28 Октомври, 2016 11:49 43 039 15

Промяната на 11 знакови автомобила през годините

  • автомобили-
  • ретро
Промяната на 11 знакови автомобила през годините - 1

В момента автомобилната индустрия бълва всевъзможни нови модели, много от които са родоначалници на нови сегменти, но има и такива коли, които продължават да се произвеждат вече 40 години. Именно за тези модели ще ви разкажем сега и по-конкретно ще ви покажем как са се изменили през годините. Става дума за 11 знакови автомобила, продавани в различните си генерации вече няколко десетилетия.

1964

Porsche 911

Главната машина на Porsche и законодател в света на настоящите спорткари е моделът 911. В момента на пазара е неговото седмо поколение. Историята на култовото 911 започва още през 1960 година, когато Фердинанд Порше проектира автомобила. В продажба обаче първите 911-ки постъпват през 1964-а.

1966

Toyota Corolla

Това е колата, която вписва японската марка в "Книгата на Гинес" и отдавна е призната за най-продавания модел в света. От 1966-а до днес Corolla е преминала през 11 поколения, като от тях за 50-годишната история на модела са продадени над 40 милиона екземпляра.

1979

Mercedes-Benz Geländewagen

Ако никога не сте се вълнували от дизайн и мода, най-добре пасващият ви автомобил е легендарната G-Klasse. Автомобилът има пожизнен запас от бруталност, като през годините се променят само неговите екстри и комфорт. Джипът с аеродинамика на хладилник вече може да се похвали с интериор, сходен с този на S-Klasse.

1953

Chevrolet Corvette

Това е един от американските дълголетници при спортните автомобили. Chevy Corvette излиза на бял свят през 1953 година и от тогава до днес преминава през много генерации, но всички те винаги са със задно предаване, две врати и с изключение на първото поколение - с двигатели от пет литра нагоре.

1964

Ford Mustang

Това е иконата на т.нар. мускулести коли, която от 1964 година живее сред скучните градски коли. Днес тази кола е в своето шесто поколение, не е екологична, но продължава да се харесва от почитателите на американската класика. Статусът му вече е като глобален модел.

1972

Honda Civic

Този модел е ключов за марката Honda и се движи по пътищата повече от 40 години. От поколение на поколение Civic се предлага в най-различни модификации - седан, купе, хечбек и комби, като продължава да расте на габарити, оборудване и цена. Преди месец бе представено неговото десето поколение.

1974

Volkswagen Golf

Моделът, чието име носи цял автомобилен клас, също отпразнува своята 40-годишнина. Сега на ход е седмото поколение на модела, което също като предшествениците си е бестселър. При хот-хечовете Golf също е еталон с модификациите GTI и Golf R.

1975

BMW 3er

През 2015-а най-продаваната баварска кола също отпразнува своята 40-годишнина. През тези години "тройката" печели безброй награди и продължава да е един от локомотивите на баварската автомобилна индустрия. През годините продажбите ѝ достигат до 30% от всички реализирани на пазара коли на марката.

1938

Volkswagen Käfer/Beetle

Единственото изключение в нашата подборка (става дума за различното име) е VW Käfer, познат през годините като 1200 или 1600, New Beetle и Beetle. Създадено по нареждане на Хитлер, това творение на Фердинанд Порше първоначално е наречено Typ 1. В Германия неофициално винаги е наричано Käfer, а у нас - "Костенурка".

1951

Toyota Land Cruiser

До ден-днешен този всъдеход има репутация на абсолютно здрав и надежден. Машината е със "старомодната" конструкция на рама, но все повече се препозиционира в т.нар. премиум клас. Спартанският интериор от миналото е заменен със скъп салон, накичен с много екстри.

1977

ВАЗ-2121

Руската класика Niva се произвежда също почти 40 години в практически един и същ вид. Модификациите през годините са много, но като цяло без радикални изменения. Niva винаги е била много търсена в СССР и Русия, като е и най-ценената руската кола на Запад.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Max

    2 21 Отговор
    Американските коли са жестоки. Никоя европейска не може да се мери с тях.

    Коментиран от #2

  • 2 НикиД

    12 0 Отговор

    До коментар #1 от "Max":

    американските коли имат, или поне са имали някои положителни черти, но възниква въпросът, защо като са толкова яки не ги купуват никъде освен в щатите. а вече и там повечето хора си взимат тойота, или хонда.

    Коментиран от #3

  • 3 kkkk

    3 4 Отговор

    До коментар #2 от "НикиД":

    Тойоти и Хонда продавани в САЩ са произведени в Сащ и са си американски автомобили

    Коментиран от #6

  • 4 некойси

    2 2 Отговор
    Добре де, за толкова години G класата не можа ли малко да мръдне в някаква посока?
  • 5 ПИЧ

    3 4 Отговор
    G класата е същия КЮТУК!
  • 6 НикиД

    0 1 Отговор

    До коментар #3 от "kkkk":

    такава глупост, дори не заслужава да се коментира. значи като имат заводи в целия свят са също така и английски, белгийски, словашки и т.н. щото там се произвеждат. факт е, че заводите в япония имат най-високи стандарти за качество, просто защото там работят японци и никой не може да се мери с тяхната работна етика, но в другите страни се произвеждат абсолщтно същите коли с дребни разлики в зависимост от съответния пазар.

    Коментиран от #9

  • 7 ЕЕЕЕЕ

    10 0 Отговор
    Ладата и Г класата - 1 към 1, Поршето следва сходната си линия, както и "Костенурката", но някои като Корвета, Ланд Круйзера и Королата... Само името са си запазили - дори ЕДНА сходна линия нямат с предшествениците си.
  • 8 Тико

    3 0 Отговор
    Поредната супер статия за автомобили. Поздравления. Ето с подобни материали този сайт печели аудитория. Другото го има навкякъде.
  • 9 кроко

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "НикиД":

    Не е така. Поразгледай, например как изглежд Форд Фокус за европейския пазар и за американския пазар, и ще видиш че американеца е по-голям. Що в Европа няма Акура? Тойота и Хонда си имат модели, които са направени спец за американския пазар. Освен това много автомобилопроизводители се съобразяват основно с изискванията на американския пазар, когато правят нов модел и нищо че след това го пускат примерно и в Европа.

    А колкото до това що америкаците си продавали колите само там - да, до преди няколко години беше така. Но ми прави впечатление, че напоследък се появяват и в Европа, а това става с реклама, представителства, сервизно обслужване и т.н. Не е толкова лесно да се стъпи на нов пазар и преди не си даваха зор, но вече не е така.
  • 10 Васичка Атанасова

    1 1 Отговор
    старите модели ми допадат повече
  • 11 Лада

    0 1 Отговор
    Като изключим американските коли и част от "джипките", всички останали са станали по-високи и тумбести. Само Нивата почти не е мръднала. :)
  • 12 Кьоравия

    3 0 Отговор
    Джип Вранглер, Ленд Ровър, Dodge Challenger, Mercedes SL... и още доста други модели трябва да влезат в статията
  • 13 DGI

    2 3 Отговор
    И като цяло мустанг не е от най-долюбваните масъл кари в Америка, но пък тъпия филм "Да изчезнеш за 60 секунди" създаде фалшивото мнение, че е 'greatest muscle car ever' ;) Додж Чаленджър, Плимут Баракуда, Шевролет Камаро (Йенко версията най-вече) СА В ПЪТИ по-добри!
  • 14 Maloznaiko

    2 1 Отговор
    Samo nivickata ne saa promenila
  • 15 Атанас

    1 3 Отговор
    Като махнем тойота,шеви и Форд....другото е харчи не на пари за Стара слава!