Last news in Fakti

7 Декември, 2011 12:20 44 974 26

Отпада отделният режим за газовите уредби

  • газова уредба

Контролът на газовите уредби става част от общия преглед на колите

Министерски съвет прие промени в Наредбата за устройството и безопасната експлоатация на преносните и разпределителните газопроводи и на съоръженията, инсталациите и уредите за природен газ, съобщиха от правителствената пресслужба.

Също така МС прие промени в Наредбата за устройството, безопасната експлоатация и техническия надзор на газовите съоръжения и инсталации за втечнени въглеводородни газове и в Наредбата за условията и реда за издаване на лицензии за осъществяване на технически надзор на съоръжения с повишена опасност и за реда за водене на регистър на съоръженията. В трите наредби се предвижда да се отменят разпоредбите, съдържащи изисквания към устройството и правила за последващия контрол върху автомобилните газови уредби, работещи с природен газ или втечнени въглеводородни газове.

Разпоредбите, които се отменят, третират автомобилните газови уредби като самостоятелно и независимо от автомобила съоръжение. Те са създадени преди присъединяването на България към Европейския съюз и в настоящия момент са в противоречие с нормите на хармонизираното европейско право. С предлаганите изменения отпада отделният режим за периодичен контрол на автомобилните газови уредби, който ще остане само част от общия периодичен контрол върху пътните превозни средства и техните компоненти, с което значително ще се облекчат и ползвателите на такива уредби.

Промените в Наредбата за устройството, безопасната експлоатация и техническия надзор на съоръжения под налягане се налагат от приетата нова Наредба за съществените изисквания и оценяване на съответствието на транспортируемо оборудване под налягане, транспонираща Директива 2010/35/ЕС.

С нея се предвиждат различни от досега действащите правила и органи, извършващи периодичните прегледи и проверки на транспортируемото оборудване под налягане, което е част от по-общата категория "съоръжения под налягане". Периодичните прегледи и проверки на транспортируемото оборудване под налягане ще се извършват само от нотифицирани органи, т. е. от лица, получили разрешение от председателя на Държавната агенция за метрологичен и технически надзор.

Измененията в Постановлението по отношение на автомобилните газови уредби влизат в сила от 01.01.2012 г., а по отношение на транспортируемото оборудване под налягане – след обнародването му в "Държавен вестник".
 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 steve

    1 0 Отговор
    Дай 20 лв ето ти стикера и си готов
  • 2 gogo

    1 0 Отговор
    ако искаш ще ти кажа къде го дават и за 12лв.. :)
  • 3 БГ

    4 0 Отговор
    Нема лошо-където правят ГТП да проверяват и стикират и уредбата,като не се заплаща такса понеже е екологически чисто гориво да се стимулира употребата.и пътния данък да е 50%, мечти мечти...

    Коментиран от #6

  • 4 Гошу

    2 0 Отговор
    Един бакшиши по малко.
  • 5 ЦВЪК

    1 0 Отговор
    Ако трява да мина газовата на преглед януари 2012,а колата юни 2012 кво става?
  • 6 VR4 TT

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "БГ":

    @3 Никой не го интересува екологията, как не го разбрахте до ся. :) Единствената цел е да се скубият пари, колкото се може повече.
  • 7 ИРАКЛИ

    0 0 Отговор
    Ами то и сега е така,нищо ново под слънцето.Само,че за пререгестриране на правоимащите контролни органи,ще трябва да
    се плати за ново удостоверение.ЧЕСТИТА КОЛЕДА Г-Н ИЛИЕВ"НИМС"
    Пак ще трябва да се внасяш!!!
  • 8 Ало Ало

    0 0 Отговор
    Нищо не разбрах от тази статия. Какво ? Вече няма да има годишни прегледи на газовата уредба ли ?
  • 9 лило

    2 0 Отговор
    хаах за ко са ви тея глупости аз не плаштам за такива картон4ета тва са глупости....а нека куката да докаже 4е газовата в колата се използва в момента на спиране а не е музеен експонат и си я возя в колата ей така за кеф?
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 БисерМ

    0 0 Отговор
    Какви 300-$00 евро , че те цените на нови бутилки в България са :

    Цени:15 лт / 244 Д мм..........50 лв

    20 лт/244.........52 лв...........25 лт/315 Дмм...........60 лв

    25 лт/244.........56 лв.............30 лт/315................65 лв

    30 лт/244.........60 лв............35 лт/315................70 лв

    35 лт/244.........64 лв...........40 лт/315................75 лв

    40 лт/244.........70 лв............50 лт/315...............80 лв

    60 лт/315.........85 лв
  • 12 гост

    0 0 Отговор
    Къде са тия бутилки да си закупя и аз , виждат ми се изгодни!!!!!!!!!!
  • 13 Петър Андреев

    0 0 Отговор
    още рекет за плячкосване..........
  • 14 Gost

    1 0 Отговор
    "в противоречие с нормите на хармонизираното европейско право" :D:D:D:D:D:D
  • 15 jope

    0 0 Отговор
    Niakoi mai ne sa razbrali statiata:) v razres s evropeiskoto zakonodatelstvo e da imash otdelen pregled na gazovata a tova shte e vklucheno kam obshtiat pregled zashtoto moita kola mi e kupena v Francia naprimer na men i niakoi horica po benzinostanciite se pravqat na profesinalisti i mi iskat niakvi stikeri a TAKIVA V FRANCE niama.
  • 16 гост

    2 0 Отговор
    Хайде да повлече крак и други облекчения за народа да последват
  • 17 damgar

    2 0 Отговор
    А кога Министерски съвет ще приеме отпадане на данъка или най-малко намаляването му с 4/5 за автомобилите които използват LPG и метан както е в Европейски съюз и съгласно неговите регламенти!!!???
  • 18 лимонад

    1 0 Отговор
    по-странно е защо данъка на новите автомобили до 5г е 2 пъти по скъп, отколкото за старите кочини с газ, за които данъка е под 100 лв. (90% от случаите). А и данъка за автомобила не е толкова пропорционален както акциза на горивото. В тоя ред - по добре да намалят акциза на газта като незамърсяващо средство, вместо да бутат данъка на такива коли.
  • 19 Пламен

    0 0 Отговор
    Не се ли сещаш? Защото койото има да даде 20 000 лева за по-нова кола, има и повече пари и за годишен данък. А на сиромаха дето кара 20 годишна таратайка, какво да му вземат - цървулите ли? На него като му вдигнат данъка просто няма да го плати и толкоз. А за екологията? Да не мислиш че им пука на управляващите
  • 20 Нео

    0 0 Отговор
    От пет до петнадесет годишна кола плащаш 1/2 данък, а над 15 годишна 1/4 данък. Това е защото ако си купиш нова кола вместо да караш стария си таралясник, в производствения процес на новата кола, ще се отделят вредни емисий в атмосферата, колкото да караш бракмата си още 100 години по 24 часа на ден. Еко те е грижа за екологията, не си взимаш нова кола (ако ще и електрическа) а си караш старата. Заводите за коли бълват милиони тонове въглероден диоксид годишно....
  • 21 eмисиййййййййй

    0 0 Отговор
    пише се емисии,навсякъде се бърка масово с й. Нищо лично!!!
  • 22 520 zender

    0 0 Отговор
    Преди карах само на бензин-сега на нафта.Газовите л..на не ме вълнуват.Имал съм коли на газ и ги намразих за това.Едеинственото преимущество е че газта е все още относително евтина.
  • 23 ДААААА

    0 0 Отговор
    Дъртият ти кошник "бълва" количеството отрови, равносилно на производство на нова кола, само за да те закара до село.
    На връщане вече си прехвърлил количеството и си екобомба.
    Данъкът тук е висок за нови коли, защото е пълно с мизерници, които се вълнуват от данъка, вместо от подобряване на доходите си
  • 24 520 zender

    0 0 Отговор
    ДААААА-Остави че ме обиждаш мен.Аз съм свикнал с вас децата.Ами обиждаш милиони българи които нямат възможност да карат нови коли.За твое сведение аз имам възможност да карам нова кола но не БМВ а парите биха ми стигнали примерно за Дачия.Но...не искам Дачия...
  • 25 Цветомир Попов

    0 0 Отговор
    Само за сведение "дизелът изхвърля по малко вреди емисии в атмосферата от бензинов ДВГ"
  • 26 Honda fan

    0 0 Отговор
    Аиде беее :) кои дизел по точно? масовия 10 годишен котурник ли? или броените на пръсти дизели по евро 5. А случайно да си наясно какво изхвърля дизела и какво бензина камо ли газта. Аи да не слагате дизел и екология рамо до рамо, щото най-голям причинител на съвременните заболявания в големия град ( алергии, астми, някои видове тумори и всичко причинено от изгорелите газове ) се дължи на аерозолите именно от...дизеловите автомобили. По спецификации дават по-ниски емисии, но на какво ? За аерозолите не ми се говори - фактите са си факти - над 50 % от децата в големите градове пият левкотриени ( монтелукаст, сингулар и др. ). Така че дизела е еко колкото и на дедо ми печката на въглища.