9 Декември, 2016 19:15 17 479 9

И Volkswagen яха вълната на каршеринга

  • volkswagen-
  • moia-
  • каршеринг
И Volkswagen яха вълната на каршеринга - 1

Volkswagen AG създава нова дъщерна компания за услуги за споделено ползване на автомобили, съобщават от пресслужбата на немския концерн. По предварителна информация MOIA ще предлага изключително коли на ток, с каквито германците планират да наситят гамата си през следващите години.

VW AG вижда огромен потенциал в "каршеринга". Във Волфсбург дори смятат, че споделеното използване на автомобили без покупка в бъдеще може да измести традиционния обществен транспорт и такситата, а отдаването на коли под наем може да бъде много по-доходоносно, отколкото се предполага сега.

За момента от Volkswagen не разкриват никакви подробности по проекта MOIA. Експерти обаче очакват, че немците ще се опитат да наваксат изоставането си от останалите компании за каршеринг с изключително ниски цени - примерно колкото струва пътуването с градски транспорт. Независимо от скромните печалби, каквито предполага такъв бизнес модел, във VAG смятат, че могат да излязат на печалба от €2 млрд. още в края на 2019 г., а към 2025-а MOIA "трябва да генерира значителна част от приходите на компанията"

Официални представители на концерна вече водят преговори с общинските власти на няколко десетки градове в Европа за лансирането на новата услуга, която по план ще заработи към средата на следващата година. След това се очаква MOIA да стане достъпна и в САЩ, Китай и останалия свят, пише Financial Times.

Volkswagen вече успя да „открадне“ високопоставен мениджър от конкуренцията с богат опит в каршеринга. MOIA ще бъде оглавена от Робърт Хенрих, който отговаряше за услугата за споделяне на коли car2go на Daimler в Щутгарт.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Анкета

Бихте ли ползвали услугата "каршеринг" във вашия град?



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гост

    4 3 Отговор
    Е да , при положение ,че "сервизът" и "консумативите" почти ще изчезнат , а нови електромобили ще се купуват по рядко заради по-големия ресурс , единственото което остава е наем с минимално оскъпяване .
  • 2 Муса

    16 23 Отговор
    САМО Volkswagen!!! Хейтърчета я да видим колко минуси ще събера
    НАЙ ВЕЛИКАТА МАРКА ПРЕЗ ЦЕЛИЯТ МИ ЖИВОТ !!

    Коментиран от #3

  • 3 муси

    7 6 Отговор

    До коментар #2 от "Муса":

    абе,Муса помака от село,може да не знае толкова.Карал стар голф 2 на село и друго не знай.Аз съм сменил и Фолксваген,Тойота,Ауди,Ниссан.
    Тойотата е поне класа над фолксваген.

    Коментиран от #4

  • 4 До Муси

    7 5 Отговор

    До коментар #3 от "муси":

    То май Тойотата май е една класа над всички които си изброил.

    Коментиран от #5

  • 5 ГОГО

    4 2 Отговор

    До коментар #4 от "До Муси":

    Аз пък не мога да разбера къде я видяхте тая класа при тойота? Да,вярно здрави са ама нямат никакъв дизайн.В това отношение Ауди и Фолксваген са на светлинни години пред Тойота.Много по-стилни са.Абе немското си е номер едно!

    Коментиран от #6

  • 6 Муса

    4 2 Отговор

    До коментар #5 от "ГОГО":

    Прав си ГОГО НЕМСКОТО Е ЖИВОТА!!!!
  • 7 БарайМеча

    2 0 Отговор
    VW собствениците предлагат вече wife sharing!
  • 8 Горубляне

    0 0 Отговор
    Това нещо ако влезе в БГ застрахователните компании ще плачат
  • 9 АЗ С ДЪЛГОТО ИМЕ

    0 0 Отговор
    такава кола е като една лека жена- всеки я ползва, а на никой не му пука за нея. По този начин ти се превръщаш в една второкласна личност само в името на едната икономия. Това е пагубно . Все едно да не се женим, а да спим само с проститутки.