За отличниците всеки следващ изпит е по-труден от предходния. Всички очакват от тях да се представят безпогрешно и дори най-незначителното колебание се наказва безмилостно. В Щутгарт имат какво да споделят като опит по темата. Още щом се появи нов модел на Mercedes-Benz, критиците изваждат големите лупи и започват да търсят пропуски. Като недостатък се определя всичко, което не се вписва представата за съвършенство.
Точно това се случи на новата E-Klasse преди осем години, когато мнозина бяха изненадани от радикалната промяна в дизайна на бестселъра. Голяма част от почитателите и клиентите на марката намираха автомобила за прекалено екстравагантен не само като външност, а и като конструкция. Успешната кариера на модела отдавна отхвърли опасенията им дали кардиналните изменения няма да се отразят на солидността и надеждността му. Наред с това W 210 се превърна в доказателство, че и най-добрите понякога допускат грешки.
Предположението, че по
купето
на Mercedes-Benz, при това от 1995 г., може да се появи ръжда например, вероятно звучи богохулно. По пътищата все още се движат три пъти по-стари автомобили на германската компания, по които няма и петънце. Фактите обаче са безкомпромисни. Много собственици на W 210 се оплакват от корозия по рамките на вратите. Почти онемели от изненада, германски журналисти се заемат да проверят с ендоскоп невидимите иначе кухини по каросерията на няколко E-класи с различни години на производство и резултатите потвърждават наличието на ръжда - най-вече под уплътненията и по някои заварки. Въпреки че корозията представлява по-скоро козметичен проблем и има повърхностен характер, феновете на трилъчната звезда са обезспокоени за реномето на марката.
Макар да остава Mercedes във всички отношения, W 210 търпи критики и по адрес на
салона
Всички достойнства на интериора са съхранени, но злите езици не пропускат да отбележат, че германският концерн бил икономисвал при проектирането и изработката. Факт е, че за салона са използвани 30% по-малко детайли, а себестойността на производството му е намаляла с 20 на сто. Когато припомнят това, педантите обичат да посочват качеството на пластмасата, от която е изработен капакът на жабката. За сметка на това изработката по традиция остава на непостижимо за 80% от съвременните автопроизводители ниво. Салонът на W 210 представлява еталон за ергономия и комфорт.
Една от чертите, които винаги са отличавали Mercedes-Benz от останалата сива маса по улиците, е невероятното разнообразие от модификации и възможността клиентът да се сдобие с практически уникален автомобил. За това се грижат трите нива на заводско оборудване, безбройните опции, които се предлагат срещу допълно заплащане, вариантите за задно или двойно предаване и най-вече богатата гама от
двигатели
През първите две години от кариерата си W 210 се оборудва с познати бензинови мотори с обем 1 998 см3 (136 к.с.), 2 295 см3 (150 к.с.) и 3 199 см3 (193 коня). Малко по-късно започва да се монтира 4.2-литровият V8 с 279 к.с. През 1997 г. Mercedes-Benz най-сетне се довери на V-образния 6-цилиндров агрегат вместо традиционния редови шестак. През Март същата година започва монтирането на 2.8- и 3.2-литрови мотори с мощност съответно 204 и 224 к.с., а през Септември обемът на най-големия двигател нараства на 4 266 см3 при същата мощност. Тунинг-модификациите на AMG Е 50 и Е 55 с 5.0 и 5.4-литрови V8 с мощност 347 и 354 к.с. допълват гамата, макар че се отнасят по-скоро към класа на бутиковите возила.
За много от верните почитатели на марката доста по-важни са дизеловите варианти. W 210 не разочарова и в това отношение. През Януари 1996 г. базовата модификация 220 D с 2.2-литровия OM 604 (95 к.с.) и трилитровия ОМ 606 (136 или 177 коня в турбоварианта) са допълнени от свръхикономичния OM 602 с обем 2.9 литра, а две години по-късно и от супермодерния 2.2-литров Common Rail с мощност 102 или 125 коня.
Зад всеки от тези двигатели се крие проверена през годините технология, която създава грижи крайно рядко. При спазването на елементарни условия за правилната експлоатация проблеми са практически невъзможни. От по-внимателно отношение се нуждаят само дизелите, чиято издръжливост отдавна се е превърнала в мит. Добре е да се знае, че ангренажната верига е разчетена за 150 000 км, след което се нуждае от смяна. Заради неизправности в управляващата елекроника понякога се появяват проблеми в системата за рецилкулация на газовете, а горивните помпи с високо налягане Lucas са чувствителни към качеството на горивото. Бъдещият собственик трябва да свикне с факта, че редовият 3.2-литров шестак М 104 разходва повечко масло, а сред модификациите, оборудвани с него до Февруари 1996 г., има серии с дефекти в задвижващите механизми на генератора, вентилатора и хидравликата на волана.
Както при всеки отличник, дори най-дребните недостатъци на W 210 правят впечатление. Ето защо специалистите не пропускат да отбележат познатите от по-стари модели на Mercedes-Benz проблеми с течовете на масло от диференциала и единичните случаи на дефекти в автоматичните трансмисии. Внимание се обръща и на незначителни и крайно редки неизправности по елекрическото оборудване. Въпреки завишените критерии и често неоснователните обвинения обаче W 210 напълно оправдава името, което носи. Свидетелство за това са цените на употребяваните екземпляри и рекордно ниското обезценяване на модела.
Справка за модела
|
|
Mercedes-Benz E-Klasse (W210)
|
|
История
|
|
Май 1995 | Дебютира новата E-Klasse (W 210) на Mercedes-Benz. Моделът се оборудва с три бензинови (2.0, 2.3 и 3.2 литра, 136, 150 и 220 к.с.) и два дизелови двигателя (2.2 и 3.0 литра, 95 и 136 к.с.). |
Януари 1996 | Започва монтирането на 2.8- и 4.2-литрови бензинови мотори (193 и 279 к.с.), както и на 2.9-литров турбодизел (129 к.с.). |
Април 1996 | Представена е комбиверсията T. |
Декември 1996 | Дебютира модификацията с четири задвижващи колела 4-Matic. |
Март 1997 | Е 280 и Е 320 получават ново поколение V-образни шестцилиндрови двигатели с мощност 204 и 224 к.с. съответно. В гамата е включена и турбоверсия на трилитровия дизел (177 к.с.). |
Септември 1997 | Модернизиран е V-осмакът на 4.3-литровата модификация. Изборът от мотори се обогатява с 2.4-литров V6 (170 к.с.). |
Юли 1998 | Започва монтирането на нов дизелов 2.2-литров двигател с мощност 102 или 125 к.с. (200 CDi и 220 CDi). |
Юли 1999 | Моделът е модернизиран, а гамата попълват 200 Kompressor (163 к.с.), Е 240 (170 к.с.), Е 270 CDi (170 к.с.) и 320 CDi (197 к.с.) |
ЦЕНИ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ
|
|
Двигател
|
6 464 EUR
|
Скоростна кутия (механична)
|
1 788 EUR
|
Динамо
|
506 EUR
|
Стартер
|
306 EUR
|
Водна помпа
|
160 EUR
|
Ауспух (без катализатор)
|
776 EUR
|
Спирачни дискове (2 бр. предни)
|
245 EUR
|
Накладки (предни дискови)
|
118 EUR
|
Фар (комплект)
|
197 EUR
|
Калник
|
142 EUR
|
Цените са за оригинални резервни части по
справочника Eurotax Schwacke /без ДДС/ за модел Mercedes-Benz E 230 /150 к. с./, произведен 1995 г. |
ЦЕНИ НА СТАРО НА Mercedes-Benz E-Klasse (W210)
|
Модел
|
Врати
|
кВ/к.с.
|
Нов
|
1999
|
1998
|
1997
|
1996
|
1995
|
Mercedes-Benz E 200 Classic
|
4
|
100/136
|
30 604
|
12 450
|
11 250
|
9 500
|
8 300
|
7 450
|
Mercedes-Benz E 200 Elegance
|
4
|
100/136
|
32 383
|
13 450
|
11 850
|
10 100
|
8 900
|
8 100
|
Mercedes-Benz E 200 Avantgarde
|
4
|
100/136
|
33 569
|
13 850
|
12 250
|
10 200
|
9 000
|
8 200
|
Mercedes-Benz E 230 Classic
|
4
|
110/150
|
31 163
|
-
|
-
|
10 550
|
9 300
|
8 600
|
Mercedes-Benz E 230 Elegance
|
4
|
110/150
|
32 927
|
-
|
-
|
10 900
|
10 150
|
9 300
|
Mercedes-Benz E 230 Avantgarde
|
4
|
110/150
|
34 103
|
-
|
-
|
11 250
|
10 450
|
9 600
|
Mercedes-Benz E 240 Classic
|
4
|
125/170
|
33 273
|
13 850
|
12 150
|
10 400
|
-
|
-
|
Mercedes-Benz E 240 Elegance
|
4
|
125/170
|
35 052
|
14 550
|
12 500
|
10 700
|
-
|
-
|
Mercedes-Benz E 240 Avantgarde
|
4
|
125/170
|
36 238
|
15 000
|
12 900
|
11 100
|
-
|
-
|
Mercedes-Benz E 280 Classic
|
4
|
142/193
|
34 456
|
-
|
-
|
10 650
|
9 900
|
-
|
Mercedes-Benz E 280 Elegance
|
4
|
142/193
|
36 220
|
-
|
-
|
11 700
|
10 850
|
-
|
Mercedes-Benz E 280 Avantgarde
|
4
|
142/193
|
37 396
|
-
|
-
|
12 250
|
11 350
|
-
|
Mercedes-Benz E 280 Classic
|
4
|
150/204
|
36 238
|
15 000
|
13 050
|
11 200
|
-
|
-
|
Mercedes-Benz E 280 Avantgarde
|
4
|
150/204
|
39 204
|
16 300
|
14 000
|
12 450
|
-
|
-
|
Mercedes-Benz E 320 Classic
|
4
|
162/220
|
39 807
|
-
|
-
|
12 100
|
11 250
|
8 950
|
Mercedes-Benz E 320 Avantgarde
|
4
|
162/220
|
42 747
|
-
|
-
|
13 100
|
12 150
|
9 750
|
Mercedes-Benz E 320 Classic
|
4
|
165/224
|
41 517
|
17 150
|
15 050
|
13 300
|
-
|
-
|
Mercedes-Benz E 320 Avantgarde
|
4
|
165/224
|
44 482
|
18 500
|
15 850
|
14 100
|
-
|
-
|
Mercedes-Benz E 320 4-Matic Classic
|
4
|
165/224
|
45 075
|
17 300
|
15 100
|
13 300
|
-
|
-
|
Mercedes-Benz E 320 4-Matic Avantgarde
|
4
|
165/224
|
48 041
|
18 650
|
16 000
|
14 100
|
-
|
-
|
Mercedes-Benz E 420 Classic
|
4
|
205/279
|
51 037
|
-
|
-
|
14 850
|
13 350
|
-
|
Mercedes-Benz E 420 Avantgarde
|
4
|
205/279
|
52 213
|
-
|
-
|
15 000
|
13 300
|
-
|
Mercedes-Benz E 430 Classic
|
4
|
205/279
|
51 481
|
19 750
|
16 800
|
15 150
|
-
|
-
|
Mercedes-Benz E 430 Avantgarde
|
4
|
205/279
|
52 667
|
20 500
|
17 650
|
15 650
|
-
|
-
|
Mercedes-Benz E 200 CDi Classic
|
4
|
75/102
|
29 062
|
13 400
|
11 850
|
-
|
-
|
-
|
Mercedes-Benz E 200 CDi Elegance
|
4
|
75/102
|
30 841
|
13 500
|
11 650
|
-
|
-
|
-
|
Mercedes-Benz E 200 CDi Avangarde
|
4
|
75/102
|
32 027
|
14 800
|
12 850
|
-
|
-
|
-
|
Mercedes-Benz E 220 D Classic
|
4
|
70/95
|
27 577
|
-
|
11 050
|
9 900
|
9 100
|
7 850
|
Mercedes-Benz E 220 D Avantgarde
|
4
|
70/95
|
30 516
|
-
|
12 350
|
10 950
|
10 050
|
8 850
|
Mercedes-Benz E 220 CDi Classic
|
4
|
92/125
|
31 434
|
14 650
|
13 000
|
-
|
-
|
-
|
Mercedes-Benz E 220 CDi Avantgarde
|
4
|
92/125
|
34 400
|
15 950
|
13 800
|
-
|
-
|
-
|
Mercedes-Benz E 290 TD Classic
|
4
|
95/129
|
32 680
|
14 900
|
13 050
|
11 250
|
10 250
|
-
|
Mercedes-Benz E 290 TD Elegance
|
4
|
95/129
|
34 459
|
15 850
|
13 550
|
11 850
|
10 750
|
-
|
Mercedes-Benz E 290 TD Avantgarde
|
4
|
95/129
|
35 645
|
16 400
|
14 050
|
12 300
|
11 100
|
-
|
Mercedes-Benz E 300 D Classic
|
4
|
100/136
|
31 898
|
-
|
-
|
10 650
|
9 500
|
8 100
|
Mercedes-Benz E 300 D Avantgarde
|
4
|
100/136
|
34 838
|
-
|
-
|
12 250
|
10 850
|
9 450
|
Mercedes-Benz E 300 TD Classic
|
4
|
130/177
|
36 357
|
15 050
|
13 350
|
11 250
|
-
|
-
|
Mercedes-Benz E 300 TD Avantgarde
|
4
|
130/177
|
39 322
|
16 550
|
14 250
|
12 350
|
-
|
-
|
Цените са в EUR в Германия по данни от Eurotax-SuperSchwacke
|
Mercedes-Benz E-Klasse (W210)
|
|
АЛТЕРНАТИВИТЕ
|
|
Mercedes-Benz E-Klasse (W210)
|
|
Работен обем
|
1 998-5 439 куб. см
|
Мощност
|
95-354 к. с. |
Максимална скорост
|
180-250 км/ч
|
Ускорение до 100 км/ч
|
17.0-5.7 сек.
|
BMW 5 (E39)
|
|
Работен обем
|
1 913-2 792 куб. см
|
Мощност
|
60-140 к. с.
|
Максимална скорост
|
135-174 км/ч
|
Ускорение до 100 км/ч
|
27.0-13.7 сек.
|
Audi A6 (C4)
|
|
Работен обем
|
1 984-4 172 куб. см
|
Мощност
|
90-326 к. с. |
Максимална скорост
|
177-250 км/ч
|
Ускорение до 100 км/ч
|
13.9-5.6 сек.
|
Volvo 940
|
|
Работен обем
|
1 986-2 922 куб. см
|
Мощност
|
112-204 к. с. |
Максимална скорост
|
172-210 км/ч
|
Ускорение до 100 км/ч
|
13.7-9.1 сек.
|
Димитър Димитров
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Anonymous.
До коментар #7 от "AMG":
BMW 5 (E39)Работен обем
15:46 08.09.2011
2 Дошо
15:46 08.09.2011
3 paco
15:46 08.09.2011
4 stanislav
Работен обем
1 913-2 792 куб. см
Мощност
60-140 к. с.
Максимална скорост
135-174 км/ч
Ускорение до 100 км/ч
xhahxahxha тука се изложихте наистина лично аз съм се возил с Е39 с над 230 !
15:46 08.09.2011
5 dankata
15:46 08.09.2011
6 галю жабата
ай чао
15:46 08.09.2011
7 AMG
Коментиран от #1
15:46 08.09.2011