Новият Audi R8 Spyder отваря нова глава в историята на модела R8. Предисторията на новия модел започва през 2007 година с пазарното представяне на първото поколение на закритата версия Соаре, последвана от двуместния роудстър Spyder през 2010-а.
Сега Audi потвърждава всичко това с второто поколение на R8 – новият състезателен болид Audi R8 LMS от клас GT3 бе разработен от инженерите на компанията паралелно със серийните модели. В резултат от този подход, близо 50 процента от компонентите, използвани в R8 LMS, могат да се открият и при R8.
Близкото сътрудничество и взаимодействие между състезателните инженери, специалистите в областта на моторните спортове и развойните експерти на компанията е осигурило на серийните версии на модела значителен ръст в динамично отношение.
Двигател
От 0 до 100 км/ч за 3.6 секунди, 11.8 секунди за спринта от 0 до 200 км/ч и максимална скорост от 318 км/ч – това са в обобщен вид динамичните характеристики на новия Audi R8 Spyder*. Той ускорява от 0 до 100 км/ч с две десети от секундата по-бързо от своя предшественик, достига границата от 200 км/ч с шест десети от секундата по-бързо, а максималната му скорост е със 7 км/ч по-висока.
Със своя работен обем от 5 204 cм3 агрегатът V10 с атмосферно пълнене и висока степен на сгъстяване (12.7:1) развива максимална мощност 397 кВт (540 к.с.) и максимален въртящ момент в размер на 540 Нм при 6 500 об/мин. Tова са с 15 к.с. и 10 Нм по-високи стойности от постиженията на първото поколение на R8 Spyder. Съотношението между тегло и мощност при новия модел е едва 3.19 килограма на конска сила.
Акустичните клапи в изпускателната система са част от серийното оборудване, а допълнително предлаганата спортна изпускателна система с черни накрайници на ауспуховите тръби добавя още по-ярък акцент във вокалното представяне на модела.
Мазилната система използва принципа на „сухия” картер. За разлика от конвенционалната схема с монтирана под двигателя маслена вана, при нея отделният маслен резервоар под формата на вертикално разположен зад двигателя алуминиев съд дава възможност за разполагане на двигателя V10 в по-ниска позиция, което на свой ред спомага за постигане на изключително нисък център на тежестта на автомобила.
Системата е конструирана да издържа на състезателно натоварване и осигурява надежден, непрекъснат маслен поток при стойности на напречно и надлъжно ускорение до 1.5 g.
Мек таван
Структурата на мекия покрив е изпълнена предимно от леки материали като алуминиеви и магнезиеви сплави, а външното покритие е типичният за марката Audi висококачествен текстил. Теглото на сгъваемия покрив е само 44 килограма, което спомага за постигане на нисък център на тежестта при открития суперспортен модел. Електрохидравличният механизъм за сгъване, чиято хидравлична помпа с налягане 175 бара задвижва девет изпълнителни модула, се задейства само с едно натискане на бутон и oтваря и затваря мекия покрив в рамките само на 20 секунди – дори по време на движение със скорост до 50 км/ч.
Завихрянето на нивото на главите на водача и неговия спътник са силно ограничени в сравнение с предходния модел. Допълнително предлаганият ветробран, изработен от синтетичен текстил спомага за допълнително повишаване на комфорта във вътрешното пространство. Той намалява обратния поток около главите с около 90 процента, а в зоната на раменете и вратовете намалението на вихрите е с около 80 процента.
Синтетичен текстил спомага за допълнително повишаване на комфорта във вътрешното пространство. Той намалява обратния поток около главите с около 90 процента, а в зоната на раменете и вратовете намалението на вихрите е с около 80 процента.
Ходова част
В режим dynamic всички тези системи позволяват безопасно, контролирано поднасяне (дрифтове) и правят поведението на пътя още по-стегнато. В режим auto от друга страна, сцеплението и стабилността заемат приоритетно място – за постигане на висока скорост и ниски времена на обиколка.
Цена
Под марката Audi Sport, Audi Sport GmbH произвежда новия R8 Spyder* в специално изграденото за целта производствено звено “Audi Бьолингер хьофе” в германския град Хайлброн в близост до добре познатия и разполагащ с богати традиции завод на Audi в град Некарсулм.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ОООО
20:33 10.10.2016
2 Гостенина
МОЛЯ?????
Добре,че взеха наготово Ламборгини-то и му сложиха тъпата си емблема и айде готово.Много бързо забравихте за големия провал,наречен ТТ.Простотия направена на базата на Голф с която се претрепа не един професионален пилот.Само като тръгнат да правят нов модел Ламбо да не вземат да го изцопат на MQB-платформата,че ще прецакат една наистина велика марка с много повече традиции в авто-спорта.
22:51 10.10.2016
3 До Гостенина
Коментиран от #4
23:14 10.10.2016
4 Гостенина
До коментар #3 от "До Гостенина":
Дааа,всички го знаем...Продължавай...22:16 11.10.2016
5 гост
10:41 12.10.2016