1 Февруари, 2012 10:32 19 410 47

Dacia Duster e аутсайдер според EuroNCAP

  • dacia-
  • bmw-
  • mercedes-benz-
  • audi-
  • ford-
  • toyota-
  • lexus-
  • opel-
  • hyundai

 

Независимата европейска организация EuroNCAP определи най-безопасните автомобили за 2011 година. Класацията е направена на база от 53 краш теста, като превозните средства са разделени по класове. Обърнато е и внимание на новите системи за безопасност.
 
В сегмента на компактните кросоувъри първото място е за Audi Q3. При субкомпактните автомобили най-добре се представя Chevroley Aveo, а при колите от клас "С", познат още като "Голфов", призовото място е присъдено на новото поколение на Ford Focus.
 
Втората генерация на Mercedes-Benz B-Klasse и комбито Volvo V60 оглавяват класовете "компактни мимиванове" и "Големи семейни автомобили". За съжаление на румънците най-лошите резултати по отношение на безопасност са присъдени на Dacia Duster.
 
Новият румънски автомобил с повишена проходимост е успял да заработи само три звезди на краштестовете, постижение, което му отрежда незавидното последно място в класацията на EuroNCAP. 
 
Кросоувърът на Dacia получава толкова ниска оценка заради недостатъчната защита на водача и пътника до него при страничен удар. Освен това при сблъсък отзад има опасност от тежки травми в тила, като това се отнася за всички пътници.
Защитата на водача при фронтален удар също не е оценена високо. Според EuroNCAP арматурното табло може да причини травми по краката на водача. От независимата организация обявиха и подгласниците на призьорите.
 
Това са автомобили, които също са достигнали до заветните пет звезди, но с малко по-слаби показатели в някой от критериите. Chevrolet Malibu, Mercedes-Benz ML-Klasse, Toyota Yaris, Lexus CT200h, Opel Zafira Tourer, Hyundai ix20 и BMW X1 са класирани на вторите места в съответните класове.
 
Експертите от EuroNCAP обръщат особено внимание на прогреса на модела Chevrolet Aveo, чието предишно поколение през 2006 година заработи едва две звезди. Сега новата генерация е обявена за най-безопасната субкомпактна кола.
 
Сред различните иновативни системи за безопасност EuroNCAP отличава електронните помощници на новия Ford Focus, както и системата за превантивна безопасност PRE-SAFE на Mercedes-Benz B-Klasse и системата City Safety на Volvo V60.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ML 320 CDI

    2 2 Отговор
    който му се умира да си купи дачия,а който му се живее да си купи ауди,мерцедес или волво
  • 2 Линдрос

    1 0 Отговор
    Този пък (ML 320 CDI). Дачията си е супер. Това, че от тази организация са я оценили така нищо не означава. Ако тази Дачия се блъсне с Авео, последствията за тези в Авеото ще са доста по-страшни. На пътя няма разделение по класове.
  • 3 айде бе

    2 0 Отговор
    плюенето по Форд да започне сега...
  • 4 дачия

    2 0 Отговор
    sravnqva AVEO s DAHCIA djip i kola :D sravni go s djip s kakuvto i djip nov da se blusne da4iqta e na harmonika (ne gi broq Merceser G-class ,Ml-class,BMW , AUDI :)) prosto da4iqta e reno i e s slabi broni pove4eto sa plasmasi po toq djip i zatova stava taka

    Коментиран от #11

  • 5 xxx

    0 1 Отговор
    Че кой пък се интересува от Форд?!?
  • 6 Бастух

    1 1 Отговор
    Ако ти е писано да умреш в автомобилна катастрофа нема да се удавиш в морето, нито ще те спаси немския варел ML 320 CDI, карачо, това е Божа работа не е твоя и пожеланието ти показва колко ти е багажа и възпитанието. Аз карам от година и нещо точно Дъстър след като съм слязъл от всякакви каляски - немски, италиански, френски и руски и сравнението не е в тяхна полза. Просто "независимата" юронкап има за цел да намали чрез негативни оценки продажбите на румънците в западналата, премръзнала и дърта европа
  • 7 Перо

    1 0 Отговор
    Класациите са си класации, но Дъстър-ът е супер. Три звезди не е лошо постижение, а ще ги докарат и до пет. Гледайте да не се блъскате, че при силен удар никакви звезди не помагат.
  • 8 Пако

    0 0 Отговор
    Те хората правилно са си го кръстили Дачия Парцал, не виждам какво повече има да се коментира..
  • 9 Пловдив

    0 0 Отговор
    Когато темата е "Безопасност на автомобила" има два типа коли - Волво и останалите.
  • 10 Бегай мани

    2 0 Отговор
    Тоя пък Бастух...
    Ако имаш някакви съмнения от EuroNCAP въри са оплачи!
    Туй, че ти си се набутал с тоя дъстър не значи, че и други трябва да го правят!
  • 11 Виктор Георгиев

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "дачия":

    @4 Ако незнаеш да ти обясня, че всички нови автомобили се правят така, че предницата да се огъне и да поеме голяма част от енергията при сблъсъка. Защото при внезапно спиране ( http://www.youtube.com/watch?v=HtepzG4gmM4&feature=player_embedded ) пораженията за пътниците са много по големи.
  • 12 алекс

    0 0 Отговор
    аз сам оправител на една таксиметрова фирма и 1/3 от колите са дачий мале мале няма по тънка ламарина подпреш се хлътне само като и лепим стикерите и се огава а тавана мале не може кестен да падне от горе едно птп и е на боклука
  • 13 Иванов

    0 0 Отговор
    А, бе номер 12, ти "О"правяш ли таксиметрови шофьори или ги "У"правляваш. Ако някой се вслушва в съветите на такъв неграмотник, значи е много зле. Дъстер не са върха на сладоледа, но пък за цената са си добре.
  • 14 До 12

    0 0 Отговор
    Ми що сте купили Дачии, бе Оправител? Що не взехте нещо с по-дебела ламарина? Друг кусур има ли освен дебелината на ламарината, че не разбрах?
  • 15 Борчо

    0 0 Отговор
    Не знам как ги раздават тези звезди, ама като гледам ламарините на новите коли, все едно фолио за кисело мляко пипам. То бива бива да се пести от стомана, ама чак пък толкова никога не е било. За пример - сравнете вратите на коли произведени преди 2000 г. с тези от 2012 - на първите вратите имат маса и инерция, а на последните все едно са пълни с вестници.
    Не отричам новите технологии, но и срещу физичните закони не може да се скача. А един от тях е, че колкото е по-тежко едно тяло, толкова повече поглъща енергията на удара. Сега всички коли са със самоносеща конструкция - висока технологичност, ниска себестойност. Няма я добрата стара рама, която да носи тежестта и натоварванията от пътя. Нова кола, недай Боже ако я изтрескаш в сериозна дупка и усучеш повече, пиши я за боклука.
  • 16 ne ne ne

    0 1 Отговор
    Волво та Волво ... а'е спрете се с тия митове и легенди. Още повече сега когато станаха китайски !!! Нищо лично, имам китайски машинки 1-во качество, но не се заблуждавайте :)
    Колкото до сигурността - няма коментар ... Рено лагуна 5старс :)))
  • 17 Vanko

    0 0 Отговор
    То тази приказка, че евтиното винаги излизало скъпо, не е казана напразно! Няма как да е качествена дачията в този клас, след като цените там почват от Х2 пъти на горе!
  • 18 Друг

    1 0 Отговор
    Това е така И поради активната и пасивна сигурност/безопасност ?!
  • 19 Niko

    0 0 Отговор
    За сигурност Волво винаги си е било най-доброто...а и не само за нея.Това,че акциите са на китайци не означава нищо.Повечето големи автопроизводители са с международни собственици но от това не се влошава качеството.
  • 20 Luxus

    0 0 Отговор
    хахаха,те хората не напразно са я нарекли Неудачия,така че изобщо не я сравнявайте с други коли,защото само ставате смешни
  • 21 ич

    2 0 Отговор
    Това, че има три звезди не означава, че е опасна, а че другите са по-безопасни при удар. Но пък са двойно по-скъпи, така че...кой колкото може да си позволи.
    Аз по принцип карам втора употреба, но ако нещо ме прихване да си купя ново, никога няма да дам 50-60 хил за кола, която да унищожа по нашите пътища.
    Не че ги нямам, просто си уважавам парите.
  • 22 Бастух

    1 0 Отговор
    Въри ти им плачи на гроба на утвърдените юропроизводители на коли! Че им паднаха продажбите от такива като румънците и още ще падат "бегай мани", значи още ще намаляват звездите на конкуренцията. Ако четеш вярно коментара ми ще видиш, че никого не карам да купува нищо. А ти сигурно си се набутал с някой немски втора ръка 10 годишен дърт варел и не смееш да се похвалиш:)
  • 23 pi4

    0 0 Отговор
    za pruv put 4yvam 4e mekata na avtoproizvodstvoto e v rymuniq a ne v germaniq ;ddd
  • 24 Успех

    1 0 Отговор
    Засега не е Мека, но бъркат в задн.ците на утвърдените производители. Да сте живи и здрави да отидете в завода на Дачия в Румъния, за да видите какво значи автомобилостроене. Може и в китайския в Ловеч. Но той си е чисто китайски, а Дачия е национален бранд и румънците се гордеят с него. А вие с немските кьотуци и дебели ламарини се засилвайте челно срещу нещо стени и дървета, за да докажете, че са по-яки. Успех!
  • 25 някой

    0 0 Отговор
    Извинявам са, ама ако тва е супер якия завод... мерси не, производство стил преди 30г., даже заварките на ръка:
    www.youtube.com/watch?v=06zAuLdgSQc
  • 26 VAZOMANA

    0 0 Отговор
    da4ia za men e SUPER-KENEF,romane6ta nema se nau4at da pravqt koli
  • 27 Bg 2

    1 0 Отговор
    Шевролей и мимиванове
  • 28 кик

    1 0 Отговор
    нещата не опират до париии пак нищо не сте разбрали от посланието на автопроизводителите, закодираното послание а то е - който е платил за поскъпа кола при катастрофа има по голям шанс да оживее който не се е от4ел на нас илюминатите при катастрофа да умира не ние нужен той пари не ни даватези със скъпите покупки на коли са им ценни другите да умират дето купуват от конкуренцията евтините коли
    ...и с тези тестова карат хората да изпаднат в паника и да им земат паритееееееееееее...според вас има ли разлика тоест тези евтините коли наро4но са направени така да не запазват живота...ако са сметнати и проектирани те пак ще са евтини и по надеждни но не това е целта...и при скъпи и евтини се ползва ламарина,заварки,инжинери,проектанти но просто е заложена в конструкцията да трепат хоата дето не са се от4ели на скъпите производители..скъпите производители притежават евтините и вси4ко е монопол,картел и се управлява от няколко просветени а директорите са за пред нас паля4овци
  • 29 гого

    1 1 Отговор
    Само помислете преди да пишете: ако и на тия тестове се представи на нивото на "скъпарските" - защо ще плащаш за Ауди 60к, като има Дачия за 20к - това са 3 срещу едно. Според мен даже от ЕNcar малко са се престарали в полза на скъпчиите, защото те могат да си го позволят :-)), а от снимките се вижда, че деформациите на "дустер-а" не са чак толкова големи - пропуските явно не са фатални и непоправими в рамките на модела - още на фейслифта ще си подобрят резулатата, друг е въпроса до къде ще я докараме: дали ще има Ауди Q3 в магазина за 30k, или Дачия за 90к?
  • 30 Бастух

    0 0 Отговор
    някой № 25, това дето го вземаш за "заварка на ръка" в клипчето дето си го линкнал по-долу съвсем не е заварка пич. Ако си работил и един ден, айде да не кажа в автомобилостроенето, ама поне в машиностроенето, щеше да знаеш че точно тази технологична операция е всичко друго, но не и заварка. Обаче пред гаджето с такъв извод ще вървиш, даже ще блеснеш. Иначе брат, вади дебелите книги и се просвещавай как се изработват МПС в съвременни условия:)
  • 31 някой

    0 0 Отговор
    Бастух, аз ходил дълго на училище, не се притеснявай...
    Е така се правят в истинките заводин, нарочно пак френска марка:
    www.youtube.com/watch?v=KhH5vDIqlEQ
  • 32 vos

    0 0 Отговор
    все още не съм срещал книги за това"Как се изработват МПС", а и от клипа се вижда точно заварка/точкова-пункшвайс/, но мисля, че не е това проблема на влашкото возило!
  • 33 Бастух

    0 1 Отговор
    Верно някой № 31, тия момчета румунещи залепиха само 2 неща по рамата на две места по диагонал, а пък роботите на франсетата здраво точковаха ламарините симетрично на много места, та искри хвърчаха! Сигурно франсетата се скъпят да плащат надници на хора, а пък румънците плащат ръчен труд, като имат пари... То и едни жабарски и английски коли ги правят почти ръчно, ама за тях никой нищо не казва:)
    Като нема други доводи брат срещу набедената марка, ще търсиме нещо в производствения процес може там да излезе че ползват хора, което е отживелица. Не те убеждавам в нищо, самия факт че много от четящите ги дразни, не, ами вбесява румънската марка показва че хората са успяли от компроментирана фирма да изкарат продаваща се продукция. Е това не могат да преглътнат бегетата, че и в това са по-назад в класацията брат...
  • 34 Нема Бира

    1 1 Отговор
    Че то Дастъра си е аутсайдер и без потвърждение от EURO-NCAP
  • 35 някой си

    1 1 Отговор
    Ех, бастух, като си го купил карай си го... ама недей да се прехласваш по тоя дръгел. ето по подробно клипче как се прави в реалните заводи(моля не обръщайте внимание толкова на марката):
    www.youtube.com/watch?v=rXG1a6pU5K4
    Яката реклама и ниската цена ги продава, други качества нямат.
  • 36 Stoyan

    0 3 Отговор
    За информация на глупаците които си мислят че безопасността на един автомобил идва от дебелата ламарина или качеството/броя на заварките.
    Грешите и то много, безопасността, особено пасивната идва от дизайна на автомобила, т.е. неговата конструкция.

    И не е вярно че е запазена територия за скъпи автомобили, в класацията има и добре представили се марки от долният сегмент.
  • 37 мартин михайлов

    0 1 Отговор
    По-добре нова Дачия от колкото 20 годишен Мерцедес.
  • 38 azz...

    1 0 Отговор
    Dobre 4e sa q otstranili karuci po puti6tata ne ni trqbvat ;xxxx
  • 39 big brother

    2 0 Отговор
    Добре де, чета коментари и не мога да разбера - всеки знае и разбира, а в БГ нищо не се прави. От това извода Ви го оставям на Вас! Погледнете Dacia-та какво направи БТК, Пощите, част от електро-разпределенията ги ползват за служебни. Предполагам знаете какво значи да се ползват като такива. За нас явно е по-добре изгнилите и полу-разпаднати кочини на пътя от колкото нова Dacia. Погледайте се в автопарка около вас, и осмислете колко коли са наистина годни за движение по пътищата и покриват еко нормите. Или може би ние сме като лисицата с киселото грозде!

    Със здраве на всички!
  • 40 ivo333

    0 0 Отговор
    хп
  • 41 чичо ви

    0 0 Отговор
    по-добре 10 годишен мерцедес ,отколкото чисто-нова Дачия! който не е съгласен с мен-да духа супата докато станат м...е
  • 42 tiiiiii

    0 0 Отговор
    az karam 124 ot 1988 300d nikvi zabelejki sutrin pali ot raz a imam edin sused s edno sandero 4aak na prolet pri +20 6a trugne :)
  • 43 някой си

    0 0 Отговор
    Аз не карам кола втора ръка, ама не е Дачия... за момента не ме впечатляват изобщо. За бъдеще никой не знае, може и да заприличат на коли... Но едно съм съгласен, по добре нова Дачия от стар марков кенеф нов внос на около 10г. и около тия пари... Но не се прехласвайте по дачиите, практически всяка друга нова кола продавана в ЕС е по добра от тях, въпроса е че повечето са по скъпи.
  • 44 el pistolero

    0 0 Отговор
    в Чехия пред мен продадоха една Дачия логан 7 места на 45 000км с 200 зора за 2 хил евро-модел 2009
    колата просто толкова си струва-колкото един курник! няма к'во да се лъжем!
  • 45 симеон

    1 0 Отговор
    'някой си' не е точно така. за 15 хил. можеш да си вземеш бмв 5 2004 г. с навигация автопилот,ел пакет-проз. врати , седалки, отопление,сензор дъжд,светлина,и куп други глезотийки.безопасност,комфорт и дизайн, несравним с дачия, нищо, че ще е по стара.
  • 46 симеон

    0 0 Отговор
    биг брадър, на шефовете не им дреме работника му с копче ли си отваря прозореца или с манивела, ама ако ти е личен автомобил е друго.иначе имам наблюдения върху служебна дачия за 150 000 км. два лагера и дреболии.което си е добре, но не са комфортни, няма дори хидравлика базовата логан.
  • 47 някой си

    1 0 Отговор
    "симеон" така е, обаче забравяш поддръжката... Назапад една такава 5г. премиюм кола и се въртят по 50000км годишно, някои и повече. Аз реално повечето такива дето съм видял там на тия години са били над 250000км, е нема кола която да се не чупи на тия километри просто. Въпреки че и дачия чарковете са скъпички като рено, то далеч не са като БМВ. много от хората купуващи дачия за лични цели взимат не много високи заплати, да речем около 1000лв. и са събирали по 2-3г., или лизинг за тая кола. купувайки я нова си купуват сигурност, че за известно време ще карат само без да правят, е гаранцията свършва все някога, ама.... Та на човек с такава заплата ще му идва да се гръмне ако тряба да даде 2000лв само за съединител например, или около пак толко за окачване. Ако пък си купуваш кола само да ходиш до кафенето в събота за фукане, е това е друга работа... но пък наблъскаш ли една дачия с екстрите(които за другите марки доста са вече базови) цената отива натам, че с тия пари или още маалко отгоре се купува кола която прилича на кола. Та замисъла на дачия е евтина кола за еднократна употреба която да се експлоатира за кратко време максимално и за скрап, те после са непродаваеми де...