Творението 156 на смятания за гениален Валтер Де Силва получи признание с титлата “Автомобил на 1998 година” веднага след появата си. Макар всички да знаеха, че именно италианците традиционно печелят престижната награда, този път никой не бе против. 156 наследи далеч по “ръбестата” 155-ица и бързо се превърна в хит. Сега на ход е и заместникът, който незнайно защо е прескочил с три номера напред и се обозначава като 159. За невероятния дизайн са се погрижили хората на Джурджето Джуджаро, но като цяло промените не са кой знае колко. Именно затова е странно защо тази Alfa не е с моделен номер 157. Отговорът от страна на компанията е, че новият модел е толкова прогресивен, че просто е съвсем нормално да прескочи с няколко номера напред. Външността му наистина е впечатляваща, но въпросът дали прогресът е засегнал и останалите възли и агрегати все още е без отговор. Останалите достойнства на 159 ще се докажат с времето, но на първо четене нещата изглежда отиват в положителна насока. Темата ни засяга Alfa Romeo 159, оборудвана с турбодизел 1.9 JTDM 16V и средно ниво на екипировка Medium. Ето и впечатленията ни.
Екстериор
Така или иначе фактът, че Джуджаро и компания създават едни от най-привлекателните автомобилни форми, не може да се отрече. Още по-малко, че в скоро време не се очертава някой, който може дори да се доближи до италианците по отношение на дизайн. Освен това като се ползва и основата, положена от Валтер Де Силва, нещата свързани с външния вид на 159 няма как да не са наред. Уникален дизайн, модерни форми и линии излъчващи стил и спорт. В разработката на Alfa 159 са вложени над 900 млн. евро и усилен изследователски труд в продължение на 50 месеца. Резултатът, както е видно, е налице. Автомобилът е станал и по-просторен, и практичен от предшественика си, като в същото време италианските инженери по никакъв начин не са изневерили на старите спортни традиции на марката. Основната разлика се крие в предните светлини. Те вече не са покрити със стъкло, а са отделни - по три на фар - решение, изглеждащо много шик, но от друга страна непрактично при положение че светлините са зацапат с кал. Като цяло 159 отново изглежда спортно, въпреки че дръжките на задните врати вече не са скрити в колонката. Седанът спокойно може да бъде причислен към най-хубавите автомобили на марката. Особено магнетични са стоповете и изобщо цялата задна част.
Интериор
Ако трябва да обсъждаме вътрешното оформление, задоволството няма да е по-малко. Формите отново са прекрасни. Като най-забележителни ще споменем инструментите, кръглите отвори на въздухопроводите, алуминиевата средна конзола и тази особена светлина при нощно шофиране - трябва да се види. Привеждането на двигателя в действие става посредством бутон и т.нар. интелигентен ключ. Недостатъкът е, че при натискане на старт-бутона той трябва да се задържи докато двигателя заработи. При другите марки, ползващи тази нова система е необходимо само мигновено натискане на това копче, а за останалото се грижи електроника. Другият минус е мястото до водача. Предвид факта, че средната конзола е завъртяна към шофьора, пространството за пасажера до него е по-тясно. Иначе простор не липсва, като едновременно с това спортното усещане е налице. Като цяло салонът на 159 следва традициите на предшествениците си. Основното удобство е насочено към водача. Функционалността също е увеличена. Обемът на множеството жабки е увеличенн с 13 литра, което е със 70 % повече от този на 156. За по-скъпите изпълнения е предвиден и тризонален климатроник, като третата зона обслужва седящите отзад. Музиката също е на ниво, което е важно за хората, ориентирани към подобен род возила. Тя е производство на марката Bose и предлага убийствен саунд. Обемът на багажника също се е увеличил с 27 литра спрямо този на 156. Асиметрично делимата задна седалка позволява той да бъде увеличен доста, но като цяло си остава малък в сравнение с алтернативите - едва 405 литра.
Двигател и ходови характеристики
Темата ни третира основно дизеловата вентилова модификация, която предлага мощност от 150 к.с. Това е Common rail двигател от последно поколение, който се характеризира с малък разход на гориво, отлична динамика и ниски децибели на шум. Пасивната и активна безопасност са на отлично ниво, като доказателство за това са максималните пет звезди, които 159 получи на краштестовете. Недостатък се явява воланът. Той е прекалено лек при висока скорост и недосатъчно при маневриране, а би следвало да е обратното. Предното независимо окачване принципно е без изменения, докато задното вече е многолостово. Още един минус е прекалено ранното включване на ABS-системата при мокър асфалт, което определено не намалява спирачния път.
Цена
Парите са в рамките на т.нар. златна среда. Има определено по-скъпи немски алтернативи, но има и по-евтини френски и азиатски такива. Така че ако си падате по стилно изглеждащи автомобили с определено спортен привкус, то 159 няма как да не ви впечатли.
Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 16V Medium
|
Плюсове
|
1. Уникален дизайн, съчетаващ в себе си стил, изисканост и спорт. 2. Активната и пасивна безопасност са на върхово ниво. 3. Качеството на материалите, самата сглобка и оборудването в салона също са на високо ниво. 4. 1.9-литровият дизелов двигател е икономичен, динамичен и се характеризира с ниски децибели. 5. Мястото за водача е отлично организирано. |
Минуси
|
1. При висока скорост воланът е прекалено лек, а при маневриране на място трябват малко повече усилия. 2. От спирачната система има какво още да се желае. ABS-ът сработва по-рано от нормалното. 3. Мястото за пасажера отпред е недостатъчно комфортно заради завъртяната към водача централна конзола. 4. Багажният обем на новата Alfa 159 е значително по-малък от този на повечето алтернативи. |
Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 16V Medium
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
редови четирицилиндров
четири клапана на цилиндър |
Работен обем
|
1 910 куб. см.
|
Максимална мощност
|
110 Kw/150 к.с. при 4 000 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
320 Нм при 2 000 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
механична, шестстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
17.5:1
|
Маса на единица мощност
|
10.7 кг/к.с. (14.6 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 660 1 828 1 417 |
Междуосие
|
2 700
|
Маса, кг
|
1 610
|
Допустимо натоварване, кг
|
н.д.
|
Обем на багажника,л.
|
405
|
Вместимост на резервоара, л
|
70
|
Разход на гориво: |
8.1 л/100км
4.8 л/100км 6.0 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
9.4
|
Максимална скорост
|
206 км/ч.
|
Гуми
|
215/55 R 16
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови, вентилирани дискови |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 49 856 |
Базово оборудване
|
ABS, осем въздушни възглавници, противопожарна система, серво усилител на волана, трета стоп светлина, система за детска седалка ISOFIX, активни подглавници, регулиране на предните предпазни колани по височина, климатик, кожени волан и дръжка на скоростния лост, централно заключване с дистанционно управление, имобилайзер, мултифункционален дисплей, ел. предни стъкла, ел. огледала, подгряване на задното стъкло, настройка на волана във дълбочина и по височина, асиметрично делима задна седалка в съотношение 60/40, регулиране на предните светлини от мястото на водача, огледала в сенниците с осветление, датчик за отчитане на външна температура, Аудио CD система с осем високоговорителя, тонирани стъкла, халогенни фарове за мъгла, лети джанти, оборотомер и др.
|
Гаранция
|
Две години без ограничение на пробега
|
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС
|
Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 16V Medium
|
|
АЛТЕРНАТИВИТЕ
|
|
BMW 320d
|
|
Работен обем
|
1 995 см3
|
Мощност
|
120 кВт/163 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
340 Нм при об/мин 2 000
|
Габарити, мм
|
4520/1817/1421
|
Ускорение
|
8.3 сек
|
Максимална скорост
|
225 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
7.8 л/100 км 4.5 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
59 900 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS+ESP
|
серийно
|
Еърбег, 6 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
PEUGEOT 407
|
|
Работен обем
|
1 997 см3
|
Мощност
|
100 кВт/136 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
320 Нм при об/мин 2 000
|
Габарити, мм
|
4676/1811/1445
|
Ускорение
|
11.0 сек
|
Максимална скорост
|
208 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
7.7 л/100 км 4.9 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
47 079 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS+ESP
|
серийно
|
Еърбег, 6 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
VOLKSWAGEN PASSAT
|
|
Работен обем
|
1 968 см3
|
Мощност
|
103 кВт/140 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
320 Нм при об/мин 1 800 - 2 500
|
Габарити, мм
|
4765/1820/1472
|
Ускорение
|
9.8 сек
|
Максимална скорост
|
209 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
8.0 л/100 км 5.0 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
53 467 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS+ESP
|
серийно
|
Еърбег, 6 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 166/33 boxer-Х.М.
15:43 08.09.2011
2 BILLY_87
15:43 08.09.2011
3 Италфен
15:43 08.09.2011
4 chudo
15:43 08.09.2011
5 Кеф!!!
15:43 08.09.2011
6 OPEL-fen
15:43 08.09.2011