28 Ноември, 2011 11:03 8 574 24

Наследникът на Celica се казва GT 86

  • toyota-
  • subaru-
  • gt 86-
  • brz-
  • celica-
  • fuji heavy industries-
  • scion-
  • fr-s

 

Toyota се завръща в сегмента на спортните купета. Японският гигант не дочака началото на автомобилното изложение в Токио и разпространи официални снимки и информация за новия си спортен модел, който се явява идеологичен наследник на популярната Celica. Досъвсем скоро всички бяха на мнение, че автомобилът ще получи индекс FT 86, точно както беше наречена предхождащата серийния модел концепция. Японците обаче промениха названието в последния момент. В Европа спортното купе ще се казва GT 86.
 
Този автомобил е съвместна разработка на инженерите от Toyota и Subaru, като Fuji Heavy Industries ще демонстрира "близнака" Subaru BRZ по същото време в Токио. В САЩ купето ще се продава под бренда Scion и ще бъде обозначено като FR-S. И трите модела имат една и съща платформа и са оборудвани с опозитен двигател, предаващ въртящия момент на задната ос. Моторът е разработен от инженерите на Subaru и разполага с работен обем от два литра и мощност 200 к.с. при 7 000 об/мин.
 
Максималният въртящ момент е 205 Нм и се предава на задните колела посредством механична шестстепенна скоростна кутия. Като опция може да бъде поръчана и автоматична трансмисия с възможност за превключване на предавките от волана. Според създателите на Toyota GT 86, автомобилът притежава изключително нисък център на тежестта, което се дължи на структурата на боксерния двигател. Именно този факт позволява на автомобила да е изключително "послушен" на пътя.
 
Освен всичко това спортното купе има почти идеално разпределение на масата между двете оси. На предния мост се падат 53%, а на задния - 47%. От Toyota все още не са обявили кога GT86 ще се появи в дилърските центрове на марката в Европа.
 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Иван

    3 0 Отговор
    Ауу , зверски дизайн. Браво много ми хареса !
  • 2 Барото

    1 4 Отговор
    Зверски, зверски, колко да е зверски. Да не би да има нещо общо с BMW Z4, например. Японците са гола-вода и такива ще си останат. Могат да се перчат само на корейци и китайци, но са на светлинни години от немската сила. Казах!
  • 3 520 zender

    3 0 Отговор
    Барото-Мисля че това купе няма общо със зет4.Колата е красива но си мисля че мотора е слаб.Да ако беше измислена преди 10 години мощноста щеше да е достатъчна но сега си мисля че е малко.
  • 4 VR4 TT

    2 1 Отговор
    Много добра. Сега и Нисан остава да се завърне със S16 и идилията ще е пълна. Добрите стари времена на яките японски резачки се завръщат.
  • 5 Иван Иванов

    1 1 Отговор
    ей тва е колата
  • 6 nikito_blend

    1 0 Отговор
    Все някой "разбирач" ще намеси немски автомобил, и ще говори глупости. Аз като прочета някоя новина за немските коли не започвам да спамя. Тойотата е хубава. Който иска повече мощност ... Субару ще предлагат 100 коня отгоре.
  • 7 Йовко Исапов

    0 0 Отговор
    Няма да е зле да искарат едно s16 - голям фен съм на Силва, ня за сега е само слух!
  • 8 Име:

    0 0 Отговор
    Ей старата АЕ86 стана легенда само с 131 к.с. Не беше най-бързата кола на света, но беше евтина и масова. За новак в автомобилния спорт мисля че GT 86 е страхотна кола. И много добра платформа за тунинг. 200к.с може да ви се виждат малко , но според мен са напълно достатъчни да се кефиш по пистите и планинските маршрути. Тойота твърдят че е много лека (още не съм открил колко тежи). Според мен ще има страхотно поведение на пътя. Който иска повече мощност мисля че EJ20 turbo , та дори и EJ25 turbo swap ще е възможен. След като нисан спря силвия а бмв м3 станаха доста големи и тежки , мисля че имаше липса точно за малка спортна кола с задно предаване и предно разположен мотор. И относно заглавието на статията GT 86 е по-скоро наследник на Corolla AE86 GT-s. Доста е далеч от всички селики произвеждани до сега с изключение на тези от 80те (преди да станат 4wd, когато бяха с задно предаване).
  • 9 520 zender

    1 0 Отговор
    Име-Абе че всички стават по-големи е факт.Но именно затова БМВ въведе първа серия.За японските машини незнам...

    Коментиран от #10

  • 10 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "520 zender":

    @9 Виж последната първа серия я уважавам. М1 изглежда и върви много добре. М3 малко излезе от релсите. Не знам защо в една статия сранявайки М1 с някакво Ауди quattro hatchback ли беше комби ли беше (почти не можеше да се различи) , всички плюеха по М1 , а харесваха аудито, което на дизайн беше меко казано грозно. И всичко това понеже бие М1 на 400метра. Ами при японците напоследък най-леки са s2000, toyota MRS, mazda mx-5 ( става дума за задно предаване). Много се дразня на новите коли именно заради габаритите им и килограмите. Може би затова харесвам старата школа.... леки и бързи, леки и икономични голям кеф. Е вярно при катастрофа става мазало... Като субару фен нямам търпение да видя какво ще е различното в Subaru BRZ. Може би турбо или STi версия, дай боже и spec C.
  • 11 520 zender

    0 0 Отговор
    Име- Аз лично се дразня че БМВ3 стана прекаленно дебело.Обаче както казах това е световна тенденция. ....и сещам се за тая статия-Ауди победи заради двойното си задвижване.Ето затова когато се сравняват автомобили е хубаво не само да са от един и същи клас но и със еднакво задвижване-имам предвид конкретно в случая да са с двойно.Така се сравнява.
  • 12 Име:

    0 0 Отговор
    Имам характеристика за GT 86
    1210kg
    http://www.tune86.com/ft-86-content/toyota-ft-86-specifications-and-technical-data
    вади 166к.с на тон точно колкото и повечето тунинговани стари ае86 (което е супер)
    Задното окачване е double wish bone ( Като на хонда сивик 4та ген и eg6 , crx ) което е повече от перфектно. Макферсони навсякъде. Вентилирани дискове отпред и отзад. Платформата е на импреза (скъсена) скоростна кутия също е субару. Компресията е 12.5:1 от където разхода е 7.5 /100 комбиниран.
    Тойота ще предлага и супер оголена версия the "customize grade" bare bones model is 1190 kg !!
    Unpainted bumper
    16 steelies (says ornament-included, guessing it includes the logo)
    plastic steering wheel
    NO A/C (only a heater)
    Power door locks
    Sunvisor (no vanity mirror)
    No speakers
    МНОГО СЪМ ДОВОЛЕН !!!!

    Коментиран от #13

  • 13 VR4 TT

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Име:":

    @12 двойната ключица е един вид окачване, макферсона - друг. Не ги мешай.

    Коментиран от #16

  • 14 киро

    0 2 Отговор
    Се ми е тая аз карам само Мерцедес
  • 15 Чопърцила Петров

    1 0 Отговор
    Макферсон отпред и многоточково отзад е окачването. Като на Субару Импреца.
    Иначе - 1200 кг, задно и нисък център на тежестта в съвременен автомобил са страхотна новина. Почти без аналог.
  • 16 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "VR4 TT":

    @13
    ДА абсолютно си прав. Моя грешка.
  • 17 VR4 TT

    0 1 Отговор
    макферсона е шит бе, как мое се излагат така :(

    Коментиран от #18

  • 18 Чопърцила Петров

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "VR4 TT":

    @17
    Ами много фактори.. бюджетно решение е все пак. По-лек от dual wishbone и по-малко място заема. Освен това ниския център на тежестта предопределя по-малък наклон в завой, така че предимствата на dual wishbone пред макферсона намляват.

    Коментиран от #20

  • 19 Japanese

    0 0 Отговор
    Колата е с МакФерсон само отпред, а с double wishbone отзад:

    http://www.caradvice.com.au/148719/toyota-86-sports-car-revealed-official-pictures-and-details/
  • 20 VR4 TT

    1 1 Отговор

    До коментар #18 от "Чопърцила Петров":

    @18
    Ами все пак, тая кола няма да си я купуват разни слабоумни парвенюта, а хора, които се предполага, че са напред с материала. Аз нямам проблем да дам едни 1-2К лв. за двойна ключица и отпред и предполагам, че повечето клиенти на тази кола не биха имали против.

    Коментиран от #21

  • 21 Чопърцила Петров

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "VR4 TT":

    @20
    Там е работата че за да се промени предното окачване, трябва да се промени цялата платформа. А GT86 ползва готова такава - от Импреца. Така че ако в сметката се включи и нова платформа, цената едва ли ще е само 1-2 хиляди нагоре.
  • 22 selio-stroi

    0 1 Отговор
    Имитация на нисан
  • 23 ??????

    0 1 Отговор
    Отзад е като старото BMW z4 :D:D:D
  • 24 асд

    0 1 Отговор
    А предницата като по грозен Lexus LFA :D