В Детройт започна първото дело, свързано с мегаскандала "Дизелгейт". Още в самото начало на съдебното производство един от обвиняемите си призна, че е участвал в схема, имаща за цел да прикрие реалните нива на вредни газове на автомобилите Volkswagen. Джеймс Робърт Лианг от Нюбъри Парк, Калифорния, е първото лице, срещу което американските власти повдигнаха обвинения по случая "Дизелгейт". По време на едно от заседанията Лианг призна себе си за участник в заговора, целта на който е била да се прикрият реалните нива на вредни емисии.
По думите на официален представетил на Министерството на правосъдието на САЩ, цитирани от АР, инженерът не е отрекъл нито едно от обвиненията и е изявил готовност да сътрудничи на следствените органи. По предварителни данни, Лианг е един от главните разработчици на програмата, която прикрива реалните отработени газове и заради която избухна грандиозният скандал, получил гръмкото име "Дизелгейт". Към инженера са предявени две обвинения - за участие в престъпен заговор и за нарушаване на закона за чистота на въздуха в САЩ.Ще припомним, че заради умишленото занижаване на вредните емисии от автомобилите си, скандалът продължи да се разраства и в Европа. Първоначално с проблема се захвана Агенцията за защита на околната среда на САЩ (EPA), която публично обяви, че немският автомобилен производител умишлено крие истинските нива на изхвърляни вредни емисии от своите автомобили, оборудвани с двулитров четирицилиндров дизел TDI от серията EA 189.
Според специалистите от EPA германците са използвали специален софтуер, за да бъдат скрити реалните вредни емисии по време на екологичните тестове. Американците твърдят, че колите на VW надхвърлят разрешената норма с цели 40 пъти. Ако бъде окончателно доказано, това означава, че немският концерн нарушава две от точките на Закона за чистота на въздуха, което от своя страна ще доведе до рекордна глоба.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марто
Коментиран от #2, #25
12:01 13.09.2016
2 Буклуци са
До коментар #1 от "Марто":
Едва ли не могат да правят коли... ;) Правят много повече от "колите" на Фауве...Коментиран от #8, #17
12:14 13.09.2016
3 smolata
Коментиран от #29, #30
12:29 13.09.2016
4 Гост
12:36 13.09.2016
5 КИРИЛИЦА
12:59 13.09.2016
6 бял
13:16 13.09.2016
7 pssst
13:39 13.09.2016
8 чичо Пенчо
До коментар #2 от "Буклуци са":
Много е важно не само да правиш коли, но и да ги правиш както ТРЯБВА. Америка има МНОГО КАКВО ДА НАУЧИ ОТ ГЕРМАНИЯ относно колите. Не случайно хората с пари КУПУВАТ НЕМСКИТЕ КОЛИ !!!13:59 13.09.2016
9 Миро
Коментиран от #11, #24
14:09 13.09.2016
10 ГоУст
А.Хитлер
14:18 13.09.2016
11 Бай
До коментар #9 от "Миро":
Ами френските дизели смея да отбележа, че са си доста качествени.Като разход - малко отстъпват на немските, немските са малко по-икономични, но като издръжливост са на доста добро ниво...
14:26 13.09.2016
12 ПЪПЕШ
Коментиран от #33
14:48 13.09.2016
13 Доверчив
15:18 13.09.2016
14 abv
Коментиран от #15
16:33 13.09.2016
15 TDI Boy
До коментар #14 от "abv":
Ти си бил много умен ,да забраним вноса на икономични коли ,а ТЕЦовете да си бълват гадости на воля!Не е много умна идея не мислиш ли?Коментиран от #18, #19
17:34 13.09.2016
16 Дизела
18:28 13.09.2016
17 ANSI
До коментар #2 от "Буклуци са":
Само Японците и Немците могат да правят коли, Англетата се опитват ама не им се получава много, много. Затова неговори глупости, че правели много повече Американците, Фолксваген е продала толкова много автомобили само под марката ФВ, без другите 12-13, че всички американски автомобилни произовдители, нямат толко продажби взети заедно.19:35 13.09.2016
18 Эко
До коментар #15 от "TDI Boy":
Влизал ли си в тунелите на Витиня да видиш какво става от нафтата? Топло Електрическите Централи до голяма степен са газифицирани по ред причини, най-вече финансови. Целия въздух в големите градове си ухае на горяла нафта и масло. И защо всичко налита на тая нафта? ТДИ мотори със почти двоен въртящ момент на ниските обороти, позволяващ по-голямо ускорение и "наказване" на 1.6/1.8 бензинките на светофарите. Но като дойде време за смяна на части се слагат или ментета или нищо. Дори и електродвигателите с голяма мощност са вредни. Идеята е вредата от хората да се намали, но е невъзможно да се спре. Така че всяка промяна в тази насока няма да реши проблема, но ще е е крачка в положителен аспект.19:38 13.09.2016
19 20Т
До коментар #15 от "TDI Boy":
ТЕЦ-овете не са в центъра на града ,под прозорците,където живеем. Колите са. Дизелите /особено у нас/ бълват отрови и сажди яко. Дтуго- празните български тикви,като си вземат пасатче на 15 год. , дизел, първата им работа е да махнат катализатора и ДПФ /ако има/ и да го чипосат,че да може да фръга още сажди. Вечер като седнем да се черпим,почват да ми говорят колко върви 1,9 тди. Нека си върви ,но след него 10 метра димна завеса. Моята кола е турбо бензин /2.0Т/ и върви повече от всеки дизел 2.0 /от същите години-демек от около 2005,оти моята каляска е там некаде/. Дизелите -да си димят на воля - но извън градовете. В градовете -само тровят децата ни.Коментиран от #21
20:54 13.09.2016
20 Баце
21:17 13.09.2016
21 Бай
До коментар #19 от "20Т":
Е, това що за изцепка беше, не знам. Значи, казваш, да си бълват пак мръсотията, ама извън града...е, ами къде ще отиде после? В космоса ли или пак при нас?!? Там щото не поемат нивите отровата и после и брашанцето и олиото и храната отровни, ама важното е, че бракмите на некви комплексари много вървели....21:19 13.09.2016
22 Еко Турбо Гъзе
Коментиран от #23
23:18 13.09.2016
23 имам си дпф
До коментар #22 от "Еко Турбо Гъзе":
Моята е под сумата описана от теб и си има и катализатор и дпф.Последното за което мисля е да го махам.Малко скъпо излиза чистенето но отзад няма пушек,няма дим.От кюнеца даже неможеш да се изцапаш.Коментиран от #26
23:45 13.09.2016
24 мнение
До коментар #9 от "Миро":
Дизела си е за камиони и трактори.Нормално беше да го ограничат при колите.Французите планират да направят като японците,които от много години не допускат в големите градове дизели.За да печелят производителите лъжеха с разход и вредни емисии.Сега истината излезе наяве и е време да се вземат мерки.
23:46 13.09.2016
25 г-н професоре
До коментар #1 от "Марто":
Не само с колите е такова положението.23:47 13.09.2016
26 мизел
До коментар #23 от "имам си дпф":
С "качествения" дизел който си зареждаш по нашите бензиностанции наботата с ДПФ-то излиза от контрол.23:49 13.09.2016
27 Велислав
Америка мори Германия!
01:03 14.09.2016
28 МоТо
сега ще дишаме по-чист въздух в градовете след като спрат завинаги всички ВАГ износени и издухани внесени недоразумения!
01:59 14.09.2016
29 ДАТИГО НАБИЯ
До коментар #3 от "smolata":
АБЕ УАРЕГ 2.0 TDI НЕ СЪМ НЕ СЪМ ВИжДАЛ У НАщО СЕЛО И нЕ СЪГ ГЛЕДАЛ ДА ИМА БРЕ09:58 14.09.2016
30 КАВЪРМАТА
До коментар #3 от "smolata":
ТУАРЕГ 2.0TDI ОТ ДЕКА ГО ИЗКАРА ТОЯ ЕКЗЕМПЛЯР БЕ10:00 14.09.2016
31 lll
13:58 14.09.2016
32 Дизелгей
19:45 14.09.2016
33 ПО ВЕЧЕ
До коментар #12 от "ПЪПЕШ":
ПЪПЕШ,Какво е ПО-ВЕЧЕ или ПО ВЕЧЕ?
19:52 14.09.2016