Last news in Fakti

21 Октомври, 2011 10:47 3 540 13

FIAT с най-слаби продажби от 20 години

  • fiat-
  • chysler-
  • серджо маркионе

Шефът на FIAT Group Серджо Маркионе призна, че автомобилният гигант стои на прага на истинска катастрофа, съобщава Reuters. Продажбите на компанията пред първите 9 месеца на годината са намалели с 12% в сравнение със същия период на 2010-а, а пазарният дял на марките в състава на групата в Европа е спаднал от 8.2% на 7.3%.

FIAT търпи сериозен срив дори в родната Италия, където продажбите бележат най-ниското си ниво от 20 години насам. Маркионе не си прави илюзии, че ситуацията ще се подобри догодина. "2012-а няма да бъде добра за европейските пазари. От 2008 г. насам в Италия се продават по 700 000 коли по-малко. 210 000 от тях се падат на FIAT. Няма никакъв смисъл да разработваме нови модели."

Маркионе не крие, че смята Европа за загубена кауза и възнамерява да насочи всички усилия към други презоеански пазари, за да компенсира загубите. Новосформираният алианс FIAT-Chrysler се надява да печели най-вече в Щатите и Бразилия. Босът обаче опровергава категорично слуховете, че концернът смята да се изнесе напълно от Италия.

В момента и петте родни фабрики на концерна генерират само загуби. Усилията на управата да бъдат въведени по-гъвкави договори с работинците и да се подобри производителността срещат остър отпор от страна на синдикатите. За днес дори е обявена стачка.

"Това е много лоша идея", коментира Маркионе. "Така със сигурност няма да бъдат насърчени инвестициите в Италия."

Въпреки че акциите на FIAT са загубили почти една трета от стойността си за 9-те месеца от началото на годината, Маркионе не се тревожи. "Компанията все още има достатъчно ликвидност. Част от бизнеса ни е в доста добра форма и носи печалби. Притеснени сме само за Европа."


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 FiaT na inat

    0 0 Отговор
    Egati taq firma proizvejda koli ot po4ti 100g.ama ako VW gi vzeme pod kriloto si 6te stanat pe4eliv6i.....hahahahahaha
  • 2 520 zender

    0 0 Отговор
    Ами мене лично ме изненадват тези резултати защото фиат разполага с икономични дизели и нови модели които са с по-високо качество от предишните години-поне така си мисля....
  • 3 Georgi H.

    0 0 Отговор
    Fiat са голяма фирма няма как vw да ги купят :D , но нищо чудно заради загубите Fiat да продадат Alfa Romeo и без това vw предлагаха големи суми за тях...
  • 4 Lmao

    0 0 Отговор
    В статията става въпрос за продажбите на Фиат Груп, а не само на марката Фиат. И нищо учудващо няма... от 15 години 2 от марките в концерна - Алфа и Ланча събират прах... докато извадят заместник в някой клас конкурентите вече подготвят заместника на заместника.
  • 5 520 zender

    0 0 Отговор
    Е добре де -незнам това във фиат умишлено ли е..Как преди Ланча е имала успехи и не само в рали ами и при продажби а сега събира прах-да-със американците нищо добро не ги чака...
  • 6 123456

    0 0 Отговор
    Тази фирма произвежда коли от над 110 години приятел. И през 60-те и 70-те беше еталон за автомобилостроене ,обаче нещата се промениха. Към днешна дата този Маркионе ще я докара до фалит или по-точно европейското производство и брандове. Единствената печаливша автомобилна марка в концерна към момента е Ферари. И с изказвания от рода "няма смисъл да разработваме нови модели" Фиат и марките му ще затънат все повече и повече! Чудя се само защо Фамилията Аниели го търпи още. Друг е въпрос ,че можеби те са рашили да обърнат гръб на Италия . Ако е така това значи ,че всичко там ще му се види сметката и наистина е по-добре брандове като Алфа Ромео и Ланча да бъдат погълнати от немските концерни пък после ни остава само надеждата да им гласуват някаква доза автентичност и самостоятелност. За мен Маркионе доведе фиат/алфа/ланча до непознати низини. Никога тези марки не са били толкова зле от към брой модели разновидности и вариациии ,а като си помисли човек само преди 10, 15 години какво многообразие и красоти излизаха от заводите. Жалко много жалко!
  • 7 Enzo

    0 0 Отговор
    Истината е, че... 123456... не са ти ясни нещата. Първо, Маркионе не е случаен човек, за да се изказваш за него ти неподготвен. Той беше шеф на спортното направление във Ferrari по времето на Шумахер и Ferrari във F1. Осигуряваше на феноменалния екип спокойствие и условия за работа, които наложиха абсолютна хегемония на Ferrari във F1 за години наред и увеличиха драстично продажбите на Ferrari и Maserati ... в USA. В Европа, от тридесет години насам Fiat, Lancia и Alfa са много далеч от продажбите не само на германците, но и на французите. И ако през 80-те и ранните 90, и трите бранда направиха някои наистина несполучливи модели, които сринаха имиджа им със земята - спомнете си прекратените договори за доставка на стомана от Швеция и сключването на такива за доставка от СССР, което доведе до това, че колите им гниеха и ръждясваха като Opel-и - то от средата на 90-те, нещата не стоят така. Направиха невъзможни неща, за да се реабилитират на Европейския пазар. Започнаха с уникалната за времето си Alfa 156, изобретиха Common Rail дизела, спечелиха приза Двигател на годината за 1999г. с 1,9 jtd с Alfa 156 - първият в света серийно вграждан CR дизелов агрегат. Днес други няма. И всички модели след това - 147, GT, 159, Brerra, Spider и сега Giulietta. Качеството на изработката от модел на модел ставаше все по-добро. Същото се отнася и за моделите на Fiat - Panda, Grande Punto, 500, новото Bravo, класирано от Auto Build на шесто място в тяхната класация за най-надежден автомобил и журналистът, написал статията заявява: "Никой Фолксваген до сега не се е справял толкова убедително в тази класация". Въпросната класация си е на списанието и се провеждат тестове след 100 хил. километра за тестваните автомобили. Същото се отнася и за Lancia. Карал съм 4 години Alfa 156, която купих на шестата й година и която беше на повече от 120 хил. км., продадох я на 200 хил. и си купих чисто ново Mitsubishi Lancer Sportback и въпреки че Mitsubishi - то е чудесен автомобил, да сравняваш Lancer с Alfa 156 е все едно да сравниш Ту 154 със совалка, без грам преувеличение. Няма направление, в което Alfa-та да не е много по-добрият автомобил. И говоря за Mitsubishi 2010г. и Alfa 156. Не мога дори да си представя паралел между Lancer-а и Alfa 159 или Giulietta. Но... аз разбирам, че казвам нещо шокиращо, но го знам от личен опит и затова винаги ще настоявам на него. Ако ме пита някой защо, след като Alfa-та толкова ми харесва, съм си купил Mitsubishi? Всъщност, много е просто. Причините са две - първо, исках нова кола и второ - купих Lancer-а в промоция за 32 хил. лева, а Alfa 159 с аналогичен, съвсем не същия мотор - този на Alfa e много по-добър, имам предвид аналогичен като обем и мощност, струваше 55 хил. Но... като цяло сгреших. Ако сега трябваше да правя същия избор, щях да дам първоначална вноска и да лизинговам една 159-ка... без да се замисля. Подведох се и по пазара на автомобили - най-консервативният пазар сред всички. Италианците никога няма да се реабилитират в Европа - факт, независимо колко качествени станат колите им, защото през 80-те си заслужиха безобразна слава. Затова е правилно да се фокусират върху пазар, на който нямат по-скоро никаква слава и да докажат качествата на продуктите си от 0-та, пред напразните опити да променят вече създадената си лоша слава. Не бива да се забравя също така, че американският пазар винаги е приемал особено добре Ferrari, Maserati и Lamborghini. Това дава на останалите марки от Fiat групата, едно много добро начало. Затова Маркионе насочва усилията си в алианса с Крайслер - това е бъдещето на бранда. Европа е бита карта, както и да го гледаш. Излишно е да хабиш усилия или ресурс за да възстановяваш пазарни позиции на един неплатежоспособен пазар с малки изгледи за подобрение в средносрочен план.
  • 8 xe xe xe xe

    0 0 Отговор
    A we Fiat edinstveno raz4ita na drugite si proizvodstva ako neznaete fiat pravqt bageri traktori i tn.Kolite sa im bita karta.A v USA imat o6te po-malko 6ans za uspex mir na praxa na kolite ot Fiat grupata s izklu4enie na Ferrari i Maserati
  • 9 xe xe xe xe

    0 0 Отговор
    A we pi4 ne ni luji s teq produhani alfi Common Rail-a e izmislen ot nekvi 6veicarci a purvoto masovo puskane e bilo v Qponiq v na4aloto na 90-te a stiga s teq jabari tiq peika nemogat da sglobqt.Vuv Formula 1 pe4eleha zaradi Ros Braun Jean Todt i Shumata kude gi vide tiq italianci.Predi tova teq nqmaha titla 30 godini.
  • 10 до хехехе

    0 0 Отговор
    научи се да пишеш на български.
    Относно кое къде е измислено и кой какво прави може да почетеш още малко, след като се научиш разбира се, защото като те гледам как пишеш, толкова можеш и да четеш. Явно си някой тинейджър
  • 11 xe xe xe xe

    0 0 Отговор
    A we kvo da napravq 4e laptopa mi McBook Pro za 5000lv nqma kirilizator a?Vtoro otvori si wikipediata i pro4eti za common Raila.
  • 12 xe xe xe xe

    0 0 Отговор
    To zatova nikoi ne vi kupuva alfi.Alfisti vie ste po-zle i ot tezi s golfovete i ot tezi s opelite nekulturni i se pravite na specialni sus stro6eniet vi ko6nici.
  • 13 алфист

    0 0 Отговор
    какво имаш против марката
    просто си обичаме колите
    това е
    те са красиви
    ние показваме че сме различни
    като не ти харесва-не ни гледай
    хайде със здраве