Името Toledo всъщност означава сабя. Не е ясно по какъв начин обаче то отговаря на третото поколение на този автомобил. Новата модификация е изключително заоблена, външният є вид няма почти нищо общо с този на предшественика, но силно наподобява един друг модел на марката, наречен Altea. Испанското подразделение на VW залага на смесица между седан, миниван и хечбек, което всъщност представлява Toledo. Това трето поколение вече е на нашия пазар, а ние акцентираме на най-наточената версия, оборудвана с двулитров дизелов агрегат.
Екстериор
Известен е фактът, че италианците са най-добрите майстори на автомобилния дизайн. Корифеите от апенинския полуостров, специализирали се в създаване на неповторим облик на един автомобил са ценени от всяка уважаваща себе си автомобилна компания. Един от тях се казва Валтер де Силва. Италианецът, който преди да постъпи на работа в Seat вдъхна живот на хитовите модели на Alfa-Romeo - 156, 166 и 147, се нагърби със задачата да извае екстравагантно и неповторимо излъчване върху “сухата” техническа база на Volkswagen. Първият успешен опит бе Seat Ibiza. Следвайки тази тенденция се появиха Cordoba, Altea и сега Toledo. Въпреки че новото Toledo е построен върху платформата на VW Golf V, “испанецът” изглежда съвсем различно. Стоповете са разположени хоризонтално и високо, като са изнесени максимално встрани. По този начин се получава оптична измама за по-широко и едновременно по-ниско купе. Заоблените форми са навсякъде, а като цяло автомобилът има силно изразена капковидна форма. Агресия се долавя едва-едва от предницата, като основна роля за това имат леко “смръщените” многосекторни предни светлини, както и разделеният на три голям въздухозаборник, намиращ се в долната част на масивната броня. Идеята на тази променена концепция е новото Toledo да избяга от смазващата конкуренция на пазарни “чудовища” като Renault Megane, Peugeot 307 или Ford Focus, като наред с това не трябва да има и вътрешнофирмено преплитане на интереси.
Интериор
В арматурното табло отново са загатнати чертите от Alfa Romeo. Пластмасата, от която е изработено, обаче е малко груба и е в разрез с цялостния стилен облик на интериора. Приборите са информативни и удобни за навигация. Седалките са комфортни, но този път типично по немски - твърди. Единственият им недостатък е слабо развитата странична поддръжка, дължаща се на сравнително малките бордове на креслата. Иначе самата сглобка е на типичното за прецизния немец високо ниво.
Луксът се подсилва от елементи, наподобяващи матов хром, които са умерено използвани. Просторът в купето е осезаем, като основна причина за това са голямата остъклена площ и високия таван. Багажникът също превъзхожда повечето от алтернативите си, при това не само по отношение на обем. Почти вертикалното задно стъкло го прави доста функционален в горната му част. При свалени седалки подът е равен, което също е в плюс на функционалността. Като цяло салонът на новото Toledo наподобява малък, функционален ван с пет врати, характеризиращ се с добър комфорт и прецизно немско качество на отделните елементи.
Двигател и ходови характеристики
За разлика от конкуренцията, която в голяма степен залага на горивна уредба Common-Rail, турбодизеловият двигател на VW (работен обем от 2.0 литра) се захранва от нагнетателна помпа от ротационно-разпределителен тип. Тази система е наречена от германците помпа-дюза и впечатлява с икономичност, динамика и ниско ниво на децибели. Това е и най-скъпата модификация на новото Toledo, но иновационният двигател определо си заслужава парите. Един от малкото му недостатъци са по-големите вибрации, които се усещат най-вече при ниски обороти. Още след привеждането му в действие се усеща лекотата, с която задвижва сравнително тежкото купе. Лек старт, ниско ниво на шум в купето и уверено ускорение от място. Проблемът при този мотор е свързан с неговата еластичност при високи обороти. На шеста предавка агрегатът е малко муден.
Спирачната система е сериозен плюс. Тя е снабдена с всички помощни системи и твърдо може да се каже, че по отношение на нея Toledo е с едни гърди напред. Окачването също заслужава адмирации. Возията е много мека, а стабилността в завоите - доста прилична.
Цена
Доста по-висока, но все пак говорим за продукция на концерна VAG, пък била тя и правена в Испания. Но ако сте фен на екстравагантния външен вид, не ви допадат френските и азиатски алтернативи, можете сериозно да се вгледате в “Испанската сабя”.
Seat Toledo 2.0 TDI Stylance
|
Плюсове
|
1. Иновационният турбодизел притежава впечатляващи динамични характеристики без това да се отразява на очакваната икономичност. 2. Екстравагантният "коктейл" седан-миниван-хечбек (три в едно), подписан от неповторимия Валтер де Силва, разширява значително пазарната ниша на модела. 3. Качествена изработка. С подходящи шефове дори испанците могат да работят с внимание към детайла. 4. Базовото оборудване (за радост) не е по стандартите на VAG. |
Минуси
|
1. Висока цена. Seat може и да е част от VAG, но това все пак не е Volkswagen. Toledo определено няма да стане масов модел. 2. Сравнително слаба странична поддръжка на седалките.. |
Seat Toledo 2.0 TDI Stylance
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
Четирицилиндров редови четири клапана на цилиндър
|
Работен обем
|
1 968 куб. см.
|
Максимална мощност
|
103 Kw/140 к.с. при 4 000 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
320 Нм при 1 750 - 2 500 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
механична, шестстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
18.5:1
|
Маса на единица мощност
|
10.4 кг/к.с. (14.1 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 458 1 768 1 572 |
Междуосие
|
2 578
|
Маса, кг
|
1 454
|
Допустимо натоварване, кг
|
600
|
Обем на багажника,л.
|
500- 1 440
|
Вместимост на резервоара, л
|
55
|
Разход на гориво: |
7.6 л/100км
4.7 л/100км 5.8 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
10.0
|
Максимална скорост
|
201 км/ч.
|
Гуми
|
205/55 R16
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови, вентилирани дискови |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 42 790 |
Базово оборудване
|
Регулиране на наклона на задната облегалка, Алармена система, Странични въздушни възглавници, Фарове за мъгла, Електрически регулируеми външни огледала с паркинг позиция, Борд компютър, Управление на аудиосистемата от волана, ABS + TCS (с-ма за контрол на сцеплението), Въздушни възглавници тип "завеса", Повишено потъмнение на задните стъкла, Тонирани стъкла, Регулиране на шоф. седалка по височина и в областта на кръста, Радио-CD плеър с МР3 и 8 високоговорителя, Bluetooth, Централно заключване с дистанционно управление, Електрически задвижвани стъкла, Въздушни възглавници за шофьора и пътника до него, Незаслепяващо вътрешно огледало за обратно виждане, Лети джанти + секретни болтове, Кожен волан и топка на скоростния лост, Електромеханичен усилител на волана, Регулируем по височина и дълбочина волан, 12V изводи в централната конзола, отпред и отзад, ESP (електронна програма за стабилност), Темпомат (автопилот), оборотомер и др.
|
Гаранция
|
2 години без ограничение на пробега
12 години срещу корозия на купето |
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС
|
Seat Toledo 2.0 TDI Stylance
|
|
АЛТЕРНАТИВИТЕ
|
|
KIA CERATO
|
|
Работен обем
|
1 991 см3
|
Мощност
|
82 кВт/112 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
245 Нм
при об./мин. 2 000 |
Габарити, мм
|
4480/1735/1470
|
Ускорение
|
11.5 сек
|
Максимална скорост
|
190 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
8.2 л/100 км 4.6 л/100 км |
Цена на модела с ДДС: Comfort
|
31 214 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
няма
|
Еърбег, 4 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
PEUGEOT 307
|
|
Работен обем
|
1 997 см3
|
Мощност
|
79 кВт/107 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
250 Нм при об./мин. 1 750
|
Габарити, мм
|
4 211/1746/1514
|
Ускорение
|
11.8 сек
|
Максимална скорост
|
188 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
7.0 л/100 км 4.2 л/100 км |
Цена на модела с ДДС: XSi
|
41 540 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
серийно
|
Еърбег, 6 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
SKODA OCTAVIA
|
|
Работен обем
|
1 968 см3
|
Мощност
|
103 кВт/140 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
320 Нм при об/мин 1 750 - 2 500
|
Габарити, мм
|
4572/1769/1462
|
Ускорение
|
9.6 сек
|
Максимална скорост
|
208 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
6.9 л/100 км 4.7 л/100 км |
Цена на модела с ДДС: Elegance
|
34 975 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
няма
|
Еърбег, 4 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА