Last news in Fakti

24 Октомври, 2016 05:30 42 461 76

Кой продава най-много коли у нас?

  • dacia-
  • пазар-
  • автомобили-
  • българия
Кой продава най-много коли у нас? - 1
В България, пазарът на автомобили все още е съсредоточен върху колите "втора ръка", а защо тенденцията е такава, е известно на всички. Липсата на достатъчно финанси у средностатистическия българин, както и неблагоприятните лизингови условия, които дават много от автомобилните вносители в България, са само част от предпоставките българите да не си купуват нови коли. Има обаче една марка, която бавно, но целенасочено продава все повече и повече нови автомобили у нас. Става дума за румънската Dacia, която, както е известно, е под шапката на Renault и трета поредна година е марката, продаваща най-много нови автомобили в нашата страна.Кой продава най-много коли у нас?

С какво Dacia печели клиенти?
И този отговор е добре известен - отлично съотношение между качество и цена, като последната е и най-атрактивната за нов автомобил у нас. Представителството в България също положи големи усилия, за да може марката да стигне до върха, защото е добре известен лошия имидж на Dacia в България, преди да се намесят французите от Renault. Колкото и да не са съгласни някои, що се отнася за нови автомобили, това е народната нова кола за средностатистическия българин.Преди няколко години, когато се появи български производител в лицето на Litex Motors, мнозина мислеха, че именно китайската марка ще се превърне в българската народна кола, но това така и не се случи. Още тогава от Dacia бяха на мнение, че автомобилите, произвеждани в Ловеч, не застрашават пазарно техните модели. От представителството на Dacia в България успокоиха, като изтъкнаха факта, че моделите на Great Wall не изпълняват повече критерии за качество и безопасност, отколкото Dacia и няма начин липсата на опит да не се отрази негативно на продукцията на Litex Motors. И се оказаха прави.Това го доказва и официалната статистика, според която трета поредна година румънската марка е лидер по продажби у нас. Общо над 12 000 автомобила са продадени от 2013 година до днес, а пазарният дял на Dacia в БГ е над 13%.

Каква е историята на успеха на Dacia, попитахме генералния директор на Renault Nissan България Оливие Жан. 
„Има няколко основни фактора за тези отлични резултати. Надеждни и качествени модели, създадени за условията на пътищата в страната. Обновена лека и лекотоварна гама автомобили с атрактивни „нетни“ цени, които спестяват губенето на време в търсене на по-изгодна оферта. Широка продажбена и сервизна мрежа, работеща по най-високи стандарти, която през годините успя да спечели доверието на клиентите и да ги превърне в най-мотивираните посланици на марката.“Калина Йорданова, Маркетинг директор на Dacia за България разказа и за още от съпътстващите фактори, носещи успех на марката у нас.
„Клиентите ни са в центъра на цялостната стратегия за развитието на марката в България. Стараем се да се вслушваме в техните мнения и съвети. Така, преди седем години стартирахме инициативата „Излет с Dacia“, която всяка година събира клиентите ни, техните приятели и семейства, и заедно се забавляваме и откриваме последните новости на марката. По тяхно желание създадохме и Duster Adventure Club, който няколко пъти годишно отправя офроуд предизвикателства към собствениците на един от най-популярните SUV модели в страната. Заедно с Димитър Илиев, лице на марката за България, и екипът на Safety Driving Academy, отговорихме на желанието на клиентите да докажем качествата на Dacia Duster и в едно истински тежко състезание. Избрахме всепризнатото от специалистите Balkan Offroad Rally, и две поредни години автомобилът успешно премина през повече от 2000 състезателни километра.“България ще е един от първите пазари, на които Dacia ще предложи последните новости представени на автомобилното изложение в Париж. Това ще се случи още от началото на следващата година, когато у нас ще се появи модернизираната гама на Sandero, Logan, Duster и компания. Още преди появата им, очаквайте нашите първи преки впечатления.

Подробни техническин характеристики за всички модели на Dacia - ТУК


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ГОСТ

    4 0 Отговор
    Минутки за реклама !
  • 2 коки гугов

    7 0 Отговор
    Най-добрата нова кола за родния стандарт на живот ! Хейтърите могат само да замълчат - а българинът явно поумнява и предпочита да кара НОВА кола пред 10-12 годишен опърдян коптор "нов внос" на 200 000 км превъртана.
  • 3 Фермер

    5 3 Отговор
    Нищо лично.но марката Дачиа става само за товарен или таксиметров превоз. По никакъв начин не отговаря на критериите за семеен или градски автомобил. Никаква стабилност и маневреност на пътя.за комфорт и дума не може да стане. На пета предавка със 100км. оборотите стигат до 4500,малък вятър и си извън борда.............Ако трябва да се обобщи с две думи-то най правилното определение би било-каруца за фермери,чиито среден разход на 100км. е три бали сено.

    Коментиран от #9, #17, #71, #72, #74

  • 4 Вечна дружба

    3 3 Отговор
    Много Ви моля..............Заглавието на статията е за най продаваните коли а не за селскостопански недоразумения,като DACIA====Като видя това "произведение" на изкуството все едно пред мен е мастодонта на съветската техническа мисъл-МОСКВИЧ-АЛЕКО.
  • 5 От опит

    6 2 Отговор
    Много здрава ходова част, моторите също не създават проблеми имам такъв автомобил и винаги ще имам вместо някакъв барутник нов внос.
  • 6 Ккк

    4 2 Отговор
    Едва ли в този клас има по проходим от дъстер. Иначе си говорете, не ми пречине.
  • 7 гост

    3 2 Отговор
    Карам Докер 1.5д 90 кс.,автомобила е страхотен,разхода е просто смешно нисък,ESP е за хората които мислят ,че е нестабилна.Преди да седна в нея говорех като всички ,че това е "каруца,румънски боклук.....Дъстера се предлага с 6 скорости и с 100 не е на повече обороти от другите коли!

    Коментиран от #20

  • 8 Кенеф

    2 2 Отговор
    Колкото и да хвалите, рекламирате и промотирате уродливото недоразумение, а именно дачиа - НЯМА ДА СТАНЕ! Всички отлично знаем, що з агнусен кенеф е този пълен абсурд, дело на приматите от румъния!
  • 9 Читател

    2 1 Отговор

    До коментар #3 от "Фермер":

    Бензинова Дачия Дъстър, при 4000 оборота на пета се движи със 130 км/ч.
    Така че, не забравяй, че Дачията е с 5 предавки, не с 3 :)

    Коментиран от #29

  • 10 Киро

    1 3 Отговор
    Рекламка малко за румънския варел!

    И още един факт - преди да се хвалите, колко "автомобили" сте били продали, да знаете, че и ТАТА продава много бройки, но това не ги прави хубави, просто са най-евтините каруци на пазара!
  • 11 От опит

    2 1 Отговор
    Много здрава ходова част, моторите също не създават проблеми имам такъв автомобил и винаги ще имам вместо някакъв барутник нов внос,относно оборотите на моя логан са 110км-3100 някой ментак беше писал че са 4500
  • 12 xxx

    3 0 Отговор
    Всичко написано е ОК. Наистина предвид джоба на българина, нова кола за тия пари и качество няма много на пазара. Защо обаче никой не споменава какво се случва при катастрофа с тези автомобил?!? Защо ли, ами защото са пълна трагедия. Много нарад си замина нелепо, наистина нелепо.
    Цапне ли се някой с някоя нова Дачия извън града винаги има черно. И не, това не е хейтърски коментар, това са фактите.
    Не знам защо никой не обръща внимание на това, важно е! На тези които ще почнат да ми обясняват за NCAP, само ще пожелая ако случайно се случи нещастието да се ударите, молете се да не сте в Дачия.

    Коментиран от #18

  • 13 Нищо лично

    1 0 Отговор
    Който има Дачия,да си я кара със здраве и да си я хвали,докато я продаде. Аз искам да се возя в АВТОМОБИЛ.
  • 14 bavareca

    2 1 Отговор
    Тия коли стават само за служебни.Нито са красиви,нито луксозни или удобни.Предпочитам луксозна кола или джип на 10 години отколкото тия каруци.
  • 15 От опит

    3 0 Отговор
    Жена ми е жива на теб ли да вярвам
  • 16 Кренвирша

    3 1 Отговор
    То и кренвиршите се продават в много по-големи количесва от филе "Елена", но всички знаем кое е по-доброто.

    Коментиран от #76

  • 17 Алфата

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "Фермер":

    Тракториста иди се прегледай преди да пишеш простотии!
  • 18 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #12 от "xxx":

    Браво евала за коментара! Никой не гледа нивото на сигурност защото никой не мисли да се блъска, но е факт че катастрофите се случват и никой не е застрахован, затова Euro NCAP рейтингите са много важно нещо.
    Лично мнение, никога няма да си купя нова кола по простата причина, че парите които губи през първите 5 години са изключително много и само човек, който може да си позволи да не следи финансиите си може да си позволи да изхвърли 10 000 лв и повече ей така защото му се вози в нова кола, която по нищо не се отличава от 5 годишна такава. Масовите ремонти на повечето реномирани марки ако е експлоатирана нормално колата започват след 15-тата година (или поне за колите произведени до 2000 г.). Никога няма да дам 30 000 лв за нов Дачия дъстър при положение, че за 15 000 мога да имам 10 годишна А6-ца обслужена и готова за път и 15 000 лв бюджет за ремонти и гориво, които ще ми покрият тия прословути 5 години пълна гаранция, че даже и повече и накрая ще карам луксозна лимузина, с висок рейтинг за сигурност, високо ниво на комфорт и ще имам 15 000 лв за обслужване, данъци и застаховки за дълги години напред! Който има пари да пилее на вятъра да пилее! Вие дето се возите на Дачия някога качвали ли сте се на А8 или А6? На БМВ 7-ма серия и БМВ 5-та серия, на Мерцедес S класа? Знаете ли, изобщо че съпоставени една до друга 15 годишна А8-ца и нова Дачия във всяко едно отношение Дачията ще загуби, а разликата в цената ще е в пъти в полза на Дачията? Ами сигурността?
  • 19 Боко

    4 2 Отговор
    Ха ха, всички хийтъри скочиха сега срещу модела. Яко защитават 15 годишните си ,,луксозни,, таралясници за които са събирали години наред 5-6 хиляди мизерни левчета. Ние пък балъците ще си караме новите ,,каруци,, Дъстър и ще им завиждаме до пръсване.........

    Коментиран от #24

  • 20 Алфата

    3 0 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    2000 са оборотите при 100 на 6-та! На "каруцата" Дъстър.
  • 21 гостенин

    2 0 Отговор
    Честно казано, за цената си, този автомобил си заслужава! Имахме такъв 1.5дци мотор, мисля че беше 109кс, три годишен го взехме на 98х.км трябва да ви кажа, че возеше много прилично, беше доста пъргав за малкия си мотор и софийско градско харчеше 8 - 8,5 а извън градско 6,5 - 7 дизел. Вътре като интериор е сравнително постен но пък си имаше всички необходими екстри. Клиренса отдолу също му е завидно голям и за аматьорски разходки извън пътя и зимни условия е много задоволителен! Беше черен металик с лети джанти! И това беше за цена от 12х.лева, което мисля че е доста разумно предложение!
  • 22 ЕМОС

    1 0 Отговор
    На плювачите по надолу ще кажа,че дори във фашистко все повече хора със по скромни възможности си купуват Дачия.На тия дето се прехласват и я хвалят също мога да им кажа,че това е дъното на автомобилостроеното но все пак съотношението цена качество е много добро.Не карам дестгодишен барутарник и няма да карам,не карам Дачия но живота е въртележка.Никога не казвай никога
  • 23 7777777

    1 1 Отговор
    НЕУДАЧИЯ!

    Коментиран от #28

  • 24 bavareca

    3 1 Отговор

    До коментар #19 от "Боко":

    Еми карай си новата дачия,пък ние ще си караме 10-годишните луксозни лимузини и джипове.

    Коментиран от #43

  • 25 Аз съм

    4 1 Отговор
    Така е аз 5години карам 200 000 км. без ремонти а ти ремонтираш ауди постоянно за пет години точка
  • 26 КАРУЦАРЯТ

    0 0 Отговор
    Всеки има право да няма вкус. Като цяло мъка мъка мъка. Дачия със статии, бмв с 0% лизинг. Фактите (нали така е името все пак) са на лице: 15% от автомобилите продавани в бг са нови
  • 27 onq s konq

    0 2 Отговор
    Не бих си сменил веемвето за каквато и да е трошлива дачя дето едвам искарва гаранцята
  • 28 гост

    2 1 Отговор

    До коментар #23 от "7777777":

    Дачия е завидно добра кола за непретенциозни хора ценящи новото. Тя трябва да се сравнява не със стари коли, а със нови. По същата логика може да сравнявате цената на една нова Q5 и една стара и загуба в цената на 5та година над 60%, ала не го правите. Запада не е България, у нас законите и нормите са само на хартия, но на Запад не са и масовия нашенски таралясник няма да мине технически преглед там. Германеца е изправен пред избор: дава на сервиз колата и ремонтира горивна система за 2х.евро, за да мине тест и да продължи да кара старата и податлива на ремонти кола или да я изпрати за скрап, да дава по 100евро на месец лизинг и да кара дъсър без да има проблем следващите 5г. Замислете се ако вие имате възможност да карате дъстър за 10% от нетния си месечен доход дали ще си купите с кеш пари стара кола, било то мерцедес, бмв или ауди?

    Коментиран от #32

  • 29 Deuce

    2 0 Отговор

    До коментар #9 от "Читател":

    Много хора предпочитат по-луксозни стари автомобили, в което има смисъл. Аз съм карал сани стари(между 8 и12 години) коли. Сега карам нов Дъстър и има доста предимства, въпреки, че наистина се жертва малко от лукса. Но определено за мен е важно колата да ми е на разположение, а тя наистина за периода от 2г. 9 месеца извън нормалното обслужване е била точно 40мин в сервиз и то по моя вина. Гаранцията покрива много. Обслужването е евтино, което също е предимство - дори не бих се замислил за части, които не са оригинални, защото оригиналните са много достъпни. Засега планът ми е да сменя Дъстъра с нов до 2г. Просто това, колата да не й става нищо е най-важното за мен, а с този автомобил - проблеми нямам.
  • 30 Гуше

    1 1 Отговор
    Нашата фирма купи 10 чисто нови дачии сложиха им газ и на 65000 км.всички хвърлиха главите.Видяха се в чудо, докато при Шкода Фабия пак бензин-газ никакви проблеми-----служебни
  • 31 mediator37

    2 0 Отговор
    На 6 години и половина с автоматик, навигация и вс. екстри джип БМВ Х3 струва 18000лв. Преди малко проверих в мобилето.
    И какво като не е нова, пък Дъстера щял бил да бъде нов, ама и доста по-скъп. Тя и жена ми не беше девствена, май вашите също, пък искате Дачиите ви да са нови и вие да скъсате наилончето на седалката. Глупости , моля Ви се.
  • 32 7777777

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "гост":

    Приятелю, мога да си позволя дачия на лизинг, но не искам, това не е колата за мен, аз също съм непретенциозен, карам по 30 000 км на година, всеки ден имам 100 км, предпочитам 3-5 годишен опел, фолскваген или ауди, отколкото този боклук, имаме служебна докер, голямо дърво е, не върви, няма динамика, евтини пластмаси и т.н. Не мога ди си позволя кола със задно предаване заради проблеми през зимата, защото трябва да стигна там където съм тръгнал и когато станеш някоя сутрин и има 20-30 см непочистен сняг тогава с това задно стават инциденти, много бмв и мб съм видял в канавките!
  • 33 АНДОН

    0 0 Отговор
    ЗАЩО СРАВНЯВАте С 10 ГОДИШНИ ЗА 12 15 БОНА ГОВОРИМ ЗА 5-6 ГОДИШНИ ПРИМЕРНО МАЗДИ ОПЕРИ ХОДИ И Т,Н ДОКАЗАНИ МАРКИ ПОД 80 000 КМ
  • 34 Иво

    5 1 Отговор
    Чета коментари и не мога да повярвам какви лаици има тук. Не защитавам Дачия, карам нов автомобил от друга марка. Наистина ли има хора, които вярват , че 10 годишна луксозна кола е на 200К километра?
    Уважаеми коментиращи - в Европа луксозните коли се купуват, за да се карат и 200К километра се правят в 90% от случаите за 1 година. Сметнете си вие каква "кола" си купувате на 10 години за 10К евра.Другият вариант е да купите 10 годишен скрап, опъван като за последно и сглобяван с части от не се знае колко коли...Не се заяждам, говоря от опита на натрупаните ми години...И винаги, ама винаги новото е по-добро от което и да е старо...
  • 35 Иво

    0 0 Отговор
    А и още нещо да допълня към предния си коментар: Някак не е коректно да се сравнява нова Дачия, която струва 20К лева прилично оборудвана с Ауди, БМВ или МБ, на които не можеш да купиш само двигателя за толкова пари...( образно казано )
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Аграро

    3 0 Отговор
    Я карах Логан кога беа тамън излезнали 2006 година.
    70 иляди километра я карах по кратерите в градо и не съм забелезал нищо необичайно или каде да ме притесни.

    Па че я изберем тая марка за градска кола у БГ.
  • 38 Мършата

    0 0 Отговор
    Аз живея близо до ромска махала и мисля, че някаква тъпа и евтина щайга е много по-добре вместо да ми трошат и да ми се изпражняват на шибедаха на сносна машина като Мер-Бенц,БМВ, ауди
  • 39 НЮЗ

    1 0 Отговор
    Най-дълъг спирачен път, най-ниска скорост в 18 метровия слалом, най-малко звезди на EURONCAP, най-високо ниво на шум и т.н.

    И не сравнявайте кола за 5000 с нов Дъстър. Аз например взех за 32 хиляди от официален дилър кола на 2 години и на 60 хил.км.

    Няма Дъстър който да се доближава до лукса, сигурността, мощността и екстрите на колата ми. Това са фактите. Цената е идентична!
  • 40 абсолютен кенеф

    2 0 Отговор
    По-добре кола върната от лизинг (2-4 годишна на 60-100к км) отколкото нова Дачия с една камара компромиси и немощен двигател.
  • 41 Киро

    1 0 Отговор
    На служителчетата на румънските варели Дачия им изби пяна от устите, нещо не върви рекламата по план!

    Извадиха опорката с дъртите дараци, хаха, колко жалки са!

    1. Колите на пазара не са нови дачии и дърти таралясници, че да се избира между двете! Освен това, една хубава кола от хубава марка на 3-4 години, която е на цена на нова дачия, е МНОГО по-добрия избор от нов румънски кенеф! А и след това могат да и се вземат пари на вторичния пазар, за разлика от на румънския кенеф!

    2. Цената на дачия била ниска - митове и легенди! Базовата цена на варела не включва ни климатик, ни дявол! Като сложиш всичките базови "есктри" и хоп - ми цената сравнима с Киа Сийд на промоция, а къде ще сравняваш двете изобщо?!

    3. За сигурност изобщо не става въпрос, както и да ти е приятно да седнеш в нея! Това са неуместни понятия за румънските варели!

    Тия грозилища се купуват 95% от фирми, дето им е ясно, че с ниските заплати, които дават, служителите им хич не се интересуват да пазят ще почупят квото и да им дадат!

    Третокачествени "автомобили" за нископлатени служители, това е!

    То е ясно фирмите, дето купуват дачии, какъв им е рейтинга!
  • 42 hmhmhm

    1 0 Отговор
    Според мен качествата на една кола джип се сравняват с това колко са здрави! За съжаление когато могат да се натрупат достатъчно доказателства за това превозното средство обикновенно е излязло от производство. За съжаление аз имам познати пояджии работили за рено и чисто нови Датчии са пребоядисвали от витрината. Какво ще кажете за това????
  • 43 Читател

    1 1 Отговор

    До коментар #24 от "bavareca":

    Да излезеш по "главната" с колата не е каране. Каране е когато правиш по 25-30000 км. годишно. И нагоре, разбира се. И когато започнеш да караш, разбираш, че ти е нужна кола на която можеш да разчиташ в дългосрочен план. Затова практиците предпочитат евтин но нов автомобил, пред красивото 15 годишно ауди, навлязло в последните 10-15 000 км. от живота си... и не смееш да тръгнеш на дълъг път, защото като те "остави" на пътя, даже няма да можеш да си платиш пътната помощ :) защото си си дал последните пари за фукарията...

    Коментиран от #44, #45

  • 44 Дачия GT R

    0 1 Отговор

    До коментар #43 от "Читател":

    Така е г-н Читател , това е положението. Все още липсва съзнание а това което се води приоритет при водачите на МПС в държавата България не се съчетава със същинската употреба по предназначение.

    Запълват се дупки общо взето.
  • 45 Киро

    1 2 Отговор

    До коментар #43 от "Читател":

    Я ми покажи 1 "практик" дето кара дачия?

    Че аз не съм виждал такъв!

    Дачия била за хора, дето разчитали на кола в дългосрочен план - ПХАХААХАХАХАХАХААА
    Вицът на деня!

    И как точно сравни дългосрочитето и надеждността на нова дачия с например една Тойота или една Киа, например? (на по 3 години)

    Дрън-дрън общи приказки и глупости, само да се каже нещо! Чак и мнение изказва от името на "практиците", хаха!
  • 46 mediator37

    1 0 Отговор
    Точно днес сутринта говорихме на тема нова/ненова лека кола с един много богат мой познат, който притежава половината терени около Дунав мост и в Източна промишлена зона, фирма за пътно строителство, цял блок на 6 етажа в центъра на Русе и целогодишно живее в Гърция с младата си жена. Ама много богат.
    Каза: - Пожизнено няма да си купя чисто нова кола, това е най-голямата простотия да си купиш чисто нова кола, най-голямата набутвация.
    Скоро каза, че си купил Мерцедес от човек, който Мерцедес срувал като нов 220 хил. евро, но го взема за 60 хил. лева на 3 години. И вика- ето с тази разлика купих поредния парцел със склад. Между другото и мерцедесът му е пореден, почитател е на тази марка и на синовете си купи мерцедеси - не нови.
    В този ред на мисли ми се струва, че тези, които много, ама много парадират на тема "аз купих чисто нова кола" са леко комплексари.

    Коментиран от #53

  • 47 гост

    1 0 Отговор
    Относно Дачия - никога няма да забравя "преживяването" ми с тази кола, с Дъстър 1,6, бензин, двама възрастни в купето, изпреварвах ТИР по баира на магистрала Тракия към тунел "Троянови врата", в продължение на километър сигурно. По тромава чудесия не съм карал никога, а аз съм карал доста автомобили. Това е някакъв измислен барутник, който определено става само такси в града и в никакъв случай за семеен автомобил. Никакъв комфорт няма в тази марка коли. Наричам ги "коли", защото в никакъв случай не са "автомобили".
  • 48 ачо

    0 1 Отговор
    да сте чули в некоя песен да пеят за дачия
  • 49 селянин от обеля

    1 0 Отговор
    Нз дали реклама или статистика, незнам дали могат да са стабилни на пътя с окачване Рено и Нисан, дали имат лоши двигатели от Рено т.е. водещи световни фирми с опит. Май тук някой пишат само за да са в списъка преди да се повозят на Дачия
  • 50 да бе да

    0 0 Отговор
    Абсолютна каруца
  • 51 РЛГ

    2 0 Отговор
    Ако мога да обобщя с няколко думи:
    За хора с малко пари, които искат да карят нова кола - Дачия е най-добрия (и май единствен) избор в България.
    За по-богатите - последното, което ще изберат е Дачия.
    Карам две нови коли - RAV4 автоматик (в Америка) и Dacia Logan MCV (в БГ) и честно да ви кажа, разликата се стопява след първите 10 минути каране.
  • 52 123

    2 0 Отговор
    "ЗА" нов автомобил пък бил той и Дачия. И под нов се разбира такъв на 3-4 години, каран в България, на реални километри - до 100 000. Все пак последните години всички производители дават поне 5 години гаранция, тоест подобно возило ще е и гаранционно - та ако за година две излезе нещо да го оправи производителя.
    Най-прав е колегата по-горе, който казва, че наивник е всеки, който си мисли, че е купил кола на 10 години и на 150 000 км. 10 годишни коли от Европа са на минимум 500 000 км и то ако сте късметлии.

    Естествено за новата или малко употребяваната кола - марката е според кесията. За един Дачия - разбирай най-нискокачественото на пазара, за друг - БМВ, Мерцедес, Ауди.
    Единствената причина Дачия да има най-висок пазарен дял е цената и нищо друго. Не, че са лоши колите, но с някой лев отгоре може да се вземе Шкода, която е качеството на ФВ.
    Та след като направите едно кръгче на Дачия, например Сандеро се метнете на една Фабия и ще видите огромната разлика между двете. Същото е ако покарате Дъстъра от снимките и после яхнете едно Йети.
    И другия основен проблем при Дачия - огромно спадане на цената след няколко години. Достатъчно е да отворите Мобиле и да видите цените на 5 годишна Дачия и 5 годишна Шкода, Сеат и дори Опел. Загубата е минимум 50-60 %.
    И някъде мернах, че вече в Германия имало доста дачии - да бе да - погледне тук - http://www.best-selling-cars.com/germany/2015-full-year-germany-best-selling-car-brands/
    Спада на продажбите межд
  • 53 Гулуинг

    0 0 Отговор

    До коментар #46 от "mediator37":

    Значи някой е дал 220хил. евро за мерцедес вместо 500хил. евро за роллс ройс и с разликата си е купил поредната фабрика.
    Защо го продава с такава загуба ?

    Коментиран от #54

  • 54 Гулуинг

    0 0 Отговор

    До коментар #53 от "Гулуинг":

    Новите коли добре че има кой да ги купува че иначе бедните ще карат такива сглобени от шоколадови яйца.
  • 55 Carfen

    0 0 Отговор
    Няма да коментирам техниката и качеството на Дачия(само съм се возил няколко пъти), но като им разгледах ценовите листи не останах с впечатление за много ниска цена. Базовото Сандеро няма климатик, подглавници отзад, осветление в багажника, централно заключване и ред други неща, които се подразбират от само себе си(и май немогат да се поръчат допълнително). В средното ниво все още няма климатик(1500лв), регулируеми волан, предни колани и шофьорска седалка. Излиза, че е по-добре да се вземе направо най-високото ниво(за 2000лв отгоре) и Сандерото отиде на 20килолева. За 23000 човек може да си купи мнооого добре оборудван Хюндай И20, ставаща Шкода Фабия, Опел Корса или друг автомобил от този клас. И докато почти всички са с 5 звезди на краш тестовете, Сандеро е 4*, а Логан комби само с 3*(и само 57% шанс за оцеляване на возещите се отпред)

    http://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/?selectedMake=7282&selectedMakeName=Dacia&selectedModel=0&selectedModelName=Model&nodeId=1455&allProtocols=true&includeFullSafetyPackage=true&includeStandardSafetyPackage=true&selectedProtocols=24370,1472,5910,5931,-1,14999&selectedClasses=1202,1199,1201,1196,1205,1203,1198,1179,1197,1204,1180&allClasses=true#&allDriverAssistanceTechnologies=false&selectedDriverAssistanceTechnologies=
  • 56 Защото така

    0 2 Отговор
    Ква Дачия Дъстър бе.... По-добре за малко повече пари едно XC90, много по-надеждно и красиво.
  • 57 Защото така

    0 0 Отговор
    Е дали па не съм прав:

    https://www.netcarshow.com/Volvo-XC90-2015-1600-06.jpg

    https://www.netcarshow.com/Dacia-Duster-2014-1600-17.jpg

    Верно даваш 10 бона отгоре ама знаеш ЗА КВО ги даваш... Ай моля ти са !
  • 58 Наско

    0 1 Отговор
    Здравейте!Погледнах цената на сандеро степ а уей13000евро тук се продава само дизеловия вариант с високо ниво на оборудване за сравнение тойота Ярис е 12300,форд фиеста,фолксваген уп,шкода Фабия са под 10000 естествено с климатик.Така,че няма място за сравнение.п. п.Става въпрос за Кипър
  • 59 Azzzzzzz

    0 0 Отговор
    Приятел, който често кара маршрута България - Германия ми сподели, че Дачия Докер 1.5 дци 90 коня (нова) харчи 7 на 100 дизел и е супер нестабилна при тази скорост. Моят Мерцедес 124 на 22 години при тази скорост харчи около 8-8,5 бензин и е супер стабилен (тестван е до 190 км в час, повече не смея, защото карам дете). Нямам нищо против Дачия, но къде е супер икономичния им 1.5 дизелов двигател???

    Коментиран от #61, #73

  • 60 Наско

    0 0 Отговор
    Карам 16годишна тойота.Купих я нова и досега не съм имал проблеми.Още не съм сменял съединител дори вярно че километрите и са малко около 130000 и честно не бих я сменил за нова на Дачия! Можете ли да си представите след 16години в какво състояние ще е😂

    Коментиран от #64

  • 61 Azzzzzzz

    1 0 Отговор

    До коментар #59 от "Azzzzzzz":

    Пропуснал съм да напиша скоростта - 140 km/h!!!
  • 62 jambazina

    0 0 Отговор
    Най-мно се продават коли от горублене, тиа фносителите с костюмчетата като настигнат автоморгата на самоковско по продажби да се обадат, ша им подаръ гоуф 4 ноф фнос на 140х. км.
  • 63 Wishmaster

    0 2 Отговор
    И аз да кажа нещо за супер "яката" Дачия.

    Отварям каталога и какво да видя за Дъстер:
    Най мощният дизел 110 коня?????
    Да се смее ли човек да плаче ли, това нали е SUV или какво, еми че то Клиото по мощно бе хора?

    Както и да е гледам цена за този супер як 110 коня двигате : 33190 лв. ????

    Е браво бе кой ще ме спре да си взема Мегана примерно с нов двигател, пред Дъстер с двигател преди 10 години та и супер грозен на всичкото отгоре?

    Вие си карайте Дачиите нека ние простите да не разбираме ама един път купиш ли си Дачия после за цял живот Дачия , понеже това нещо няма продаване втора ръка да доплатиш малко и да си вземеш нещо ново отново.
  • 64 Читател

    1 0 Отговор

    До коментар #60 от "Наско":

    А, тази тойота я знам! Карал я един един пенсиониран доктор, само през почивните дни като ходи на църква, нали? Гледах я и аз, ама ме притесниха тези 130 000 км. Много ми се видяха за такова скромно каране. Пък и цената малко височка ми се видя.
  • 65 Байчо

    0 0 Отговор
    Елате в смолян да видите такси на 600000км и тогава коментирайте как ще изглежда
  • 66 Наско

    0 0 Отговор
    Колега не в знаеш.Веротно не ме разбра.Тойотата е моя и аз в карам 16г.Купих я нова
  • 67 GTP

    0 0 Отговор
    Няма стара кола. Има поддържана и неподдържана!
  • 68 Мммм

    0 0 Отговор
    До госта където е карал 1час и изпреварвал тир на баира на Траянови врата. Ти сигурен ли си, че не си карал на задна по магистралата в опита си да изпревариш тир-а. Като лъжеш поне смерявай не такива дълги и опашати, все пак и ние караме коли и можем да преценяваме с колко се движи ТИР и с колко и най-скопената Дачия. Лъжльооо!
  • 69 Мммм

    0 0 Отговор
    Наско, съвет, не сравнявай степ уей с ъп,мъп,ярис,марис и тем подобни защото въобще не са в един клас. Бъди по-точен в преценките и сравненията.
  • 70 ккк

    0 0 Отговор
    А така, препирайте се и се обиждайте, а не виждате ли, че проблема е в това, че у нас "управляващите" и "определени кръгове "бизнесмени" им е по изгодно да купуваме какви ли не "автомобили" от чужди производители......от къде ли не и какви ли не...........от това сами да си ги правим, а ? Това се отнася и за всички други сектори на икономиката ни !
  • 71 САШКО

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Фермер":

    Карам докер 1,5DCI 90 при 120км 2500 оборота става за дълъг път седалките са удобни но се разскърцват бързо радиус на завой по малък от пежо партнер при 120 се увеличава шумът в купето но е поносимо с музика,малко е нестабилна с високи скорости но с гуми 195/60/15 ще е по стабилна
  • 72 Дачко

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Фермер":

    1.5DCI 90кс ПРИ 100КМ 1900 об мин не е стабилна при 130 и нагоре ма винаги се оправя с по широки гуми.
  • 73 майстор

    1 0 Отговор

    До коментар #59 от "Azzzzzzz":

    : Дачия Докер 1.5 дци 90 коня харчи 5 5.5 при 100км в час и е неставилна при 130.

    Коментиран от #75

  • 74 серйожа

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "Фермер":

    Не знам какво си карал но докера ми товарен дизел при 100 е 1900 оборота
  • 75 Гошко

    0 0 Отговор

    До коментар #73 от "майстор":

    Неставилна и при 130 защото е с гуми 185х65х15 като искаш да е ставилна сложи й 205х55х16.
  • 76 Ред

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "Кренвирша":

    Става въпрос за нови евтини автомобили, срещу стари премиум , бе пъпеш аграрен...... Кренвирши и филета са ти в главата на теб.... Ракиения казан на село сигурно има WiFi, щом и ти имаш връзка със света и пишеш по форумите 🤭