Last news in Fakti

28 Ноември, 2011 10:45 5 185 84

BMW ще доставя дизели на Toyota

  • toyota-
  • bmw

Toyota Motor Corp и BMW AG преговарят за евентуално бъдещо партньорство в разработката на екологични автомобили, съобщава Reuters, като се позовава на публикации в японския бизнес ежедневник Nikkei. По силата на предложеното споразумение баварците ще доставят дизелови двигатели за японските автомобили от среден клас, продавани в Европа.

Продажбите на Toyota в този сегмент на Стария континент са спаднали с 9% през 2010-а. Компанията се надява със сделката да подобри конкурентноспособността на дизеловите си коли, тъй като силната йена продължава да спъва продажбите на хибридни возила, коментира Nikkei.

Ако преговорите се увенчаят с успех, Toyota ще съкрати разходите си, като намали броя модели с произведени в Полша и Япония дизелови мотори. В замяна гигантът бил готов да сподели някои от хибридните си технологии с бъдещия партньор.

Сътрудничеството с BMW ще стане второ подобно коопериране за Toyota. През август японците подписаха договор с Ford Motor Co за съвместна разработка на хибридни пикапи и всъдеходи.

BMW пък от своя страна ще може да разшири гамата си от екологични автомобили. Миналата година немската компания подписа сделка за сътрудничество в областта на хибридните технологии за субкомпактни модели с PSA Peugeot Citroen Group.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ВИП АМГ

    3 1 Отговор
    inache iaponcite sa nai dobri nali razbirachi.
  • 2 520 zender

    1 4 Отговор
    О боже господи-неможе да бъде.Как е възможно тая скапана марка БМВ да дава двигатели на най-добрите..Е как пък точно от БМВ бе..Немога да го повярвам.Японската сила-на колене...Е що не вземат от Хонда,нали са им дали награда за умрелия им 2.2двигател през далечната 2003та когато смотания двигател на бмв от 2.0 бе и без друго много по-мощен.Нека и другите японски фирми си научат урока и да им стане ясно че БМВ прави най-икономичните и екологични дизели до колкото е възможно един дизелов двигател да е екологичен.Сега Тойота се орентира правилно и най-вероятно ще има достъп до технологията със 3турбота която БМВ смята да въвежда.Еми да-Тойота в бъдеще ще е по-напред от другите самураи....
  • 3 VR4 TT

    3 4 Отговор
    Дизела не е мотор за автомобил. Японците и американците са го разбрали отдавна и не им се занимава с глупости. Ръгай там некъв европейски боклук, да купува малоумния еко-ляв евро гей и толкова.
  • 4 520 zender

    4 2 Отговор
    vr4 tt-Е ти понеже си по-умен от всички европеици си караш бензинката апък явно и японците са достигнали до извода че в европа се продават добре дизелови автомобили и затова са се ориентирали към лидерите...
  • 5 520 zender

    1 1 Отговор
    Държа да осведомя че 550д разполага със 381кс и 3 турбокомпресора.Да-това вече е факт и има 700нютон метра.Това все още не е по възможностите на японската сила...освен вече на Тойота,респективно Лексъс.
  • 6 NSX

    1 1 Отговор
    Икономическите интереси раждат какви ли не взаимоотношения.
    Тойота е изчислила че им е по евтино да купуват от БМВ вместо да инвестират в разработки на и без това единствения пазар ползващ дизели-европейския.
    От друга страна БМВ ще вземе хибридни технологии в които е много изостанало.Както взема и двигатели от Пежо.Мерцедес пък взема от Рено.Всичко стана интареси.
    Който си купва Тойота да му мисли,вече няма да има здрави дизели.БМВ са известни със скъпи части и ненадеждни конструкции.
    За това и Хонда не ползва техни дизели.Един от аргументите е точно надеждност а Хонда държи много на това.И дори първия дизел конструиран от тях е еталон в класа си по надеждност.
    Що се отнася до мощност от 2,2 литров дизел вадят 180 коня което не е лош показател.Все пак не говорим за състезания там се ползват бензинови мотори а там БМВ има много какво да научи от Хонда.
  • 7 520 zender

    0 0 Отговор
    NSX-БМВ 320 2.0Д-184КС.Но това само за сравнение спрямо двигатела на Хонда.Надявай се двигателите на БМВ да са трошляци-вечер така ще заспиваш по-лесно.Е все пак е истина че напрактика има нещо като бартер-БМВ ще има достъп до хибридни технологии.Какво да ти кажа за бензиновите мотори-незнам кой колко голям спортист е при положение че БМВ са използвали турбината още преди 40години но аз от личен опит със тунинговано 520 знам че е много издръжливо.Повече от това не смятам да кажа за бензинките щото няма и смисъл.Имам наблюдения за бензиновите митсубиши-много са издръжливи...
  • 8 NSX

    1 1 Отговор
    Зендер със сигурност 2,2 литровата Хонда е по здрава от 2 литровия БМВ.Не че Хонда не могат да го направят по мощен.Просто тяхното мислене е че при дизела мощността не е най важното защото го купуват хора искащи да икономисват и да имат надеждна кола.

    Що се отнася за издържливост при бензини Хонда има 2 литров мотор 250 коня серийно без тунинг без турбо. И е ужасно издържлив.Няма рапортуван нито един случай за повреда на такъва двигател.

    А що се отнася до турбини БМВ може да е ползвало турбини преди 40 години но Рено е ползвало преди 80. А и Хонда доста по успешно правеше турбо двигатели от БМВ във Формула1 нищо че първата и кола е произведена през 1968 и няма кой знае какви традиции.
    Когато Хонда реши да направи нещо винаги е успявала да го направи най здраво и надеждно за разлика от БМВ.
  • 9 520 zender

    0 0 Отговор
    NSX-Що ма караш да се смея ве човек-има истина в думите ти но не си мисли че Хонда не искат да са вечно на върха и при дизелите.Борбата е на всички нива при всички двигатели.Смяташ ли че от Тойота са глъмави-бясни ми.За бензиновите-М3 И М5 също вадят мощност над 100кс на литър обем без турбо само че явно вече модата е с турбо,де да знам вече..За дизелите какво да ти кажа в повече-не подценявай този дял от двигателостроенето.Имах предвид при 320-въртящ момент и разход ,не само мощност.Прави ми впечатление че инвазията на БМВ от към дизелови коли е доста голяма.Явно се търсят пич-затова ти препоръчвам да не подценяваш дизелите.
  • 10 nikito_blend

    0 0 Отговор
    Нисан слагат дизели от Рено, сега и Тойота от БМВ. Аз не бих си купил такъв мелез. Предпочитам всичко да е разработка на една компания. Лично мнение.
  • 11 325tds

    0 0 Отговор
    За здравина може мн да се спори истина е че японските автомобили са мн здрави в това няма спор правят доста добри двигатели за бензинови мн ги бива но за дизеляци според мен най добри си остават немците а пък да не забравяме и когато излезе 2.0 6 цилиндровият редуви на БМВ който е легенда по онова време не мисля че имаше особена конкуренция а пък и да не забравяме че за купе тежащо например 1500кг(не знам със точност но мисля че е тук някаде) и кубатира от сорта на 2.5-3.0 и да дава разход 6-7 не мисля че е много. Не се правя на голям философ и разбирач защото не съм но специално за дизеловите агрегати като се има и предвид характеристики и т.н. мисля че немският мотор е по удачният вариант. Всеки си има предпочитания всеки автомобил си има силни и слаби страни съвършен още няма така че..
  • 12 330i

    0 1 Отговор
    A! ко стана тука бе! това не е истина, факти.бг с такива новини ще докарате много инсулти и инфаркти, ми недейте така де, вии сърце нямате ли, бмв ще дава двигатели на най-големия японски производител !!! въх въх въх, ква стана тя, майро спокойно, първо вземи някое хапче, после пиши
  • 13 хаахаха

    0 0 Отговор
    японците са преценили,че не си заслужава да инвестират в дизели!!! ми нали горивата стават с доста високи цени и тенденция да се повишат,защо да не инвестират в хибриди и електрички ;) като най масов в европа се използват дизели за леки автомобили!щем нещем или колите ще станат с малка кубатура и турбо за да получим по голяма мощност и момент за да са в еко нормите или отиваме към другите стъпки хибрид и електричка!!!!
  • 14 Майро ЖДМ

    1 0 Отговор
    спокоооойно деца тук съм . 330 вече нещо стрядаш и от хиперактивност виждам ти пак си недочел недоразбрал .Изглежда само заглавието си успял да разчетеш.....
    Тази статия можеше и да се казва 'Тойота дава хобридни технологии на БМВ" ? Нали?Но тогава нямаше да е толкова четена особено в БГ
    Признавам 1 -че БМВ правят едни от най добрите дизели но не и най-здравите коети отново ги прави не толкова добри
    Пак ли да ти обяснявам защо японците ,целия останал свят (без европа ) и аз не харесваме дизела в колите.....да ти обяснявам ли че целия свят стана мешана шопска салата с постоянна размяна на технологии и кадри.
    Кое не разбра точно? Че Тойота ще прави символа на удобството в един автомобил -седалката в БМВ-тата ви.И един ден ше викаш -чакаи да влеза в БМВ-то си и да седна на Тойотата....какво подскачаш ученико?КОе не ти е ясно?
  • 15 330i

    0 1 Отговор
    аха, абе ти да не забравиш да пиеш един аспирин, че знаеш ли, пази боже, ако не знаеш цялата борба е за пазар, пазара е крайъгълния камък за да оцелееш, тойота са хитри, не случайно са най-големите в япония, виждат и преценят, - така и така губим от бмв - по добре съюз с тях, така и те ще продават "нещо" в европа.
    а пък за това кой е най-добрия дизел - има си журита с възможност да ги тестват до откат, инженери, техници, хора с опит - и те казват кой е най-добрия дизел, твойто мнение е незначително според мен, бмв правят най-добрия дизел от 1998 год. и от тогава насам диктуват (разбирай учат) другите марки на това, двигателите, не само дизеловите се отличават с най-много изминати км, и мощност, което е същността на един двигател, всъщност и мерцедес правят подобни км, но с цената на по-разтоварен двигател откъм мощност, мога да дам примери, има ги в мобиле.де
  • 16 520 zender

    0 0 Отговор
    330i-Така или инъче в бъдеще ще има силна японска дизелова конуренция.Е това не важи за Нисан-Инфинити или Хонда -Акура или незнам си там още кво,но пък ще важи за Тойота-Лексъс.Дефакто те са конкуренция на БМВ.Но не само-днес не съм пътувал никъде и скивах по телевизията реклама на Хюндаи 2.0д-184кс.Явно и кореиците не спат.Е той дизела не бил важен ама всички явно се натискат да го правят.Естествено лидери са БМВ особенно със своя 550и-със три турбота.
  • 17 330и

    0 1 Отговор
    нали от хюндай са видяли преди това как се прави дизел 2.0 - 184 кс, познай от кой
  • 18 520 zender

    0 0 Отговор
    330и-Е то е ясно от кого.Само че неможах да открия нищо повече в нета за тоя двигател и да го сравня с беемвеиския.Днес научих за супер-двигатела на 550д.Мислех си че още не е направен.....
  • 19 Чопърцила Петров

    0 0 Отговор
    Какво толкова се прехласвате по дизела? Това е архаична технология съществуваща само в Европа, защото законодателството я толерира. И добре че бяха Тойота да направят комън рейла, че "високотехнологичните" немски дизели още щяха да тракат с помпи-дюзи.
  • 20 Чопърцила Петров

    0 0 Отговор
    Какво толкова се прехласвате по дизела? Това е архаична технология съществуваща само в Европа, защото законодателството я толерира. И добре че бяха Тойота да направят комън рейла, че "високотехнологичните" немски дизели още щяха да тракат с помпи-дюзи.
  • 21 Майро ЖДМ

    1 0 Отговор
    ОК закл'чението-
    1.БМВ правят ОК дизели
    2.Японче ,аз и останалия свят мрази дизел и за това за европазара ползва готови , европейски такива ЕЙ ТОВА ГО РАЗБЕРЕТЕ НАЙ-НАКРАЯ- НЕ Е СЛОЖНО
    3.Тойота е най-големия в света
    4.Тойота ше дава на БМВ хибридни технологии
    5.Тойота ше прави седалките на БМВ
    6.Не се надявайте само на рекламите за самообучението си - да -корейците идват ,следват китайци и индиици
    330 ,Начина по които си разбрал статията отново е грешен и пречупен през БМВ слепотата ти и съм на успокоителни в момента че адриналина е на макс след разходка с Прелюда. Ти знавеш ли какво е адреналин?
  • 22 330и

    0 1 Отговор
    и като кажеш "ще правят седалки" сякаш изпадаш в еуфория, какво само ги напомняш тез седалки, в крайна сметка нали ОТ БМВ ще им кажат как да ги правят, пък и как ти звучи това " НИЕ ЩЕ ПРАВИМ ДВИГАТЕЛИТЕ, А ПЪК ВИЕ СЕДАЛКИТЕ" :))))
  • 23 520 зендер

    0 0 Отговор
    Чопърцила Петров-Архаична е главата ти.Комън-реила е въведен от италианците и се развива.За твое сведение мощноста на един 1.6д примерно е нараснала 100процента спрямо мощноста му преди 25години.Помпа -дюза използва фолксваген -бмв използва комън-реила от 1998г.

    Коментиран от #26

  • 24 Майро ЖДМ

    0 0 Отговор
    Казах го спокойно ,нали ?Ти нещо те наболя май от това?Хапче?
    Еми за Европа ми звучи нормално нали ти казах че другъде по света няма как да стане

  • 25 325tds

    0 1 Отговор
    Не разбрах само защо намесвате бензинови двигатели като от темата ясно става че тук се говори за дизелови а пък колкото до бензиновите мога да кажа само едно 6 цилиндров редови използван още от е30 ако не греша пък изводите си ги правете сами :)
  • 26 Чопърцила Петров

    1 0 Отговор

    До коментар #23 от "520 зендер":

    @23
    Нещо ти куца фактологията, приятел. Първия сериен комън рейл е на Дензо, доставчик на Тойота. Монтиран е серийно в Hino Rising Ranger, камион на Тойота през 95-та. Бош го копират оттам и го пускат за пръв път в Alfa Romeo 156 2.4 JTD през 97-ма.
    Да, Фиат го разработват от началото на 90-те, ама нещо все не им се получава. Накрая продават лицензите на Бош.
  • 27 High tech

    1 0 Отговор
    Зендер и 5 турбота да сложат все тая.Това върви само в Европа.
    До скоро японците не обръщаха голямо внимание на този пазар но постепенно започват да навлизат във всички сегменти.Естествено че ще търсят евтини решения за дизели.В тази криза да разработваш нови двигатели които и без това не са в голям тираж не е много уместно.Някога Хонда която е най големия производител на двигатели използваше дизели на Перкинс а после и на Исузу.Накрая разработи собствен който наистина е впечатляващ агрегат със своята здравина.Сега просто добутват тази технология а усилията им са насочени към еко технологии.Нещо в което БМВ силно изостава.Както виждате от статията Тойота ще го учи.
    А онова с журитата дето казвали кое е добре и кое зле не е много показателно. Никой от оценяващите няма да ви каже че след 100 000 ще му гръмне един от трите компресора например.
    Или че БМВ ще върне 300 000 коли поради риск от запалване.
    Въпроса не е само да направиш мощен двигател но и надежден.
    Там БМВ губи.Защото ако само това имаше значение всеки гаражен тунер с по голям компресор и подходящ компютър може да ви извади потресаващи мощности.

    А ако БМВ иска да покаже колко мощност вади нека да отива пак във Формула1.За 20 години напъни не можа да направи кой знае какво така че мита за някакво лидерство на баварците не е много за вярване.

    Коментиран от #30

  • 28 520 zender

    0 0 Отговор
    High tech-Я ми обясни тогава защо Тойота иска двигатели от БМВ след като са толкова смотани.Изгодата за БМВ е ясна-достъп до хибридни технологии.Не е ли същото и при Тойота-достъп до модерни дизели...А за бензинките кво да ти кажа пич-и 10 нефтени находища да изгорят по пистите японските коли-все тая.БМВ има престиж дори и без формулата.Хич не ми дреме че не го признава цялата японска сила в тоя саит.То си личи по цената и търсенето.Аз още не съм чул БМВ да изпитва каквито и да е затруднения в кризата за разлика от много американски немски и италиански марки.
  • 29 Bobi

    1 0 Отговор
    High tech , не съм фен на BMW , но за двигателите им много бъркаш .
    1. Във Формула 1 най-мощният двигател правен някога от някой е точно на BMW и то при положение , че се използва двигател , който се поставя на сериен автомобил .
    2. Турбодизелите им са едни от най-ефективните и заедно с това много надеждни двигатели из между всички производители .
    3. Не съм много убеден , че BMW на първо място искат опита на Тойота в хибридните системи пред това да си реализират продуктцията :)
  • 30 hienata

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "High tech":

    @27 High tech - имам Авенсис D4D от 2004г. преди това за 1.5г имах Авенсис D от 1998г, харесвам Тойота, но да си изкривя мнението до такава степен не мога, след като цял свят признава двигателите на BMW (ако не ме лъже паметта за 2010г печелят в 6 категории за двигател на годината и не само дизел). В момента дизелите на Тойота с много здрави и само това, на BMW са перфектни и за това японците като не глупав народ са се обърнали към тях
  • 31 330i

    0 0 Отговор
    БМВ - това е радост за окото
    бмв вдигна нивото,
    и хонда и тойота - попитаха
    бмв за дизела - как го сториха,
    а бмв отказа тайната от раз,
    и каза - двигателите ще ги правя АЗ
  • 32 high tech

    0 0 Отговор
    Двигател на годината не се печели защото си направил здрав двигател а защото си натрупал една камара джаджи по него.Не бъркайте нещата.
    Що се отнася до Формула 1 Боби настройките по време на тренировки се правеха на пикова мощност за една две обиколки.
    Но както казват пилетата се броят наесен.
    Можеш да провериш колко титли има при конструкторите БМВ с този мотор.
    Оказва се че изостаналите французи,италианци и японци имат много повече.

    И никой тук не отчита че Тойота понесе огромни загуби от земетресенията.Голяма част от производствените и мощности и доставчици бяха унищожени.
    Естествено е да търси вариант който е най евтин и горе долу подхожда на колите и.
    В случая това е БМВ. Трябва ли да се смея защото БМВ взема двигатели от Пежо?
    Там какво иска БМВ ба първо място да си реализира продукцията сигурно по вашата логика.
  • 33 330и

    0 1 Отговор
    сега пък наводнението, ми нали са много технологични, а то ко излезе че нашите реактори са по-сигурни от тяхните,
    а пък ако искаш може да сравниш германия с япония като цяло след втората световна

    Коментиран от #36

  • 34 330ийси повреди

    0 0 Отговор
    330и прекалено са ти ограничени познанията за да можеш да спориш в такива области.
    Само ще ти кажа недай боже нашите реактори да ги удари 8 степен земетресение а след това цунами.Няма да има после на кого да разправяш колко било хубаво БМВ то.
    И още нещо за твое сведение понеже си доста незапознат с материята.
    Тойота е загубила коли на склад залети от вълните равностойни почти на годишното и производство.
    Ако на БМВ му се случи това просто няма да го има за да иска двигатели от други фирми.
    И тъпите рими които си наредил по долу поне да бяха верни.Аз не съм чул някога Хонда да е искала нещо от БМВ.
    И добре че е така .Поне да остане една фирма със здрави коли.
  • 35 ха ха ха

    0 1 Отговор
    това слага точка на спора тука кой е по-добър в двигателите!!!!

    BMW ФОРЕВЪР....
  • 36 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #33 от "330и":

    @33 Ами сравни ги хубаво ги сравни. Япония до скоро беше 2ра икономика в света след САЩ. Г-я са 4та в света.
    Китай бяха 3ти, но изместиха Япония (напълно нормално при тия ресурси (било то човешки или природни) ). Та Г-я са след Япония от Втората Световна война до сега. За авто маняците : малко хубави кадри от един ретро нисан с редови шестак 2000 куб. см 160 к.с на 1145кг. Май на е34 слагаха 2литров 6так с 150к.с. , което май далеч не е 1100кг. а 330 я ме поправи ако греша, че не ги разбирам БМВ-тата, не ми харесват просто, грозни са ми ( с малки изключения ). Не целя да те обидя. Просто не са номер 1 и никога не са били особено в моторспорта.

    Коментиран от #40

  • 37 Майро ЖДМ

    1 0 Отговор
    Да напомня че феновете на БМВ са много незапознати със световни факти ,тенденции ,история и си го показват постоянно.
    --за втората световна ли....знеш ли че япония бе съюзник с Германия и воюва стещу доста повече население от Германия
    Срещу Китай ,Виетнам,Корея,САЩ.....да ти напомня ли че докато германия правеше ОК подводници японците направиха подводен самолетоносач който не успя да влезе в бой и САЩ след като конфискуваха технологията започнаха на нейна база да разработват и подводниците с междуконтинентални ракети.....това е само една малка част от чудесата на Японците през този период ...просто много ме е яд когато някой отявлен БГ разбирач със семки в ръка вземе да говори пренебрежително за "малките жълти нещастници" ....просто жалка БГ катринка

  • 38 Майро ЖДМ

    1 0 Отговор
    ..та капитанана американския кораб видяклза пръв път подводницата е казал "това не може да бъде истина" -.Същото което и 330 казва днес за ГТ...успех на БМВ в технологиите
  • 39 330i

    0 0 Отговор
    япония воювала срещу доста повече население от германия през втората световна .... !?! - не ставайте за смях,
    после, какво са открили японците? подводницата ли? двигател ли, бензиновия на ото, или дизела на рудолф, или по-назад - парния двигател ли, може би електричеството, или радиото, или крушката, или пък компютъра, или там каквото ви дойде наум ? --- НИЩО, всичко е наготово, германеца му е показал как да си прави двигатели, подводници, самолети, всъщност имат едно велико откритие (поне за тях е било) - че колелото има способност да се върти, и то преди около век
  • 40 330и

    0 0 Отговор

    До коментар #36 от "Име:":

    @36 - 160 коня при 7000 об. - ще гори като ламя, и въпреки килограмите си ще гори повече от е34 там конете са 150 при 5900 об, ако това не ти говори нещо, да ти кажа - с по-малко коне - повече макс. скорост и по малък разход при по дълъг живот на мотора, това е ако сравняваш е34 с тоз кош
  • 41 Майро-HONDA

    0 0 Отговор
    Ама толкова много глупости не е за учудване във твоя пост...направо си гениално задръстен тип -честно.По-голям неразбиращ познавач оттеб не съм срещал скоро.Всеки път го доказваш УНИКАТ
    Относно статията -Ето една къдърно написана статия с подходящото и заглавие ,доказващо за пореден път че 'Факти бг" са яко в БМВ-сектата

    BMW и Toyota сътрудничат?
    вчера, 16:14


    Появиха се слухове за възможно сътрудничество между BMW и Toyota. Споразумението ще бъде обявено публично по време на автосалона в Токио. Според предварителната информация BMW ще снабдява Toyota с 4- и 6-цилиндрови дизелови агрегати със система common rail, които ще се използват в широка гама от модели, предназначени за Европа и други пазари. В замяна на това японците ще предоставят хирбидни технологии, съчетаващи двигатели с вътрешно горене и електромотори.

    Засега се водят преговори между двете компании и все още няма потвърждение за сключено споразумение.

    Така ,че БМВ феновете могат да се приземяват.Както всичк това ще е за Европазара щото другъде дизела в кола не е на почит
  • 42 читател

    0 0 Отговор
    По зле информиран БМВ маниак от 330 не съм виждал отдавна.Принципа че колкото по малко знаеш толкова повече си мислиш че знаеш при него се потвърждава недвусмислено.
    Даже не знае данните на самите БМВ.
    Почне ли да пише винаги има смях във форума.

    А относно статията тя е като чашата едни казват че е полупълна други че е полупразна.

    Тойота взема дизелови двигатели а БМВ хибридни технологии където наистина е безнадеждно изостанало.
    Въпрос на интереси .
  • 43 520 zender

    0 0 Отговор
    Мрънкайте си колкото искате японска сила.Фактът си е факт-Тойота иска двигатели от БМВ а не от Нисан примерно.А би трябвало да се радвате.Защо ли-еми щото Тойота и Лексъс ще имат модерни супер-дизели каквито Хонда Мазда Сузуки Субаро нямат и няма да имат.Да ви напомня най-новите тенденции при дизелите-със 3 компресора-естествено само при БМВ може да се открие това чудо на двигателостроенето.
  • 44 SONY

    0 0 Отговор
    Да ти припомня най новите тенденции в автомобилостроенето хибридно и електрическо задвижване.
    БМВ такова нещо няма така че се радвай че ще се научат на нещо ново не само да редят компресори.
    А може да се научат и да правят по здрави коли кой знае.
  • 45 520 zender

    0 0 Отговор
    SONY-Ако си ми чел предишните постове щеше да знаеш че това си е просто сделка.БМВ си продава дизелите и гледа напред с хибридите на Тойота.Това е безпорен факт.Аз наблегнах просто на това че доставчика на дизели можеше да е всеки друг.Примерно можеше да е Ауди или Мерцедес.Те също имат превъзходни дизели.Пък за френски или японски дизел да не говорим въобще.Хибридите засега са твърде малко-е това е бъдещето но аз за него не мисля-прекалено далеко е то за България.Хибридите за сега са скъпи и с малък пробег.Не говоря за Приус-не бих си го взел не защото е японски а защото е бавен или по-скоро муден и тромав.Аз лично залагам на мощен дизелов агрегат щото живея в настоящето.
  • 46 330i

    0 0 Отговор
    aхаа, като видим зора и почваме с обидите, а вместо това можеше да напишеш какво са открили жълтурите, откритие с главна буква, сещаш се за какво ти говоря ... ама нямат, няма и няма, ние като българи сме дали много повече на света, отколкото те ... с Джон Атанасов, аз например се гордея с това.
    Иначе ги признавам за техници, и там стане ли въпрост за чест, няма тън мън, за това да, но пък ти едва ли не ги боготвориш, чак почвам да се съмнявам баща ти да не е японец, не може така, знаеш ли примерно историята на рудолф дизел, прочети я, повече от любопитна е, или пък как са се борили германците за да направят самолета в крайна сметка, дори и да не са те - европейци са го изобретили, или пък ако можеше само за момент да си там в тоз момент когато двигателя на ото е запалил ..... нямам думи ... ти имаш ли, или пък да опишеш физиономията на Едисон когато е светнала първата ел. лампа... а сега си отговори кой е задръстения
  • 47 330и

    0 0 Отговор
    видяхте ли по новините германеца-чудак, искал да научи българите на почтеност ... хахаха
  • 48 Майро ЖДМ

    0 0 Отговор
    Зендер - храна за теб
    http://www.automedia.bg/news/article_14929.html
    а 330 на човек като тебе колкото и да се плюнча не мога да му налея-ти си упорито заключен в БМВ черупката
    Само 1 бих ти препоръчал -чети ,чети ,чети учи и пак така ...инъче няма как да знаеш и разбираш нмого от нещата случваща се на малката ни планета
  • 49 330и

    0 0 Отговор
    а това е за теб:
    http://www.automedia.bg/read/9699.html
    възможно е от хонда пак са разглобявали двигатела на 320д ... за да се научат как се прави икономия
  • 50 Майро ЖДМ

    0 0 Отговор
    този линк го дадох на зендер в отговор на думите му че хонда няма да имат модерни дизели (явно и той не се интересува достатъчно)
    А ти 330 в каква връзка даваш линка....?Няма
    Виж ся - Хонда каквото и да направят със сигурност ще е по-добро от на БМВ -дори и мотциклет ДОКАЗАНО |Докато БМВ не могат дори и да копират качествено (Втек -ВАнус примерно)
  • 51 Майро ЖДМ

    0 0 Отговор
    СИгурен съм че тези дизелчета предназанчени за европазара ше разкършат конкуренцията в класа си
  • 52 Майро ЖДМ

    0 0 Отговор
    да не се разтрепериш сега че единственото предимство на БМВ-дизела е заплашен споко освен че ше са по-добри като характеристики ше са и гарантирано по-здрави -нали са Хонда
  • 53 330и

    0 0 Отговор
    объркан ми се виждаш с последните си постове, и видя ли от КОГА бмв имат такива реални данни, още ли мислиш че дизелът на бмв е "ок"
  • 54 325i

    0 0 Отговор
    явно ще се откажа да чета изобщо статии , защото спамят само някакви хейтъри, които са си фенове на дадена марка и не признават нищо друго, пишат си и си знаят тяхното без изобщо да си имат понятие за какво става дума.
    А на такива като 330 мога само да се смея. Пишеш някакви стихчета за бмв които изобщо не са по темата. Най добре престани на пишеш за да не ставаш още по смешен
  • 55 330и

    0 0 Отговор
    еее колега! имай малко уважение де, най-малко щото съм 330и,
    а пък в крайна сметка живеем в свободна държава, никой не те кара да четеш писанията ми, а това че на моменти се шегувам, и не ми разбираш шегата, си е за твоя сметка
  • 56 Майро ЖДМ

    0 0 Отговор
    Единствено съм объркан в това ,че продължавам да ти обръщам внимание
  • 57 330и

    0 0 Отговор
    щото харесваш бмв-тата ама не си признаваш
  • 58 Майро-HONDA

    0 0 Отговор
    Ако търсиш и у мен завист за БМВ-то ти ,ще намериш само искрено съжаление към теб...почит към возилото си търси в ромските квартали и пред някое училище
  • 59 Бая Мангизи на Вятъра

    0 0 Отговор
    Голям си смешник 330.В момента карам Служебно Рено Лагуна 2,0 150 коня дизел. С нормално каране без да си спирам радиото и без да съм с Енерджи сейвър на Мишлен правя разход 4,4 с българска нафта. Така че онзи тест е пълен майтап.
    Хонда Акорд дизел по голяма и по удобна кола от БМВ 3 при това каране също дава около 4,4 без Енерджи сейвър гуми.
    Бензинова Хонда Акорд 155 коня прави разход 5 с такива гуми.
    Така че не ми говори колко били напред БМВ.
    Хонда е години напред от тях по направа на високотехнологични и най вече ЗДРАВИ двигатели.
    Ама ти от къде да знаеш кога си карал такава Хонда.С твоята черепаха дето под 10 не слиза си мислиш разход 4,1 за чудо.
  • 60 330i

    0 0 Отговор
    ти сега себе си ли убеждаваш, или мен, 155коня бензин - 5 на 100 разход -- в голям филм си се вкарал, само гледай да не се обзаложиш с някой, че губиш с много
  • 61 330и

    0 0 Отговор
    и другите ти примери издишат - разхода на бмв-то е при средна скорост от ... 97 км/час, знаеш ли какво означава това, при положение че е минал 1600 км
  • 62 330и

    0 0 Отговор
    цитирах по памет, ето точния текст:
    Според него, на път за Мюнхен той е постигнал среден разход от 3.7 литра на 100 км, като не е надхвърлял разход от 4.4 литра на 100 км през целия път. След завръщането му компютърът е отчел средна скорост на движение от 95.4 км/час и среден разход на гориво за целия път от 4.1 литра на 100 км.
    „Не очаквах автомобилът да е толкова икономичен. Мислех си, че няма да постигне фабрично даваните стойности за разход. Оказа се, че бъркам”, казва Форд и продължава. „Помислете си ако управлявате толкова икономично, че да изминавате по 1600 км с един резервоар. Та това означава да зареждате само 12 пъти в годината”.

    Седанът на BMW 320d EfficientDynamics е с двулитров дизелов турбодвигател с мощност 163 к.с. и максимален въртящ момент от 360Nm наличен между 1750 и 3000 об/мин. С него седанът на BMW ускорява от място до 100 км/час за 8.2 секунди и има максимална скорост от 220 км/час. Средният разход на гориво (потвърден и от опита на Форд), е 4.1 литра на 100 км.
  • 63 520 zender

    0 0 Отговор
    330и-Това е икономичната версия.По-мощната сигурно харчи повече.520д ефициент динамикс -4.1литра нафта на 100км. на дълъг път...
  • 64 reality

    0 0 Отговор
    330 имам снимка от компютъра на Хонда Акорд 2006 та 155 коня 2 литра бензин.Изминати 94,5 километра среден разход 4,8.
    Другата е 453 километра среден разход 5,2. Правени са на магистрала Тракия като част от пътя е с включени фарове.
    Правил съм ги с телефона си точно за един приятел който кара БМВ и не вярва че бензинова кола с такива размери може да гори под 6.
    Така че недей да се изказваш неподготвен.
    А такъв разход около 4 могат да дадат повечето дизелови коли днес така че тези рекламни статии спонсорирани от БМВ си ги пази за себе си.

  • 65 330i

    0 0 Отговор
    пък аз имам снимка с мадона на младини,
    сега сериозно, аз като тръгна от града си за морето, правя около 400 метра денивелация - чаткаш ли накъде бия, а тоз акорд от 2006 155 коня - разхода му е пренебрежително по-малък от моята премиум бегачка или извън града на акорда е 6.4 а на 330и е 7.1 това е по заводски данни, и съм сигурен че на 330и са си съвсем възможни
  • 66 ха ха ха

    0 0 Отговор
    Ха ха 330 която и кола дизел да караш с 97 ще ти даде такъв разход.Този е карал само по магистрали с хубава нафта и специални гуми.
    Ти май наистина не си карал нова кола и не знаеш какъв разход дават.
  • 67 330и

    0 0 Отговор
    ти можеш ли да караш нон-стоп с 97 бе ха ху ха, това е средна скорост, човека си е спирал, къде до тоалетна, къде да закуси, и даже веднъж е дозаредил малко, ми четете бе, то не става само с ядене
  • 68 ха ха ха

    0 0 Отговор
    Сигурно е легнал и една вечер да спи. И после е карал с 200 за да може да направи средна скорост 97.
    Айде стига писа простотии. В Топ Гиър преди време имаше тест на Ауди А8 800 мили с един резервоар.
    http://www.flixxy.com/audi-a8-diesel.htm
    А тази кола е истински кораб с 4 литров мотор .
    Така че никого няма да учудиш с 4,1 разход на дизел .Това го прави всеки съвременен дизел в този клас.
  • 69 330и

    0 0 Отговор
    гледал съм го по тв, пъцула беше с шапка и шуба вътре щото не му се пускаше парното заради икономията и се влачеше като охлюв и накрая - с доста по-голям резервоар измина доста по-малко км-три
  • 70 Майро ЖДМ

    0 0 Отговор
    Това БМВ в БГ никога не може да докара тези цифри заради по-скапаната нафта ,по-грубия ни асфалт
    И пак казвам ако си взимате дизел за икономия сте в грешка тия мотори са сложни колкото малка атомна централа.простотата в дизеловите мотори отдавна я няма.само турбините са сложни колото един бензинов агрегас
  • 71 330и

    0 0 Отговор
    тука съм съгласен, но ще е приблизително, и преди е46 бмв-та горяха повече, даже по книжка им даваха по-висок разход,
    но е46 320д вдигна летвата нависоко, трябваше години на мерцедес и останалите да се "съвземат"
  • 72 ха ха ха

    0 0 Отговор
    Ами той и този нищо не е пускал в БМВ то за икономия.
    Ако бяха коректни трябваше да тръгнат с две коли с еднакво каране и да пълнят резервоарите до горе и да засичат.Тези неща всеки може да ги напише.Така не се прави сериозен тест.
    И пак ти казвам всеки съвременен дизел дава подобни показатели.
  • 73 330и

    0 0 Отговор
    не искам да кажа че аудито не е хубаво, напротив, но това беше отдавна, по-памет направи около 6.5 литра на сто, с доста по-бавна скорост, тука говорим за средна скорост от 95 км/ч и 1600 км пробег с 4 литра на сто
  • 74 някой

    0 0 Отговор
    С колко по бавна от 95 е карал Кларксън като има в пред вид че колата е автоматик и е с 8 цилиндров мотор 2 пъти по мощен от БМВ то.Разходът е 5,8 или нещо такова.
    Колите са най икономични около 90 така са изчислени.
    Този с БМВ то е карал 90-100 за да му се получи този разход и средна скорост.
  • 75 Majro

    0 0 Отговор
    С други думи-БМВ ще получи наготово върховите технологии на Тойота в областта на хибридните системи двигател-трансмисия-компютърно управление, а Тойота, монтирайки дизели на БМВ, ще заобикаля вносните мита за внос на коли в ЕС.
  • 76 330i

    0 0 Отговор
    кларксън се тътреше с 50 км, не сравнявайте 320д с а8 4200, по разход, ще ви се смеят и от ауди даже
  • 77 330и

    0 0 Отговор
    върхови технологии, ала бала, бмв ПЕЧЕЛИ още ПАЗАРИ, което си е закономерно, предвид това че двигателите които направиха са НОМЕР УАН, а тойота печели ПАЗАРИ предвид че ще продават повече купета, митата отдавна са избегнати
  • 78 зрител

    0 0 Отговор
    Гледал съм клипа Кларксън караше по магистрали през цяла Англия с около 90.Успя с един резервоар да отиде до Шотландия и да се върне. Разходът беше 5,6 литра на сто километра.Пътя беше около 1300 километра.
    Това е страхотен разход за кола два пъти по голяма от тройката и като двигател и като купе.само виж какви валяци са гумите на а8 и ще разбереш.
    Така че този смешник с БМВ е дал добър разход но в наши дни всяка дизелова кола от този клас може да го даде.

    330 много залиташ по БМВ та и не познаваш другите коли.
    Не напразно БМВ иска технологии от Тойота за да се научи как се правят хибриди.На баварците им стана ясно на къде духа вятъра и че не всичко е дизел натъпкан със електроника готов да се повреди във всеки момент.
  • 79 330и

    0 0 Отговор
    знаеш ли какво означава 2-пъти по-голяма кола, разхода се дължи изключително от килограмите, пък и мощността на аудито пак не е двойна, пък и къде са 4 на 100 и 5.5 на 100, и средната скорост на бмв-то е ПО-ГОЛЯМА с доста, и в наши дни няма такава кола с която да минеш 1600 км, да дадеш 95 км средна скорост и 4 на 100 разход, говорим 1600 км.. въобще ако тръгнем с двете коли по нашите пътища разхода на аудито ще е близо двоен
  • 80 520 zender

    0 0 Отговор
    зрител-Еми зрител ще си останеш...какъв клип на кларксън бе..кви 5 лева..Ауто билд което е немско списание ги съпостави-бмв ауди и мерцедес.Икономията и мощноста бяха от бмв -тягата от ауди и мерцедес и въпреки това бмв спечели последния тест.Говоря за Ф10.Ако мислиш че лъжа тогава провери..
  • 81 520 zender

    0 0 Отговор
    Алооо,някои хора нещо ги е яд-е що бе..това е истината ве-върхът на дизеловите технологии е в ръцете на БМВ. Не би трябвало да ви е яд джапанезе щото от това както вече казах ще спечели Тойота-Лексъс.Кой ще загуби ли-еми хонда митсубиши сузуки мазда тн.Приказвате ми тука че и вашите коли дават добър разход-на какво отгоре ве..можете ли въобще да сравнявате тегло и мощност с въртящ момент..Тук един ми сравнява турбо-дизелова лагуна 150кс че харчела на дълго 4.4нафта.При какво тегло-за сравнение отново-520Д-4.1литра на дълго със зф8 скорости и икономичните 163 а не 184кс.
  • 82 Майро ЖДМ

    0 0 Отговор
    Зендерчо пак анализира нещо с което не си наясно изначално като инфо щото явно се информираш само от този сайт.И как определи че джапанезетата ги е 'ЯД" , дечко.За теб те са едни малки ,злобни ,жълти ,тайнствени същества ,които правят копия на всичко немско ли....? Човеко ако е така те съжалявам искрено.
  • 83 520 zender

    0 0 Отговор
    Майро-Най-вероятно съм по-голям от теб .Можеби да не съм нещо повече от теб но поне така си мисля че съм по-голям.И съм със самочувствие щото аз лично ненавиждам които харчат на мама и тати парите и нищо не са постигнали в живота.Аз и брат ми сме сираци но пък затова в София се оправяме добре.От нищо съм направил нещо и се гордея кяакто вече си разбрал.Що се гордея ли-еми щот квото съм постигнал съм го постигнал сам с много инат и риск-хазарт-нерви-за сега след 5 години съм на печалба макар и големи вкарвания-незнаеш какво ми струва загуба от 2300лева примерно...
  • 84 някой

    0 0 Отговор
    Зендер не си лош човек но технически не си в час.Дизеловата Лагуна тежи колкото дизелова тройка дори е малко по дълга.А дизеловия Акорд е по голям от тройката като купе.За разходът на дълъг път основен фактор е аеродинамика и гуми.
    Това че моторът ти е 150 или 180 коня на макс не е от основно значение защото ти не ги ползваш при скорост 100 км/ч.
    Важното е купетата да са подобни и двигателите като кубици и брой цилиндри да са подобни.
    Примерът с А8 е показателен.Кола тежаща над 2 тона с 8 цилиндров 4 литров мотор над 300 коня и гуми които са 2 пъти по дебели от тези на тройката дава разход 5,6.1,5 литра повече на сто при условие че говорим за наистина голяма кола във всички отношения.
    Ако толкова сте навити да пробваме ще вземем една дизелова Лагуна ще и сложим гуми "енерджи сейвър" и ще идем по магистралата до Стара Загора и обратно.
    Ако даде разход 4,4 на български асфалт с българска нафта вие плащате гумите и горивото и черпите бутилка вино.
    Ако не аз ви черпя а разходите са си за мен.