8 Декември, 2016 11:55 7 086 4

Дядото на Kodiaq стана на 50

  • skoda-
  • trekka-
  • kodiaq-
  • motor industries international-
  • нова зеландия
Дядото на Kodiaq стана на 50 - 1

На 2 декември 1966 г. в Нова Зеландия започва серийното производство на компактния всъдеход Skoda Trekka. Предшественикът на Kodiaq се сглобява в Отахуху, предградие на Окланд, и е разработен в сътрудничество с няколко местни фирми. Надеждната чешка джипка бързо става популярна сред новозеландските фермери с лесната си и евтина поддръжка.

През 50-те години на миналия век автомобилите от Млада Болеслав вече са добре познати в Земята на дългия бял облак. Продукцията на Laurin & Klement се внася от Чехия още от началото на столетието.

Дядото на Kodiaq стана на 50 - 2

За да се пестят средства от мита и данъци, Skoda Trekka се доставя в Нова Зеландия в разглобен вид. Всъдеходите се окомплектоват от Motor Industries International, дотогавашен официален вносител на чешката марка.

Дядото на Kodiaq стана на 50 - 3

Първите прототипи на Trekka се появяват през 1965 г. като резултат от съвместната работа на Йозеф Велебни и новозеландския дизайнер Джордж Тейлър. Автомобилът е построен на базата на популярната Octavia, но със скъсено от 2 389 на 2 165 мм междуосие и увеличено от 4.78 до 5.25 главно предавателно число.

Дядото на Kodiaq стана на 50 - 4

Благодарение на гумите с размер 5.90×15 клиренсът на Trekka достига 190 мм. Като опция се предлага блокируем диференциал, който подобрява проходимостта на автомобила със задно предаване.

Дядото на Kodiaq стана на 50 - 5

Четирицилиндровият двигател с обем 1 221 см3 развива 46 к.с. при 4 500 об/мин и 87 Нм при 3 000 об/мин. Синхронизираната скоростна кутия има четири предавки. Така въоръжена, Trekka развива 110 км/ч при разход 11 л/100 км.

Дядото на Kodiaq стана на 50 - 6

Купувачите могат да избират между няколко варианта на каросерията. Предлагат се пикап с три врати и до 8 места, кабриолет с мек или пластмасов покрив, комби и плажна версия. Чешкият всъдеход е дълъг 3 590, висок 1 600 и висок от 1 785 до 2 040 мм. Теглото варира от 920 до 980 кг, а товароносимостта - от 450 до 500 кг.

Дядото на Kodiaq стана на 50 - 7
SKOPAK, 1970 г.

Skoda изнася Trekka в Австралия, Фиджи, Самоа и Виетнам. Сходен модел е разработен за пазара в Пакистан, където през май 1970 г. започва производството на Skopak (SKOda PAKistan).


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гоуст

    6 1 Отговор
    Чешки Дифендър

    Коментиран от #2

  • 2 Драйвър

    0 1 Отговор

    До коментар #1 от "Гоуст":

    Колега прилича на дифендър само по решетката но е чувствително по малък и нисък,а двигателите и ходовата част нямат нищо общо,този има двигател 1.2 и е предназначен за фермерите,докато Ленд Роувър марк 2(които се произвежда по същото време) има двигател 2.3 и е истински джип който се ползва от 50% от армиите по света по онова време,най малкото е почти два пъти по голям.Както винаги външния вид лъже!
  • 3 John Gotti

    0 1 Отговор
    Дизайна и идеята са взети от Дифендъра и дотук. Шкодата е със самоносеща конструкция което я прави пясъчно бъги а не офроудър, и то за Пигмеи, щото 8 места с 450-500 товароносимост
  • 4 123

    1 1 Отговор
    Не знам за дядото, но внукът е супер. Вече успях да се повозя в него. Просторен, луксозен, пъргав, пълна с екстри базова версия и е почти на половина от цената на аналозите...