Last news in Fakti

11 Октомври, 2016 10:14 109 415 42

Важно ли е ускорението от 0 до 100 км/ч?

  • ускорение-
  • 0-100 км/ч-
  • автомобили
Важно ли е ускорението от 0 до 100 км/ч? - 1
Времето, за което един автомобил ускорява от място до 100 км/ч е сред най-важните ТТ данни. Тази характеристика неминуемо присъства при представянето на дадено возило, наред с мощност обем на двигателя и т.н. Tesla например с гордост заявяват, че произвеждат най-бързия сериен автомобил, базирайки се именно на ускорението на електромобила до 100 км/ч, а Chevrolet се хвалят, че новото Camaro ZL1 може да направи това упражнение само на първа скорост. Важно ли е обаче ускорението от 0 до 100 км/ч?Важно ли е ускорението от 0 до 100 км/ч?
Camaro ZL1

В реалността, цифрата, която виждате на сайта на производителя, на страниците на специализираните издания или пък някъде другаде, не дава никаква представа за производителността на автомобила и най-вероятно даже не е същата, която ще получите ако решите да направите замерването сами. С други думи ускорението от 0 до 100 км/ч не е от съществено значение при определянето на това, коя кола е по-бърза и по-добра. Естествено говорим за преки конкуренти и за малките разлики във времената, на които се отдава толкова голямо значение.

Защо, ще се опитаме да обясним сега

Като за начало ще погледнем малко встрани, разглеждайки разликата между две от значенията на думата "бърз". Първото значение, що се касае до автомобилите, засяга въпросното ускорение от 0 до 100 км/ч. Например, Tesla Model S P100D ускорява до 100 за 2.5 секунди, което автоматично я причислява към много бързите коли. Във второто си значение думата "бърз" се използва за най-висока максимална скорост. Примерът за такъв автомобил е Bugatti Veyron 16.4 Super Sport, способен на скорости от над 400 км/ч. В случая Veyron ускорява до 100 км/ч. също за 2.5 секунди, което директно го причислява и към първото значение на думата, но трябва да се знае, че тези две характеристики (ускорение и скорост) невинаги вървят ръка за ръка.Важно ли е ускорението от 0 до 100 км/ч?
Tesla Model S P100D изпреварва Lamborghini Huracan

В реалния свят ускорението е необходимо най-вече при изпреварване или пък при бързо престрояване в съседната колона, но нито една от тези ситуации няма нищо общо с това, колко бързо ускорява колата от място. В случая говорим за доускорение, което е далеч по-важно и съществено за представянето на един автомобил. Другата част от проблема "0-100" се състои в противоречивостта и неточностите на данните, заявени от производителя. Представяйки Model S P100D, от Tesla заявиха, че това е най-бързият сериен автомобил в света - твърдение, което веднага предизвика много дискусии относно това,

какво означава определението "сериен автомобил"?

Ferrari LaFerrari и Porsche 918 също могат да ускоряват за 2.5 секунди и не са изработени в един-единствен екземпляр. От Скудерията и от Porsche твърдят, че и техните автомобили са серийни, но от Tesla казват, че това е малкосерийни специализирани автомобили. Така се стига до въпроса: Правилно ли е становището на Tesla? Възможно е, но по-важно е да се запитаме: Има ли смисъл в тези спорове? Не!

Подобни заявления от страна на автомобилните производители не са единици. Някои са по-консервативни и по-верни, но други са пълни лъжи. Компаниите правят всичко възможно, за да могат да изглеждат "най най" и много често се оправдават с условията, при които се измерва ускорението. А повечето от собствениците на автомобили и журналистите, които тестват колите, нямат необходимата техника и условия, за да направят независими измервания и се доверяват на тези на производителите. В различните публикации на тема автомобили също има разминавания в данните за ускорение на един автомобил.

Запитвали ли сте се защо? Това не е защото единият водач е по-добър от другия, особено при съвременните автомобили, снабдени с лаунчконтрол и автоматични трансмисии. И не е заради различните измервателни системи, защото всички използват регистрационни системи Racelogic VBOX. Разликите се получават заради доста либералното използване на т.нар. коефициент за поправка, както и на използването на един трик, познат на любителите на драг рейсинга като rollout.Важно ли е ускорението от 0 до 100 км/ч?

Този термин обозначава дистанцията, която автомобилът изминава от същинския си старт, до задействането на датчика, който започва официалното измерване на времето. А последното започва от един фото лъч, който се закрива от гумата на автомобила. Ако тя е по-голяма, то той ще даде сигнал малко по-късно. Естествено влиянието в крайния резултат на rollout е много незначително, но често оказва значение при закръгляването на цифрите след запетайката. Има случаи обаче, в които е доказано, че системата се задейства, когато колата вече е достигнала 5 км/ч.

Някои издания отчитат т.нар rollout, а други не

и поради тази причина много често има разминавания в различните публикации. Различните климатични условия също трябва да се отчитат при измерването, защото различните двигатели могат да променят мощността си при промяна на външните условия. Температура, надморска височина и влажност на въздуха са фактори, които също оказват, макар и минимално, влияние. При повечето тестове е оказано, че двигателят работи при идеалните за него условия, но в някои тази информация липсва. Така или иначе в реална пътна обстановка никога не можете да постигнете въпросните идеални условия. Турбодвигателите, каквито при новите автомобили преобладават, имат свойството за още по-голяма разлика в работата си в едни или други климатични условия.Важно ли е ускорението от 0 до 100 км/ч?

Освен всичко изброено до тук, има и още много други фактори, способни да изменят характеристиките на ускорението. Нестандартни гуми, гориво, тегло - всичко това влияе на крайния резултат. Електронните системи като лаунчконтрол също имат значение. Не са малко автомобилите, които имат отлични показатели за ускорение от 0 до 100 км/ч., но при измерване на доускорение от 10 до 100 км/ч. се представят доста неубедително.

И така, да се върнем към първия абзац. Chevrolet Camaro ZL1 ускорява от място до 100 км/ч на първа предавка. Това е направено с една-единствена цел: В никакъв случай да не се наруши свещеното ускорение от 0 до 100, което после ще присъства във всички ТТ данни и реклами на автомобила. Chevrolet съвсем не са първите, които постъпват така. Подобен прийом използват и преките конкуренти Dodge Viper и Shelby GT500. Всички те настройват предавателните числа на скоростната кутия за конкретния тест "0-100". А дали тези автомобили биха се представяли по-добре ако скоростите им са по-къси? Възможно е, но тогава ще се увеличи времето за ускорение от 0 до 100, което е толкова важно за производителите.

С напредването на технологиите автомобилите стават все по-сложни и високотехнологични

и наред с това времената за ускорение от 0 до 100 км/ч продължават да падат, макар и с малко. И всички, от автопроизводителите до автоентусиастите, продължават да обръщат внимание на този маркетингов трик, като гледат на цифрите като нещо много особено и важно. Когато обаче някой собственик на бърза кола намери спокойно място с дълга права и реши да измери за колко секунди неговото возило ще ускори от място до 100 км/ч, определено ще бъде разочарован.

За това, когато прочетете някъде, че еди-кой си автомобил е по-бърз с 0.2 секунди от другия, знайте, че това не означава, че е по-добрата спортна кола. В действителност ускорението от място не е толкова важно. Много по-интересно е за какво време ще бъде измината една обиколка на писта, в която има завои и респективно спиране и ускорение, но пък там нещата зависят в доста по-голяма степен от уменията на пилота.Важно ли е ускорението от 0 до 100 км/ч?


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 тукгуъгилл

    1 14 Отговор
    трябва да са много бързи
    за да отиваме много бързо на работа
    да си плащаме бързите коли
    е гледам ги от автобуса на път за плажа
    как бързат за работа няма да бързат ли
  • 2 Миро

    11 7 Отговор
    Много хубава статия. Абсолютен маретингов ход е това с ускорението до 100
  • 3 GTт

    21 4 Отговор
    Никой не си купува електричка,за да се прави на бърз.Предпочитам да карам някой V8 и да се радвам на звука макар и по-бавен от 0-100 с няколко секунди.Да не говорим,че при най-бързите коли се гледа ускорение от 0-200 и от летящ старт.Който иска икономия си взима приус,тесла и спорт не седят в едно изречение ако ще и да се телепортират от 0-100.
  • 4 Никола

    11 0 Отговор
    Все пак от 0-100 данните дават обща представа за автомобила , за доускорението пряко влияе въртящия момент и не е трудно да предположи кой ще е по-бърз.

    Коментиран от #10

  • 5 Спиро

    10 14 Отговор
    Моята ускорява за 15сек.но гори 5.7лв/100.

    Коментиран от #6

  • 6 112

    2 24 Отговор

    До коментар #5 от "Спиро":

    Спиро, един приятел работеше в една бояджийница и имаше Понтиак при тях. Запали го за да ми покаже че на място разхода беше 15 литра на 100 км.

    Коментиран от #8

  • 7 oxluboxlu

    15 9 Отговор
    аз пък нямам комплекси и си взех едно дърто мицубиши Л200 опасах го с ролбари и ускорявам до 100 за една минута. направих го заради такива келеши дето все пишките си мерят и ускоряват. ела ми надени ми се хубаво аз само леко ще трепна, а твоите кокали ще са по асфалта. бързай бавно са казали хората!!!
  • 8 Maйор Костов

    22 0 Отговор

    До коментар #6 от "112":

    И как на място ще гори 15/100??? :)) Може да гори 5л/час ,но 15/100км няма как да стане :)
  • 9 Morgoth

    9 0 Отговор
    0-100км/ч е обективна характеристика достатъчно добра за масовия потребител. Какво означава това: начините за манипулиране са малко, известни са на всички производители и те лъжат горе-долу еднакво - при разлика от половин секунда е почти сигурно, че по-добре представилия се автомобил тръгва по-бързо на светофара, по-бързо изпреварва ТИР и най-вероятно може да достигне по-голяма максимална скорост. Електрическите двигатели внасят малко смут в системата, но не чак толкова.

    Ако искате да сравнявате състезателни автомобили - вървете на пистата и пробвайте с кой от тях вие самите ще направите по-добра обиколка. Е, такова сравнение може да излезе доста солено, но пък нали кеф цена няма :)
  • 10 гост

    5 6 Отговор

    До коментар #4 от "Никола":

    При Мистрията ( тесла ) 0-100 за 2.5 сек а от 100-200 са 10 сек :) дали пък не е важно доускорението? а това е 770 КС електрически стол :) моята кола е 360 КС от 0-100 е за 4.6 а от 100-200 е за 9-10 сек зависи от много неща :) дали имам екстра тегло в колата надморска височина и т.н. в този смисал ако правя летящ старт с мистрията ще сме или на равно или ще я бия !! Това мисля ,че е достатъчно доказателство ,че 0-100 не е най-важно за 1 автомобил защото колко пъти правите 0-100 на ден? и колко пъти 50-100-150 ? друго нямам какво да кажа
  • 11 Wishmaster

    6 1 Отговор
    Тоест най-важното за доускорението(необходимо за изпреварване на междуградски път) е отношението мощност/тегло.
    Останалото е майсторство да си на правилните обороти което повечето хора знаят как да разберат от опит стига да карат своята си кола.
  • 12 онзи

    6 2 Отговор
    това от 0-100 не е от голямо значение,ако имаш голямо турбо ,то надува малко след като набере автомобилът и след 100 може да му видите само стоповете
  • 13 Някой

    0 3 Отговор
    https://www.youtube.com/watch?v=3GZtTRKuE8A
  • 14 защо

    4 5 Отговор
    Статията е добра, но да защо решихте на първата снимка да сложите тея две гробници!!!
  • 15 FromParistoTokyo

    0 4 Отговор
    Аз съм Ванко 2, само Ламбото ми вдига 0-100 за един дъх време :)))
  • 16 опонент

    5 2 Отговор
    стойността (0-100) е една от най-важните характеристики за един автомобил! дори и да не е пряко пропорционална на еласичността на даден двигател , 0-100 си е добра отправна точка колко бързо ускорява автомобила по принцип (дали от място или рязко ускорение в движение) . ускорението зависи от много фактори : 1 мощност , 2 маса на автомобила , 3 предавателни числа на скоростите , 4 гуми , а и задволанното устройство също е важно. максималната скорост си е абсолютно друга бира , и няма място в тая приказка. мое скромно мнение е че еластичността и стойността 0-100 са най-готините показатели на даден автомобил . дали в града , или на дълъг път - ускорението е фактора който определя дали да дремеш на салама зад трактора , или да имаш доверие на автомобила си още при първа възможност да се изцибясаш далеч от проблема ! ай наздраве момци!
  • 17 onq s konq

    7 25 Отговор
    Ускорението на БМВ е ненадмито и които кара БМВ знае че е така ! Силата която има БМВ не могат да достигнат още 100 години пък да не говорим за съвъшеното окачване за което могат само да мечтаят от другите фирми и мижави фирмички като разни тесла шевролет и бентил дето нямат дори история а да не говориме за постиженията които има БМВ

    Коментиран от #34

  • 18 Юлчо

    5 3 Отговор
    Най важно е ускорението от 50 до 140-150 км/ч

    Коментиран от #29

  • 19 Пътешественик

    16 2 Отговор
    Най-важно е, когато тръгнеш да стигнеш до там, за където си се запътил.
  • 20 статист

    5 6 Отговор
    Хахаха поредния бмв ...... За история ще говори. Хайде Тесла е нова компания,Шевролет няма да ги коментирам ама за Бентли малко се обърка. Бентли като са правили коли баварците са сглобявали самолети и влакови спирачки. А твърдението ти за возията е смехотворно.
  • 21 Тошибиян

    5 6 Отговор
    Е каква икономия ще е тесла като дам 50 000 долара минимум чакам няколко години а чакането за кола било само по комунистическо а после 10 000 долар за батерия и куп още бъгове като мога да си карам кола на метан за 15 пари на 220 км градско
  • 22 Иван

    1 4 Отговор
    ...."В реалния свят ускорението е необходимо най-вече при изпреварване или пък при бързо престрояване в съседната колона"...

    Това за престрояването в друга колона беше велика, ама велика глупост.
  • 23 Каруцарят

    3 3 Отговор
    О ти неразумни и неуки. Кой те допусна да пишеш. Гледай малко и чети. Аман от тъпи и празни приказки. Четете бе хора. Не вярвай на Пешо с бмв-то от кафето. Ускорението от 0-100 е изключително важно в ежедневието. Когато спреш на кръстовище, кръгово или се включваш в магистрала или извънградски път. С прости думи: (за такива като теб) времето за което автомобил достига шосейна скорост. И за да не те удари минко с калибрата и да не правиш задръствания е по-добре да не е 18 с.
  • 24 янку

    1 4 Отговор
    язи карам еднъ алфъ,,малиии кък варвидо 100 сам за 2.1 сек. на вторъ
  • 25 Живко

    12 2 Отговор
    Lancia Delta s4 1983г.1.8 0-100 За 2.3 секунди на макадам
  • 26 TMC

    3 2 Отговор
    Все пак въпросната Tesla достига 250км/ч на първа скорост :) Добре е за цивилен седан. А при различно предавателно число (да не говорим за втора предавка) отиваме на 200 мили, което е 320км/ч!
    Вж. последния абзац:
    https://www.tesla.com/sites/default/files/blog_attachments/the-slipperiest-car-on-the-road.pdf

    Отделно не се влияе от влажност, надморска височина, чистота на филтрите, горивото, турбонадува, компресията и прочее отживели глупости! Един и същ мотор колкото повече ток и добро охлаждане му даваш, толкова повече върви.

    Добре дошли в XXI век:

    http://paper.standartnews.com/bg/article.php?d=2016-10-10&article=265701

    http://www.ecars.bg/blogs/polezno-efektivno-1/1584-klub-karamel-subitie-2-ndk-16-oktomvri - очаква се Model X и то повече от един :)
  • 27 БФАС

    13 0 Отговор
    Да, ускорението от 0 до 100 кмч е важно. Но по важно е от 100 до 0, нали?
  • 28 Yamaha

    1 3 Отговор
    Хахахаха а на минко калибрата турбо ли е 204 коньовата или 115?
  • 29 тадд

    5 1 Отговор

    До коментар #18 от "Юлчо":

    Адашче, а за мен, най-важно е ускорението от 140 до 200 ;) Без майтап!
  • 30 Bojkov

    0 3 Отговор
    Добре де... Карах Seat ibiza 1,9 sdi 68 коня. По данни: от 0 до 100 км/ч - 16 сек...... лично постижение 12 - 12,5 сек. +-1 сек. (статистика), пак е голяма разлика....!?
  • 31 harvester

    1 3 Отговор
    Ако се говори за бързина, най-важно е едно трето значение на думата, което не се разглежда в статията, а само се намеква за него в края- средната скорост. И понеже скоростта не се измерва само по права линия, а и в завой, от край време има едни германци едни италианци, а от известно време и едни англичани, на които теслиите и бугатитата могат само да им гледат стоповете на писта.
  • 32 Franki

    4 1 Отговор
    А пък най бързият седан в света сега е Alfa Romeo Giulia QV. Направен на пистата Нюрбутгринг.
  • 33 Любител на красивото

    1 1 Отговор
    Живко, бог да те поживи! Ланча форевър!
  • 34 Dizzle

    4 0 Отговор

    До коментар #17 от "onq s konq":

    колко трябва да ти е скапан живота, че да спамиш под всяка статия с твоите простотии. разбирам,че си трол ама поне да беше забавен.
  • 35 опонент

    5 0 Отговор
    ускорението от място (за което става дума тук) наред с тежестта , мощността ,(оттам и специфичната мощност) + неподресорните маси на автомобила и стабилността му + кубатурата на двигателя и вида му (атмосферен, или турбиниран), гумите а И задволанното устройство имат значение!! измерен точно всеки един детайл от изброените има пряко значение за общото представяне на всеки автомобил. да- сравняването на ускорение и максимална скорост е нелепо! да- сравняването на максимална и средна скорост е нелепо . ако се пишат статии за араби или хора с малко мозък а много мангизи -да , да верват . но всеки запознат с нещата няма да се съгласи с доста от коментарите и сравненията в статията. дами и господа ! УСКОРЕНИЕТО ИМА ГОЛЯМО ЗНАЧЕНИЕ!! това е величината която определя дали когато се отвори възможност ще изхвърчите и изпреварите счупеният прицеп пред вас без да поемате риск за себе си и останалите , или ще висите зад него още 3 села и ще псувате целият свят, и накрая ще се наемете на безумна маневра и ще се пребиете - вие и тия които ще ви блъснат в насрещното... и в града , и извън него винаги излиза момент когато ускорението е било , е , и винаги ЩЕ бъде фактор! наздраве момци и умната ;-)
  • 36 Driving pleasure

    0 0 Отговор
    Никога не ме е интересувало 0-100, много по-важно е ускорението 80-120 например, истински тест за еластичността на двигателя. Интересува ме страничного ускорение в G истински показател колко ще е бърза колата в завои.
    не 2 десети от секундата, ако не си рамо до рамо с някой цяла секунда горник няма как да я усетиш и чувството за ускорение в кола за 5 или 6 секунди е доста идентично. Даже в една по-бавна спортна кола може и имаш повече усещания за искорение и скорост отколкото в значително по-бърза добре изолирана лимузина...
    ... а Т'слата си е каруца отвсякъде след 100 нито ускорява нито доускорява при тях е само шумотевицата...
  • 37 Коззззар

    2 0 Отговор
    Като изпреварваш 5та-3та и се прибираш да не пречиш на движението. Като те изпреварват се пребираш по-вдясно да не пречиш. Като се престрояваш първо пускаш мигач, гледаш назад дали има коли и започваш маневрата си. Прости правила , които спазваме ние със бавните коли, ама с малко акъл между ушите..
  • 38 Пешо Мъката

    1 0 Отговор
    Тази статия е простотия написана от неграмотник, благодаря за вниманието!
  • 39 Велев

    1 0 Отговор
    Конските сили (киловати) са сметка по формула. Потърсете информация из нета. Съвременните двигатели с понижена кубатура постигат тея „коне” благодарение на повишените обороти, подпомагани от подходящи за случая предавателни отношения.
    Въртящия момент е важната характеристика за един двигател. Обаче висок въртящ момент се постига с нужното количество гориво, което е повече от приемливото за ежедневно ползване.
    Това ме подсеща да споделя и нещо, което масово се пропуска. Съвременните двигатели, често работят с изключително бедни горивни смеси. Това не е от никаква полза за здравето на двигателя. Но още по опасно е за хората. При работа с бедни смеси се отделят вещества с такава единност, че филтри, катализатори, нито дори клетъчната мембрана в телата ни могат да спрат....
    Изводите всеки да си направи сам.
  • 40 Велев

    0 0 Отговор
    *единност = финност
    (аутокорект)
  • 41 Нафтова Печка

    0 0 Отговор
    Важно е, всичко е важно! Старт от 0÷100 км/ч. Старт от 0 км/ч до максимална скорост. Доускорение например от 100÷200 км/ч или 150÷250 км/ч. и така нататьк.
    Има едно сьстезание за което никой не спомена , то се нарича Драг рейсинг , който даде най малко време сьс сигурност ускорява по-бьрзо от другите. Та на четвьрт милята се вижда кой е по-по-най ! Световният рекорд е на драгстера ,, The Black devil,, от клас Топ Фюел , работещ на нитрометан, който се ускорява от 0 до 551 км/ч за 3,94 секунди на 402,3 метра . От 0÷100км/ч =0,32 с. От 0 ÷320 (200 мили) = 1,2 с. Ускорението в самия старт достига 13,2G за кратко около 0,2 -0,3 секунди , а на финала когато е с терминала скорост 551км/ч , ускорението е все още 2G. Tоест драгстера финишира ускорявайки. Рекорда е поставен и още не е подобрен по средата на 90,те и е записан в книгата за рекордите ,, Гинес,, за най-бьрза машина с ДВГ бутален тип.
    И едно последно нещо :
    Нито един сериен автомобил не може все още да постигне 1G (земното ускорение 9,8мeтра в секунда на квадрат).
    Айде много здраве на тези сьс бьрзите нафтови печки , те май затова ги забраняват ,че са много бьрзи , а не че много пушат .
  • 42 Оня с Доджа

    0 0 Отговор
    И пак не сте включили Додж Демон от 0-100 за 2.2 секунди..