Last news in Fakti

12 Декември, 2016 11:53 118 686 61

"Даунсайзингът" се оказа пълен провал

  • даунсайзинг-
  • двигатели
"Даунсайзингът" се оказа пълен провал - 1

Стратегията "даунсайзинг", която трябваше да спаси двигателите с вътрешно горене, се оказа пълен провал, смятат повечето специалисти в автомобилния бранш. Въпреки това автопроизводителите продължават да се опитват да налагат намалението на кубатурата като отговор на проблемите с екологията и разхода на гориво.

Индустриалният термин "даунсайзинг", най-общо казано, означава намаляване на габаритите и работния обем на двигателите с цел по-нисък разход на гориво и по-малко изхвърляни вредни емисии в атмосферата. За да се запази мощността и производителността на двигателите обаче, автомобилните компании масово прибягват до монтирането на турбокомпресори."Даунсайзингът" се оказа пълен провал

Така V-образните осмаци станаха V6 с турбо, а атмосферните V-шестаци бяха заменени с четирицилиндрови турбомотори. Самите четирицилиндрови агрегати пък все по-често отстъпват място на трицилиндрови, а даже и на двуцилиндрови двигателчета, които са "разпилени" до предела на възможностите си.

За да разберем по-добре концепцията "даунсайзинг", е необходимо да си припомним състоянието на автоиндустрията от преди десет години, предвещаваща мрачни перспективи за околната среда. Да, тогава имаше хибриди, с които обаче хората съвсем не възприеха масово. Имаше и обещания за водородни автомобили, но те не се материализираха. Имаше и електромобили, но те не успяваха да пробият по-далеч от количка за голф, например.

И в света на тези скъпи, бавни и неособено желани превозни средства се появи явлението "даунсайзинг". Тогава то изглеждаше като идеален способ за справяне с все по-ожесточаващите се екологични стандарти в Европа, а и в света. Особено майсторство в новото направление показаха гиганти като Volkswagen и Ford.

"Даунсайзингът" се оказа пълен провал

И така се започна. Новите турбинирани двигателчета даваха същата мощност като на големите агрегати, но в същото време по заводски данни харчеха далеч по-малко. Автомобилните производители надянаха този хомот и през 2010 година се стигна до появата на еднолитрови двигатели, интегрирани в средни по големина семейни автомобили.

Участта на "даунсайзинга" не подмина и огромните американски пикапи. През 2011 година Ford замени 5.8-литровия V8 с 3.7-литров V6, а много скоро 3.7-литровият мотор бе сменен от още по-малкия турбоагрегат с обем 2.7 литра. Екстремен "даунсайзинг" приложиха и от Fiat, като пуснаха на пазара моделите 500 и Panda с 0.9-литров двуцилиндров двигател, наречен TwinAir.

Резултатите от този "даунсайзинг" на Fiat бяха удивителни. Производителят заявяваше среден разход от малко над 3 литра на 100 километра пробег, но всичко това се оказа поредната лъжа. По-късно собствениците на автомобили с TwinAir агрегати осъзнаха, че разходът е далеч над обявеното, а изданието Car направи обстоен тест на Fiat Panda с TwinAir и установи, че средният разход е 7.8 литра на 100 км.

"Даунсайзингът" се оказа пълен провал

И след тази, а и други подобни изцепки, създадени от "даунсайзинга", се стигна до заключението, че по-малките турбомотори обезпечават по-добра икономия и същата динамика, но никога едновременно. Заявената мощност се получава при включване на турбокомпресора, но тогава разходът е значително по-висок.

Естествено, можете да направите така, че малките мотори да харчат по-малко, но тогава трябва да карате съвсем бавно и оборотомерът да не надхвърля отметката 2 000. А това е трудно постижимо, да не кажем - невъзможно. Това обаче не важи за тестовете, проведени от компаниите, където "даунсайзинг" моторите покриват строгите норми с лекота.

Така започнаха да се появяват разни "бели лястовици" като Tesla, например, но големите автомобилни производители продължават да ни налагат въпросния "даунсайзинг". Даже се появи термина Cycle-beating, показващ отклоненията на малките мотори, свързани с разход на гориво и вредни емисии, от заводските данни. Но какво от това? Епохата "даунсайзинг" все още не е отминала, въпреки че за специалистите е ясно, че краят ѝ наближава.

"Даунсайзингът" се оказа пълен провал


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ДВГ

    66 18 Отговор
    Това е обречено то самото начало!

    Двигател с кубатура 1300 - 1400 куб.см. и мощност от 180 - 200 к.с.

    са несъвместими неща - ресурсът на ДВГ е 100 000 км! и трябва да се изхвърли, заради големите натоварвания.
    Отделно този двигател винаги ще се кара в максимално натоварване за максимален въртящ момент.
    Въртящият момент е основен показател!!!

    Коментиран от #9, #11, #30, #54

  • 2 гост

    70 17 Отговор
    Спрях се на вариант с атмосферен бензинов двигател с голяма кубатура пред алтернативата на турбо-бензин с половината кубатура. Оказва се, че 1,2 турбо харчи колкото 2,5 атмосферен, но е с 130 вместо 170кс и е по-сложен като архитектура.

    Коментиран от #31

  • 3 МSux

    23 43 Отговор
    Аз бих изчакал 5 години за кола , европейските брандове като пуснат по-добри електрически автомобили. Мен повече от 500км. пробег не ми трябва, все пак живеем в България. В момента заради тези изисквания колите са прекалено сложни и чупещи се, ремоните не са им хич евтини.
    При електрическите автомобили потребителите ще печелят много повече , няма да плащат за разни консумативи, ще се возят много по-евтино. Киа в момента си рекламира SOUL, че с 1.50 минаваш 100км. Много по-малко ремонти ще се правят. Държавата ще ти дава субсидия, ще може да паркираш в зелена и синя зона безплатно. Първите години ще е много на далавера, после ще измислят как да ти направят гадно :). Една C-klasse или 3-сер на ток, не бих взел изродясали коли като Киа soul, Prius i t..n

    Коментиран от #4, #5

  • 4 гост

    111 5 Отговор

    До коментар #3 от "МSux":

    Точно понеже сме в България ни трябва по-дълъг пробег понеже никой не развива инфраструктура от зарядни. В Западна Европа почти всеки супермаркет има т.н. дестинейшън зарядни, има зарядни по магистралните пътища, в търговски комплекси и др. У нас варианта ти е да имаш гараж и да се надяваш, че там където отиваш ще може да включиш колата в обикновен контакт, съответно много дълго време за зареждане. Та при нас нямаше бензиностация стотици километри по магистрала Тракия години какво остава за електрическо зарядно. Хора, ние сме много, ама наистина много изостанли от света. Бях в чужбина, прибрах се когато ни приеха в ЕС с надежда, че ЕС ще следи за промените и ще се уеднаквят изискванията и нормите. Уви, нищо съществено не се промени за 10г., Криминалност до всеки обществен пост, корупция, лични интереси и изтребване на свестните хора. електрическите коли са ни най-малкия проблем.

    Коментиран от #53

  • 5 гост

    45 4 Отговор

    До коментар #3 от "МSux":

    Точно понеже сме в България ни трябва по-дълъг пробег понеже никой не развива инфраструктура от зарядни. В Западна Европа почти всеки супермаркет има т.н. дестинейшън зарядни, има зарядни по магистралните пътища, в търговски комплекси и др. У нас варианта ти е да имаш гараж и да се надяваш, че там където отиваш ще може да включиш колата в обикновен контакт, съответно много дълго време за зареждане. Та при нас нямаше бензиностация стотици километри по магистрала Тракия години какво остава за електрическо зарядно. Хора, ние сме много, ама наистина много изостанли от света. Бях в чужбина, прибрах се когато ни приеха в ЕС с надежда, че ЕС ще следи за промените и ще се уеднаквят изискванията и нормите. Уви, нищо съществено не се промени за 10г., Криминалност до всеки обществен пост, корупция, лични интереси и изтребване на свестните хора. електрическите коли са ни най-малкия проблем.
  • 6 Караиванов

    43 3 Отговор
    Поредният страхотен анализ. Поздравления!!!
  • 7 Жожо

    85 2 Отговор
    Да добавим към измишльотините и старт-стоп системите....
  • 8 Ghost

    24 9 Отговор
    ''Имаше и обещания за водородни автомобили, но те не се материализираха'' !!! toyota mirai !!!

    Коментиран от #57

  • 9 а ся

    44 8 Отговор

    До коментар #1 от "ДВГ":

    Тука си прав , но само и единствено при положение , че не се използват нови технологии / материали . Пък повярвай ми не спира да се работи в тази насока . Преди 30 години 100 коня си беше цифра . Сега 150 коня излизат серийни автомобили нисък клас . И как точно караш кола 200 коня "постоянно на предела " ???? С каква по дяволите скорост се предвижваш и най - вече ме интересува къде я поддържаш ? Карал ли си 200 коня кола ? 200 коня само да изпревариш . После реално не се ползват повече от 50-60 коня !!!!!!!
  • 10 гост

    36 5 Отговор
    Една кола е толкова повече екологична, колкото по-дълго се експлоатира без съпътстващи разходи, смени и др. Или една нормална, атмосферна бензинка, било то и да не е последна дума на техниката (което не значе по-надеждна) е по-екологична от една нова, ако се експлоатира стотици километри от собствениците, понеже колата не е само един разход на гориво. Както е при електричките там най-голямото замъсяване идва от производството и рециклирането на батерията. Или използваните материали за направата на една кола са достатъчно замърсяващи, за да се пренебрегват.
    Най-екологично е да ползвате по-малко коли, повече комбиниран превоз и ако ви трябва кола, то да не я карате като за последно или да не е с голям, ламтящ двигател.
  • 11 гост

    19 13 Отговор

    До коментар #1 от "ДВГ":

    Мисля, че ангренажния ремък на фордовия екобууст е 230000км, ти говориш за ресурс на двигателя Преди 70-80 години е имало двигатели на леки автомобили с 13000 кубика. Фокус 1.0 харчи 20% по-малко от стария двигател със същата мощност. Не ги мисли тях, измислили са го.

    Коментиран от #60

  • 12 qwerty

    19 5 Отговор
    никой нищо не е измислил, това си е поредното временно замазване на положението
    производителите излишно и прекомерно усложняват цялата задвижваща конструкция (до голяма степен за да се покрият все по-високите еко изисквания), но на практика в реални условия резултата е много далеч от посочените данни.
    всичко се манипулира - разход на гориво, вредни емисии, ускорение,0 -100 км. и тн или се дават лабораторни данни или не са измери заедно. никои производителн не дава разхода на колата при 0-100 или при 60-110 е това се реалните разходи. Преди 15-2 год пак не бяха мн достоверни дадените тех.данни ама сега нямат нищо общо с реалността.
    та силно претоварения не само от към мощност, а и от към елементи двигател определено ще мотивира още повече хората да се насочат към електричките (поне в цивилизования свят) а по ниско бюджетните марки ще си правят още доста време 1,6 - 2,0 атмосферки за простолюдието сиреч за нас
  • 13 дръгелан

    47 3 Отговор
    Въпросът пред нас българите е :"Как ще си купуваме коли на старо?", когато тези малки двигателчета са ги търкаляли около 5 години, минали са над 100 000 и са им взели акъла и извадили душата.
    Разбира се, тези двигателчета ще идват в Българи на по 50-60 хил километра, чисто нови и има да се чудим, защо са толкова големи "боклуци", просто новите двигатели ги правят да изкарат някоя друга година и на боклука, т.е. в България!
  • 14 Бай Коста

    55 14 Отговор
    Глупости на търкалета. Можете ли да замените кон с куче на стероиди?
    За вас не знам, но аз не мога. Нека хлапаците се прехласват пред модите, аз държа на кубатурата. Докато е законно, двигател под 2.5 няма да карам. За мен това е санитарен минимум.

    Коментиран от #18

  • 15 МоминПроход

    23 6 Отговор
    На мен ми харесва мотор от порядъка на 1.5 +-, другото е или малко или излишно голямо. Все пак зависи каква кола за какво ти трябва, но ако не си вживяваш за гъзар, мутра, няма да превозваш големи товари и не я караш редовно на дълги разстояния, то един такъв двигател си е таман на място.
  • 16 бгФИЛ

    32 6 Отговор
    Най-накрая коректна статия за тези мошеници - автопроизводителите. Особено за страни като България, където се карат масово втора ръка автомобили, това намаляване на обема е вредно, защото тези двигатели са с много по-ограничен ресурс на ползване и много по-скъпи и сложни ремонти, най-малко имаш още един агрегат за правене - турбината. За нашата страна атмосферния бензинов двигател с добър газов инжекцион на този етап е чудесна алтернатива - като разход и като вредни емисии. Стига с тези усложнени малолитражни глупости, направени само за да дадат показатели на стенда в завода, а в реална експлоатация - три пръста, и после пари за ремонти и резервни части.

    Коментиран от #32

  • 17 некойси

    15 14 Отговор
    Вкопчили са се в вековната технология и не пускат. Въпрос на време е новото да измести старото, дори и това да доведе до раместването на икономическите пластове.

    Коментиран от #38

  • 18 Мsux

    24 17 Отговор

    До коментар #14 от "Бай Коста":

    Ти си от тия дето се имат за нещо много като си си взел бмв 530 за 10 бона..... ало лифтинг, къде се намираш ти? Не ти ли писна да замърсяваш природата с тия л..на. Ти като не искаш да имаш деца , аз имам и мисля за тях

    Коментиран от #20

  • 19 Ekoboost

    20 14 Отговор
    За 11 месеца 52 000 км, среден разход 5,3/100. Вие преценете дали е по икономичен автомобила от старите !
    Форд Фокус, 1.0 - 125 к.с. бензин!!!

    Коментиран от #22, #40

  • 20 ада

    14 4 Отговор

    До коментар #18 от "Мsux":

    алоооо, не ти ли писна да пишеш глупости и да се правиш на гуру

    Коментиран от #33

  • 21 Nik

    19 25 Отговор
    Поредният умник, който си мисли че е много оригинален. Естествено , че даунсайзинга работи, друг е въпроса , че действително за да се извлекат ползите от него колата не трябва да се вкарва на 2000 оборота. Това е напълно постижимо с оглед на факта , че при повечето съвременни турбо мотори максималният въртящ момент е наличен още при 1500 оборота. Но нали българина е голям състезател, как ще кара нормално. Проблема не е в технологиите, а в стила на шофиране газ до дупка. Там даунсайзинга наистина не работи.
  • 22 Дядо поп

    22 7 Отговор

    До коментар #19 от "Ekoboost":

    Че навремето,като карах жигула ми даваше разход 6 литра
    на 100км ,това ли са ти новите технологии с,който се
    хвалиш?Да не говорим,че в талона ти пише- вечно твоя.
    А вредните емисии при реална експлоатация на
    форсираните малолитражки са в пъти по-големи от
    обявеното,даже на места са на път да ги забранят.
    И,какви са ти новите технологии,да не би да са измислили
    седем осми такт ,като при ръченица.А ако не знаеш новите
    им технологии се изразяват в намаляване дебелината на
    отливките при увеличена сложност и тук и там материали
    с 10% по-голяма твърдост.

    Коментиран от #41

  • 23 Jack Bauer

    22 7 Отговор
    Много интересна и полезна статия. Наистина "Downsizing-a" е малко безмислено упражнение. Това което най-много има смисъл в новите автомобили са 6-7-8 степенните скоростни кутий. С тях двигателя работи в оптимален режим и наистина се реализира някаква икономия и удължаване на ресурса. И си струва малко по-високата цена за този тип скоростни кутии. За бих си купил кола със "среден" двигател 1.8-2.0 и със 7 или 8 степенен автоматик.
  • 24 MI2

    45 4 Отговор
    Теорията леко куца в създаването на изпилените моторченца. Ако изгаряш едно и също количество гориво всеки път, получаваш едно и също количество топлинна енергия. Процент от нея под формата на КПД се превръща в механична и води до ускоряване на масата или компенсира триене и съпротивления при движението. За мен единственият начин да се конструира по-икономичен двигател е някак да се повиши КПД-то му, което обаче е ограничено от законите на термодинамиката. И цялата история ми прилича на една политически подкована маркетингова зарибявка на шарани...

    Коментиран от #58

  • 25 Azzzzzzz

    15 3 Отговор
    Реално погледнато човек днес и да иска не може да си купи автомобил с атмосферен, нетурбиниран двигател (в диапазона 1.6-2.0 литра) от някой от европейските производители. Само част от японските производители все още предлагат такива - а именно, Тойота, Хонда, Мицубиши и Мазда. Жалко!
  • 26 Рапот 12 TSI user

    19 8 Отговор
    Даунсайзнатите бензинови двигатели, имат: 1. Максимален въртящ момент от 1500 до 4000-4500 оборота (като дизелите), което предполага градско каране максимум до 2000 оборота и по магистрала до 3000 оборта; 2) Диаграмата на двигателя (обороти/въртящ момент) в интервала 1000-4500 оборота е сходна с тази на атмосферен двигател с обем 2 литра и максимална мощност 130 к.с. при 6000 оборота. От това следва , че особено в градско двигателят е икономичем, експлоатира се предимно в ниските обороти и в задръстванията не цапа, колкото атмосферните мотори.

    Коментиран от #34

  • 27 jambazina

    10 2 Отговор
    Може дайнсайзинг до 3000 кубика/6 цилиндъра. И за турбината идеята ми харесва
  • 28 Каруцар

    7 11 Отговор
    За колегата с екобуст само ще кажа, че с Волво д5 средният разход е 6/100 при 2.4 литра и то от доста по-стар автомобил от въпросният Форд. А возията е ... И кеф цена няма

    Коментиран от #36, #37

  • 29 Каруцар

    2 12 Отговор
    За колегата с екобуст само ще кажа, че с Волво д5 средният разход е 6/100 при 2.4 литра и то от доста по-стар автомобил от въпросният Форд. А возията е ... И кеф цена няма
  • 30 Собственик

    4 3 Отговор

    До коментар #1 от "ДВГ":

    Абе, ДВГ. Как го сътвори това съждение!? Някога имал ли си автомобил с подобен двигател? В кой век живееш?
  • 31 Собственик

    1 2 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Направо се чудя, как някои глави могат да раждат подобни чудесии. Ти направо обезсмисли индустриалната мисъл на автомобилната индустрия. Ей, гений си ти?
  • 32 Собственик

    7 2 Отговор

    До коментар #16 от "бгФИЛ":

    Не знам дали осъзнаваш, че българския пазар не е мерило за никого на тази земя. И на никого не му пука какви кочини се карат в Бг.
  • 33 Msux

    5 6 Отговор

    До коментар #20 от "ада":

    Аве пич виж какви ненормалщини ги пише тоя , разликата от сега безценните му автомобили ще е , че електричката е по-пъргава и ще се движи по-евтино, навярно и ще се троши по-малко. Единствения минус е, че няма да чуваш двигателя. Той си мисли, че като е електрическа няма да има кеф, а той е в пъти по-голям.
  • 34 Собственик

    8 6 Отговор

    До коментар #26 от "Рапот 12 TSI user":

    Прав си, но не във всеки случай. Собственик съм на TSI и T-jet с еднакви ТТД. Настройките на софтуеъра са различни и усещането при шофиране е различно. При TSI усещането е по близо до дизелов мотор и разхода е по-малък. При T-jet усещането е по-агресивно, но и разхода е по-висок. Но и в двата случая при еднакъв стил на шофиране, разхода е по-нисък от атмосферен двигател със същата мощност.
  • 35 рибаря

    10 5 Отговор
    ко било жилязото трая да са мажи и само нафта от туба.да живей голфу и да са природи дано.
  • 36 John Gotti

    8 2 Отговор

    До коментар #28 от "Каруцар":

    абе каруцаре тея ги разправяй във ВАГ форума - волво д5 2,4 183кс - под 9 градско забрави, 8,5 среден, 6/100 мое да ти даде само с 80 на 6-та - от личен опит
  • 37 John Gotti

    4 3 Отговор

    До коментар #28 от "Каруцар":

    а забравих - ecoboost-a е бензин - и да гори по-малко от дизела д5, а за возията Форд Мондео с 205/65 15R вози в пъти по-меко
    волвото е xc 90 235/65 17R - сметай
  • 38 Бай Коста

    8 1 Отговор

    До коментар #17 от "некойси":

    Нямаме нищо против новото до измести старото. А то ще стане като се докаже и ние ще тръгнем след него. Просто не бързаме.
    Ако четем само по форумите, ще се окаже че поне половината българи са чорбаджийчета с нови коли. А добре знаем как е.
    Форумни еколози и милионери бол.
  • 39 1234

    13 2 Отговор
    турбо мотори не са нещо лошо, доказани са през годините
    лошото е, че в съвременното автомобилостроене има сериозна тенденция колите да се правят нетрайни . концепцията е да има производство, да не могат да карат на 500к км и тн. излишно претоварените мотори да просто поредния компонент в общата картинка ( та даже и по няколко турбини почнаха да слагат)
    е да и по-лесно покриват тъпите тестова, поне лабораторно, а на овцете им се води акъла, че тия разходи и замърсявания са реални.
    истината е, че производителите не искат да правят надеждни в дългосрочен план коли, което засяга не само нас (Б-я), а по голямата част от света, тъй като в подобно и по-лошо положение има много много държави

    Коментиран от #46

  • 40 V6:2

    4 6 Отговор

    До коментар #19 от "Ekoboost":

    Напълно съм съгласен с колегата, аз имам от 11 месеца пежо 208 1.2/ 82 кс. атмосферен бензин среден разход 5.6/100 за 6500 км карано основно градско
  • 41 ДЕДОПОП

    7 11 Отговор

    До коментар #22 от "Дядо поп":

    в талона ти пише- вечно твоя-ТАКА РАЗСЪЖДАВАТ ЛЮБИТЕЛИТЕ НА ВТОРА УПОТРЕБА КОЛИ, ЗАЩОТО НЕ МОГАТ ДА СИ ПОЗВОЛЯТ НОВА!!!
  • 42 гост

    5 10 Отговор
    Че колко често се кара с над 2000 оборота? Дори на високооборотен двигател предавката се качва най-много при 2500. Освен при изпреварване.... Но това не означава автоматична икономия. А когато на малък двигател трябва да натиснеш до дупка за да ускори? Къде е икономията? Ами ако пък и караш на газ? На газ ефекта ще е съвсем нулев. Електриката си му е мамата, макс въртящ момент от 0 до макс. об.: хем си ускорява хем няма робия на картелите
  • 43 опонент

    14 5 Отговор
    като искате най-яката балерина в стриптийз -бара ЩЕ СИ ПЛАЩАТЕ И НЯМА ДА МРЪНКАТЕ !! и маникюр и фризьор и шопинг... така е папуняци! за голямата тенджера си трябва ГОЛЯМ КОТЛОН ;-) даунсайза си е пълна глупост. не това е пътя за намаляване на разхода и емисиите. ефект има само от нови подходи и инженерни решения (ако намерят такива), не от намалени обеми със 1 че и 2 турбини?!? колко ще устиска това изнасиленото моторче останало без грам ресурс още като е излязло от завода?!?четох че имат идея да слагат на BMW 5-та и 7-ма мотори с 4 цилиндъра с по 1600 -1800 кубика + 1 или 2 турбини ... ай стоплете колко ще издаяни тва чудо сложено в 2 тона кола която е направена ДА БЯГА! не да се тътри като пазарска чанта...дано не направят тази грешка че срам за марката...то и без друго всички се изпоизложиха с тези СУВ самосвали...
  • 44 бай незнайко

    20 3 Отговор
    голям атмосферен...вечният мотор!!!Да ...иляди,да...милионВА :)
  • 45 щерю

    8 3 Отговор
    Защо производителите не разработват нови , по-леки материали за колите нямат достатъчно акъл ли? Колкото е по-лека по-малко гори..проста физика. Защото им е по-изгодно на третата година колата да почне да дава дефекти и да си купят нова , а старата...на изток от рая.Виждал съм кола на три години продадена за 500 евро понеже имобилайзера се е прецакал и не пуска ток до стартера...не им се занимаваше защото заплатата му е 6000 евро а новата кола е около 20хил.Проблема при нас е как да направим заплатите 6000 пък после ще си купуваме Приус поголовно.
  • 46 тадд

    4 0 Отговор

    До коментар #39 от "1234":

    Прав си. Отдавна се говори за срок на 'годност' т.е.-дейност на автомобилите в Европа, но явно не можаха да го прекарат официално. Намесват се и други интереси - на тези с кладенците.. ;)
  • 47 жигитайците

    4 0 Отговор
    Не е лошо, че го има даунсайзинга. Лошото е ако няма избор и разнообразие достатъчно. Тъпото е че всички се емват да правят едно и също - дали даунсайзинг, дали нещо др. За съжаление предполагам, че всички ще се втурнат да правят едно и също - електрички ли ще са, хибриди ли ще са, което ще създаде пък др проблем в дългосорчен план.
  • 48 ЕкоБууст

    8 3 Отговор
    От 1 месец карам Фокус 1.0, 125 к. с. - новичка. Вече съм и навъртял 2600 км. и определено съм доволен, средния ми разход е 6.5 и не мога да се оплача от липса на динамика. Естествено автомобила не е състезателен, но не съм и търсил такъв. Преди това имах друг Фокус, 10 годишен 1.6 TDCI 109 к.с. и не бих казал, че има съществена разлика във вървенето, просто са различен тип автомобили. Стария Форд ми даваше същия разход, но на дизел, как тогава да си изкривя душата и да кажа, че даунсайзинга не върши работа?
    Много ми е интерсно колко от тези дето са написали коментари под тази статия, включително и този дето я е написал са правили такава директна съпоставка и изхождат от личния си опит?!
  • 49 При мен падна разхода

    2 1 Отговор
    Здравейте,
    Карам служебни шкоди (дизел) от доста години. По магистралите 150-160, градско не ги напъвам, карам нормално там, но не и икономично. На предният двигател 1,9 105 коня колата гореше 7/100 средно, на новия 1,6 дизел 110 коня -6.2/100. Отделно при 160 е с по-ниски обороти спрямо старата 1,9, така нямам и традиционните проблеми с турбото (гърмеше след 100 -120 000 км някъде). Друга тема е, че по разходът по каталог 4.5-5/100 смесен някъде е недостижим
  • 50 stefko

    4 3 Отговор
    с баща ми ползваме сеат ибиза от 2000г. вече около година като още при закупувенето сложихме газ... добре движи повече от 100 не сме я карали особено и за тва дава разход 6,8 газ с мотор 1,4 60 коня....напълно нормален автомобил за всекидневно каране
  • 51 Личен опит

    4 1 Отговор
    Даунсайз мотор или нов или никога. Тоест - за нас, българите темата, е само да разчетем езиците.
    Личен опит - Мазда 6, мотор 2,5 бенц, автоматик. Кутията има четери режима на смяна на предавките - около 1600/2000/3000/4200 оборота. КАКВО ТИ КАЗВА ТОВА - ако искаш икономично - имаш го, ако ти тежи кракът - нямаш грижи. За какъв даунсайз за какви 5 лева иде реч. Има много начини да е екологична колата. Просто не трябва да се “реже” постоянно. Големият обем(респ - мощност/върт момент) ти дават спокойствие, сигурност- когато трябва (а то се случва) си динамичен.
  • 52 Golf 7 TSI

    3 1 Отговор
    Вече четвърта година карам Golf 7 1.2 TSI, изключително съм доволен!
    Пъргав мотор, нисък разход, нисък данък!
    За какво ми е по-голям мотор?!
    Има си прилично ускорение, което е напълно достатъчно при изпреварване дори при пълен с 5 човека автомобил и пълен багажник! Турбото си е турбо!
    Ама малките двигатели имали малък ресурс - от опит ли го казвате?
    На 112 хиляди километра съм в момента и ако аз не съм критерий, то в представителствата на Volkswagen има доста екземпляри, внос от Германия на възраст 3-4 години, на по 180-200 хиляди километра...
    Ами явно поне 200 хиляди издържат, за повече едва ли има значение...
    Като излезе новия Голф, ще направя Buy-back и готово, така винаги караш нов автомобил и не се притесняваш с въпроси "Абе взех 10 годишен Мерцедес от Горубляне на 100 хиляди километра, дали са реални"...а той Мерцедеса сглобен от други три автомобила от албанци в Италия...
  • 53 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    те на приеха в ЕС не да се развиваме ами да могат да си правят продукцията евтино тук и да няма такси имита и да печелят огромни печалби,койти го интересува българина да е добре важното е техния джоб да е пълен.
    аз също бих си взел един миксер да си ходя на работа с него иначе на дълго искам да си слушкам турбинката кат съска :)
  • 54 Мен

    0 1 Отговор

    До коментар #1 от "ДВГ":

    Фокус 12/2015, чисто нов купен, до сега 131 000 км, без да е влизал в сервиз, освен за масло!
    Разход среден 5-5,2!
    Всеки сам да си прави изводи.
    1000м3, 125 КС турбо.
  • 55 Българин

    2 0 Отговор
    Голям мотор- добра кола, другото е измислица на производителите.
  • 56 Българин

    2 1 Отговор
    Големия мотор е по приятен за каране, усещаш сигурност, не го издуваш, тоест караш с по ниски обороти и това се усеща много приятно.Форсиранато при малките двг мен специално ме дразни.Считам , че ресусра на големия двг е в пъти по голям чисто механично от малките мотори.Абе правят евтинджоси ама на пари.
  • 57 Деянов

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Ghost":

    Следим те
  • 58 Незнайко

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "MI2":

    Много си близо... Само да не забравяме, че има значение как ще го изгориш това гориво - многократно впръскване, еднократно или ще го изливаш? И винаги повечето въздух (кислород) води до по-голям ефект. А той пък, ако се охлади ще се "посвие" и ще е с повече кислород за да има по-голям ефект и т.н. А сега пак кажи, че турбината ти е "крива" - да струва 2000лв са по 400лв на г. За 5г. Или 33.34 на месец за 60 м. Много хора дават по 150 за цигари на месец
  • 59 Факти

    1 0 Отговор
    Тези коли не се правят за третия свят. Правят се за "баламите", които ги купуват нови и не пипват нищо по тях 5 години. Затова е разбираемо, че в България се плюе масово по тези новости. Нашенецът мисли за амортизирането, защото винаги крои планове как да купи някоя кола на половин цена след някоя годинка. Тук е по-добре да се дадат само 200лв за ремонт на колата и 2000 за престой в болница заради мръсен въздух, отколкото обратното. Нищо не ви се спестява, не се притеснявайте! Просто го давате за друго нещо, което много често е по-важно от колата.
  • 60 0000

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    Бе да ти кажа харчи повече от 1,6 атмосферен фокус.проверено.само дето е по-сприхав,ама и там на 120 км/ч всичко свършва
  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.