моторите тук изкарват по още 50-100 хил и заминават. Самоче на никой не му се дават по 150лв. за масло 2-5 пъти в годината...... Хем няма пари българина да я кара тая кола хем си знае неговата селска спартакиада. НА ГОЛ Г.З ЧИФТЕ АЙФОНИ.
  • 88 Гост

    0 1 Отговор
    А според това което виждам особено хондите и до 200 хил нестигат дори след ремонт на двигателя отворете мобиле.бг-де и потърсете ама едва ли ще видите хонда на 300к киломентра и може да видите 5-10 от 5 000 коли на по 200к+ километра ама това е всичко останало е на по 100к и нещо и дори ще видите на доста от тях да пише реновиран двигател със сменени сегменти,бутала и т.н. просто това е реалността нз от каде излизат тези статистики. а после вземете отворете пак същите сайтове или други ако искате и вижте Мерцедес или ауди или БМВ и вижте на по колко километра са повечето и тогава сами решете :)

    Коментиран от #89, #106

  • 89 Митко

    5 0 Отговор

    До коментар #88 от "Гост":

    Ти ако четеш български сайтове или идеш на Горубляне кола над 150000 няма да намериш все едно че след тези километри всичко се изпарява.
    А статистиката е вярна аз познавам трима души с Акорд К20 мотор които наближават 300 те хиляди и не са имали никакви проблеми.
    Карат със синтетично масло 5w40 или 5W30 и го сменят на 20 000 километра както е по предписание без доливане.Хонда е легенда в правенето на бензинови двигатели.Не напразно е най големият производител в света на такива.
    Познавам и хора с Авенсис и не съм чул оплакване за мотора.
    Японските двигатели са по здрави от немските и тов ще ти го каже всеки специалист.Друг е въпроса че разни квартални"разбирачи" си разказват легенди какви били колите преди 30 години и колко издържали.Немските коли вече не издържат колкото издържаха някога.Дори срам за Мерцедес е ръждата нещо което преди никога не можеше да се види.

    Коментиран от #98

  • 90 факти

    2 1 Отговор
    Британската компания Warranty Direct направи проучване, целящо да определи кои производители на автомобили правят най-надеждните двигатели, както и кои произвеждат най-ненадеждните.Проучването им подрежда на първо място японската марка Honda, при която се наблюдава по едва 1 проблем на всеки 344 произведени двигателя.
  • 91 факти

    2 0 Отговор
    Малко след тях се нарежда друг японски производител - Toyota (средно 1 проблем на 171 произведени двигателя), а челната тройка оформя Mercedes със средно 1 проблем на 119 двигателя. Британците съобщават само първите пет производителя в касацията, която поставя на четвърто място Volvo (1 / 111), а пето - Jaguar (1 / 103)

    На обратния полюс са производителите от MG Rover, Audi, MINI, Saab и Vauxhall. Проучването на Warranty Direct показва, че при MG Rover се открива дефект при всеки 13-ти двигател, а при Audi проблеми има всеки 27-ми агрегат с вътрешно гореше. На трето място с равен резултат са MINI и Saab - всеки 40-ти двигател, а след тях е подреден Vauxhall/Opel (1 /41).
  • 92 факти

    1 0 Отговор
    Топ 10 на най-ненадеждните двигатели

    Марка Проблем на брой двигатели (%)

    1. MG Rover 1 на 13 (7.88 %)
    2. Audi 1 на 27 (3.71 %)
    3. Mini 1 на 40 (2.51 %)
    4. Saab 1 на 40 (2.49%)
    5. Opel 1 на 41 (2.46%)
    6. Peugeot 1 на 44 (2.26%)
    7. BMW 1 на 45 (2.20%)
    8. Renault 1 на 46 (2.13%)
    9. VW 1 на 52 (1.91%)
    10. Mitsubishi 1 на 59 (1.70%)
  • 93 само се хваля

    1 0 Отговор
    Имам хонда сивик с по-малкия мотор R18 в момента е 198К километра,
    Моторът е доста често натискан до над 6к оборота(почти всеки ден).
    До сега работи перфектно и само обслужван (масло и филтри).
    При последния технически преглед момчетата казаха че никога не са виждали мотор който да работи толкова добре (съдейки по това че лабда сондата показаваше точно 1)
  • 94 до 55

    0 0 Отговор
    Е това е върха Мерцедес 220 CDI хубав двигател. Имам приятел с такъв на 280 хиляди, да не говорим че го взе и скъп. Тая кола го разори турбина, глава, турбо-пътища буквално я пати втори път за сравнение само ще кажа че имам Рено на 260 хиляди и посещавам сервиз веднъж годишно за нагорял кабел, или спукан маркуч.

    Коментиран от #96

  • 95 Mr Swaggerson

    3 0 Отговор
    Карам Субару на 330 хил. км., колко са реални, не знам. Колата е карана 200 хил. км. на газ. Така дойде от холандия. Бензина не работи като хората, инжекторите са заминали, защото не се ползват. Тази кола я имам от 3 години. 3 пъти не е палила - 2 пъти заради акумулатор и един път защотото нямаше бензин в нея. Който, каквото иска да говори. Мотора не е перфектен, определено си има своите проблеми, но никога не е отказвала да запали или да те остави на пътя.
  • 96 Френо

    4 0 Отговор

    До коментар #94 от "до 55":

    нещо подобно с на едни приятели дизеловия мерцедес.
    Уж най-доброто от немското-мерцедеса,пък дюзи,глави,маркучи,какво ли не му смени.
    На познат Тойотата,е на 340 хил км,(само,че на бензин),от които 200 хил е на газ и,освен шлайфане на глава,друго Тойотата не е видяла.
    Да не говорим,че Тойота не е луксозна марка както и модела-авенсиса му,а мерцедеса уж луксозна марка ,пък проблеми.Тойота също е два пъти по-евтина от мерцедеса.
    Харесвам немските коли,но твърде много ги хвалете особено мерцедесите.
  • 97 lolo

    2 0 Отговор
    Много ме радва как всички се карате за глупости. :D И мен не ми е приятно, че от качеството на детайлите на двигателя в моята кола(двулитровия MZR) "може да се желае още много" , ама не ми и пука много.И друго.В тази статия се пише за ДВУЛИТРОВИ АТМОСФЕРНИ мотори, което предполага, че ще се говори за бензинки(то това и става).Мерцедес феновете нямат такъв двигател(имат единия М111, ама той е до 2001 г/д, докато тези в класацията са една генерация по-нови) и решиха да коментират за дизеловите CDI.Да, може и да са здрави, ама не са нито атмосферни, нито двулитрови(най-малкия е 2.1).Други пък вкарваха 1.9 TDI, които също като CDI моторите нито са атмосфера, нито са двулитрови.

    Иначе една и съща простотия всеки път.Японските фенове хвалят японското(в половината случай без никакви аргументи), а някой дори и обиждат немското докато излагат мнението си.Немските фенове пък не остават длъжни.Така се затваря един цикъл, в който всеки обижда чуждото, само защото неговото е било обидено първо.Тук-таме влиза някой и друг френски фен(италиянските са дори по-редки), ама тогава пък и немците и японците го нападат.

    Какъв е извода-карайте каквото ви харесва и за каквото имате пари(пустите му пари...), но не бъдете малоумни фенове, чийто познания за другите марки идват само от градските легенди.И не се заяждайте без да имате аргументи и факти, защото може да се затапите сами(което много често се случва). :D
  • 98 ЛИО

    0 1 Отговор

    До коментар #89 от "Митко":

    Пълни глупости! Това, че не си качваш прасето в багажника или да изкараш л..ната на кравата с ремаркето, не означава, че една кола не е надеждна. Всичко е до поддръжка! Хондите си гълтат масълце, няма какво да си кривите душите...

    Коментиран от #100

  • 99 трак

    5 0 Отговор
    От години насам японските автомобили ги дават като най-надеждни и здрави!Немските технически издания,също ги слагат японските в челните позиции.
    Няма как на немските автомобилни фенове,да не им е гадно и да се дразнят от фактите.
    Така,че не им обръщайте внимание.
  • 100 изпробвал

    2 0 Отговор

    До коментар #98 от "ЛИО":

    Ти пък кога си карал Хонда че знаеш? Аз съм имал три Хонди Сивик 1,5 Vtec 1998, Accord 2,0 2006, Accord 2,2 ctdi 2007 и нито една от тях не е имала нужда от доливане на масло.На първата смених ангренажен ремък с водна помпа и уплътнение на капака на клапаните.В мен беше 100 000 километра и друго не съм пипал по мотора.А другите две само масла и филтри.Бензина иска смяна на 20 000 а дизела на 15 000.
    Хората на които ги продадох ги карат още и са много доволни с единия се видях преди седмица на морето и се похвали че е харесал следващата си Хонда,старата оставя на жена си.
    Който е карал нова запазена Хонда а не някой таралясник на 300 000+ дошъл в БГ знае за каква кола става дума.
    Другите нека да плюят от това нито на мен нито на Хонда им пука не случайно за 50 години фирмата от малка работилничка за велосипеди се е преборила с големите акули и е стигнала до 5 то място по продажби в света.
    Фактите говорят сами за себе си и тази статия е поредното доказателство.
    Хайде със здраве и приятно пътуване на всички.
  • 101 Все тая

    0 1 Отговор
    Не се карайте,баща ми има MB E200 coupe което не си знае километрите с работещ климатик и тампони на макферсоните с щампа 1992г. Пали от четвърт и се кара всеки ден,не знам тука за какви коли говорите!

    Коментиран от #105

  • 102 gost

    0 0 Отговор
    http://wikimotors.ru/ ето какво мислят руснаците за легендарни мотори и тунинг
  • 103 BanditBoy

    3 0 Отговор
    От личен опит споделям че двигателите на Субару са изключително надеждни,аз съм собственик на Форестър от първа генерация който е на 400 000 км. и единствения проблем е малък разход на масло(около литър на 10 000 км.)

    Коментиран от #107

  • 104 TOMA POR KULO

    0 0 Отговор
    NAI HUBAVATA KOLA E NOVATA KOLA ZAPADNQNITE BA NE SA BALAZI PRODAVAT SI KOLITE KATO NAVARTQT 200000 KM ZA PO MASOVITE MARKI I SI VZIMAT 4ISTO NOVI DA SI VIDQLI KARUZI KATO NA6TI V ZAPADNA EVROPA MASOVO SA DO 4-5 GODINI V BG 15 I OTGORE
  • 105 ха ха ха

    1 1 Отговор

    До коментар #101 от "Все тая":

    Не пиши глупости Е200 не е с Макферсън окачване.
  • 106 СДФГ

    0 0 Отговор

    До коментар #88 от "Гост":

    Ти в кой клас си? Вярваш ли,че в мобилето ,като пише 147000 км и колата е на толкова? Абе човек....
  • 107 СДФГ

    1 1 Отговор

    До коментар #103 от "BanditBoy":

    Почти всеки мотор може да стигне 400 000 км ,ако се грижи каккто трябва.
  • 108 Роторно Бутален Мотор

    2 0 Отговор
    Толкова ли са "най-надеждни-те" цивилните мотори при положение, че от близо век са правени по-опростени и фантастични двигатели, които обаче са конфискувани от Пентагона и ВПК ?!? -А не такива с планиран срок на годност и нарочно усложнени!!. Давам Ви пример с водния двигател на Виктор Шаубергер и Етерно-електрическия на Никола Тесла. Аз също мога да Ви дам Роторно-Бутален Двигател, Но... за съжаление ще трябва някой да ми подари Десет петролни кладенци сѣс стогодишен дебит... :)

  • 109 Някой

    3 0 Отговор
    Първите шест места - японски двигатели! Нищо изненадващо за страна, която произвежда изключително качествени продукти, независимо от отрасъла..
  • 110 Турбо

    0 6 Отговор
    Аз пък съм изненадан че 2016 година все още има такива двигатели.
    Я да преброим колко хора биха си купили кола с такъв двигател, пълна мъка е това независимо от коя фирма е.
    И нещо много логично по-простото винаги е по-здраво особенно там където е жега.Не случайно има двигатели по 1000000км е и???
    Двулитров атмосферн двигател......не мерси.
    Колко коня ще е това чудо на природата и при какви обороти, дали някога ще го подкараш при тези обороти?
  • 111 автофен

    5 1 Отговор
    Рекорда за двулитров атмосферен е на Хонда мисля 250 коня.
    Двигателят е прост няма турбини за ремонт по 1000 лева и нагоре и изкарва повече от турбо моторите.Двулитров атмосферен бензин е това което и трябва на една нормална кола другото са лигавщини за пишман състезатели.
    За това много хора ги предпочитат.
  • 112 Турбо

    2 2 Отговор
    Като казваш А кажи и Я.
    На колко оборота са тези 250 коня?
    Колко въртящ момент има?
  • 113 автофен

    4 3 Отговор
    250 HP 218 Nm.Това са данните.Двигател напълно достатъчен за нормален автомобил.Не возиш турбини кулъри и други аксесоари.По малко агрегати по голяма надеждност.
    Ако трябва да говорим реално на един автомобил от среден клас повече от 150 коня не му трябват.Ограничението на скоростта от 140 се постига дори със 60 коня.За някакво кратко време може да използваш повече при изпреварване но 150 са напълно достатъчни а всеки съвременен 2 литров двигател ги прави без проблем.

    Коментиран от #114

  • 114 Турбо

    1 0 Отговор

    До коментар #113 от "автофен":

    Да съгласен съм с теб че 150 коня са достатъчни поне за семеен човек с деца като мен но......
    Освен перформанс за една кола важно е и надежноста и икономията.
    Та един 2 литров двигател примерно с 4 цилиндара и две клапи за въздуха на цилиндър колко въздух може да вкараш в него без да го натъпчеш при съотношение 15:1 въздух:бензин колко момент може да изкараш???
    Видях го този двигател на HONDA F20C обаче нека ти направя малко сравнение за да ме разбереш по правилно с едни Форд Фокус:

    HONDA F20C :
    250 к.с. при забележи 8600rpm !!!
    Ford ST 2.0 EcoBoost:
    250 к.с. при забележи 5500rpm !!!

    HONDA F20C :
    217.71 Nm момент при 7,500 rpm
    Ford ST 2.0 EcoBoost:
    360 Нм/2000-4500 об/мин

    И всичко си идва на мястото слаб момент понеже няма въздух обаче компенсира с обороти е да ама тези обороти ще ти изядат главата накрая.
    Ако карам чужда кола съм фен на високооборотните коли но за моя кола си карам дизел, ясно е защо.

    А за 60 коня не си прав, като пуснеш климатика, като доиде и баира и сваляш на 1, да не говорим че като вземе да изпреварва и изпреварва 2 минути, това си е направо самоубииство.
  • 115 Ивайло

    0 0 Отговор
    Рено Еспейс 300К+
    Рено Туинго 300К+ Тази година мисля да му сменям гумички на клапаните.
    Двигатели на Пежо 405 (карал съм 4 такива) 1.4 и 1.9 по над 300К нямат и ръб на цилиндрите.
    Нарочно споменавам само френските. Важна е поддръжката по време на експлоатацията.
    За Витарата няма да споменавам, че това е възможно най-мързеливата машина, само да не гниеше толкова. За над 100К само при мен - една водна помпа.
  • 116 Sliven

    1 1 Отговор
    Aз съм много накрая но ще кажа че италианските пет цилиндрови двигатели на Ланчия Капа са много здрави.
    Имат един малък недостатък че горят повечко бензин.
  • 117 Бат Мишо

    1 0 Отговор
    нема как да го има БМВ щото ПОСЛЕДНИЯ безпроблемен
    2 литров двг
    е двулитровия карбураторен четвъртак турган на 320
    трескаха си милион км БЕЗ ОТВАРЯНЕ а турбинираш ли го избиваше рибата с 400 коня
  • 118 Пинко

    0 0 Отговор
    Едно време правиха здрави коли , а сега с тази екология ще ги сменяна като носни кърпи тия боклуци
  • 119 Gordy

    0 1 Отговор
    Още Хенри Форд е казал, че най здравата кола е новата кола
    Караш 5000км и продаваш, щото после бе се зн7277ае
  • 120 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 121 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 122 ьхгйф

    0 0 Отговор
    В момента най-некачествените коли са японските, Дачия и Тесла. Това е според статистика. Не съм си я измислил аз.

    Коментиран от #124

  • 123 Митко

    1 0 Отговор
    Аз пък на моята Дачия и навъртях 245000 км от чисто нова, до ден днешен не съм доливал капка масло, карам я на газ, сипвам и карам няма такъв здрав кошник! mpi моторите на Рено са вечни!
  • 124 Митко

    1 0 Отговор

    До коментар #122 от "ьхгйф":

    На Рено са здрави само MPI моторите до 2012 г, от там насетне 3 цилиндъра с директно впръскване на горивото и греда иначе dci са чук!