Toyota се завръща в сегмента на спортните купета. Японският гигант не дочака началото на автомобилното изложение в Токио и разпространи официални снимки и информация за новия си спортен модел, който се явява идеологичен наследник на популярната Celica. Досъвсем скоро всички бяха на мнение, че автомобилът ще получи индекс FT 86, точно както беше наречена предхождащата серийния модел концепция. Японците обаче промениха названието в последния момент. В Европа спортното купе ще се казва GT 86.
Този автомобил е съвместна разработка на инженерите от Toyota и Subaru, като Fuji Heavy Industries ще демонстрира "близнака" Subaru BRZ по същото време в Токио. В САЩ купето ще се продава под бренда Scion и ще бъде обозначено като FR-S. И трите модела имат една и съща платформа и са оборудвани с опозитен двигател, предаващ въртящия момент на задната ос. Моторът е разработен от инженерите на Subaru и разполага с работен обем от два литра и мощност 200 к.с. при 7 000 об/мин.
Максималният въртящ момент е 205 Нм и се предава на задните колела посредством механична шестстепенна скоростна кутия. Като опция може да бъде поръчана и автоматична трансмисия с възможност за превключване на предавките от волана. Според създателите на Toyota GT 86, автомобилът притежава изключително нисък център на тежестта, което се дължи на структурата на боксерния двигател. Именно този факт позволява на автомобила да е изключително "послушен" на пътя.
Освен всичко това спортното купе има почти идеално разпределение на масата между двете оси. На предния мост се падат 53%, а на задния - 47%. От Toyota все още не са обявили кога GT86 ще се появи в дилърските центрове на марката в Европа.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Иван
11:35 28.11.2011
2 Барото
11:54 28.11.2011
3 520 zender
12:34 28.11.2011
4 VR4 TT
12:44 28.11.2011
5 Иван Иванов
13:05 28.11.2011
6 nikito_blend
14:02 28.11.2011
7 Йовко Исапов
14:19 28.11.2011
8 Име:
14:20 28.11.2011
9 520 zender
Коментиран от #10
14:34 28.11.2011
10 Име:
До коментар #9 от "520 zender":
@9 Виж последната първа серия я уважавам. М1 изглежда и върви много добре. М3 малко излезе от релсите. Не знам защо в една статия сранявайки М1 с някакво Ауди quattro hatchback ли беше комби ли беше (почти не можеше да се различи) , всички плюеха по М1 , а харесваха аудито, което на дизайн беше меко казано грозно. И всичко това понеже бие М1 на 400метра. Ами при японците напоследък най-леки са s2000, toyota MRS, mazda mx-5 ( става дума за задно предаване). Много се дразня на новите коли именно заради габаритите им и килограмите. Може би затова харесвам старата школа.... леки и бързи, леки и икономични голям кеф. Е вярно при катастрофа става мазало... Като субару фен нямам търпение да видя какво ще е различното в Subaru BRZ. Може би турбо или STi версия, дай боже и spec C.15:03 28.11.2011
11 520 zender
15:10 28.11.2011
12 Име:
1210kg
http://www.tune86.com/ft-86-content/toyota-ft-86-specifications-and-technical-data
вади 166к.с на тон точно колкото и повечето тунинговани стари ае86 (което е супер)
Задното окачване е double wish bone ( Като на хонда сивик 4та ген и eg6 , crx ) което е повече от перфектно. Макферсони навсякъде. Вентилирани дискове отпред и отзад. Платформата е на импреза (скъсена) скоростна кутия също е субару. Компресията е 12.5:1 от където разхода е 7.5 /100 комбиниран.
Тойота ще предлага и супер оголена версия the "customize grade" bare bones model is 1190 kg !!
Unpainted bumper
16 steelies (says ornament-included, guessing it includes the logo)
plastic steering wheel
NO A/C (only a heater)
Power door locks
Sunvisor (no vanity mirror)
No speakers
МНОГО СЪМ ДОВОЛЕН !!!!
Коментиран от #13
15:34 28.11.2011
13 VR4 TT
До коментар #12 от "Име:":
@12 двойната ключица е един вид окачване, макферсона - друг. Не ги мешай.Коментиран от #16
18:02 28.11.2011
14 киро
21:10 28.11.2011
15 Чопърцила Петров
Иначе - 1200 кг, задно и нисък център на тежестта в съвременен автомобил са страхотна новина. Почти без аналог.
21:34 28.11.2011
16 Име:
До коментар #13 от "VR4 TT":
@13ДА абсолютно си прав. Моя грешка.
22:15 28.11.2011
17 VR4 TT
Коментиран от #18
23:08 28.11.2011
18 Чопърцила Петров
До коментар #17 от "VR4 TT":
@17Ами много фактори.. бюджетно решение е все пак. По-лек от dual wishbone и по-малко място заема. Освен това ниския център на тежестта предопределя по-малък наклон в завой, така че предимствата на dual wishbone пред макферсона намляват.
Коментиран от #20
00:59 29.11.2011
19 Japanese
http://www.caradvice.com.au/148719/toyota-86-sports-car-revealed-official-pictures-and-details/
09:17 29.11.2011
20 VR4 TT
До коментар #18 от "Чопърцила Петров":
@18Ами все пак, тая кола няма да си я купуват разни слабоумни парвенюта, а хора, които се предполага, че са напред с материала. Аз нямам проблем да дам едни 1-2К лв. за двойна ключица и отпред и предполагам, че повечето клиенти на тази кола не биха имали против.
Коментиран от #21
12:32 29.11.2011
21 Чопърцила Петров
До коментар #20 от "VR4 TT":
@20Там е работата че за да се промени предното окачване, трябва да се промени цялата платформа. А GT86 ползва готова такава - от Импреца. Така че ако в сметката се включи и нова платформа, цената едва ли ще е само 1-2 хиляди нагоре.
19:41 29.11.2011
22 selio-stroi
17:05 01.12.2011
23 ??????
20:10 02.12.2011
24 асд
20:11 02.12.2011