11 Февруари, 2006 18:07 14 273 4

Rover 600

  • rover-
  • rover 600

Известно е, че най-популярната в Европа английска автомобилна марка беше Rover. Моделите на компанията се ползват с най-голям успех предимно на Острова, което не означава, че въпреки многобройните проблеми на фирмата, те не се продаваха добре и в останалата част на Европа, в това число и у нас. 80-те години не се отразиха особено здравословно на “Английския пациент”. Фирмата претърпя няколко финансови катастрофи, от които се измъкваше благодарение на други автомобилни компании. Първо, “самураите” от Honda подадоха ръка на “затъващия кораб”, като дадоха на англичаните няколко готови платформи, върху които те да създадат нови модели. С течение на времето Rover премина през “ръцете” на British Aerospace и BMW, но им донесе само финансови загуби. След окончателния фалит собствеността върху марката попадна в китайски ръце и съдбата и днес изглежда крайно мъглява. Да се върнем обаче към темата на материала, която разглежда серията 600.

Първият автомобил с индикационен номер 600 слиза от конвейера в края на 1993 година. Колите от тази гама се произвеждат до 1999 година, когато на смяна идва Rover 75. Предшественикът на 75-ицата, на който ще спрем вниманието ви сега, не е много популярен у нас. Въпреки това на пазара втора ръка могат да се намерят доста запазени екземпляри, които в много отношения превъзхождат преките си конкуренти. Отнасящите се скептично към този модел могат само да загубят, защото той не отстъпва по качество на изработка и надеждност на именитите си германски аналози, като в същото време може да се намери на доста по-примамлива цена. Вярно е, че моделът не е масов, което предполага и по-трудното намиране на резервни части, но е безспорен фактът, че автомобилът притежава чудесни качества, превръщащи го в отлична алтернатива в долния сегмент на средния клас. Модификациите от серията 600 са построени на платформата на Honda Accord, което е още един факт, подсказващ за добрата надеждност на конкретния Rover. От дотук казаното може да се направи изводът, че 600 е здрава, функционална и прецизно изпипана машина. Естествено и този, като всеки друг автомобил, има недостатъци. И тъй като преимуществата вече са ясни, ще акцентираме върху възможните неизправности, които се появяват и следва да се имат предвид при покупката на всяка една от версиите на Rover 600.

Каросерия

Автомобилите от серия 600 имат типично британски, солиден външен вид, като единственият недостатък по отношение на визия е слабото лаково покритие при моделите произведени през периода 1993 - 1994 година. В резултат на това се появява лека ръжда по края на ламарината, контактуваща със стъклата. При екземплярите, слезли от конвейера през 1995 година се наблюдава лошо напасване на предните врати, водещо до недотам плавно и леко затваряне, както и до лек, неприятен шум при по-висока скорост. Отстраняването на този недъг обаче е лесно и опитен майстор би могъл да го оправи в рамките на един час. Като цяло панелите са здрави и трудно поддатливи на корозия. Освен това са доста подсилени и осигуряват сравнително добра защита, както при евентуален челен, така и при страничен удар.

Отвътре купето изглежда също толкова стилно. Салонът се характеризира с приятен вид и хармония от светли тонове. В екземплярите с по-богато базово оборудване има климатик, кожен салон и цялостен ел. пакет. Идеалният комфорт може да бъде нарушен в частни случаи, когато проблем създават ръчките за отваряне на стъклата, чува се лек шум от недобро смазване на кормилната колонка. При версиите с “чупещ” волан изникват проблеми при движение на кормилото в посока нагоре-надолу. Причината е във възвратния механизъм, който в доста случаи отказва да работи, но този дефект е отстранен при моделите произведени след 1995 година. При отделни екземпляри (в много редки случаи) се чува неприятен скърцащ шум, причинен от лошото закрепване на декоративните панели, намиращи се от вътрешната страна на вратите.

Окачване и ходови характеристики

В повечето случаи автомобилът се държи отлично на пътя. След пробег 100 000 километра и при неравности по пътя обаче се чува доволно силен шум, идващ от предните лагери. Понякога се появяват и силни вибрации в предния мост. Този проблем се оправя с реглаж на моста, но ако и това не помогне трябва да се прибегне до неприятната операция - смяна на полуоси. Други недостатъци по окачването са недостатъчното фабрично смазване на шарнирните болтове, водещо до по-бързото им износване. Този съществен недъг изчезва при автомобилите, слезли от конвейера след 1996 година. Конструкцията на задното окачване също не е разчетена добре и периодично се чува неприятен шум, причинен от камъчета заклещени в т.нар. тунел на пружините. Това обаче се появява в редки случаи и не е болка за умиране. Серво усилителите на всички модификации са перфектни с изключение на варианта 620 Ti. При него ефектът на сервото почти не се усеща, когато се налага маневриране на място. Ако пък е включен и климатикът, ефектът е нулев.

Спирачна система

Спирачките, с които са оборудвани всички версии на серията 600, са добри и си вършат работата перфектно. И при тях обаче се появяват недостатъци, като те са присъщи най-вече на екземплярите от преди 1995 година. Понякога още след 10 000 километра пробег започва изключително неприятно “биене” на предните дискове, което се оправя само след смяната им с нови. При моделите от 1994 година освен тази “болест” се усеща и шум, идващ от задните накладки. Както обаче стана ясно при автомобилите след 1995 година всички тези дефекти са отстранени.

Двигатели и трансмисии

Този раздел ще започнем със скоростните кутии. Каквито и да са те, трябва да сте сигурни, че няма да имате никакви проблеми - предавателните механизми просто не дефектират. За двигателите може да се твърди същото, но с едно изключение. Става дума за най-наточеното изпълнение от 1994 година, белязано с индекс 620 Ti. От моделният номер може би се досещате, че агрегатът с мощност 200 к.с. е снабден с турбокомпресор. Това е добре, стига нагнетателят да не даваше толкова дефекти. Проблемите са присъщи за почти всички турбо Rover-и и започват едва след 50 - 60 000 километра пробег. Първите признаци за неизправен компресор се появяват още след запалване на автомобила. Оборотите на празен ход са нестабилни и променливи. Ако не обърнете внимание на този “дребен” проблем, след още няколко хиляди километра турбото просто престава да работи. Друг, рядко срещан дефект се забелязва при модификацията 620i. След 20 000 километра, по време на зацепване се усеща краткотрайна вибрация в съединителя. Тази “болест” обаче е рядко срещана.

Статистиката сочи, че всички агрегати, без изключение са послушни, достатъчно мощни и осигуряват завидна динамика. Животът на възлите и агрегатите е изключително дълъг, което позволява безпроблемен пробег от 250 000 и повече километра. Така че вариантът Rover 600 не е за пренебрегване. Автомобилите са здрави, надеждни, а марката е изтънчено шикарска и ще бъде оценена предимно от разбирачи. Като се прибави към това и сравнително ниската цена, може да ви притеснява единствено непопулярността на автомобила у нас и по-точно по-трудното намиране на резервни части.

Справка за модела
Rover 600 (RH)
История
Август 1993 Rover представя на пазара първата версия от серията 600. Автомобилът е представител на долния сегмент на средния клас и първоначално е оборудван с двулитров бензинов агрегат. Първата модификация е обозначена с индекс 620i.
Септември 1993 Дебютира нова модификация на Rover 600, оборудвана с 2.3-литров бензинов двигател. Версията е обозначена с моделен номер 623 Si.
Септември 1993 Веднага след представянето на варианта 623 Si на пазара се появява автомобил с нов двулитров агрегат (620 Si).
Декември 1994 Година по-късно компанията вади на бял свят версия с нов мотор. Наточеният Rover е с непроменено купе, но с модернизиран агрегат, снабден с турбо компресор. Версията е наречена 620 Ti Vitesse.
Турбо вариантът е съпътстван от първия и последен (за серията 600) дизелов двулитров двигател . Колата е именувана като Rover 620 SDi.
Септември 1996 Rover представя модела 620 i. Автомобилът е с двигател с инжекционно впръскване, който е от ново поколение. Мощността му е 115 к.с.
Май 1999 Това е последната година за серията на Rover, обозначена с номер 600. Компанията показва заместника, който е с индикационен номер 75.

 

ЦЕНИ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ
Двигател
2 316 EUR
Скоростна кутия (механична)
2 111 EUR
Динамо
456 EUR
Стартер
341 EUR
Водна помпа
112 EUR
Ауспух (без катализатор)
468 EUR
Спирачни дискове (2 бр. предни)
60 EUR
Накладки (предни дискови)
72 EUR
Фар (комплект)
100 EUR
Калник
98 EUR
Цените са за оригинални резервни части по
справочника Eurotax Schwacke /без ДДС/ за модел
Rover 620 Si /131 к. с./, произведен 1993 г.

 

ЦЕНИ НА СТАРО НА Rover 600 (RH)
Модел
Врати
кВ/к.с.
Нов
2000
1999
1998
1997
1996
Rover 618 i
4
85/115
19 685
-
5 100
4 400
3 650
2 950
Rover 618 Si
4
85/115
22 492
-
5 900
5 000
4 050
3 250
Rover 618 i Meridian
4
85/115
20 451
-
-
-
4 050
3 250
Rover 618 i Classic
4
85/115
20 600
-
-
4 700
3 900
-
Rover 618 i Classic
4
85/115
20 958
-
5 600
4 800
-
-
Rover 618 i Silverstone
4
85/115
21 423
-
5 650
4 850
-
-
Rover 620 i
4
85/115
17 282
-
-
-
-
2 350
Rover 620 i Fresh
4
85/115
17 282
-
-
-
-
2 350
Rover 620 Si
4
96/131
19 889
-
-
-
-
2 800
Rover 620 Si Lux
4
96/131
24 537
-
6 150
5 250
4 500
3 850
Rover 620 Si Fresh
4
96/131
19 890
-
-
-
-
2 800
Rover 620 Si Lux Fresh
4
96/131
22 472
-
-
-
-
3 400
Rover 623 Si Lux
4
116/158
29 297
-
-
-
4 800
3 800
Rover 620 SDi
4
77/105
21 321
-
5 450
4 700
4 000
3 250
Rover 620 SDi Fresh
4
77/105
19 890
-
-
-
-
3 150
Rover 620 SDi Lux
4
77/105
24 537
-
6 250
5 300
4 500
3 800
Rover 620 SDi Meridian
4
77/105
24 414
-
-
-
4 550
3 850
Rover 620 SDi Classic
4
77/105
22 364
-
-
5 050
4 300
-
Rover 620 SDi Silverstone
4
77/105
22 241
-
5 700
4 950
-
-
Rover 620 SDi Classic
4
77/105
22 471
-
5 950
5 150
-
-
Цените са в EUR в Германия по данни от Eurotax-SuperSchwacke



Rover 600 (RH)
АЛТЕРНАТИВИТЕ
Rover 600
Работен обем
1 850-2 257 куб. см
Мощност

105-200 к. с.

Максимална скорост
184-228 км/ч
Ускорение до 100 км/ч
12.5-8.4 сек.
Audi A4
Работен обем
1 595-2 771 куб. см
Мощност

90-380 к. с.

Максимална скорост
180-250 км/ч
Ускорение до 100 км/ч
13.6-4.9 сек.
BMW 3
Работен обем
1 596-3 201 куб. см
Мощност

90-321 к. с.

Максимална скорост
179-250 км/ч
Ускорение до 100 км/ч
14.5-5.5 сек.
Mercedes-Benz C-Кlasse
Работен обем
1 799-4 266 куб. см
Мощност

75-306 к. с.

Максимална скорост
167-250 км/ч
Ускорение до 100 км/ч
16.7-6.7 сек.



Димитър Димитров
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Asen

    2 0 Отговор
    imam rover 620si mnogo sim dovolen na benzin e i mislq 4e podhodqshta kola e moeto mnenie e tova ms
  • 2 Asen

    2 0 Отговор
    imam rover 620si mnogo sim dovolen na benzin e i mislq 4e podhodqshta kola e moeto mnenie e tova ms
  • 3 Niki

    1 1 Отговор
    4ista honda accord s malko po kalpava angliiska sglobka i po niska cena syotvetno
  • 4 Rov

    1 1 Отговор
    Vse edno che Hondata ne e angliiska sglobka. Made in Swindon, UK.