Last news in Fakti

17 Декември, 2011 12:52 43 977 52

600 SEL по руски

  • зил-
  • 4102
600 SEL по руски - 1

Перестойката в СССР през 80-те години на миналия век не подминава и автомобилостроенето. Съветските производители трескаво се опитват да обновят и осъвременят продукцията си. Вятърът на промяната достига и ЗиЛ, където се сглобяват най-скъпите и луксозни автомобили, предназначени за държавния елит.

Класическият "членовоз" ЗиЛ-41041 отдавна е изпял песента си е спешно се нуждае от заместник. Ето защо през 1985 г. ръководството на ЗиЛ решава да закупи чисто нов Rolls Royce Siver Spirit и по пътя на обратния инженеринг да създаде своя версия на автомобила.



Резултатът е свръхлуксозната лимузина ЗиЛ-4102. Моделът има революционна за този клас руски коли самоносеща каросерия. Покривът, подът, капакът на багажника и двигателния отсек и броните са направени от стъкловлакна. В резултат на това лимузината тежи половин тон по-малко от 41041, въпреки че е по-дълга от Волга с 50 сантиметра.

Окончателният дизайн няма нищо общо със Siver Spirit. Външността на колата комбинира по-скоро чертите на Cadillac Fleetwood и Volvo 700.

За разлика от новаторските решения при проектирането и изработката на каросерията, измененията в механичен план не са много. ЗиЛ-4102 се оборудва с автоматичната трансмисия и V-образния осемцилиндров двигател на стария модел. Моторът има работен обем 7.68 литра и мощност 315 к.с.

Заради редуцираното тегло обаче лимузината ускорява до 100 км/ч доста по-бързо от предшественика си - за 10.5 секунди, а максималната скорост надхвърля 200 км/ч. Подобрен е и разходът на гориво. При скорост от 90 км/ч ЗиЛ-4102 харчи "едва" 18 литра на 100 км, а при 120 км/ч - 21 литра.



В салона липсват сгъваеми седалки за охраната, така че целият разкош е предоставен на тримата пътници и водача. Индивидуалните задни кресла се регулират с електрически двигателчета, на тавана има модул за управление на осветлението и климатика, а на пода има сгъваеми подпори за краката на високопоставените пасажери.



Както и при предшественика, предните седалки са разделени от масивния трансмисионен тунел, така че пътниците сякаш седят в четирите ъгъла на огромния салон, облагороден с бял велур, леопардови килимчета и дървени декорации.



Луксозната обстановка допълват електрическите стъкла, радиоприемникът с електронна настройка, компакт диск плейърът и озвучителната система с 10 говорителя. Автомобилът е оборудван с бордови компютър с гласов синтезатор, а от съображения за надеждност част от агрегатите и електрическите системи са дублирани.

За съжаление тежката икономическа ситуация в СССР в края на 80-те блокира всякакви инициативи за пускането на ЗиЛ-4102 в серийно производство. От проекта остават само два прототипа, показвани на различни изложби през 90-те години. През 2000 г. едната от лимузините е регистрирана от частно лице, след което следите й се губят.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 българин

    9 1 Отговор
    Ето че и руснаците можели да правят коли! Аз самият не знаех(а и съм убеден че 99% от нас не знаеха за тази кола) Мислех си че Волга и Чайка са най-луксозните, но ето че имало и други коли, макар и да не са влезнали в серийно производство. Между другото, преди да прочета цялата статия си казах "какво е това заглавие, това прилича повече на някой кадилак, не на мерцедес пура(стара S-class). Но след това като видях че е допълнено в материала че модела е взаимстван от кадилак, бях удовлетворен. Автомобила е невероятен според мен, средната конзола между пътника и пасажера е невероятно широка! Педала на газта е като на БМВ и МЕРЦЕДЕС, което си е доста яко, защото този тип педали са най-удобно за каране(поне аз така мисля) и също така изглеждат добре. Дизайна на колата е изчестен. Просто ми харесва, даже смея да твърдя че ми харесва повече от БМВ Е23, които са 7ците от края на 70-те, до средата на 80-те години :) И от пурите по ми харесва.
  • 2 qwerty

    5 3 Отговор
    На мен ми харесва, постарали са се, а иначе всички в автобизнеса копират технологии
  • 3 Диян Георгиев

    2 1 Отговор
  • 4 Jak Shirak

    2 4 Отговор
    Крадено от Ситроен XM с шепите, особено интериора вътре.

    Коментиран от #6

  • 5 До Българин

    4 1 Отговор
    Ако сте се вглеждали в старите модели на Фиат абарт,ще видите "чудесния дизайн"според вас на лимузината в масов тип кола.Самите Руснаци са много самокритично настроени към родното си автомобилостроени и хората го правят с основание за някои модели. Предстои съживяване и в тази област защо нещата и там са на пазарен принцип-вече има внос на каквото се досетиш...

    Коментиран от #10

  • 6 Име:

    1 2 Отговор

    До коментар #4 от "Jak Shirak":

    @4 Екстериора пък е типично американски. Всичко произведено то руснаците като леки автомобили е абсолютно прекопирано от други производители. Може би само УАЗ 469 и УАЗ 452 (бус/камионче) и РЕЗИЛтата е налице - отвратително грозен и нефункционален дизайн особено позицията на волана и колонката, педалите и скоростния лост в бусчетата УЖАС.
  • 7 fff

    3 3 Отговор
    mnogo e krasiva
  • 8 Mac

    3 4 Отговор
    Отврат е! Прилича на луксозен кенеф нищо повече!!!
  • 9 Атанас Велики

    3 1 Отговор
    Колата е чук като за 87ма. Наистина, леко е безлична, но тва, че е като параход е яко! Ако беше кожена тапицерия, щеше да е направо сън вътре! Пътуваш си в хола! Тва, че е копие не е до руснаците, а до режима! Както виждате китайците, които са в многократно по-либерален режим правят само некачествени копия. Съветските поне са били много надеждни, а този параход си е бруталничък! Символ на съветската мощ - огромна, тромава, безлична, но непреклонна!
  • 10 Име:

    2 1 Отговор

    До коментар #5 от "До Българин":

    @5 Дизайна е бил най-добър в италия. Пининфарина, Италдизайн, Бертоне............
  • 11 Георги Георгиев

    1 2 Отговор
    Цепеница, чепата при това.
  • 12 Краси

    3 2 Отговор
    Страхотна лимузина за времето си
  • 13 ducati

    2 2 Отговор
    Ето,това беше комунизмът в деиствие.....ииии защо ли нашите глупаци от цк на бкп,минаха на peugeot604 и mercedes280s.А за народа лада и москвич.Като погледнем сега защо сме толкова зле....ами тук инвестторите са само руски и каква технология ще ни дадат?Калашници и мигове ли да правим:)))...добре,че имат нефт и газ,та да има кои да рекетират.
  • 14 Пламен

    2 1 Отговор
    От Русия с любов...
  • 15 хаха

    2 3 Отговор
    Ах каква нескопосана смесица от Кадилак (профил) , Форд Таурус (задница) Тойота Кроун 80s (отпред) и гениална руска мисъл във всичко останало. хахахаха
  • 16 кик

    2 3 Отговор
    ужас ужас недодялана работа...как поне края на ауспуха не го направиха от хром и да е право а не извито......такива са си бездарници....да беха копирали двигателя на С 500 или С 600 на меро ...безумие със 120 км да хар4и 20....ше кажете ама тва не ги бърка тук не става въпрос за това 4е ги бърка а 4е не са техни4ески достихнали до степен 4е да имат ефективни двигатели

    Коментиран от #27

  • 17 Владо

    2 3 Отговор
    Ти щото през 1987-ма много по-хубави неща си конструирал :) Огромна, силна и красива кола. Копирана била. Ама не можете да се разберете от какво. Едни пишат волво, други форд, даже за тойота се чу (а те самите са си копия)... Дам, откраднали са бая от Кадилак. Кадилак са невероятни коли и не виждам нищо лошо, че са чопнали от там. Те и не твърдят, че е авторска. Взели са работеща технология и са я пригодили за техния пазар. Тя не е за теб, че да харчи 6 на газ.

    Коментиран от #18

  • 18 Име:

    1 1 Отговор

    До коментар #17 от "Владо":

    @17 Как ще казваш за Тойота че са копия? Има разлика между копиране и проектиране на модел за друг пазар. Тойота е мнооого мнооого над всичко руско произвеждано някога. По времето на комунизма тойотите тук са били ужасно редки. Но я питай някой който е имал тойота тогава, когато другите са карали лада, москвич, заз и други деца на комунизма, дали им е било добре а? Ще ми сравнява руския плагиаризъм с тойота и изобщо начина на мислене и труд на японците.
  • 19 cccp

    3 3 Отговор
    В багажника съм сигурен че има тел , клещи и чук.Част от агрегатите и електрическите системи са дублирани.Браво това е извратено инжинерно постижение.Копуваш си една кола а в същото време те са 2-малеййййй............
  • 20 благой евлогиев

    2 2 Отговор
    mi to tva ni6to ne gori
  • 21 JAPANPOWER

    2 2 Отговор
    Поредната новина за нелепия руски автопром с давност 30 години.
    Екипа явно не може да се раздели с носталгиятапо ЗАЗ АЗЛК и ВАЗ
  • 22 Марио

    2 0 Отговор
    Ясно е че на руснаците винаги им е липсвало въображение за да правят коли ама пък поне това мяза по на нещо което би било сериозен конкурент на времето за американските "самолетоносачи" и е набъчкано с технологии като немска лимузина.Абе даже след разпадането на соц.-а да го бяха пуснали даже на запад съм сигурен щеше да се купува
  • 23 Контакт

    3 1 Отговор
    Е на тая съветска рожба не бях попадал !!!!.....притежава известно зрелище обаче. Спартанско, но функционално.....като изключим тоя плюш и скоростния лост тип разтеглена закачалка, си е палав дзвера.....бих взел такава ако бях някой мазен колекционер ;)
  • 24 baihu

    3 0 Отговор
    Nemoga da razbera kak rusnacite sa nomer 1 v raketostroeneto i praviat nai-dobrite raketi i do den dne6en a nemogat da napraviat edna kola. Niama logika v tova. Poglednete kakva bezumica e tazi.
  • 25 dana4niq

    2 2 Отговор
    kolko iskate da gori kato e bronirano kato tank ve rabira4i
    as imam broniran bavarec i v sf pod 30 ne e slizal
    sq 4e nqkoi ohliof 5 na gaz mu e maksa na biudjeta si e negof problem
    bratu6kite da ne sa v evrosaiuza - v Komi naftata q zarejda6 kato sleze6 ot kolata i si nalee6 ot nahvarlqnite krai patq vareli BEZPLATNO...kat sme evropeici 6e cunkame na amerikancite dupetata jenite ni 6e gi miqt i dondurkat dokato vie merite gramovete izgoreno gorivo
    a Boko 6e si varti igriti
    FAKTI nali?sorka ako ne ni kefat

    Коментиран от #26, #29

  • 26 Mercedes-Benz

    2 1 Отговор

    До коментар #25 от "dana4niq":

    @25 Като имаш брониран баварец,що речника ти е като на 15 год. пубер пишещ на шльокавица? :D ''Сорка'' ако съм те засегнал с въпроса си! xaxaxaxa
  • 27 Атанас Велики

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "кик":

    @16 Тука става въпрос че не ги бърка, не че акъл им липсва! Що се отнася до технологии.... най-ефективните ракеетни и реактивни двигатели са руските! Тва яко не си наясно е много по-сложна материя от некви си двигателчета на разните там бараки!
  • 28 ка

    2 1 Отговор
    На мен интериора яко ме кефи,и таблото и седалките 100 % ако беше в сериино производство щеше да е по здрава и да надживее всички нейни конкуренти.
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 брониран баварец

    2 3 Отговор
    аз съм много голям и имам брониран баварец, който гори много.... ауууу , нафтата е от казани до пътя в Коми... цццц слизаш и наливаш.... Няма такъв смях, немога да повярвам , че има такива хора....
  • 31 Jiloto

    1 2 Отговор
    Типичен руски кютук, дялан и моделиран с брадва и дооформен 'деликатно' с чук ;):)). А на баровеца с бронирания баварец му пожелавам поне да разбере наистина ли е брониран.
  • 32 Jiloto

    1 1 Отговор
    Така де, кат ти 'подарят' две ленти картечна дискотека барем ще разбереш що си дал кинти за брониран баварец а ние ще ти четем шоуто у жълтата преса+ коментари, обещаваме.
  • 33 Атанас Велики

    1 0 Отговор
    Не мога да разбера кво толкова храните... За 87ма е добър автомобил от висок клас! Комплексарски истории! Се едно вие сте създателите на мерцедес, бмв и лексъс... Руснаците тва, руснаците онова... завиждате ли им нещо?!?! Виновни ли са ви за нещо?!?! Откачена работа! Седете и се любувайте на този комунистически мамут!
  • 34 Ивайло Иванов

    1 0 Отговор
    Пак плюем руснаците... Те поне са правили и продължават да правят нещо,ние само хленчим и злобеем.Недодялан кютук,руска мисъл...Покажете ми подобна такава българска мисъл.Комплексари.
  • 35 D-r g`.

    2 3 Отговор
    Ако искаш да видиш български сделани неща си пусни хоби ТВ и гледай не само на готината мацка ц....те :)
  • 36 Никола Иванов

    3 0 Отговор
    Супер автомобил за далечната 87г. сега ако я има на автомобилния пазар веднага бих я купил няма значение че гои по 20 или 30 на сто не съм от те скърънзи които броят всеки грам гориво независимо какво е. Които не е карал автомобил с мощен двигател той не е изпитал удоволствието да шофираш и да се кефеш.
  • 37 ducati

    2 2 Отговор
    До,господина"александър Великии":))),колега не ни обясняваи,тук за великите руски ракети,като си започнал...прочети историата и ще видиш,че ракетостроенето в русия и USA води началото си от германия,това са немски ракетни специалисти,които са си ги поделили великите сили след ВСВ/,а за сведние,руснаците нямат още PC,ти ни говориш з великите им технологии,ами ходи си там беколега,аман от русофили в тая трана

    Коментиран от #46

  • 38 Bobi

    3 1 Отговор
    Абе то хубаво , че са направили опит да направят лукспзна кола , ама шофьорската седалка нещо не ми харесва , стои ми като с чаршаф отгоре . Да попитам тези дето харесват това чудо на руското автомобилостроене , това така ли трябва да бъде ?
  • 39 RAYAN

    3 0 Отговор
    V BALGARIA KATO NAPRAVITE NESHTO PO KONKURENTNO TOGAVA KOMENTIRAITE TOVA ZASHTOTO VSE PAK E NESHTO PRED NASHETO ni6to

    Коментиран от #41

  • 40 тихомир димитров

    1 1 Отговор
  • 41 Bobi

    2 2 Отговор

    До коментар #39 от "RAYAN":

    @39 Мен лично ще ме е срам ако направим нещо такова , но се гордея с булгаррено-алпин например
  • 42 Barko

    2 1 Отговор
    До Ивайло Иванов
    Много си прав брато
    българина умее само да завижда и злобее.
    Лош матрял :)
  • 43 Valyo_valentinow

    3 3 Отговор
    С този двигател ми се струва че ще вдигне много повече от 200км.ч

    Коментиран от #44

  • 44 Bobi

    1 1 Отговор

    До коментар #43 от "Valyo_valentinow":

    @43 С тази аеродинамика на куфар се съмнявам
  • 45 4ujd

    2 1 Отговор
    gledaite si kiseloto mlyako i skoro vreme za sobstveni koli ne mislete xi xi
  • 46 Атанас Велики

    1 1 Отговор

    До коментар #37 от "ducati":

    @37 Нещо си в грешка... Нещата не са толкова плоски, но ти си обикновен човечец... няма как да ги знаеш! Родоначалника на космонавтиката е Циолковски! 1вите съвременни ракеди се създават от американски учен, чиито патенти са изкупени от немците... 1вия ракетен изтребител е съветски! Изобщо тласъка в ракетостроенето е благодарение на тези 3 страни: Русия, САЩ и Германия. Немските учени са развили това направление (през ВСВ) поради стеклата се ситуация и огромния робски труд и ресурси с които са разполагали. В последствие, победителите са се възползвали до колкото са могли от натрупания ноу хау(особено американците), което е съвсем нормално! Така или иначе, и 3те държави имат своя принос. Но руските технологии поставят началото на космонавтиката и в последствие те ги развиват до много голяма степен. Хората си имат свои гении! А високотехнологичността е факт! Човек тр да се образова! Може да съм русофил, но съм прав! Което си е, си е!
  • 47 илиян

    3 0 Отговор
    Само не ми стана ясно какво общо имат ракетите, самолетите и изобщо всичко това с автомобилостроенето. В СССР, както и навсякъде другаде по това време е въпрос на престиж, държавния глава да се вози в автомобил собствено производство. В САЩ и до днес това е Кадилак, във Великобритания - Ролс-Ройс, във Франция - Ситроен, в Германия - ясно какво... а в страните където не се произвеждат автомобили... според предпочитанията на съответния държавен глава... Тук си имахме и все още си имаме уникален Мерседес 600 Пулман, такива има няколко произведени. Та така... всеки се е опитвал да има някакъв представителен автомобил и в това няма нищо лошо... СССР се разпадна..... сега и те се возят на Мерс... а ЗиЛ е отдавна в историята... и в гаражите на хора които могат да си позволят около 100-200хил.долара за да си го имат... защото общото му количество през годините е не повече от 200-300 произведени автомобили... нее бълван като Кадилак, а и като Ролс донякъде... а относно това колко конски сили има под капака... аз лично съм виждал подобен автомобил в кортеж с свръхмодерен Фантом, първо трудно успях да изравня 200км/ч и да ги следвам макар и за кратко, и... второ ЗиЛа водеше кортежа понеже явно беше охраната в него... мога да кажа че е впечатляваща гледка, Ролса малко се губи в размерите, да не кажа и в скостта :) ... а да не повтарям, че Ролса беше нов... :)
  • 48 Атанас Велики

    3 0 Отговор
    Изобщо историята на тези технологии не почва от ВСВ, както и не свършва! Но е факт, че ултрабогатите американци купуват руски двигатели, а нашата (Галилео - ЕС) система GPS се изгражда благодарение на руските технологии и по-специално, руските ракети! Не казвам, че руснаците са най-добрите на планетата и са невероятни богове, просто казвам, че и те са достатъчно добри!
  • 49 Атанас Велики

    3 0 Отговор
    Илияне, тия неща ги казвам, защото някои надменни въздухари умаловажават руския ум! Дори му се присмиват! А реално няма защо! Високите технологии идват от целия свят, но Русия има доооста голям принос в тях! Единствения им грях е това, че не ги въплатиха в консуматорски стоки, но това е продиктувано от режима в който са били и последвалите сътресения след краха му!

    Коментиран от #50

  • 50 Bobi

    2 1 Отговор

    До коментар #49 от "Атанас Велики":

    @49 Атанасе , съгласен съм с много от нещата , които споменаваш , но конкретно за тази кола имах въпрос за шофьорската седалка а именно - все едно , че е покрита с чаршаф Това така ли трябва да е ??? А и стоповете можеха да не ги взаимстват директно от Волга , нали ?
  • 51 Speeder

    2 0 Отговор
    Чета ви коментарите и се пукам от смях :D
    Даже гледам, че някои се изказват за таблото, ауспусите, салона и т.н.
    Мога да кажа, че таблото е уникално за времето си - тогава това беше модата, а самата кола не е замислена да бъде и да изглежда като агресивна японска резачка, а да бъде престижна дипломатична и дискретна кола, доставяща комфорт, лукс, сигурност и т.н.

    Някой беше написал, че ел.схемите били дублирани и т.н. - не се смейте, нищо чудно да е така, но това сигурно се отнася и за останалите системи по колата - най-вероятно всичко е двойно подсигурено.
    Тук се гледа колко км. ще измине автомобила безпроблемно, не за колко прави 0-100 или да изглежда натокан като резачка. И като видите годината, то тогава на мода е била 124-ката на Мерцедес и Ауди 100 C3, както и БМВ Е28, не виждам с какво тия коли са по-добри от този Зил.
    А какво да говорим за по-модерните Аудита? Дето ако вземеш един по-сериозен мотор (V6 примерно) и да й смениш ремъците и маслото ти вземат около 2000 лв... ??? Тва ли са големите НЕМСКИ технологии?? ;)
    Ами Американското автомобилостроене? Дето Форд си продава европейските фокуси и мондеота, Кадилака стана Опел Вектра, а Крайслерите са Фиат и Ланча?

    За ЯПОНЦИТЕ какво да кажем?? Напоследък правят коли еднодневки, дето като направят 5 години и почваш да мислиш къде да я разкараш. Ама до тогава поне са надеждни...
    Новия СИВИК 2012 гледам по ревютата, че имал по-лошо поведение от стария :D
    Ами Тойота?? Много от възлите - бензинови помпи, компресори и т.н се правят в американски заводи, които ги доставят и за повечето европейски марки. Пълно с японски технологии :D
    Приусът пък като му замине батерията трябва се бръкнеш много солидно за нова или да го изхвърлиш, щот моторът му е мършав..
    А Митсубиши?? Как може Хюндай да ползват техните технологии, а в същото време да ги изпреварват по продажби многократно??? Ей тва не мога да си го обясня :D
    Японските колици са опростени, екстрите са стандарт и всичко е много добре направено, но като цяло се получава каручка с екстри. Добре че измислиха Лексус и Инфинити (тва последното не знам дали не е европейски проект, щото от Европа идват парите), че да имат с какво да се хвалят.
    Естествено едно добро нещо като редови 6-цилиндров мотор, задно предаване, добра возия, добро обезшумяване и пътно поведение над 120 км/ч си остават запазен сектор за Немските премиум марки. Може би и за Шведските, ама те оставиха задното предаване в миналото.

    Руснаците няма какво да ги коментираме. Там автомобилостроенето е доста закъсало, но само що се отнася за собственото им производство. Това не им пречи да имат компании, които да произвеждат BMW, Chevrolet и още доста марки. Който иска да се поинтересува малко.
  • 52 gost

    0 0 Отговор
    e s 4ar6af e .s 4ar6af.ili perde.kakto iska6 mu kazvai.horata mu kazvat kaluf za izlojenia.6tot kat sednat si4ki s maznite si dunki,i 6e triaa si pravat horata nova sedalka.ma 6to mi e da se se6tam za takiva raboti,ne znam))))