15 Януари, 2012 11:33 61 009 39

Руско решение на затъмнените стъкла

  • лада-
  • 2109-
  • русия

Както в повечето страни, прекалено затъмнените стъкла са забранени в Русия. За разлика от колегите им в други държави обаче, руските полцаи следят зорко дали степента на тониране съответства на законовите нормативи. Проверките с преносим апарат, измерващ пропускливостта на прозорците, са съвсем обичайна практика по пътищата, а санкциите са солени.

Решение на възможните проблеми с властите дава находчив руснак, който е снабдил вратите на своята Лада-21099 с по две стъкла. Едното е напълно прозрачно, а другото - силно затъмнено. В клипчето, илюстриращо руската изобретателност, липсват подробности за конструктивните изменения по вратите, които налага монтажът на второ стъкло. Безопасността обаче надали е била водещ мотив за автора на нововъведението.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 PlimP

    3 0 Отговор
    :D зарибено е
  • 2 Крум Кунчовски

    4 0 Отговор
    Много яко!
  • 3 ivan_ladata

    2 1 Отговор
    Егати гъзарията :D
  • 4 nemo 84

    2 1 Отговор
    e kak sabra dve sakla
  • 5 цветан спасов

    3 1 Отговор
    SUPER RESHENIE
  • 6 Angelo

    1 1 Отговор
    Се едната от двете машинки ше е прецакана :)))))))
  • 7 mario

    1 2 Отговор
    само дето това се предлагаше преди доста време от фирми за луксозни и бронирани возила, във момента се предлагат електо щори, такаче далеч нее руско!
  • 8 айде бе

    3 4 Отговор
    абе страшна цигания
  • 9 Ицо

    2 9 Отговор
    Тоя кола няма, тръгнал да й затъмнява стъклата. Голяма гъзария са тея затъмнени стъкла на тоя кенеф!
  • 10 соти

    1 3 Отговор
    Пичове това са така наречените ЧУРКИ. Кавказците ---супер тьпи и нагли!!!!!!
  • 11 Светослав Мутев

    1 2 Отговор
    Цялата стойност на колата е "Под капака"..
    Ако оценявате само по лъскавото, много ще се излъжете.
  • 12 сеир.бг

    3 1 Отговор
    СУПЕР ИЗМИСЛЕНО,А НЕКА ДА СА РУСНАЦИ
  • 13 ГЪЗАРЪ!

    0 3 Отговор
    Ицо Кой знае на къф издухан стар кенеф се возиш...!
    Иначе тва за стъклото, като го спре полицая как ще се спаси? :D
  • 14 Пирамид Хлътков

    3 1 Отговор
    Много хитро измислено.
    @9 Явно нищо в живота не те радва а ?
  • 15 голем си

    2 3 Отговор
    ей, гъзаръ,в големия град-много ще ти отива тая цигания пред сдухания блок
  • 16 DBS

    5 0 Отговор
    Айде гъзарите с GTI,GSI,Е36 закъснявате :D:D:D
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Japan Power

    2 3 Отговор
    Голям мерак за тъмни стъкла.
    Все едно че като ги затъмни и котора става Бугати верон
    Селски тунинг, типичен и за Бг панелните рацери
  • 19 гъзарчето

    2 1 Отговор
    Всички стее гъзариии бреееееее
  • 20 ВИП АМГ

    1 0 Отговор
    mnogo iako
  • 21 Сс

    1 0 Отговор
    Тъмните стъкла не са толкова за гъзария, колкото да пази от слънце - и определено има ефект. Особено за хора със слънчева алергия.
  • 22 Лада

    2 0 Отговор
    Само да вметна че подобна система е доста използвана в Русия, и тая лада не и е сложено нищо невероятно...
  • 23 Тони-София 37г.

    1 1 Отговор
    ---Определено тъмните стъкла вършат много добра работа за хората със слънчева алергия,но и вършат по принцип много добра работа против заслепяване особенно от ксенонаджийте по пътищата ! Аз лично заради тези ксенон- псевдо фарове съм сложил щори и на страничните и на задното стъкло и ефекта е доста добър дори и през денят когато има силно слънце! По логиката на полицайте за тъмните стъкла ,че уж пречели,то трябва и да забранят ксеноновите светлини ,защото те също пречат и заслепяват,но уви това с тъмните стъкла си е преимущество за правителствените мутри ,а не,че пречи толков на шофьорът,ама уви ние простосмъртните .........! :) :) :)

    Коментиран от #24

  • 24 ВИП АМГ

    1 0 Отговор

    До коментар #23 от "Тони-София 37г.":

    @23 kolega dori i bez xenon losho regolirani farove prechat sashto.xenona niama dase zabrani zaradi BG nali ti e iasno.veroiatno vizirash dopalnitelno slaganite i shte ti kaja che pri dobre regulirani farove sa ok.po dobre li e niakoia 15g kola s sveshti vmesto farove .
  • 25 Тони-София 37г.

    1 0 Отговор
    ---Прав си ,за правилно регулираните фарове! Така е,но факт е ,че самата светлина на ксенона е дразнеща за всички на пътя ,дори и правилно регулирана ,дори и фабрично поставена! :) Предишната ми кола беше с фабричен ксенон и то добре регулиран ,но при пътуване с приятели те караха пред мен през ноща и след като спряхме за по кафе и хапнем ,решихме да карат те зад мен защото казаха ,че са си разбутали всички огледала заради фабричните ми ксенони :) Е пък и аз кат ме огрее ксенон ,то все дразни очите! Може би пък сме групово недоскив тогава :)! Сега реших на тази кола да сложа две доста скъпи крушки ,горе долу на цената на среден клас ксенон ,поради този факт ,пък си виждам доста добре на фаровете :)
  • 26 skifen

    2 0 Отговор
    не ни е виновен ксенона а лошо регулираните фарове няма значение какви са
  • 27 Тони-София 37г.

    1 1 Отговор
    ---Прави сте за фаровете ,пак казвам! Има доста шофери с високи фарове -факт :) ,но все пак ксеноновата светлина дразни и заслепява окото и то доста :)
  • 28 Тони-София 37г.

    2 0 Отговор
    ----Диодните крушки също заслепяват ,дори на стопове и мигачи! Имало е такъв дебат в Германия ,а именно че има доста случай на катастрофи именно от тези видове осветления по колите,но уви това си е цяла индустрия ЛЕД и Ксенон светлини-няма да се махат :) :) :) Имат дори и предимство ,че през денят се виждат и на слънце доста добре ,а вечер на кофти осветено място слабо осветено,където обикновенната крушка не може да освети пътя ,то ксенона го прави като ден :)
  • 29 Немеца

    3 0 Отговор
    Ксенон с лупа ако е,свети в пъти по-добре от рефлектора и в пъти по-малко заслепява от рефлектора.Кои к'вот ще да говори т'ва е доказано и от мен!
  • 30 щнчр

    0 2 Отговор
    ---- Не знам ,защото старата ми А4-ка не беше с лупа ксенона ,пък новата ми кола няма да я казвам ,че криза и съм на ФИАТ :) е,нали ме вози и не ходим пеша:)! Знам само ,че 200лв. крушка сменях на аудито А6 2008г. и викнах маистор на помощ ,защото цялата броня трябва да падне зарад тази 200 левова крушка за лупата рефлектора :) :) :) Трябва да стана пред фаровете му да видя дали дразни тази лупа:) :) :)
  • 31 F-off

    0 1 Отговор
    Тоя ако ще и целия космодрум Байконур да си монтира на ладата все ще е същия недъгав, ненадежден, ръждив руски кенеф !
  • 32 Bobi

    0 1 Отговор
    Страхотна глупост ! Не е сложил тъмните стъкла за да се пази от слънцето , а от гъзария . Ако целта бяха ултравиолетовите лъчи щеше да сложи фолио , което е позволено от закона или соларни стъкла . Целта обаче е друга

    А за ксеноните или не , то е ясно - проблема е в регулирането на фаровете , а не във вида на крушката !
  • 33 Станислав Чолаков

    0 1 Отговор
  • 34 светнат

    1 1 Отговор
    Моето мнение, че проблема НЕ е нито в ксенона, нито в регулирането в такава голяма степен че да заслепява, а във вида осветеност - в келвините, т.е. колкото светлината излъчвана от една крушка е по-близка до човешкото възприятие, разбирайте по-мека и близка до дневната максимум 4300к/дори е много/, толкова е по-ненатрапваща и дразнеща, и обратно - ако сложите крушка 6000 или 8000к дори и в къщи /не е задължително на каруцата или колата/, все тая - след половин час ще гледате като оксиженист без маска
  • 35 haze

    0 0 Отговор
    Сигурен ли си в твърдението си
  • 36 НЕПРЕКЪСНАТО ОСВЕТЯВАН

    1 0 Отговор
    Ксеноновите крушки имат “цветова температура”, измервана в Келвини (К), която определя цвета на светлината. При закупуването на ксенонова система, можете да изберете цветова температура, която отговаря на вашия вкус. Цветовите температури отговарят на следните цветове:

    4300 К ЖЪЛТИ

    6000 К СВЕТЛО СИНИ

    8000 К ТЪМНО СИНИ

    10000 К......

    12000 К ЛИЛАВИ

    По-висока цветова температура означава ли по-силна светлина?

    Не, дори напротив, цветова температура по-висока от 4300 К означава по-малко произвеждана светлина.

    Автомобилните производители използват само и единствено крушки с цветова температура 4300 келвина, но те понякога изглеждат сини защото, когато ксеноновият фар е от прожекторен тип (със “лупа”), ограничаването на осветеното поле при късите светлини се извършва от преграда зад лупата. При преминаването на бялата светлина покрай ръба на преградата и после през лупата, се получава разлагане на светлината, при което на границата между светлата и тъмната зона се образува лента, съдържаща всички цветове от спектъра. Фаровете са конструирани така, че синята част от тази лента е най-широка и се вижда най-добре, когато автомобила се движи срещу вас. Поради това фаровете, гледани отпред изглеждат сини, въпреки че светлината на пътя е бяла.
    СВЕТНАТ е прав за дразнещата светлина, но не е прав , че проблема не е в регулирането.
  • 37 Бял човек

    0 1 Отговор
    Абе правил ви ксенона като ден.
    Старите ви фарове са износени, инсталацията ви губи по 2-3 волта докато стигне до крушката.
    Я си оправете инсталациите с по едно реле и тогава вижте как свети.
    Евтиния нефабричен ксенон никаква работа не върши,а заслепява и с основание е забранен от закона ив Бг и в Европа
  • 38 цветан пецов

    0 0 Отговор
    брех брех все големи разбирачи аман ...
  • 39 Янко Якимов

    0 0 Отговор
    Как са ми дигнати фаровете като ти удара на дълги забравяш и ксенон и въобще на къде си тръгнал.. :D