От изнесените официални данни на компанията Interbrand за най-скъпите брандове в света става ясно, че сред автомобилните производители най-високо е оценена японската марка Toyota. Цената й спрямо 2010-а се е повишила с 6% въпреки спада на продажбите заради опостушителното заметресение.
Toyota е оценена на $27.76 млрд., независимо че по продажби вече отстъпи не само на General Motors, а и на Volkswagen. Съвсем малко по-ниско е поставена немската марка Mercedes-Benz, която е оценена на $27.44 млрд., което спрямо 2010-а е ръст с 9%.
Последното място от челната тройка заема BMW. От Interbrand са оценили баварската марка на $24.55 млрд., като спрямо предходната година тя също бележи прогрес с цели 10%. Относително малко от лидерите изостава другата хитова японска марка Honda, която също бележи ръст с 5% и е оценена на $19.43 млрд.
Петото място е за Volkswagen, но марката от Волфсбург е оценена значетилно по-скромно - на $7.85 млрд. Ръстът й спрямо 2010-а обаче е по-голям - 14%. След VW се нареждат Ford ($7.48 млрд., +4%), Audi ($6.17 млрд., +13%), Hyundai ($6 млрд., +19%), Porsche ($4.58 млрд., + 4%) и Nissan ($3.81 млрд.).
Интересна е и оценката на експертите за марката Ferrari. Скудерията струва едва $3.59 млрд (+1%), като приблизително толкова е оценена и американската Harley-Davidson ($3.51 млрд., +7%). В топ 100 на всички световни брандове Ferrari се нарежда на 99 място.
Въпреки че Toyota е най-скъпата автомобилна марка, в класацията Топ 100 на световните брандове тя заема чак 11 място. Безспорен лидер е Coca-Cola, която е оценена от експертите от Interbrand на $71.86 млрд.
Местата между Coca-Cola и Toyota, или от второ до десето, се заемат от гигантите IBM ($69.9 млрд), Microsoft ($59.08 млрд), Google ($55.31 млрд), General Eelectric ($42.8 млрд), McDonalds ($35.59 млрд), Intel ($35.21 млрд), Apple ($33.49 млрд), Disney ($29.01 млрд) и Hewlett-Packard ($28.47 млрд.).
Ето и пълния списък на стоте най-скъпи компании в света:
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 nikito_blend
Коментиран от #2, #3
15:46 25.01.2012
2 hienata
До коментар #1 от "nikito_blend":
@1 Какво включва тази оценка имаш ли представа. Или като кон с капаци "Японците са на първо място" Давй светни ни нас неуките какво означава "Японците са на първо място" Какво означава "Toyota е оценена на $27.76 млрд., независимо че по продажби вече отстъпи не само на General Motors, а и на Volkswagen. "Коментиран от #20
16:00 25.01.2012
3 Име:
До коментар #1 от "nikito_blend":
@1 Внимавай че на тоя все едно си обидил цялото му семейство...17:30 25.01.2012
4 740D
Коментиран от #5
17:43 25.01.2012
5 Име:
До коментар #4 от "740D":
@4 Значи опитай. Но преди това обиколи 3 пъти колата размахвайки емблемата на по-засегнатите места. След това намери тойота, спри я до асконата и форсирай 3 пъти до 5000 оборота като след това оставиш да работи около 2 мин паркирана срещу асконата и направи движение, с което да я залъжеш че сваляш емблемата от тойотата и я слагаш на нея. Това мисля че ако не е твърде късно може да подейства.Коментиран от #6, #9, #22
18:21 25.01.2012
6 консултант продавач
До коментар #5 от "Име:":
@5 Препоръчвам ти Инфинити ще останеш доволен,и маратонки nike на мода са хахахаха18:53 25.01.2012
7 740D
Коментиран от #8
18:56 25.01.2012
8 Име:
До коментар #7 от "740D":
@7 Лошото е че няма как да я кърпиш че няма здраво за което да се хванеш да заваряваш та ми дойде идея да я увиеш цялата с вестници и тиксо и да я напълниш с оная изолиращата пияна и като стегне само си изрежи място за тебе да можеш да шофираш а останалото ще държи купето.19:03 25.01.2012
9 Дечо
До коментар #5 от "Име:":
@5 Импрезата не го карай дъждовно време много ръждясват отдолу. А съединитела заминава още на 100хиляди, от ръцете ми минаха 4 жълтурки много са капризни затова не ги хвали толкова всеки път!Коментиран от #13, #15
19:08 25.01.2012
10 Нема Бира
19:13 25.01.2012
11 740D
Коментиран от #14
19:20 25.01.2012
12 ....
Коментиран от #16
19:23 25.01.2012
13 Име:
До коментар #9 от "Дечо":
@9 200 000 км още е с оригинален съединител, освен че нямам никакви сменяни части освен 1 крушка за дългите и четките на стартера, и веднъж биалетки за някфи смешни пари ама то с тия дупки. А и не знам дали са реални тия 200 000 защото нямам доверие на автокъщата от която е купена колата (обясними причини)19:32 25.01.2012
14 Име:
До коментар #11 от "740D":
@11 Ами ти караш летящо килимче. Като наближиш локва казвай на пасажерката да си вдигне краката.19:34 25.01.2012
15 Име:
До коментар #9 от "Дечо":
@9 За дъжд не знам, но зимата на сняг ми прави впечатление че само аз се движа спокойно пък всички все ринат бутат, пак ринат и пак бутат, понеже не минават снегорини в квартала та много лошо ме гледат как минавам...19:36 25.01.2012
16 Дечо
До коментар #12 от "....":
@12,13 Казвам това което съм преживял 2.0Т искарва толкова.Незнам твоя какъв е,най големия боклук се оказа маздата 619:42 25.01.2012
17 Maurice
20:01 25.01.2012
18 520 зендер
20:11 25.01.2012
19 чччф
Коментиран от #21
21:29 25.01.2012
20 Prelude
До коментар #2 от "hienata":
@2 Добър въпрос, на който отговор има в сайта на интербранд. В резюме, главните показатели са три:1. финансово педставяне - измерва финансовата възвращаемост на инвеститорите
2. име на марката - измерва частта от търсенето на продукта която се дължи на името (т.е. разликата с търсенето ако същия продукт се предлага без марка)
3. сила на марката - измерва възможността на марката да осигури постъпления вбъдеще.
Коментиран от #23
22:48 25.01.2012
21 Kobester
До коментар #19 от "чччф":
@19 VW не е скъпа, просто има много продажи, но са евтини колите. А и освен това не можеш да сравняваш която и да е кола със Microsoft, Apple, Google, IBM и така нататък.10:06 26.01.2012
22 Kobester
До коментар #5 от "Име:":
@5 хахахахахахаха@2 Е ама важното е че са на първо място бе как, япония та япония, аман от дошовци
Коментиран от #24
10:06 26.01.2012
23 hienata
До коментар #20 от "Prelude":
@20 Евала колега ,както обичам да казвам има и интелигентни хора по форумите. Към твоите мисли бих добавил и цитат от David Aaker "Бранда е най-ценното недвижимо имущество във света - ъгъл от съзнанието на потребителя." , а на останалите които мислят,че "бранд" е степен на сравнение бих задал следният въпрос: защо натюрморт на Пикасо : две круши,крива ваза и ябълка струва 55милиона долара и дали някой бушмен ще даде и крак от гущер за нея.14:24 26.01.2012
24 ВИП АМГ
До коментар #22 от "Kobester":
@22 vinagi iaponsko pred kenefite na VAG.nesi li nauchi uroka?21:33 26.01.2012
25 Митко
Както виждате от оценките немската конфекция от Голфсбург е далеч назад от лидерите.
21:52 28.01.2012
26 Кирил
12:37 30.01.2012