Toyota Motor Corp и BMW AG преговарят за евентуално бъдещо партньорство в разработката на екологични автомобили, съобщава Reuters, като се позовава на публикации в японския бизнес ежедневник Nikkei. По силата на предложеното споразумение баварците ще доставят дизелови двигатели за японските автомобили от среден клас, продавани в Европа.
Продажбите на Toyota в този сегмент на Стария континент са спаднали с 9% през 2010-а. Компанията се надява със сделката да подобри конкурентноспособността на дизеловите си коли, тъй като силната йена продължава да спъва продажбите на хибридни возила, коментира Nikkei.
Ако преговорите се увенчаят с успех, Toyota ще съкрати разходите си, като намали броя модели с произведени в Полша и Япония дизелови мотори. В замяна гигантът бил готов да сподели някои от хибридните си технологии с бъдещия партньор.
Сътрудничеството с BMW ще стане второ подобно коопериране за Toyota. През август японците подписаха договор с Ford Motor Co за съвместна разработка на хибридни пикапи и всъдеходи.
BMW пък от своя страна ще може да разшири гамата си от екологични автомобили. Миналата година немската компания подписа сделка за сътрудничество в областта на хибридните технологии за субкомпактни модели с PSA Peugeot Citroen Group.
28 Ноември, 2011 10:45 5 185 84
BMW ще доставя дизели на Toyota
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ВИП АМГ
11:27 28.11.2011
2 520 zender
12:28 28.11.2011
3 VR4 TT
12:41 28.11.2011
4 520 zender
12:44 28.11.2011
5 520 zender
13:21 28.11.2011
6 NSX
Тойота е изчислила че им е по евтино да купуват от БМВ вместо да инвестират в разработки на и без това единствения пазар ползващ дизели-европейския.
От друга страна БМВ ще вземе хибридни технологии в които е много изостанало.Както взема и двигатели от Пежо.Мерцедес пък взема от Рено.Всичко стана интареси.
Който си купва Тойота да му мисли,вече няма да има здрави дизели.БМВ са известни със скъпи части и ненадеждни конструкции.
За това и Хонда не ползва техни дизели.Един от аргументите е точно надеждност а Хонда държи много на това.И дори първия дизел конструиран от тях е еталон в класа си по надеждност.
Що се отнася до мощност от 2,2 литров дизел вадят 180 коня което не е лош показател.Все пак не говорим за състезания там се ползват бензинови мотори а там БМВ има много какво да научи от Хонда.
13:39 28.11.2011
7 520 zender
13:52 28.11.2011
8 NSX
Що се отнася за издържливост при бензини Хонда има 2 литров мотор 250 коня серийно без тунинг без турбо. И е ужасно издържлив.Няма рапортуван нито един случай за повреда на такъва двигател.
А що се отнася до турбини БМВ може да е ползвало турбини преди 40 години но Рено е ползвало преди 80. А и Хонда доста по успешно правеше турбо двигатели от БМВ във Формула1 нищо че първата и кола е произведена през 1968 и няма кой знае какви традиции.
Когато Хонда реши да направи нещо винаги е успявала да го направи най здраво и надеждно за разлика от БМВ.
14:13 28.11.2011
9 520 zender
14:29 28.11.2011
10 nikito_blend
14:34 28.11.2011
11 325tds
14:49 28.11.2011
12 330i
18:10 28.11.2011
13 хаахаха
19:21 28.11.2011
14 Майро ЖДМ
Тази статия можеше и да се казва 'Тойота дава хобридни технологии на БМВ" ? Нали?Но тогава нямаше да е толкова четена особено в БГ
Признавам 1 -че БМВ правят едни от най добрите дизели но не и най-здравите коети отново ги прави не толкова добри
Пак ли да ти обяснявам защо японците ,целия останал свят (без европа ) и аз не харесваме дизела в колите.....да ти обяснявам ли че целия свят стана мешана шопска салата с постоянна размяна на технологии и кадри.
Кое не разбра точно? Че Тойота ще прави символа на удобството в един автомобил -седалката в БМВ-тата ви.И един ден ше викаш -чакаи да влеза в БМВ-то си и да седна на Тойотата....какво подскачаш ученико?КОе не ти е ясно?
19:59 28.11.2011
15 330i
а пък за това кой е най-добрия дизел - има си журита с възможност да ги тестват до откат, инженери, техници, хора с опит - и те казват кой е най-добрия дизел, твойто мнение е незначително според мен, бмв правят най-добрия дизел от 1998 год. и от тогава насам диктуват (разбирай учат) другите марки на това, двигателите, не само дизеловите се отличават с най-много изминати км, и мощност, което е същността на един двигател, всъщност и мерцедес правят подобни км, но с цената на по-разтоварен двигател откъм мощност, мога да дам примери, има ги в мобиле.де
20:39 28.11.2011
16 520 zender
20:52 28.11.2011
17 330и
21:06 28.11.2011
18 520 zender
21:10 28.11.2011
19 Чопърцила Петров
21:28 28.11.2011
20 Чопърцила Петров
21:28 28.11.2011
21 Майро ЖДМ
1.БМВ правят ОК дизели
2.Японче ,аз и останалия свят мрази дизел и за това за европазара ползва готови , европейски такива ЕЙ ТОВА ГО РАЗБЕРЕТЕ НАЙ-НАКРАЯ- НЕ Е СЛОЖНО
3.Тойота е най-големия в света
4.Тойота ше дава на БМВ хибридни технологии
5.Тойота ше прави седалките на БМВ
6.Не се надявайте само на рекламите за самообучението си - да -корейците идват ,следват китайци и индиици
330 ,Начина по които си разбрал статията отново е грешен и пречупен през БМВ слепотата ти и съм на успокоителни в момента че адриналина е на макс след разходка с Прелюда. Ти знавеш ли какво е адреналин?
21:29 28.11.2011
22 330и
21:41 28.11.2011
23 520 зендер
Коментиран от #26
21:59 28.11.2011
24 Майро ЖДМ
Еми за Европа ми звучи нормално нали ти казах че другъде по света няма как да стане
22:25 28.11.2011
25 325tds
22:26 28.11.2011
26 Чопърцила Петров
До коментар #23 от "520 зендер":
@23Нещо ти куца фактологията, приятел. Първия сериен комън рейл е на Дензо, доставчик на Тойота. Монтиран е серийно в Hino Rising Ranger, камион на Тойота през 95-та. Бош го копират оттам и го пускат за пръв път в Alfa Romeo 156 2.4 JTD през 97-ма.
Да, Фиат го разработват от началото на 90-те, ама нещо все не им се получава. Накрая продават лицензите на Бош.
22:36 28.11.2011
27 High tech
До скоро японците не обръщаха голямо внимание на този пазар но постепенно започват да навлизат във всички сегменти.Естествено че ще търсят евтини решения за дизели.В тази криза да разработваш нови двигатели които и без това не са в голям тираж не е много уместно.Някога Хонда която е най големия производител на двигатели използваше дизели на Перкинс а после и на Исузу.Накрая разработи собствен който наистина е впечатляващ агрегат със своята здравина.Сега просто добутват тази технология а усилията им са насочени към еко технологии.Нещо в което БМВ силно изостава.Както виждате от статията Тойота ще го учи.
А онова с журитата дето казвали кое е добре и кое зле не е много показателно. Никой от оценяващите няма да ви каже че след 100 000 ще му гръмне един от трите компресора например.
Или че БМВ ще върне 300 000 коли поради риск от запалване.
Въпроса не е само да направиш мощен двигател но и надежден.
Там БМВ губи.Защото ако само това имаше значение всеки гаражен тунер с по голям компресор и подходящ компютър може да ви извади потресаващи мощности.
А ако БМВ иска да покаже колко мощност вади нека да отива пак във Формула1.За 20 години напъни не можа да направи кой знае какво така че мита за някакво лидерство на баварците не е много за вярване.
Коментиран от #30
23:14 28.11.2011
28 520 zender
09:08 29.11.2011
29 Bobi
1. Във Формула 1 най-мощният двигател правен някога от някой е точно на BMW и то при положение , че се използва двигател , който се поставя на сериен автомобил .
2. Турбодизелите им са едни от най-ефективните и заедно с това много надеждни двигатели из между всички производители .
3. Не съм много убеден , че BMW на първо място искат опита на Тойота в хибридните системи пред това да си реализират продуктцията :)
09:48 29.11.2011
30 hienata
До коментар #27 от "High tech":
@27 High tech - имам Авенсис D4D от 2004г. преди това за 1.5г имах Авенсис D от 1998г, харесвам Тойота, но да си изкривя мнението до такава степен не мога, след като цял свят признава двигателите на BMW (ако не ме лъже паметта за 2010г печелят в 6 категории за двигател на годината и не само дизел). В момента дизелите на Тойота с много здрави и само това, на BMW са перфектни и за това японците като не глупав народ са се обърнали към тях12:45 29.11.2011
31 330i
бмв вдигна нивото,
и хонда и тойота - попитаха
бмв за дизела - как го сториха,
а бмв отказа тайната от раз,
и каза - двигателите ще ги правя АЗ
19:04 29.11.2011
32 high tech
Що се отнася до Формула 1 Боби настройките по време на тренировки се правеха на пикова мощност за една две обиколки.
Но както казват пилетата се броят наесен.
Можеш да провериш колко титли има при конструкторите БМВ с този мотор.
Оказва се че изостаналите французи,италианци и японци имат много повече.
И никой тук не отчита че Тойота понесе огромни загуби от земетресенията.Голяма част от производствените и мощности и доставчици бяха унищожени.
Естествено е да търси вариант който е най евтин и горе долу подхожда на колите и.
В случая това е БМВ. Трябва ли да се смея защото БМВ взема двигатели от Пежо?
Там какво иска БМВ ба първо място да си реализира продукцията сигурно по вашата логика.
19:11 29.11.2011
33 330и
а пък ако искаш може да сравниш германия с япония като цяло след втората световна
Коментиран от #36
19:22 29.11.2011
34 330ийси повреди
Само ще ти кажа недай боже нашите реактори да ги удари 8 степен земетресение а след това цунами.Няма да има после на кого да разправяш колко било хубаво БМВ то.
И още нещо за твое сведение понеже си доста незапознат с материята.
Тойота е загубила коли на склад залети от вълните равностойни почти на годишното и производство.
Ако на БМВ му се случи това просто няма да го има за да иска двигатели от други фирми.
И тъпите рими които си наредил по долу поне да бяха верни.Аз не съм чул някога Хонда да е искала нещо от БМВ.
И добре че е така .Поне да остане една фирма със здрави коли.
19:53 29.11.2011
35 ха ха ха
BMW ФОРЕВЪР....
20:56 29.11.2011
36 Име:
До коментар #33 от "330и":
@33 Ами сравни ги хубаво ги сравни. Япония до скоро беше 2ра икономика в света след САЩ. Г-я са 4та в света.Китай бяха 3ти, но изместиха Япония (напълно нормално при тия ресурси (било то човешки или природни) ). Та Г-я са след Япония от Втората Световна война до сега. За авто маняците : малко хубави кадри от един ретро нисан с редови шестак 2000 куб. см 160 к.с на 1145кг. Май на е34 слагаха 2литров 6так с 150к.с. , което май далеч не е 1100кг. а 330 я ме поправи ако греша, че не ги разбирам БМВ-тата, не ми харесват просто, грозни са ми ( с малки изключения ). Не целя да те обидя. Просто не са номер 1 и никога не са били особено в моторспорта.
Коментиран от #40
21:31 29.11.2011
37 Майро ЖДМ
--за втората световна ли....знеш ли че япония бе съюзник с Германия и воюва стещу доста повече население от Германия
Срещу Китай ,Виетнам,Корея,САЩ.....да ти напомня ли че докато германия правеше ОК подводници японците направиха подводен самолетоносач който не успя да влезе в бой и САЩ след като конфискуваха технологията започнаха на нейна база да разработват и подводниците с междуконтинентални ракети.....това е само една малка част от чудесата на Японците през този период ...просто много ме е яд когато някой отявлен БГ разбирач със семки в ръка вземе да говори пренебрежително за "малките жълти нещастници" ....просто жалка БГ катринка
22:42 29.11.2011
38 Майро ЖДМ
22:48 29.11.2011
39 330i
после, какво са открили японците? подводницата ли? двигател ли, бензиновия на ото, или дизела на рудолф, или по-назад - парния двигател ли, може би електричеството, или радиото, или крушката, или пък компютъра, или там каквото ви дойде наум ? --- НИЩО, всичко е наготово, германеца му е показал как да си прави двигатели, подводници, самолети, всъщност имат едно велико откритие (поне за тях е било) - че колелото има способност да се върти, и то преди около век
01:25 30.11.2011
40 330и
До коментар #36 от "Име:":
@36 - 160 коня при 7000 об. - ще гори като ламя, и въпреки килограмите си ще гори повече от е34 там конете са 150 при 5900 об, ако това не ти говори нещо, да ти кажа - с по-малко коне - повече макс. скорост и по малък разход при по дълъг живот на мотора, това е ако сравняваш е34 с тоз кош01:36 30.11.2011
41 Майро-HONDA
Относно статията -Ето една къдърно написана статия с подходящото и заглавие ,доказващо за пореден път че 'Факти бг" са яко в БМВ-сектата
BMW и Toyota сътрудничат?
вчера, 16:14
Появиха се слухове за възможно сътрудничество между BMW и Toyota. Споразумението ще бъде обявено публично по време на автосалона в Токио. Според предварителната информация BMW ще снабдява Toyota с 4- и 6-цилиндрови дизелови агрегати със система common rail, които ще се използват в широка гама от модели, предназначени за Европа и други пазари. В замяна на това японците ще предоставят хирбидни технологии, съчетаващи двигатели с вътрешно горене и електромотори.
Засега се водят преговори между двете компании и все още няма потвърждение за сключено споразумение.
Така ,че БМВ феновете могат да се приземяват.Както всичк това ще е за Европазара щото другъде дизела в кола не е на почит
10:09 30.11.2011
42 читател
Даже не знае данните на самите БМВ.
Почне ли да пише винаги има смях във форума.
А относно статията тя е като чашата едни казват че е полупълна други че е полупразна.
Тойота взема дизелови двигатели а БМВ хибридни технологии където наистина е безнадеждно изостанало.
Въпрос на интереси .
11:56 30.11.2011
43 520 zender
19:53 30.11.2011
44 SONY
БМВ такова нещо няма така че се радвай че ще се научат на нещо ново не само да редят компресори.
А може да се научат и да правят по здрави коли кой знае.
20:00 30.11.2011
45 520 zender
20:30 30.11.2011
46 330i
Иначе ги признавам за техници, и там стане ли въпрост за чест, няма тън мън, за това да, но пък ти едва ли не ги боготвориш, чак почвам да се съмнявам баща ти да не е японец, не може така, знаеш ли примерно историята на рудолф дизел, прочети я, повече от любопитна е, или пък как са се борили германците за да направят самолета в крайна сметка, дори и да не са те - европейци са го изобретили, или пък ако можеше само за момент да си там в тоз момент когато двигателя на ото е запалил ..... нямам думи ... ти имаш ли, или пък да опишеш физиономията на Едисон когато е светнала първата ел. лампа... а сега си отговори кой е задръстения
21:15 30.11.2011
47 330и
22:20 30.11.2011
48 Майро ЖДМ
http://www.automedia.bg/news/article_14929.html
а 330 на човек като тебе колкото и да се плюнча не мога да му налея-ти си упорито заключен в БМВ черупката
Само 1 бих ти препоръчал -чети ,чети ,чети учи и пак така ...инъче няма как да знаеш и разбираш нмого от нещата случваща се на малката ни планета
22:52 30.11.2011
49 330и
http://www.automedia.bg/read/9699.html
възможно е от хонда пак са разглобявали двигатела на 320д ... за да се научат как се прави икономия
23:30 30.11.2011
50 Майро ЖДМ
А ти 330 в каква връзка даваш линка....?Няма
Виж ся - Хонда каквото и да направят със сигурност ще е по-добро от на БМВ -дори и мотциклет ДОКАЗАНО |Докато БМВ не могат дори и да копират качествено (Втек -ВАнус примерно)
23:47 30.11.2011
51 Майро ЖДМ
23:49 30.11.2011
52 Майро ЖДМ
23:50 30.11.2011
53 330и
23:59 30.11.2011
54 325i
А на такива като 330 мога само да се смея. Пишеш някакви стихчета за бмв които изобщо не са по темата. Най добре престани на пишеш за да не ставаш още по смешен
00:04 01.12.2011
55 330и
а пък в крайна сметка живеем в свободна държава, никой не те кара да четеш писанията ми, а това че на моменти се шегувам, и не ми разбираш шегата, си е за твоя сметка
00:15 01.12.2011
56 Майро ЖДМ
00:26 01.12.2011
57 330и
11:58 01.12.2011
58 Майро-HONDA
17:01 01.12.2011
59 Бая Мангизи на Вятъра
Хонда Акорд дизел по голяма и по удобна кола от БМВ 3 при това каране също дава около 4,4 без Енерджи сейвър гуми.
Бензинова Хонда Акорд 155 коня прави разход 5 с такива гуми.
Така че не ми говори колко били напред БМВ.
Хонда е години напред от тях по направа на високотехнологични и най вече ЗДРАВИ двигатели.
Ама ти от къде да знаеш кога си карал такава Хонда.С твоята черепаха дето под 10 не слиза си мислиш разход 4,1 за чудо.
17:39 01.12.2011
60 330i
19:15 01.12.2011
61 330и
19:22 01.12.2011
62 330и
Според него, на път за Мюнхен той е постигнал среден разход от 3.7 литра на 100 км, като не е надхвърлял разход от 4.4 литра на 100 км през целия път. След завръщането му компютърът е отчел средна скорост на движение от 95.4 км/час и среден разход на гориво за целия път от 4.1 литра на 100 км.
„Не очаквах автомобилът да е толкова икономичен. Мислех си, че няма да постигне фабрично даваните стойности за разход. Оказа се, че бъркам”, казва Форд и продължава. „Помислете си ако управлявате толкова икономично, че да изминавате по 1600 км с един резервоар. Та това означава да зареждате само 12 пъти в годината”.
Седанът на BMW 320d EfficientDynamics е с двулитров дизелов турбодвигател с мощност 163 к.с. и максимален въртящ момент от 360Nm наличен между 1750 и 3000 об/мин. С него седанът на BMW ускорява от място до 100 км/час за 8.2 секунди и има максимална скорост от 220 км/час. Средният разход на гориво (потвърден и от опита на Форд), е 4.1 литра на 100 км.
19:34 01.12.2011
63 520 zender
19:55 01.12.2011
64 reality
Другата е 453 километра среден разход 5,2. Правени са на магистрала Тракия като част от пътя е с включени фарове.
Правил съм ги с телефона си точно за един приятел който кара БМВ и не вярва че бензинова кола с такива размери може да гори под 6.
Така че недей да се изказваш неподготвен.
А такъв разход около 4 могат да дадат повечето дизелови коли днес така че тези рекламни статии спонсорирани от БМВ си ги пази за себе си.
20:55 01.12.2011
65 330i
сега сериозно, аз като тръгна от града си за морето, правя около 400 метра денивелация - чаткаш ли накъде бия, а тоз акорд от 2006 155 коня - разхода му е пренебрежително по-малък от моята премиум бегачка или извън града на акорда е 6.4 а на 330и е 7.1 това е по заводски данни, и съм сигурен че на 330и са си съвсем възможни
21:16 01.12.2011
66 ха ха ха
Ти май наистина не си карал нова кола и не знаеш какъв разход дават.
21:18 01.12.2011
67 330и
21:34 01.12.2011
68 ха ха ха
Айде стига писа простотии. В Топ Гиър преди време имаше тест на Ауди А8 800 мили с един резервоар.
http://www.flixxy.com/audi-a8-diesel.htm
А тази кола е истински кораб с 4 литров мотор .
Така че никого няма да учудиш с 4,1 разход на дизел .Това го прави всеки съвременен дизел в този клас.
22:10 01.12.2011
69 330и
22:23 01.12.2011
70 Майро ЖДМ
И пак казвам ако си взимате дизел за икономия сте в грешка тия мотори са сложни колкото малка атомна централа.простотата в дизеловите мотори отдавна я няма.само турбините са сложни колото един бензинов агрегас
22:29 01.12.2011
71 330и
но е46 320д вдигна летвата нависоко, трябваше години на мерцедес и останалите да се "съвземат"
22:48 01.12.2011
72 ха ха ха
Ако бяха коректни трябваше да тръгнат с две коли с еднакво каране и да пълнят резервоарите до горе и да засичат.Тези неща всеки може да ги напише.Така не се прави сериозен тест.
И пак ти казвам всеки съвременен дизел дава подобни показатели.
23:02 01.12.2011
73 330и
23:12 01.12.2011
74 някой
Колите са най икономични около 90 така са изчислени.
Този с БМВ то е карал 90-100 за да му се получи този разход и средна скорост.
13:08 02.12.2011
75 Majro
14:06 02.12.2011
76 330i
17:47 02.12.2011
77 330и
17:57 02.12.2011
78 зрител
Това е страхотен разход за кола два пъти по голяма от тройката и като двигател и като купе.само виж какви валяци са гумите на а8 и ще разбереш.
Така че този смешник с БМВ е дал добър разход но в наши дни всяка дизелова кола от този клас може да го даде.
330 много залиташ по БМВ та и не познаваш другите коли.
Не напразно БМВ иска технологии от Тойота за да се научи как се правят хибриди.На баварците им стана ясно на къде духа вятъра и че не всичко е дизел натъпкан със електроника готов да се повреди във всеки момент.
21:21 02.12.2011
79 330и
21:48 02.12.2011
80 520 zender
22:08 02.12.2011
81 520 zender
22:16 02.12.2011
82 Майро ЖДМ
00:20 03.12.2011
83 520 zender
00:28 03.12.2011
84 някой
Това че моторът ти е 150 или 180 коня на макс не е от основно значение защото ти не ги ползваш при скорост 100 км/ч.
Важното е купетата да са подобни и двигателите като кубици и брой цилиндри да са подобни.
Примерът с А8 е показателен.Кола тежаща над 2 тона с 8 цилиндров 4 литров мотор над 300 коня и гуми които са 2 пъти по дебели от тези на тройката дава разход 5,6.1,5 литра повече на сто при условие че говорим за наистина голяма кола във всички отношения.
Ако толкова сте навити да пробваме ще вземем една дизелова Лагуна ще и сложим гуми "енерджи сейвър" и ще идем по магистралата до Стара Загора и обратно.
Ако даде разход 4,4 на български асфалт с българска нафта вие плащате гумите и горивото и черпите бутилка вино.
Ако не аз ви черпя а разходите са си за мен.
09:58 03.12.2011