В момента автомобилната индустрия бълва всевъзможни нови модели, много от които са родоначалници на нови сегменти, но има и такива коли, които продължават да се произвеждат вече 40 години. Именно за тези модели ще ви разкажем сега и по-конкретно ще ви покажем как са се изменили през годините. Става дума за 11 знакови автомобила, продавани в различните си генерации вече няколко десетилетия.
1964
Porsche 911
Главната машина на Porsche и законодател в света на настоящите спорткари е моделът 911. В момента на пазара е неговото седмо поколение. Историята на култовото 911 започва още през 1960 година, когато Фердинанд Порше проектира автомобила. В продажба обаче първите 911-ки постъпват през 1964-а.
1966
Toyota Corolla
Това е колата, която вписва японската марка в "Книгата на Гинес" и отдавна е призната за най-продавания модел в света. От 1966-а до днес Corolla е преминала през 11 поколения, като от тях за 50-годишната история на модела са продадени над 40 милиона екземпляра.
1979
Mercedes-Benz Geländewagen
Ако никога не сте се вълнували от дизайн и мода, най-добре пасващият ви автомобил е легендарната G-Klasse. Автомобилът има пожизнен запас от бруталност, като през годините се променят само неговите екстри и комфорт. Джипът с аеродинамика на хладилник вече може да се похвали с интериор, сходен с този на S-Klasse.
1953
Chevrolet Corvette
Това е един от американските дълголетници при спортните автомобили. Chevy Corvette излиза на бял свят през 1953 година и от тогава до днес преминава през много генерации, но всички те винаги са със задно предаване, две врати и с изключение на първото поколение - с двигатели от пет литра нагоре.
1964
Ford Mustang
Това е иконата на т.нар. мускулести коли, която от 1964 година живее сред скучните градски коли. Днес тази кола е в своето шесто поколение, не е екологична, но продължава да се харесва от почитателите на американската класика. Статусът му вече е като глобален модел.
1972
Honda Civic
Този модел е ключов за марката Honda и се движи по пътищата повече от 40 години. От поколение на поколение Civic се предлага в най-различни модификации - седан, купе, хечбек и комби, като продължава да расте на габарити, оборудване и цена. Преди месец бе представено неговото десето поколение.
1974
Volkswagen Golf
Моделът, чието име носи цял автомобилен клас, също отпразнува своята 40-годишнина. Сега на ход е седмото поколение на модела, което също като предшествениците си е бестселър. При хот-хечовете Golf също е еталон с модификациите GTI и Golf R.
1975
BMW 3er
През 2015-а най-продаваната баварска кола също отпразнува своята 40-годишнина. През тези години "тройката" печели безброй награди и продължава да е един от локомотивите на баварската автомобилна индустрия. През годините продажбите ѝ достигат до 30% от всички реализирани на пазара коли на марката.
1938
Volkswagen Käfer/Beetle
Единственото изключение в нашата подборка (става дума за различното име) е VW Käfer, познат през годините като 1200 или 1600, New Beetle и Beetle. Създадено по нареждане на Хитлер, това творение на Фердинанд Порше първоначално е наречено Typ 1. В Германия неофициално винаги е наричано Käfer, а у нас - "Костенурка".
1951
Toyota Land Cruiser
До ден-днешен този всъдеход има репутация на абсолютно здрав и надежден. Машината е със "старомодната" конструкция на рама, но все повече се препозиционира в т.нар. премиум клас. Спартанският интериор от миналото е заменен със скъп салон, накичен с много екстри.
1977
ВАЗ-2121
Руската класика Niva се произвежда също почти 40 години в практически един и същ вид. Модификациите през годините са много, но като цяло без радикални изменения. Niva винаги е била много търсена в СССР и Русия, като е и най-ценената руската кола на Запад.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Max
Коментиран от #2
12:06 28.10.2016
2 НикиД
До коментар #1 от "Max":
американските коли имат, или поне са имали някои положителни черти, но възниква въпросът, защо като са толкова яки не ги купуват никъде освен в щатите. а вече и там повечето хора си взимат тойота, или хонда.Коментиран от #3
12:20 28.10.2016
3 kkkk
До коментар #2 от "НикиД":
Тойоти и Хонда продавани в САЩ са произведени в Сащ и са си американски автомобилиКоментиран от #6
14:19 28.10.2016
4 некойси
14:23 28.10.2016
5 ПИЧ
14:40 28.10.2016
6 НикиД
До коментар #3 от "kkkk":
такава глупост, дори не заслужава да се коментира. значи като имат заводи в целия свят са също така и английски, белгийски, словашки и т.н. щото там се произвеждат. факт е, че заводите в япония имат най-високи стандарти за качество, просто защото там работят японци и никой не може да се мери с тяхната работна етика, но в другите страни се произвеждат абсолщтно същите коли с дребни разлики в зависимост от съответния пазар.Коментиран от #9
16:30 28.10.2016
7 ЕЕЕЕЕ
17:21 28.10.2016
8 Тико
22:39 28.10.2016
9 кроко
До коментар #6 от "НикиД":
Не е така. Поразгледай, например как изглежд Форд Фокус за европейския пазар и за американския пазар, и ще видиш че американеца е по-голям. Що в Европа няма Акура? Тойота и Хонда си имат модели, които са направени спец за американския пазар. Освен това много автомобилопроизводители се съобразяват основно с изискванията на американския пазар, когато правят нов модел и нищо че след това го пускат примерно и в Европа.А колкото до това що америкаците си продавали колите само там - да, до преди няколко години беше така. Но ми прави впечатление, че напоследък се появяват и в Европа, а това става с реклама, представителства, сервизно обслужване и т.н. Не е толкова лесно да се стъпи на нов пазар и преди не си даваха зор, но вече не е така.
22:45 28.10.2016
10 Васичка Атанасова
23:22 28.10.2016
11 Лада
00:33 29.10.2016
12 Кьоравия
02:44 29.10.2016
13 DGI
13:07 29.10.2016
14 Maloznaiko
20:34 14.02.2017
15 Атанас
04:58 25.03.2017