18 Октомври, 2016 05:30 12 810 9

Honda NSX vs. Porsche 911 Turbo или технологиите на бъдещето срещу класиката

  • honda-
  • nsx-
  • porsche-
  • 911

Преди четвърт век инженерите на Honda се опълчиха на вездесъщите Porsche и Ferrari. Спортното им купе със средноразположен двигател NSX порази всички с отлично настроеното си шаси и с пригодността си да се кара ежедневно. След дълги размишления по темата самураите най-сетне изкараха новата Honda NSX, която е свръхвисокотехнологична и на практика показва какви ще са суперкарите на бъдещето. Британското издание AutoExpress, прави една интересна съпоставка между тази технологична кола, като я противопоставя на класическото и утвърдено Porsche 911 Turbo.

Конкурентите
Honda NSX 2016 е значително по-сложна от предшественика си. Тази супер кола разполага с хибриден силов тракт, със система за предаване на момента и към четирите колела, както и с изобилие от карбон в конструкцията си.Въпреки, че е от "старата школа", Porsche-то определено има с какво да се противопостави на Honda-та. То също е с 4х4 предаване, а има и пълноуправляемо шаси - задните колела също завиват минимално. Иначе и двете купета са снабдени с адаптивни амортисьори и с трансмисии с по два съединителя.

Двигатели и ТТ данни
И двата автомобила са оборудвани с шестцилиндрови двигатели с битурбо. Само купето на Honda обаче разполага и с още три електромотора - два на предната ос и един отзад. "Японката" е и по-мощна - 550 коня срещу 540 на Porsche-то.За сметка на това пък 911-ката разполага с по-висока въртящ момент - 710 против 645 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч. също е в полза на NSX. Honda-та превъзхожда 911 с 0.1 секунда в упражнението до 100. Тя извършва ускорението от място до 100 км/ч за 2.9 секунди, а Porsche-то за 3.0. Що се отнася до максимална скорост обаче "германецът" е по-бърз - 318 км/ч. срещу 307 км/ч за Honda-та.

Аеродинамика и управление
Porsche 911 Turbo разполага с подвижно задно крило и с активен преден спойлер. В Honda залагат на пасивната аеродинамика и на обтекаемата форма на купето. Германската кола е по-лека с цели 200 килограма и е абсолютно предсказуема в завои.Новият NSX също се управлява много леко, но определено отстъпва по този показател на Porsche-то. NSX не може да се сравнява с 911 Turbo и по информативност на волана.

Практичност и разход на гориво
Porsche 911 по право се смята за един от най-практичните спорткари. Задните му седалки не са достатъчно комфортни за ръстови пасажери, но пък могат да се използват като допълнително багажно пространство.И още нещо в полза на Porsche. Моделът 911 Turbo е по-икономичен от хибридната Honda - 9.1 л/100 км в смесен цикъл против 10.0 л/100 км при Honda-та.

Присъда
Старата школа побеждава. Porsche 911 Turbo не е толкова екстравагантно на вид, но управляемостта му е доста по-добра. Освен това везните в полза на немската класика накланя и крайната цена. Парите, необходими за ново 911 Turbo са малко над 170 000 евро.За да си купите новата Honda NSX са ви необходими минимум 180 000 евро. NSX обаче е със силовия тракт на бъдещето, а от Porsche също се замислят новата генерация на 911 да разполага с хибриден тракт.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Стоян

    4 0 Отговор
    Въобще не съм заклет фен на Порше, но бих казал, че статията е доста некоректна. Стярия модел на Turbo S e с 560 коня, настоящия е с 580. И за повечето е ясно, че Поршетата от 0 до 100 км/ч ускоряват много по-бързо от каталожните им данни.
    И не, че съм против Хонда-та, но аболютно никакви шансове няма срещу Turbo S, нито на ускорение, нито на писта.
  • 2 Спиро

    2 0 Отговор
    NSX- а вече показа колко надценена кола е!
  • 3 Д-р Менгеле

    2 0 Отговор
    Скучна статия. Отваряме в чичко Гугъл две произволни коли и сравняваме суха статистика. За мен това е простотия. Свръхтехнологична щеше да бъде тази Хонда, ако преди нея нямаше 100+ хибридни спортисти. Предричам доста голям неуспех за този НСХ, просто защото се забави много с пускането си и хората притръпнаха. Порше винаги са били еталон за пистово поведение, а за фестивала в Кан си има Ламборгини, Ферари и ...
  • 4 Yamaha

    1 0 Отговор
    Завалийте от хонда все се мъчат да направят нещо но все не им се получава!
  • 5 Димитър Колев

    2 0 Отговор
    Започнах да чета статията отдолу нагоре и се зачудих как Порше е с по-добра управляемост, после видях че е 4х4 със 200кг по-леко и със завиващи задни колела, е явно Порше е по-добрата спортна кола.
  • 6 Mercedes-Benz

    2 0 Отговор
    ВИНАГИ когато става дума за спортни автомобили Порше е бил еталона, летвата която всички марки искат да прескочат. Порше си е Порше само човек, който не е сядал зад волана на 911 не знае за какво говоря.

    Коментиран от #7

  • 7 Димитър Колев

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Mercedes-Benz":

    Един от еталоните колега, да не подценяваме все пак марки като Феррари, Ламборджини, Мазерати.

    Коментиран от #8

  • 8 Mercedes-Benz

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "Димитър Колев":

    Не казвам, че са лоши, но нека погледнем реално, Ламборгини на практика не съществува, това което се предлага са преоблечени аудита с италиянски дизайн и сглобка, V12 двигателя на Авентадор представлява два слепени Audi V6, легендарния двигател Бицарини умря с Мурсиелаго, което и беше последното свързващо звено с истинските Ламборгинита. Мазерати винаги са били грантуризмо автомобили с харизма, но не и толкова спортни. Колкото до Ферари да едно време, може да се каже че бяха нещо, но днес са една комерсиализирана марка, с ядосани мениджърчета, когато опре до сравняването на автомобилите им с други (случая с 918, P1, LaFerrari), и то не за друго, а просто защото знаят че са направили най-бавния автомобил и не искат това да стане достояние на света. Факт е че където стъпи Порше в автомобилния спорт победите не закъсняват, последното доказателство е Льо Ман където изместиха доминиращото Ауди. Ферари е имидж, Ламборгини е "виж ме", Мазерати е "бързам бавно", а Порше е "аз съм тук, искаш ли да видим кой кого". Днес в 21 век, има 4 автомобилни марки от спортния клас, които наистина чупят рекорди - Порше, Макларън, Кьонигсег и Пагани, не казвам че другите не стават, но поведението им е "игра на сигурно", комерс и не кой знае каква иновация! Това е моето мнение и не ангажирам никого с него!

    Коментиран от #9

  • 9 Димитър Колев

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "Mercedes-Benz":

    Споменах тези марки заради това че съществуват от достатъчно дълго време, иначе съм съгласен че като става въпрос за засичане на време Кьонингсег, МакЛарън и Пагани са много сериозни машини. Все пак усещането и емоцията от спортния автомобил не мисля че се изчерпва само с цифрите на хронометъра.